Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ZOller

4 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha az ember nyitott füllel jár, filmeket néz, olvas, akkor sokszor belefut a modern idők egyik nagy kérdésébe: vajon egyedül vagyunk intelligens lények a Világegyetemben? Az biztos, hogy az emberek nagy része három csoportba osztható: vannak a hívők, a szkeptikusok és akiket az egész nem érdekel.…..
ZOller megmondja Elnéz - és? 2018.08.16 12:21:31
Naponta látom az üzletekben, boltokban, amint a kóválygó vásárló – miután teljesen feladta és rájött, egyedül nem fog neki menni – meglát egy eladót, felderült arccal odalép hozzá és megszólítja: „Elnézést, meg tudná mondani…” Nem kell messzire menni, elég, ha csak beülünk a bolt melletti kávézóba,…..
Naponta új információval, ismerettel, tudással találkozunk, melyek gyakran nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy megértsük és elboldoguljunk mai rohanó világunkban. Ezen információk jelentős része ugyanakkor írott formában jut el hozzánk (függetlenül a hordozó eszköztől), így nagy szükség van arra, hogy…..
Nyár van, meleg van és az emberek ezerrel pörgetik a légkondicionáló gépet otthon, az autóban és igen, az irodákban is. Persze ez utóbbi már kicsit problémásabb, mivel ha sok ember ül egy helyen, akkor mindenkinek más a „hőérzete”, így más-más fokozatra akarja kapcsolni azt. De mi is az a „hőérzet”,…..
Mint tudjátok a Xiaomi mindig nagy fába vágja a fejszéjét és ez azért jó nekünk, mert nem marad meg a realitás talaján egy-egy termékkel, hanem mindig újít valamit. És még ha nem is a saját ötlete, tervezése, kivitelezése, mint például a növény analizáló eszköze, amiről nálunk is olvashattál, hanem…..
ZOller 2018.04.06 16:25:49
Xiaomi M365 MiJia elektromos roller – a száguldás árnyas oldala

Igen, elsőre beleszerettem. Végre egy tökéletes közlekedési eszköz, ami nagyon mobil, nagyon gyors, hatékony, egyszerű és városon belül, munkába, közértbe, kocsmába járni, vagy csak egyszerűen cirkálni. Nem is gondolkodtam rajta sokat, nekem is lett egy ilyen. A beszerzésről és beüzemelésről már sok fórumon lehet olvasni, így azt most hagyom is. Rövid kis írásomban inkább az első 250 km valós tapasztalatit osztom meg, mint egy hónap alatt szereztem.

Egyszerűen mindent tud, amit a prospektusok és internetes hirdetések ígérnek. Jómagam 100 kg nyomok (tudom..tudom…), de még velem is simán megy 20-23 km/h-val, nagyon jól gyorsul, stabil az egyenes futása, simán felkapaszkodik a kisebb városi emelkedőkön és még a lassabb bringásokat is előzgethetjük. A körülményektől függően tényleg le lehet menni vele akár 20 km-t is egy töltéssel, ha pedig „spórolni” akarunk, akkor egyszerűen felszállunk vele a metróra, buszra, villamosra és azzal egészítjük ki az utazásunkat (itt jegyzem meg ezzel sem volt gondom eddig). A gyári világítás tökéletesen végzi a feladatát, még éjszakai esőben is jól láttam, hogy hol vannak az elkerülendő úthibák. Szóval sokáig sorolhatnám a roller további jó tulajdonságait, miközben széles vigyorral robogok a budai rakparton, sorra begyűjtve az irigykedők és elismerők pillantásait egészen addig, amíg meg nem történik az első defekt…

Az első alkalommal maradt a BKK. A második alkalommal már mérgesen taxit hívtam, míg az utolsó esetben hazagyalogoltam… Jómagam 30 éve biciklizem, sok-sokezer kilométer van a lábamban, és ez idő alatt kb. kétszer kaptam defektet életemben… A rollerrel meg egy hónap alatt háromszor is… különös.

Jómagam kifejezetten műszaki embernek gondolom magam. Nem jelent problémát akár a lakás, akár egy autó műszaki karbantartása, kisebb javítások elvégzése, míg a kerékpáromat kifejezetten magam szervizelem . Most se gondoltam, hogy akadályba ütközök, elvégre még tartalék külső és belső szettem is volt (grátisz), valamint megfelelően felszerelt garázzsal rendelkezem.

Persze eztán következett a meglepetések egész sora. Először is felejts el minden olyan szerszámot, amit korábban egy kerékpárhoz használtál. Ezután jó, ha van internet a közelben, és érdemes rákeresni, a különböző borítások alatt elrejtett csavarok felkutatása érdekében. A hátsó kerék kiszereléséhez hat imbusz csavart kell megkeresni és kicsavarni, melyből kettő a tengelyvégek rögzítését szolgálja, s melyből az egyik nem rendelkezett megfelelő kulcsnyílással (selejtes). Végül egy jó kombinált fogó oldotta meg a problémát. A gumiabroncs leszerelése még izgalmasabb, mivel maga az abroncs nagyon merev, kisméretű, ezért kevésbé rugalmas, mint például egy kerékpár abroncsa, ellenben erősen túlméretezett peremmel rendelkezik, ami nagyon megnehezítette a lehúzást. A belső tömlő kiszedése már hagyományos módon megvolt, és a lyukat is megtaláltam annak oldalán.

Érdekesség, hogy mindhárom esetben a belső tömlő oldalán volt a szivárgás, kisebb hasadás formájában, pedig azon a részen a kerék pereme van, azaz a szögnek – vagy bárminek – magát az alumínium ötvényből készült felnit is át kellett volna szúrnia, ami lehetetlen. Egyszóval nem jöttem rá a defekt okára egyik esetben sem. Csak arra tudok gondolni, hogy a járdák egyenetlensége, a kisebb nagyobb repedések, buckák, ilyesmik, nagy sebességnél és súlynál akkora erővel veszik igénybe a tömlőt, hogy az egyszerűen idővel széthasad annak valamelyik forrasztási illesztésénél.

A következő meglepetés az volt, hogy ezek a belső tömlők nem javíthatók, nem lehet hagyományos foltokkal megragasztani, mivel nagyon nagy a leeresztett és a felfújt állapot méretbeli különbsége, így bármilyen erős is a javítás, biztosan nem bírja ki az első felpumpálást. Érdemes új belső tömlőt használni.

Végül a ráadás az összeszerelés volt. A külső abroncs visszahúzása – a korábban említett okok miatt még nehezebb volt, mint a leszerelése. Speciális célszerszámot is készítettem hozzá, mégis minden igyekezetem és óvatosságom ellenére kettőből egyszer éppen ezzel tettem tönkre az új belső tömlőt. (Gondolom Kínában egy speciális, a kerék méretével megegyező kerek fejű hidraulikus prés egyetlen pillanat alatt megoldja ezt, de nekem ilyen nem állt a rendelkezésemre.)

Összegezve, a roller kifejezetten gyenge pontja a tömlős gumik alkalmazása, ami defekt esetén rendkívül nehezen, csak új tömlő alkalmazásával javítható, és csak annak aki kellő felkészültséggel és eszközállománnyal rendelkezik. A másik lehetőség a jelentős súlycsökkentés – azaz komoly fogyás – de, pár perc hezitálást követően elvetettem és más megoldás után kezdtem kutatni.

Hamarosan meg is találtam a jó megoldást, és rendeletem hozzá „tömör” gumiabroncsokat (nincs belső tömlő, levegő, defekt ilyesmi ~15e Ft/2db 15-30 nap), így most azt várom, hogy megérkezzenek, felszereljem és kipróbáljam, amiről természeten újra beszámolok majd.

ZOlleer
ZOller 2018.06.01 15:42:05
Ahogy ígértem, újra itt vagyok. Immáron túl vagyok a 400-ik "roller kilométeren", melyből 100-at már az új tömör gumiabroncsokon tettem meg. Hogy rövidre fogjam, szerintem nagyon megérte. Azt el kell ismerni, hogy egy ici-picit rosszabb a futási komfortja, de azt csak akkor lehet észrevenni, ha tükörsima betonon vagy aszfalton hasítunk, ami lássuk be elég ritka Budapesten (Magyarországon). Hozza az elvárt tapadást, rugalmasságot, sokkal jobban tűri a járdaszegélyek, patkák találkozását, és esőben sem volt gondom vele.

Persze a felszerelése még nehezebb, mint a hagyományos tömlős változatnak, mivel kb 8-9 mm-rel kisebb az átmérője, mint a felnié, hogy kellően rászoruljon, de nem lehetetlen pár kisebb pajszer használatával. (Az első kereket viszont ki kell szerelni úgy, hogy a motort is ki kell kötni hozzá. Szerencsére belül minden csatlakozókkal van bekötve, így pofonegyszerű volt csak jegyezzük meg melyik színű vezeték, hová volt csatlakoztatva.)

Összességében elégedett vagyok vele, és megnyugtató a tudat, hogy soha többé nem lesznek a rolleren gumi problémák.
Üdv, ZOller

egy link a cuccról:
www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Mijia-M365-Scooter-Skateboard-Tyre-Solid-Hole-Tires-Non-Pneumatic-Tyre-Shock-Absorber-Damping-Rubber/32838922255.html?spm=2114.search0104.3.17.551868c1eLL7Jz&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10151_10065_10344_10068_5722912_10342_10343_10340_5722612_10341_10696_5722812_10084_10083_10618_5722712_10304_10307_10302_10059_100031_10103_10624_10623_10622_10621_10620_5722512,searchweb201603_55,ppcSwitch_2&algo_expid=c7ddc3ab-2456-48b4-8fe4-383e026eef43-2&algo_pvid=c7ddc3ab-2456-48b4-8fe4-383e026eef43&transAbTest=ae803_2&priceBeautifyAB=0