Adatok
napoletano
0 bejegyzést írt és 209 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Azt hiszem, elérkeztünk a Laudator blog ötéves történetének legnagyobb válságához. Eddig is volt már, hogy nem voltak új posztok hetekig, de a mostani leállás az eddigi leghosszabb.
Két probléma van: egyrészt nincs időm, se kedvem hosszú bejegyzéseket írni (a régi bejegyzések…..
A minap volt Jankovics Marcell 70 éves, és a kiváló művész meg is érdemli az ünneplést. Éppen ezért félek egy kissé, hogy ez az írásom kekeckedésnek fog tűnni, mégpedig a legrosszabb pillanatban. Pedig nem annak szánom, és ez a cikkem végére, remélem, ki is derül.
A "bíró…..
napoletano
2011.11.17 20:10:50
@Podruzsik: Olvastam. De legy van a levesben. A honlap mentalitasahoz igencsak nem illik a hozzaszolasod, baratom. A roman nep -nevezzuk neven a gyermeket, ugye - lelkileg semmivel nem finomabb, vagy durvabb, mint a mienk, magyaroke. Csak miheztartas vegett, es ezen vitat nem nyitok. Elnezest a nagyerdemutol direkt fogalmazasert.
napoletano
2011.11.21 13:19:41
@Podruzsik: OFF - Napoletano kalapot lenget a valasz elott. Koszonom. Van meg remeny.
Legutóbb Eszteromban láttam egyet belőlük; nemrég készült, és azt mondják, Magyarországon a legnagyobb. Biztos, hogy nem a legszebb, de hát, heu miserum Strigonium, jaj, szegény Esztergom, a polgárháborús helyzetet tekintve az is csoda, hogy valami épült ott. A felirat jelentése:…..
napoletano
2011.06.07 20:15:40
@KapitányG: Koszonom. Akkor mindkettonknek igaza volt. De ugy velem, a masodik forma a rim kedveert van atfogalmazva, koltoi szabadsaggal.
Laudator temporis acti
Stroh válaszolt! Avagy latin levélváltás a 21. század elején
2011.03.30 09:27:00
Ha még valakit érdekel a Stroh-könyv és maga Stroh, akkor jelzem, hogy miután elküldtem neki a latinra fordított recenzió linkjét, volt olyan kedves és válaszolt nekem. Íme, a levélváltás (fordításban is):
Valahfrido Stroh G. d. Magister natione Hungarus s. d.
Recensionem,…..
A mai eresztésbe két „luxusolasz” is jutott, amelyek árban Szepsy István és Demeter Zoltán presztízsépítő dűlős próbálkozásaihoz közelítenek (az egyik minőségben is). És két biztos befutónak látszó best buy-jelöltet is kipróbáltam, de a 2009-es Szászi Szent…..
napoletano
2011.03.03 21:16:42
@Belcsuj: egyetertek en veled is, BZoltannal is. A felreertes ott van, hogy rizlingnek nevezik az olaszrizlinget, amire semmi szukseg. A honfikebel dagadjon csak, az olaszrizlingbol szep borokat lehet szurni. Csak rizling nem lesz belole - es ez egyiknek sem baj. Csak az zavarja a tisztanlatast, ha a neveket keverjuk, "mert ez a magyar hagyomany".
napoletano
2011.03.04 10:11:42
@Belcsuj: Hat be kell lassam, egyedul maradtam a velemenyemmel, sok felreertes, stb. tarsasagaban; meg egy elegge alfoldi (ertsd durva) maganlevelet is kaptam AM-tol. Amit felvetettem, valoban nem egetrengeto kerdes - es hasonlo tokeletes ertetlenseg fogadta, mint pl. Bonkowski egy-egy beirasat. Ebben egy egy bizonyos koldoknezest latok - ahogy az ekezetek hianyabol lathato, en nem Mo-n elek, es nem ertem, miert jo v. kivanatos, ha egy szolofajta neve Mo-n mast jelent, mint az orszagon kivul? De ugy latszik, ez csak nekem er meg nehany beirast, Devenytol keletre ez nem gond, tulelem.
Amugy maga a poszt tetszett, es en is drukkolok az olaszrizlinggel komolyan foglalkozoknak.
Amugy maga a poszt tetszett, es en is drukkolok az olaszrizlinggel komolyan foglalkozoknak.
napoletano
2011.03.04 10:51:10
@alföldimerlot: mi van, amikor a moderatort kene moderalni? Az OLASZrizling-kostolasrol irottakat koszonom, az erdekes volt. Amugy reszemrol is lezarva az ugy.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a válság demokratizálta a borkínálatot, egyrészt megnőtt a sűrű fillér becsülete, másrészt a fölülről lefelé építkező modellnek bealkonyult, mint a bunga-bungázásnak Tripoliban. Aki az alapoknál is igényes, annak esetleg a…..
napoletano
2011.02.28 11:34:25
@alföldimerlot: "Talán nem túlzás azt állítani, hogy a válság demokratizálta a borkínálatot, egyrészt megnőtt a sűrű fillér becsülete, másrészt a fölülről lefelé építkező modellnek bealkonyult,...Aki az alapoknál is igényes, annak esetleg a középkategóriás borát is megkóstoljuk, aki viszont az alapokat selejt újrahasznosítónak használja, azt előbb-utóbb kilistázza a népharag." - meresz kezdes.
Megtudhatnam, hogy az onbizalmon kivul mi tamasztaja al?
Megtudhatnam, hogy az onbizalmon kivul mi tamasztaja al?
Az első két részben Wojciech Bonkowski az általános benyomásairól és a viszonylag olcsóbb kategóriák borairól számolt be. A végére maradtak a fajsúlyos besztbájok és az ártól független nagyágyúk. Premier cru Ez már a mélyvíz. Több mint 150 premier crut kóstoltam, és…..
napoletano
2011.02.22 10:10:19
@Tóth Ferenc: Nem, Toth Ferenc, itt kezdodik a borok iranti komoly erdeklodes. Itt nem a Burgundia-partolo szenvedelyre gondolok, hanem Wojciech baratunk irasanak szinvonalara. Ez a sznoberiatol olyan mesze van, mint Mako Jeruzsalemtol. Ujraolvasast javaslok, nemi szotarazast (megnezni, mi is pontosan a sznoberia), majd meg egy ujraolvasast. Ja, es utana megkostolni egyet-mast abbol, amit javasoltak...
Több forrásból is megerősítést nyert, hogy hétfőtől a Gróf Buttler borászat vezérigazgatója Herczeg Ágnes, a Wine Expert. A hányatott sorsú borászat az elmúlt hónapokban három dologgal hívta föl magára a figyelmet: kiváló borokkal (Syrah 2006 és a 2008-asok), majd a…..
napoletano
2011.02.13 17:44:20
@Ferraiolo: nem bocsatok meg. A beirasok kozt vannak primtivek, de a valaszod sem kismiska.
Azt irod:
"A boraik többsége eddig is kiváló és nagyon különleges élmény volt, és a piaci megítélésük és helyzetük ezzel az új helyzettel valószínűleg a jövőben még jobb irányba csiszolódhat. Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása, de a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja."
Nos, akkor olvassuk meg egyszer:
A Buttlernek a borai ezek szerint "nagyon különleges élmény" - akkor mi a fenet kell ezen javitani? Nem a borai felol itelik meg a ceget?
Azutan: "Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása" - Nem: a velemenyek szerint a G-pont brand a vilag egyik leghulyebb otlete cimre is remennyel palyazhat. Ha ez neked "lehet", akkor ujra kell kezdened a kommentek olvasasat.
Majd: "a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja" - mint 1. pont alatt: rosszat a cegnek nem kivaunk (azaz legyen a megitelese pozitiv), de ha a borok kulonleges elmenyt nyujtanak, akkor mit kell itt pozitiv iranyba befolyasolni?
Azt irod:
"A boraik többsége eddig is kiváló és nagyon különleges élmény volt, és a piaci megítélésük és helyzetük ezzel az új helyzettel valószínűleg a jövőben még jobb irányba csiszolódhat. Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása, de a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja."
Nos, akkor olvassuk meg egyszer:
A Buttlernek a borai ezek szerint "nagyon különleges élmény" - akkor mi a fenet kell ezen javitani? Nem a borai felol itelik meg a ceget?
Azutan: "Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása" - Nem: a velemenyek szerint a G-pont brand a vilag egyik leghulyebb otlete cimre is remennyel palyazhat. Ha ez neked "lehet", akkor ujra kell kezdened a kommentek olvasasat.
Majd: "a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja" - mint 1. pont alatt: rosszat a cegnek nem kivaunk (azaz legyen a megitelese pozitiv), de ha a borok kulonleges elmenyt nyujtanak, akkor mit kell itt pozitiv iranyba befolyasolni?
napoletano
2011.02.13 18:04:08
@Miklos: Mo-n senki nem megy a szomszedba egy konspiracios-elmelet otleteert, de az otleted mar idejet multa: a Buttler tulajdonosa mar nagyreszt v. teljesen a KOGART-os Kovacs Gabor. Tehat mar van, aki a markat dorzsoli, mert tulajdonaban van Mo egyik legjobb boraszata, amit nem o epitett fel, nem o talalt ki, nem o telepitett, nem o csinalta a borait. Ez meg belefer, kapitalizmus van vagy mifene. Nem kell egy tulajdonosnak a sajat verejtekevel a parcellak kozt gurcolnie (bar, ha meggondoljuk, bizony nem tenne rosszat...).
Most mar az a keredes, mihez kezd vele. Az elso jele lathato, ez a Gpont brand... ezt a bort Bukolyi evekkel ezelott megcsinalta, ez a bor mar megvolt, ami tortent, az marketingakcio. Ketlem, hogy ez Bukolyi otlete lett volna, nagggyon ketlem... Az elso lepesrol itt eleg egyertelmu velemeny alakult ki. Lehet, a bor elfogyott, eltunik, sosem latjuk tobbe. Vegulis, miert ne lehetnenk optimistak?
Most szemunk elott a masodik lepes... Eddig, mondjuk ugy, az elvarasoknak sikerult keresztbetenni. Ez marketing-szempontbol az egyik vagyalom.. :-)
De a nepi bolcsesseg azt is mondja, hogy "most ugrik a majom a vizbe". Nem tropusi nep leven a magyar, nem tudja, hogy a majmok - legalabbis az emberszabasu majmok - nem tudnak uszni (v. eppen erre utalna a kozmondas?). Hogy HA Buttler-szinekben vegzendo uszasa hogyan alakul? Meglatjuk...
Most mar az a keredes, mihez kezd vele. Az elso jele lathato, ez a Gpont brand... ezt a bort Bukolyi evekkel ezelott megcsinalta, ez a bor mar megvolt, ami tortent, az marketingakcio. Ketlem, hogy ez Bukolyi otlete lett volna, nagggyon ketlem... Az elso lepesrol itt eleg egyertelmu velemeny alakult ki. Lehet, a bor elfogyott, eltunik, sosem latjuk tobbe. Vegulis, miert ne lehetnenk optimistak?
Most szemunk elott a masodik lepes... Eddig, mondjuk ugy, az elvarasoknak sikerult keresztbetenni. Ez marketing-szempontbol az egyik vagyalom.. :-)
De a nepi bolcsesseg azt is mondja, hogy "most ugrik a majom a vizbe". Nem tropusi nep leven a magyar, nem tudja, hogy a majmok - legalabbis az emberszabasu majmok - nem tudnak uszni (v. eppen erre utalna a kozmondas?). Hogy HA Buttler-szinekben vegzendo uszasa hogyan alakul? Meglatjuk...
napoletano
2011.02.14 14:13:23
@akov: nem ez volt a fo csapasiranyod, de: a biodinamikussagot nem lehet marketing bullshit-nek nevezni. Ezt nem azert talaltak ki, aki csinalja, nem azert csinalja. En tobbszor talalkoztam ilyen boraszokkal, es ok ebben hisznek; tobbuknek mukodik is, ilyen tapsztalatom Uj-Zelandtol Italian at Mo-ig van.
Ebben lehet ketelkedni (vehemensen is), lehet hinni benne (vehemensen is), de en azert varnek azzal, hogy ezt egyszeruen besoporjem a parasztvakitas kategoria dobozaba. A marketingesek is alt. egyszerubb es kevesbe faradsagos trukkoket javasolnak...
Ebben lehet ketelkedni (vehemensen is), lehet hinni benne (vehemensen is), de en azert varnek azzal, hogy ezt egyszeruen besoporjem a parasztvakitas kategoria dobozaba. A marketingesek is alt. egyszerubb es kevesbe faradsagos trukkoket javasolnak...
Eredetileg még karácsony környékén akartam bejegyzést írni pontosan ezzel a címmel. Herczeg Ágnes akkortájt egyrészt a Borok a konyhában című könyvével, másrészt a mainstream sajtónak-televíziónak – például a Díványnak vagy a Tv2-s Borkultusznak – adott…..
Biztosan mondtam már, öröm, hogy Hegyalján egyre több olyan kis és közepes pince bukkan fel, amelyek tulajdonosai-létrehozói másmilyen területeken keresték a borra költendő pénzt. A legújabbak egyike Vissy Lászlóé, a közgazdász az ezredforduló környékén habarodott bele a…..
Tegyük fel, hogy nem az isteni gondviselés, nem angyalkák vagy égi kampók alakították a földművelés történetét. Tegyük fel, hogy a szőlőfajták és a környezetek egymáshoz rendelődése a természetes kiválasztódás és a mesterséges kiválasztás elveinek megfelelően…..
Rendszeres olvasóim tudják, mennyire vonzódom a feliratokhoz, különösen, ha azok megfejtése némi nehézségbe ütközik. Komolyan gondolkozom azon is, hogy egy külön blogot indítsak a feliratoknak, de hát kinek lenne arra ideje! Így aztán továbbra is itt közlöm őket, s őszintén…..
napoletano
2011.01.22 17:53:11
@G.d.Magister: es a tobbieknek is - haaat, ez jobb, mint egy detektivregeny! Koszonom, es tenyleg szivderito (a nemes ertelemben, nem a "rohogteto" ertelemben) volt ezt vegigolvasni. Van benne valami az igazi detektivtortenetekbol, amikor a kozepe tajan ugy elbizonytalanodik az egesz, de vegulis kiderult az igazsag, megoldodik a rejtely...
G.d. - ugyes volt! sot: erdemes volt!
G.d. - ugyes volt! sot: erdemes volt!
Szinte hajszálpontosan egy évvel ezelőtt hoztuk össze a nagyszabású olaszrizlingezést a Szekszárdi Boregyetemen, és idén megint történt valami hasonló, ezúttal Csopakon. Jásdi Istvánnak jutott eszébe, egy asztal mellé kéne ültetni a legjobb magyar olasztermelőket, valamint…..
napoletano
2011.01.22 14:25:55
@BZoltan: Hadd kozokodjek legelsobb.
"Nem létezik sikeres bor export működő belföldi piac nélkül." - dehogynem. Hallottal mar a portoirol? Igaz, mas korban, de az bizony exportra epult. Van meg mas pelda is. (de belatom, ez kotozkodes... :-) amde attol meg cafolja az allitasod).
Olaszrizling - annak idejen az uj-zelandiak nem estek ketsegbe, hogy a sauvignon blanc nem oshonos fajtajuk, sem az ausztralok, hogy a shiraz sem az "ovek". Nekialltak, es olyan jo borokat csinaltka, amik "uj-zelandiva" ill. "ausztralla" tettek a fajtat. Ill. ezekrol a fajtakrol most mar gyakorlatilag azonnal ezek az orszagok jutnak a borisszak eszebe. Igy hat mellekesnek tartom a kerdest, hogy "mitol magyar". Nem az, oszt' punktum. Ettol meg lehet Mo-n kivalo olaszrizlinget termelni.
Azonban szerintem valamifele szabvanyositas ennek elengedhetetlen kelleke. Addig semmi esely arra, hogy kozos erovel akarmit is el lehessen erni.
"Nem létezik sikeres bor export működő belföldi piac nélkül." - dehogynem. Hallottal mar a portoirol? Igaz, mas korban, de az bizony exportra epult. Van meg mas pelda is. (de belatom, ez kotozkodes... :-) amde attol meg cafolja az allitasod).
Olaszrizling - annak idejen az uj-zelandiak nem estek ketsegbe, hogy a sauvignon blanc nem oshonos fajtajuk, sem az ausztralok, hogy a shiraz sem az "ovek". Nekialltak, es olyan jo borokat csinaltka, amik "uj-zelandiva" ill. "ausztralla" tettek a fajtat. Ill. ezekrol a fajtakrol most mar gyakorlatilag azonnal ezek az orszagok jutnak a borisszak eszebe. Igy hat mellekesnek tartom a kerdest, hogy "mitol magyar". Nem az, oszt' punktum. Ettol meg lehet Mo-n kivalo olaszrizlinget termelni.
Azonban szerintem valamifele szabvanyositas ennek elengedhetetlen kelleke. Addig semmi esely arra, hogy kozos erovel akarmit is el lehessen erni.
Kritikus hangvételű cikkem a felsőkategóriás magyar vörösökről meglehetősen nagy felzúdulást keltett Magyarországon (a parázs vita itt olvasható), és ennek eredményeként több magyar borász is fölvette velem a kapcsolatot. Vagy azért, hogy elmondja, mekkorát tévedtem, vagy…..
Ez a hír váratlanul ért. Megér egy megemlékezést. Az ember ilyenkor megrezzen, megáll egy pillanatra. Tizenöt év nem kevés. Akkor sem, ha a szerep, amit a Borbarát a kezdetekkor olyan sikeresen töltött be, menet közben megváltozott. Ahogyan megváltozott a közeg is körülötte,…..
napoletano
2010.12.27 11:15:08
@BZoltan: No, akkor mar ket dolgoban nem ertunk egyet. Egy: amit irtal, nem tenyek, hanem allitasok. Barmifele alatamasztas nelkul. Ezert en tovabbra is azon a velemenyen maradok (amit nem ujjambol szoptam), hogy a tokaji borvidek termeszeti adottsagai igenis kiemelkedoek, vilagviszonylatban is, es ezek jobbak, mint barmelyik mas videke az orszagnak. Ezt cafolo forrasokat szivesen elolvasok. Ameddig ezeket nem jelolod meg, addig egyeni (es vitathato) velemenyrol van szo.
Eredetileg ugye onnan indult a dolog, hogy a tokaji borvidek kiemelkedo-e Magyarorszagon? Fenntartom - mint sajat velemenyem - hogy igen. Ennek tortenelmi oka az, hogy ott -elsosorban a termeszeti adottsagok miatt - egy vialgviszonylatban egyedi edesbor-termeles alakult ki. Ezt leirni, legyintessel elintezni nem lehet es nem is erdemes - meg nem is hinnem, ahogy akarki ezt akarna.
No, ha felretesszuk az edesborokat, es ugy tesszuk fel a kerdest, hogy Tokaj a szaraz feherborokban is tud-e nagyot nyujtani, akkor elsobb is azt kerdezem, hogy ugyan, miert kellene ezt szetdarabolni? Miert kellene "felretenni" az edesborokat, amikor ezek a borvidek szerves reszei? Masodszor, a szaraz feherborok is kiemelkedoek, es ezt ugy egeszeben a magyar borertok is elismerik, - most eppen kovesd AG evi csucs-huszasanak alakulasat. QED), sot merem allitani, hogy a nemezetkoziek is. Ennek alakulasat izgalommal kovetjuk mindannyian, en is szeretnem, ha mashonnan is olyan gyakorisaggal, rendszeresseggel kerulnenek ki kiemelkedo feherborok, mint Tokajbol. Az eddigi - nem tul hosszu - tapasztalatok azt mutatjak, hogy Tokajban tenyleg tobb a remek szaraz feherbor, mint az orszag mas videkein. Ez remelhetoen megvaltozik majd (remenykedjunk), amikor midnen borvidek kialakitja a maga stilusat - hiszen elhibazott dolog a borokat versenylovaknak felfogni, akik egy celszalagot kell atszakitsanak, es ekkor sorrend allapithato meg kozottuk. Ma, ezert vagy azert, a figyelemremelto, kivalo boraszok kozott az atlagnal tobb a Tokajban dolgozo, ami a borokban is megmutatkozik.
Ketto: Aszu, mint mellektermek? Ezt en sem mondanam (de hogy hazugsag?? ugyan mar...), de azt sem, hogy meroben uzleti okokbol fordultak a tokaji termelok, elsobb az elvonal, utana majdnem mindenki, a szaraz borok fele.
Itt megint egy sajatos, es meg inkabb alatamasztatlan velemenyrol van szo, aminek sokminden mond ellent. En ugy velem, hogy igenis vannak szakmai okai a szaraz borok fele fordulasnak. En hiszek Szepsy Istvannak, amikor ezt egisztencialis dontessel is vallalta, es Anthony Hwangnak is, aki ezzel nem ertett egyet. Oket nem hinnem, hogy csak a penz mozgatna. Meg egyaltalan, egeszen meltatlan, hogy ilyen "ravasz" modon akarnal eletek, egisztenciak moge latni, azokat ertelmezni (es valotlannak nyilvanitani).
Eredetileg ugye onnan indult a dolog, hogy a tokaji borvidek kiemelkedo-e Magyarorszagon? Fenntartom - mint sajat velemenyem - hogy igen. Ennek tortenelmi oka az, hogy ott -elsosorban a termeszeti adottsagok miatt - egy vialgviszonylatban egyedi edesbor-termeles alakult ki. Ezt leirni, legyintessel elintezni nem lehet es nem is erdemes - meg nem is hinnem, ahogy akarki ezt akarna.
No, ha felretesszuk az edesborokat, es ugy tesszuk fel a kerdest, hogy Tokaj a szaraz feherborokban is tud-e nagyot nyujtani, akkor elsobb is azt kerdezem, hogy ugyan, miert kellene ezt szetdarabolni? Miert kellene "felretenni" az edesborokat, amikor ezek a borvidek szerves reszei? Masodszor, a szaraz feherborok is kiemelkedoek, es ezt ugy egeszeben a magyar borertok is elismerik, - most eppen kovesd AG evi csucs-huszasanak alakulasat. QED), sot merem allitani, hogy a nemezetkoziek is. Ennek alakulasat izgalommal kovetjuk mindannyian, en is szeretnem, ha mashonnan is olyan gyakorisaggal, rendszeresseggel kerulnenek ki kiemelkedo feherborok, mint Tokajbol. Az eddigi - nem tul hosszu - tapasztalatok azt mutatjak, hogy Tokajban tenyleg tobb a remek szaraz feherbor, mint az orszag mas videkein. Ez remelhetoen megvaltozik majd (remenykedjunk), amikor midnen borvidek kialakitja a maga stilusat - hiszen elhibazott dolog a borokat versenylovaknak felfogni, akik egy celszalagot kell atszakitsanak, es ekkor sorrend allapithato meg kozottuk. Ma, ezert vagy azert, a figyelemremelto, kivalo boraszok kozott az atlagnal tobb a Tokajban dolgozo, ami a borokban is megmutatkozik.
Ketto: Aszu, mint mellektermek? Ezt en sem mondanam (de hogy hazugsag?? ugyan mar...), de azt sem, hogy meroben uzleti okokbol fordultak a tokaji termelok, elsobb az elvonal, utana majdnem mindenki, a szaraz borok fele.
Itt megint egy sajatos, es meg inkabb alatamasztatlan velemenyrol van szo, aminek sokminden mond ellent. En ugy velem, hogy igenis vannak szakmai okai a szaraz borok fele fordulasnak. En hiszek Szepsy Istvannak, amikor ezt egisztencialis dontessel is vallalta, es Anthony Hwangnak is, aki ezzel nem ertett egyet. Oket nem hinnem, hogy csak a penz mozgatna. Meg egyaltalan, egeszen meltatlan, hogy ilyen "ravasz" modon akarnal eletek, egisztenciak moge latni, azokat ertelmezni (es valotlannak nyilvanitani).
napoletano
2010.12.27 12:48:14
@BZoltan: Hat akkor elek a szivem jogaval, es e teruleten tovabb nem cserelunk eszmet.
Fenntartom, hogy a tokajiak szaraz borok fele fordulasa NEM elsosorban gazdasagi dontes. Amellett, hogy a kesoi szuretelesuek fele fordulast en pl. annak gondolom. Dehat ugye ez is szivem joga.
Fenntartom, hogy a tokajiak szaraz borok fele fordulasa NEM elsosorban gazdasagi dontes. Amellett, hogy a kesoi szuretelesuek fele fordulast en pl. annak gondolom. Dehat ugye ez is szivem joga.
napoletano
2010.12.27 12:53:40
@BZoltan: Mindenesetre itt, részemről (en is) lezártnak tekintem ezt a vitát. Sajnos, túl sok mindent félreértettél abból, amit írtam. Veszekedni pedig igazán nem lenne szép dolog. :-)
Mellesleg, nem hiszem, hogy egyet csak a tobbi karara lehet kiemelni, de mivel latom, Te Somlon vagy erdekelt, hat ez a nezopont is ertheto.
Amugy en nagyon kedvelem a somloi borokat is.
Neked is boldog ujevet!
Mellesleg, nem hiszem, hogy egyet csak a tobbi karara lehet kiemelni, de mivel latom, Te Somlon vagy erdekelt, hat ez a nezopont is ertheto.
Amugy en nagyon kedvelem a somloi borokat is.
Neked is boldog ujevet!
Olyan, mint egy sírfelirat. Fájdalmasan szikár, meghatóan suta. Pedig csak egy ingatlanhirdetés. Így kezdődik: "Elismert somlói pincészet : 3,5Ht szőlő (hárslevelű, juhfark, chardonnay, rizling) 271,4 nm épületkomplexum (5 részre tagolt pincerendszer, feldolgozó, nappali,…..
napoletano
2010.12.14 22:31:03
@ambrusqkac: talalt, sullyedt... :-) de azert erted, ugye? Amugy persze hogy jo, ha van valaki, aki folytatja, node ezt is nemregen olvastam: "Ha az Uristent akarod megnevettetni, meselj neki a terveidrol"
A minap akadtam a címbeli szóra, egy 18. századi tudós levelében olvastam. Korábban még nem láttam, de rögtön tudtam, hogy miről van szó. A "depontanus"-ban ugyanis a "de ponte" vagyis "a hídról" (le) szókapcsolat bújik meg, valamint az ebből képzett ige, a deponto ("a hídról…..
Ha kedvező árú édes Tokajiról van szó, nem kérdés, hogy inkább nyúlok egy késői szüretelésű borért, mint a hagyományosabb három puttonyos aszúért vagy szamorodniért. Még ha nem is borvidék hitelét rontó, hiperekben ezresért mért kacatokat vesszük alapul, hanem ezek…..
napoletano
2010.11.29 21:08:28
@hegyaljai: hm.. szoval TE ugy latod, hogy "Mégis most úgy látja, hogy szükség van a szamorodni nosztalgia, ismertség alapú piaci igényeinek kielégítésére."
Hat en meg ugy latom, hogy lofarat. Ki mondta ezt neked? Miert nem kerditek meg oket direkt, miert kell ilyen talalgatasokba bocsatkozni? Raadasul, hegyaljai leven, talan meg is teheted, egyszeruen. Amugy masok arrafele nem ugy velik, hogy a szamorodni letjogosultsagat a nosztalgia adna meg - inkabb az, hogy ez "a" termeszetes tokaji edesbor.
Azt sem hinnem, hogy a szamorodninak van "arelonye" a kesoi szuretelesuhoz kepest - minthogy az utobbi egy igen-igen heterogen sokasagot takar.
Az Oremus 2000es szamorodnijat sokszor ittam, szerettem. Meg ezevben is elokerult egy palack, es meg ez is remekul elvezheto volt.
Es ha valakinek nem tetszene a Sarga Borhaz 3 puttonyos aszuja, jelentkezzen, orommel atveszem tole... :-)
Hat en meg ugy latom, hogy lofarat. Ki mondta ezt neked? Miert nem kerditek meg oket direkt, miert kell ilyen talalgatasokba bocsatkozni? Raadasul, hegyaljai leven, talan meg is teheted, egyszeruen. Amugy masok arrafele nem ugy velik, hogy a szamorodni letjogosultsagat a nosztalgia adna meg - inkabb az, hogy ez "a" termeszetes tokaji edesbor.
Azt sem hinnem, hogy a szamorodninak van "arelonye" a kesoi szuretelesuhoz kepest - minthogy az utobbi egy igen-igen heterogen sokasagot takar.
Az Oremus 2000es szamorodnijat sokszor ittam, szerettem. Meg ezevben is elokerult egy palack, es meg ez is remekul elvezheto volt.
Es ha valakinek nem tetszene a Sarga Borhaz 3 puttonyos aszuja, jelentkezzen, orommel atveszem tole... :-)
napoletano
2010.11.30 11:08:08
@hegyaljai: Igen, van igazsag abban, amit irsz, az OBB erdemei Tokaj "felviragoztatasaban" elevulhetetlenek.
A kesoi szuret tortenetet en ugy ertelmezem, helyi szereplok elmondasa szerint, hogy a 90es evekben rajottek a termelok, hogy az aszura nem ugrik ra a vilag. Ez kijozanito volt; no meg a hagyomanyos tokaji borok kotelezo erlelese azt jelenti, hogy pl. harom evig meg kell finanszirozni mindent elore, es az elso forintok csak ezutan kezdenek gurulni. Erre igen sokaknak nem volt penze. Lehetett pl. szolot v. aszuszemet eladni, de ez nem igazan elegans dolog egy boraszatnal. Egy jo kiut volt a kesoi szuretelesu edesbor bevezetese, ami nem leven hagyomanyos tokaji bor, nem rendelkezett semmifele kotottseggel. Akar a kovetkezo tavaszon le lehet palackozni, ertekesiteni. Ez egy masik Szepsy-ujitas (tudtommal az 1999-es Szepsy kesoi szuret volt az elso, ami hullamokat keltett), amit az osszes termelo igen gyorsan kovetett. Alkonyi Laci a mai napig buslakodik azon, hogy ez a borfajta nem akar "letisztulni", azaz ki-ki a maga feje utan kesziti a kesoi szuretelesu edesbort. Ez nem feltetlenul rossz - nem is tudom, hogy feltetlenul jo-e? En inkabb az utobbi fele hajlok.
Azt hiszem, ezek utan majdnem termeszetes, hogy az erdeklodes visszafordul a szamorodni fele, a tobbiek hozzaszolasaibol kiolvashato okok miatt.
A kesoi szuret tortenetet en ugy ertelmezem, helyi szereplok elmondasa szerint, hogy a 90es evekben rajottek a termelok, hogy az aszura nem ugrik ra a vilag. Ez kijozanito volt; no meg a hagyomanyos tokaji borok kotelezo erlelese azt jelenti, hogy pl. harom evig meg kell finanszirozni mindent elore, es az elso forintok csak ezutan kezdenek gurulni. Erre igen sokaknak nem volt penze. Lehetett pl. szolot v. aszuszemet eladni, de ez nem igazan elegans dolog egy boraszatnal. Egy jo kiut volt a kesoi szuretelesu edesbor bevezetese, ami nem leven hagyomanyos tokaji bor, nem rendelkezett semmifele kotottseggel. Akar a kovetkezo tavaszon le lehet palackozni, ertekesiteni. Ez egy masik Szepsy-ujitas (tudtommal az 1999-es Szepsy kesoi szuret volt az elso, ami hullamokat keltett), amit az osszes termelo igen gyorsan kovetett. Alkonyi Laci a mai napig buslakodik azon, hogy ez a borfajta nem akar "letisztulni", azaz ki-ki a maga feje utan kesziti a kesoi szuretelesu edesbort. Ez nem feltetlenul rossz - nem is tudom, hogy feltetlenul jo-e? En inkabb az utobbi fele hajlok.
Azt hiszem, ezek utan majdnem termeszetes, hogy az erdeklodes visszafordul a szamorodni fele, a tobbiek hozzaszolasaibol kiolvashato okok miatt.
napoletano
2010.11.30 19:11:53
@hegyaljai: Igen, bevallom (de csak neked :-), hogy kisse elszegyelltem magam, amikor a valaszod olvastam. Utolag is koszonom, hogy szangvinikus modon fogadtad a "szenvedelmes" kommentet.
A szombati posztban ismertetett londoni osztrák-magyar bemutatón részt vett a magyar borok iránt őszintén érdeklődő, és azokat elég jól ismerő Isabelle Legeron MW. Isabelle Legeron az első francia nő, aki Master of Wine címet szerzett, és ő volt a „háziaszonya” a…..
A borvilág wunderkindjei közül az egyik a szomszédunk: Ausztria. A vöröseknél világszerte jóval kevesebb hájpolásban részesülő fehér oldalon az utóbbi öt év talán legnagyobb áttörése az osztrák zöldveltelini, ami úgy vált divatossá és közkedveltté, hogy közben nem ment…..
napoletano
2010.10.17 19:47:07
@kávéscsésze: Nem ertek egyet veled, pajtas. Nehez ezt a bemutatot ugy ertelmezni, hogy ez "negy barat maganakcioja" - es ahogy a sorok kozt sejteni lehet, ezt tkp. az osztrakok "buliztak ki" - es ok hivtak meg a magyarokat. A valogatas, akarki vegezte, jo minosegu borokat tett a sorba, talan tul is lottek a celon - de nem tudom, mi volt a cel? Ugy tunik, az osztrak fel maskeppen ertelmezte a feladatot, de ez nem nagyon nagy baj. Tehat akarki is tette, jol tette - es mivel most ezzel talakokztak a kostolok, nekik ez a "magyar bor" - es nem kerekedett rossz velemenyuk rola. Es ennyi - tovabbi hezitalasra, esetleg fanyalgasra nincsen alap, mar ami a kivalasztast illeti. (A korabban felvetett kerdeseimre meg valaszt remelek.)
Egy masik kommenthez: igenis egy orszag borhire az elit borokbol szuletik - meg akkor is, ha az eladott boraik tobbsege nem lesz ilyen bor - ez termeszetes, hiszen az elit mindenkeppen kiemelkedo, es kis mennyisegben termelt borokbol all osze. De igy van mindenhol - pl. Burgundiaban (is) az elit borok hire adatja el a tobbit - a termeles nagy resze nem premier cru borokbol all (ettol nem lesz szelhamossag az egesz). Ez mar csak igy van.
Egy masik kommenthez: igenis egy orszag borhire az elit borokbol szuletik - meg akkor is, ha az eladott boraik tobbsege nem lesz ilyen bor - ez termeszetes, hiszen az elit mindenkeppen kiemelkedo, es kis mennyisegben termelt borokbol all osze. De igy van mindenhol - pl. Burgundiaban (is) az elit borok hire adatja el a tobbit - a termeles nagy resze nem premier cru borokbol all (ettol nem lesz szelhamossag az egesz). Ez mar csak igy van.
Biztos lesz, aki ezen a kákán is megtalálja a csomót, nekem azonban első ránézésre bejön azoknak a boroknak a listája, amelyeket jövőre, a magyar EU-elnökség idején kóstolhatnak majd a mindenféle uniós politikusok. Nem tudom, szokás-e ez, vagy egyedi akció, mindenesetre azt…..
napoletano
2010.09.22 10:09:57
@Szomjas Gödény: Nem tudom, most mi a szandek, hogy letezik-e meg a Zemplen Hegyhat, marminthogy keszulnek-e tovabbra is Zemplen-Hegyhat borok? A tulajdonos -tudomasom szerint - valoban A.Hwang, de elkepzelheto, hogy most mar csak a mar elkeszult, de meg forgalomba nem hozott borokat fogjak e cimke alatt piacra juttatni (Szepsy es Hwang ugye 2006 elejen valtak kulon, ha jol emlekszem, tehat elvben meg erlelodhet egy v. ket ZH aszu a pinceben). A Terroir Club talan tobbet tud errol.
Megtréfált a bogaras bor. A ciripeléséről híres, jelenlétével (szub)mediterrán klímát jelző rovar a névadója az utóbbi években elhíresült olaszrizlingnek és az azt termő dűlőnek, innen már valószínűleg a legtöbb borbarát rávágja, hogy Szászi Endre Kabócása…..
Említettem, hogy már korábbi nyaralásaink alkalmával kialakítottuk az Alkoholista Együttműködés Rendszerét, amely fellengzős és némileg fenyegető neve ellenére egy roppant egyszerű felismerésen alapul: a közös esti ismeretterjesztő és mélyítő borozásokhoz lesznek, akik…..
A napokban már olvashattuk a jó hírt, hogy legalább szénerőmű nem lesz Tokaj közelében: a szlovák hatóságok nem engedélyezték a tőketerebesi erőmű megépítését a határtól 17 kilométerre. Ezzel kapcsolatban juttatta el hozzánk a Tokaj Reneszánsz Egyesület…..
Egy karton 2009-es Chateau Pétrus elővételben 30 ezer font. Az egyszerűbb érthetőség kedvéért: 55 ezer forint per féldeci (érdemes alaposan megrágni minden kortyot). Mivel egy tőkéről nagyjából egy palack bor jön le, ez azt jelenti, hogy jó évjáratban egy Pétrus-tőke 830 ezer…..
napoletano
2010.07.13 13:51:13
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Irj, lehetoleg hosszan. Ha ritkabb, hat ritkabb - de vegulis nem hinnem, hogy a visszajelzes az egyetlen ertelme, hogy irsz. Van, akinek fekszik a rovid, visszajelzeseken elo aktivitas, az udito valtozas ez a blog. Tehat probald folytatni. Menni fog. A rendszeresseg teher, de hozza lehet szokni.
En nagy kedvvel olvasom a bejegyzeseket, nem rendeszersen, de ez amr az en szemelyes gondom.
idokozbne ugy latszik, el is dolt a kerdes - de minel kevesebb ropirat keszul annal jobb... :-)
Szeretettel
Napoletano