Adatok
Tiberius
3 bejegyzést írt és 19 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1967 szeptember 3-án tértek át Svédországban a bal oldali közlekedésről a jobb oldalira. Egy ilyen átállás nem olyan egyszerű, mint ahogyan gondolnánk. Jelzőtáblák, felfestések, tömegközlekedés átszervezése egyetlen éjszaka alatt?..
Tiberius
2019.08.15 08:28:56
A svédek felhasználták az 1941-es magyar tapasztalatokat, a magyar áttérésnél külön szakbizottságot küldtek Budapestre, akik tanulmányozták az áttérés menetét és a megtett hatósági intézkedéseket.
1965. Egy disszidálni vágyó sofőr TATRA daruskocsival törte át a csehszlovák-nszk határt...
Tiberius
2014.01.24 23:12:04
Egy kis infó a jobbra hajtásos képhez:
„(...a jobboldali közlekedéssel kapcsolatos) változásokat két ütemben kellett bevezetni. Az első ütemre 1941. július 6-án hajnali 3 órakor, a második ütemre pedig 1941. november 9-én hajnali 3 órakor került sor. Az ország legnagyobb részén az első ütemben, Budapesten és környékén pedig a második ütemben vezették be az új szabályokat. A rendelet kijelölte Budapest körzetének határát: ide azok a települések tartoztak, amelyeknek nagy szerepük volt a főváros élelmiszer-ellátásában, ezzel az ellátás zavartalanságát kívánták biztosítani. (...) A körzet határát átszelő utakon az átmeneti időszakra úgynevezett hajtási iránybeli metszési pontokat hoztak létre (...). Az áttérési pontokon figyelmeztetésként az utak mellett hagyományos táblákat helyeztek el, az utak felett pedig nagyméretű, vászonból készült jelzéseket függesztettek ki, az utakra irányító útburkolati jeleket festettek. Az oda érkezőknek ezek alapján kellett áttérniük a másik hajtási irányra, a közlekedés biztonságát a Csendőrség felügyelte. A pontok előtt mindkét oldalon 200 és 100 méter távolságban figyelmeztető táblák jelezték a közlekedőknek a hajtási irány változását... ... az összes fontosabb, számmal jelölt úton kijelölték a metszési pontokat, ahol a községeknek, illetve az útfenntartóknak el kellett helyezniük a haladási irány megváltozását jelző figyelmeztető táblákat...”
aki még többet akar olvasni a témáról, itt megteheti:
hhk.uni-nke.hu/downloads/kiadvanyok/hirvill_2evf_2sz.pdf
:)
T.
„(...a jobboldali közlekedéssel kapcsolatos) változásokat két ütemben kellett bevezetni. Az első ütemre 1941. július 6-án hajnali 3 órakor, a második ütemre pedig 1941. november 9-én hajnali 3 órakor került sor. Az ország legnagyobb részén az első ütemben, Budapesten és környékén pedig a második ütemben vezették be az új szabályokat. A rendelet kijelölte Budapest körzetének határát: ide azok a települések tartoztak, amelyeknek nagy szerepük volt a főváros élelmiszer-ellátásában, ezzel az ellátás zavartalanságát kívánták biztosítani. (...) A körzet határát átszelő utakon az átmeneti időszakra úgynevezett hajtási iránybeli metszési pontokat hoztak létre (...). Az áttérési pontokon figyelmeztetésként az utak mellett hagyományos táblákat helyeztek el, az utak felett pedig nagyméretű, vászonból készült jelzéseket függesztettek ki, az utakra irányító útburkolati jeleket festettek. Az oda érkezőknek ezek alapján kellett áttérniük a másik hajtási irányra, a közlekedés biztonságát a Csendőrség felügyelte. A pontok előtt mindkét oldalon 200 és 100 méter távolságban figyelmeztető táblák jelezték a közlekedőknek a hajtási irány változását... ... az összes fontosabb, számmal jelölt úton kijelölték a metszési pontokat, ahol a községeknek, illetve az útfenntartóknak el kellett helyezniük a haladási irány megváltozását jelző figyelmeztető táblákat...”
aki még többet akar olvasni a témáról, itt megteheti:
hhk.uni-nke.hu/downloads/kiadvanyok/hirvill_2evf_2sz.pdf
:)
T.
Most nem a jövőről, nem a tömegközlekedés fejlesztéséről fogok írni (pedig lenne miről), hanem a múltról: hogy Budaörsre 1977 júniusáig sárga villamos járt. Valahol ott volt a végállomása, ahol ma a kör alakú felüljáróról a TESCO parkolójába kanyarodik az ember:
41-es villamos Budaörsön, a…..
Tiberius
2012.04.08 00:00:48
@zoroder: Kíváncsian várjuk...!
Tiberius
2012.04.11 09:43:02
@zoroder: A rajzolt térképet - Tbálint, Vasút utcai lakosként - meg kell, hogy vétózzam egy kicsit. A HÉV biztos, hogy nem keresztezte a Vasút utcát, a nyomvonal a mai autópálya nyomvonalával egyezett.
Ezt alátámasztja:
- régen a Vasút utca volt a főút Tbálintról Budaőrs felé, a vasúton szintbeli kereszteződéssel. Ezen kissé körülményes lett volna még a HÉVet is átvinni...
- A Vasút utcán a patakon a híd mindig is közúti híd volt, más híd a rajzolt irányban nem volt, csak az autópálya helyén.
- Tbálinton a régi főút kb. 50 méterrel "jobbra" haladt, a mai nyomvonalat az autópálya építésekor alakították ki, ekkor szűnt meg a szintbeli vasúti kereszteződés is, ekkor épült a Budatej felé a kivezető út és az ottani híd is.
- A falu felől a pálya felé tartva a nyomvonal és a kanyar jól látszik, látható a töltés egy részlete és a szegélyező nagy fák is.
- az autópálya vasúti hídja és a mellette levő kis "közúti" híd 1965-ben épültek, de a pálya szintjén még mindig megvan egy patakon átvezető híd, ami olyan szögben halad, mint ahogy a HÉV vonala vezetett anno.
- a Törökbálint, MÁV állomás nevű HÉV megálló a mai Törökbálint, Téglagyár utca és a patak kereszteződésénél volt, ahonnan a patak mellett közterületen lehetett átmenni a Vasút utcába.
A budaörsi kép szuper, esetleg törökbálinti is van? :)
Ezt alátámasztja:
- régen a Vasút utca volt a főút Tbálintról Budaőrs felé, a vasúton szintbeli kereszteződéssel. Ezen kissé körülményes lett volna még a HÉVet is átvinni...
- A Vasút utcán a patakon a híd mindig is közúti híd volt, más híd a rajzolt irányban nem volt, csak az autópálya helyén.
- Tbálinton a régi főút kb. 50 méterrel "jobbra" haladt, a mai nyomvonalat az autópálya építésekor alakították ki, ekkor szűnt meg a szintbeli vasúti kereszteződés is, ekkor épült a Budatej felé a kivezető út és az ottani híd is.
- A falu felől a pálya felé tartva a nyomvonal és a kanyar jól látszik, látható a töltés egy részlete és a szegélyező nagy fák is.
- az autópálya vasúti hídja és a mellette levő kis "közúti" híd 1965-ben épültek, de a pálya szintjén még mindig megvan egy patakon átvezető híd, ami olyan szögben halad, mint ahogy a HÉV vonala vezetett anno.
- a Törökbálint, MÁV állomás nevű HÉV megálló a mai Törökbálint, Téglagyár utca és a patak kereszteződésénél volt, ahonnan a patak mellett közterületen lehetett átmenni a Vasút utcába.
