Adatok
stb.
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„Véget ért a móka mára, /zárul Jóska mókatára”!
Spiritiszta szeánszunk záró akkordjaként a halott közmeghallgatást követően idézzük meg a 2010-ben „halvaszületett” NAGYATÁDI KORSZAKVÁLTÁST is. Ezzel egyelőre lezárul a múltidéző „asztaltáncoltatás”, s türelmesen várjuk, hogy megszólaljanak a…..
Szóval, tegnap ott hagytam abba a füstölgést, hogy az illetékes elvtárs „elfelejtett” szólni váltótársának, hogy …..stb. stb. Érthetően, a Jókai lakótelep korábbi képviselője BB. (nem Brigitte Bardot!), aki ott lakva cca. 20 évet atyáskodott a választókörzet felett, nem jelezte „utódjának”, hogy…..
Néhány évi szünet után ismét meglátogattam helyi képviselő-testületünk ülését, tekintettel az új felállásra.
Ránézésre nem tűnt tragikusnak a kormánypárt hatalmas zakója, mert a polgármester hat fős „csapatával” átellenben ötfős „ellenzéki” képviselőt láthattak az érdeklődők. Itt inkább a helyi TV…..
Nos, nem hallom, mit susognak a Széchenyi park gesztenye fái, de azt hallom, hogy min csemegéznek a város „jól értesült” lakói.
Mondhatnám a Skorpió zenekart idézve, hogy „újra dübörög a banda” (ami igaz) de valójában nem erről van szó.
A „rossznyelvek” szerint, amint azt a legutóbbi kommentező is…..
stb.
2019.11.18 00:29:01
@Prof. Wurm:
Tisztelt Prof. der Wurm!
Nem vitattam, hogy a polgármester, vagy a többi tisztségviselő fizetése, tiszteletdíja nem lenne törvényes (az, hogy mennyire elfogadható, az más kérdés).
Az, hogy mennyi a törvényes, igencsak nehezen kideríthető, ami a jelen szabályozási környezetben szinte országos és városi szinten is tipikus. Nézzük hát, miként lehet eljutni ahhoz, hogy mennyi lehet a polgármester fizetése ugyancsak kacifántos.
A polgármesterek fizetéséről a Helyi Önkormányzatokról szóló (1) 2011. évi CLXXXIX. törvény 71. § (2) bekezdése rendelkezik akként, hogy a megyei jogú város polgármesterének havi illetménye megegyezik az államtitkárok jogállásáról szóló (2) 2010. évi XLIII. törvényvényben meghatározott alapilletményéből, illetménykiegészítéséből és vezetői illetménypótlékából álló illetményével.
Először is meg kell ismernünk a megyei jogú városok (pld. Kaposvár) polgármesterének fizetését, ami viszont egy másik jogszabályból olvasható ki, mert az pedig államtitkári fizetéshez van rögzítve. Nevezett törvény (2) 51. §-a szerint, az államtitkár alapilletménye a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (3) 132. §-a szerinti illetményalap 12-szerese.
Az éves illetményalap összegét viszont az állami költségvetésről szóló törvény azaz a 2019. évi LXXI. tv. (4) állapítja meg úgy, hogy az nem lehet alacsonyabb, mint az előző évi illetményalap, azaz 2020. évben (is) 38.650.- forint.
Nem fárasztva tovább az olvasót, az államtitkári fizetés, s egyben a megyei jogú város polgármesterének a fizetése is tehát mindösszesen 997.170.- Ft. Ebből következően a város polgármesterének illetménye a megyei jogú város polgármesteri illetmény 70 %-a, azaz 698.019.- Ft. + illetménypótlék.
Ezt csak azért vezettem fel, mert országos, s helyi szinten is a közérdekű adatok úgy rejtőznek, mind a káposztahernyó a torzsában, levelenként lefejtve lehet hozzájutni a kis der wurmhoz.
A települések legnagyobb részében – ugyan ezek kistelepülések - a képviselők, alpolgármesterek nem vesznek fel tiszteletdíjat. Ön azt kérdezi, hogy a képviselők miért mondanának le a havi apanázsról. Miért is?
Miért is akartak képviselők, netán bizottsági elnökök, alpolgármesterek, lenni?
A politikai marketing szerint mondanyian a városért kívántak dolgozni. Tudták-e vajon, hogy miből fog állni a munkájuk? Egy megválasztandó képviselő sem ígérgette, hogy addig, amíg nem teszi adósságmentessé a várost, nem az ő javadalmazása az elsődleges szempont.
Kérdés, hogy elvárható lenne-e egy felelős döntéshozótól az, hogy nem a város által felveendő hitelből kéri a havi juttatását?
Minden elismerés azért, hogy csökkentették a bizottságok számát, megszűntették a megélhetési tanácsnoki poszto(ka)t, s ezzel hozzájárultak a havi adósságnövelés csökkentéséhez.
