Regisztráció Blogot indítok
Adatok
_Rudi

0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Közel 18 éves fotón az Irak lerohanására készülő amerikai hadigépezet tengerészeti légierejének függesztésre váró precíziós illetve stand-off fegyverzete. Emlékeztető, hogy minőségileg és mennyiségileg releváns effektorok, fegyverzet, lőszer nélkül a platformok, legyenek azok repülőeszközök vagy…..
_Rudi 2021.01.07 21:51:50
@zord: Mondjuk az hogy a Denel Cheetah rakétáját akarják integrálni érdekes döntés a Rheinmetalltól...
Egy ARH rakéta - mégha d.afrikai is - elég drága tud lenni és a tervezett konténerbe 60 db ot szánnak belőle.
Kihelyezett ülést tartott a kecskeméti SZDRB-n az OGY HRB, ahol bemutatták a részvétel mellett döntő tagok számára a honvédség közelmúltban beszerzett és nagyjavított repülőeszközeit, illetve azok felszerelését. Nagy érdeklődés kísérte a Falcon 7X repülőgépeket érkezésük óta. Most a sajtó és…..
_Rudi 2020.03.01 22:36:43
@Kelepisti:
Pisti,

Kérlek javítsd kis ezt a részt az írásodban mert tévedés:
"...A 607-est az orr-rész tetején elhelyezett kamera különbözteti meg a 606-ostól. A kamera nem FLIR, tehát nem rendelkezik infravörös funkcióval, nem a repülőgép-vezetőt segíti, inkább kényelmi berendezés, láthatja az utas a repülést az orrész felől…"

Az ott egy Rockwell EVS ami ténylegesen egy FLIR rendszer.
link: www.dassaultfalcon.com/PublishingImages/IMAGES/Media-center/Media-gallery/Publications/EVS_7X_Flight_International_May_11.pdf
_Rudi 2020.03.02 19:16:04
@Kelepisti:
Azt hogy "..kényelmi berendezés, láthatja az utas a repülést az orrész felől.."akkor írd ha pozitívan TUDOD hogy az EVS videó jelét ráküldik az utas szórakoztató rendszerre.
Én kicsit meg lennék lepve mert a közforgalmú repülésben elég kínosan ügyelnek arra hogy szétválasszák az avionikát az szórakoztató rendszertől.
140527 Szacson. A LégierőBlogger ma a Korean Aerospace Industries (KAI) jóvoltából a levegőben is tanulmányozhatta a cég Szurion (Surion, azaz Tökéletes Sas, más néven Korean Utility Helicopter, KUH) típusú helikopterét. B-J: sötétkék hajózóruhában Án Incsol berepülő mérnök, civilben ZGL, középkék…..
_Rudi 2019.11.22 09:45:09
@zord: a Koreaiak mentségére legyen mondva, a meghibásodott főrotor tengely - csakúgy mint még több más részegység a gépben - az Airbus Helicopters-től származott
_Rudi 2019.11.22 11:53:02
@zord: azt hogy a minapi koreai H225 balesetet mi okozta még nem lehet tudni.

Annyi látszik a víz alól felhozott roncsról készült fotókon hogy a főrotor reduktor a helyén van, ami azt jelenti hogy nem egy az egyben a Norvég eset ismétlődött meg.

Mivel a hírek szerint megtalálták az adatrögzítőket ezért jó esély van rá hogy fel tudják majd deríteni az okokat.
Az VVSz RF a Szlovenszki Stit 2019 légvédelmi gyakorlat idejére egy csökkentett, vegyes Sz-400/Pancir Sz1 légvédelmi csoportosítást telepített szállító repülőgépekkel Szerbiába, a batajnicai légibázisra. Ezzel egyidőben Belgrádban hivatalosan is bejelentették, hogy - az aktuális fenyegetéstrendnek…..
Az Airbus Helicopters ma Donauwörthben látta vendégül a magyar média képviselőit, tájékoztatást adva a  H145M program állásáról, első alkalommal téve lehetővé az egyik honvédségnek épült gép - az épp berepülésen lévő második (LUH) példány - fotózását. A humán oldalon pedig az elsőként átképzésre…..
_Rudi 2019.09.04 09:44:50
@zord: Hol a Hensoldt?
Július 18-án repült először Donauwörthben a Magyar Honvédségnek gyártott első H145M Könnyű Többcélú Helikopter (LUH). Fotó: Airbus Helicopters Zord..
_Rudi 2019.08.12 09:14:27
@zord:
A "sorra kerülés" vonatkozik az Wescam MX15 re is vagy csak az önvédelmi rendszerre?
_Rudi 2019.08.12 10:13:10
@zord: Ha jól értem ez azt jelenti hogy lesz olyan helikopterünk - LUH - amin nem lesz EO / IR torony.
_Rudi 2019.08.12 13:10:39
@zord: Ha jól értem azt akarod sugallni hogy kevesebb EO / IR szenzor tornyot vettünk mint helikoptert.
OK, bár szerintem jó lett volna ha mindegyikre jut...
Azt hogy hány darabot vettünk, meg majd meglátjuk ...nem de?
Mi van a fegyver felfüggesztőkkel?
Gondolom - a fenti logika szerint - akkor azokból is kevesebbet vettünk...
Ordem e progresso - a brazil lobogóról vett jelmondatban figyelemreméltó módon szerepel a rend szó, mitöbb, megelőzi még a fejlődést is. Talán abból a felismerésből kiindulva, hogy kuplerájból bizonyosan nem lesz előrelépés... Zord  ..
_Rudi 2019.07.05 11:32:07
@zord:
?? Ahogy olvasom nagyon elégedettek vele..
Mi a gond? Az hogy Cessna Caravan-nal világítják meg a célokat?
Tegnap a LégierőBlogger a Mi-24-es helyreállítás éleslövészeti/CAS aspektusáról számolt be a Bakonyból. Ma a szolnoki Repüléstudományi Konferencián már az új helikoptertípusok rendszeresítéséről tudhattunk meg újabb információkat, megspékelve az átmenet és a képességépítés módszertani…..
Precíziós, repülésbiztonság-kritikus forgóalkatrészeket gyártó kelet-magyarországi üzem létrehozásában működik együtt az Airbus Helicopters és a magyar kormányzat. A részletek kidolgozása az elkövetkező hónapokban történik meg - jelentette be a cég főnöke, Bruno Even és Szijjártó külgazdasági és…..
_Rudi 2018.12.17 23:15:05
@árpika: Szerintem Te nem a fogaskoszorúra gondoltál hanem a második fokozat bolygókerékre...
Nekünk a Mi-24-es a legjobb ellenség! - jegyezte meg egy magyar lérakos a tavalyi csehországi TOLY gyakorlat alkalmával azzal kapcsolatban, hogy a célrepülések résztvevői közül melyik biztosítja számukra a leginkább megfelelő kiképzési lehetőséget. Mint minden kijelentés, nyilván ez is szubjektív.…..
_Rudi 2018.11.19 20:29:24
@Meteorcartman: Üdv...néhány kérdés ha már drónokkal foglalkozol…

Mi a leg nehezebb a drón fejlesztésben? (mármint a pénz és a megrendelés hiányokon kívül..)
Gondolom a sárkányt legyártani nem probléma.(modellező ismerőseim nagyon komoly modelleket gyártanak a kis műhelyeikben)
A megfelelő repülés vezérlő eletronika vagy az adatkapcsolat?
Mennyire elérhetőek számunkra komolyabb drónokra való EO/IR cuccok.Vagy ez is csak pénzkérdés?
Esetleg a szoftverek megírása / összehangolása a szűk keresztmetszet?
A tveri 224. repülőegység An-124-esének gyomrában ma hazaérkezett Kecskemétre a honvédség első négy Mi-24-ese (2V + 2P), melyet Oroszországban, a Vertoljoti Rosszii pétervári 419. ARZ-jében nagyjavítottak és bizony...tényleg korszerűsítettek. Újabb nagy lépés afelé, hogy több mint öt év kihagyás…..
_Rudi 2018.10.09 00:13:43
@zord:
Az NVG az éjszaki VFR repülés hasznos segédeszköze de nem feltétele. Azzal hogy a kabint és a műszereket NVG kompatibilissé tették ennek a segédeszköznek a használatát tették lehetővé, de ez nem jelenti hogy a heli a fegyvereit éjszaka is használni tudja.
Ha gondolod ezt nevezhetjük képesség növekedésnek.
A NAV/COM műszerek beépítése jó eséllyel a légialkalmasság feltétele volt. Az ADS-B nélkül pl. 2020-tól fel sem szállhatna, de v.színű a régi rádiók és navigációs műszerek sem feleltek már meg a mai előírásoknak. Az hogy a gép tud kommunikálni és el tud navigálni A-ból B pontba nálam csak szükséges minimum képességet jelent.
_Rudi 2018.10.09 21:43:44
@zord: Lehet hogy félreérthetően fogalmaztam, mindenesetre semmiképp sem azt akartam sugallni hogy az NVG-nek nincs harcászati jelentősége.
Az NVG igen is fontos hogy ott legyen a pilóták fején mert amit latnak vele még az is több a semminél.
Fontos hogy az NVG-k önnmagukban nem csodaszerek. Megvannak a maguk erős korlátai.
Erősen időjárás függők, lényeges hogy épp milyen holdfázis van, szűk a látómező, stb..
Az hogy épp "fényben" vagy "árnyékban" vagy te vagy magad vagy a megfigyelt tárgy itt még jobban számít mint fényes nappal.
Az NVG önnmagában nem garantálja hogy éjszaka kis magasságban tudnak majd repülni. Ehhez nagyon jól jönne pl. a Garminra egy országos kis magasságú akadály térkép (kémények, magasfeszültségű vezetékek, stb…).
Mindenesetre az olyan helikopterekre amikkel dedikáltan éjszakai kis magasságú repüléseket terveznek végrehajtani (MH-60, MH-53M) azokra tesznek valamilyen terepkövető, akadály kikerülő radart is.
Teljesen egyetértünk hogy "az éjszakai fegyverzeti képesség igazi kulcsa egy multifunkciós szenzortorony"...lenne.
Talán még annyit hogy a Garminok nem igazi moving map-ok. A megjelenített térkép sokkal inkább egy színezett domborzati térkép mintsem egy igazi valamilyen méretarányú katonai térkép.
Nagy érdeklődés övezte az elmúlt hónapban (is) a honvédség légiszállító képességének folyamatban lévő fejlesztését. Sok minden, mindenféle motivációktól inspirálva elhangzott, értékes és kevésbé értékes, pontos és pontatlan hozzászólások, a nyilvánvaló dilettantizmustól és rosszindulattól fűtött…..
_Rudi 2018.11.04 21:10:03
@zord: Mitől a magyar érintettség?
Tudtommal a magyarok a Colombus AFB-n tanultak?
A napokban zajlik Kielcében a 26. MSPO védelmi ipari kiállítás. A nagy vehemencia, jelentős ráfordítások ellenére továbbra sem mondható el, hogy simán, határozottan és ellentmondások nélkül halad előre a lengyel modernizáció. Az elért eredmények, jelzés értékű történések mellett pár érdekesség. A…..
Először szerepeltek a varasdi légi találkozón a Horvát Légierő nemrégiben beszerzett OH-58D Kiowa Warriorjai. A térségünkben terjedő felfegyverzett könnyűhelikopterlázra tekintettel is ott kellett lenni, megnézni az "öreg kipróbált biztosat". Ahogy a kipróbálatlan csúcstechnikával való…..
_Rudi 2018.07.22 14:25:48
@zord: A rotoragy feletti elhelyezést arra találták ki hogy a helikopter lebegésben csak azt dugja csak ki a fedezék mögül, a gép maga rejtve maradhat.
Ilyen harcmodor akár napjainkban is életképes lehet, bár tény hogy ha van datalink, korszerű EO/IR szenzor, 10 km hatósugarú RF irányítású Spike LR2-es (vagy ne adj isten Spike NLOS) akkor talán nyugodtabban kiemelkedhet a gép a fedezék mögül.

Amúgy ha van infó tényleg érdekes lenne mik a tapasztalatok az öreg Horvát vasakkal?
A nemzeti légiszállító képesség helyreállítását célzó program harmadik kategóriájára gondolva... Zord..