A budaörsi kép szuper, esetleg törökbálinti is van? :)
Tiberius
2012.04.11 23:13:27
@Hamster:
Megpróbáltam:
maps.google.hu/maps/ms?msid=205894132481821575601.0004bcccc1d4ce51733ec&msa=0&ll=47.44837,18.912277&spn=0.005057,0.011544
zöld vonal: HÉV nyomvonal.
zöld jelölők: HÉV állomások.
piros vonalak: az autópálya előtti útrendszer
lila vonal: vasút
kék vonalak: patakok, vizek
Így látszik a vasút szintbeli kereszteződésének a helye és a budaörsre átvezető főút is.
Próbáljátok műhold nézetben és nagyobb felbontásban nézni, úgy több a támpont.
Egyébként ma kicsit körbenéztem Budaörsön, ha lesz időm, dobok fel fotókat. A Stefánia - Baross utcai kanyarban a töltés még mindig jól látszik, ma közút, nem pedig bicikliút, ahogy írta valaki korábban.
Megpróbáltam:
maps.google.hu/maps/ms?msid=205894132481821575601.0004bcccc1d4ce51733ec&msa=0&ll=47.44837,18.912277&spn=0.005057,0.011544
zöld vonal: HÉV nyomvonal.
zöld jelölők: HÉV állomások.
piros vonalak: az autópálya előtti útrendszer
lila vonal: vasút
kék vonalak: patakok, vizek
Így látszik a vasút szintbeli kereszteződésének a helye és a budaörsre átvezető főút is.
Próbáljátok műhold nézetben és nagyobb felbontásban nézni, úgy több a támpont.
Egyébként ma kicsit körbenéztem Budaörsön, ha lesz időm, dobok fel fotókat. A Stefánia - Baross utcai kanyarban a töltés még mindig jól látszik, ma közút, nem pedig bicikliút, ahogy írta valaki korábban.
Kósza törvényjavaslatok röpködnek az Egyesült Államok keleti partján: New Jersey-ben épp visszavonták a kerékpárok kötelező regisztrációját előíró javaslatot, amikor New Yorkban újabb változatban bukkant fel az ötlet. Egy queens-i tanácstag, Eric Ulrich komolyan – bár…..
Tiberius
2011.03.02 16:53:15
@k_attila78: azért én 1937-et még nem nevezném annyira komenista időszaknak.
Tiberius
2011.03.02 16:58:00
@k_attila78: az más, akkor természetesen komenizmus volt, ha nem is a legerősebb változata.
Tiberius
2011.03.02 16:59:57
Természetesen én sem szeretem, ha olyan dolgokról mondanak okosakat, amit látszólag ismerünk, de konkrétan fogalmunk sincs róla, hogy mi is az. A P70 kifejezést az informatikus betáblázza a laptopalkatrészekhez vagy tonerekhez, a veteránbörzéken forgolódó átlagember…..
Bár az előző kocsiról lecsúsztam, a P70 iránti gondolatok nem múltak el teljesen. Aztán, amikor álltunk az esőben a 2002-es az őszi találkozón a Fővárosi Autópiacon, odajött hozzám egy emberke azzal, hogy neki van egy P70-ese, nem akarom-e véletlenül megvenni. Ismerve az itthon…..
Az egészet onnan kell kezdenem, amikor családunk 1985-ben hozzájutott első autójához, egy 1976-os Trabihoz. Innen számítható a típushoz való kötődés, ezen tanultam meg vezetni, itt nyert szilárd meggyőződést, hogy a kék füstnek nem szaga, hanem illata van. Viszont az idők során…..
Nagyon rövid post lesz, de le kell írnom, tanuljanak belőle. Tavasszal dolgoztunk egyet a Balaton északi oldalában lévő ipici, takaros falu iparterületnek parcellázott részén, a legszélső házaktól majdnem egy kilométerre. Acélszerkezetes műhelyt építettünk, ahogyan az a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz