Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Elijah Baley

0 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vissza az előző részhez Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével! Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
Elijah Baley 2022.03.01 23:37:19
@nyelv-ész: Elvileg nem lehet az. A 40-es és az 51-es össze voltak kötve a Nemes utcánál. Miután megszűnt a Használtcikk piac-Nagyvárad tér szakasz, az 51-es még járt a fennmaradó szakaszon a Nemes utcáig. A rég megszűnt 40-es Nemes/Királyhágó utcai szakasza volt a a vonal üzemi kapcsolata a hálózattal. Ugyan 55-ig csak a Deák utcáig járt a 40-es, de kötve hiszen, hogy a kép 1955 előtti lenne.
Mostanában újra elkezdtem villamosokat fotózni, főleg akkor, amikor van valami szokatlan téma. Például amikor a hűvösvölgyi vonalon pályát karbantartottak, és emiatt a 61-es és az 56(A) a Széllká téren fordult: Hűvösvölgybe ugye nem mehet fel CAF (rövid a végállomás, és talán a Nagyhíd megálló…..
Elijah Baley 2021.10.13 16:11:50
@laci_52: Addig álljál fél lábon. Kb. a 42-es meghosszabbításával egy időben van rá esély. Az egész vonal le van rohadva, mire azt rendesen megcsinálják, az 5-ös metró is elkészül.
... már tudniillik a Balatonfüredig villamos vontatással közlekedő vonatok megindulása előtt leugrottunk IC-vel (aki nem vonat, hanem egy vasútbarát) az északi part érintett szakaszára dízeleket nézni egy utolsó (?) alkalommal. Mivel nem szeretném, ha a kommentszekció a vasutas fórumokhoz hasonlóan…..
Elijah Baley 2021.07.20 23:26:11
@KissGecihuszár: Fúzfői lakos vagyok, akinek Almádiban is van ingatlana, tehát kétszeresen is érintett vagyok. Rengetegszer szívtam a kigyulladó, lerohadó dízeles roncsok miatt. Mentem vonattal, melynek elején egy Szergej és két Csörgő volt. A gép megdöglött, a mentesítő is, végül a Szergej továbbította a vonatot 2 óra késéssel. A Bz meg olyan, mintha Albániában lennénk. Én a G43-t elvinném Füredre szezonon kívül, illetve a Z30 némelyike is eljöhetne felénk. Bevezetném az ütemes menetrendet, hogy kiszolgálja a hivatásforgalmat. El kellene érni, hogy a menetrendet ne dilettánsok írják. Nálunk a forgalmista mondta, napi 67 vonata van, ennyit nem lehet közlekedtetni normálisan ezen a vonalon. Az aláverést pedig ki kellene javítani, több lassújel született emiatt, pl. Tobruk és Budatava között.
Elijah Baley 2021.07.20 23:34:36
@KissGecihuszár: Egyébként ha akarsz vonatokról beszélni, megtalálsz a Wesselényi előtti Feszten a Dörgicse-Echo pincénél. :)
Elijah Baley 2021.07.21 22:06:34
@KissGecihuszár: Ez a nesze semmi, fogd meg jól. Írj, hogy mikor jössz haza, akkorra szívesen átmegyek Almádiba inni pár pohár bort, és vonatokról beszélgetni.
Pár hete mutattam néhány képet a Móricz Zsigmond körtérről dél felé induló egykori HÉV-ekről. A fotók forrása akkor és most is a Fortepan volt, ahová mostanában került fel Belházy Miklós néhány közlekedéstörténeti értékű felvétele. Különösen érdekesek a Kamaraerdőtől kifelé készült fotók, arról a…..
Elijah Baley 2021.05.18 21:56:49
@Politikwissenschaftler: Akarat kérdése lenne kialakítani egy vállalható szolgáltatást.
Elijah Baley 2021.05.18 21:59:46
@gigabursch: Lehet álmodni. A gödöllői nem érte el Aszódot, a nagytétényi Érdet, a szentendrei Visegrádot. A kék metró sem Kápot, sem Pestszentlőrincet nem érte el. Igen, a zöld metró Törökbálintig kellene, hogy járjon, de az ebben az évezredben már nem reális cél.
HamPLÓ HÉV a Körtéren 2021.04.26 07:00:00
Szerintem már említettem, hogy amikor édesapám először mesélt arról, hogy régen a HÉV bejárt a Fehérvári úton át a Körtérre, elképedtem. Nekem a HÉV a hosszú NDK-s motorvonatokat jelentette, és el nem tudtam képzelni, hogyan fértek el azok ott, pláne hogyan tudtak a "Gomba" körül megfordulni, ahogy…..
Elijah Baley 2021.04.27 21:51:52
@Hamster: De igen, ez volt a terv, a Jobbparti Körvasút egyik elemeként. A rakparti szakasz emiatt épült ki. 1942-ben határozták el, csak jött a háború.
www.kotottpalyan.hu/varosisineken/halozattori-delbudahev.html
veke.hu/2009/05/a-43-as-villamosvonal-tortenete/

Sőt, az eredeti HÉV végállomás a mai Érd-alsó megállóhely. Érdligeten máig látszik az utcahálózaton, hogy merre ment volna a HÉV. Ez is csonka maradt, ahogy a szentendrei sem jutott el Visegrádig és a gödöllői sem Aszódig.
2016. január 16-án eléggé átalakult a budai oldal tömegközlekedése; XI. kerületiként én akkor is örültem, és most is örülök ennek. Ezen az oldalon nem a technikai vagy forgalmi részleteket szeretném felidézni - tehát hanyagolni fogom a "bal oldali képen az 123456 pályaszámú KCSVTB77 típusú villamos…..
HamPLÓ Krieg der Sterne 2020.12.28 04:52:32
Az jutott eszembe, hogy most volt harminchat éve, hogy először láttam a Csillagok háborúját. 1984. december 25-én este a Magyar Televízió ugyanis leadta a klasszikus trilógia első* részét. Valahogy így nézett ki: Az egész család ott ült a tévé előtt a panelban, ahová abban az évben költöztünk -…..
Egy melbourne-i villamosvezető felvételei, többek közt rengeteg UV-val. Az én szívemnek a Moszkva teret körbejáró 4-es és 6-os villamos is kedves, mert erre emlékszem gyerekkoromból, és bár fotó van róla elég, egész más mozgásban látni...
Idén nem csak Felső-Sziléziába nem jutottam el, hanem Berlinbe se, pedig most lett volna Innotrans - csak aztán ugye jött a vírus. Az odavágyódás ellen nézzünk most meg egy rakás 2011-es videót! Akkoriban még kevésbé ismertem a várost, a kamerámban pedig nem volt stabilizátor, ehhez képest többet…..
A júliusi retró hétvége szívemnek legkedvesebb vonata a dupla Púposos volt, a "spenót" és a "piros spenót" gépekkel. A szép páros aztán természetesen augusztus első hétvégéjén is ott volt az északi parton: Minden nap csak egyszer fotóztuk őket: szombaton a még villamosítatlan alsóörsi állomás…..