Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gauchos

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap szabadságon voltam. Hogy mi ebben az érdekes? Valójában semmi. Kicsit tovább aludtam, több időm volt zenét hallgatni, olvasni, híreket böngészni, természetesen mindenhol a koronavírus a fő téma, úton-útfélen erről beszélnek. Egy idő után kezdtem unni a semmittevést, fogtam hát magam és úgy…..
gauchos 2020.03.13 15:14:09
@Sparti300: Baszki, te figyelj már! Lehet ki kellene vizsgáltatni magad neurológussal vagy hasonló szakterületű orvossal! Ugyanis esélyes, hogy esetedben a H1N1 fertőzés az agysejtjeidet is elég súlyosan károsította, még az is lehet, hogy vésszafordítható a dolog. Tényleg jó tanácsként mondom. Csak erre tudok következtetni abból a sok baromságból, amiket leírtál.
Ugyanis józan ésszel, 60-as IQ szint felett nagyon gyorsan fel lehet fogni, hogy a Covid-19 (és úgy általában a többi koronavírusok) és az influenza kurvára nincsenek rokonságban, ergo nem is tud az influenza koronavírussá mutálódni. Tudományosan bizonyított tény, hogy a most terjedő koronavírus a SARS koronavírus legközelebbi "rokona". Nem véletlenül nevezik hivatalosan SARS-CoV-2-nek. Az influenzavírusok és a koronavírusok egymástól nagyon távoli és nagyon különböző RNS-vírusok – egyszerűbben fogalmazva a koronavírusoknak semmi köze az influenzavírusokhoz.
Olvasgass: www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.02.07.937862v1
Miután egyre biztosabbnak tűnik, hogy nem sikerül napokon belül megállítani a koronavírus terjedését, súlyos válságspirálba keveredik az európai turizmusipar. Ennek részeként ugyan ki merne repjegyet foglalni olyankor, amikor teljesen bizonytalan, hogy mikor cseng le a járvány és mennyi áldozatot…..
Botka László polgármester az index interjújában elhangzott azon kérdésre, hogy autómentes lesz-e a szegedi belváros, lényegében azt felelte, hogy NEM. Vagyis ezt nem mondta ki, csak, hogy büszke arra, hogy Szeged a legzöldebb város, és itt a legnagyobb a kerékpárral járók aránya magyar települések…..
gauchos 2020.01.20 10:19:03
@Kivlov: Való igaz, hogy nem ekkora forgalomra épült. De ne is legyen cél az úthálózat fejlesztése! Éppen ellenkezőleg, minél rosszabbak az útviszonyok, minél kevesebb a parkoló, annél kevésbé lesz kedvük autóba ülni.
gauchos 2020.01.20 10:24:23
@E.T.A.: Így van, a szegedi tömegközlekedés elég jónak mondható, szerintem is (de amúgy sincsenek igazán távoslágok Szegeden belül).
A kollégáim nagy része ennek ellenére is minden reggel autóval viszi iskolába a gyerekét, tovább növelne a dugóban töltött időt, ezzel saját magát is szívatva. Iskolás gyerekek, egyedül is tudnak már gyalogolni, Szegeden többnyire biztonságos város. Kérdem én, mi lesz ezekből az elkényeztett, széltől is óvott gyerekekből? Az életre alkalmatlan, beteges, nyomorult kis csírák maradnak felnőttkorukra is...
gauchos 2020.03.05 11:16:56
@Nyunyó33: A parkolóházak építésére Szegeden szerintem semmi szükség, esetleg csak a város legszélén, külvárosban enegedélyzeném. Szegeden lényegében nincsenek távolságok, nem egy nagy város (esetleg hazai szinten). A sok lusta disznó többsége városon belül használja az autót, 3-4 km-es távokra, nem fogja lerakni az autót a körúton. A belvárosi autóforgalom csökkentésére kellene törekedni. Ehhez szükséges a drága parkolás, vagy a parkolóhelyek számának drasztikus csökkentése, a sávok számának csökkentése stb. Ha már a tiltás nem járható út... A buta sötétbalkáni magyarokat csak és kizárólag a pénztárcájukon keresztül lehet rendre szabályozni (esetleg erőszakkal, de az nem igazán polkorrekt manapság), józan érvekkel, levegőszennyezéses dumával nem. Sajnos a lakosság többségét ezek alkotják (természetesen ez nem magyar sajátosság, Kelet-Európa többi országára is ez jellemző). A válság idején némileg jobb volt a helyzet, de mostanában évről-évre rosszabb.
Ritka a női pilóta a török nemzeti légitársaságnál, ahol még alig száradt meg a tinta a legfiatalabb kapitánynő kinevezésén...
gauchos 2020.02.04 07:44:56
@reflux1942: Emlékszel arra az esetre, amikor egy utasszállítónak talán a hajtóműve ment szét, és az egyik darabja kiszakított a gép oldalát? Talán 2 éve történt az eset. Egy utas ki is esett a gépből a résen. Na, ott aztán tényleg vészhelyzet volt. A női kapitány (aki korábban vadászpilóta volt) hibátlanul megoldotta a feladatot, és sikeres kényszerleszállást hajtott végre.
A legjobb példa mégis az USA légiereje: vadászpilótának tényleg csak azt veszik fel, aki valóban alkalmas rá, ráadásul ott többnyire egyedül kell megbírkózni a feladattal. Ott a feministák nem rúghatnak labdába, aztán mégis vannak női vadászpilóták. Hogy csak egy példát mondjak: egy F-117-esnek is volt magyar női pilótája. Egy olyan méregdrága gépet tényleg csak a legjobbak vezethetik.
A házasodást és gyerekvállalási kedvet nemcsak az egzisztenciális bizonytalanság, a család-karrier egyensúlyba hozásának kihívásai vetik vissza, hanem az a fajta primitív látásmód és kegyetlen testkultusz, amit a napokban Schobert Norbi terjeszt...
gauchos 2020.01.22 13:51:02
Mit is @midnightcoder2: Azt mondod az elhízás nagyrészt a genetikai vezethető vissza. Akkor a magyar népesség genetikailag rosszabb, mint az európai átlag? Azt alapul véve, hogy a magyar a legelhízottabb nép Európában. Hülyeség, elevee nem mondható belterjesnek a magyar, a szomszédos népekkel erősen keveredtünk genetikailag. Genetika, pajzsmirigy stb. ezeket hozzák fel, pedig ezek a kevésbé gyakori okok. Valójában simán csak lusta disznók, emellett pedig eszik és isszák a sok szemetet.
gauchos 2020.01.22 20:01:12
@midnight coder: És mi a helyzet a románokkal, bolgárokkal, szerbekkel, ukránokkal? De sorolhatnám még a balkáni országokat is. Nekik több pénzük van minőségi élelmiszerre? Nem. Aztán mégis kevésbé elhízottak, mint a magyarok. Tehát szerintem nem állja meg a helyét az álíltásod, hogy csórók vagyunk, emiatt nem étkezünk normálisan. A zöldség/gyümölcs fogyasztásban is alég rosszul állunk. Ha csak annyit tennénk, hogy a szemét kóla (de emílthetném bármely üdítőt) helyett zöldséget vennének a magyarok, már jobb lenne a helyzet. Sőt, már az is sokat jelentene, ha senki nem inna mást, csak vizet. Azzal ráadásul spórolnának is.
Kösz Norbi, hogy megihlettél a tapló videóddal! Rég nevettem ilyen jót emberi butaságon. Nem megyek bele mélyen abba, hogy mekkora hímsoviniszta ember képét festetted magadról, felesleges, látja mindenki. Abba sem megyek bele, hogy mit és miért mondtál rosszul, mert azt is látja…..
Ferihegy (alias Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, avagy BUD) gazdái ezzel bíztatják az erre fogékony nagyérdeműt: „A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) kezdeményezésére 194 európai repülőtér vállalta, hogy 2050-re üzemelése nem jár szén-dioxid-kibocsátással, a kezdeményezéshez a Budapest…..
gauchos 2019.07.17 22:40:40
@Vadiúj tutkóság: Az autókkal kapcsolatban igazat adok neked, de azért a repüléshez ez is hozzátartozik, nem csak a CO2 kibocsátás számít.

