Adatok
Barti Anett
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ebben a filmben szinte semmi sincs, csak egy öregember. És ebben a semmiben meg az öregben minden benne van. A lassan csordogáló mindennapok, emberi kapcsolatok, és egy titokzatos, néma belső világ, amelyet egy legendás tekintet fejez ki...
Barti Anett
2018.05.11 14:17:57
A film a megszokottól eltérő módon mutatja be a nézőnek az öregedést, az öregkor különleges állapotát. A főszereplő személyisége, humora meghatározta a film egyedi hangulatát. A lassan zajló események, történések is erre a kiváltságos állapotra utalnak, mert hiszen kiváltságosnak érezheti magát mindenki, aki megérheti az időskort, annak minden szépségével, nehézségével együtt. A főszereplő, aki egyedül élte le az életét, magányosnak mégsem volt mondható, ő, a választott életformájában jól érezte magát. A keresztrejtvény, a kocsma, a barátok kitöltötték mindennapjait, realista nézeteit másokkal megoszthatta. A halállal és az elmúlás lehetőségével, csak az elesését követően nézett szembe. A filmben számomra jelentős rész volt az, amikor Lucky bevallja, hogy retteg. Retteghetett az öregségtől, az elmúlástól, a kiszámíthatatlanságtól, de szerintem leginkább attól rettegett, hogy egyedül, magányosan kell majd meghalnia. Az erős, magabiztos ember, az, aki bárhol bármit megtehet, ott és akkor gyújt rá, amikor csak akar, aki a saját szabályai szerint él egy pillanatra megrettent ezen a ponton. A néző is beleélhette saját magát ebbe a helyzetbe, hiszen mindnyájunkra ez a sors vár, és akár elfogadjuk, akár nem, muszáj beletörődnünk életünk mulandóságába.
Érdemes-e feladni mindent, a városi élet kényelmétől a családi és baráti kapcsolatokig a teljes szabadság reményében? A főhős eldob mindent, ami a "civilizált" világhoz köti, és elindul egy úton, melyet maga választott. Az út egyszerre külső és belső: vándorlás országutakon, potyázás tehervonatokon,…..
Három azonos, de mégis más történet. Könnyed szerelmi kapcsolatok, amelyek választás elé állítják a szereplőket: ki mellett köteleződjek el, vállaljak-e közös jövőt bárkivel is? Változtat-e a kulturális háttér az érzelmeken, a döntéseken?..
Török Ferenc filmje egy, a magyar történelemben alig feldolgozott időszakról szól: a második világháború éppen véget ért, a főszereplők a hazatérő túlélők és az otthon maradottak. Szinte két, egymással összefonódó filmet látunk: a személyes történetek kusza, szubjektív hálóját és a…..
Egy sarki dohányboltban összetalálkoznak, beszélgetnek az emberek. Mindenki hozza a saját történetét, gondolatait. Ahogy rágyújtanak, a füsttel együtt a történetek is lassan bontakoznak ki, és az átlagos mindennapok izgalmas emberi élettörténetekké állnak össze...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz