Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mayhem

0 bejegyzést írt és 164 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az EMPAMO rendszeres időközönként előáll valamilyen nagyszabású javaslatcsomaggal, hogy az utcákon megvédje a különféle közlekedő csoportok okozta fenyegető veszélytől az autósokat. A szervezet megint akcióba lépett, és az Autósok Szövetségével javaslatokat adott be a…..
Mayhem 2012.06.21 07:38:42
@Stock: A hülyeség ellen már nem védett meg az biztos... önvédelem mi? Meg engedély... muhaha, kit vesztegettél meg az elmeorvosi szakvéleményért?
Mayhem 2012.06.21 07:39:58
@Niurka: Ez is egy álláspont... hová igyekeztetek éppen, nőket verni?
Mayhem 2012.06.22 21:34:17
@Stock: Mi a baj bogyókám, fáj az igazság? Ne álmodozz annyit, mert még magad is elhiszed :P
Tizenhét hónap börtönt kapott egy bristoli buszvezető, mert súlyos sérüléseket okozott egy kerékpárosnak. A sofőr egy kisebb vita után úgy ráhúzta a kormányt az előtte haladó biciklisre, hogy az több métert repült, és a járdán ért földet. Az akciót rögzítették a…..
Mayhem 2012.02.17 14:36:26
@lesifotos_szh:
" Én pl. mindig átengedem a gyalogosokat a zebrán, ha ezzel nem veszélyeztetem őket (pl. négysávos úton necces is lehet, ha én átengedem, de más nem)" A kreszt ez alapján a mondat alapján vagy nem ismered, vagy tudatosan nem tartod be, de ideológiád az van hozzá. Amint látom, ez jellemző az összes hozzászólásodra.
Mayhem 2012.02.17 15:51:10
@lesifotos_szh: :) hű, most aztán jól kiismertél... Tök jó régi-új példát vetettél fel a szabálytalankodom de... kategóriában: a kilencvennel a nyomodban döngető fantom-teherautóst... tudod, egyszer egy fasz belém jött oldalról szűk utcák találkozásánál fékezés nélkül. Na ő egy fantom kiszaladó gyerekre hivatkozott, és reflexszerű kormányelrántás + padlógáz kombóról fantáziált (nettó gyorshajtó volt, és azt sem tudta milyen jével írják hogy a jobbkéz)... azóta még a zöld lámpánál is szétnézek, biciklivel háromszor. Ezzel meg nyilván feltartom a forgalmat... ugye? :)
A Facebookon keresik a dél-pesti cserbenhagyásos gázolót, aki az Üllői úton trafált el egy szabályosan közlekedő biciklist. Az egy hete történt balesetben a kerékpáros elvesztette eszméletét. A kerékpár állapotából sokkal súlyosabb sérüléseket is kinéznénk, mint egy…..
Mayhem 2012.01.23 19:16:06
@Stock: Magadat mikor jelented majd fel illegális fegyvertartásért?
A Londonban kerékpárral közlekedő fiatal felnőttek tüdejébe kétszer több korom jut, mint a gyalogosokéba. A bartsi Jonathan Grigg professzor és a London School of Medicine nemrég publikált tanulmánya szerint igaz, amit azért eddig is lehetett sejteni: bringázás közben sokkal…..
Mayhem 2011.10.07 07:52:37
@d fens: kiváló ötlet, biztosan megkapnád a 15 perc hírnevet valami kertévében ehhez a produkcióhoz
Mayhem 2011.10.07 17:49:27
@d fens: máris sírsz... :D szánalom... :D
A 2011-es Critical Massnek nem volt útvonala, mindenki arra biciklizett, amerre akart, csak a szabályokat kellett betartani. Klasszikus zene, nem klasszikus esküvő és laza nagykövet az Autómentes napon. Figyelem: a film végén villogó eksztázis és elérzékenyülés...
Mayhem 2011.09.23 20:01:06
@GGG77: Nem a szmog miatt írtam, hanem az olyan pszichopaták miatt, mint te kis barátom. És akkor most fordítsunk: Ha nem tetszik a kerékpározás el lehet költözni az erdőbe, zsenikém. Aki egy 2 milliós városban közlekedik, él az bevállalja ezt is. Ez van.
Mayhem 2011.09.29 10:38:36
@Mayhem: upsz ez erre ment: @Igen:
„A hatalmat nem kenyér módjára osztogatják, hanem lopják. Mindig lesznek királyok, csak másképp hívják őket.”(Napóleon) Napokig csak csodálkoztam azon, vajon mire jó ez az újabb „megmentősdi”: kinek akar a kormány a fix árfolyamú visszafizetés…..
Mayhem 2011.09.13 11:30:13
@Muad\\\'Dib: Ha a finanaszírozás = választás, mint ahogy írod, akkor most ki is van kormányon?
Eredetileg a svájci bicska és a nagy magyar benzinkútlánc kapcsolatáról szerettem volna egy pikáns történetet elmesélni, de a tegnapi rögzített árfolyamos végtörlesztős bejelentés után ebből csak Svájc marad, meg az ő jó öreg devizájuk. Majd talán visszatérek egyszer a…..
Mayhem 2011.09.11 09:15:01
@Bebes: Ó jaj. És szerinted azt, aki ilyen feltételek mellett hitelt vett fel, nem kellene, most, hogy az ország pénzügyi stabilitását odadobva kisegítjük pár száz milliárddal, mondjuk pénzügyi gondnokság alá helyezni? Vagy hadd vegye fel a következő hitelét is, ilyen pengén megalapozva, a többi aki meg full hülye módon azzal kalkulált, hogy a fizetését forinban kapja, és törlesztés mellett élnie is kell valamiből, tehát addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér, nos az meg szívjon miatta?
„Wenn das Geld im Kasten klingt, die Seele in den Himmel springt.”(„Amint a pénz a ládában csörren, lelked rögtön a mennybe röppen.”)Johann Tetzel dominikánus búcsúcédula-árus szólásmondása – 1507. Nemrég megszületett az új törvény az…..
Mayhem 2011.07.31 10:06:13
@Vértes László: Amennyiben bármilyen vallási felekezet pénzt kap az állami adóbevételekből, úgy a pénz felhasználására való rálátás állampolgári jog, nem felekezeti. A többi, amit írsz terelés.
A Budapesti Közlekedési Központ szerdán váratlanul bejelentette, 2011. július 15-étől újonnan kialakított kerékpáros nyomon közlekedhetnek a kerékpárosok a Margit híd északi és déli szélső forgalmi sávjában. A kerékpáros piktogramokat 14-én éjszaka festik fel az úttestre.…..
Mayhem 2011.07.21 15:42:03
@D4D: Mindezt a szócséplést megelőzhetnéd annyival, hogy kellő oldaltávolságot tartasz előzéskor. Ennyire egyszerű. Volt veszély, nincs veszély....
Mayhem 2011.07.21 15:57:25
@D4D: Most én tartozom bocsánatkéréssel. Most nem fogom visszakeresni, hogy mennyiről is van szó, de nagyra becsülöm erőfeszítéseidet, amit csak itt, a hozzászólásaidban annak érdekében teszel, hogy a gépjárművezetők emberhez méltóan viselkedjenek, amikor úttesten közlekedő kerékpárossal hozza őket össze a sors, illetve ezúton is biztosítalak a támogatásomról abban, hogy mint ahogy itt is, támogatásodról biztosítod a városi kerékpáros infrastruktúra fejlesztését.
Mayhem 2011.07.24 23:18:13
@15-ös: Nem kéne folyton önmagadból kiindulnod... :)
ProgBlog Csak a dicséret… 2011.06.22 23:16:00
Tévedhetetlennek gondolta magát. Azt hitte, hogy ő a legokosabb – mit „okos”: zseni! Aki mindenhez ért, mindent tud – automatikusan. Akinek mindenben és mindig csak igaza lehet – akit a Történelem is igazolni fog minden tettében.Tömegek istenítették. Bíztak…..
Mayhem 2011.07.04 08:14:43
@Vértes László: Pedig egy hozzászólással fejjebb pont ezt tetted. Azt mondjuk nem értem, hogy egészen pontosan mi is az, amitől szerinted több lesz a "társadalom elkölthető bevétele" és amit én "dühödten" támadok? Segíts légyszíves megtalálnom azt a hozzászólásomat, ahol "dühödten" támadom a vállakozói attitűd érvényre jutását, a piacképes tudás megszerzését és a piaci verseny érvényesülésének útjában álló gátak lebontását...
Mayhem 2011.07.04 15:16:41
@Vértes László: Nos, a fotelgazdászatot irodalomelmélethez hasonlítani pedig olyan, mintha valaki felmenne 11-szer a Istállóskőre és azt hasonlítgatná az Everest megmászásához.
Sajnálom, hogy miután kifogytál minden tényszerű argumentumból, vagdalkózni kezdtél. Nos, amint az első mondat mutaja, ehhez is értek, csak nem látom nagyon értelmét. Ha nem haragszol, de akkor is ha igen, legközelebb akkor reagálok, amikor valami konkrétum is lesz lózungon és megalapozatlan minősítgetésen kívül a hozzászólásodban. A jelek szerint egyszerűen semmit sem sikerült felfognod abból amit leírtam, de minél többet olvasok tőled, ezen annál kevésbe csodálkozom. És tudod, pont a felfogóképesség az, amit hiányolok mindazok részéről akik a saját, forráskritika nélkül innen-onnan összeollózott nézeteikkel teljesen azonosulni nem tudók vagy akarók hozzáértését kérdőjelezik meg érveikből kifogyva.
Mayhem 2011.07.06 06:59:30
@Vértes László: Ez nem hit kérdése. Ez közgazdaságtan. Olyan országban sóvárogsz nagyobb állami szerepvállalás után, ahol az elmúlt közel másfél évtizedben az állami újraelosztás kirívóan egészségtelen méretűre duzzadt. Ennek eredménye (eredménytelenségben és csapnivalóan rossz gazdasági teljesítményben) önmagáért beszél. Ebben az összefüggést meglátni triviális. Nem látni, az már tényleg hit.
Egy dolog tartozni valakinek, másik dolog hogy miből adjuk meg. Ha kölcsönkérünk és berakjuk a bankba, akkor bár tartozunk, nincs miért aggódnunk, mert van miből megadni, kamatostul. Amikor más kér kölcsön helyettünk, aki helyett majd nekünk kell fizetni, akkor bár nem tartozunk,…..
Mayhem 2011.06.23 06:47:20
@3.14159265: Igaz, tehát az egy főre jutó nyugdíj összege a változó, ami ez esetben csökken. Ez lenne a "nyugdíjak megmentése"? Ha ezt beadod a kutyádnak, megdöglik szegény...
Szakadjunk el egy kis időre a honi politikától – mert nem csak nálunk, hanem a világban egyebütt is vannak politikusok, akik nem mindenkor a legjobb utat választják. Akiket csak a magyar politika vonz erre a blogra, ne is olvassanak tovább, mert itt most időben és/vagy térben távoli…..
Biciklivel érkezett a Borsod Online egyik olvasója Miskolcon a Szentpéteri kapui köztemetőbe, a kapuban 270 forintot kellett fizetnie kerékpárja után. Kiderült, hogy a temető szabályzata nem tesz különbséget a járművek között, a behajtás 270 forintba kerül függetlenül attól,…..
Mayhem 2011.06.04 07:19:36
@Vidi Rita: Az is megoldás lehet, ha rendesen megtanulsz vezetni és nem várod el azt, hogy mindenki a járdán menjen, akitől rémüldözöl, mert nem vagy elég körültekintő, vagy akire túl macerás odafigyelned.

