Adatok
_Rudi
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Közel 18 éves fotón az Irak lerohanására készülő amerikai hadigépezet tengerészeti légierejének függesztésre váró precíziós illetve stand-off fegyverzete. Emlékeztető, hogy minőségileg és mennyiségileg releváns effektorok, fegyverzet, lőszer nélkül a platformok, legyenek azok repülőeszközök vagy…..
..
Kihelyezett ülést tartott a kecskeméti SZDRB-n az OGY HRB, ahol bemutatták a részvétel mellett döntő tagok számára a honvédség közelmúltban beszerzett és nagyjavított repülőeszközeit, illetve azok felszerelését.
Nagy érdeklődés kísérte a Falcon 7X repülőgépeket érkezésük óta. Most a sajtó és…..
_Rudi
2020.03.01 22:36:43
@Kelepisti:
Pisti,
Kérlek javítsd kis ezt a részt az írásodban mert tévedés:
"...A 607-est az orr-rész tetején elhelyezett kamera különbözteti meg a 606-ostól. A kamera nem FLIR, tehát nem rendelkezik infravörös funkcióval, nem a repülőgép-vezetőt segíti, inkább kényelmi berendezés, láthatja az utas a repülést az orrész felől…"
Az ott egy Rockwell EVS ami ténylegesen egy FLIR rendszer.
link: www.dassaultfalcon.com/PublishingImages/IMAGES/Media-center/Media-gallery/Publications/EVS_7X_Flight_International_May_11.pdf
Pisti,
Kérlek javítsd kis ezt a részt az írásodban mert tévedés:
"...A 607-est az orr-rész tetején elhelyezett kamera különbözteti meg a 606-ostól. A kamera nem FLIR, tehát nem rendelkezik infravörös funkcióval, nem a repülőgép-vezetőt segíti, inkább kényelmi berendezés, láthatja az utas a repülést az orrész felől…"
Az ott egy Rockwell EVS ami ténylegesen egy FLIR rendszer.
link: www.dassaultfalcon.com/PublishingImages/IMAGES/Media-center/Media-gallery/Publications/EVS_7X_Flight_International_May_11.pdf
_Rudi
2020.03.02 19:16:04
@Kelepisti:
Azt hogy "..kényelmi berendezés, láthatja az utas a repülést az orrész felől.."akkor írd ha pozitívan TUDOD hogy az EVS videó jelét ráküldik az utas szórakoztató rendszerre.
Én kicsit meg lennék lepve mert a közforgalmú repülésben elég kínosan ügyelnek arra hogy szétválasszák az avionikát az szórakoztató rendszertől.
Azt hogy "..kényelmi berendezés, láthatja az utas a repülést az orrész felől.."akkor írd ha pozitívan TUDOD hogy az EVS videó jelét ráküldik az utas szórakoztató rendszerre.
Én kicsit meg lennék lepve mert a közforgalmú repülésben elég kínosan ügyelnek arra hogy szétválasszák az avionikát az szórakoztató rendszertől.
70 milliméteres FZ rakéta-éleslövészet a körös-hegyi lőtéren, 2018. július 16. éjszaka, az Airbus Helicopters H145M HForce tesztkampánya során.
Zord..
_Rudi
2020.02.11 22:58:20
@_Rudi:
Sorry elírás:
"Az E/F-ek AESA radar fejlesztése a következő lehet:"
helyesen
Az C/D-ek AESA radar fejlesztése a következő lehet:
Sorry elírás:
"Az E/F-ek AESA radar fejlesztése a következő lehet:"
helyesen
Az C/D-ek AESA radar fejlesztése a következő lehet:
Air Power Blog
Tökéletes repülés a tökéletes sassal - haditechnikai ízlelítő Koreából
2014.05.27 12:02:42
140527 Szacson. A LégierőBlogger ma a Korean Aerospace Industries (KAI) jóvoltából a levegőben is tanulmányozhatta a cég Szurion (Surion, azaz Tökéletes Sas, más néven Korean Utility Helicopter, KUH) típusú helikopterét. B-J: sötétkék hajózóruhában Án Incsol berepülő mérnök, civilben ZGL, középkék…..
_Rudi
2019.11.22 09:45:09
@zord: a Koreaiak mentségére legyen mondva, a meghibásodott főrotor tengely - csakúgy mint még több más részegység a gépben - az Airbus Helicopters-től származott
_Rudi
2019.11.22 11:53:02
@zord: azt hogy a minapi koreai H225 balesetet mi okozta még nem lehet tudni.
Annyi látszik a víz alól felhozott roncsról készült fotókon hogy a főrotor reduktor a helyén van, ami azt jelenti hogy nem egy az egyben a Norvég eset ismétlődött meg.
Mivel a hírek szerint megtalálták az adatrögzítőket ezért jó esély van rá hogy fel tudják majd deríteni az okokat.
Annyi látszik a víz alól felhozott roncsról készült fotókon hogy a főrotor reduktor a helyén van, ami azt jelenti hogy nem egy az egyben a Norvég eset ismétlődött meg.
Mivel a hírek szerint megtalálták az adatrögzítőket ezért jó esély van rá hogy fel tudják majd deríteni az okokat.
Az VVSz RF a Szlovenszki Stit 2019 légvédelmi gyakorlat idejére egy csökkentett, vegyes Sz-400/Pancir Sz1 légvédelmi csoportosítást telepített szállító repülőgépekkel Szerbiába, a batajnicai légibázisra. Ezzel egyidőben Belgrádban hivatalosan is bejelentették, hogy - az aktuális fenyegetéstrendnek…..
Az Airbus Helicopters ma Donauwörthben látta vendégül a magyar média képviselőit, tájékoztatást adva a H145M program állásáról, első alkalommal téve lehetővé az egyik honvédségnek épült gép - az épp berepülésen lévő második (LUH) példány - fotózását. A humán oldalon pedig az elsőként átképzésre…..
_Rudi
2019.09.04 09:44:50
@zord: Hol a Hensoldt?
Július 18-án repült először Donauwörthben a Magyar Honvédségnek gyártott első H145M Könnyű Többcélú Helikopter (LUH). Fotó: Airbus Helicopters
Zord..
_Rudi
2019.08.12 09:14:27
_Rudi
2019.08.12 10:13:10
@zord: Ha jól értem ez azt jelenti hogy lesz olyan helikopterünk - LUH - amin nem lesz EO / IR torony.
_Rudi
2019.08.12 13:10:39
@zord: Ha jól értem azt akarod sugallni hogy kevesebb EO / IR szenzor tornyot vettünk mint helikoptert.
OK, bár szerintem jó lett volna ha mindegyikre jut...
Azt hogy hány darabot vettünk, meg majd meglátjuk ...nem de?
Mi van a fegyver felfüggesztőkkel?
Gondolom - a fenti logika szerint - akkor azokból is kevesebbet vettünk...
OK, bár szerintem jó lett volna ha mindegyikre jut...
Azt hogy hány darabot vettünk, meg majd meglátjuk ...nem de?
Mi van a fegyver felfüggesztőkkel?
Gondolom - a fenti logika szerint - akkor azokból is kevesebbet vettünk...
Ordem e progresso - a brazil lobogóról vett jelmondatban figyelemreméltó módon szerepel a rend szó, mitöbb, megelőzi még a fejlődést is. Talán abból a felismerésből kiindulva, hogy kuplerájból bizonyosan nem lesz előrelépés...
Zord
..
_Rudi
2019.07.05 11:32:07
@zord:
?? Ahogy olvasom nagyon elégedettek vele..
Mi a gond? Az hogy Cessna Caravan-nal világítják meg a célokat?
?? Ahogy olvasom nagyon elégedettek vele..
Mi a gond? Az hogy Cessna Caravan-nal világítják meg a célokat?
Tegnap a LégierőBlogger a Mi-24-es helyreállítás éleslövészeti/CAS aspektusáról számolt be a Bakonyból. Ma a szolnoki Repüléstudományi Konferencián már az új helikoptertípusok rendszeresítéséről tudhattunk meg újabb információkat, megspékelve az átmenet és a képességépítés módszertani…..
_Rudi
2019.04.12 08:26:44
Air Power Blog
Airbus Helicopters alkatrészgyártó üzem lesz Kelet-Magyarországon
2018.12.17 17:26:38
Precíziós, repülésbiztonság-kritikus forgóalkatrészeket gyártó kelet-magyarországi üzem létrehozásában működik együtt az Airbus Helicopters és a magyar kormányzat. A részletek kidolgozása az elkövetkező hónapokban történik meg - jelentette be a cég főnöke, Bruno Even és Szijjártó külgazdasági és…..
_Rudi
2018.12.17 23:15:05
@árpika: Szerintem Te nem a fogaskoszorúra gondoltál hanem a második fokozat bolygókerékre...
Nekünk a Mi-24-es a legjobb ellenség! - jegyezte meg egy magyar lérakos a tavalyi csehországi TOLY gyakorlat alkalmával azzal kapcsolatban, hogy a célrepülések résztvevői közül melyik biztosítja számukra a leginkább megfelelő kiképzési lehetőséget. Mint minden kijelentés, nyilván ez is szubjektív.…..
_Rudi
2018.11.19 20:29:24
@Meteorcartman: Üdv...néhány kérdés ha már drónokkal foglalkozol…
Mi a leg nehezebb a drón fejlesztésben? (mármint a pénz és a megrendelés hiányokon kívül..)
Gondolom a sárkányt legyártani nem probléma.(modellező ismerőseim nagyon komoly modelleket gyártanak a kis műhelyeikben)
A megfelelő repülés vezérlő eletronika vagy az adatkapcsolat?
Mennyire elérhetőek számunkra komolyabb drónokra való EO/IR cuccok.Vagy ez is csak pénzkérdés?
Esetleg a szoftverek megírása / összehangolása a szűk keresztmetszet?
Mi a leg nehezebb a drón fejlesztésben? (mármint a pénz és a megrendelés hiányokon kívül..)
Gondolom a sárkányt legyártani nem probléma.(modellező ismerőseim nagyon komoly modelleket gyártanak a kis műhelyeikben)
A megfelelő repülés vezérlő eletronika vagy az adatkapcsolat?
Mennyire elérhetőek számunkra komolyabb drónokra való EO/IR cuccok.Vagy ez is csak pénzkérdés?
Esetleg a szoftverek megírása / összehangolása a szűk keresztmetszet?
A tveri 224. repülőegység An-124-esének gyomrában ma hazaérkezett Kecskemétre a honvédség első négy Mi-24-ese (2V + 2P), melyet Oroszországban, a Vertoljoti Rosszii pétervári 419. ARZ-jében nagyjavítottak és bizony...tényleg korszerűsítettek. Újabb nagy lépés afelé, hogy több mint öt év kihagyás…..
_Rudi
2018.10.09 00:13:43
@zord:
Az NVG az éjszaki VFR repülés hasznos segédeszköze de nem feltétele. Azzal hogy a kabint és a műszereket NVG kompatibilissé tették ennek a segédeszköznek a használatát tették lehetővé, de ez nem jelenti hogy a heli a fegyvereit éjszaka is használni tudja.
Ha gondolod ezt nevezhetjük képesség növekedésnek.
A NAV/COM műszerek beépítése jó eséllyel a légialkalmasság feltétele volt. Az ADS-B nélkül pl. 2020-tól fel sem szállhatna, de v.színű a régi rádiók és navigációs műszerek sem feleltek már meg a mai előírásoknak. Az hogy a gép tud kommunikálni és el tud navigálni A-ból B pontba nálam csak szükséges minimum képességet jelent.
Az NVG az éjszaki VFR repülés hasznos segédeszköze de nem feltétele. Azzal hogy a kabint és a műszereket NVG kompatibilissé tették ennek a segédeszköznek a használatát tették lehetővé, de ez nem jelenti hogy a heli a fegyvereit éjszaka is használni tudja.
Ha gondolod ezt nevezhetjük képesség növekedésnek.
A NAV/COM műszerek beépítése jó eséllyel a légialkalmasság feltétele volt. Az ADS-B nélkül pl. 2020-tól fel sem szállhatna, de v.színű a régi rádiók és navigációs műszerek sem feleltek már meg a mai előírásoknak. Az hogy a gép tud kommunikálni és el tud navigálni A-ból B pontba nálam csak szükséges minimum képességet jelent.
_Rudi
2018.10.09 21:43:44
@zord: Lehet hogy félreérthetően fogalmaztam, mindenesetre semmiképp sem azt akartam sugallni hogy az NVG-nek nincs harcászati jelentősége.
Az NVG igen is fontos hogy ott legyen a pilóták fején mert amit latnak vele még az is több a semminél.
Fontos hogy az NVG-k önnmagukban nem csodaszerek. Megvannak a maguk erős korlátai.
Erősen időjárás függők, lényeges hogy épp milyen holdfázis van, szűk a látómező, stb..
Az hogy épp "fényben" vagy "árnyékban" vagy te vagy magad vagy a megfigyelt tárgy itt még jobban számít mint fényes nappal.
Az NVG önnmagában nem garantálja hogy éjszaka kis magasságban tudnak majd repülni. Ehhez nagyon jól jönne pl. a Garminra egy országos kis magasságú akadály térkép (kémények, magasfeszültségű vezetékek, stb…).
Mindenesetre az olyan helikopterekre amikkel dedikáltan éjszakai kis magasságú repüléseket terveznek végrehajtani (MH-60, MH-53M) azokra tesznek valamilyen terepkövető, akadály kikerülő radart is.
Teljesen egyetértünk hogy "az éjszakai fegyverzeti képesség igazi kulcsa egy multifunkciós szenzortorony"...lenne.
Talán még annyit hogy a Garminok nem igazi moving map-ok. A megjelenített térkép sokkal inkább egy színezett domborzati térkép mintsem egy igazi valamilyen méretarányú katonai térkép.
