Regisztráció Blogot indítok
Adatok
VargaGábor86

20 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves Olvasó! Hosszú, hosszú idő után térek vissza a blogolás girbe-gurba mellékvonali pályájára. Sok volt a tennivaló az idei éven, és még "milyen messze van" a vége. Hamarosan egy nagy és hosszú művel jelentkezem, addig is ajánlom Mindenki figyelmébe az egyik legigényesebb és részletesebb…..
Bécs-Gloggnitz Vasúttársaság (Wien-Gloggnitzer Bahn):  1847. augusztus 20: Bécsújhely-Sopron     Cs. Kir. Szab. Osztrák Államvasút (k. k. priv. Staatseisenbahn-Gesellschaft) 1856: Győr-Újszőny; 1857: Pécs-Mohács     Cs. Kir. Szab. Déli Vaspálya Társaság (k. k. priv.…..
 Az 1968-ban meghirdetett új közlekedéspolitikai koncepció, és a hozzá tartozó elv-és szempontrendszer sajnos megtalálta a Fertővidéki HÉV-et is. Ehhez a megszüntetéshez és a vonal felszámolásához is készültek előzetes (hatás)tanulmányok, melyek hitelességéről a mai napig éles viták folynak a…..
A közlekedéspolitikai koncepció GySEV részére hátrányos tartalma ellenére, egy fontos gazdasági szempont a „valutatermelés”, melyről az több korabeli forrás is tanúskodik. Az új közlekedéspolitikai koncepció kihirdetésekor, 1968-ban, és később ugyanerről az üzletévvel kapcsolatosan számos belső,…..
Sajnos az 1956-os forradalom leverését követően a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút dolgozói körében sem maradhatott a magtorlás, melyet a GySEV Hivatalos Lapja is a rögzített. A 321/1/1957. számú rendelet kimondtam, hogy az a vasúti dolgozó, aki 1956. október 23-át követően munkahelyét indokolatlanul…..
Vasút - történet - írás 1968 2018.01.15 17:54:19
Az „új mechanizmus” előkészítése tulajdonképpen már az 1957-es évre nyúlik vissza. Igaz, hogy ebben az évben jelentkező problémákat még sikerült orvosolni, egy nagy átfogó reform nélkül, de a gazdasági problémák egy része már itt felszínre került. Az egyes gazdaságpolitikai viták ugyan…..
  A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút államosításának kérdését az előző bejegyzésben lehetett elolvasni, de ennek „ötlete” nem ért véget 1949-ben. A pártállam folyamatos kiépülésével, valamint a központi irányítás alá rendezett gazdaságpolitika egyik legnagyobb célkitűzése volt, hogy Magyarországon ne…..
A második világháború utáni rendezések legalább olyan súllyal bírtak a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút történetében, mint az első világháborút követő „újraszervezés”. Mindkét esetben több hasonlóság, és különbség is feltárható. A legfontosabb hasonlóság, a vállalati-és forgalmi folytonosság fenntartása…..
 A második világháború utolsó (záró) időszakától egészen 1949-ig egy átmeneti periódusról beszélhetünk, melynek elemzése külön fejezetet kíván. Egyfelől a magyarországi eseményekben került sor komoly fordulatra, melynél egy polgári (jobboldali) kormányzatból fokozatosan, apró lépésekkel változott át…..
Ausztria német bekebelezését törvénybe is iktatták, ami öt fejezetre osztható. 1. Ausztria a Német Birodalom tartománya  2. 1938. április 10-én vasárnapi népszavazásról, melynek témája: Ausztria újraegyesüljön-e a Német Birodalommal. A népszavazáson minden 20 év feletti német nő és férfi részt…..
1931-es évre is a fokozatos csökkenés és visszaesés volt a jellemző, mind a teherforgalom, mind a személyszállítás területén.  Fontos kiemelni ugyanakkor azt a tényt, hogy ettől az évtől kezdve a vállalat munkatársai is érezték a válság hatásit. A jelentés beszámolt arról, hogy a magyar vonalon…..
Forrás: GySEV Üzemtörténeti Gyűjtemény - 9400 Sopron Kőszegi út 20.  (Soproni Vasútbarátok és Vasútmodellezők Egyesülete)..
 A korszak  még jobb megismeréséhez a hagyományosan használt források mellett egy nagyon jó többlet adatot biztosítanak a már korábban is használt Éves Üzleti Jelentések. Az összegzések az aktuális üzletév eredményeiről szóltak, különös tekintettel a részvények és részvényesek helyzetének…..
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút élete az első világháborút követő években gyökeresen megváltozott, ugyanakkor tulajdonosi háttere egységes maradt. A teljesen új helyzetet az Osztrák Köztársaság a Szövetségi Kereskedelmi és Közlekedési Minisztériuma által közzé tett 1923. július 7-i rendelete…..
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút hazánk jelenleg egyetlen olyan vasút társasága, melynek magánvasúti előzményei a mai napig léteznek.[1] Igaz, hogy a társaság jelenlegi részvényeinek többségét a magyar állam birtokolja[2], ám szervezetében illetve működését tekintve eltért a többi vasúti vállalatétól.…..
A Nyugat- Európai országoktól eltérően hazánkban nem alakultak ki úgynevezett alternatív szállítási lehetőségek, így Magyarországon a vasút fontosabb – elsődleges –  szerepet töltött be. Az 1850-es években és az 1860-as évek elején épültek meg azok a fővonalak, melyek a magyar Alföldet…..
Egy kis kedvcsináló arról, amivel a blogom foglalkozik...
 A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasútról sok történeti feldolgozás látott mára napvilágot. Annak ellenére, hogy a vasúti történetírás nem tartozik a hagyományosan népszerű történelmi témájú kötetek közé, az elmúlt években-évtizedekben megnőtt a társasággal, és azon keresztül közvetetten a vasúttal…..
  Lectori salutem Varga Gábor vagyok, vasúttörténet kutató.   https://www.facebook.com/varga.gabor.391 Idén 10 éve annak hogy elkezdtem a hazai vasutak történetével foglalkozni.  Első ízben a Fertővidéki Helyi Érdekű Vasút történetében végeztem kutatásokat, majd - a továbbiakban is maradva a…..