Érdekes én egy kissé összetettebb környezetben úgy tudok kerékpározni és autót vezetni, hogy tizenöt éve nem volt olyan, hogy én gázoltam volna valakit, és összesen egy olyan eset, hogy engem gázoltak. Ezt egy tolató autó tette, figyelmetlen volt a vezető, de félreugrottam, megúsztam egy enyhe nyolcassal. Szóval, ha az ember odafigyel, az csodákat tud tenni, érdemes kipróbálnod neked is.
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
Mayhem 2011.05.30 18:41:34
@Delinquens: Nos, autóban ülve heti átlag kb három olyan biciklistával futok össze, aki szabálytalanul veszélyezteti önmagát, amit nekem kell korrigálnom. Kerékpáron, ugyanazon két pont között napi átlag három autós veszélyezteti teljesen szabálytalanul az életemet. Ezek közül átlag egy fő nem figyelemtelenségből, hanem "oktatási" céllal. A figyelmetlenekkel nem foglalkozom, de az "oktatók"-kal időként barátilag váltok egy-két szót. Többségük félanalfabéta lúzer kis pöcs aki ilyenkor ott reszket a badogdobozában, és ha egyáltalán mer mondani valamit, akkor pont azt az általános "mer' a biciklisek..." kezdetű szöveg primitívebb verzióját adja elő, amivel te itt próbálsz oktatni. Szíved joga beállni közéjük, vagy adni alájuk a lovat nagy beképzelten, csak egyet kérlek ne várj el, azt, hogy emiatt, vagy hogy pont itt, ennek ellenére bárki tiszteljen.
Mayhem 2011.05.30 21:18:40
@Delinquens: Én viszont igényt tartok arra az alapvető tiszteletre, ami az életemre és a testi épségem megörzésére _feltétel_ _nélkül_ vonatkozik. Függetlenül attól, hogy te személy szerint az önkényes skáládon mekkorára értékeled általad önkényesen megválasztott csoport önkényesen megválasztott mintája által szerinted tanúsított magatartást. Aki ezt nem képes megérteni (úgy gondolom képes vagy) vagy nem akarja megérteni, annak számolnia kell a következményekkel. Azzal, hogy ezek az emberek (remélem te nem) azt választották, hogy vélt igazuk és a pléhkaszni védettségének hamis tudatában és sokszor saját képességbeli vagy tanulással és gyakorlattal pótolható fogyatékosságuk miatt másokat akarattal veszélyeztetnek, azokkal szemben megillet a jog, hogy megtudjam miért tették, amit tettek. Semmi törvénybe, vagy más normába ütközőt nem tettem azzal, hogy megkérdeztem. Nem fenyegettem őket sem tettel, sem szóval, ellentétben velük. Azt, hogy ennek jogát elvitatod, téged minősít kisember.
Mayhem 2011.05.31 13:45:42
@Mr. Darcy: Fizetsz azért nekem mert teleszarod a tüdőmet kipufogógázzal? Nem. Ér engem és a társadalom más tagjait kár ezáltal? Igen. Kevesebb kár éri a társadalmat, ha több ember vált autóról kerékpárra? Igen. Elő lehet segíteni ezt a folyamatot a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésével? Igen. Ösztársadalmi szinten csökkennek ezáltal a költségek? Igen. Aki a közgazdaságtan relevanciáját kizárólag az adózásban látja, az üljön vissza sürgősen az iskolapadba, mert sokat kell még pótolnia.
Elkészült Budapest első tökéletes biciklis útja, ahol egy dolgot rontottak csak el, de azt is kijavítják. A sávért évek óta küzdenek a civilek, mondván, az ott elhaladó napi közel kétezer biciklista már megérdemli, hogy ne az autók közt vagy a járdán kelljen szlalomoznia. ..
Mayhem 2011.05.26 15:27:32
@Stock: Igen, teljesen igazad van. Vannak a pszichésen teljesen alkalmatlanok. Az olyanok, akik a közlekedési konfliktusaik miatt fegyert tartanak. Vagy legalábbis erről fantáziálnak. Ja, hogy te is pont egy ilyen vagy... Ó, milyen kár...
Berlinben 2004 és 2010 között a belváros számos útvonalán alakítottak ki kerékpárutat úgy, hogy az eredetileg kétszer kétsávos úttest külső sávján másfél méter széles bringasávot létesítettek. A gépjárművek számára kettő helyett egy forgalmi sáv maradt mindkét…..
Mayhem 2011.05.20 06:44:33
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nos igen, teljesen igazad van, cserébe viszont nem kellene a szájába szarni a szmogot annak az egy Budapestnyi embernek, cserébe talán civilizált módon kellene bánni a nem autóval közlekedőkkel, és cserébe főleg nem kellene lehülyézni az ittlakókat.
(Az alábbi poszt nem azt jelzi, hogy a Progresszív Blog támogatná Gyurcsány Ferencet. Mi a modern, sikeresen fejlődő és célszerűen kormányzott Magyarországot támogatjuk és nem „személyekben gondolkodunk”, hanem feladatban és eszközökben!) Egy év alatt a Fidesz…..
Mayhem 2011.05.12 06:52:06
@Barragon: Ezek nem egyszerű hibák, ezek olyan hibák, melyek a vezetésre alkalmatlanná teszik. És akár tetszik, akár nem a vezetés személyi kérdés, mert leválaszthatatlan a vezető tanult, veleszületett és szocializáció útján szerzett képességeitől. Nem azért utasítom el, mert hibázott, hanem azért, mert a _sorozatos_ hibái azt mutatják, hogy belőle hiányoznak a megfelelő képességek.

