Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Farkas Bence Máté

44 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha a jelenleg budapesti trolihálózat térképére pillantunk, hamar szembetűnik, hogy a csáposbuszok főleg a belvárosi területeken és Zugló kertvárosi részein közlekednek. Van azonban egy kakukktojás, mely távol esik ezektől a területektől, és a térképen hamar feltűnik: ez pedig a Baross utcai vonal a…..
2020. május 23-án megkezdődött a pesti fonódó villamoshálózat építése! A 24-es után múlt hét szombaton (június 27-én) a 2-essel is eldöcögtem a Haller/Soroksárihoz a pesti Duna-parton át. Az I. részben már bemutattam a pesti fonódó lényegét (meg még sok minden mást is), mely itt érhető el, most…..
2020. május 23-án megkezdődött a pesti fonódó villamoshálózat építése! Én múlt hét szombaton (június 20-án) a 24-es villamossal döcögtem el az építkezéshez. Mit is jelent a pesti fonódó? Miért van erre szükség? Milyen lesz a környék villamosközlekedése a jövőben? A pesti fonódó villamoshálózat…..
Nézzük lépésről-lépésre a nagykörúti villamosok történetét az első villamos indulásától napjainkig + azt, hogy milyen irányba lehetne továbbfejleszteni, átalakítani a villamosvonalat. Időutazásunkat az első villamos megindulásának napján, azaz 1887. november 30-án kezdjük: ekkor adták át a…..
2020 első külföldi kiruccanása egy, Sopronból megejtett bécsi utazás volt. De, hogy pontosan miért is, arra később visszatérünk, előtte azonban jöjjön egy pár általánosság az osztrák főváros villamosairól, valamint a bécsi villamostörténelem fontosabb történései a kezdetektől napjainkig valamint pár…..
Rendezvény miatt augusztus 3-án 14 órától üzemzárásig, valamint augusztus 17-től 20-ig "összefonódott" a budai fonódó hálózat  41-es valamint 61-es vonala. Az így keletkezett, fura viszonylatszámú, 41-61-es jelzésű járgányok Hűvösvölgyből a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán, a Móricz Zsigmond…..
Július közepén a dél-budai szakasz mellett újabb szakaszon túrták fel a körúti villamos vonalát: július 6-tól augusztus 20-ig ugyanis felújították a pályát a Széll Kálmán téri végállomás és a Margit híd budai hídfője között. Ebben az időszakban a körúti villamos mellett változott a 17-es villamos…..
2019. július 9-én hivatalosan átadták az 1-es villamos új, 1,7 km hosszú, befejező szakaszát, melynek eredményeként a vonal elérte végső végállomását, az Etele teret. A villamosok az átadó ünnepség után 16:00-kor indulhattak meg. Most nézzük az 1-es villamos történetét a vonal ötletének…..
Az idei nyári vakáció kitörésével egyidejűleg újabb, egész nyáron át, két ütemben folyó felújítás kezdődött a Nagykörúton.  A mostani felújítás keretében áskálódnak a körúti villamos ferencvárosi szakaszán, ezért a villamosok a Széll Kálmán tér felől csak a Corvin-negyedig járnak. Ezen a szakaszon…..
2019. május 16-19-ig a 41-esen járó Kátrányok a Bécsi úti végállomástól a budafoki kocsiszínig menetrend szerint közlekedtek, innentől 47-est játszottak (azaz a Városház térre mentek). És hogy miért? Most mindenre fény derül! Mint bizonyára az arra járóknak már feltűnt, hogy tavaly február közepe…..
Újabb öreg járgányok búcsúztak el március végén a budai rakpart sínjeitől. 2019. március 29-én egy korszak zárult le a fonódó villamoshálózat Bem rakparti szakaszán: aznap ugyanis a délutáni csúcsidő végével eldöcögött az utolsó ipari csuklós a 19-es vonalon (a tényleges utolsó a 1433-as pályaszámú…..
Minden, ami a második világháború után történt a budapesti csáposbuszok hálózatán: tervek, meg nem valósult elképzelések és valós hálózatbővítések 1944-től napjainkig + egy trolis vegyesfelvágott (pillanatok, kisebb-nagyobb szakaszok 4 trolibuszvonalról).  A második világháború után nem kellett…..
Budapest legmeredekebb olyan villamosvonala, ahova nincs szükség fogaskerekekre. A János Kórháztól Farkasrétre utaztam. De előtte nézzük, hogyan született az 59-es villamos!  A vonal kezdetben a Krisztina tér és Farkasrét között mintegy 4 km hosszban közlekedett (a viszonylatszámozás 1910-es…..
Villamosforgalom a Széll Kalef téren. A videóban villamosok mellett látható az ún szánszerkezet működése is. De mi is az a szánszerkezet? A szánszerkezet fogalma kapcsolódik a budapesti elágazásoknál alkalmazott váltóállításhoz, melyet segédvezetékes váltóállításnak nevezzük. De mi is ez az egész…..
Hogyan lehetne fejleszteni a budapesti csáposbuszok hálózatát? A kérdésre válaszul 2 lehetséges fejlesztési, emellett plusz 1 átszervezési lehetőséget tekintünk át. Elsőként meghosszabbítható a 72-es vonala: ez a 2017. nyarán történt hosszabbításhoz hasonló lenne, ami azt jelenti, hogy a csáposok a…..
Az elmúlt hétvégén a Normafára látogattunk. Mivel a Normafa Budapest legmagasabb pontja, ahova a BKK járatai fel közlekednek, a járaton gyakori a fél- vagy teltházas közönség (nyáron a kirándulók, télen pedig a téli sportok szerelmesei töltik fel a buszokat). Ehhez még pluszban a megmaradt hó is…..
1987. január 11-én szomorú nap virradt a budai hegyvidékre, ugyanis ezen a napon történt a Fogaskerekű történetének legsúlyosabb, 2 emberéletet követelő balesete. De mi is történt pontosan 32 évvel ezelőtt, 1987. január 11-én?A szomorú véget ért baleset este 20:30 perckor az Esze Tamás Iskola…..
A meghosszabbított 12-es villamossal utaztam. Utazásomat a Lehel téren kezdtem meg egy óriási szerencsével, mivel nem késtem le, sőt amint beértem a megállóba, már be is futott a szerelvény, amely 8 perc tartózkodás után már indult is Rákospalota felé. Személyes véleményem szerint ez a járat a…..
Teszteltük a közelmúltban kiadott 12-es és 14-es vonalakat valamint az újév napján kiadott Kátrányokat. Elsőként a Rákospalota és az angyalföldi kocsiszín között közlekedő 12-es villamost teszteltük. A pálya egyik leghangulatosabb szakasza Rákospalotán a Kossuth utca és a Szilágyi utca között fut…..
Az "Utazgatás a városban" sorozat újabb epizódjában este utaztunk a Keleti pályaudvartól a felszínen a Kalefra, onnan pedig a Budai Várnegyeden át a Deák Ferenc térre. Tartsanak velünk, mindenkinek kellemes utazást kívánunk! A Keletitől a Kalefig tartó út alatt sok minden érdekes jött szembe: ilyen…..
A jármű az IK280-as autóbusz alapján készült. A karosszériákat az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár készítette, elektromos berendezéseit különféle cégek tervezték. Kezdetben még a selejtezett ZiU-trolik elektronikáját használták fel, később a legtöbb új troli a GVM által kifejlesztett berendezéssel…..
Most kiderül, miért pont Óbudán indult az első troli, miért ekkor, és természetesen az is kiderül, hogy hogyan indult, illetve hogyan szűnt meg. 1923-ban az akkor frissen megalapított BSzKRt öt villamosviszonylat létesítését tervezte Óbuda területén, többek között az Óbudai temetőhöz is. A…..
Amikor egy egyszerű, vasárnapi hűvösvölgyi buszozásból egy egész várost átszelő utazgatás lesz. Az egész úgy kezdődött, hogy egy nap született a döntés, miszerint irány Hűvösvölgy az 57-es vagy 257-es járat felfedezésének céljából. Mivel a 257-es körjárat rendkívül hamar (már 10:30-kor) visszatért…..
2018. november 25-én a BKV50 programsorozat zárásaként villamosfelvonulást rendeztek a felújított budafoki és a kelenföldi kocsiszínek között. A felvonulásban részt vevő 10 járgány közül csak 7 szállított utasokat. A járgányok a belváros irányú Budafok kocsiszín megállóból indulva a Fehérvári út -…..
November 3-tól, azaz szombattól a korszerűsített Tatrak újabb vonalakat hódítanak meg: mostantól időnként (de már egyre gyakrabban) bukkannak fel a budai fonódó hálózaton az angyalföldi Kátrák (amikből emiatt jópár darab Budafokra költözött). Nézzük, mit is jelent ez egészen pontosan? Egészen…..