Az NVG igen is fontos hogy ott legyen a pilóták fején mert amit latnak vele még az is több a semminél.
Fontos hogy az NVG-k önnmagukban nem csodaszerek. Megvannak a maguk erős korlátai.
Erősen időjárás függők, lényeges hogy épp milyen holdfázis van, szűk a látómező, stb..
Az hogy épp "fényben" vagy "árnyékban" vagy te vagy magad vagy a megfigyelt tárgy itt még jobban számít mint fényes nappal.
Az NVG önnmagában nem garantálja hogy éjszaka kis magasságban tudnak majd repülni. Ehhez nagyon jól jönne pl. a Garminra egy országos kis magasságú akadály térkép (kémények, magasfeszültségű vezetékek, stb…).
Mindenesetre az olyan helikopterekre amikkel dedikáltan éjszakai kis magasságú repüléseket terveznek végrehajtani (MH-60, MH-53M) azokra tesznek valamilyen terepkövető, akadály kikerülő radart is.
Teljesen egyetértünk hogy "az éjszakai fegyverzeti képesség igazi kulcsa egy multifunkciós szenzortorony"...lenne.
Talán még annyit hogy a Garminok nem igazi moving map-ok. A megjelenített térkép sokkal inkább egy színezett domborzati térkép mintsem egy igazi valamilyen méretarányú katonai térkép.
Nagy érdeklődés övezte az elmúlt hónapban (is) a honvédség légiszállító képességének folyamatban lévő fejlesztését. Sok minden, mindenféle motivációktól inspirálva elhangzott, értékes és kevésbé értékes, pontos és pontatlan hozzászólások, a nyilvánvaló dilettantizmustól és rosszindulattól fűtött…..
_Rudi
2018.11.04 21:10:03
A napokban zajlik Kielcében a 26. MSPO védelmi ipari kiállítás. A nagy vehemencia, jelentős ráfordítások ellenére továbbra sem mondható el, hogy simán, határozottan és ellentmondások nélkül halad előre a lengyel modernizáció. Az elért eredmények, jelzés értékű történések mellett pár érdekesség.
A…..
_Rudi
2018.09.08 12:29:16
@zord:
Kösz a választ.
Jobban örültem volna ha más a helyzet, de hát ez van...
Ax RWR-rel talán az lehet a gond hogy ott a hardwarehez egy könyvtár is tartozik amihez az adatokat sok esetben szó szerint véráldozatokkal szerzik meg.
Kösz a választ.
Jobban örültem volna ha más a helyzet, de hát ez van...
Ax RWR-rel talán az lehet a gond hogy ott a hardwarehez egy könyvtár is tartozik amihez az adatokat sok esetben szó szerint véráldozatokkal szerzik meg.
Először szerepeltek a varasdi légi találkozón a Horvát Légierő nemrégiben beszerzett OH-58D Kiowa Warriorjai. A térségünkben terjedő felfegyverzett könnyűhelikopterlázra tekintettel is ott kellett lenni, megnézni az "öreg kipróbált biztosat". Ahogy a kipróbálatlan csúcstechnikával való…..
_Rudi
2018.07.22 14:25:48
@zord: A rotoragy feletti elhelyezést arra találták ki hogy a helikopter lebegésben csak azt dugja csak ki a fedezék mögül, a gép maga rejtve maradhat.
Ilyen harcmodor akár napjainkban is életképes lehet, bár tény hogy ha van datalink, korszerű EO/IR szenzor, 10 km hatósugarú RF irányítású Spike LR2-es (vagy ne adj isten Spike NLOS) akkor talán nyugodtabban kiemelkedhet a gép a fedezék mögül.
Amúgy ha van infó tényleg érdekes lenne mik a tapasztalatok az öreg Horvát vasakkal?
Ilyen harcmodor akár napjainkban is életképes lehet, bár tény hogy ha van datalink, korszerű EO/IR szenzor, 10 km hatósugarú RF irányítású Spike LR2-es (vagy ne adj isten Spike NLOS) akkor talán nyugodtabban kiemelkedhet a gép a fedezék mögül.
Amúgy ha van infó tényleg érdekes lenne mik a tapasztalatok az öreg Horvát vasakkal?
A nemzeti légiszállító képesség helyreállítását célzó program harmadik kategóriájára gondolva...
Zord..
_Rudi
2018.03.03 00:12:21
@zord: Úgy keresd hogy Falcon Epicure
www.ainonline.com/aviation-news/defense/2018-03-01/france-launches-new-sigint-aircraft-program
www.ainonline.com/aviation-news/defense/2018-03-01/france-launches-new-sigint-aircraft-program
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egy ARH rakéta - mégha d.afrikai is - elég drága tud lenni és a tervezett konténerbe 60 db ot szánnak belőle.