Talán egy példa jobban megvilágítja, hogy mire gondolok. Csak azért nem nevezik ki a maffiózók versenyének éppen aktuális második helyezettjét ügyésznek, merthogy ő is szemben áll a jelenleg regnáló keresztapával. Ugyanígy nem kéne ennek a saját ambícióinak az ország érdekét alárendelő embernek az újrafelépítésében részt venni, csak hogy a másik pontosan ugyanilyen helyébe ülhessen.

Gyurcsány "progresszív" elképzelései? Időben mégis melyikek? A jószoci "mikutyánk kölyke" korában vallottak (fúj-fúj piac, állam jó, állam szép, közben lopjál elvtárs nyugodtan, szépen, ahogy megszoktad...)? Vagy amikor hűdenagy reformernek képzelte magát (miközben szerkezeti reformba olyan szinten nem kezdett bele, hogy még csak ki sem dolgozták őket)? Vagy amiket akkor képzelt el, amikor otthon duzzogott és mások helyette/utána takarították a szart? Ne haragudj, de számomra ő egy centivel nem több Orbánnál, sőt, tekintve a jelenlegi pozícióját (bukott politikus, köztörvényes vád alatt) talán még kevesebb is.
Szerdán rendőrileg betiltották a kerékpározást a budapesti belvárosban. Az Est 1926 április 8-án csütörtökön adott hírt a nagy zavart okozó hatósági szigorításról. A főváros egy akkor harmincéves rendeletet melegített fel, hogy javítson a baleseti statisztikákon. 1926-ban…..
Mayhem 2011.03.15 17:25:40
@David Bowman: Fél órája majdnem kivasalt két paraszt autós. Elsőbbségadásra ugyan csupán tábla kötelezte őket, meg felfestés, de nekik ez nem volt gond. Szóval, ha irónikus akarnék lenni, és téged utánoználak, akkor azt mondanám, hogy belvárosban szálljanak ki az autósok az autójukból és tolják egész nyugodtan át.... :)
Mayhem 2011.03.15 22:37:28
@David Bowman: Látom sajnos nem jutott át. Pont azt szerettem volna mondani ezzel a hsz-sal, hogy csont hülyeség személyes sérelmekre általános érvényű szabályokat alapozni. A te Margit-hidas történetedre éppúgy, mint az én Népligetesemre.
Biztosan mindenkinek megvan a címbéli kisfiú: Brüsszelben pisilget folyamatosan – és tudvalévő, hogy alkalomról alkalomra átöltöztetik: más-más ruhákat adnak rá.”…De hogy jön ehhez Magyarország és miért hasonlítjátok egy pisilő gyerekhez? Hiszen ekkora…..
Mayhem 2011.03.08 16:26:09
@Muad\\\'Dib: Ezt a kérdést olyan formán is meg tudnánk fordítani, hogy volt-e olyan korszak a magyar történelemben, melyben királyság volt az államforma és a berendezkedés demokratikus volt? Mert ha nem volt ilyen, akkor lokális szinten talán mégis van értelme a hatalmi berendezkedést és az államformát összekötni, nem?
Mayhem 2011.03.08 17:25:43
@Muad\\\'Dib: Nyilván túllihegés az egész alkotmányozási cirkusz, ahogy van. Alkotmány helyett ideológiai nyilatkozat készül, és most erre boldog-boldogtalan rácuppan, mert az ország felnőtt férfilakosságának minimum 75%-a rendelkezik ilyenből saját verzióval, és abszolut nem érdekli a másiké. Bulvár és nettó vulgárpopulizmus minden oldalról.

