Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Bgisi

0 bejegyzést írt és 104 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap Dudás Diánával együtt beszéltünk a szcientológiáról a Hír TV "Terc" c. műsorában Itt nézhető vissza:..
Bgisi 2019.10.10 23:33:56
Előzmények: A szcientológia és utóhatásai, 1. évad (1. évad utolsó részéhez kapcsolódó blogbejegyzés, az összes rész hivatkozásával)A szcientológia és utóhatásai, 2. évad (2. évad utolsó részéhez kapcsolódó blogbejegyzés, az összes rész hivatkozásával) A 3. évad: A szcientológia és utóhatásai, 3.…..
A szcientológia egyház szóvivője blogján újabb kísérletet tett a Drogmentes Maraton szerepének tisztázására  Ezt írta: - Drogmentes maraton: miközben az egész országban drogfelvilágosító munkát végeznek, nem térítenek, nem terjesztenek vallásos elveket, nem toboroznak híveket. Néhány hazugságon…..
Bgisi 2019.08.22 09:04:47
www.dropbox.com/s/oiju0wilac79q7u/scn%20nonprofit.png?dl=0

Avagy, miért kell ennyire kihangsúlyozni a nonprofit státuszt egy "egyházi" szervezetnek?
  Előzmények: A szcientológia és utóhatásai, 1. évad (1. évad utolsó részéhez kapcsolódó blogbejegyzés, az összes rész hivatkozásával)A szcientológia és utóhatásai, 2. évad (2. évad utolsó részéhez kapcsolódó blogbejegyzés, az összes rész hivatkozásával) A 3. évad: A szcientológia és utóhatása,…..
Bgisi 2019.07.19 22:01:55
@Damiel: A baj az, hogy nem látják még azt sem hogy a tetteikkel mit tesznek, mert szívből hiszik hogy csak jót cselekednek. Egymást is meggyőzik erről, így létrejön egy számukra pozitív visszacsatolás. Egyébként Ők ugyanúgy szenvednek, és ezért a szcientológiának nevezett pszichológiai csalás áldozatai, mégha ez csak később tudatosul is számukra. Nem védelmezni akarom a szcientológusokat, de én ezt gondolom. Ezért is van az, hogy ha jól utánanézünk, főleg az ex tagok, kilépett munkatársak azok, akik felemelik a szavukat, akik meg akarják állítani ezt az elmebajos rendszert.
Előzmények: Dudás Diána interjú a Fókuszban (RTL Klub, 2019.06.27) Úgy látszik, megmozgatta az állóvizet ez a műsor, mivel a sajtóközlemény után még egy blogbejegyzés is született a témában, méghozzá ez: A június 26-i Fókusz műsorban elhangzott tévhitek - Lange László blogja Kezdjük azzal, hogy a…..
Ezt sikerült a PR-lángelméknek összehozni: 2019. június 28., péntek 14:27 A Szcientológia Egyház Központi Szervezet közleményeBudapest, 2019. június 28., péntek (OS)Az RTL Klub Fókusz és az objektív tájékoztatás alkonya Igen szomorú, hogy a tegnapi Fókusz felült egy olyan személynek, aki pénzt…..
Bgisi 2019.06.29 10:55:26
"A hitehagyottnak általában [...] kifogást talál egykori hovatartozására és hibáztatja azokat, akik korábban a legközelebbi társai voltak."

Diána egyiket sem teszi. Elmondja a történetét, bár a riport talán kipolírozva mutatja. Nagyon messze áll ez attól, mint amiről Wilson beszél, vagyis hogy mocskolódva szidná a munkatársakat, hibáztatna másokat, vagy efféle. Teljesen normálisan mondta el azt is, hogy az OCA teszt kitöltése után került bele a szcientológiába, ebben semmilyen kifogás nincs.

"...hogyan manipulálták, csalással, kényszerítéssel és megtévesztéssel vették rá arra, hogy csatlakozzon és maradjon egy szervezetben..."

Egyébként pontosan ez történik bent a színfalak mögött, így nem is lehet másról beszélni, amikor ilyesmikről kérdezik! Én magam is éreztem ezt a bőrömön, mikor pl Koppenhágában a CLO EU-ban posztra akartak tenni, én pedig jeleztem hogy le fog járni a turista vízumom ('96-ban). Erre azt válaszolták nem hivatalosan, csak úgy odasúgva-kacsintva, hogy akkor vegyek feleségül egy Dán csajt, mert akkor mint házastárs tovább maradhatok, és ez minden dinamikának jó. Ha ez nem manipuláció, akkor mi? Visszautasítottam, mert helytelennek tartottam, de ha belementem volna, mint ahogyan mások is tették, akkor mi más lett volna mint csalás?

Mikor hazajöttem, másnap ott volt a házunk előtt M. Tamás autóval és egy pesti bérház lakásába vitt, ahol egy munkatársa magával együtt bezárt egy szobába, kivette a kulcsot, majd utasított hogy szerezzek pénzt a visszaútra. Ha ez nem kényszerítés, akkor micsoda? Pénzszerzést színlelve megszöktem, de követtek az utcán, a metróban utólért és bekísért a szcientológia akkori központjába, ami a Semmelweis utcában volt. Később többször is eljöttek és a házunk előtt várakozva figyelték, kijövök-e.

És persze volt, hogy jól éreztem magam én is még az elején, történtek poénos dolgok, mert amúgy akik ott vannak mint >emberek< a legtöbben jószándékúak és fantasztikusak. Csakhogy ha kintről nézem ez olyasmi mintha valaki azt mondaná milyen fantasztikus volt a kommunizmus, mert biztosított szociális lakást és pálinkázhattunk disznóvágás közben, de arról azért hallgasson akiknek elvették a földjét, politikai nézet alapon recskre vitték vagy csak bebörtönözték.

Ezért vélem azt, hogy az egészet egyben kell vizsgálni, nem pedig csak egyetlen momentumot. A megjelent sajtóközlemény is csak azt látja, arra reagál hogy valaki milyen csúnya dolgokat állít róluk, de azt nem vizsgálja, hogy ennek milyen előzményei voltak, a "szervezet" miket is csinált.

Diána nem hitehagyott a szó igazi értelmében, mint ahogyan a többi kilépett tag sem. Nem ez a "hitehagyás", csupán az ő sajátságos kifordított értelmezésükben, mellyel ismét igazolják, hogy a külső mutatás számít csak, és valamit válaszolni kell a bent ragadtaknak.

De még ha "hitehagyás" is volna sem lehetnének rá büszkék hogy ennyien távoznak köreikből - egy józanul gondolkodó főnök azért csak feltenné a kérdést, hogy "hoppá miért is mennek el ennyien"!?
Három év és három hónap 2016 októberében adtam hírt arról a blogon (Nehogy szóljatok valakinek, hogy fenn vagyunk a közösségi médián!), hogy a szcientológusok PR-offenzívába kezdtek és erősebb online jelenlétet felvállalva nekiálltak a közösségi médiában is reklámozni fizetős…..
Bgisi 2019.06.27 19:10:51
@MAXVAL bircaman közíró: Látom ment a vita, hogy a szci most vallás, vagy nem vallás. Alapvetően kettő dologról beszéltek, így a saját értelmében mindkét kijelentés igaz – az egyikben mint ige szerepel, „én vallok valamit” tehát ez vallás, a másik pedig a főnévi alak, vagyis mint egy a lelki, szellemi dolgokkal való összefüggő és ekképpen elfogadott filozófia, mely felöleli a világ keletkezésétől napjainkig tartó világnézetet, hitrendszert ami a halálig és/vagy túlvilágig nyúlik. Utóbbinál is többféleképpen értelmezik, hogy most vallás-e vagy sem, ezért ezzel kapcsolatban szeretnék rávilágítani valamire.

Egyrészt, ha azt vesszük alapul (ahogy Khonsu fogalmazta): „Bármi lehet vallás, amiben az emberek hisznek.”, akkor igen, egy egyén tekintheti saját vallásának a szcientológiát. Mert Ő ezt a fajta nézetet vallja, Hubbard tanait tartja üdvözülő útnak, neki a szci „tech” a szentírás. Eljár az orgba, olvassa a HCO B-ket, meggyónja overtjeit (bűneit) az éppen aktuális etika tisztnek, sőt még (fel)áldozni is fog pl. időt, kapcsolatokat no és megfelelő mennyiségű pénzt. Mindezt teljesen normálisnak tartja, még ha ezekkel rajtuk kívül szinte senki nem ért egyet (elfogadod hogy Ő ilyen, de nem csinálnád). Tehát, kipipálhatjuk a klasszikus vallásossági értelemben vett pontokat, azonban ez egy nagyon lecsupaszított, felszínes és degradált elképzelése az igazi vallásosságnak.

Ha csak annyi lenne az egész, hogy „vallás lesz az amiben az emberek hisznek”, akkor ez egy nagyon karcsú és ebben a formájában amolyan instant valami. OK, holnaptól azt mondom hogy a felhők valójában formázott hungarocell táblák, és én ebben hiszek, gyorsan fel is építek köré egy hitrendszert. Ettől lesz vallás? Te elfogadnád, hogy csak ennyi az egész? Akármennyire is próbálom az asztalt csapkodva bizonygatni az igazságom, ezzel a nézettel előbb visznek el diliházba, minthogy az emberek kövessék a tanaimat, így az iménti elképzelés kapásból megbukott. Ugyanígy, a szcientológia tettei, vagyis amiket ennek nevében a bármennyire is jó szándékú tagok megtesznek, valójában csak egyszerű külsőségek - és igaz hogy több dolog benne, illetve a szavakkal megcélzott eszményképek önmagukban értékesek és követnivalók - ezeknek alkalmazása számtalan emberre, családra, csoportra nézve katasztrofális kimenetelűnek bizonyult. Előbb vagy utóbb, de az lett a vége.

A társadalmilag elfogadott normák szerinti vallásosság teljesen más, sokkal bensőségesebb valami, amely túlmutat a fenti elképzeléseken. Nem vagyok teológus, sem valláskutató-filozófus, és nincs ilyen területen 8 diplomám, viszont van valamim, amit semmilyen iskolapad, szóbeszéd és pletyka, illetve bölcsnek gondolt elképzelés nem ad meg - ez pedig a tapasztalat, az átélt dolgok összessége. Amikor valaki a következő három lépést végigcsinálja, az adja az igazi nézetet: 1) amikor a valaki semmilyen ismerettel nem rendelkezik ezzel kapcsolatban, először találkozik vele és beszippantja a rendszer; 2) amikor beleélve magát átgázolva mindenkin kőkeményen tolja a szcientológia szekerét; 3) amikor otthagyja a nyájat, esetleg megbélyegezve kiközösítik és a végén rajta is csattan az az ostor, ami persze korábban jó megoldásnak tűnt másoknál. Én magam is 5 évig voltam szci, és szerencsére „ki tudtam szabadulni” onnan, mint ahogyan sokan mások akik írnak ebbe a blogba. Azért tettem idézőjelbe, mert tulajdonképpen saját magamat tettem rabbá, a szci rabjává, én magam választottam azt annak idején, és ezért csak én voltam képes megszabadítani önmagam ettől az egésztől. Amíg valaki a rendszer része, és csak egy fogaskerék az egész gépezetben, képtelen meglátni hogy miről dumálunk itt kint. Ha egy órásnak elviszel egy hagyományos karórát hogy rossz, és csak egyetlen fogaskerekét mutatod meg neki, nem fogja tudni mi romlott el benne. Távolabb kell vinni a mechanizmust és az egészet egyben kell vizsgálnia, hogy rájöjjön hogy miért nem működik.

--- még folytatom ---
Bgisi 2019.06.27 19:12:17
Vallás- e a szcientológia? Jó, nevezzük annak. De vajon miért attól lett „hivatalos” vallás, hogy az IRS (amerikai adóhivatal) ezt jóváhagyta? Igazi vallás lehet az, ahol a tagok jelentéseket írnak egymásról? Lehet „templomnak” hívni egy irodaházat, ahol a heti összejöveteleken kielemzik a fő statisztikákat, melyből a főfőfő statisztika a GI (Gross Income – teljes összbevétel)? Tényleg vallás az, ahol ha „alacsony statisztikájú” vagy, megbüntetnek, vagy rossz esetben egy kvázi munkaszolgálatba kényszerítenek (RPF)? Valóban vallás az, ahol az „üdvözüléshez” szükséges útnak minden lépése pontosan előre meghatározott összegbe kerül? És ha van pénzed üdvözülsz, de ha nincs pénzed akkor nem? Egyáltalán, Neked is van folyószámlád az egyházadban? A Te vallásodban is létezik intézményesített kapcsolatmegszakítás? Biztos hogy vallás az, ami „ellopta” a keresztény jelképeket, és csak a külsőségekben alkalmazza (lásd szci kereszt, mely a Latin kereszt egy módosított változata – a Latin kereszt Jézus keresztrefeszítését szimbolizálja, de a szcientológiában nincs ilyen jelentéstartalom. Vagy a papi ruha, amiről azt sem tudják miért van a nyakkivágása, és csak akkor veszik fel ha meg kell mutatkozniuk…)? Tényleg vallás az, ahol magánnyomozókat alkalmaztatnak a volt tagok megfigyelésére? Te vallanád ezt, hogy ez a helyes út? Melyik vallás az rajtuk kívül, amelyik még videóra veszi és jegyzőkönyvezi a tagok gyónását? Mondj egyetlen vallást a szcientológián kívül, amelyik még gyűlölködő és uszító propagandát folytat egy „konkurens” csoport ellen? Gondolod, hogy becsülendő és tiszta az a vallási gondolatmenet és apparátus, mely a kilépett majd a belső visszaéléseket és bűncselekményeket felfedő tagok ellen teljes erőből lejárató kampányokat indít, ahelyett hogy kidobná magából az oda nem illő személyeket?

Sorolhatnám még, ám nem ez a lényeg. Teljesen mindegy melyikről beszélünk, de a vallásnak egyfajta szabadságot kell adnia az emberi léleknek és magának az embernek is, nem pedig gúzsba kötve magához láncolnia, ahogy a szcientológia teszi. Ezért olyan hangos a sajtó, főleg a bulvár média, ha valaki kilép a szcientológiából. Addig vagy szcientológus (vallású) amíg meg nem fosztanak tőle, és nem kapsz egy sárga papírt (az SP declare-t), és így elnyomó személlyé nem minősítenek. Mintha egy kikapcsoló gombbal eltüntetnének. Érted, utána hivatalosan már nem vagy a csoport tagja, egyszerűen fogalmazva, nem vagy tovább szcientológus. Hopp, máris nincs vallásod? Tehát lehet ezt így konzekvensen vallásnak hívni???

Egy vallási szervezet nem működhet úgy mint pl egy autóklub tagság, vagy egy hasonló felépítésű csoport, de ha meg úgy működik, akkor meg nem lehet igazi vallásnak nevezni. Nagyon de nagyon sokan, akik kimásztunk ebből, tiltakozunk az ellen, hogy ezt spirituális szempontból vallásnak hívják, ugyanis elfogadhatatlannak tartjuk ezeket a fajta normákat és gyakorlatokat. Egy vallásnak elfogadónak kell lennie, toleránsnak és bölcsnek – ezzel szemben a szcientológia megkülönböztet (pl alacsony-magas statisztikájú, értsd: szegény és gazdag ember), szűklátókörű és morálisan gyenge. Egy vallás sohasem lehet valamire nézve pusztító, mert a célja hogy adjon az embernek vigaszt, megnyugvást, kiteljesedést, a bánatra örömet, válaszokat az élet sok területére, lelki békét, anélkül hogy szembeállítana ezzel bárkit vagy bármit, anélkül hogy rombolna vele vagy hogy degradáljon bárkit vagy bármit. Tudtad, hogy van olyan szcientológiai irányelv, mely máshogy kezeli az újságírókat és rendőröket vagy akiket mentális betegséggel korábban kezeltek? Mert attól nem vallhatja a szcientológia tanait??? Egy vallás sohasem lehet üzleties világképpel rendelkező görcsösen anyagias jellegű, nem erre épül egy valódi Istenhit (Isten helyett bármely szó használható szinonimaként, ami a végtelent, a kezdő és nyugvópontot, vagy akár a mindenséget esetleg az ÉN tudatot jelenti).

Maradjunk annyiban, hogy a szcientológia vallásnak álcázott, az egyházakra külsőségükben jellemző mázzal leöntött kőkemény üzleti szervezet. Ha elhiszed ha nem, ha ezt vallod ha nem, ha ezt mondják ha nem. Ennyit szerettem volna elmondani.
Bgisi 2019.06.28 13:39:35
@Gyaloghuszár: Valóban, ezek egyikeként sem lehet hívni a szcientológiát. Már a harcuk is gyanús, tudod, hogy harcolnak hogy ők akkor is egyház, pl: amikor itthon megfosztották a státuszuktól, akkor meg nevet változtatva mereven ragaszkodtak hozzá hogy ők bizony akkor is egyház. Mintha csupán ez, a név határozná meg a pozíciójukat és ahogyan az emberek viszonyulnak hozzájuk. :-)
Én simán csak szcientológiának vagy rövidítve szcinek hívom, semmit nem teszek hozzá utána. Mondjuk Refnek is szólhatnánk, hogy javítsa ki a blog mottóját: "TÉNYEK, TAPASZTALATOK, VÉLEMÉNYEK ÉS HÍREK A SZCIENTOLÓGIA EGYHÁZRÓL" - lehagyhatná az utolsó szót és maradhatna csupán az, hogy szcientológiáról. ;-)
A ma reggeli Mokkába meghívták Dudás Diánát, hogy beszéljen a szcientológiáról és az ő történetéről. Bár csak a reggeli műsorokban megszokott 5 perc jutott a témára, jól megoldotta a feladatot és összeszedetten, sok fontos információt átadva válaszolt a kérdésekre.  Itt lehet megnézni:..
Idézet a Tévhitek a szcientológiáról blogról, a világ első korlátozott nyitvatartású blogjáról: Ebben az időpontban lehet majd hozzászólni és válaszolok a kérdésre: 2019.05.15.11:00-12:00. Nem ígérem, hogy állandóan ott fogok ülni a gépnél, de reagálok. Utána valószínűleg megnyitjuk a folyamatos…..
Bgisi 2019.05.16 19:42:59
@Gyaloghuszár: "Szóval szép dolog kérdezni tőlük, de teljesen értelmetlen."

Pontosan. Előre megfogalmazott PR szövegeket beemelt egy blogba, amiknél egy bizonyos ideig engedett és akkor is erősen szűrt hozzászólásokra és véleményekre válaszol, nos itt mi csak "másodhegedűsök" lehetünk. Mármint nem csak mi, hanem úgy bárki, mivel ez nem egy megengedő viselkedés, nem moderálás, hanem cenzúra, ahol mindennek megvan a pontos koreográfiája. Ha bármi nem tetszik Laci12-nek, ignorálja, vagy terel, elhazudja, esetleg lekezelően a hozzászólást beszólássá minősíti. Ez az egész csak arra volt jó, hogy Laci12 kerülhessen nyeregbe, legalábbis jobb pozícióba kerüljön mint ha itt próbálna meg téríteni. Ráadásul az ezerszer ismételt kliséket hozza csak - ha mi is még szcientológusok lennénk, ugyanezeket tennénk, kb így:
"- Miért van a szcientológiában kapcsolatmegszakítás?
- Nincs ilyen irányelvünk, mi mindenkit buzdítunk a családjával való jó kapcsolat fenntartására.
- Mi a véleményed Xenuról?
- Ez egy internetes mendemonda, én itt az orgban sosem hallottam erről a meséről."
Stb, stb, stb.

Ja, és az ellenblog 1 gazdája, DoriB69 és Laci12 is szerintem ugyanaz a személy, aki most az ellenblog 2-t is igazgatja: Lange László.
Bgisi 2019.05.17 06:50:56
@sciclubtag: :-)) Hopsz, igazad van! De mi is a kettő között a különbség, mikor mindkettő egy előre programozott mátrixban tud csak működni? De ha visszaemlékszünk, ellenblog 1 utolsó posztját a DoriB69 felbukkanása váltotta, majd miután becsődölt (bocs' a célját elérve kiléptették a fejlesztők), nemsokára Laci12 képében reinkarnálódott. Mikor Ő is itthagyott minket, pár nap múlva elindult ellenblog 2, majd az ellenblog 1-et megszüntette - hiába volt a sokszázezer magyar szcientológus közösség jobbnál jobb hozzászólásaival tele.
Ha mindehhez a tényszerű időbeli egyezéshez hozzáveszem hogy a merev szabályaik miatt kik működtethetik csak ezeket (a mezei szcientológus az enthetatól félve nem fogja megtenni, a munkatársaknak nem ez a posztja, a sea orgosoknak sem de ezeknek még idejük se lenne, az OSA- nak más módszere van), akkor marad a PR. Ez pedig Lange Lacival egyenlő.
Szerintem Laci is elment Kasza Tamás lezárási specialistához, így minden felesleges dolgot abbahagyva immár saját magát felvállalva blogol. Egyrészt díjjazom hogy face2face, másrészt ismerve a hátterét nem tudom meddig lesz a blog működtetve. A nagyon erős cenzúrázás pedig sejteti hogy hogyan is működik a szcientológia "szabad" világa.
Tévhitoszlatás 2, avagy Laci visszatér A tavaly szeptember óta nem frissülő (kiegészítés 2019.05.14-én: és ezen blogbejegyzés megjelenése után törölt) Szcientológia: válaszok (objektivszci.blog.hu) után itt az újabb kísérlet. Tévhitek a szcientológiáról - válaszok…..
Bgisi 2019.05.16 22:30:41
@büdös zokni: "...már akkor is a 4. házasságán volt túl."
Vagy ott van Tom Cruise is, a leglegebb szcientológus a bolygón. Csak három felesége volt, és hát annyira jó a kapcsolata a kislányával, Surival, hogy csak úgy irigykedünk!
Előzmények: Vesztegzár a Freewindsen Egy kis videóanyag a hajóról, amint éppen karanténban van:..
Bgisi 2019.05.04 09:15:50
@Laci12: A kanyarós-karanténos híreket több nemzetközi sajtóorgánumban is olvastam, konkrétan az nbcnews-on, time.com-on és persze a reuters-en. Erre kiderül, hogy csak megfázott valaki - mit lehet erre mondani??? :-)

"Ezért nagyon merész dolog azt feltételezni, hogy az elnyomó a hajón van."

Ilyeneket csak Ti feltételeztek, mert csak Ti veszitek be ezt a dumát. Ez csak a Ti elképzelésetek hogy hogyan mennek a dolgok. Tény hogy vannak hülye emberek, akik negatívan befolyásolhatják a környezetükben lévőket, ezzel egyetértek. De a szcientológiai okoskodásokat, amiket pár értelmes gondolathoz körítésként hozzáadnak (kezdve a oca teszttől a Xenu maszlagig) nem gondolom sem bizonyítottnak, sem univerzálisnak, sem működőképesnek. Nekünk már bizonyított a szci, de szerencsére kimásztunk belőle - úgyhogy egy értelmetlen válasszal nem lehet megmagyarázni egy konkrét szituációt. Ezért sem tudunk veled amúgy értelmesen kommunikálni, mert mindenben csak LRH elképzelését, egy fals és téves nézetet látsz. Nagyon kevés közös nevezőnk van, így pedig csak elbeszélünk egymás mellett. Ezért is felesleges a "tech"-kel megmagyarázni valamit, hiszen rajtatok kívül igazából nem elfogadott, nem is abban gondolkodunk, így azzal hogy "háromféle PTS szituáció létezik" én sem tudok mit kezdeni. Értem, de szerintem meg ez hülyeség.

Egyébként igen, ironizálok, és esetenként rosszmájúan célozgatok. De ne érts félre, ez nem személyesen Neked szól, Te attól még lehetsz alapból jóindulatú, művelt és intelligens, hogy a vakhiteddel nem látsz reális képet. Ezt az egészet elengedni pedig csak akkor leszel képes, amikor belülről reped szét a hazugság burka, amikor Te magad szembesülsz majd a gyalázatos megvezetéseitekkel és cselekedeteitekkel illetve ezeket Te magad átéled. Én is azt csináltam amit Te, nem titkolom, de nem vagyok rá büszke. 18 évesen csöppentem bele, véletlenül és nagyon belelkesedtem, teljes vállszélességgel tettem a dolgom. Nem is tudom, elég naiv is voltam, fiatal, idealista és még tombolt bennem a punk korszakomból maradt serdülőkori lázadó szellemiség, a szabadságvágy. Csak lassan jöttem rá, hogy ez az egész egy csapda, ha kell laza utcai ruhába, vagy öltönybe, ha kell díszes egyenruhába esetleg végszükség esetén papi ál-reverendába bújtatott pénzszivattyú az egész. Csak lassan jöttem rá, hogy kétféle személyiséggé kezdek válni - egy ezerféle kötöttséggel kényszerpályán mozgó manager-katonatiszt-lelkész trióvá, illetve egy kifelé kissé mézesmázos módon behízelgő attitűddel a wogot minden rendelkezésre álló módon és eszközzel behozóvá (tudod, a kintieknek nem mutathatjuk az igazi arcunkat, mert az nekik magas grádiens). Te is kettős személyiség vagy, egy vérbeli szci aki el sem olvassa az enthetát mert az Nektek tilos, aki csak és kizárólag a világ megmentésén fáradozol és termeled a bevételt hogy emelkedjenek a statok, illetve egy csetelő aki minket győzköd. :-)

Megvezettek, de felnőttem és innen kintről nem más, mint egy nagyon szomorú befejezésekkel végződő showműsor az egész. Tudod mire gondolok - a rendezvényeken ott a show, a hatalmas, csillogó díszletek, óriási bejelentések, éljenzés, vastaps, díjjak és fényképezkedés. De minden tapsvihar mögött mi látjuk a meghúzódó feszültségeket, akit rábeszélnek hogy még többet és többet adjon a fizetéséből, az idejéből melyet a családjára fordítana, tegye az egész életét a szcientológiára. Mi látjuk a zavaros viselkedéseket, a B. Mónika-féle értelmetlen válaszokat, a botrányos kimeneküléseket, kapcsolatmegszakításokat és válásokat, idegösszeomlásokat és öngyilkosságokat.

Talán egyszer majd Te is felnősz, Laci, és a hiú ábrándok kergetése helyett nekiállsz majd korrekt munkával normális és tisztességes életet élni, ahol majd a sikereket 100%-ig magadnak köszönheted. De lehet hogy megmaradsz egyszerű de büszke szcientológusnak, akinek leghőbb vágya a teljes szabadság elérése mint végcél (és utána mi lesz?), miközben észrevétlenül teljesíti rabszolgaként egy intelligens pszichopata írott parancsait, mellyel egy ellenségképekre és azok eltiprására építő sajátságosan torzult "szabad" világot építesz fel. A döntés a Tiéd lesz.
Bgisi 2019.05.12 16:34:51
@DaDPool: Hát igen, most utánanézve még ezeket találtam, de mondjuk engem komolyabban nem érdekel.
youtu.be/Hgn87gNOGkM
m.washingtontimes.com/news/2019/may/12/freewinds-church-scientology-under-quarantine-cura/
Mindenesetre nyilvánvaló, hogy nem egy egyszerű megfázásról van szó, ezt csak a szcientológia belső kommunikációjában terjesztik, nehogy pánik törjön ki.
Előzmények: Új magyar leleplező könyv a szcientológiáról - Dudás Diána: Az én szcientológia sztorim Az eddigi fogadtatás Összességében annyit tudok mondani, hogy szépen fogy „Az én szcientológia sztorim” és nagyon pozitívak az eddigi visszajelzések (megmondom őszintén, tudtam, hogy jó a könyv, de…..
Bgisi 2019.05.08 18:37:06
@sciclubtag: Nekem erről az a véleményem, hogy ha elkezdenének a társadalom számára elfogadható értékrendszerben létezni és dolgozni, kb úgy mint Reformer írta, és ahogyan szerintem a legtöbb nem szélsőséges és destruktív csoport teszi, nos akkor fokozatosan lenne nevetséges a még megmaradt tagok számára is az egész, és szépen lassan eltűnne a szcientológia oda ahová való - a süllyesztőbe. Ugyanis ha azokat megtennék, lecsökkenne a parancsuralmi módszerük működése és hatékonysága, kellene foglalkozniuk a "külvilági" dolgokkal is, így a bent lévők rájönnének maguktól a szcientológia korcs érvrendszerére és hogy a HÍD igazából a semmibe vezet. Ha egyből külső erővel akarod megszüntetni, akkor azzal csak összekovácsolod a bandát, és azt az amúgy hazug állításukat engeded igazolni, hogy pl legalizálni akarod a drogokat, vagy nincs vallásszabadság meg ilyen sületlenségek. A tájékozatlanok, mint amilyen Laci12 is pedig gondolkodás nélkül bekajálja az ilyeneket, és engedelmeskedően utcára vonul tiltakozni, hogy őket "bántják".
Bgisi 2019.05.09 00:31:18
@Damiel: "Nincs pénzed, nincs autód, nincs otthonod, valószínűleg családod, gyereked se..."

És még hányan vergődnek ugyanilyen szomorú körülmények közt! Én áldom az őrangyalom, hogy időben kijózanított és abbahagytam. Azóta családom lett, csodálatos feleségem van és 3 gyönyörű gyerekem, akikkel rengeteget bohóckodunk és összebújunk és tanulunk, játszunk, úszunk, görkorizunk és teniszezünk, nyaralunk és sátálunk, évente körbebringázzuk a balatont, a legkisebb hegedűkoncertjére megyünk, vagy a legnagyobb vívás versenyére, és jókat beszélgetünk és sírunk az egy kutya négy élete filmen miközben popcornt majszolunk, és röhögünk a dumaszínházon... szóval élünk. Néha meg vitatkozunk és megesik hogy megbántjuk egymást, majd 10 perc múlva kibékülünk, mindig megbeszéljük a dolgokat. Szeretjük egymást. Ha megyek az utcán és valaki rám néz lehet abban a pillanatban nem mutatok kitörő lelkesedést, de legbelül boldog vagyok hogy ez megadatott nekem. Őszinte barátaink lettek, akik nem azért vannak mellettünk mert nekünk is ugyanolyan a vallásos meggyőződésünk, vagy mert közös vitamin-tanácsadó-angoltanár bizniszben vagyunk érdekeltek. Nem azért hallgatunk egymásra mert ilyen-olyan posztot tölnk be, hanem mert mélyről jövő, ösztönös segítségnyújtási vágy hajt minket.

Nincs az a szcientológus kényszeres vigyor, örökös de álságos jókedv, magamra erőszakolt "magas tónus" ha úgy tetszik. Ezek egyébként annyira érezhetők Laci12 kommunikációján, hiába teszi ki a kis szmájlikat, legszívesebben a pokol legmélyére kívánna valamennyiünket - csak ezt nem tudja kimondani vagy nem meri, esetleg fondorlatos módon bizalmaskodva pont az ellentétét sugallva igazat ad nekünk. De amit valóban gondol, hogy elmegyünk mi a jó büdös csába, azt nem mondja - némelyikünk meg igen. Most pedig tegyük a szívünkre a kezünk, ki is igazából ebben a fura "komm ciklusban" az őszinte? És amíg mi őszinték vagyunk és az igazságot keressve elmondjuk, megmutatjuk a dolgokat (ezt hívja Laci12 támadásnak), addig Laci12 nem más mint hatás. Reagál csak az itteni felvetésekre, nézzétek csak meg. Megjelenik egy új poszt, ő rögtön lecsap. Már nem ellenblogol, nem termel az orgban, arról pedig nem is álmodunk hogy netán a valós helyzetet megvizsgálva amiket itt felvetünk, visszamegy és megpróbálna változtatni valamin. Már csak a védekezés maradt neki, és az sem baj ha egyik mondatával agyonüti a két bloggal előtte mondott másik mondatát - látszik hogy siet, kapkod, nem gondolja át.

A kajáról: emlékszem '94-ben egy nyári napon a tesóm elhívott egy napra maszekolni, kaptam érte ~4000 forintot, emlékeim szerint többet mint úgy átlagosan szcientológusként 1 hét alatt. Dolgoztunk, majd délben meghívott kajálni egy Bartók Béla úti étterembe, közel a dianetika központhoz, és bármit választhattam! Hát mondanom sem kell, telezabáltam magam, végre normálisan tudtam enni, nem csak vajas kenyeret vegetával. :-)

És egy utolsó gondolat, hogy hol kell beavatkozni a dolgokba. Mindenki maga választja meg az életét, hogy hol lakik, kikkel lóg, mit dolgozik, stb. De! Vajon hol van az a pont, az a határ, amikor már felelősséget kell vállalni, és "erőt" alkalmazni? Mikor nem lehet tűrni hogy valaki(k) bármire hivatkozva jóhiszemű embereket megtévesszenek és kihasználjanak, becsapjanak? Usát is sok kritika érte hogy beleavatkozik két ország hatalmi harcába, de vajon ha nem avatkozik bele, bőrfotelből nézzük végig ahogy legyilkolnak emberek tucatjait? Ha meg beleavatkozik, az lesz a baj. De többször megmutatta már hogy oda tud koppintani, így a puszta jelenléte is elég hogy ne robbanjon ki helyenként nagyobb háború. Nekünk régebben az egyik szomszédunk kissé részegen megkergette a feleségét, egy baltát szorongatva a kezében. Azt figyeltük, hogy meddig tud saját maga menekülni az asszony, mert nyilván vitázni joguk van, de ha utóléri csak nem várjuk meg amíg használja is azt. Kiballagtunk az utcára páran, a fickónak elég volt hogy ott voltunk, ahhoz, hogy észhez térjen, pedig egy újjal nem nyúltunk hozzá. Laci12-éknek is jogukban áll szenvedni, tehát mi nem mondhatjuk meg neki hogy majd az lesz a jobb számára ha abbahagyja - ha magának ilyen életet szán, akkor csak hajrá, bolondítsa magát ahogy szeretné. A probléma ott van, amikor ezt terjeszti is, másokat is berántva maga után a sz**ba. Ez a blog is éppúgy mint Diána könyve a megelőzésről szól, azon a határvonalon lavírozva, amivel még nem avatkozunk be fizikailag a szcientológia működésébe, de emberileg és a polgári lehetőségeinket kihasználva kellő mértékben tudunk megnyilvánulni és hangot adni a hiteles tájékoztatásnak.
Bgisi 2019.05.10 19:07:22
@Gyaloghuszár: Én Kasza mellett Lázár Csabát említeném, aki korábban az aljas kúszóbab frontembere volt. Punkot nyomattak, ami igencsak közel áll a szívemhez.

Aztán megkomolyodott, mostmár sikeres üzletemberré avanzsált, lásd ezt például: youtu.be/lnS80mLfpLw

A szcientológia tökéletes végterméke lett, ami a KFT szövegét juttatja eszembe:

"Siker, pénz, csillogás, ez az álmom.
[...]

Ülünk a széken és bámuljuk a filmet,
előttünk pereg egy elvarázsolt élet.
És amikor véget ér,
jót szórakoztunk a pénzünkért."
Kanyaró miatt vesztegzár alatt egy luxushajó a Karib-tengeren - írja az index.hu, és kiderül a cikkből, hogy ez a luxushajó nem más, mint a Szcientológia Egyház hajóra, a Freewinds. (A 444.hu is megerősíti egy más forrásra hivatkozva).  A cikk: Kanyaró miatt karanténba zártak egy luxushajót,…..
Ez egy menő vallás! Pár évvel ezelőtt indult el újra az a PR-irányvonal a szcientológián belül, hogy ez egy „modern, progresszív vallás”, sőt már a menő (cool) jelző is előkerült. 2016. októberében Instagram, Twitter és Facebook oldalakat, valamint Youtube csatornát is indítottak, valamint két…..
Bgisi 2019.04.29 15:54:40
@Laci12: "Egy a titok! Nem szabad oda menni és megnézni személyesen ami érdekel minket. Erre van Hollywood, a CNN, és a Youtube kitalálva. És mindez megvan kényelmesen a monitor előtt a karosszékből, virtuálisan!"

És mi van azzal a tömérdek emberrel, aki vette a fáradtságot, odament, és megnézte a saját szemével a $zcientológiát, majd otthagyta, kilépett vagy megszökött? Magadtól nem kérdezted még meg, hogy ezekre mi lehet a válasz? Biztos nem, hiszen LRH megírta miért van szerinte, tehát AZT kétség kívül elfogadod. Akik pedig megnézték és otthagyták (a miénket), azok véleményét elutasítod. Érdekes hozzáállás, a robotizmus tiszta jele. LRH azt mondta hogy valami valamilyen, Te elfogadod és technek veszed, még akkor is ha ezt külső független szakember, szervezet vagy akármi sohasem igazolta vissza. De adott esetben, ha holnap mutatnak Neked egy HCOPL-t hogy lapos a Föld, Te ugyanúgy elhiszed anélkül hogy megnéznéd a National Geographicon, mint ahogyan ezt rólunk feltételezed.

Azt a tükrös dolgot tényleg meg kéne csinálnod... :-)
Bgisi 2019.04.29 20:25:57
@Laci12: Látod, többet tudsz mint mi... Laci12, Te egy igazi OT vagy, aki minden igazság és életbölcsesség birtokában van. Jövőbe is látsz már, vagy az csak később jön, a rák gondolattal történő gyógyítása után? :-) Egy igazi OT, aki okozó a meszt univerzum felett, simán tudja gyógyítani, még étkezés előtt sem kell kezet mosnia, hisz a szemével leégeti a bacikat a bőréről. :-) Gondolom ezt a sikersztorit is hallottad, nekem Dániában mesélték. Nem hiába volt LRH sci-fi író. :-)))
Bgisi 2019.05.01 12:41:01
@znagy6666: " ...a gender és a Scientology kapcsolatáról!"

Azt is szerettem volna még kérdezni Lacitól, ha már így a kapcsolatot említetted, hogy ahhoz mit szól, hogy a genderelméletet amúgy egy pszichiáter dolgozta ki?! Hogy jön össze neki, hogy a hőn utált pszichó elméletet bevezetik a szcientológiába - ez nem ellentmondás? És mit szólna ehhez maga Ron? Persze válaszokat nem kapnánk, ugyanúgy ahogyan a korábbiakra sem, csak hallgat mint sz#r a gazban. Ez már a kétirányú kommunikáció? :-)
Megjegyzés: nem ő az első olyan ember, aki (ex-)szcientológusként alkalmazza az ottani "tudást", és nagy kárt okoz vele. Egy 2012-es ítéletből egy elég rémisztő sztori bontakozik ki: Bírósági ítélet egy szcientológus kuruzslóról   "Lélekszaki" A blogon már tiszteletét tette párszor "Lélekszaki",…..
További reakciók a könyvre Az aktuális téma: Új magyar leleplező könyv a szcientológiáról - Dudás Diána: Az én szcientológia sztorim Nem létezik, de hazudik Talán ez a cím foglalja össze a legjobban azt a „stratégiát”, amit a szcientológusok követtek eddig a könyvvel és írójával kapcsolatban...
Bgisi 2019.03.28 09:41:48
@norbert79: "Te miért vagy itt?"
Gyakorolja a vallását, fura, de ez is része annak. Ez a visszatámadás, az ellenség hazugozása, eltiprása, stb - hiszen HCOPL van róla. Csak azt teszi amit tanítottak neki, droidként teljesíti Hubbard minden parancsát, bármi is az. Hogy ez mennyire vezet a szellemi megvilágosodáshoz nem tudni. Mintha csak kétpólusú lenne a világ, vannak az "elit"-ek, meg mindenki más. Én speciel örülök hogy már a "mindenki más" kategóriába tartozom.
Bgisi 2019.03.28 15:39:02
@Reformer:

Laci írta:
"Ez a mechanizmus egy megfigyelhető törvényszerűség,..."
"Amikor egy másik személyiség használódik rajtad az a kontrollodon kívül kerül, és megfontolatlanul reagálsz."
"Bele vagy ragadva az ellenség kondíciódba.”
Ref, összeteheted a két kezed, hogy Laci12 ingyen adja neked a technológiát, mégcsak ülni sem kell a tanfolyamteremben. :-) Ki tudja, még kondíciókat is kidolgoz Neked, sőt idővel akár auditálhat is. :-))
Bgisi 2019.04.07 09:22:06
@sciclubtag: "IstvanNagy45 is erre hivatkozott, bár Bigsi lehülyézte miatta."
Nem lehülyéztem. Csak bizonyos fikciókat nevetségesnek tartok.
Előzmények: A Magyarországi Szcientológia Egyház pert vesztett – totális és nagyon súlyos vereséget szenvedett Közleményt adott ki a szcientológia egyház (itt olvasható el: A Magyarországi Szcientológia Egyház közleménye, 2019. március 30.) az elvesztett perrel kapcsolatban. A lényege: nem értenek…..
Bgisi 2019.04.06 08:36:43
www.facebook.com/142471979132474/posts/2314799271899723/

Mindig elcsodálkozok, hogy a szcientológiában miért arra kapnak kitüntetést, ha nagy adományokat adnak. Tulajdonképpen a tagok saját maguknak veszik meg ezeket a díjakat, nem pedig elérik a jóságukkal, becsületükkel vagy önfeláldozásukkal. Pénz = kitüntetés. Hát nem érdekes? Tiszta Mátrix, csak most nem Neónak mondjuk hogy ébredjen fel, hanem az IRS-nek (és a józan észnek).
Előzmények: Negyvenmillióra büntette a NAIH a szcientológusokat Rövid összefoglalás: Az adatvédelmi hatóság 2017. október 13-i határozatával zárta le és összegezte a szcientológia vallási egyesület adatkezelését vizsgáló több hónapos hatósági eljárást. Ebben összesen 40 millió forint büntetést…..
Bgisi 2019.03.30 19:38:08
A Fővárosi Törvényszék ítélete itt érhető el: naih.hu/files/FT_13_K_700_014_2018_60.pdf

A szcientológusok reakciója: os.mti.hu/hirek/144126/a_magyarorszagi_szcientologia_egyhaz_kozlemenye

Érthetetllen, ezek után, hogy miért akarnak törvénytelenül működni. Laci12 biztos tudja rá a választ... :-)
Bgisi 2019.04.02 08:42:31
@sciclubtag:
"Gondolkodni nehéz, ezért leginkább ítélkezünk."
Carl Gustav Jung
Bgisi 2019.04.02 15:58:26
@sciclubtag: Irónia volt. Azokat érint, akik minden előzetes információt és megismerést nélkülözve ítéletet mondanak bármiről és bárkiről.
Forrás: HVG.hu - Tom Cruise lánya a szcientológiáról: "Pont erre volt szükségem" A celebek élete a szcientológiában is más. Elkülönítve kezelik őket a többiektől, külön munkatárs figyel arra, hogy a mezei szcientológusok ne okozzanak nekik kínos pillanatokat, és messze nincs rajtuk akkora nyomás,…..
  Az aktuális téma: Új magyar leleplező könyv a szcientológiáról - Dudás Diána: Az én szcientológia sztorim Támadás a szerver ellen?..
Bgisi 2019.03.26 16:47:49
@IstvanNagy45: Érdekes hogy miért ez tűnhetett el, mikor látunk keményebbeket. Próbáld feltenni újra vagy máshogy elmondva, megfogalmazva. De még mindig lehetett szimplán technikai hiba, vagy tényleg valamiért nem tetszett a profil tulajdonosának. Én ettől még nem töröltem volna, de mindenkinek máshol van az ingerküszöbe.
Bgisi 2019.03.27 14:46:56
@LeilaX: De hát tájékozódott, hisz' "átfutotta a blog bejegyzéseit ill. hozzászólásait és a Bonyai könyvet"... mindezt kb 1 nap alatt. :-) Tehát mindent tud. :-))) Még többet is, mint Te vagy én, akik X évet voltunk bent majd tértünk vissza a normális világba. :-)))))
Ja és a szófordulat sem gyanús: "Bonyai könyv". ;-) Bár már nem Bónyit ír.
Ami mostanság történik az arra emlékeztet, amit egy régi háborús filmben láttam a II. világháború vége felé a náci propagandáról: Németország, szétlőtt házak, romok, halottak és kiégett tankok az utcán - de a hangosbemondóból még szól, hogy milyen nagyszerű a Német hadsereg, hol milyen csatákat nyertek meg, mely városokat igáztak le.
Most kintről tökéletesen látni a jelen helyzetet, csak ezúttal az agymosás a 15 milliós szcientológus tagságról, az újabb valamilyen mérföldkőről és a bődületes terjeszkedésről szól.
Bgisi 2019.03.27 17:30:22
@sciclubtag: IstvanNagy45 ezt írta: "Mint Orwell 1984 c. regényében harcot vívnak egy kivetített ellenséggel. "
Ez szerintem hülyeség, meg amit utána írt, az is. Sajnálom, veheted piszkálódásnak, de attól még ez a véleményem. Én is megértem őt, ha laikus, csak hát ezt az egész szcientológiát nem lehet úgy megérteni, hogy "ma de. volt időm".
Örömmel jelentem be, hogy hosszú hónapok munkájának eredményeként  a mai napon megjelent magyar nyelven egy új személyes történet a szcientológiáról. Ne feledjük, hogy utoljára ilyen könyv magyar szerző tollából 8 évvel ezelőtt jelent meg (amit én írtam).   A könyvről   Dudás Diána 5 évig…..
Bgisi 2019.03.22 10:24:29
@Laci12: "...csupán a tájékoztatás , valamint a segítés lenne a cél, akkor akár itt a blogon ingyenesen megkaphatná bárki az anyagot egy linkre kattintva, pdf formátumban."

Jó de ez könyv. Fizetni kell a szerkesztőt, lektort, tördelőt, a nyomdát a kötést, és tudtommal a papír sincs ingyen. Egyébként Ref könyve is fent van pdf-ben (ingyen), csakúgy mint a többi szcientológia témájúak, de gondolom ezt Te is tudod. Biztos ez is fent lesz előbb-utóbb.

Érdekes hogy ezzel foglalkozol elsőként, ahelyett hogy a könyv szerzőjét mocskolnád, illetve cáfolnátok mindent amit állít benne. Komolyan ez Nektek a legfontosabb?
Bgisi 2019.03.22 13:15:32
@Laci12: "Én nekem semmi bajom azzal, hogy ebből pénzt csináltok. Csak rá akarok mutatni, hogy ugyan azt csináljátok mint amit mi, csak kicsiben."

Ne haragudj, de csacskaságokat írsz. Mi az összefüggés, ha valaki ír egy könyvet, amit nyilván pénzért lehet megvenni, és a szcientológia üzletpolitikája között? Hol van ennek a kettőnek a metszéspontja?

Többesszámot használtál, így rám is vonatkozik: elárulnád hogy én hogyan s mivel csinálom ugyanazt mint ami Ti, csak kicsiben? Megtisztelnél válaszoddal.
Bgisi 2019.03.22 17:44:32
@Norbert69: Előljáróban annyit, hogy még nem olvastam a könyvet, de a beharangozásból ítélve nem arról szól a könyv. Értem, és egyetértek azzal amit írsz, csak az egy másik könyv lenne, szerintem. Leah Reminit tudnám példaként említeni, Ő is megharcolt a színésznői sikerekért, és azért is, hogy otthagyja a szci álnok és gonosz rendszerét. Ez két külön témakör, és Leah könyve is csak az utóbbiról szól.
(A tegnapi bejegyzés folytatása)..
Bgisi 2019.03.07 14:42:03
@Aleister Crowley: "A blog fő tevékenysége az ellenségességre korlátozódik."

Abban az értelemben, hogy objektíven leírjuk a történteket. Igen, ilyen értelemben ellenséges, hiszen láthatod milyen szépen beszopattak minket (vagy ki-ki bizonyos mértékig saját magát), de alapvetően a szci egy igen összetett gépezet, mely lenyúlja az emberek pénzét majd szisztematikusan tönkreteszi őket. Szép szlogenekkel meg OCA teszttel becsábít, de csak addig vagy okés, míg valamilyen hasznot hozol a szervezetnek, aztán lapát. Most mondhatod hogy "önként adták", csak ez így sohasem lesz pontos. És potenciálisan az összes tag SP meg "hitehagyott", elég egy fordulat pl a kapcsolati hálóban - nagyon jól szemlélteti ezt a "Míg végül semmid sem marad" című film. Zorro, Dóri és Laci is ki fog kerülni, kizárólag idő kérdése.

Objektíven írtam én is, ténylegesen és tárgyilagosan, hogy miken mentem keresztül, tudok rá bizonyítékokat meg tanúkat is ha kell. Hogy utána ebből ki milyen következtetést von le, illetve mi az ő saját véleménye róla, az már a szubjektivitás témaköre. Szerintem megállja a helyét hogy objektíven és szubjektíven.

Ha téged átver valamivel egy cég, akkor gondolom Te is morcos leszel, nem? Beígérik az ezer eurós fizut, de csak háromszázat kapsz... hmmm? Veszel egy autót amit sérülésmentes állapotra hirdetnek, de kiderül hogy az eladó visszatekerte az órát, átütötték az alvázszámot, és 17 elemét kellett cserélni a kaszninak mert hatszor karambolozott? Szerintem benned is felmegy a pumpa, és biztosan szót emelsz. Az igazi éned akkor mutatkozik meg, amikor visszamész és panaszkodsz a kocsineppernek, majd jön a válasz hogy elhúzhatsz a csába, ha nem akarod hogy bevarrjanak egy lóba és a Duna közepén landolj. Hmmm? Na, a szci hasonlóan működik, "a legetikusabb világegyházként", amelyik a csere fontosságát hangsúlyozza szinte semmilyen le nem szolgáltatott pénzt nem ad vissza, nemhogy önként (mert fontos a csere nekik), hanem felszólításra sem. Ha pedig pattogsz, jön a kirekesztés, beperelnek és megpróbálnak tönkretenni. Érted? Nekik ez a norma.

Mi a különbség egy dörzsölt autónepper átbaszása és a szcientológia ugyanilyen jellegű viselkedése között? Ja, hogy végül is kaptál egy autót, tehát van pozitív dolog benne - akkor mondjuk erről írhatunk pozitívumként, hogy megismertük LRH gondolat világát, elmondhattam a búbánatom az auditornak és volt fűtés a tanfolyam teremben.
Bgisi 2019.03.11 10:32:35
@Aleister Crowley: "Miért csak Remini van órba-szájba vetítve?"

#1

Most ezt olvasom: www.exscn.net/content/view/89/103/index.html

Amint látod, régi történet, és ha utánanézel, guglizol számos helyen találsz még ilyen vagy ehhez hasonló kis történetecskéket. Igazából az az érdekes, hogy szinte mindegyik történet kb egy kaptafára épül, megfigyelhető a hasonlóság. A delikvens találkozik a Dianetika könyvvel vagy az OCA teszttel, és ha nem tartja fasságnak azonnal, akkor megörül annak a lehetőségnek hogy javíthat a saját és mások életén. Elkezdi csinálni, majd mivel vannak a rendszerben használható elemek, lesznek sikerélményei is. Belelkesül, mert tapasztalja hogy "működik a tech". Lendületesen mindenkinek meg akarja majd mutatni hogy milyen jó kincset talált. Majd mikor komolyabbra fordul a dolog, ráveszik a jól bevált szlogenekkel, hogy még többet foglalkozzon a szcivel (csak ez az út van, minden megoldható a tech segítségével, fizess be mindenre erődön felül, hiszen ezekkel a módszerekkel garantált hogy hamar megtérül, ezt ne kiadásnak vedd hanem befektetésnek, aki le akar beszélni erről az elnyomó mert nem akarja a fejlődésedet, stb). Lehet hogy a család ellenezni fogja hogy örökké bent van esetleg a pénzt lapátolja a szcibe (megjegyzem bármibe is lapátolja valaki az összes pénzét, ha az veszélyes a család életére nézve, akkor is számíthat ellenkezésre), ezért jobb esetben fut pár etikai kört és valahogy elintézi, rosszabb esetben kapcsolatmegszakítás történik. Simán otthagyja emberünk az addigi céljait, pl végezni az egyetemen, vagy akár a normális munkahelyét is, azért hogy a Nagy Célért dolgozhasson, hogy OT akármennyi, és/vagy a bolygó klír legyen.

Később megjelennek a SO recruiterek is, és nyomatják hogy írja alá a contractot (csak hogy a heti statuk meglegyen, ennyi is nekik, egy számérték egy koordináta rendszerben). Elég sokat mantrázva, vagy ahogy Laci12 fogalmazta "nyomásra" a végén belefárad, aláírja és bevonul, majd a szabad akaratát megtörve nem válik mássá, csak egy parancsuralmi rendszerben dróton rángatott bábfigurává, hubbard tanaival teletömött fejjel, nulla önálló gondolatvilággal. Ezzel kel, ezzel fekszik. Észre sem veszi azokat az intő jeleket, amik szembemennek a Mr. Hubbard szép szlogeneivel, amiket az ismerkedéskor beszopott, és azt gondolja "neeem, a szci nem ilyen hát megmondták, biztos bennem van a hiba". Vannak akik évekig, évtizedekig képesek ebben a furcsa kifordított világban élni, hagyják magukat megszégyeníteni a meetingen, elviselik a megaláztatásokat, és felsőbbrendűen lenéznek minden buta wogot, de különösen az alacsony statisztikájúakat (szegényebb réteget) akik kizárólag abban az esetben számítanak nekik, amikor kellenek valamiért a statisztikájuk növeléséhez.

Csakhogy az emberi lelket nem lehet skatulyába zárni, egy idő után ki fog törni. Valahogyan, valamikor, valamiért ráeszmél hogy hoppá-hoppá, mivaaaan? Fordulat, felmerülnek a szokásos kérdések (vagy csak önmagában, hogy pl hogy lehet egy OTVIII elnyomó, mikor elnyomó nem tud felmenni a hídon, vagy megkeresve a megfelelő terminált és kimondva, leírva) a teljesítménye lecsökken, jobb esetben tervezetten megszökik (velem is ez történt), rossz esetben rpf évekig és kirúgják, a legrosszabb esetben depressziós lesz és kezelik egy pszichiátrián ha addig nem lesz öngyilkos. SP declare, hitehagyott, egy senki akit el lehet tiporni. Nem mindenkinél ugyanígy zajlik, de a vezérfonal szál kb ilyesmi.

Ezeket a sztorikat rohadt nehéz volt régen megjeleníteni, egyrészt pl a hetvenes, nyolcvanas években nem volt még olyan rendszer mint manapság az internet, másrészt az OSA aktívan dolgozott hogy az ilyen történetek főszereplőit elhallgattassa. Magyar oldalon ugye nincs ennyire régi ügy, de azért találni 1-2 érdekességet: munkahelyiterror.blog.hu/2014/07/01/vigyazat_szcientologia_a_magyar_munkahelyeken

Most itt ez a nő, Remini, aki szépen össze tudja foglalni hogy a csillogó máz alatt milyen embertelen, a józan észnek ellentmondó őrültségek folynak, amiket ő maga hosszú időn keresztül sem vett észre. Kapóra jött neki Rinder is, ketten azért alaposan odab@sznak.
Bgisi 2019.03.11 10:34:19
@Aleister Crowley:

#2

Van még egy aspektus, ez pedig az abbahagyás utáni állapot. Borzalmas tud lenni a gondolat hogy kitaszított lettél, és ártottál a világ megmentésén fáradozó szervezetnek, még úgy is küzdesz, hogy tudod hogy a szci baromság. Azt feltételezed hogy csak Te vagy a hibás, biztosan miattad történt minden. Rossz vagy ezért ezt érdemelted. Jobb esetben ráeszmél hogy jólvan de azért dolgozni kell mert éhes, és tovább tud lépni, rossz esetben addig pörög hogy semmire sem jó, hogy azt gondolhatja vége a világnak és ekkor próbál meg öngyilkos lenni.

De ezek nem kőbe vésett dolgok, minden személy egyedi, így van aki 5 perc után megkönnyebbül és kész, van aki meg 30 évig szégyenkezik miatta. Remini viszonylag gyorsan magához tért és mivel "tökös csaj", nem hagyta annyiban a dolgot.

Mikor beszélsz egy szcivel, attól függően hogy melyik szakaszban jár éppen, lehet csillogó szemmel nagyon lelkes (tudhatod hogy az elején tart), lehet bárgyú aki gépiesen mosolyog ugyan, de a szeme elárulja hogy már nem minden oké, vagy a végén amikor kissé lehorgasztott fejjel szomorúan és csalódottan beszél. Mikor kint van már, találkozik negatív kritikával, elolvassa, kíváncsian rákeres dolgokra és mások történeteire (eljut Ref blogjára is), és rájön hogy rengeteg minden egyezik vagyis túl sok a hasonlóság az ő sztorijában és mások elbeszélésében is. Ha korábban nem is, de itt már realizálódni szokott hogy becummantotta a rendszer hazugságait, előtörnek az emlékek, ideges és dühös lesz. Ráeszmél hogy nincs egyedül, olvassa a blogot, esetleg el is kezd írni ide.

