Adatok
Peter Szakszon
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A hétvégén motorral terveztem elmenni a börzére. A keréknyomás ellenőrzésekor ezt tapasztaltam:
Egyszóval ezzel nem mentem sehova. A küllőtörés progresszív dolog. Nem használjuk tovább a kereket, míg az ok ki nem derül.
A börzére kocsival mentem. Nagy nehezen találtam árust, aki darabra adott…..
Peter Szakszon
2018.02.08 12:21:41
@petrol pet: A felnin az azonos oldalról érkező küllők csak az azonos oldalra irányuló minden második lukba fűzhetőek esetünkben. Ez nem is kérdés, másképp nem lehet befűzni a küllőket. A küllők viszont a kerékagyba csak kívülről befelé vannak fűzve. És mivel a küllők feje, illetve a derékszögű hajlításaik közötti távolság minden küllőnél azonos, kénytelenek az egymást keresztező küllők egymást feszítve elhajlani. A kerékpár kerekeknél a kerékagyban az azonos oldalon egymást követő küllők felváltva, kívülről befelé, illetve belülről kifelé kerülnek fűzésre. Így a kerékagyhoz legközelebb eső keresztezésnél az ellentétes irányba tartó küllők nemhogy nem feszülnek egymásnak, de a legtöbb esetben még össze sem érnek,így ott nincs ilyen hajlás. Azt gondolom, nem rossz lukba voltak az eltört küllők fűzve, hanem a szimmetrikus/aszimmetrikus módon fűzték a kereket - talán figyelmetlenségből. ( lentebbi kommentben jkifejtettem)Ez okozhatta, hogy talán nem lehetett a küllőket azonos feszességűre húzni, és a lazább küllő kisebb terhelésnek volt kitéve, mint az őt keresztező feszesebb, így az utóbbi eltört.
Peter Szakszon
2018.03.13 19:40:35
@petrol pet: Így van de hatalmas a felelőssége. Nem a szerzőt kritizálom. A mai információ gyűjtés az interneten megy. A szakmai blogok az etalonoka felhasználók körében. Legyen az orvosi, dietetikus, állattartási, vagy akármi más téma. Jómagam nem ekképp fűztem volna az ágyba küllőket, hanem egy sima, egy fordított módon, de ezt kérte a megrendelő. m.facebook.com/kerekparcentrum/photos/a.709121775808424.1073741842.473922282661709/1463945573659370/?type=3&source=54&ref=page_internal
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nemrégiben kerékpár szerelőként kaptam egy felkérést, egy T1 kerékfűzésre. A fotók alapján megfűztem a kereket. A felni lyukazása, illetve a küllők hossza, megszabta a fűzést. Mégis a megrendelő visszahozta a kerekeket, az Ön bejegyzésére hivatkozva, miszerint rosszul csináltam.
Kérem, fejtse ki pontosabban, mi a hiba? Mert a blogbejegyzését olvasván nem derült ki számomra.
Azt tudtam csak konklúziónak leszűrni, hogy a keresztezések elhelyezése nem mindegy. A hibás fűzést jelölő képén azt látom, hogy az azonos irányba tartó küllők szimmetrikusan helyezkednek el, tehát az egymással szemben lévő oldalon egy irányba tartók párban, belül keresztezik az ellentétes irányba mutatókat. Míg az ön szerint helyes fűzésnél aszimmetrikusan, tehát az egy irányba tartó küllők az ellentétes irányba tartó küllőket balról keresztezik.
Kérdésem az volna, van e jelentősége, hogy forgásirány szerint kívül, vagy belül (bal, vagy jobb oldalt), illetve hogy aszimmetrikusan kereszteznek a küllők? Ha igen miért?
Azért kérdezem, mert az első fotón - az Ön kerekén - felfedeztem a kép bal alsó sarkában, hogy a két szabályszerűséget keverve helyezkednek el az azonos oldalon, azonos irányba tartó küllők (az egyik jobbról, a másik balról keresztez). Nem ez okozhatta a küllők törését?
Jómagam legfőképp kerékpár kerekeket fűzök. Sokat extrém felhasználásra készítettem. A Downhill szakágban 30-50 km/h tempóban, terepen hajtanak a kerékpárosok, sokszor több méteres ugrásokkal fűszerezve. A kerékpár kerekeket mindig szimmetrikus keresztezéssel fűzzük, hisz az a cél, hogy minél merevebben központosuljon a felni és a legextrémebb csavaró erőknek tudjon ellenállni.
A motoroknál ez másképp van? Komolyan érdekel a véleménye, hisz szeretnék okulni, illetve a megrendelőm felé referálni.