Igazából hidegen is hagy, csak az intelektuális kihívás miatt ártottam magam a kérdésbe, túl csábító volt a lehetőség... :)

Ja, egy fontos ellenérvem lenne az ország nevének megváltoztatása ellen: ez így drága lenne, miközben teljesen szükségtelen.
Liberatórium Jaj, Gabika! 2011.02.01 20:48:00
A mai napi adrenalinszintemről Selmeczi Gabriella gondoskodott. Ő még ott tart, hogy az MNYP elleni harc nyugdíjvédelem volt. Ez még nem lenne annyira meglepő, mert eddig se az eszéért szerette, aki szerette, de egyúttal remek látlelet az egész politikai életünkről. 1. Tünet: Azt…..
Mayhem 2011.02.10 06:46:03
@KovA: Ja, ez ám a matek... igazad van, tényleg szarul áll az oktatás. Államkölcsnkamat 10% dolláron? Ezt a faszságot ki írta?

Itt ugyanis mást írnak:

www.akk.hu/

De nyilván ők is hülyék ám, velem együtt....

És akkor neked így kijön "reálveszteség 5%"? Ez milyen számítás alapján jött ki? Azt ugye vágod, hogy ha a manyupnak 9,5% hozama van (egyébként a két hozam számítási módja eltér, uh. ilyen távra a kettőt összevetni annyi értelme van februárban egy júniusi időjárásjelentés alapján felöltözni) akkor azzal felette teljesít az államkötvénynek (nem meglepő módon). Tudod ezt a pénzt sem kellett volna a jövőben az államnak kifizetni, de immár fújhatjuk...

Az évszázad szélhámossága a matolcsizmus, a pénztárak államosításának oka pedig pedig nettó könyvelési trükközés, hogy szexibb legyen az államháztartási egyenleg, lehessen tovább önteni a pénzt a többi elavult szerkezetű ellátórendszerbe.

Sajnálom, hogy az adatok az idézett cikkben nem győznek meg, nyilván nehezebb látni bennük az össszefüggést, mint egy frappáns kormány nyilatkozatban...
Mayhem 2011.02.10 06:56:03
@Lord_Valdez: Én leszartam idáig a politikát, tettem a dolgom, hajtottam mint egy állat és szarrá adóztam magam zokszó nélkül. Engem ez a kormánynak nevezett rossz vicc aktivizált, azzal, hogy az összes elődjénél messzebb ment vissza azon az úton, ami a helyes irányban bejárva felfelé vezetett volna. Ezen csak úgy lehet változtatni, ha megfosztjuk őket a hatalomtól. Rájöttem, hogy a passzivitásommal kurva nagyot hibáztam, ezért elhatároztam, hogy minimum napi húsz percet rájuk, meg ennek a politikának nevezett szarpaszírozásra szánok, hogy érezzék a törődést. A szardobálás része a dolognak (ki aludt az anyjával ki szerint...) továbbra sem érdekel, de ha hülyeséget kezdenek el sulykolni a gazdasággal kapcsolatban, akkor lépek. :-)
Mayhem 2011.02.12 08:05:54
@KovA: Úristen, és még te kritizálod a matematika oktatást.

www.befektetesi-tanacsado.com/pdf/A_magyar_nyugdijrendszer_elorejelzese.pdf

Tanulmány 2008-ból. Igazi matematikusok (aktuáriusok) készítették. Ha túl száraz és túl sok mindent nem értesz, csak vess egy pillantást a 26-27-ik oldal táblázataira. A felosztó-kirovó tábla végén, az a kurva nagy negatív szám, na arról beszélek, és úgy látom beszéltek mások is neked tök hiába.

"Hát akkor fizesd annak a kamatát amit befizettél magadnak (a rádeső folyó nyugdíjkifizetési teher teljesítése helyett - az eddigi 10enegynehány éves befizetéseid kamat költséget is beleértve) és rendben is vagyunk. Vállalod ?
Ha igen - akkor elhiszem, hogy hiszed, hogy igazad van - mikor úgy gondolod, hogy megéri a manyup és pozítív a közösségi egyenlege.
Ha nem - akkor rafinált módon azt várod, hogy a közösség viselje a te megtakarításod költségeit." Fizetem, ugyanis adófizető polgár vagyok, így a folyó kiadásokat (köztük a kamatot) szintén én viselem. Te viszont ki akarsz bújni a saját nyugdíjad explicit költségeinek viselése alól - kivéve, ha nem mégy nyugdíjba, mondhatnám, de ha nem gond nem fogok erre a szintre süllyedni.

Ja, tök jó, hogy újságírói szarságokat linkelsz be folyamatosan, tudod szerintem az államkincstár adatai megbizhatóbbak.

És végül: "Ha nem - akkor rafinált módon azt várod, hogy a közösség viselje a te megtakarításod költségeit." Nos, emiatt a mondat miatt ez volt az utolsó válaszom, csőcselékkel nem vitatkozom.
Michael Knight Fogalmi zavarban 2011.02.06 17:30:00
Selmeczi Gabriella ismételten parádés jelét adta híres-hírhedt hozzá nem értésének, amikor vasárnap arról beszélt, hogy a Kormányzati Ellenőrzési Hivatallal világíttatják át hamarosan a magánnyugdíjpénztárak vagyonát.Ízlelgessük egy kicsit az alábbi passzust, amely…..
Minden rossz következménye ellenére egy előnye azért mégiscsak van az öngondoskodáson alapuló magánnyugdíjpénztári rendszer szétverésének: az államadósság mintegy 1400 milliárd forinttal csökkenni fog.  Kormányplasztiknő büszke, balra (szélső) el, néző tapsol,…..
Michael Knight Mi a vektor, Viktor? 2011.01.13 11:05:00
Egyáltalán nem nyílegyenes politikai irány az, amihez a kormány ragaszkodik. Az egész kormányzás ugyanis nem tűnik másnak, mint egy rögeszmés, makacs ragaszkodásnak ahhoz, hogy csak ne a gyurcsányi úton. De hogy mégis merre, azt még mindig nem tudni.Csak részben tudok egyetérteni…..
Mayhem 2011.01.13 20:29:03
@1 db Magyarország: Ha pénzügyekből full kreténbe nyomod, akkor pont a unit linked a neked való. Egy évig minimum ugyanis csak az ügynököd jutalékát pengeted. Önkéntes manyupra meg jár SZJA kedvezmény is. Nekem kb ez az egyetlen szja kedvezményem van a többi bukó. De biztos tényleg én nyomom full kreténben...
Mayhem 2011.01.13 22:23:42
@1 db Magyarország: Nos, én viszont tavaly kezdtem önkéntesben, és elég szép kis hozamot pofoztak össze. A te magad által írtak alapján a unit-linked nem alternatíva alkalmazotti bérből élőknek, akármennyir nem fullba nyomják pénzügyben a kretént. Egyébként halkan hadd súgjak, ha már maximális adóelőnyt akarsz, és űberpengének érzed magad pénzügyi téren, plusz még az alkalmazotti bér adóterheit is bőszen kerülgeted: a unit-linked életbiztid még labdába sem ér a legprimitívebb offshore játékokhoz képest... na ki a full kretén :)?
Mayhem 2011.01.15 08:25:18
@1 db Magyarország: pfff. még olvasni sem tudsz, nemhogy gondolkodni... bobi.
Gulyásdemokrácia Kirabolva 2011.01.14 12:21:00
Rosszul érzem magam. Zsarolható vagyok, és most zsaroltak. És kénytelen voltam engedni. Megtörtént: nemrég írtam alá egy adópapírt, amiben többek közt kijelentettem, hogy februártól átmegyek az állami nyugdíjrendszerbe.(Update: miután pár kedves kritikus kommentelő felfigyelt…..
Mayhem 2011.01.14 17:20:08
@Schaf: Ő is fizette. Ugyanis munkáltatói ő utána is fizették a TB-t. Abból minden nyugdíjas részesült, ugyanis közös kalapba került. Ez a példa rossz, szerintem dolgozzon ki egy újat.