Adatok
Farkas Bence Máté
44 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ha a jelenleg budapesti trolihálózat térképére pillantunk, hamar szembetűnik, hogy a csáposbuszok főleg a belvárosi területeken és Zugló kertvárosi részein közlekednek. Van azonban egy kakukktojás, mely távol esik ezektől a területektől, és a térképen hamar feltűnik: ez pedig a Baross utcai vonal a…..
2020. május 23-án megkezdődött a pesti fonódó villamoshálózat építése! A 24-es után múlt hét szombaton (június 27-én) a 2-essel is eldöcögtem a Haller/Soroksárihoz a pesti Duna-parton át. Az I. részben már bemutattam a pesti fonódó lényegét (meg még sok minden mást is), mely itt érhető el, most…..
2020. május 23-án megkezdődött a pesti fonódó villamoshálózat építése! Én múlt hét szombaton (június 20-án) a 24-es villamossal döcögtem el az építkezéshez. Mit is jelent a pesti fonódó? Miért van erre szükség? Milyen lesz a környék villamosközlekedése a jövőben?
A pesti fonódó villamoshálózat…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
A nagykörúti négyes-hatos múltja, jelenje és jövője
2020.03.02 16:09:00
Nézzük lépésről-lépésre a nagykörúti villamosok történetét az első villamos indulásától napjainkig + azt, hogy milyen irányba lehetne továbbfejleszteni, átalakítani a villamosvonalat.
Időutazásunkat az első villamos megindulásának napján, azaz 1887. november 30-án kezdjük: ekkor adták át a…..
Közlekedés vidéken és külföldön
Egy januári nap Bécsben + a bécsi villamosok története a kezdetektől napjainkig
2020.01.12 21:44:11
2020 első külföldi kiruccanása egy, Sopronból megejtett bécsi utazás volt. De, hogy pontosan miért is, arra később visszatérünk, előtte azonban jöjjön egy pár általánosság az osztrák főváros villamosairól, valamint a bécsi villamostörténelem fontosabb történései a kezdetektől napjainkig valamint pár…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
Közvetlen villamosjárat Hűvösvölgyből Kamaraerdőbe
2019.08.22 09:20:00
Rendezvény miatt augusztus 3-án 14 órától üzemzárásig, valamint augusztus 17-től 20-ig "összefonódott" a budai fonódó hálózat 41-es valamint 61-es vonala. Az így keletkezett, fura viszonylatszámú, 41-61-es jelzésű járgányok Hűvösvölgyből a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán, a Móricz Zsigmond…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
A nagykörúti villamospálya észak-budai szakaszának felújítása - élménybeszámoló a Nagykörútról
2019.08.21 20:00:00
Július közepén a dél-budai szakasz mellett újabb szakaszon túrták fel a körúti villamos vonalát: július 6-tól augusztus 20-ig ugyanis felújították a pályát a Széll Kálmán téri végállomás és a Margit híd budai hídfője között. Ebben az időszakban a körúti villamos mellett változott a 17-es villamos…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
Az 1-es villamossal az Etele térre - a villamosvonal valamint a T5C5-ös villamoskocsik története
2019.07.14 22:53:22
2019. július 9-én hivatalosan átadták az 1-es villamos új, 1,7 km hosszú, befejező szakaszát, melynek eredményeként a vonal elérte végső végállomását, az Etele teret. A villamosok az átadó ünnepség után 16:00-kor indulhattak meg. Most nézzük az 1-es villamos történetét a vonal ötletének…..
Az idei nyári vakáció kitörésével egyidejűleg újabb, egész nyáron át, két ütemben folyó felújítás kezdődött a Nagykörúton.
A mostani felújítás keretében áskálódnak a körúti villamos ferencvárosi szakaszán, ezért a villamosok a Széll Kálmán tér felől csak a Corvin-negyedig járnak. Ezen a szakaszon…..
2019. május 16-19-ig a 41-esen járó Kátrányok a Bécsi úti végállomástól a budafoki kocsiszínig menetrend szerint közlekedtek, innentől 47-est játszottak (azaz a Városház térre mentek). És hogy miért? Most mindenre fény derül!
Mint bizonyára az arra járóknak már feltűnt, hogy tavaly február közepe…..
Újabb öreg járgányok búcsúztak el március végén a budai rakpart sínjeitől.
2019. március 29-én egy korszak zárult le a fonódó villamoshálózat Bem rakparti szakaszán: aznap ugyanis a délutáni csúcsidő végével eldöcögött az utolsó ipari csuklós a 19-es vonalon (a tényleges utolsó a 1433-as pályaszámú…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
A pesti trolibuszhálózat kialakulása a kezdetektől napjainkig, tervek és valóságok + trolis vegyesfelvágott
2019.03.24 16:31:37
Minden, ami a második világháború után történt a budapesti csáposbuszok hálózatán: tervek, meg nem valósult elképzelések és valós hálózatbővítések 1944-től napjainkig + egy trolis vegyesfelvágott (pillanatok, kisebb-nagyobb szakaszok 4 trolibuszvonalról).
A második világháború után nem kellett…..
Budapest legmeredekebb olyan villamosvonala, ahova nincs szükség fogaskerekekre. A János Kórháztól Farkasrétre utaztam. De előtte nézzük, hogyan született az 59-es villamos!
A vonal kezdetben a Krisztina tér és Farkasrét között mintegy 4 km hosszban közlekedett (a viszonylatszámozás 1910-es…..
Villamosforgalom a Széll Kalef téren.
A videóban villamosok mellett látható az ún szánszerkezet működése is. De mi is az a szánszerkezet? A szánszerkezet fogalma kapcsolódik a budapesti elágazásoknál alkalmazott váltóállításhoz, melyet segédvezetékes váltóállításnak nevezzük. De mi is ez az egész…..
Hogyan lehetne fejleszteni a budapesti csáposbuszok hálózatát? A kérdésre válaszul 2 lehetséges fejlesztési, emellett plusz 1 átszervezési lehetőséget tekintünk át.
Elsőként meghosszabbítható a 72-es vonala: ez a 2017. nyarán történt hosszabbításhoz hasonló lenne, ami azt jelenti, hogy a csáposok a…..
Az elmúlt hétvégén a Normafára látogattunk.
Mivel a Normafa Budapest legmagasabb pontja, ahova a BKK járatai fel közlekednek, a járaton gyakori a fél- vagy teltházas közönség (nyáron a kirándulók, télen pedig a téli sportok szerelmesei töltik fel a buszokat). Ehhez még pluszban a megmaradt hó is…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
A Fogaskerekű történetének legsötétebb napja
2019.01.19 15:58:13
1987. január 11-én szomorú nap virradt a budai hegyvidékre, ugyanis ezen a napon történt a Fogaskerekű történetének legsúlyosabb, 2 emberéletet követelő balesete. De mi is történt pontosan 32 évvel ezelőtt, 1987. január 11-én?A szomorú véget ért baleset este 20:30 perckor az Esze Tamás Iskola…..
A meghosszabbított 12-es villamossal utaztam.
Utazásomat a Lehel téren kezdtem meg egy óriási szerencsével, mivel nem késtem le, sőt amint beértem a megállóba, már be is futott a szerelvény, amely 8 perc tartózkodás után már indult is Rákospalota felé.
Személyes véleményem szerint ez a járat a…..
Teszteltük a közelmúltban kiadott 12-es és 14-es vonalakat valamint az újév napján kiadott Kátrányokat.
Elsőként a Rákospalota és az angyalföldi kocsiszín között közlekedő 12-es villamost teszteltük. A pálya egyik leghangulatosabb szakasza Rákospalotán a Kossuth utca és a Szilágyi utca között fut…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
Esti utazás a Keletitől a Kalefra, onnan pedig a Váron át a Belvárosba
2018.12.28 14:28:02
Az "Utazgatás a városban" sorozat újabb epizódjában este utaztunk a Keleti pályaudvartól a felszínen a Kalefra, onnan pedig a Budai Várnegyeden át a Deák Ferenc térre. Tartsanak velünk, mindenkinek kellemes utazást kívánunk!
A Keletitől a Kalefig tartó út alatt sok minden érdekes jött szembe: ilyen…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
Az IK280T GVM trolik története + utazás 280T-vel
2018.12.23 10:50:02
A jármű az IK280-as autóbusz alapján készült. A karosszériákat az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár készítette, elektromos berendezéseit különféle cégek tervezték. Kezdetben még a selejtezett ZiU-trolik elektronikáját használták fel, később a legtöbb új troli a GVM által kifejlesztett berendezéssel…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
85 éves a budapesti trolibusz - az óbudai troli története + ünnepi emlékjárat
2018.12.20 19:37:24
Most kiderül, miért pont Óbudán indult az első troli, miért ekkor, és természetesen az is kiderül, hogy hogyan indult, illetve hogyan szűnt meg.
1923-ban az akkor frissen megalapított BSzKRt öt villamosviszonylat létesítését tervezte Óbuda területén, többek között az Óbudai temetőhöz is. A…..
A budapesti közlekedésről a mindennapokba
Utazgatás a városban: Hűvösvölgytől a Belvároson, Újpesten és Újpalotán át Kelenföldig
2018.12.11 22:31:14
Amikor egy egyszerű, vasárnapi hűvösvölgyi buszozásból egy egész várost átszelő utazgatás lesz.
Az egész úgy kezdődött, hogy egy nap született a döntés, miszerint irány Hűvösvölgy az 57-es vagy 257-es járat felfedezésének céljából. Mivel a 257-es körjárat rendkívül hamar (már 10:30-kor) visszatért…..
2018. november 25-én a BKV50 programsorozat zárásaként villamosfelvonulást rendeztek a felújított budafoki és a kelenföldi kocsiszínek között. A felvonulásban részt vevő 10 járgány közül csak 7 szállított utasokat. A járgányok a belváros irányú Budafok kocsiszín megállóból indulva a Fehérvári út -…..
November 3-tól, azaz szombattól a korszerűsített Tatrak újabb vonalakat hódítanak meg: mostantól időnként (de már egyre gyakrabban) bukkannak fel a budai fonódó hálózaton az angyalföldi Kátrák (amikből emiatt jópár darab Budafokra költözött). Nézzük, mit is jelent ez egészen pontosan?
Egészen…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz