Adatok
Gaikokujin
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fapados tippek, trükkök, élmények
Ferihegy új nevezetessége a felkelő nap fényében megcsillanó budiajtó
2019.11.14 20:46:29
Bréking! Az első kémfotók az új ferihegyi csodabádogról és konténerbudiról!
Egy szép hajnalon, félálomban kifelé baktatva Ferihegyen a bádogba, egészen meglepő felirat ereszkedett a szemem elé. Tudjuk be a sokkhatásnak, hogy kapásból sikerült fénycsővel együtt lefotózni az errefelé még soha nem…..
Gaikokujin
2019.11.14 22:42:20
Ez óriàsi írás! Szakadok!:) Valszeg amúgy a megoldás egy ùj reptér lenne from scratch amit normális méretre kellene belöni alapból mert ez a toldozás-foldozás szánalmas. Vagy egyàltalán a Ferihegy 1-et miért nem lehet hasznâlni..Az is enyhítene a jelenlegi áldatlan állapotokon és 8 éve lett felùjítva...
Gaikokujin
2019.11.15 09:54:46
@Rawlee86: persze de amikor bejössz a bádogból ugyanarra a hat fantasztikus carousselre hozza be Neked is a böröndödet a ground handling és az az igazán szük keresztmetszet a drop off meg a security mellett. Azt hiszem abban egyet tudunk èrteni, hogy ezek nem érik el azt a kapacitàst-különösen a reggeli ès esti csùcs idöszakban- ami az elvárt minimum szint...Ergó a móló bövitèssel nem vagy egy fikarcnyit sem bentebb. vagy tévedek?Amùgy pl. a C-röl ha már felhoztad vastagon mennek most is fapadosok Schengenen kívülre...
Világról szóló élmények - ahol az út a cél
Az állam már jól járt a Wizzair-rel, de hol marad az utasok érdekeinek a védelme?
2019.08.07 18:57:16
Mai hír, hogy a fővárosi kormányhivatal 300 millió forintos bírságot szabott ki a Wizzair-re öt repülőjárat jelentős késésével illetve törlésével kapcsolatban, mert a cég elmulasztotta az utasok megfelelő tájékoztatását. Ez így igaz, ezt én is megerősíthetem, mint az egyik érintett járat pórul…..
Gaikokujin
2019.08.08 11:10:53
Azt hiszem egy-két dolgot rendbe kell itt tenni.
Elöljáróban annyit, hogy nekem is van jelenleg futó késés miatti ügyem a Wizz Airrel, de a poszt eléggé összemossa a dolgokat, szóval leírom leegyszerűsítve, hátha mások is tanulnak belőle és hasznos lehet.
1. A késés/járattörlés miatti kártérítési igényt a bűvös EU vagy EK 261-es rendelet alapozza meg :
LInk a magyar szöveggel:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261
Ez mondja ki hogy milyen távolság és hány óra késés, illetve járattörlés, vagy megtagadott beszállás esetén milyen kompenzáció, illetve amennyiben nem volt biztosítva a kaja-pia stb. a reptéren annak megtérítése jár Euroban.
Természetesen, amikor az ember megírja a Wizz Air formján a bejelentést egyből azzal pattintják le, hogy "rendkívüli helyzet adódott" amit nem tudtak szegények elhárítani, mert előre nem látható körülmények okozták.. Bla bla, bla, aztán beidéznek mindenféle jogszabályi passzust. SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY ÁLTALÁBAN EZ BULLSHIT, de nyilván bepróbálkoznak sajnos jól gondolván, hogy ilyenkor sokan, különösen a jogban kevésbé jártasak visszahőkölnek és vége az ügynek.
Így volt ez az én ügyemben is, ahol felajánlották gálánsan a frankfurti szendvics+víz kombó 5 EUR-s megtérítését és ennyi. Haha.
Szóval ilyenkor kell szépen a Wizz Customer Relations-nek válaszolni, hogy ragaszkodunk az igényhez, amennyiben nem tudják hivatalos hatóság által kiállított dokumentummal igazolni, hogy tényleg rajtuk kivülálló ok, pl. időjárási körülmény okozta a problémát. Emellett érdemes hivatkozni az imént említett EK 261 Rendelet Európai Bizottság általi magyarázatára annak is az 5. részére, ami részletezi, hogy mi számít rendkívüli körülménynek és mi nem.
Pl. az hogy lerohad a WIzz Air gépe nem az én felelősségem, hanem az övék és ugyanúgy jár a kompenzáció az ilyen késés, járattörlés miatt, mert általános szerződési feltételt szeg meg a vállalat azzal hogy nem visz el A-ból B-be a saját hibájából, hiszen a gép megfelelő állapotban tartása az ő felelőssége.
Link
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN
Ha ezek után sem akarnak fizetni, illetve nem válaszolnak 30 napon belül a kártérítési igényünkre akkor két dolgot lehet csinálni. Ebből az egyik tartozik ide a másik majd a 2-es pont lesz. Az ugyanis ami egy másik jogszabály alapján a magyar hatósághoz tartozik .
Szóval a kártérítési igényünk érvényesítése érdekében annak az országnak a légforgalmat felügyelő szervéhez fordulhatunk, ahonnan a REPÜLŐGÉPÜNK INDULT/VAGY INDULT VOLNA! Ezen fő szabály alól akkor van kivétek, ha harmadik, nem EU-s országból repülünk az EU-ba (sziasztok Ammanból hazautazó ryanairesek). Ilyen problémák esetén az érkezési EU-s ország hivatalos szerveihez kell fordulni még egyszer az EK 261-es Rendelet alapján járó kompenzáció érvényesítéséhez.
Nem kötelező, de érdemes ezen a fromon keresztül bekükdeni:
Elöljáróban annyit, hogy nekem is van jelenleg futó késés miatti ügyem a Wizz Airrel, de a poszt eléggé összemossa a dolgokat, szóval leírom leegyszerűsítve, hátha mások is tanulnak belőle és hasznos lehet.
1. A késés/járattörlés miatti kártérítési igényt a bűvös EU vagy EK 261-es rendelet alapozza meg :
LInk a magyar szöveggel:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261
Ez mondja ki hogy milyen távolság és hány óra késés, illetve járattörlés, vagy megtagadott beszállás esetén milyen kompenzáció, illetve amennyiben nem volt biztosítva a kaja-pia stb. a reptéren annak megtérítése jár Euroban.
Természetesen, amikor az ember megírja a Wizz Air formján a bejelentést egyből azzal pattintják le, hogy "rendkívüli helyzet adódott" amit nem tudtak szegények elhárítani, mert előre nem látható körülmények okozták.. Bla bla, bla, aztán beidéznek mindenféle jogszabályi passzust. SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY ÁLTALÁBAN EZ BULLSHIT, de nyilván bepróbálkoznak sajnos jól gondolván, hogy ilyenkor sokan, különösen a jogban kevésbé jártasak visszahőkölnek és vége az ügynek.
Így volt ez az én ügyemben is, ahol felajánlották gálánsan a frankfurti szendvics+víz kombó 5 EUR-s megtérítését és ennyi. Haha.
Szóval ilyenkor kell szépen a Wizz Customer Relations-nek válaszolni, hogy ragaszkodunk az igényhez, amennyiben nem tudják hivatalos hatóság által kiállított dokumentummal igazolni, hogy tényleg rajtuk kivülálló ok, pl. időjárási körülmény okozta a problémát. Emellett érdemes hivatkozni az imént említett EK 261 Rendelet Európai Bizottság általi magyarázatára annak is az 5. részére, ami részletezi, hogy mi számít rendkívüli körülménynek és mi nem.
Pl. az hogy lerohad a WIzz Air gépe nem az én felelősségem, hanem az övék és ugyanúgy jár a kompenzáció az ilyen késés, járattörlés miatt, mert általános szerződési feltételt szeg meg a vállalat azzal hogy nem visz el A-ból B-be a saját hibájából, hiszen a gép megfelelő állapotban tartása az ő felelőssége.
Link
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN
Ha ezek után sem akarnak fizetni, illetve nem válaszolnak 30 napon belül a kártérítési igényünkre akkor két dolgot lehet csinálni. Ebből az egyik tartozik ide a másik majd a 2-es pont lesz. Az ugyanis ami egy másik jogszabály alapján a magyar hatósághoz tartozik .
Szóval a kártérítési igényünk érvényesítése érdekében annak az országnak a légforgalmat felügyelő szervéhez fordulhatunk, ahonnan a REPÜLŐGÉPÜNK INDULT/VAGY INDULT VOLNA! Ezen fő szabály alól akkor van kivétek, ha harmadik, nem EU-s országból repülünk az EU-ba (sziasztok Ammanból hazautazó ryanairesek). Ilyen problémák esetén az érkezési EU-s ország hivatalos szerveihez kell fordulni még egyszer az EK 261-es Rendelet alapján járó kompenzáció érvényesítéséhez.
