Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Öreg motoros

0 bejegyzést írt és 106 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokan nemzeti tragédiaként fogták fel a magyar motorgyártás bedőlését. Felesleges belemenni a szocialista nemzetgazdaság működésébe, de volt alapja a termelés felfüggesztésének, igaz, nagy adag akarattal és korszerű piaci gondolkodással menthető lett volna a Pannonia. Jó…..
Öreg motoros 2011.11.22 22:52:49
@mi nem foglalt még: A Jawában is korszerűtlen volt.
Öreg motoros 2011.11.22 23:50:02
@röhhencs: Gondold végig évi 20-25000 alumínium henger gyártásához mennyi alumíniumra lett volna szükség. Hidd el nem volt belőle hiány. Pl. Ikarus busz.
Öreg motoros 2011.11.23 09:40:06
@Csikós Zsolt: Tegyük hozzá, ebben az időben a Lajtán túl sok neves motorkerékpárgyár már csak mopedet gyártott, vagy azt sem.
Egy kis kiegészítés a Kindle-hez: Nagyban megkönnyíti a vásárlást (vagy a nemvásárlást), hogy minden könyv elejét le lehet tölteni ingyen, így ingyen bele lehet nézni. Bár nem olyan, mint átpörgetni a papírkönyvet, de mégis valami. A legtöbbször el lehet dönteni egy…..
Kezdjük egyből egy szemléltető ábrával, hogy be tudjuk lőni, hogyan is mennek nálunk a dolgok. Ha van egy aranyos, nagyfülű tacskód, meg egy 30 millió vitorlásod a Balatonon, melyik után kell adót fizetned? Logikus? Ésszerű? "Minden kutyára szükség van az…..
Öreg motoros 2011.11.16 15:27:35
@BenFranklin: Szerinted azt kifizették? Lehet a vételárat sem.
A Tomahawk mopeds gépeiről már mutattunk pár képet: ők azon fanatikusok közé tartoznak, akik nem sokmilliós motorokat, hanem filléres mopedeket alakítanak át szép és komolyan veendő járművekké. Nem tudom, hogy a Tomahawknak pontosan mi a célpiaca: a fiatalok, a megöregedett,…..
Öreg motoros 2011.11.14 05:04:22
@ecodrive: Helyes. Térjünk vissza a hatvanas évek szabályozásához, amit nem lehet tekerni, annak adjunk rendszámot.
De sok helyen a kerékpárnak is volt rendszáma. Tehát adjunk a kerékpárnak is.
Aztán sok kuka kerékpáros nehogy tudatlanul tekerjen, küldjük el tanfolyamra, kapjon kerékpárvezetői jogosítványt. Ha segédmotoros kerékpárja van, akkor segédmotoros-kerékpár-vezetői jogosítványt.
Ha pedig nem tud tekerni, vagy nem akar, vagy nem lehet, akkor egyenesen motorkerékpár-vezetői tanfolyamra és jogosítványra lenne szükség.
Tudom, hajnalban nem kellene itt ennyi marhaságot összehordanom, megyek is, főzök egy kávét.
Belsőség Belsőség 2.0 2011.10.18 15:45:00
Jó estét kívánok. Ez itt a Totalcar blog. Ezzel a két mondattal indult útnak 2006. január 5-én a Belsőség-blog. Az a blog, melyet jelenleg is olvas ön, kedves olvasó, melyet azért hoztunk létre, hogy egy kicsit tán betekintést nyerjen mindennapjainkba, munkánkba, az ezzel járó…..
Látják, ennyit érnek az eskük. Vagy legalábbis az én esküm. Nem hívő emberként úgy gondolom, hogy van párszor tíz évem a Földön, aztán nincs tovább, kukacgyomor-töltelékként végzem – esetleg környezetszennyezésként, ha elhamvasztanak. Tehát ebbe a párszor tíz évbe…..
Öreg motoros 2011.10.15 21:34:32
@kitiltott bögre: 20 évesen én is ezt gondoltam :)
Öreg motoros 2011.10.15 23:34:17
@Csikós Zsolt: Jövőre rástartolunk, az enyém is darabokban díszíti a nappalit...
Na, jó, ici-picit haladtam :)
Bakos Richárd barátunk pompás beszámolót küldött. Pannoniás barátaival egészen Boszniáig motoroztak. Hallottak már az ottani piramisokról?  A motoros kemény mag a horvát-bosnyák határon Tavaly Jannónia, vagyis Hegyi János barátom kilenc napig dolgozott önkéntesként…..
Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.Mai cikkünk blogposztja...