insideclimatenews.org/news/27062019/climate-change-contrails-airplane-jet-pollution-clouds-global-warming
Múlt heti bejegyzésünkből már kiderült, hogy a mikroműanyagok több forrásból, így a műanyag palackokból lehúzott kortyok nyomán is a szervezetünkbe juthatnak. Ezen a héten sem távolodunk el túlságosan a témától, mivel a palackozott vizekről lesz szó: mi áll a folyamatosan növekvő fogyasztás…..
gauchos 2018.11.10 12:35:07
@Látens Inszinuáció: Remélem nem orvosként dolgozol a kórházban ennyi ésszel. A LEGIONELLA ÍVÓVÍZZEL NEM, csak inhalálással FERTŐZ, ha az apró cseppeket belélegezzük!
gauchos 2018.11.10 13:46:10
@tamask: Természetesen. Ezért írtam, hogy csak a vízpermetet belélegezve veszélyes. Ivással, folyékony halmazállapotban elfogyasztva nem betegít meg. Itt ivóvízről van szó a cikkben, nem zuhanyzásról, még ha fizikailag ugyanaz is a kettő.
Előzményként két dolgot azonban mindenképp meg kell említeni. Az egyik az, hogy az Európai Unió közlekedési rendészetei évek óta azért küzdenek, hogy csökkenjen a halálos közúti balesetek száma, amire jó uniós szokás szerint tervet is készítettek. A cél az, hogy 2020-ban éppen fele annyi ember…..
gauchos 2018.09.12 08:42:51
Számomra Norvégia az etalon. Átvehetnénk több dolgot is tőlük!