Mint korábbi belső körös döntéshozó, köszönöm, hogy megosztotta velünk a helyi politikai „boszorkánykonyha” működtetésének bennfentes titkait.
Felfedte, (muszáj szó szerint idézni) hogy „az alpolgármesterek számának és kilétének meghatározása igazából nem az elvégzendő feladatoktól, és a jelölt kvalitásától függött soha, hanem politikai alkuk és szavazat maximalizáló törekvések eredménye. 2010 előtt a szocik voltak olyan helyzetben, akik nélkül nem lehetett az előterjesztéseket megszavaztatni, tehát kellett egy apm tőlük, és nyilván egy megbízható ember a saját csapatból. 2010 után ez a jelenlegi kormánypártra igaz. Most - ebből a szempontból - nem lenne szükség a második apm-re, mert a minősített többség a saját csapattal is megvan, de taktikai okokból a kormánypárttal is jóban kell lenni. Hát ilyen a politika!”
Tehát akkor, amikor a választók (szavazataikkal) felkenik az új uralkodó(ka)t, s leszik azt az esküt, hogy Én, Németh Csaba/Dr. Ludas László (korábban: Sasvári Tamás) becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; az alpolgármester tisztségemből eredő feladataimat a Nagyatád város fejlődésének előmozdítása érdekében lelkiismeretesen teljesítem, tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorlom, a megválasztott (beavatott) képviselői páholy tagjai az eskü letételét követően azonnal esküszegők lettek?
Prof.(eszor) der Wurm úr válasza szerint igen.
Szerinte természetes, hogy nem az az elsődleges - az esküvéssel ellentétben -, hogy Nagyatád város javára, hanem, hogy a politikai (pénzügyi) alkuk/mutyik és szavazat maximalizáló törekvések eredményeként a kiválasztottak (nép tagjai) jól járjanak.
Ezért kell a feleslegesen is több alpolgármester, s a vele járó indokolatlan pazarlás.
Nem a polgármesternek politikailag megbízható/taktikai, hanem a nagyatádiakat képviselő Emberekre lenne szüksége a városnak.
Vajon miként értékeli Dr. Ludas/ Kárpáti László, hogy őket Prof.(eszor) der Wurm úr (is) csak taktikai/politikai töltelékek (politisches Zeug/political stuff) tekinti?
Nagyatádon tényleg ilyen a politika?
Nagyatád tényleg ezt érdemli?
Tisztelt Prof. der Wurm!
Nem vitattam, hogy a polgármester, vagy a többi tisztségviselő fizetése, tiszteletdíja nem lenne törvényes (az, hogy mennyire elfogadható, az más kérdés).
Az, hogy mennyi a törvényes, igencsak nehezen kideríthető, ami a jelen szabályozási környezetben szinte országos és városi szinten is tipikus. Nézzük hát, miként lehet eljutni ahhoz, hogy mennyi lehet a polgármester fizetése ugyancsak kacifántos.
A polgármesterek fizetéséről a Helyi Önkormányzatokról szóló (1) 2011. évi CLXXXIX. törvény 71. § (2) bekezdése rendelkezik akként, hogy a megyei jogú város polgármesterének havi illetménye megegyezik az államtitkárok jogállásáról szóló (2) 2010. évi XLIII. törvényvényben meghatározott alapilletményéből, illetménykiegészítéséből és vezetői illetménypótlékából álló illetményével.
Először is meg kell ismernünk a megyei jogú városok (pld. Kaposvár) polgármesterének fizetését, ami viszont egy másik jogszabályból olvasható ki, mert az pedig államtitkári fizetéshez van rögzítve. Nevezett törvény (2) 51. §-a szerint, az államtitkár alapilletménye a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (3) 132. §-a szerinti illetményalap 12-szerese.
Az éves illetményalap összegét viszont az állami költségvetésről szóló törvény azaz a 2019. évi LXXI. tv. (4) állapítja meg úgy, hogy az nem lehet alacsonyabb, mint az előző évi illetményalap, azaz 2020. évben (is) 38.650.- forint.
Nem fárasztva tovább az olvasót, az államtitkári fizetés, s egyben a megyei jogú város polgármesterének a fizetése is tehát mindösszesen 997.170.- Ft. Ebből következően a város polgármesterének illetménye a megyei jogú város polgármesteri illetmény 70 %-a, azaz 698.019.- Ft. + illetménypótlék.
Ezt csak azért vezettem fel, mert országos, s helyi szinten is a közérdekű adatok úgy rejtőznek, mind a káposztahernyó a torzsában, levelenként lefejtve lehet hozzájutni a kis der wurmhoz.
A települések legnagyobb részében – ugyan ezek kistelepülések - a képviselők, alpolgármesterek nem vesznek fel tiszteletdíjat. Ön azt kérdezi, hogy a képviselők miért mondanának le a havi apanázsról. Miért is?
Miért is akartak képviselők, netán bizottsági elnökök, alpolgármesterek, lenni?
A politikai marketing szerint mondanyian a városért kívántak dolgozni. Tudták-e vajon, hogy miből fog állni a munkájuk? Egy megválasztandó képviselő sem ígérgette, hogy addig, amíg nem teszi adósságmentessé a várost, nem az ő javadalmazása az elsődleges szempont.
Kérdés, hogy elvárható lenne-e egy felelős döntéshozótól az, hogy nem a város által felveendő hitelből kéri a havi juttatását?
Minden elismerés azért, hogy csökkentették a bizottságok számát, megszűntették a megélhetési tanácsnoki poszto(ka)t, s ezzel hozzájárultak a havi adósságnövelés csökkentéséhez.
Mint korábbi belső körös döntéshozó, köszönöm, hogy megosztotta velünk a helyi politikai „boszorkánykonyha” működtetésének bennfentes titkait.
Felfedte, (muszáj szó szerint idézni) hogy „az alpolgármesterek számának és kilétének meghatározása igazából nem az elvégzendő feladatoktól, és a jelölt kvalitásától függött soha, hanem politikai alkuk és szavazat maximalizáló törekvések eredménye. 2010 előtt a szocik voltak olyan helyzetben, akik nélkül nem lehetett az előterjesztéseket megszavaztatni, tehát kellett egy apm tőlük, és nyilván egy megbízható ember a saját csapatból. 2010 után ez a jelenlegi kormánypártra igaz. Most - ebből a szempontból - nem lenne szükség a második apm-re, mert a minősített többség a saját csapattal is megvan, de taktikai okokból a kormánypárttal is jóban kell lenni. Hát ilyen a politika!”
Tehát akkor, amikor a választók (szavazataikkal) felkenik az új uralkodó(ka)t, s leszik azt az esküt, hogy Én, Németh Csaba/Dr. Ludas László (korábban: Sasvári Tamás) becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; az alpolgármester tisztségemből eredő feladataimat a Nagyatád város fejlődésének előmozdítása érdekében lelkiismeretesen teljesítem, tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorlom, a megválasztott (beavatott) képviselői páholy tagjai az eskü letételét követően azonnal esküszegők lettek?
Prof.(eszor) der Wurm úr válasza szerint igen.
Szerinte természetes, hogy nem az az elsődleges - az esküvéssel ellentétben -, hogy Nagyatád város javára, hanem, hogy a politikai (pénzügyi) alkuk/mutyik és szavazat maximalizáló törekvések eredményeként a kiválasztottak (nép tagjai) jól járjanak.
Ezért kell a feleslegesen is több alpolgármester, s a vele járó indokolatlan pazarlás.
Nem a polgármesternek politikailag megbízható/taktikai, hanem a nagyatádiakat képviselő Emberekre lenne szüksége a városnak.
Vajon miként értékeli Dr. Ludas/ Kárpáti László, hogy őket Prof.(eszor) der Wurm úr (is) csak taktikai/politikai töltelékek (politisches Zeug/political stuff) tekinti?
Nagyatádon tényleg ilyen a politika?
Nagyatád tényleg ezt érdemli?
Mielőtt szokásos „hírolvasói” észrevételeimet közreadnám, a korábbiaktól merőben eltérően egy dicsérettel kezdeném.
Nyugdíjas polgártársaim figyelmét ezúttal is felhívnám, a közelmúltban született elektronikus hírportálra, mely korábbi aggályaim ellenére él, és virul. Mi több, a beharangozottaknak…..
Az Atádhír jóvoltából megtudhattuk, hogy „felszállt a fehér füst”. Mielőtt a KDNP hívek pánikba esnének, megnyugtatásul jelzem, nem új pápát választottak, csupán megalakult Nagyatád város új képviselő-testülete.
A lottón ugyan 62 éve nem nyerek, de ezúttal bejöttek a „számaim”. Ahogy azt előző…..
Meglepődve olvasom az unikumnak beillő tudósítást az AtádHír oldalán. Ilyen még tényleg nem fordult elő Nagyatádon, hogy a szavazást követően nem alakulhatott meg sec perc alatt az új önkormányzati testület.
„Micoda capász” mondaná az oroszlán, miután a Radír Pók kiradírozta a fogait, mert tényleg…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Gyalog galopp című filmben egy francia szidja ezzel az angolokat, majd Artúr király útját egy erdőben a Fekete lovag elállja, összecsapnak, s a király egymás után a lovag kezeit és lábait levágja, majd a Fekete lovag torzója dühödten kiabál utána, na jó, kiegyezek veled egy döntetlenben… jutott eszembe e cikk olvastán. Hogy az angolokat be lehet-e helyettesíteni az atádiakkat, a hozzászólás végére kiderül.
Minden összeesküvés elméletnek lehet valóság alapja, főként akkor, ha a bekövetkezett valóság leképezi a felvázolt jövő dokumentált képzetét. Főként igaz lehet akkor, ha az megtapasztalt tények nemcsak valószínűsítik, hanem teljes mértékben alátámasztják az elmélet részbeni, vagy teljes megvalósulását.
Jelen írás szerint a tudósító részére eljuttatott ”Megállapodás” függetlenül fikciós, vagy valóságos lététől, a ”Megállapodásban” rögzített, de a 2010-es választáson a minden elsöprő erejű kormánypárti győzelem után a - mondhatóan Nagyatádon is győztes - FIDESZ-KDNP párt tagjai olyan ultimátumot, megalázó követelményeket és döntéshozatali korlátozásokat vállaltak, illetve a döntéshozatalból való kizártságot fogadtak el, amely a választási programjukkal szöges ellentétben állt, s egyben a választási győztesek totális kapitulálását jelenti.
Az a kérdés, hogy a közzétett Ormai - FIDESZ ”Megállapodás” fikció, vagy valóságos, arra az elmúlt közel tíz év tényei egyértelmű választ adtak.
Vegyük sorra a ”Megállapodás” létrejöttének körülményeit és a bekövetkezett tényeket, valamint annak hatását.
Ormai hatalmi érdekeinek útjában állt a 2010 előtti kezdeti négyfős FIDESZ frakciónak a polgármester céljait, eszközeit és manipulációit felismerő, azt szóvá tevő, s ellene aktívan fellépő ellenzék léte és tevékenysége. De a frakcióban is volt egy ludas, aki már a pozíciók megszavazását követően átállt a hatalmat gyakorló Ormai fegyverhordozójává. A megmaradt három testőrrel Ormai nem bírt, így más utat keresve be/feláldozta mentorát azért, hogy cserébe a király feloszlassa a nagyatádi testőrségét.
Az elárult csapat mellé állt a jog, a feloszlatásukat jogerős bírósági ítélet monda ki a joggal ellentétesnek. A bíróság döntésének végrehajtását már ekkor negligálták, s a jogon kívüli újabb feloszlatással teljesült Ormai célja.
A szélnek eresztett képviselők helyett a 2010-es választáskor új, a vértjeiket harsányan, harciasan csattogtató FIDESZ sereg indult a választási csatába. A csatazaj sikerrel járt, az atádiak a korábbi győztes mellé álltak, elhitték, hogy az atádi fekete lovag legyőzhető, s le is győzetett.
A végtagjaitól megszabadított torzó által ajánlott, egyezzünk ki egy döntetlenben,mivel sem Artur, sem király a győztesek között nem volt, így létrejöhetett a paktum.
Mit adott a döntetlenért az egyébként győzelemre segített FIDESZ frakció?
A „pürrhoszi győzelem” után megkötött paktumot alapján a győztesek nyerek egy olyan alpolgármesteri tisztséget és a tisztséggel járó juttatást, amelyre egyébként nem lettek volna jogosultak. Így lehetett Dr. Ludas László alpolgármesterként Ormai közvetlen helyettese.
Mindezért cserébe vállalták, hogy a paktumban kijelölt személyeken kívül más személy ne lehessen tisztségviselő, Ormai Istvánnak jelentős összegű juttatást adnak, azaz kifizetik az elbliccelt szabadságát, Ormai Istvánt rendszeresen informálják, a képviselő testületi döntések előtt raportra mennek a polgármesterhez, ahova elvárja Fidesz elnökét is, s legfőképpen Ormai István tevékenységét semmilyen módon nem korlátozzák, róla csak ódákat zenghetnek, gazdagodását garantálják.
A fenti paktum alapján már érthetjük, hogy a választások előtt fennen hirdetett: ki fogjuk vizsgálni a törvénytelenséget, azonnal megtesszük a szükséges jogi lépéseket a felelősség felderítése érdekében, zárjuk le a nagyatádiaknak egyre több kárt okozó Ormai korszakot..., miért fordult meg a szélirány akként, hogy „Új szelek fújnak a testület háza táján, mert az eddigi gyakorlattól eltérően nincs helye a személyeskedésig fajuló vitáknak, az öt-tízórás üléseknek. A jövőben a konstruktív együttműködésre törekedve jobbító szándékkal igyekszünk munkánkat végezni” (Dr. Orbán Csaba FIDESZ elnök).
Nos, ezek után, amikor a Nagyatádiak ismételten választani mennek, jusson eszükbe nemcsak a Brexittel kapcsolatban:
Hülye angolok, angol hülyék! Hova mentek, hülyék?