Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cukrostakony

0 bejegyzést írt és 84 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogyan a nárcival való kapcsolat sem sétaüdülés, úgy a vele való szakítás különösen nem az. A szakítás dinamikája minden esetben nagyon hasonló: a kapcsolat korábbi fázisait (istenítés - leértékelés - eldobás) fogod egy gigantikus zip-fájlban egyben megkapni. A dráma forgatókönyve valahogy így fog…..
cukrostakony 2018.05.28 21:12:50
@hübrisz: igen, szürke kővel próbálkozom megint de rohadt nehéz, tudniillik egyszerűen nem válaszol olyan kérdésekre amiket meg kell beszélni. Pl gyerekek nyaralása, meg ilyesmi. De értem már mit mondott kertészlány: kijelent, nem megbeszél.
Okés, javítom a stratégiát. Menni fog :).
--------------

Hübrisz ez borzalom. Rettenetes. És egyszerűen megérezted? Vagy kikövetkeztetted inkább? Miért gondoltad, hogy ennyire durva a szándéka?
cukrostakony 2018.08.29 16:15:52
@illogikusszurrealizmus: Szürreál, vége lesz, de lassan.És hidd el, hiába jönne rá a repülő majma. Dobná őt is, és keresne megint repülő majmot. Ha az is rájön, akkor azt is dobja és keres megitn másikat. Nincs vége náluk. Az én egyszerű gondolkodásomra lefordítva a dolgot: őrültek mindannyian, akiktől jobb távol maradni. Rohadt nehéz. Nem is tudom megfogalmazni mennyire. Az ember ordítana a haragtól, és az igazságtalanságtól. Mert Te látod, hogy mi a helyzet. Én is látom. És attól, hogy esetleg a másik nem látja, attól a 2+2 még mindig egyenlő néggyel, akkor is, ha a nárci bebizonyítja az összes majmának, hogy az bizony öt.
Egyvalami vigasztaljon:
Te változol, de egy nárcisz nem változik.
Ő marad aki volt, mindig és mindenhol. És ki fog derülni, hogy mi a helyzet (persze akkor megint lecserél mindenkit, de kit érdekel??). Csak lassan. De te azt ne várd meg. Inkább élj, és légy boldog.
cukrostakony 2018.09.03 15:17:35
@illogikusszurrealizmus: Szürreál, ez szörnyű. Fájdalmas és pokoli. Igazságtalan és vérlázító.

De amit én tapasztaltam az a következő: a manipulációban Nárcisz jobb nálam. Vélhetően jobb nálad is. Ezen a porondon ne szállj vele szembe. Nem vitatkozz. Ne cáfolj. Ne állítsd az ellenkezőjét. Ha lehet, akkor ne is beszélj! Ő olyan elánnal fogja előadni A Nagy Halált az aktuális majmok előtt, hogy ott, a hollywoodi nagyszínpadon esélyed sem lesz legyőzni, vagy esetleg szólni a producereknek, hogy kérem szépen a játék csak addig folyik amíg maguk tapsolnak, utána vizont a kellékként bemutatott vállról indítható rakétával fogja magukat háton lőni ...

Te csak távozz. Csendben. Szó nélkül. (K@va nehéz fealadat, hogy miközben a kakacunami ömlika fejedre, te még egy esernyőt se nyithatsz ki. De nem teheted, mert ha kinyitod, akkor egyértelmű lesz, hogy 1. az esernyő nyelével te hátba akartad szúrni, 2. az esernyő fémalkatrészeiből te le tudod gyártani a legújabb fejlesztéső MIG7-es hordozható rakétát, 3. kakacunami pedig nincs s, mert azt csak te képzelted oda, mivel keresztezted a rózsabokrot a római kori Cloaka Maximával.......) Megkérdezik, hogy távozni akarsz-e? Max. felelet annyi, hogy igen. Miért? Mert így döntöttél. Nincs benned szégyenérzet? Nincs. Miért okozol ilyen fájdalmat? Nem okozol fájdalmat. Beszélsz vele? Nem. Menj el vele egyszer még bezsélgetni! Nem. Miért? Mert így döntöttél.

Jönnek majd a majmok, hogy te ilyen olyan szar alak vagy, igen. Borzasztó lesz! Én a kórházban kötöttem ki utána. De kijöttem, és azóta tudom: csak egy majom, akinek fogalma sincs arról mit beszél. Vigye a megbocsátásomat. Neki se lesz jobb :(.
Ennyi.

Légy erős!
Nárciszkertész Félj bátran! 2018.03.15 17:42:12
Mivel nagyon megszaporodtak a posztok alatt a nárcitól félő kommentek, nagyon fontosnak tűnik a nárci által generált félelemnek szentelni egy teljes posztot. A dilidokimtól kapott első és legfontosabb mondat az volt, hogy „féljen bátran!”. Ha nárci van a közvetlen környezetedben, akkor…..
cukrostakony 2018.04.23 13:31:01
@illogikusszurrealizmus:
Szürreál, megint csak saját tapasztalat (tehát szabadon meg lehet kérdőjelezni, és igen, az is lehet, hogy csupa csacskaságot fecsegek itt összevissza :))):
Ezt nem tudod megoldani fejből és elhatározásból, ezt fogadd el. Nekem anno (basszus mit annózok itt, nem volt ez olyan régen...) az segített, hogy nagyon akartam szabadulni - tényleg NAGYON! -, de elfogadtam, hogy nem tudom megoldani úgy ahogy minden más meg szoktam oldani. Nem ment. Megértettem, hogy meg kell élni a fájdalmat, az igaztalan vádakat, a manipulációt, rá kell jönnöm, hogy van fájdalom, kín, borzongás, harag, undor, hányinger, gyötrelem, van a szarkupac érzés .... és van szeretet, és odafigyelés, és törődés, és gyengédség, és önzetlenség.
Majd ha ezt mind a szívedben érzed, és rájössz érzelmileg is, hogy a Nárciszban TÉNYLEG nincs meg ezek közül szinte semmi (mind helyett van viszont önzés és önszeretet valamint önsajnálat, de az vörös diplomás csomagban), na akkor kezdesz majd leszakadni... és kezdesz el átlépni a C2-be :).

Egyszer láttam valahol kiírva, hogy ha igazán kedves és mélyérzésű emberrel akarsz találkozni, akkor beszélgess sokat a Nárcid exével... :)

Légy büszke arra, hogy kedves vagy és mélyérzésű, és gondolj részvéttel a következő áldozatra. Mert lesz következő áldozat. Méghozzá nemsokára. Egy Nárcisznak csak egy igénye van: legyél jó táplálék. Megkeresi, mert kell a létezéséhez.
És mindig talál valakit aki bedől nekik - ahogy mi is bedőltünk .
cukrostakony 2018.05.03 11:04:12
@illogikusszurrealizmus:
Szürreál, megint csak saját tapasztalat (és persze lehet, hogy helyben csapna le ezért egy szakavatott terapeuta :DD, úgyhogy csak akkor hallgass meg ha éppen nincs más dolgod :)):

Ha az illető tényleg Nárcisz, akkor hiába sírsz, ordítasz, írsz neki, sikoltozol a fájdalomtól vagy a kétségbeeséstől, vagy akár a hiányától. Még csak el se fog gondolkodni rajta. Mert őt nem fogja zavarni a sírásod (sőt! még jobb lesz a nárcisztikus beteg lelkének, mert ő ANNYIRA frankó, hogy MIATTA és ÉRTE még sírnak is), ha beszélsz hozzá úgyis csak azt érti meg, hogy Ő ANNYIRA frankó, hogy beszélnek hozzá, ha ordítasz vele akkor az fog neki lejönni, hogy Te ANNYIRA borzasztó némber vagy, hogy még ordítasz is, és ha sikoltozol a kétségbeeséstől akkor Ő ANNYIRA tuti srác, hogy ÉRTE sikoltozol, és bármit is írsz le neki azt azonnal fel fogja használni ellened..... Mondom Bármit írsz. A Bármi az itt tényleg akármi. Ha azt írod le neki, hogy az ég kék, akkor szemrebbenés nélkül fogja azt kiolvasni belőle, hogy a Tejút kékjét látod az ő szemében.....

Folytassam?

Mindenkinek más az út kicsit a gyógyulás felé, van akinek ki kell mondania dolgokat - nekem pl. nagyon sokat segített, hogy a fejéhez vágtam anno a teljesen képtelen dolgait. Amiket persze gyorsan letagadott, én pedig nem akartam elhinni, hogy ilyen. De ilyen. Tudnod kell, hogy egy Nárcisszal az ép beszélgetés esélye erősen konvergál a nulla felé. És tedd a szivedre a kezed: biztosan ő hiányzik, vagy hiányzik Valaki aki veled lenne?
Mert egy Nárcisz sosincs veled, mindig csak melletted van. Sajnos, ez a helyzet :(.

Szép virág a nárcisz, de csak akkor ha kertben virágzik.

És szerintem keress terapeutát mert a pusztítás még évek után is visszacsaphat, szükséged lesz a segítségre. Mert amit mi itt nyújtunk az csak azért jó mert mindannyian átéltük, tudjuk miről beszél a másik, de nem tudunk szakemberként hatékony segítséget nyújtani. Csak az együttérzésünket adhatjuk, mást nem.

Jaj igen, még valami: ha ki is borítod előtte a bilit, azt tudnod kell, hogy kiborul majd a bili, és te. És ennyi.
A Nárcisz nem borul ki. És ez téged irritálni fog. Nagyon.
Mivel a kommentekben is többször előjött, a nárci-szakirodalomban azonban egy árva szó nincs erről a jelenségről, hasznosnak tűnik ennek is szentelni egy posztot. Életmentő lehet. Valószínűleg a Nagy Nárciképző Intézetben (ahová a 9 és egynegyedik vágányról indul a vonat) maga Narkisszosz tanítja…..
cukrostakony 2018.04.13 05:31:13
@illogikusszurrealizmus:
Szürreál, nagyon nehéz helyzetben vagy.

Biztosan nem tudsz váltani? Tudod innen gyógyulni sokkal nehezebb mint kívülről. Ezt anyomást nem mindenki bírja, a legkomolyabban mondom. És tisztázni kellene magadban azt is, objektíven nem tudsz váltani, vagy csak a Nárcisz hitetni el veled, hogy nincs út kifelé a csapdából?
Nem tudom segít-e Neked, de nekem segít, (utóbbi időben legalábbis úgy látszik), hátha neked is: nem úgy nézek az exNárcimra mint egy másik normális emberre, merthogy nem az. Ahányszor rátekintek, egy biorobotot látok akiben vírusosan fut a szoftver. Minden mondata és lépése kiszámítható program alapján jelenik meg a külvilág számára, épp ezért így is bánok vele. Felesleges bájcsevegés nincs (mit beszélgessen egy robottal???), találkozás nincs, ha meg elkezd beszélni kitör belőlem a nevetés. Nem túl elegáns megoldás, de hatékony.
Állandóan mentegeted valamiért a nárcidat. Mint egy szófogadatlan és/vagy ügyetlen kisgyereket, aki bajt okozott, de nem tehet róla, mert… Hát mert nem tehet róla. És már gyártod is neki a kifogásokat. Hamar profi leszel ebben, bármennyit legyártasz egységnyi idő alatt. Észre…..
cukrostakony 2018.04.09 17:12:13
@hübrisz: Fogalmam sincs, hogy ez a beteg személyiséggel van-e összefüggésben, de én is tapasztaltam: no kávé, no cigi, no alkohol (mindemellett nagy arccal szájtépés arról, hoyg mennyire szeret élni), és lehetőség szerint ruhában csak egy szín.

És semmi élet nem volt az enyémben. Semmi. Olyan volt mint egy biorobot, egy díszlet.

Mondjuk persze nem is az a jó aki vég nélkül tolja befelé a cigit, a piát, a kávét :)). Csak az volt fura, hogy állítólag ő imádott élni, és ehhez képest SOHA nem engedte el magát, egyetlen egyszer sem. Semmilyen helyzetben. Pedig elég sokáig vártam rá, hogy előjöjjön belőle az életösztön. Aztán kiderült, hogy nincs mi kitörjön a mártíromságon kívül :))).
cukrostakony 2018.04.12 12:30:35
@hübrisz: @Nárciszkertész:

Hübrisz igen, az ember egy Nárcisztól várja a bocsánatkérést amiért megpróbálta totálisan gallyra vágni. Aminek a bekövetkezése kb annyira valószínű mint szülői értekezleté az árvaházban... Ja bocs. Bekövetkezhet. De akkor számolj azzal, hogy akar tőled valamit. Pénzt, vagy kapcsolati tőkét, vagy nincs hol laknia, vagy akármit..... De magától, őszintén, megbánni? Soha.
És biztos vagyok benne, hogy a pszichés nyomokat és nyomort nem szüntette volna meg. Azt csak Mi tudjuk megszüntetni.

És igen, Nárciszkertész, részben igen a válaszom: párterápián hangzott el először, hogy az exem egy Nácisz. CSak én nem tudtam, hogy ez mit jelent. Azt hittem annyit jelent, hogy beképzelt. Azt meg tudtam róla, úgyhogy nem igazán értettem ennek mi jelentősége van.
Aztán kellett menni szakemberhez megint (nem akarom megírni pontosan miért), és akkor megint elhangzott, hogy az Ex egy nárcisz. Akkor néztem utána komolyabban, hogy ez mégis mit jelent.

A felismerést először nem hittem el. Aztán olvastam és olvastam, és bőgtem és bőgtem.

És kb fél éve fogadtam el, hogy ez van. Azóta jobban vagyok, bár még mindig van visszaesés.
Nárciszkertész Csenddel verés 2017.04.22 07:21:00
A nárci egyik kifinomult manipulációs technikája a csenddel verés. A többihez hasonlóan a kommunikációs repertoárjának ez is egy olyan eszköze, ami a legkevésbé sem feltűnő. A módszer szintén a mulasztás bűnei közé tartozik, hiszen a csönd nem más, mint a szavak hiánya...
cukrostakony 2018.03.29 22:05:55
@Hunedem:
Én azt hiszem - mint laikus érintett -, hogy az különbözteti meg a nárciszt a pszichopatától, hogy a nárcisznak vannak ugyan érzelmei, azok azonban egy irányba mutatnak: önmaga felé.A pszichopatának egyáltalán nincsenek érzelmei. Neki szükségletei vannak.
Vagyis tényleg pongyola voltam az előbb: rettenetesen csökevényes érzelmei vannak ugyan egy nárcisznak, de...... nos az én tapasztalataim szerint ezek egy valamire jók: a pusztításra.

Néha sajnálom őket én is. Akkor, amikor meglátom bennük azt a szegény gyereket akit tönkretettek, nem szerettek, elnyomtak, megaláztak, kritizáltak, kigúnyoltak, parentalizáltak. De ma már ők felnőttek. Dönthetnek sokféleképpen. Az én nárcim pl dönthetett volna úgy is, hogy megkíméli a gyerekei anyját, hogy legyen aki felneveli a kicsiket.
Nem így döntött.

Vagy dönthetne úgy, hogy megkíméli a gyerekeit.
Nem így döntött.

Ez szörnyű, tudom. De van akin nem segít az együttérzés és a sajnálat.
cukrostakony 2018.04.01 09:08:29
"Amikor ki kell állni érted vagy a gyerekeiért másokkal szemben, hallgat.
Amikor sürgősen meg kell oldani valami problémát, és kéred, hogy segítsen, hallgat."

Ez annyira jellemző volt, hogy még ma is fájdalmas rá gondolnom. És igen, Hunedem, igazad van amikor azt írod, az empátia is kibillent csak egy másik irányba. Annyiban pontosítanék, hogy nem általában az empátia az ami kibillent személyiséget takar, hanem a túlzásba vitt, önmagunkat is megtagadó empátia.
Amikor feláldozod magad minden egyes pillanatban, azért, hogy a másiknak jobb legyen (ez sajnos működik az élet minden területén is): hátrébb állsz a sorban, mosolyogsz a rád üvöltő őrültre a metrón, előre engeded az ajtóban nő létedre az összes férfit..... sorolhatnék még millió példát. És közben csodálkozol miért is történik mindez veled?

Azért mert nem véded meg magad. Gyűlölettől sziszegő hangon, fojtva szidalmaznak téged, hogy te ilyen vagy meg olyan, és nem az a reakciód, hogy jó akkor arra van az ajtó (haha, Köllő Babett után szabadon), hanem összeomlasz és megpróbálsz még tenni.... és még és még és még és még
És nagyon kevesen lesznek akik meglátják benned a halálra rémült embert, akinek fogalma sincs arról mit kellene tennie. És még kevesebben fognak megérteni, segíteni pedig...... Még kevesebben (és aki segít, annak olyan hálás leszel mint egy kiskutya). Hülyének nézni? Na annál többen.

Ez a legrosszabb: hiába voltál önmagadat megtagadóan is megértő és toleráns (én pl. az exNárcimat vigasztalgattam azért amiért megcsalt), téged szidnak - miért?
Mert téged mindig lehetett szidni. Mert hagytad. Mert azt hitted akkor vagy toleráns és megértő és elfogadó és alkalmazkodó, ha hagyod, hogy lábtörlőt és sz@kupacot csináljanak belőled.
Na ezt kell megtanulni. Nem.
Nekem is vannak határaim. Aki átlépi: annak "arra van az ajtó". (copyright: Köllő Babett még mindig :DD) És ha ezért nem tartanak toleránsnak? Akkor megint csak "arra van az ajtó" (copyrightot ezúttal már kihagyom :))
:)
Szögezzük le mindjárt az elején: azért hagytad magad, mert fogalmad sem volt róla, hogy hagyod magad. A nárci hétköznapi működése nem más, mint a sorok között élés tökéletes performansza. Te nem feltételezed, hogy a lényeg a sorok között és az apróbetűben van. Miért is feltételeznéd? Ami a sorokba…..
cukrostakony 2018.03.30 06:00:25
@Zsuzsi25: Mert magadat tartod hibásnak. Ezért. :(
A nárcival való élet élhetetlensége a részletekben rejlik, emiatt annyira nehezen felismerhető: elveszi az idődet, de egyáltalán nem látványosan; elveszi az energiádat; amit a szavai valójában jelentenek, az többnyire pont az ellenkezője annak, mint amit mond; látszólag biztosít a…..
cukrostakony 2018.03.26 12:50:16
@Tulelo:
Félelmetes valahol, hogy elhitetik azt, ők a mártírok, a szerencsételenek, miközben annyi szeretetet és támogatást bezsebelnek, amit mások több emberöltő alatt sem. Mindenki segíti őket, körülugrálja és támogatja, amíg rá nem jön a környezet, hogy itt bizony nem lesz semmi. Úgy értem soha. Vagy ahogy Kertészleány mondaná: Pont holnap jött volna el a Kánaán, csak te türelmetlen voltál. 3 éve. Vagy 5. Vagy 10. Vagy 15. Vagy akármennyi. A lényeg, hogy Te vagy a hibás és a türelmetlen, mert ha egy napot vártál volna, akkor ......
És ő mindig szerencsétlen és mindig áldozat, és Te mindig boszorkány leszel.

De attól még nem vagy boszorkány. Vannak jó és rossz tulajdonságaid, de az ami Tőle megkülönböztet az az, hogy tudsz szeretni és tudsz felelősséget vállalni.
Ő nem tud. De főleg nem akar.
Olyanok mint egy feneketlen kút, önthetsz belé bármiből bármennyit, soha nem töltöd fel. Mert nincs alja.

Igazából azt hiszem szerencsétlen nyomorékok ezek az emberek. Szánnivaló lények, mert azt nem tudják elérni az életben ami a legjobb benne: az őszinteséget, az önzetlen szeretetet. Örökké éhesek lesznek. Szeretet- és elismeréséhesek :'(.
cukrostakony 2018.03.26 14:55:01
@Tulelo:

Túlélő te láttad a Hulk tekintetet?

Én láttam. De soha senki nem hitt nekem (ezt se hitték el, mint oly sok minden mást sem...) amikor szó szerint ugyanazt mondtam mint Te (a Hulk hasonlattal én nem éltem, de nagyon találó). Senki nem hitte el, hogy ilyenkor megváltozik a szeme, őrült lesz, és te csak nézel, és félsz és vissza akarod kapni azt aki korábban volt. A tekintete ilyenkor olyan mint az étel amikor megromlik: zavaros, romlott, buggyant, gyűlölettel teli. Soha nem láttam még addig ilyen rémületes változást. Igen, ilyenkor azt akarja, hogy halj meg, vagy tegyél amit akarsz csak tűnj el a környezetéből. Ja, persze úgy, hogy ő továbbra is mártír lehessen.

Sajnos sokan esünk bele ebbe a csapdába, hogy "én majd jobban szeretem és akkor..." és akkor? akkor se lesz semmi, csak a pusztítás. Sajnos ezt nagyon nehéz kiszűrni előre, sőt még amikor benne vagy akkor sem látod meg azonnal, sokszor évek kellenek (főleg ha Te is sérült vagy), amíg rájössz miben is vagy benne. Ügyes vagy, hogy rájöttél pár év után és kiraktad. Ügyes vagy és okos :). Büszke lehetsz magadra. Akkor is ha fáj. Mert biztos fáj. Ez olyan ami sokáig fáj.

Én azért kicsit szánom őket. Nem tudom mennyi ebben a szándékos, és mennyi az, hogy tönkrementek és nem is tudnak máshogyan működni. Szeretetet akarnak - de nem tudják igazán mi az, nem tudják hogyan kell tenni érte. Ezért zsarolnak, büntetnek, és pusztítanak maguk körül. Borzalom :'(.
cukrostakony 2018.03.26 14:55:56
@Tulelo:
Hehe, az étel azért nem gyűlölettel teli akkor sem ha romlott, bocs :DD
Nárciszkertész A trójai faló 2017.05.12 07:08:00
Minden bántalmazó kapcsolat, minden diktatúra, minden szerfüggőség, minden „önként vállalt” rabság mechanizmusa mögött ugyanaz a mintázat. Az elején nem látszik. Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt. Te nyitod ki a kaput a trójai falónak. Saját bájos kis kacsóddal, teljesen…..
cukrostakony 2018.03.19 14:29:00
@Nárciszkertész:
Azért mert amíg van aki "eteti", addig engem viszonylag békén hagy. Már úgy értem nagyjából... Hát igen, persze most is b@tat azzal amiről tudja, hogy idegesít, de tudom kezelni úgy, hogy semmire nem reagálok, csak betűpontosan azt teljesítem amit kötelező.

De mihelyst kiszáll az új áldozat (és ki fog, ebből előbb-utóbb mindenki kiszáll), megint célkeresztben leszek. Addig leszek én a gonosz, rosszindulatú, pénzéhes, karrierista, lélektelen, szívtelen, érzések nélküli.... (most így hirtelen nem jut több dícsérő jelző eszembe :D) banya, amíg tudnak engem közösben szidni. Amikor már nem lesz ott a támasz, akkor megint elő fog venni mint örök madárkapátyolgatót, hogy őt ....... becsapták, elárulták, nemisígyakarta, mindigrosszvoltnélkülünk, csak a gyerekek miatt legyünk barátok, mert neki a gyerekek az elsők...."

Folytassam?

És nekem több nárcisz is virágzik a kertemben :(. Nem csak az ex. Van akitől nem lehet egyszerűen megszabadulni :((. Jó tudom, hogy egyik nárcisztól sem lehet megszabadulni soha, de folyamatosan ugrálok előlük mint valami artista.
És érzem, hogy közeleg a vihar. A megérzésem még soha nem tévedett.
cukrostakony 2018.03.19 14:46:34
@Nárciszkertész:
És ne hidd azt, hogy ő komolyan úgy gondolja, én vele végeztem. NEM.FOGJA.EZT.FEL. Soha nem is fogja felfogni. Mert ő tökéletes. És fixen hiszi ez a szerencsétlen nyomorék, hogy ő hozzám bármikor jöhet.
Lóf@t, de ezt SOHA nem fogja felfogni. Hogy idézzem a dilidokimat: "Mindig azt fogja hinni, hogy maga utána sír. Maga csinálhat akármit, az mind Miatta lesz (szerinte). Neki ez a normális."

Márpedig ugye ha én sírok utána, akkor neki egyenes út vezet ide.

Mondja ezt a beteg agya.

Tudom, ne próbáljam megérteni, nem kell vele foglalkozni. De érzem, hogy közel a vihar, és félelmetesen jó manipulátor. Amennyire gyengék egyébként a a képességei annyira ügyesen tolja a taknyot (cukorral persze). Rohadt sz@r lesz azt hallgatni a gyerekeimtől, hogy Anya miattad nem jöhet be az Apa, mert ő már régen megbánt mindent, de Te nem engeded....

És itt erősnek lenni, és elvinni a vihart széllel, vízzel, tornádóval és a gyerekeimmel szemben.......

Na ez lesz a kemény menet.
cukrostakony 2018.03.19 15:51:53
@Nárciszkertész:
Köszönöm, hogy nem nézel hülyének, hanem érted amiről írok. Normális ember nem gondolná, hogy ez a helyzet előállhat. De mint tudjuk egy nárcisz nem működik normálisan :(
Mottó: „Drágám, próbálj meg felegyenesedni. Mindenki minket néz! És ha beérünk a szülőszobára, kérünk papírtörlőt, hogy letörölhesd a cipődet.” (Részlet a Segítség, a párom nárcisztikus! c. könyvből) (Ezt a posztot még a blog indulása táján írtam, de amikor tele lett vele a papír, nem volt erőm…..
cukrostakony 2018.03.13 20:37:11
@Madam.: Hűha, ez kemény dió. De nagyon tetszik a gondolat. Egyelőre inkább menekülök előle, mert nincs kedvem hallgatni a csodálatosságait. DE amit te írsz az sokkal jobban tetszik mint megoldás: "...akár vele élve sem veszel róla tudomást.." Szerencsére vele élnem nem kell, a gondolat azonban, hogy ilyen távolra lőjem ki magam, annál szimpatikusabb :D. Köszönöm!
cukrostakony 2018.03.13 21:44:24
@Emma Paula Keresztanyuja: Egyelőre annyit tudok megtenni, hogy eltűnök mindenhonnan ahol Nárcisz jelen van. Sajnos hitelesen egyelőre nem tudom kevegőnek nézni mert rosszul leszek a jelenlététől. Szó szerint. Szédülök, remegek, hányingerem lesz és hasmenésem. Borzasztó érzés. Ezért inkább mindig megpattanok, mondván, hogy erre nincs szükségem.
cukrostakony 2018.03.15 14:15:17
@Nárciszkertész: Köszönöm. Elindítottam a blogot, élesbe tettem két bejegyzést, van még három megírva a szakításról, de azokat még megnézem, nem kellene, hogy megtalálja, vagy ha megtalálja ne ismerjen magára.
Kíváncsi lennék a véleményedre/véleményetekre.
cukrostakony.blog.hu
Miután sikeresen felismertél és túléltél egy nárcit, teljesen biztos, hogy a felismerés utáni első reakciód az lesz, hogy hogy lehettél ENNYIRE hülye, hogy ennyi ideig nem vetted észre????..
cukrostakony 2018.02.10 21:26:40
@Gömbi30: Hegynyi cukrostakonyban volt részem. Most is émelygek tőle. :(
Jobban vagy?
cukrostakony 2018.02.11 08:15:57
@Nárciszkertész: Igen, Kertészlánynak megint igaza van. Útkereső figyi: én anno úgy tudtam, hogy a Nárcim nélkül konkrétan nem fogok tudni élni. A sárga csekkekre sírva néztem, és biztos voltam benne, hogy előbb-utóbb engem alkalmatlanná nyilvánítanak az életre mert “ezt én nem tudom kezelni”. (Nem röhög! Ez vér komoly volt!)
Hónapokig küzdöttem és remegtem, sírtam és forgolódtam álmatlanul, hogy vajon mi lesz, hogy fogom elrontani? Ha megláttam a csekkes borítékot már hasmenésem volt és pánikrohamom. Senki nem értette miről beszélek, konkrétan hülyének néztek.
Aztán rátaláltam a netes kiegyenlítésre, arra már nem vonatkozott ugye az alkalmatlansági kitétel, attól nem féltem, ezért aztán azóta is vígan rendezem az összes befizetést onlány :).
Be tudtam volna fizetni sárga csekken is?
Mai eszemmel már tudom: hogy a p@ba ne tudtam volna!
Miért rettegtem tőle?
Mert a nárcim elhitette velem, hogy ez nekem nem megy én ezt nem tudom, erre alkalmatlan vagyok, meg se próbáljam, legyek csak nagyon hálás, hogy Ő helyettem, az én totális alkalmatlansàgomat tolerálva megteszi azt a kegyet, hogy elfárad HELYETTEM a postára, befizeti a csekkeket, mert ha nem tenné az biztos atomkatasztrófával érne fel. Nekem azt se volt szabad tudni mennyi egy hónapban a rezsiköltség vagy milyen módon fizetjük egyáltalán a számlákat.

Bár nem óhajtom gyűjteni a csekkeket ma sem, ha nagy ritkán meglep egy-egy szolgáltató vele, akkor azt a meglepő tettet hajtom végre, hogy befizetem.

És milyen érdekes! Mindezt teljesen egyedül.

Ezt csak azért meséltem el, hogy hátha segít picit: veled SEMMI baj nincs. (Persze biztos vannak hibáid mint nekem is, meg mindenkinek, de most ez nem téma), de ne hagyd magaddal elhitetni azt, hogy te nem tudod.
cukrostakony 2018.03.13 20:42:53
@Almandin: No igen, mint itt mi sokan, én is tudnék az exemen kívül nárciszt (grandiózust) felmutatni a famíliában, de szerencsére elég távol volt tőlem mindig is ahhoz, hogy túlságosan toxikussá váljon rám nézve. Épp csak annyira hatott, hogy férjhez menjek egy másik nárcihoz (egy sérülékenyhez). Szerencsére azonban már ez is a múlt, viszont sajnos időnként kísért még az utóhatás. Néha előjön a félelem, hogy "erre én alkalmatlan vagyok", és elönt a rémület mint amikor valaki egy mély verembe hullik be, és ahogy közeledik az aljához, úgy önti el a rémület, hogy most meg fog halni. Sajnos ezek az érzések még visszacsapnak, de egyre ritkábban, mivel azért az élet azt bizonyította, hogy se alkalmatlan nem vagyok, se ostoba, se undok, se hideg, se barátságtalan, sőt! De ehhez kellett jónéhány külön töltött esztendő :)
Nárciszkertész Bocsánat 2017.03.31 07:29:00
A nárcisztikussal való kapcsolatban a bocsánatkérés előfordulásának valószínűsége egyszerű matek: az ő száját elhagyó bocsánatkérések száma az idő múlásával exponenciálisan csökken, majd teljesen megszűnik, míg a te szádat elhagyó bocsánatkérések száma az idő…..
cukrostakony 2018.02.01 12:42:13
Sajnos még nem kattan be, illetve leginkább a flashback-ek kattannak be. PErsze kb fél éve derült ki egyértelműen, hogy egy nárcival éltem együtt, amit nagyjából egy éve sejtettem. Fél éve mondta ki a második dilidoki hogy ő egy nárci (gyerekek miatt kellett találkozniuk).
Kb akkor kezdtem el jobban utánanézni és hányingerrel vegyes döbbenettel fedeztem fel, hogy szó szerint (nem viccelek!!) ugyanazokat a fordulatokat használta mint amiket leírnak a nárcizmussal kapcsolatos oldalak. Ugyanaz volt az érvrendszere, ugyanúgy fordult át egyik pillanatról a másikra A-ból B-be, és ugyanúgy egy agymosott hullaként vegetáltam mellette mint mások. És csak addig kellettem amíg lehetett velem villogni. És egyból kidobott a prérire, amikor már nem. Mindezt persze elképesztő manőverezéssel, évekig tartozó megalázással és gyötréssel, hogy végig azt higgyem én is és lehetőleg mindenki más is: mindez miattam van, én vagyok az elviselhetetlen fúria, és ezt megérdemlem, és különben is ő nem csinált semmit, vagy ha igen, letagadta, aztán amikor kiderült, akkor nem is úgy volt, ha mégis akkor az is miattam, és már 13 évvel ezelőtt se voltam jó.... A konfliktusokat nem oldotta fel, nem döntött semmiben, de ha én döntöttem akkor utólag visszamutogatott, hogy rosszul csináltam, mindenért bocsánatot kellett kérnem, a hangomat tilos volt felemelni (hangosan nevetni se volt szabad), ne találkozzak barátnőkkel, ne járjak fodrászhoz, kozmetikushoz se, mert az sokba kerül, nekem kellett pénzt keresni mert neki - ilyenolyan okból - nem lehetett, legalábbis nem azon a színvonalon amit ő szeretett volna.

Most, hogy ezt leírtam, azon gondolkodom, miért nem ébredtem hamarabb?
Lélektani alapvetés, hogy az életed bármely pofáraesésének akkor lehet valós pozitív hatása az életedre, ha visszatekintve képes vagy levonni a következtetéseket saját magadról (elsősorban és mindenek előtt arról, amit abban a helyzetben/életszakaszban − akár tudtodon vagy…..
Nárciszkertész Leszedálva 2017.04.10 07:08:00
Teljesen mindegy, hogy a nárci előtti életedben mennyire voltál kreatív, aktív, produktív, hatékony vagy ügyes. Ha egy nárcival élsz, az életed attól kezdve egy szűk, sötét, fullasztó és nyomasztó kórházi folyosóvá változik. Te meg ülsz a piros pecsétes, agyonmosott, feslett szélű kórházi ruhádban…..
A nárci, ha nem csak „sima” nárci, hanem még némileg paranoid is hozzá, az egészen szórakoztató szituációkat eredményez, noha az, aki éppen benne van, többnyire nem annyira érzi szórakoztatónak. Sőt, amikor benne vagy, komoly arccal bólogatsz a nárcidnak, hogy mennyire igaza…..
cukrostakony 2018.01.29 08:32:14
@Madam.: én ilyet nem láttam, de azt hiszem nem is akarok, mert nekem a sima nárci szadista, és pszichpata vonásokkal felszerelve is elég volt :(
Nárciszkertész Piszkos munka 2017.04.07 06:55:00
„Még mindig nem vagy kész?” Ismerős? A képregény folytatása egyébként az, hogy megérkeztek szépen mosolyogva az akárhova, ahová indultatok, ahol a nárcid büszke fejjel bezsebeli majd a dicséreteket, hogy neki milyen szép családja van. Valóban. Csak ez nem rajta múlt...
cukrostakony 2018.01.28 21:24:18
@Nárciszkertész: “Bennem rendszeresen felmerült, hogy tejóég, hát mi van, ha én vagyok valójában a nárci, tényleg olyan vagyok, amit ő rám projektál, és tényleg ő a normális ember??! Nem annyira szórakoztató érzés…:S“

Köszönöm-köszönöm-köszönöm ezt a mondatot! Úgy megnyugodtam, hogy nem csak nálam fordul elő :).
Az illogikus szürrealizmus egyik legnagyszerűbb paradoxona, hogy az illogikus szürrealisták (a.k.a. a nárcik) jellemzően azt képzelik magukról, hogy rendkívül jó emberismerők, nagyon empatikusak és különlegesen mély érzéseik vannak (sokkal mélyebbek, mint bárki másnak a…..
Ha egy nárcival élsz, akkor a családod és a párkapcsolatod a külső szemlélő számára teljesen rendben van, szóval semmi különleges jele nincs annak, hogy a kettőtök közül az egyikőtöknek gyógyíthatatlan személyiségzavara van...
cukrostakony 2018.01.28 04:39:02