Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Aurevol

0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindenki nehéz helyzetbe került, ez nem kérdés, de az egész biztos, hogy a turizmusból élők most rendesen és joggal pánikolnak. Nem könnyű jól dönteni és jól kezelni az olyan helyzeteket sem, amivel H. és családja szembesült. A debreceni apartman tulajdonosa (így március 17-én, amikor a helyzet már…..
Csak valutát akartak spórolni a gyártással, végül a Spanyol Foci VB-n és Amerikában is magyar rágót őröltek a fiatalok...
Mi köze a magyar NIKE-nak, az afrikai Tobruknak Veszprémhez? Balatonfűzfő történetéből mindez kiderül. Nitrokémia, Lőporgyár Balatonfűzfőn - forrás: alfahir.hu..
Aurevol 2019.08.15 06:39:36
@benkoo: nincsenek rakétasilók sem a Litér felőli trap/skeet sportlőtérnél, sem a balliszatikai labor lőterénél, sem a régi kispuskalőtérnél, ahol ma az uszoda van.
Csúnyák és veszélyesek a balatoni strandok betonfalai, de nélkülük talán már tó sem lenne...
Aurevol 2019.08.10 21:18:19
Valami hibádzik a történet elején, mivel már az 1890-es éveiben készültek tervek a pórias fövenyfürdők megszüntetésére és városias partszakaszok kialakítására. Az 1930-as években tömegesen épültek a függőlegesen kizsaluzott, vasbeton medencefal kinézetű megoldások, mint például a korabeli füred Deák sétány (ma Tagore) képein láthatók, vasoszlopokkal tagolva, lánccal kerítve. Néhány tóparti vasútállomás peronján látható ma is, ami a '30-as években általános megoldás volt. Később módosult a betonfal koncepció terméskő falra ami ma is látható Füred - Tihany rév között a mai bicikliút nyomvonalon. Nem igazán bírta a hullámverést, talán itt is csak a nádas védő szerepe miatt tudott megmaradni. Ezt követte a betonágyba rakott rézsűs vöröskő szegély betonkoronával (talán '50-es évek), amit már nem mosott szét a víz, de a jég ez alá is bement, és akár a szomszéd utcáig átfúrta a talajt. Végül vöröskő sziklák kerültek a rézsű elé a jégtáblák talajba fúródása, partvonalhoz tapadása ellen.
A védművek gondolata nem csak a bemosódás, és csuszamlások, súvadások (déli part évi 1 mm-t mozog keletre az északihoz képest) miatt merült fel. Hanem a jég romboló hatásának kivédésére, máskülönben a tó 100-150 méteres parti sávját veszélyes lett volna bármilyen építménnyel használni. Lásd keszthelyi fiaskó az 1800-as évek végén. Szóval, hogy miért nem homokos a balatoni strand, az minimum 130 éves történet.
Amikor bécsi otthonunkban a jobbnál jobb sörök közepette tervezgettük szokásos balatoni nyaralásunkat, elhatároztuk, hogy közben a sörblogra teszteljük majd a tó ikonikus sörét. De ideérve kiderült, hogy a Pocsolyai Villámgyors nincs többé. Úgy 15 éve a Káli-medence szerelmese vagyok annak…..
 A fél várost a földdel kellett volna egyenlővé tenni Füreden és szinte az összes északi-parti településen, de hát a Kádár-korban mertek nagyokat álmodni.  ..
Aurevol 2019.02.23 12:54:31
Kicsit pontatlannak érzem ezt az írást.
Apróság, de a 8-as nem Veszprémből indul, hanem Székesfehérvárról, és mivel ez az egyetlen nem Budapestről induló főút, ezt nem szerencsés téveszteni.
Persze az egyik korábbi elképzelés is összekapcsolta volna a veszprémi körgyűrű, valamint a 8-as és a 71-es főutak autóúttá alakítását, de a emlékeim szerint a fennsík peremétere tervezett nyomvonal épp a Balatontól távolabb eső települések bevonását szerette volna elérni a Balaton turisztikai régióba, az osztrák mintára elképzelt panorámaúttal. A jelenlegi koncepció sem ezt eleveníti fel, a 710-es nyomvonal a 8-as forgalmát viszi majd az új dunai híd felé, mellesleg keresztezi az M7-est.
Ami pedig a partközeli nyomvonalat illeti, az kialakításra került, csak nem került mindenhol leaszfaltozásra. A fűzfői deltától (ma körforgalom) végig úgy került kialakításra az út területe (régen védterületnek hívták), hogy a 2x2 sáv biztosított. Mondjuk Tobruknál (ha jól gondolom, ezt ismered) az önkormányzat belerondított, mert eladta a közút területét, de Almádiban végig jól megfigyelhető, hogy a 71-es mellett szokatlanul távol helyezkednek el az ingatlanok. Csopaknál szintén, a most virágosított rész a sínek felé ezért van fenntartva, és el is érünk Füredig, ahol megvalósult a 2x2 sáv, ami az egész városon áthalad. Soha nem volt terv autópályáról (elválasztósáv, leállósáv, szinteltolt kereszteződés), csak autóútról, ami lakott területen kívül (bár ilyen szakasz alig van) lett volna 110 km/ó, vagyis szimpla 2x2 sáv volt, és ez speciel Füreden el is készült épp úgy, mint a déli parton Földváron.
Aurevol 2019.02.23 15:31:49
@drkardos: A panorámaút lett volna autópálya, ami a 77-es és a 71-es út közötti részen épült volna M71 néven. A Balatonfüreden átvezető terv csak autóút volt, mint írod 28 méteres szélességgel. Ez a 28 méter Füreden elkészült, más részeken pedig fenntartották, mint a közút területét. A 28 méter 2x2 sáv, belterületen járda, és vízelvezetés. Autópálya nem fér el 28 méteren, és a szinteltolt kereszteződéseket sem lehet megoldani ezeken a part menti településeken.
A magam részéről örülök, hogy nem készült el a panorámás M71, és részben az ezt ellenzők munkája révén jött létre a Balaton-felvidéki Nemzeti Park.
  A most bemutatott fotó a közelmúltban került elő, így elsőként kerül közlésre. A felvételen a Wesselényi és Izabella utcák környezét látjuk, balra az Almássy térrel, középen az egykori Magyar Színház épületével. A felvételt Král Sándor tüzérfőhadnagy készítette a Turul léghajó (=léggömb)…..
Aurevol 2019.01.06 09:01:59
@Rollende Landstrasse: Köszi a linket, hasznos volt!
Balázs utazik Poggyászveszély! 2018.11.22 14:57:02
Lakat, gyorskötöző, fólia vagy a poggyászbugyi a legjobb megoldás a reptéri fosztogatások ellen? Poggyászveszély címmel forgatott az ATV Heti napló stábja a budapesti repülőtéri lopásokról. Bihari Ádám riporter ismerősöm hozzám is eljött pár kérdésre. A riportban megszólalt repülőtéri rakodómunkás,…..
Aurevol 2018.11.23 09:34:25
A biztonságiaknak joguk van bármit kinyitni, aztán vagy raknak be jegyzőkönyvet, vagy nem. Ezért a TSA minősített záraknak is csak annyi értelmük van, hogy nem fogják levágni a zipzárfület, hanem roncsolásmentesen nyitják a poggyászt. Mesterkulcs nem létezik, hülyeség is lenne, mert akkor elég volna egyetlen ilyet magánál elrejteni a tolvajnak, hogy bármit kinyisson nyomtalanul. A kulcsból 999 változat létezhet, és elég feltűnő, valamint nehezen magyarázható lenne egy rakodónál, hogy miért van nála ekkora kulcskészlet - bár én még 009-nél magasabb kulcsazonosítóval nem találkoztam. Egyébként abból tudhatod, hogy TSA kulccsal nyitották ki a záradat, hogy a kód visszaáll 000-ra. Velem már történt ilyen, és nem volt a bőröndben semmilyen jegyzőkönyv a biztonságiaktól.

Bár felsorolsz itt mindent ától-zéig, de ez így értelmetlen ömlesztés, egy része pedig hülyeség. Kizárólag a reptéri fóliázás nyújt reklamációs alapot, de védelmet az sem. A reptéri fóliázásnak pedig nem a fólia a lényege, hanem a matrica, amit rátesznek. A házi folpackot simán levágják, nincs jogi következménye, de a reptérifóliás csomagot ha felvágják a biztonságiak akkor kénytelenek mindig jegyzőkönyvet mellérakni, különben jogosan kérhetnél kártérítést. Nem az a fontos, hogy be van tekerve, hanem az, hogy kerül rá egy matrica, ami igazolja, hogy le lett zárva.

A reptereken számos olyan helyzet van, amikor teljesen jogosan felnyithatják bárki csomagját. Aki félti a tartalmát, annak egyetlen lehetősége van: igazoltan olyan módon zárni a csomagot, hogy az roncsolásmentesen ne legyen nyitható. Ez esetben, ha biztonságiak nyitnak, akkor nem lehetnek lusták jegyzőkönyvet írni, ha pedig nincs jegyzőkönyv, lehet hivatkozni a csomagzáró cég igazolására, illetve biztosítására. Kislakat, TSA-zár, házi folpack nem igazolt zárási mód. Preparált üdítősdoboz? Ennyi erővel rakhatnád a pénzt kakukkosórába is, az is elég feltűnő lenne, mint oda nem illő tárgy... Nem csodálom, hogy nem idézték az összes hülyeséget az ATV-n.
Aurevol 2018.11.23 09:59:15
@finisz: Furcsán olvasol. Én a nyom nélküli nyitásról írtam, ami minden szarka akció alapja. A letört lakat is nyom nélküli nyitás, meg a házi folpack levágása is, meg a kulccsal nyitott TSA-számzár is. Soha senkinek nem tudod igazolni, hogy ezekkel te lezártad a poggyászodat.
Aurevol 2018.11.23 10:17:42
@finisz: Légyszíves ne akard kitalálni, hogy mennyiszer utazok repülővel - felesleges és téves. A reptéri fóliázásnál azért kapsz igazolást a lezárásról, mert ha nem a biztonságiak nyitnak, akkor dokumentummal tudod igazolni, hogy lopás történt, és jogosult vagy kártérítésre. Minden más reklamáció csak ijedt sápítozás a veszteségen, amit sajnos ennek megfelelően kezelnek. Egyetlen reptérifóliás csomagot sem láttam még felvágva, de házi folpackosat már többet is.
(Bocs, nem fogok válaszolni. Mentem...)