Kb. 2 hétig kicsit több, mint 2000 km-t vezettem (bérelt autóval).
- Veszélyes szituációba nem kerültem, még csak szabálytalan előzéssel sem találkoztam, dudálás egyáltalán nem jellemző (itthon 95%-ban indokolatlanul használják, zavaró), követési távolságra általában figyelnek.
- Még ha lassú jármű, traktor megy a forgalmas főúton előttük, akkor sem előznek tiltott helyen, szépen türelmesen megvárják, hogy szabad legyen az út.
- Még csak erősebb fékezésre sem kényszerültem egyszer sem más közlekedő miatt.
- Az ország második legnagyobb városa közelében is ez a helyzet, ahol azért vannak elég forgalmas utak. Annyi szabálytalanság tapasztalható, hogy néha a buszsávban előznek, de ennyi.
- Nem sok hosszú egyenes út van az országban, nagyon kanyargósak az utak, és ami meglepő egy ilyen gazdag országban: lényegesen keskenyebbek az utak, mint itthon
Az alsóbbrendű utakon két kisebb személyautó még éppen elfér egymás mellett, de pl. ha kisbusz vagy ami nagyon gyakori: lakóautó jön szembe, az egyiknek a padkára kell lehúzódnia.
- A keskeny hegyi szakaszokon is türelmesen, intelligensen vezetnek, ha kell visszatolatnak.
- Az utak általában jobbak, mint itthon, kátyú alig van, de sok helyen hullámos az út.
- A sebességkorlátozás lakott területen kívül 80 (nagyon ritka kivétel, ahol 90), tanyás részeken 60, lakott területen belül 50, néhol 40 vagy 30. Ezeket tartják is általában, ha 80-nal megyek nem sokan előznek, ők is normálisan.
- Útépítéseknél 50, akkor is, ha nem dolgoznak.

- Büntetési tételek: a legdurvább Európában, de talán az egész világon. Pontrendszer is van: 8 pont után fél évre ugrik a jogsi.
50 helyett
55 km/h: 30.000 Ft (országúton 85 km/h)
71 km/h több mint 300.000 Ft -nyi bírság (országúton 126 km/h-tól) +3 pont
76 km/h: ugrik a jogsi, felette minimum 30 óra közmunka
96 km/h: minimum 18 nap börtön (országúton 135 km/h-tól)

Veszélyes előzés 3 pont, záróvonal 3 pont, piros lámpa 3 pont.
Talán csak 2 rendőrautóval találkoztam, de valószínűleg mérnek civil autóból is, meg persze vannak fix mérőpontok is.

Tehát elég komolyak a büntetések, ami nagyon jó szerintem (hozzáteszem, hogy ott az átlagfizetés kb. 1,5M Ft, de arányaiban nézve még így is komolyabb tétel, mint nekünk). Szerintem ezt a szigort nálunk is be lehetne vezetni (de kellene még több trafi, civil autóban elhelyezve), hasonló büntetési tételekkel. Gyorsan javulna a helyzet.

Érdekességképpen: a halálos balesetek tekintetében Norvégia a legjobb Európában, Magyarországon 3-szor annyi a halálos baleset (1 millió főre vonatkoztatva). Forrás:
etsc.eu/euroadsafetydata/

Teljesen más mentalitás jellemzi őket, nem az idegeskedő, agresszív népség. Ha azt is figelembe vesszük, hogy a közlekedési infrastruktúrájuk nem sokkal jobb, mint a miénk (csak a kátyú kevesebb), viszont alig van autópálya, és az utak keskenyebbek, továbbá a tél sokkal keményebb, és tovább tart, mégis kevesebb a baleset, valamit jobban csinálnak, mint mi. Talán lehetne tőlük tanulni...
gauchos 2018.09.12 09:32:39
@Zabalint: A sebességkorlátozásokkal egyetértek veled, az szerintem jó ahogy van (néhány alsóbbrendű úton azért a rossz útminőség miatt lehetne 70-re csökkenteni). Én elsősorban a büntetési tétélekre és az ellenőrzésekre céloztam, hogy lehet a norvégoktól tanulni. A magyart csak így lehet szabályozni: kemény büntetések, ténylegesen behajtva, sűrű ellenőrzésekkel.
Kata és családja öt évvel ezelőtt költözött Norvégiába. Mint oly sokan, nekik is a svájci frankos hitel tett be, így voltaképpen kényszerhelyzetben voltak. Akkor úgy tervezték, maximum 5 évig maradnak, így most felmerül a kérdés, visszaköltöznek-e. Írásra annak kapcsán…..
12 országban van jelen a Goldcar nevű autókölcsönző, ami a gyakorlott utazók és autóbérlők szerint 2 dologgal veteti észre magát:  az egyik legolcsóbban kínálja a szolgáltatását és a végén valahogy mindig magasabb lesz a számla. Ez utóbbi elég gyakori egyébként az…..
Az elmúlt héten több olyan cikket olvashattunk a hazai sajtóban, amelyek azzal a hírrel foglalkoztak, mely szerint a rendőrök túlóráit a jövőben kizárólag csúsztatással (körülményesebben megfogalmazva: szabadidőben történő megváltással) lehet ellentételezni, vagyis kifizetéssel nem. Mivel ahogy…..
gauchos 2018.07.27 08:19:52
@Szakyster:
Ezt írtad: "Ha "csak" 20 éve szolgál egy átlagrendőr az 300-valamennyi (bruttó, nem nettó). Ennyit kapnak jobb helyen az utcaseprők. "
Hol keres ennyit egy utcaseprő Magyarországon? Sehol!
Gábor ügye első, második és sokadik ránézésre is tiszta sornak tűnik: elköltött a bankszámlájáról olyan pénzt, ami a banké volt, az meg kéri vissza. Nyilván. És még nyilvánabb, hogy itt a jóhiszeműen költöttem el valószínűleg nem lesz túl sikeres védekezés. De mit…..
Évezredek óta küzd az emberiség az alkohollal. Élvezzük az örömöt, amit nyújtani képes és szenvedünk a kíntól, amit okozni tud. Egy furcsa kapcsolat ez, amiből mintha nem lenne kiút. Élhetnénk vele mértékkel, de ennek sem tudunk ellenállni, mint annyi minden másnak sem, amiben egy kis boldogságot…..
gauchos 2018.07.06 13:45:50
Nekem az alkolhollal alapvetően nincs bajom, igya aki szereti, de csak mértékkel. Bajom inkább azzal van, hogy Magyarországon (külföldön nem tudom mi a helyzet) nagyon sokan (a barátaim és a rokonaim közül) egyszerűen nem tartják tiszteletben azt, hogy én konkrétan nem szeretem az alkoholos italokat. Alapvetően felnőtt, intelligens embereknek tartom őket, sokan közülük évek óta ismernek engem, és mégis állandóan tukmálják rám azt a szar pálinkát, bort, sört stb. - gyakran elég erőszakosan. Sok ilyen ember van sajnos. Miért nem tudják megérteni, hogy én nem szeretem az alkoholt? Én érzem kellemetlenül magamat, amikor már megint kezdődik a szokásos tukmálás baráti összejövetelen.
Udvariasan közlöm velük, hogy köszönöm, nem iszom, és mégis, csak nagyon nehezen hagyják abba... Előfordul, hogy megiszok egy nagyon minimális mennyiséget, amikor a saját pálinkájukkal kínálnak, csak hogy megnyugodjanak egy időre és ne sértsem meg őket azzal, hogy visszautasítom. Egyébként bírom az italt, nem leszek rosszul tőle, de alapvetően nem szeretem. Mért olyan nehéz ezt megérteni? Tényleg ilyen alacsony az alkoholfogyasztás kultúrája Magyarországon vagy csak nekem nincs velük szerencsém?
Az már csak hab a tortán, amikor ajándékba kapok valami különlegesnek mondott sört/bort és aztán jópofizzak hozzá. Ááá, 20 éve ismernek, tudják jól, hogy mennyit szoktam inni, és mégis...
Rengeteg érdekes dolog történik velünk még most is, szinte minden nap, de sajnos idő hiányában egyre ritkábban jutunk hozzá, hogy leírjuk. Most pár rövidebb sztorinkat összeszedtem, amik ugyan önállóan nem állják meg a helyüket, de így egyben pont kitesznek egy bejegyzést. :) Az első negatív…..