Öreg motoros 2011.09.01 13:07:30
@Shadowbull: Egyetértek, tipikusan rossz irányba mozdultak megint, az helyett, hogy érdekelté tennének abban, hogy magyar rendszámú autóval járjak, kihajtanak egy csomó rendőrt az útszélére és én magyarázkodjak nekik, hogy mi miért van. Aztán néz majd értelmesen és vagy elfogadja vagy nem.
Az még nem jutott eszébe senkinek, hogy ha megfizethetővé tennék az autó forgalomba helyezését, a tulajdonos változást általában, az államnak is több bevétele lenne, mert megnőne a használt autó forgalom, nőne az autójavítók forgalma, ezzel munkahelyeket és további ÁFA bevételt generálnának.
Működnek a régi beidegződések, még mindig luxuscikknek tekintik az autót, mint az átkosban és fejőstehénnek tekintik az autóst, akkor amikor sok helyen nincs alternatívája a saját autóval való közlekedésnek (pl. tanyavilág-tanyaprogram).
Öreg motoros 2011.09.01 13:11:06
@Öreg motoros: Még megjegyezném, csak magyar rendszámú járműveim vannak :)
Öreg motoros 2011.09.01 19:28:38
@Gyurma73: Átmentek már ezek minden határon.
Amikor Bandi elkészítette azt a (nekünk) publikus Google-táblázatot, amibe be kellett írnunk, milyen járművet viszünk majd Tökölre, milyen a kg/LE aránya, és mit tud százon gyorsulásban, én az esélytelenek nyugalmával rakosgattam be az adatokat. A szerkesztőségben közel nincs…..
Öreg motoros 2011.09.01 19:25:04
@lally: Pöttyet nagy? Eltakarja a fél hátulját!
Nívó Zöldségek a faluról 2011.08.23 08:09:00
Bogáncs írta, hogy csináljunk már egy vitahetet a falvakról, mert érdekes téma. Éééén? - kérdeztem vissza. Több éve külföldön élek, haza csak látogatóba megyek, milyen alapon osszam itt az észt a magyar falvakról? De aztán előjöttek az emlékek, mivel falun nevelkedtem,…..
Öreg motoros 2011.08.24 07:05:15
@bazd meg: Úgy tűnik, nem sikerült fel venned a fonalat. Próbáld meg mégegyszer elolvasni és értelmezni a leírtakat.
Az ügyfél fogalmatlan lúzer, tele van zsével, és még le is néz – miért ne venném le? Meg különben is: mindenki ezt csinálja. Mai cikkünk blogposztja...
Öreg motoros 2011.08.23 11:10:32
@V u, de ja vu: XM? Itt a kertben kis hibával, kevés pénzért viheted.
Valóban kell hozzá egy szerelő, akinek viszonya van vele és nem iszonya.
Sokat olvasok mindenféle oldtimeres újságokat, néha írok is némelyikbe, feltétel nélkül habzsolom a téma minden apró morzsáját. De legyen az magyar, angol, olasz, vagy francia lap, mindegyiknél beleőszül az orrszőröm is, amikor hosszú cikkek jelennek meg különféle…..
Öreg motoros 2011.07.29 09:02:26
@bervas: Hajjaj, de mennyi elmebeteg van, hogy a sort magamon kezdjem...
  Megdöbbentően üresek voltak Kapolcs utcái július 25-én, hétfőn este. Az idén huszonegyedik születésnapját ünneplő Művészetek Völgye negyedik napján valószínűleg ugyanazt lehetett látni és tapasztalni, mint jó tíz évvel ezelőtt: nincs tömeg. Ehhez persze kellett az…..
Öreg motoros 2011.07.28 21:15:33
@málnási: Alember vagyok.
Belsőség Ezt mi betiltanánk! 2011.07.20 06:00:00
Milyen autó lenne, amit mi tervezünk? Betiltanánk minden felesleges vackot, ami csak bosszúságot okoz és köteleznénk a gyártókat néhány dologra. Sértegetésig menő vita alakult ki. Mai cikkünk blogposztja...
Valahol Stájerországban gyorsan el kellett hagynunk az autópályát, mert szakadni kezdett az eső - öltözni, öltözni! Most már értem én ezt a csávót, Atlaszt. Aki így tartja a vállán Földet, tudják, egy mondabeli mandró, állítólag nagyon erős, még a Toldi Miklósnál is…..
Öreg motoros 2011.07.19 16:37:20
@esef: Úgy látszik nem voltam egyedül. Én 1984-ben másztam meg Trabanttal. Felfelé még csak ment, de lefelé motorfék nélkül elég szívás volt :)
Belsőség Mi van a Mergákkal? 2011.07.17 06:00:00
Valahogy így működnek a vulkánok – évtízezredeken át dolgoznak a gigászi erők a mélyben, aztán egyszer csak gőz, füst, robaj, repül a hamu, szökell a láng, ömlik a láva, remeg a föld, és óriási dolgok történnek. Persze túlzás lenne a fentiekhez hasonlítani azt, ami…..
