Adatok
Pesti Gúnár
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Január elsején 50 éves lett Fővárosunk közlekedési vállalata. Hogy indult be az új gépezet, hogyan egyesítette a korábbi "kisvállalatok" munkáját és munkásait? Lássuk - szimplán megemlékezve és nem összevetve későbbi állapotokkal - , hogy mit örökített meg az 1968-as évkönyv az utókor…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Gimnazista koromban a tanuló-hetijeggyel (2,70 Ft) naponta 2× másfél órát lehetett utazni (jóindulatú kallerek negyed órával előbbre lyukasztottak) 4 villamosjáraton. A villamosjáratok kiválasztása és a heti első lyukasztatás bonyolult algoritmust igényelt, mert a jegyet nemcsak a belyukasztott járaton, hanem az azonos útvonalon közlekedő többi járaton is elfogadták.
(Mai példával élve: ha a 4-es volt lyukasztva, a jegy érvényes volt a 6-oson is a Moszkva tér és a Petőfi híd-budai hídfő között.)
Erre vezette be az újonnan megalakult BKV a havi villamosbérletet 20 Ft-ért; a 4×2,70=10,80 helyett.