Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Közlekedő Tömeg Egyesület

48 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A kozlekedotomeg.hu címen éritek el egyesületünk új honlapját, melyen a korábbinál egyszerűbben kereshettek a különböző témájú bejegyzéseink között, megtaláljátok az általunk kikért közérdekű adatokat, a HolaBubi adatbázist, bemutatkozásunkat és tagfelvételi kérdőívünket, mindezt zavaró reklámok…..
A MÁV-Start évek óta elhanyagolja járműveinek karbantartását: több mint 50 kényelmes, 200 km/h sebességre alkalmas EuroCity-kocsi vár hosszú ideje javításra, a légkondicionált Metrovagonmas motorvonatok mindössze 60%-a közlekedik, az 5 éve beszerzett osztrák személykocsik jelentős része félreállítva…..
Az Infopark, Egyetemváros és a Kopaszi-gát térsége közösségi közlekedéssel rosszul feltárt terület, a Budapart első lakó- és irodaházait pedig hamarosan birtokba veszik a lakók és a dolgozók, ezért szükségessé vált a közösségi közlekedési hálózat fejlesztése és kínálatbővítése. A BKK által a…..
„Dehogy van távol Törökbálinton a Tópark miniváros! Az Etele téri csomóponttól autóval nyolc perc, a Tópark Expressz kék buszával (és BKK bérlettel) meg negyedóra lesz.”, „A Tópark Express BKK jeggyel vagy bérlettel használható ingajáratnak köszönhetően a Kelenföldi pályaudvar 10 perc menetidővel…..
Bejelentése pillanatától egyöntetű elutasítás övezi a Budapest–Szeged vasútvonal 2019. december 15-étől érvényes új menetrendjét, mely összességében hosszabb utazási időket, ritkább és egyenetlen vasúti kínálatot eredményez. Az érintett települések lakói, kormánypárti és…..
Mint általában, idén is év végén történik meg az éves menetrendváltás a vasúton: december 15-én számos változás lép majd életbe országszerte. A hatályos előírások szerint a megrendelő Innovációs és Technológiai Minisztériumnak (ITM) valamint a szolgáltató MÁV-Startnak egy hónappal előre kell…..
Külföldi Tanulságok című sorozatunk részeként újabb 4 rövid írás következik. Ezúttal a cseh Regiojet egy piaci alapon működő vonatáról, néhány szokatlan francia tömegközlekedési rendszerről, Afrika legszínvonalasabb vasúthálózatáról és egy osztrák falusi metróvonalról hozunk egy-egy rövid beszámolót…..
“Megkezdődik az észak-balatoni vasútvonal fejlesztése” – adta hírül tavaly ősszel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a munkák idén szeptemberben indulnak. Jelen formájában azonban a beruházás a Balaton északi partjára utazók számára alig jelentene fejlődést: nem csökkenne érdemben a menetidő,…..
Külföldi Tanulságok című sorozatunkban újabb 4 rövid beszámoló következik. Ezúttal a Közel-Kelet leggyorsabban fejlődő vasúthálózatáról, a szomszédos Bécs egy érdekes városépítészeti projektjéről, egy kissé elhagyatott német vasútállomásról és némi dél-olasz közlekedési káoszról olvashattok...
“A MÁV-vezér szerint legalább 6-8 év kell még, míg versenyezni tudnak az autókkal” - olvashattuk a hvg.hu-n még egy januári interjú kapcsán. Amikor a vasúti közlekedés versenyképességéről van szó, szinte mindig a menetidő, a jegyárak és a pontosság kerül elő – ami nem is baj, hiszen ezek tényleg…..
Áprilisra befejeződött a Kelenföld és Pusztaszabolcs közötti felújítás teljes lezárással járó üteme, így 15 hónap után ismét átszállás nélküli utazást kínál a MÁV-Start a pécsi vasútvonalon. De mit is kaptak az utasok a hosszas kényelmetlenségekért cserébe? Sajnos e téren az elmúlt hónap…..
Külföldi Tanulságok című sorozatunk első, második és harmadik és negyedik része után újabb 4 rövid beszámoló következik. Ezúttal a brüsszeli autómentes napról, az izraeli tömegközlekedésről, a vidéki Angliából és türingiai regionális vonatokról hozunk egy-egy rövid beszámolót nektek...