Öreg motoros 2011.07.17 21:28:18
@BOSCHtechnikus: Van egy jó hírem, a VPOP megszűnt. És van egy rossz: most úgy hívják NAV vagy mi a sz@r.
Nézem, olvasom Csikósék újabb szélütött kirándulását, és irigykedem. A Kopasz meg a Pistä már megint olyan vállalkozásba fogtak, amit csak irigyelni lehet. Egy nem-is-olyan-apró betekintés egy más korba, egy másik dimenzióba. Ilyenkor az egységsugarú autóbuzi kicsit sír, hogy…..
  Iszonyat versenyt nyomtak végig, de sosem tudták túllépni a megengedett sebességet. La dolce vita! Hegyek, nagy hegyek, még annál is súlyosabb hegyek – el se hiszem, hogy itt, Kelet-Ausztriában, még messze az Alpoktól ennyi legyen a dög meredek emelkedő. Hiszen jártam…..
Öreg motoros 2011.06.22 10:05:26
@Linda Pass: Az ólomtetraetilt a második világháború idején kezdték el alkalmazni a vadászrepülőknél, aztán elterjedt, mint oktánszámnövelő és mellesleg kente a szelepeket is. Előtte csak ólommentes üzemanyag létezett.
Igazából a megszüntetése után sem a motorokkal volt a baj, hanem a szelepekkel. A szelepülékek cseréje után szinte bármelyik motort lehet ólommentessel üzemeltetni.
Akkor most jöjjön a coming out, come-oljon a jöjjing out, egyáltalán: megtudják, miért lesz érdemes Totalcart olvasni jövő héten. Végig. Minden nap. Szigorúan el nem mozdulva a gép mellől. Nem véletlen, hogy a múlt héten megjelent egy poszt valami érméről, amin egy öreg Opel…..
Van az úgy még az én életemben is, hogy elkészülnek dolgok. Na, nem teljesen, de mondjuk, legalább részfolyamatokat sikerül lezárnom. Például Csabi elkészült Dezsővel. Mielőtt bárki arra kezdene gyanakodni, hogy tudósítás következik a Capellából, sietve leszögezem: Csabi a…..
Az Ural nyers és egyszerű, sokkal inkább traktor, mint közlekedési eszköz. Ez nem hátrány, sokan éppen ezt értékelik a német gyökerű orosz járműben. Heiko Fleck is ebbe szeretett bele, ám ő a dízelek szerelmese – nem véletlen, hogy átépítette az 1953-as M72-t. A durva…..
Egy február közepi estén, kicsit hosszúra nyúlt bentlét után elindultam haza a szerkesztőségből. Hullafáradt voltam, maradt még otthonra is meló, vágytam valami jó hírre. Felhívtam hát Csabit, aki a Ponton-Mercimet alakítja már szeptember óta – hátha van valami…..
Öreg motoros 2011.03.13 13:29:19
@benkoo: az azért egyszerűbb :)
Miért nem lessük el a szomszédoktól a jó megoldásokat? Senkinek nem fájna a csererendszám vagy a szezonforgalmi. Vélemények az azonos című írásunkról...
Öreg motoros 2011.03.10 18:38:28
@Gyurma73: Nem Gyurcsányt akartál írni a Liszt helyett?
Öreg motoros 2011.03.11 07:54:08
@Aukciómánia: Valóban. Kár, hogy én másként szeretném a szűkebb közösséghez tartozás érzését erősíteni...
Mik is azok az előnyök vármegyeileg?
Öreg motoros 2011.03.11 19:08:30
@Akitlosz: A mostani rendszernek nincs előnye (lehet áthallani)
A te érveid lásd be, azért elég gyengécskék.
Ez is Schwalbe, csak nem látszik -Ez egy Schwalbe?! -Ez egy Schwalbe. Szinte sértetten kérdeztem Pistikét, mint az egyszeri szegény ember, akinek felhúzzák a telkére a Taj Mahalt, de ő csak a viskóját keresi. Nem mondanám, hogy az előző látogatásomkor talált állapot bármilyen…..
Öreg motoros 2011.03.05 08:02:01
@bervas: vagy P10 esetleg. A te kedvedért legyen tizenkettő. Van akinek nyolc.
Újra tele a net és az összes létező tévécsatorna a vízautós hülyeséggel, mely mögött egyetlen árva szabadalom létezik csupán. Egy szabadalom és Spanyol úr lázálma a vízautóról. Nem tudni, ki gyújtotta meg ezúttal a hülyeség kanócát, de biztos, hogy hozzáértőket nem…..
Öreg motoros 2011.03.03 21:00:56