Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gaikokujin

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bréking! Az első kémfotók az új ferihegyi csodabádogról és konténerbudiról! Egy szép hajnalon, félálomban kifelé baktatva Ferihegyen a bádogba, egészen meglepő felirat ereszkedett a szemem elé. Tudjuk be a sokkhatásnak, hogy kapásból sikerült fénycsővel együtt lefotózni az errefelé még soha nem…..
Gaikokujin 2019.11.15 09:54:46
@Rawlee86: persze de amikor bejössz a bádogból ugyanarra a hat fantasztikus carousselre hozza be Neked is a böröndödet a ground handling és az az igazán szük keresztmetszet a drop off meg a security mellett. Azt hiszem abban egyet tudunk èrteni, hogy ezek nem érik el azt a kapacitàst-különösen a reggeli ès esti csùcs idöszakban- ami az elvárt minimum szint...Ergó a móló bövitèssel nem vagy egy fikarcnyit sem bentebb. vagy tévedek?Amùgy pl. a C-röl ha már felhoztad vastagon mennek most is fapadosok Schengenen kívülre...
  Mai hír, hogy a fővárosi kormányhivatal 300 millió forintos bírságot szabott ki a Wizzair-re öt repülőjárat jelentős késésével illetve törlésével kapcsolatban, mert a cég elmulasztotta az utasok megfelelő tájékoztatását. Ez így igaz, ezt én is megerősíthetem, mint az egyik érintett járat pórul…..
Gaikokujin 2019.08.08 11:10:53
Azt hiszem egy-két dolgot rendbe kell itt tenni.

Elöljáróban annyit, hogy nekem is van jelenleg futó késés miatti ügyem a Wizz Airrel, de a poszt eléggé összemossa a dolgokat, szóval leírom leegyszerűsítve, hátha mások is tanulnak belőle és hasznos lehet.

1. A késés/járattörlés miatti kártérítési igényt a bűvös EU vagy EK 261-es rendelet alapozza meg :
LInk a magyar szöveggel:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261

Ez mondja ki hogy milyen távolság és hány óra késés, illetve járattörlés, vagy megtagadott beszállás esetén milyen kompenzáció, illetve amennyiben nem volt biztosítva a kaja-pia stb. a reptéren annak megtérítése jár Euroban.

Természetesen, amikor az ember megírja a Wizz Air formján a bejelentést egyből azzal pattintják le, hogy "rendkívüli helyzet adódott" amit nem tudtak szegények elhárítani, mert előre nem látható körülmények okozták.. Bla bla, bla, aztán beidéznek mindenféle jogszabályi passzust. SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY ÁLTALÁBAN EZ BULLSHIT, de nyilván bepróbálkoznak sajnos jól gondolván, hogy ilyenkor sokan, különösen a jogban kevésbé jártasak visszahőkölnek és vége az ügynek.

Így volt ez az én ügyemben is, ahol felajánlották gálánsan a frankfurti szendvics+víz kombó 5 EUR-s megtérítését és ennyi. Haha.

Szóval ilyenkor kell szépen a Wizz Customer Relations-nek válaszolni, hogy ragaszkodunk az igényhez, amennyiben nem tudják hivatalos hatóság által kiállított dokumentummal igazolni, hogy tényleg rajtuk kivülálló ok, pl. időjárási körülmény okozta a problémát. Emellett érdemes hivatkozni az imént említett EK 261 Rendelet Európai Bizottság általi magyarázatára annak is az 5. részére, ami részletezi, hogy mi számít rendkívüli körülménynek és mi nem.
Pl. az hogy lerohad a WIzz Air gépe nem az én felelősségem, hanem az övék és ugyanúgy jár a kompenzáció az ilyen késés, járattörlés miatt, mert általános szerződési feltételt szeg meg a vállalat azzal hogy nem visz el A-ból B-be a saját hibájából, hiszen a gép megfelelő állapotban tartása az ő felelőssége.

Link
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN

Ha ezek után sem akarnak fizetni, illetve nem válaszolnak 30 napon belül a kártérítési igényünkre akkor két dolgot lehet csinálni. Ebből az egyik tartozik ide a másik majd a 2-es pont lesz. Az ugyanis ami egy másik jogszabály alapján a magyar hatósághoz tartozik .

Szóval a kártérítési igényünk érvényesítése érdekében annak az országnak a légforgalmat felügyelő szervéhez fordulhatunk, ahonnan a REPÜLŐGÉPÜNK INDULT/VAGY INDULT VOLNA! Ezen fő szabály alól akkor van kivétek, ha harmadik, nem EU-s országból repülünk az EU-ba (sziasztok Ammanból hazautazó ryanairesek). Ilyen problémák esetén az érkezési EU-s ország hivatalos szerveihez kell fordulni még egyszer az EK 261-es Rendelet alapján járó kompenzáció érvényesítéséhez.

Nem kötelező, de érdemes ezen a fromon keresztül bekükdeni:
Gaikokujin 2019.08.08 14:26:46
Azt hiszem egy-két dolgot rendbe kell itt tenni.

Elöljáróban annyit, hogy nekem is van jelenleg futó késés miatti ügyem a Wizz Airrel, de a poszt eléggé összemossa a dolgokat, szóval leírom leegyszerűsítve, hátha mások is tanulnak belőle és hasznos lehet.

1. A késés/járattörlés miatti kártérítési igényt a bűvös EU vagy EK 261-es rendelet alapozza meg :
LInk a magyar szöveggel:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261

Ez mondja ki hogy milyen távolság és hány óra késés, illetve járattörlés, vagy megtagadott beszállás esetén milyen kompenzáció, illetve amennyiben nem volt biztosítva a kaja-pia stb. a reptéren annak megtérítése jár Euroban.

Természetesen, amikor az ember megírja a Wizz Air formján a bejelentést egyből azzal pattintják le, hogy "rendkívüli helyzet adódott" amit nem tudtak szegények elhárítani, mert előre nem látható körülmények okozták.. Bla bla, bla, aztán beidéznek mindenféle jogszabályi passzust. SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY ÁLTALÁBAN EZ BULLSHIT, de nyilván bepróbálkoznak sajnos jól gondolván, hogy ilyenkor sokan, különösen a jogban kevésbé jártasak visszahőkölnek és vége az ügynek.

Így volt ez az én ügyemben is, ahol felajánlották gálánsan a frankfurti szendvics+víz kombó 5 EUR-s megtérítését és ennyi. Haha.

Szóval ilyenkor kell szépen a Wizz Customer Relations-nek válaszolni, hogy ragaszkodunk az igényhez, amennyiben nem tudják hivatalos hatóság által kiállított dokumentummal igazolni, hogy tényleg rajtuk kivülálló ok, pl. időjárási körülmény okozta a problémát. Emellett érdemes hivatkozni az imént említett EK 261 Rendelet Európai Bizottság általi magyarázatára annak is az 5. részére, ami részletezi, hogy mi számít rendkívüli körülménynek és mi nem.
Pl. az hogy lerohad a WIzz Air gépe nem az én felelősségem, hanem az övék és ugyanúgy jár a kompenzáció az ilyen késés, járattörlés miatt, mert általános szerződési feltételt szeg meg a vállalat azzal hogy nem visz el A-ból B-be a saját hibájából, hiszen a gép megfelelő állapotban tartása az ő felelőssége.

Link
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN

Ha ezek után sem akarnak fizetni, illetve nem válaszolnak 30 napon belül a kártérítési igényünkre akkor két dolgot lehet csinálni. Ebből az egyik tartozik ide a másik majd a 2-es pont lesz. Az ugyanis ami egy másik jogszabály alapján a magyar hatósághoz tartozik .

Szóval a kártérítési igényünk érvényesítése érdekében annak az országnak a légforgalmat felügyelő szervéhez fordulhatunk, ahonnan a REPÜLŐGÉPÜNK INDULT/VAGY INDULT VOLNA! Ezen fő szabály alól akkor van kivétek, ha harmadik, nem EU-s országból repülünk az EU-ba (sziasztok Ammanból hazautazó ryanairesek). Ilyen problémák esetén az érkezési EU-s ország hivatalos szerveihez kell fordulni még egyszer az EK 261-es Rendelet alapján járó kompenzáció érvényesítéséhez.

Nem kötelező, de érdemes ezen a formon keresztül beküldeni:
ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf

Itt a National Enforcement Bodies listája: ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf
Tudnak kiválóan angolul, és nagyon segítőkészek.
Szóval az én esetemben p. mivel Frankfurt-Budapest volt, ezért a német hatósághoz kellett írni.

2. Szóval amit a magyar hatóság tehet ha gépünk nem Magyarországról indult, vagy nem ide jött 3. nem EU-s országból, nagyságrendileg az a fogyasztóvédelmi szabályok alapozzák meg. Nevezetesen az 1997- évi CLV törvény. Annak is különösen a 47. §-a. Ebben van leírva az is hogy fogyasztóvédelmi bírságot kérünk a cégre, mivel valamilyen fogyasztóvédelmi szabályt megszegett.

Az én esetemben pl. a saját WIZZ honlapjukon is kint lévő üzletszabályzatában meghatározott 30napon belül nem válaszolt a levelemre.

Fontos még, hogy Magyarországon a járási vagy a kerületi hivatal illetékes első fokon eljárni fogyasztóvédelmi ügyekben. Ez azt jelenti, hogy vagy a Wizz Air székhelye, azaz a X. kerületi hivatal, vagy lakhelyünk szerinti járási/ kerületi hivatal, ahova megküldhetjük a hatóság eljárása iránti kérelmünket! Erre is van formanyomtatvány:
www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/hirek/fogyasztovedelem
Postán, vagy személyesen.

Természetesen minden hatósággal mindkét ügyben úgy kell levelezni, hogy a mi levelünket, vagy ha esetleg válaszoltak csak nem úgy ahogy szeretnénk a levélfolyammal együtt meg kell nekik küldeni bizonyítékként, hogy nem a levegőbe beszélünk.

Emellett a beszállókártyát, számlákat minden releváns bizonyítékot őrizzünk meg, scanneljük be és küldjük meg mindkét esetben mindkét hatóságnak.

Összefoglalva röviden az 1-es pontban leírtak alapján juthatunk a minket megillető kompenzációhoz, de a 2-es pont, az állam által kiszabott bírságok hada remélhetőleg hosszabb távon is arra készteti a magát nagyképűen "Magyarország de facto légitársaságának" tituláló céget, hogy a szabályoknak megfelelően üzemeljen..
Egyértelműen a Wizz Air fő tulajdonosa dobta a legnagyobbat ma a Paris Air Show-n, az Indigo Partners azt jelentette be, hogy négy légitársasága összesen 50 darabot rendel az Airbus 320-as család új, nagy hatótávolságú modelljéből. Ebből 20 jön a Wizzhez, amivel 7-8 órás útvonalakat is repülhet majd…..
Gaikokujin 2019.06.20 14:01:10
@qwertzu: szerinted...
Gaikokujin 2019.06.20 08:15:13
@DarkWolf: ha mondjuk a wizz elvisz odavissza 70k ért mondjuk Indiàba ami most min 130k flagship carrieren, nem vagyok biztos benne, hogy ne bírnàm ki a hét òrát. csinàltam ilyen round tripeket Ázsiàban AirAsia X-szel és ki lehet bírni 6-7 òrát per irány, ha erös az anyagi ösztönzö... szerintem..
Marokkói beszámolónk második részében eláruljuk, hogy tud orbitálisat szívni a magát rendkívül dörzsöltnek gondoló fapados turista. Van rosszabb annál, mint mikor mindenki neked akar „segíteni”. De az biztos, hogy aki eljut Marrákesbe, az Szavírát se hagyja ki. Végül pár fontos jótanács a Marokkóba…..
Gaikokujin 2018.02.18 00:47:18
Mi most jöttünk haza, 8 napot voltunk. Elöljáróban annyit, hogy voltam 30+országban Dél-Amerikát beleértve, éltem Ázsiában és más europai országban is, így van összehasonlítási alapom.. Marokkó egy nagyon érdekes ország, de az biztos, hogy igen gyakran erősen ki kell lépni különösen a medinákban a komfortzónából.

Mi Marakesbe repültünk. Nekem ez volt a leghardcoreabb, és a helyiek itt nyomulnak a legjobban. A mi stratégiánk a full ignorálás volt, mind az árusokra, mind a potenciális idegenvezetőkre. Egy jó tanács, soha ne fogadjatok el semmilyen út infot amit a helyiek a tört angoljukkal mondanak Marokkóban.Ha kérdeztek, próbáljatok inkább nőket..

Klasszik példa, amikor bemondják hogy le van zárva az utca,vagy a látványosság amit keresel arra van majd ők elvezetnek téged..Persze azért meg pénzt kérnek.Ne hagyjátok magatokat, az OFFLINE GPS-es google maps, elég jó támpont még a medinákban is. Nem mondom hogy 100%os mert az ősi medinák olyanok mint egy labirintus, de jó támpont. Ezek a fogadatlan vezetők jellemzően fiatal fiúk, férfiak,ha őket látjátok, főleg csapatokban, mehet az ignorálás..

Pénzt Marakesben a főtéren a Banca Populairében váltottunk, jó az árfolyam, eurót kell váltani. Mi medinákban laktunk minden városban un. riadokban, ezek teljesen jó autentikus szállások, nem drágák, és a tulajok általában angolul is beszélnek.Adnak reggelit, ez kiadós,kb mindenhol ugyanaz. Egyébként angollal nehéz boldogulni az országban, volt francia gyarmatként viszont franciával gyakorlatilag mindenhol.

Marakesböl vonattal mentünk Casablancába. Oda csak beugrottunk megnézni a Hassan II-t ami a világ 3. legnagyobb mecsete, és a legnagyobb ahová nem muszlimként bemehet az ember. Ezt és kis óvárosát leszámítva tényleg ótvar szerintem is.

Rabat és a mellette lévő nekropolisz Cellah nekünk nagyon tetszett. Rabat azért sokkal jobban megfelel a mi európai standarjainknek mint más városok. A rabati medina kicsi, viszont van neki az Atlanti-óceán partján egy nagyon zseniális kis része ami hasonlít Chefchauenre.. Még a királyi palotánál is jártunk.

Rabatból Mekneszbe utaztunk vonattal. Itt az a jó, hogy nincs annyi turista közel sem, viszont mellette van Moulay Idriss és Volubilis(valaha volt legdélebbi városa a Római Birodalomnak). Zseniális helyek. Mekneszben is van egy tök jó főtér az ország talán legszebb kapujával,és egy rengeteg autentikus kisüzemet tartalmazó medina stb.

Mekneszból végül Fezbe érkeztünk. Fez el Bali a világ legöregebb belvárosa, ez a medina a leginkább olyan mint egy labirintus. Tapasztalatunk szerint itt is sok a turista, viszont nem annyira elviselhetetlen mint néha Marakes. A soukokban jobb üzleteket lehet csinálni, mi itt vettünk minden szuvenirt, messze itt voltak a legjobb árak. (gyakran fix árasan). Bőrös üzemet is itt érdemes nézni és a bőr termékek kimondottan olcsók. Sajnos nekünk nem volt már helyünk, így csak pénztárcákat vettünk.

Nagyon jó kis túra volt. Persze a kajánál mindig ügyeltünk rá, hogy mit eszünk..A tajint és a kuszkuszokat nagyon ajánlom, jól át vannak sütve, így nem nagyon érhet meglepetés.. Vizet nyilván csak palackozva.. A marokkói borok nem rosszak és relatíve nem drágák, viszont nagyon kevés helyen lehet kapni(mohamedán ország).A többi alkohol drága, a sör szerintem szar.

A vonatok absz vállalhatóak, az első osztály és a másodosztály között sokszor elhanyagolható a kulönbség tapasztalatunk szerint, nem biztos hogy megéri az árkulönbözetet. A szerviz megbízható,minimális késések vannak persze. A szinvonal valamivel a magyar alatt, szerintünk leszuperált francia kocsik.

Van ahova csak grand taxival lehet elmenni, ezekkel mindig előre le kell alkudni az árat. A repterekre a taxik általában fix árasok. Néhány szállásnak van reptéri transzfere is.

Bár Marokkó szép ország és a városokban is sok szép épület van, azonban az utcák borzasztó szemetesek és sok a lepukkant épület. Aki nem volt ilyen helyen én mindenképp ajánlom felkeresni előtte valamelyik balkáni lepukkantabb országot. Szerbia, Albánia ilyenek. Ha az nem para, akkor menjetek szerintem csak Marokkóba vagy ha csak a befizetett természetjárásra mentek a városokon kívülre az Atlaszba, vagy a sivatagba. A német tüchtigséget kedvelők lehet hogy fujjolni fognak mint itt sok kommentelő...

A közlekedés autóval nekem kaotikusnak tűnt, parkolni, főleg ha a medinákban akarsz lakni, nagyon nagyon nehéz. A forgalom folyik, sávokat nem nagyon tartanak, a lámpák sokszor csak dísznek vannak. Szóval szerintem nem biztos hogy érdemes kockáztani. (10+ éves jogsim van és jópár tízezret levezettem, de nem mernék ott vezetni)..

Marokkó érdekes élmény, de azért 3. világ. Egy nagyon szegény ország Magyarországhoz képest is, de pont ez ad neki egyfajta sármot. A helyiek közül rengeteg barátságos és vendégszerető emberrel találkoztunk. Az valóban kár, hogy sok lehúzni próbáló úgyeskedő is van akik próbálják megkeseríteni a turisták életét.

Kb. ennyi.