Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vermes tibi2

41 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy hajszálon múlott... Már az is egy hajszálon múlott, hogy nem tudtam megjavítani az eredeti hibát (hibakeresés közben elfüstölt az IC) és most is egy hajszálon múlott. Egy hajszálrepedésen. Volt ugyanis két műszeregységem, az egyikben a kijelző vezérlő IC-je volt rossz, a másikban meg a kijelző…..
Membrovina3 Utolsó poszt 2020.10.27 14:20:22
A kitűzött célt elértem, átalakítottam membránosra a Verhovinát. De mégis visszaalakítottam eredeti formájára, hogy miért, azt részletesen leírtam, akit érdekel, járjon utána. A múlt hét végén visszakerült a V3 ahhoz, akitől (munkadíjként) kaptam; egy házi múzeum megbecsült darabja lett. Mostani…..
Gyanús volt nekem, hogy az üzemanyagszint nem nagyon akar fogyni, holott használom a motort. Aztán egy benzincső-csere alkalmával (erről majd legközelebb írok) kiderült, hogy alapos volt a gyanú: teljesen üres tank esetén is azt mutatta a műszer, hogy még van benne valamennyi. Úgyhogy elhatároztam,…..
Kárpáti Kárpáti gazdit keres 2019.09.10 09:11:45
Többször megfogadtam már, hogy több motort már nem hozok haza, mert hely sincs neki, időm sincs rá és szükségem sincs már több motorra. De azért nézegetem a hirdetéseket (tulajdonképpen már itt rontom el a dolgot), s néha találok olyan motorokat, amelyekben látok fantáziát. Nemrég Miskolc környékén…..
  Elég régen jelentkeztem már így hát itt az ideje.  A motor építés folyamatosan halad, így rá is térek az újdonságokra és a változásokra. Először is maga az alap motor lett változtatva méghozzá egy 1991-es Babetta 210-re. Egy ismerősöm nagyon jó ajánlattal állt elő amit meggondolatlanság lett…..
Az előző posztban leírtam: a membrános átalakítás sikerült, de nem hozott olyan átütő erejű változást, mint (naivan) reméltem. Úgyhogy most eladó a Verhovina hármas. Nem vagyok műgyűjtő, nem tartogatok semmit csak azért, hogy legyen. Használni meg nemigen használnám a Verhovinát, mert van helyette…..
Na, ez nem volt egyszerű menet. Az Aliexpresszen számtalan műszeregységet lehet találni, de a legtöbben nincs benzinszint kijelzés. Márpedig ez nekem fontos, tulajdonképpen ez a legfontosabb. Úgyhogy a számtalan máris leszűkült öt-hat típusra. Az is fontos szempont volt, hogy küllemében…..
Simson Star Pöfög 2020.08.05 13:54:37
Elkezdtem híresztelni, hogy eladó a Star, és jelentkezett is rá vevő. Az üzlet még nem köttetett meg, de már szóban megegyeztünk, lelkes fiatalok kezébe kerül, ha jól sejtem Miskolcra, akik folytatják és befejezik a felújítást. Többször leírtam már itt a blogon, hogy beindul meg járóképes a motor,…..
Nem dokumentáltam jól az elmúlt időszak lépéseit, így most csak röviden összegzem és levonom a végkövetkeztetést. Legutóbb valahol ott hagytam abba, hogy a "lapos" membránnal raktam össze a gépet és kipróbáltam, hogy működik-e. Erről egy videó is készült. Ezután a dugattyúra ablakokat készítettem,…..
Simson Star Kell nekem ez a Simson? 2020.07.28 12:18:21
Bizony, ez a kérdés merül fel bennem egyre gyakrabban. Néhány éve, amikor megvettem, még elég normális ütemben haladtam: szétkaptam az egészet, a menthetetlen alkatrészeket kicseréltem, elkezdtem nagy gonddal összerakni. Voltak plusz körök, de eljutottam odáig, hogy már beindul, szépen jár, elvileg…..
Gilera DNA 50 Hibás műszerfal 2020.07.24 11:50:14
Már régebben is tapasztaltam, hogy ha nyáron kinn áll a napon a motor, a kulcs elfordítása után ezt csinálja: Nem kapcsol be a műszerfal rendesen, csak recseg és villog. A motor egyébként tökéletesen működik, lehet vele közlekedni, csak éppen nem használhatók a műszerek. A probléma azonban egyre…..
Gilera DNA 50 Ékszíjcsere 2020.06.14 17:51:13
A Gilera DNA egy sportos motor. Nem csak úgy néz ki, hanem tényleg nagyon sportos. Mielőtt megvettem, egy Babetta-alapú motorral jártam, és hatalmas volt a különbség. Amikor először próbáltam ki, egy 30-as korlátozású kátyúkkal teli utcában, ahol két fekvőrendőr is lassította a forgalmat, nem is…..
Gilera DNA 50 Rendszámtáblatartó 2020.06.14 17:04:43
Amikor megvettem a motort, majdnem mindene gyári állapotban volt. A visszapillantó tükröket cserélte le az előző gazdája (megkaptam az eredetieket is), a másodlagos levegőszűrő rendszer volt teljesen eltávolítva a kipufogóról, valamint a hátsó sárvédő toldata, a rendszámtáblatartó-rész is hiányzott.…..
Gilera DNA 50 Olajtartály-folyás 2020.06.14 16:50:51
Azt vettem észre, hogy a blokk/karburátor fölötti műanyag burkolaton néha megjelenik egy-egy csepp olaj. Idővel egyre gyakrabban láttam ott olajcseppeket, tehát nem lehetett tovább halogatni: szétszedtem a gépet, hogy megkeressem a hiba okát. Azt, hogy "szétszedtem a gépet", sajnos szó szerit kell…..
Gilera DNA 50 Hűtővízcsere 2020.06.14 14:37:08
A motort nyáron vettem, és tökéletes állapotban volt; az olajjelző égett rajta, de ez nem jelentett hibát: a 2T olaj tartálya elég nagy, s akkor kezd világtani a visszajelző lámpa, ha még kb. fél liter olaj van benne - fél liter olaj meg még több mint száz kilométerre elég. Hónapokon keresztül…..
Minek az a membrán a Verhóba? Nézzünk meg néhány képet. A Verhovina motorja gyárilag így működik. Bejön a kék, kimegy a fekete. Az nem látszik a képen, de amikor a dugattyú elkezd lefelé mozogni, a beömlő nyíláson keresztül mindig visszafúj valamennyi keveréket a porlasztóba. Ahhoz, hogy sok…..
Membrovina3 Membránt a Verhóba 2. 2020.05.27 11:42:37
A membrános Verhovinához két összetevő kell, egy membrán és egy Verhovina. Az előző posztokban a Verhovináról volt szó; most térjünk át a konkrét membránra. Mivel nem tudhattam előre, hogy milyen csapószelepet fogok tudni beépíteni a motorba, kétfélét is vettem, egy laposat meg egy V alakút.…..
Először is: nem membrán, hanem csapószelep, hörgőszelep, reed-szelep. A köznyelv viszont membránnak nevezi, úgyhogy én is keverni fogom, néha helyesen szelepnek, néha helytelenül membránnak hívom. Manapság már minden kétütemű szelepvezérelt, a Verhovina hármas gyártásának idején, vagyis 1972-ben…..
Tizenöt év kihagyás után néhány éve újra motorokkal kezdtem foglalkozni. Panelból kertes házba öltöztünk, s kellett egy jármű, amivel munkába járok. Veterán motorokkal próbálkoztam, de egyik sem volt tökéletesen alkalmas arra, hogy napi rendszerességgel Debrecen belvárosán át közlekedjek vele. Végül…..
A Verhovina 3-ashoz kaptam oldaldoboz - darabokat. Ezt nagyjából szó szerint kell érteni; az egyik doboz nagyjából teljes volt, de repedt, a többi meg törött volt és darabokból állt. Márpedig ahhoz, hogy műgyantából sablont tudjak készíteni, kellene egy mintadarab a jobb- és a bal oldali dobozról…..
A Verhovina hármast eredetileg ún. kiskörmös váltóval szerelték, én ezt le akartam cserélni a későbbi típusok "nagykörmös" váltójára, mert ez masszívabb szerkezet - az áttétele meg megegyezik a régivel. Be is szereztem az új váltót, de kiderült, hogy a lánckeréktengely megcsavarodott és megrepedt.…..
Membrovina3 Témabemutatás 2020.05.02 09:27:21
Ez a blog egy 1972-es Verhovina 3-asról fog szólni. A felújítás bemutatása itt nagyjából elmarad, mivel ez egy szép, gyári állapotban megmaradt motor, csak a megtisztogatás miatt szedtem darabokra. A motorikus felújítás is csak egy csapágy-, szimering- és főtengely cseréből állt. A projekt lényege,…..
Ez most megint nem lesz egy népszerű bejegyzés, mert nem lesz teli képekkel meg technikai leírásokkal. Sebaj. Mostanában ritkán járok ki a műhelybe, mert időm sem nagyon van rá, meg a mínusz fokokat sem szeretem, és (főleg) mert nem tartok a közepén semmilyen munkálatnak. A Verhovetta jól működik,…..
vermes tibi2 2019.12.05 10:36:59
@Tomchy: Köszönöm, minden infó hasznos a témában, bár úgy gondolom, egy egyszerű villanymotorkerékpár készítése nem akkora kunszt, mint egy hibrid megtervezése. Azóta az is kiderült számomra, hogy ha "kettesben" benzinnel akarom hajtani a gépet, akkor teljesen le kell kapcsolni a villanymotort, mert a saját fordulatszáma fölött való pörgetéssel túltöltene és elfüstölne az egész. Arra is gondoltam, lehet, hogy nem agymotorral kéne megoldani a villanyosítást, hanem egy különálló motorral (mint a videón is), hátul maradna a duplaláncos kerék és a bal oldalon a pedál helyett a villanymotor hajtaná. Előnye lenne, hogy a racsnis kialakítás miatt nem lehetne leégetni a villanyrendszert - hátránya lenne, hogy visszatölteni sem tudna a rendszer.
Kárpáti Utolsó poszt 2019.11.25 08:52:44
Kalandos utat járt be a Kárpáti az elmúlt két-három hónapban. Sok éve eltemetve pihent egy melléképületben a lomok alatt, mikor megtalálta hajdani gazdájának fia (unokája?). Egy ismerősöm számára akartam megvenni, de megtetszett, úgyhogy végül nálam maradt. Megtakarítottam a sok évtizedes kosztól,…..
Kárpáti Röpsúlyt a Kárpátiba? 2019.11.12 17:58:07
Már viszonylag régóta, több hete szöszmötölök a röpsúly kialakításával. A VaspaRiga mintájára kezdtem kialakítani. A nyereg rész el is készült. Lényegesen több foga van, mint a hagyományos Riga-kuplungnak, úgyhogy macerásabb volt annál, precízebben (és így lassabban) kellett…..