Nem kötelező, de érdemes ezen a fromon keresztül bekükdeni:
Gaikokujin
2019.08.08 14:26:46
Azt hiszem egy-két dolgot rendbe kell itt tenni.
Elöljáróban annyit, hogy nekem is van jelenleg futó késés miatti ügyem a Wizz Airrel, de a poszt eléggé összemossa a dolgokat, szóval leírom leegyszerűsítve, hátha mások is tanulnak belőle és hasznos lehet.
1. A késés/járattörlés miatti kártérítési igényt a bűvös EU vagy EK 261-es rendelet alapozza meg :
LInk a magyar szöveggel:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261
Ez mondja ki hogy milyen távolság és hány óra késés, illetve járattörlés, vagy megtagadott beszállás esetén milyen kompenzáció, illetve amennyiben nem volt biztosítva a kaja-pia stb. a reptéren annak megtérítése jár Euroban.
Természetesen, amikor az ember megírja a Wizz Air formján a bejelentést egyből azzal pattintják le, hogy "rendkívüli helyzet adódott" amit nem tudtak szegények elhárítani, mert előre nem látható körülmények okozták.. Bla bla, bla, aztán beidéznek mindenféle jogszabályi passzust. SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY ÁLTALÁBAN EZ BULLSHIT, de nyilván bepróbálkoznak sajnos jól gondolván, hogy ilyenkor sokan, különösen a jogban kevésbé jártasak visszahőkölnek és vége az ügynek.
Így volt ez az én ügyemben is, ahol felajánlották gálánsan a frankfurti szendvics+víz kombó 5 EUR-s megtérítését és ennyi. Haha.
Szóval ilyenkor kell szépen a Wizz Customer Relations-nek válaszolni, hogy ragaszkodunk az igényhez, amennyiben nem tudják hivatalos hatóság által kiállított dokumentummal igazolni, hogy tényleg rajtuk kivülálló ok, pl. időjárási körülmény okozta a problémát. Emellett érdemes hivatkozni az imént említett EK 261 Rendelet Európai Bizottság általi magyarázatára annak is az 5. részére, ami részletezi, hogy mi számít rendkívüli körülménynek és mi nem.
Pl. az hogy lerohad a WIzz Air gépe nem az én felelősségem, hanem az övék és ugyanúgy jár a kompenzáció az ilyen késés, járattörlés miatt, mert általános szerződési feltételt szeg meg a vállalat azzal hogy nem visz el A-ból B-be a saját hibájából, hiszen a gép megfelelő állapotban tartása az ő felelőssége.
Link
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN
Ha ezek után sem akarnak fizetni, illetve nem válaszolnak 30 napon belül a kártérítési igényünkre akkor két dolgot lehet csinálni. Ebből az egyik tartozik ide a másik majd a 2-es pont lesz. Az ugyanis ami egy másik jogszabály alapján a magyar hatósághoz tartozik .
Szóval a kártérítési igényünk érvényesítése érdekében annak az országnak a légforgalmat felügyelő szervéhez fordulhatunk, ahonnan a REPÜLŐGÉPÜNK INDULT/VAGY INDULT VOLNA! Ezen fő szabály alól akkor van kivétek, ha harmadik, nem EU-s országból repülünk az EU-ba (sziasztok Ammanból hazautazó ryanairesek). Ilyen problémák esetén az érkezési EU-s ország hivatalos szerveihez kell fordulni még egyszer az EK 261-es Rendelet alapján járó kompenzáció érvényesítéséhez.
Nem kötelező, de érdemes ezen a formon keresztül beküldeni:
ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf
Itt a National Enforcement Bodies listája: ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf
Tudnak kiválóan angolul, és nagyon segítőkészek.
Szóval az én esetemben p. mivel Frankfurt-Budapest volt, ezért a német hatósághoz kellett írni.
2. Szóval amit a magyar hatóság tehet ha gépünk nem Magyarországról indult, vagy nem ide jött 3. nem EU-s országból, nagyságrendileg az a fogyasztóvédelmi szabályok alapozzák meg. Nevezetesen az 1997- évi CLV törvény. Annak is különösen a 47. §-a. Ebben van leírva az is hogy fogyasztóvédelmi bírságot kérünk a cégre, mivel valamilyen fogyasztóvédelmi szabályt megszegett.
Az én esetemben pl. a saját WIZZ honlapjukon is kint lévő üzletszabályzatában meghatározott 30napon belül nem válaszolt a levelemre.
Fontos még, hogy Magyarországon a járási vagy a kerületi hivatal illetékes első fokon eljárni fogyasztóvédelmi ügyekben. Ez azt jelenti, hogy vagy a Wizz Air székhelye, azaz a X. kerületi hivatal, vagy lakhelyünk szerinti járási/ kerületi hivatal, ahova megküldhetjük a hatóság eljárása iránti kérelmünket! Erre is van formanyomtatvány:
www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/hirek/fogyasztovedelem
Postán, vagy személyesen.
Természetesen minden hatósággal mindkét ügyben úgy kell levelezni, hogy a mi levelünket, vagy ha esetleg válaszoltak csak nem úgy ahogy szeretnénk a levélfolyammal együtt meg kell nekik küldeni bizonyítékként, hogy nem a levegőbe beszélünk.
Emellett a beszállókártyát, számlákat minden releváns bizonyítékot őrizzünk meg, scanneljük be és küldjük meg mindkét esetben mindkét hatóságnak.
Összefoglalva röviden az 1-es pontban leírtak alapján juthatunk a minket megillető kompenzációhoz, de a 2-es pont, az állam által kiszabott bírságok hada remélhetőleg hosszabb távon is arra készteti a magát nagyképűen "Magyarország de facto légitársaságának" tituláló céget, hogy a szabályoknak megfelelően üzemeljen..
Elöljáróban annyit, hogy nekem is van jelenleg futó késés miatti ügyem a Wizz Airrel, de a poszt eléggé összemossa a dolgokat, szóval leírom leegyszerűsítve, hátha mások is tanulnak belőle és hasznos lehet.
1. A késés/járattörlés miatti kártérítési igényt a bűvös EU vagy EK 261-es rendelet alapozza meg :
LInk a magyar szöveggel:
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0261
Ez mondja ki hogy milyen távolság és hány óra késés, illetve járattörlés, vagy megtagadott beszállás esetén milyen kompenzáció, illetve amennyiben nem volt biztosítva a kaja-pia stb. a reptéren annak megtérítése jár Euroban.
Természetesen, amikor az ember megírja a Wizz Air formján a bejelentést egyből azzal pattintják le, hogy "rendkívüli helyzet adódott" amit nem tudtak szegények elhárítani, mert előre nem látható körülmények okozták.. Bla bla, bla, aztán beidéznek mindenféle jogszabályi passzust. SZERETNÉM LESZÖGEZNI, HOGY ÁLTALÁBAN EZ BULLSHIT, de nyilván bepróbálkoznak sajnos jól gondolván, hogy ilyenkor sokan, különösen a jogban kevésbé jártasak visszahőkölnek és vége az ügynek.
Így volt ez az én ügyemben is, ahol felajánlották gálánsan a frankfurti szendvics+víz kombó 5 EUR-s megtérítését és ennyi. Haha.
Szóval ilyenkor kell szépen a Wizz Customer Relations-nek válaszolni, hogy ragaszkodunk az igényhez, amennyiben nem tudják hivatalos hatóság által kiállított dokumentummal igazolni, hogy tényleg rajtuk kivülálló ok, pl. időjárási körülmény okozta a problémát. Emellett érdemes hivatkozni az imént említett EK 261 Rendelet Európai Bizottság általi magyarázatára annak is az 5. részére, ami részletezi, hogy mi számít rendkívüli körülménynek és mi nem.
Pl. az hogy lerohad a WIzz Air gépe nem az én felelősségem, hanem az övék és ugyanúgy jár a kompenzáció az ilyen késés, járattörlés miatt, mert általános szerződési feltételt szeg meg a vállalat azzal hogy nem visz el A-ból B-be a saját hibájából, hiszen a gép megfelelő állapotban tartása az ő felelőssége.
Link
eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016XC0615(01)&from=EN
Ha ezek után sem akarnak fizetni, illetve nem válaszolnak 30 napon belül a kártérítési igényünkre akkor két dolgot lehet csinálni. Ebből az egyik tartozik ide a másik majd a 2-es pont lesz. Az ugyanis ami egy másik jogszabály alapján a magyar hatósághoz tartozik .
Szóval a kártérítési igényünk érvényesítése érdekében annak az országnak a légforgalmat felügyelő szervéhez fordulhatunk, ahonnan a REPÜLŐGÉPÜNK INDULT/VAGY INDULT VOLNA! Ezen fő szabály alól akkor van kivétek, ha harmadik, nem EU-s országból repülünk az EU-ba (sziasztok Ammanból hazautazó ryanairesek). Ilyen problémák esetén az érkezési EU-s ország hivatalos szerveihez kell fordulni még egyszer az EK 261-es Rendelet alapján járó kompenzáció érvényesítéséhez.
Nem kötelező, de érdemes ezen a formon keresztül beküldeni:
ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf
Itt a National Enforcement Bodies listája: ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf
Tudnak kiválóan angolul, és nagyon segítőkészek.
Szóval az én esetemben p. mivel Frankfurt-Budapest volt, ezért a német hatósághoz kellett írni.
2. Szóval amit a magyar hatóság tehet ha gépünk nem Magyarországról indult, vagy nem ide jött 3. nem EU-s országból, nagyságrendileg az a fogyasztóvédelmi szabályok alapozzák meg. Nevezetesen az 1997- évi CLV törvény. Annak is különösen a 47. §-a. Ebben van leírva az is hogy fogyasztóvédelmi bírságot kérünk a cégre, mivel valamilyen fogyasztóvédelmi szabályt megszegett.
Az én esetemben pl. a saját WIZZ honlapjukon is kint lévő üzletszabályzatában meghatározott 30napon belül nem válaszolt a levelemre.
Fontos még, hogy Magyarországon a járási vagy a kerületi hivatal illetékes első fokon eljárni fogyasztóvédelmi ügyekben. Ez azt jelenti, hogy vagy a Wizz Air székhelye, azaz a X. kerületi hivatal, vagy lakhelyünk szerinti járási/ kerületi hivatal, ahova megküldhetjük a hatóság eljárása iránti kérelmünket! Erre is van formanyomtatvány:
www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/hirek/fogyasztovedelem
Postán, vagy személyesen.
Természetesen minden hatósággal mindkét ügyben úgy kell levelezni, hogy a mi levelünket, vagy ha esetleg válaszoltak csak nem úgy ahogy szeretnénk a levélfolyammal együtt meg kell nekik küldeni bizonyítékként, hogy nem a levegőbe beszélünk.
Emellett a beszállókártyát, számlákat minden releváns bizonyítékot őrizzünk meg, scanneljük be és küldjük meg mindkét esetben mindkét hatóságnak.
Összefoglalva röviden az 1-es pontban leírtak alapján juthatunk a minket megillető kompenzációhoz, de a 2-es pont, az állam által kiszabott bírságok hada remélhetőleg hosszabb távon is arra készteti a magát nagyképűen "Magyarország de facto légitársaságának" tituláló céget, hogy a szabályoknak megfelelően üzemeljen..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Akár New York-ig és Bangkokig is elrepülhetnek a Wizz frissen rendelt gépei
2019.06.19 20:19:52
Egyértelműen a Wizz Air fő tulajdonosa dobta a legnagyobbat ma a Paris Air Show-n, az Indigo Partners azt jelentette be, hogy négy légitársasága összesen 50 darabot rendel az Airbus 320-as család új, nagy hatótávolságú modelljéből. Ebből 20 jön a Wizzhez, amivel 7-8 órás útvonalakat is repülhet majd…..
Gaikokujin
2019.06.20 08:15:13
@DarkWolf: ha mondjuk a wizz elvisz odavissza 70k ért mondjuk Indiàba ami most min 130k flagship carrieren, nem vagyok biztos benne, hogy ne bírnàm ki a hét òrát. csinàltam ilyen round tripeket Ázsiàban AirAsia X-szel és ki lehet bírni 6-7 òrát per irány, ha erös az anyagi ösztönzö... szerintem..
Gaikokujin
2019.06.20 14:01:10
@qwertzu: szerinted...
A Pillangó utcai metróállomás felől érkezve egyből szemet szúr a munkagépek látványa. Jóllehet, az év elejére ígérték a park elkészültét. De körbejárva a placcot sajnos találtunk a késésnél nagyobb gondokat is. A Róna utca felőli oldal például kevés árnyékkal szolgál a járókelőknek, az ivókutak…..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Még egy kis fapados Marokkó, nélkülözhetetlen jótanácsokkal
2018.01.23 20:38:43
Marokkói beszámolónk második részében eláruljuk, hogy tud orbitálisat szívni a magát rendkívül dörzsöltnek gondoló fapados turista. Van rosszabb annál, mint mikor mindenki neked akar „segíteni”. De az biztos, hogy aki eljut Marrákesbe, az Szavírát se hagyja ki. Végül pár fontos jótanács a Marokkóba…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz