Adatok
pestisuttyó
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
...régen sem volt, aztán csak élünk.Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.Sosem volt semmi bajom télen.Alig járok autóval amúgy is.Csak a gumigyárak lobbija az egész.És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges.
Mindenki ítélje meg, ahogy…..
Fényforrásokon, mosógépeken, hűtőszekrényeken és mindenféle háztartási gépen már jó ideje találkozhattatok azokkal a színes címkékkel, amelyeken energiafogyasztásuk szerint sorolják be az egyes termékeket. Hasonlót vezetnek be az Európai Unióban idén novembertől a…..
pestisuttyó
2012.06.21 08:52:06
@asdf: @Hurrá Torpedó:
Eredetileg úgy volt, hogy lesz egy európai minősítő intézet, csak aztán ez valahogy elhalt. Minden autógyártó maga - vagy egy általa megbízott minősítő cég (pl. TÜV, Dekra, stb.) - végzi el a besorolásokat, természetesen egy adott paraméter rendszer alapján, pl. a Michelin egyik anyagában is benne van, mik a kritériumok. A lényeg a lényeg, hogy mind a gördülési ellenállásra, mind a nedves tapadásra meghatároztak egy együtthatót, aminek az egyes osztályokban megadott határértékei vannak - a gördülési zajra pedig dB skála van.
Most arra készül minden gyártó - meg az ADAC és hasonló független szervezetek- hogy ki milyen kategóriát fog feltüntetni és annak meg fog-e feleni az abroncs. Tudomásom szerint úgy határozták meg azért a kategóriákat, hogy ne legyenek rögtön A++ kategóriás abroncsok. Bár állítólag van olyan kínai abroncs, amire A++ ragasztottak már - na ennek a független tesztjére kiváncsi leszek...
Eredetileg úgy volt, hogy lesz egy európai minősítő intézet, csak aztán ez valahogy elhalt. Minden autógyártó maga - vagy egy általa megbízott minősítő cég (pl. TÜV, Dekra, stb.) - végzi el a besorolásokat, természetesen egy adott paraméter rendszer alapján, pl. a Michelin egyik anyagában is benne van, mik a kritériumok. A lényeg a lényeg, hogy mind a gördülési ellenállásra, mind a nedves tapadásra meghatároztak egy együtthatót, aminek az egyes osztályokban megadott határértékei vannak - a gördülési zajra pedig dB skála van.
Most arra készül minden gyártó - meg az ADAC és hasonló független szervezetek- hogy ki milyen kategóriát fog feltüntetni és annak meg fog-e feleni az abroncs. Tudomásom szerint úgy határozták meg azért a kategóriákat, hogy ne legyenek rögtön A++ kategóriás abroncsok. Bár állítólag van olyan kínai abroncs, amire A++ ragasztottak már - na ennek a független tesztjére kiváncsi leszek...
Íme nyolc tipp, amikre ha odafigyelsz, akár egy szezonnal is meghosszabbíthatod az autódon lévő gumik élettartamát. Némelyik talán evidens, de sokat lehet velük spórolni!
1. TIPPTartsd be a megfelelő nyomást
Rendszeresen ellenőrizd az abroncsnyomást. A túl alacsony nyomás…..
pestisuttyó
2012.05.14 10:15:56
pestisuttyó
2012.05.14 12:14:30
@zsoci:
Nem tudom melyik (vagy mikori) kocsi kezelési könyvében láttál olyat, hogy a radiál abroncsokat TILOS forgatni. A mostaniakban - legalábbis amit én láttam - ajánlott a a gumiabroncsok forgatása, legalább előlről hátra...
Beillesztenék ide egy képet is egy gumiabroncs ABC-ből amit a gumigyártók adtak ki (BS, CO, GY, PI) közösen, de gondolom annak sem hinnél...
Nem tudom melyik (vagy mikori) kocsi kezelési könyvében láttál olyat, hogy a radiál abroncsokat TILOS forgatni. A mostaniakban - legalábbis amit én láttam - ajánlott a a gumiabroncsok forgatása, legalább előlről hátra...
Beillesztenék ide egy képet is egy gumiabroncs ABC-ből amit a gumigyártók adtak ki (BS, CO, GY, PI) közösen, de gondolom annak sem hinnél...
pestisuttyó
2012.05.14 09:59:15
@zsoci:
Ne terjessz hülyeségeket!!
Az hogy a használat során egy irányba állnak be a radiál szálak - már megbocsáss - ökörség. A radiál szálakra az autó haladásakor kétirányú erő hat. Egyszer gyorsításkor/haladáskor, de fékezéskor pontosan ellentétesek ezek az erők! Ha igazad lenne az első fékezés után szálszakadt lenne az összes gumid!
Az abroncsok forgatása ajánlott, sőt nem csak oldalazonosan előlről hátra, hanem oldalváltással is! Aszimmetrikus abroncsoknál egyszerűbb is, mert a külső oldal a másik oldalon is külső marad, nem kell a felniről átszerelni (pl. bal első mehet jobb hátra).
Kötött forgásirányos abroncsnál sajnos át is kell szerelni, mert ott az előbbi forgatással pont fordítva forogna, de azokon az abroncsokon feltüntetik kis nyíllal merre forogjon.
Egyébként a forgatásra azért van szükség, mert a mai modern autók biztonságra törekvő futómű beállításai (pl. Ford) fűrészfogas vagy féloldalas kopást okozhatnak még a legjobb abroncson is, ami a forgatással csökkenthető vagy legalábbis kiegyenlíthető.
Ne terjessz hülyeségeket!!
Az hogy a használat során egy irányba állnak be a radiál szálak - már megbocsáss - ökörség. A radiál szálakra az autó haladásakor kétirányú erő hat. Egyszer gyorsításkor/haladáskor, de fékezéskor pontosan ellentétesek ezek az erők! Ha igazad lenne az első fékezés után szálszakadt lenne az összes gumid!
Az abroncsok forgatása ajánlott, sőt nem csak oldalazonosan előlről hátra, hanem oldalváltással is! Aszimmetrikus abroncsoknál egyszerűbb is, mert a külső oldal a másik oldalon is külső marad, nem kell a felniről átszerelni (pl. bal első mehet jobb hátra).
Kötött forgásirányos abroncsnál sajnos át is kell szerelni, mert ott az előbbi forgatással pont fordítva forogna, de azokon az abroncsokon feltüntetik kis nyíllal merre forogjon.
Egyébként a forgatásra azért van szükség, mert a mai modern autók biztonságra törekvő futómű beállításai (pl. Ford) fűrészfogas vagy féloldalas kopást okozhatnak még a legjobb abroncson is, ami a forgatással csökkenthető vagy legalábbis kiegyenlíthető.
Három gyermekhez többféle módon juthat az ember: kitartó gyermekszüléssel, jól sikerült második házassággal, az ügyesebbek egy patronból megoldják. Viszont ilyenkor egy csapásra szembesülnek az nagy kérdéssel: milyen autóban fér el három gyerekülés? Mai cikkünk…..
Nézzük meg, hogy írja le a Galgagyörkön történteket Bayer Zsolt, a Magyar Hírlap újságírója és a Magyar Távirati Iroda, az ország első számú hírforrása, melynek tudósításait minden hazai médium használja (eleve érdekes, hogy egy MTI hír hogy lehet tele az "úgy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- légzsákok
- fejtámlák
- hátsó biztonsági övek
- gyerekesek ezek után szereljék még ki a gyerekülést is, abban úgyis csak feszeng a gyerek, jobb neki szabadon a hátsó ülésen
- ABS (blokkolva úgyis rövidebb a fékút)
- ESP (hadd táncoljon a kanyarban..)
- szervokormány (igazi férfi csak elpuhul tőle - de kevesen tudják, hogy például nem csak kényelmi funkciója van)
- szervós fék / vészfékasszisztens (átlagember nem képes teljes fékerőt kifejteni vészhelyzetben, de nem is kell, legfeljebb belerongyolunk az előttünk állóba...