Érdekes párhuzam egyébként az emberi viselkedésre, a megerőszakolt nők amit gondolnak és a szcientológiából kitaszítottak lelkivilága között - uóbbiakat "lelki erőszaknak" nevezném. De a végeredmény ilyen szempontból hasonló: pl egy amerikai szenátor hölgy ezt írta: "ahogy ti, úgy én is a hadseregben zajló szexuális erőszak túlélője vagyok, de sok bátor túlélővel szemben én nem jelentettem a történteket. Magamat hibáztattam. Össze voltam zavarodva."; vagy egy apáca esete: "Sokkoltak a történtek. Megértettem, hogy mi történik, de nem tudtam elhinni. [...] De meggyőzött az ellenkezőjéről, hogy ő egy pap volt; hogy egy szent közösségről volt szó; úgy gondoltam, hogy ez lehetetlen. Képtelen voltam megérteni, hogy fordulhat elő nemi erőszak ebben a világban – ebben a tökéletes világban, amiben éltem. Évekig tartott, mire megértettem, hogy ami történt, az nemi erőszak volt, és beszélni tudtam róla.

A hitem komoly válságon ment keresztül. Az ösztönös reakcióm az volt, hogy ha beszélnék róla, az ártana az egyháznak, ezért Isten azt várja tőlem, hogy hallgassak. Ez elviselhetetlen volt. Nem tudtam hinni egy ilyen istenben." Felkavaró. Szerintem ezért hallgatnak az emberek sokáig, a meetoo kapcsán merült fel, mikor bombaként robbantak a 20-30 éves sztorik is. Az ember el sem akarja hinni, hogy amit a szcientológia tett vele, nem más mint képmutató beszippantás, manipuláció, kizsákmányolás majd embertelen kiközösítés. Csak az épp kegyencek nem látják ilyennek, hisz nekik minden rózsaszín.

Ez így Neked lehet hogy jópofa játék, de a háttérben emberi életek, kapcsolatok, és családok mennek gallyra amiket talán észre sem veszel. Vigyázni kell, én is csináltam egy-két vicces mémet, de nem merem kitenni, mert olyanok is olvassák a blogot akiknek a gyerekük X éve a rendszer rabja, és azt sem tudják hol van éppen vagy tán él-e még, azoknak lehet rosszul eshet hogyha kifigurázzuk a dolgokat és röhögünk egyet a szerencsétlen szcientológusokon.
Kapcsolódó bejegyzés: A teljes Xenu történet magyarul  Gondoltam, újra előveszem ezt a témát, emlékeim szerint ezen rajzfilmes feldolgozásról még nem esett szó. A hírhedt/legendás South Park rajzfilmsorozat 137. része (9. évad 12. epizód), az Egy házba zárt közösség a szcientológiával foglalkozik…..
Nagy Zoltán volt az első olyan bátor ex-szcientológus, aki 2006-ban nyíltan, arcát és nevét vállalva szembeszállt a szcientológiával (például itt: Magánbeszélgetés Juszt Lászlóval a szcientológiáról - ATV, 2006. 07. 13). Kör e-mailben magyarázta el a többi szcientológusnak, hogy mi a probléma az…..
Bgisi 2019.03.05 11:25:39
@norbert79: Úgy látszik sohasem fogunk erre választ kapni. Tehát biztos nem azért hogy válaszoljon a feltett kérdésekre (mint ahogyan azt hangsúlyozta az ellenblogon). És mivel konstruktív hozzászólás nem érkezik irányából, megmaradt hát annak ami: egy mezei Troll, egy beszólogató és becsmérlő személy aki cinikusan kioktató stílusban idebüffent pár mondatot, de semmilyen ép eszű válasz vagy konkrétum nincs mögötte. Ezt a szci terminológiában "elnyomó személynek" hívják, aki nagyon alacsonyan van a "tónusskálán". Lefordítva, és egyúttal megválaszolva az eredeti kérdést: Ő azért van itt hogy megpróbáljon alázni minket és a hozzászólásokat, mert amit ő nem tud az nincs, amit pedig gondol az az abszolút igazság. Ahogyan L. Ron Hubbard tanította, gyönyörű mintapéldány vált belőle.
Bgisi 2019.03.06 00:04:28
@Laci12:
"Én a véleményemet szeretném elmondani..."

Szerintem elmondhatod, és lehet bármilyen véleményed, meghallgatásra kerül. Viszont ha sejtelmesen vádolsz valakit, mint pl Nagy Zoli mögött állnak valakik, ez szerintem már magyarázatra szorul. Biztos van infód, mi nem értjük, igazán megoszthatnád.

"van néhány reakció és kérdés mely nem a témára reagál, hanem a személyemre."

Igen, pl felvetetted hogy honnan tudjuk hogy egyáltalán fiú vagy-e. A nickedből feltételeztük, én legalábbis gondoltam hogy nem Dóri vagy. Vagy csaj vagy és reggeltél egy semleges nick helyett pasi néven??? Amúgy a személyeskedés és lealacsonyítás valóban inkorrekt lehet.

"Hogy kaphatott auditálást ha PTS volt?"

Alapvetően sehogy, viszont Ő public-ként ment ki, neki nem kell tudnia feltétlenül mikor mit hogyan kaphat. Ezért nem Őt kell megkérdezni, hanem a C/S-ét.

"Majd tanúsította a Cleart???"

Látod, látod? Pedig igen, nyilván Ő is kapott róla oklevelet. Namost 3 lehetőséget látok ennek magyarázatára:

1: Zoli mindenkit átverve ment fel a hídon a 200 szavával, betegen - nyilván ez arculcsapása a tekknek, mert így az nem ér semmit, hiszen nem ismerték fel általa.

2: Zoli mindent jól csinált, tanúsította, de akkor nem lehetett PTS, sőt haladt tovább a hídon, de akkor miért nyilvánították elnyomóvá? Mert kérdezett? (Jujj de dézsávűm van Leah Reminivel) Ennél is a tekk működésképtelenségének lehetünk tanúi.

3: Sem Johannesburgban sem a Flagben nem sztenderd tekket szolgáltatnak.

Egyébként hallottál már Lisa McPherson-ról? Vajon arra mi a magyarázat, hogy miután tanúsította a Cleart, nagyon rövid idő után pszichotikus lett, és meghalt a nagy kékben szci kezelés közben? Voltak előjelek nyilván, ami az auditálás során ki kellett volna hogy derüljön. Ha működne a tekk, klírként nem is fordulhatott volna elő, de legalábbis az adott körülmények között meg kellett volna gyógyulnia. Vagy tévedek?

"Pont készültünk megsemmisíteni, hát nem elvitte a NAV!"

Te bennfentes munkatárs lehetsz ha ilyen jól informált vagy. Viszont kétkedéssel fogadom hogy éppen most akartátok megsemmisíteni, ez olyan gyerekes, mint amikor a lányom lefekvés után a kérdésemre "pont rájön" hogy még nem mosott fogat. Aha... :-)

Én azért vagyok itt, hogy kibeszéljem magamból a szci miatti frusztrációmat és megkönnyebbüljek, meghallgassak másokat és ha tudok segítsek nekik, illetve hogy azt próbáljam meg elérni a saját tapasztalataimat elmesélve, hogy más ne sétáljon bele ebbe a csapdába. Ref az alapítvánnyal, és mi a történeteinkkel olyanok vagyunk, mint valami ellenszérum, amit ha így megosztunk, talán kevesebben lesznek áldozatok.

Végezetül a mondataid sajnos elárulják hogy milyen is a szcientológia maga, látom a többiek már bemásolták, így én csak annyit fűznék hozzá, hogy egy szcientológus szájából hallva ezeket óriási blama.

Amit a szci "Tech"-nek nevez, az nem jó megoldás a problémák kezelésére, nem képes megoldani az emberek gondjait, nem visz előbbre semmit és senkit. Mindezt igazolja az embertömeg, akik bent voltak és kijöttek. Még azok is kimenekülnek, akik ebbe a rendszerbe születtek. A szcientológia igazi arcát pont ezek az emberek tudják megmutatni, és ahogy látom egyre többen leszünk - tulajdonképpen saját magatoknak termelitek ki az ellenséget.

Neked is jó éjszakát, a hold legyen veled! :-)