Regisztráció Blogot indítok
Adatok
SzaboAdam

8 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
ApexNews Az első bekapcsolás 2018.09.25 13:21:08
Az autó végre közel került ahhoz, hogy lekerüljön saját lábára, de előtte még a biztonság kedvéért felbakolva is leteszteltük a működést. Csak néhány végső teszt van hátra, mielőtt Andy megtenné első elektromos métereit, legalábbis ebben reménykedtünk.....
ApexNews Összeáll a mű 2018.09.13 12:50:41
Gergő: az elmúlt hetekben megtört a megszokott rend, nem jelentkeztünk a pénteki cikkekkel. Ennek oka egyszerűen kitalálható: költöztünk, majd szívtunk. Akadt egy elég komoly probléma a motorvezérlővel, amit nyilván meg fogunk oldani, de azért bosszantó. Ezzel kapcsolatban csigáznánk még kicsit…..
ApexNews Járművezérlő 2018.08.05 18:14:01
A saját eszközeinket úgy akarjuk integrálni az autó elektromos rendszerébe hogy annak minél kisebb módosításával járjon, pontosabban a lehető legkevesebb interakciót akarjuk a Mazda kütyüivel. Ahogy még az első cikkek egyikében leírtuk, a PCM-et, azaz a benzinmotor vezérlőjét leválasztottuk az…..
ApexNews Vízzel áramot?! 2018.07.27 15:51:06
Ahogyan korábban ismertettük, a motor és a motorvezérlő is vízhűtéssel működik, vagy hát pontosabban folyadékhűtéssel, mert a víz önmagában kellően rossz hatással van a hűtőrendszerre a téli hidegben. Na de normális egy több mint 100V-os rendszert vízzel hűteni? Nem vezeti az az áramot?..
ApexNews Motorparaméterezés 2018.07.20 20:21:33
Végre eltelt a gyártó késése miatti három hetes várakozás, és egy szép napos délelőtt folyamán hozott nekünk a futár - saját szavaival élve - “valami motort”. Egy életre elég újrahasznosított papírgalacsint kaptunk a “frissen tartó fóliába” tekert motorhoz, továbbá grátiszba egy Emrax matricát is,…..
Villamos autókban, nyilvánvalóan egy elektromos áramforrás része a hajtásrendszernek, a benne tárolt energiát használják a motorok a jármű mozgatásához. Általában ez egy egyenáramot szolgáltató, a megszokott 12V-nál nagyobb feszültségű akkumulátort jelent. Nem csak a hajtásrendszert, hanem sok más…..
SzaboAdam 2018.07.03 16:08:47
@Kismacska nyárson: Van néhány jó meglátásod a témával kapcsolatban, azonban elfelejtesz pár dolgot. A kőolajat ki kell termelni, el kell raktározni, átszállítani a finomítóba (ez néha nem sikerül és a tengerben köt ki), finomítani (bár nem lesz finomabb), tárolni, elszállítani a benzinkútra. Egy kőolaj származékon üzemelő jármű sem csak lokálisan "pöfékel". A cél az lenne, hogy a környezetszennyezést koncentrált helyre szorítsuk vissza (pl erőművekhez), mert ekkor könnyebb a keletkezett káros anyagok kezelése/ártalmatlanítása. Az akkumulátorok tömeges újrahasznosításra sajnos még nincs lehetőség. Szerencsére van még 10-15 évünk ezt megoldani. Belgiumban már jópár éve van egy külön lítiumos akkumulátorok újrahasznosítására szakosodott cég, és a világban is egyre több ilyen üzem lesz, ahogy több lesz az elektromos autó és megéri majd ilyen telepeket üzemeltetni. Vannak még megoldandó problémák, de ez nem azt jelenti, hogy hátat kell fordítani az egésznek.
SzaboAdam 2018.07.03 16:56:34
@]{udarauszkasz: Korábban, talán 5-6 éve én is kipróbáltam egy napelemes "autót", inkább bicikli volt. Ha egész nap kint állt a verőfényes napsütésben, akkor 7-8 km-t lehetett megtenni vele, utána tekerni kellett. Azóta fejlődtek a napelemek is, azonban autók esetében ha a motorháztetőt és a tetőt is napelem borítaná, szerintem nem adna 5-10 km-nél többet. Van olyan gyártó, aki lát benne fantáziát, például az új Toyota Prius Plug-in Hybrid-ben van is ilyen megoldás, ők max. 5 km-es hatótáv növekedést mernek vállalni. Hasonló koncepcióautót már sok gyártó mutatott be. DE ne felejtsük el, hogy ez csak akkor ér bármit is, ha a napelemeket süti a nap. A garázsban, mélygarázsban vagy parkolóházban álló autókon a napelem teljesen haszontalan. Aztán ott vannak azok a fránya felhők, árnyékot adó fák, magas házak vagy a napsugarak alacsony beesési szöge, és máris fabatkát sem ér az egész. Szóval nem elvetendő a kezdeményezés, csak mindenkinek (jellemzően a nagyvárosban lakóknak) nem éri meg a felárat.
Kiszereltük a benzinmotort a helyéről és kiválasztottuk a villanymotort és a hozzá tartozó vezérlőt. Így végre elkezdhettünk foglalkozni azzal, hogy hogyan töltjük fel a kis másfél literes helyén tátongó űrt. Leginkább villamosmérnökök vagyunk, viszonylag kevés tapasztalatunk van gépészeti tervezés…..
SzaboAdam 2018.07.03 15:20:26
@Egy Hun Hunniából: Köszi a visszajelzést. Igyekszünk majd érdekesebb témákról közérthetőbben írni. Éreztük, hogy ezt a száraz témát nem fogják sokan szeretni, de mivel ez is a projekt része, nem szabadott kihagynunk.
A mostani átépítés célja, hogy az általunk elsődlegesen más célra tervezett akkumulátor csomagokat hatékonyan tesztelni tudjuk. Nem szerettünk volna egy izgalmas, dinamikát sugárzó kasztniba egy unalmas hajtásrendszert pakolni, így a motor és a motorvezérlő teljesítménye összemérhető kell legyen az…..
/Szerk.: főként Ádám foglalkozott az autó CAN-jének megismerésével, ezért megkértem, hogy ő ossza meg a tapasztalatait./   Az átalakítás során számtalan előnnyel jár, hogy egy új vagány sportautót választottunk szívátültetésünk pácienséül, hiszen nem fog a kezünkben maradni egy rozsdás takaróelem…..