55 év után végre megújul a Blaha Lujza tér – hirdeti a Fővárosi Önkormányzat weboldala. A projekt időszerűségét senki sem vitatja, Pest e szebb napokat látott közterületére igencsak ráfér a felújítás. A hamarosan kezdődő beruházás több eleme valóban pozitív változásokat eredményez. Azonban a tervből…..
Az M3-as metró másfél évig tartó lezárása után az utasok számára az egyetlen érdemi változást az állomások akadálymentesítése jelentette volna, de Tarlós István ígérete ellenére a gyakorlatban ez sem teljesült.Két olyan állomás is van a megújult északi szakaszon, ahol ugyan fel lehet jutni a…..
Korábbi sikeres adatigénylésünk után a MÁV-Start közzétette a tulajdonába tartozó személykocsik nyilvántartását, műszaki állapotra vonatkozó adatait. Egyesületünk tavaly feltárta a MÁV-Start kocsigazdálkodásának súlyos működési problémáit: a nem megfelelő tervezés és gazdálkodás miatt rengeteg…..
Bőven lesz mivel foglalkoznia a MÁV-Start új vezérigazgatójának, hiszen nem csak az InterCity vonatok utasait érinti hátrányosan a cég felelőtlen járműgazdálkodása: a Győr – Bruck an der Leitha – Bécs vonalon közlekedők az elmúlt másfél évben számos alkalommal szembesülhettek vele, hogy útközben…..
Tegnap Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója menesztette Csépke Andrást a MÁV-Start vezérigazgatói posztjáról. A Közlekedő Tömeg Egyesület üdvözli a lépést. Homolya Róbert már korábban is kritizálta Csépke tevékenységét, beleértve az IC+ projektet. Januárban bejelentette, hogy elrendeli „a…..
Egyesületünk kérésére a MÁV-Start nyilvánosan közzétette az idei menetrendi évben közlekedő személyszállító vonatok összeállítási rendjét, az ún. SZVÖR-t, mely mostantól mindenki számára elérhető. Ezen dokumentum nyers adatok formájában azt tartalmazza, hogy az egyes vonatoknak terv szerint hány…..
Külföldi Tanulságok című sorozatunk első, második és harmadik része után újabb 4 rövid beszámoló következik oldalunkon. Ezúttal egy kis szlovén várostervezésről, a finn távolsági vonatokról, Porto tömegközlekedéséről, illetve egy különös pekingi villamosvonalról hozunk egy-egy rövid beszámolót…..
Miközben az európai nagyvárosok Oslótól Tiranáig, Madridtól Moszkváig a belváros forgalomcsillapításán és élhetőbbé tételén dolgoznak, Budapest V. kerületében a ’70-es évek szemléletmódja uralkodik. A kerület polgármestere büszke arra, hogy 2014 óta 145 új felszíni parkolóhelyet sikerült…..
Február elején új üteme kezdődik a Budapest–Hatvan vasútvonal felújításának: a Pécel és Aszód közötti vonalszakaszt 10 hónapra teljesen lezárják. Az itt közlekedők nem örülhetnek felhőtlenül a fejlesztésnek: a lezárás alatt tervezett autóbuszos pótlás jóval lassabb eljutást, és plusz átszállásokat…..
Külföldi Tanulságok című sorozatunk első és második része után újabb 4 rövid beszámoló következik oldalunkon. Ezúttal Szkopjéből, majd a németországi Nordhausenből, ezután Bécsből, és végül utoljára Ciprusról érkezik egy-egy rövid közlekedési jellegű megoldás...
A MÁV-Start most sem készült fel az ünnepi forgalomra: december 21-e óta 100 Intercity-vonatra fogytak el a helyjegyek. A Győr, Nyíregyháza, Miskolc, Szeged, Pécs, Zalaegerszeg, Kelebia, Lőkösháza és Biharkeresztes felé közlekedő járatok is megteltek. Bár a vasúttársaság előzetesen azt ígérte, hogy…..
Előző héten Baló György műsorában beszélgettünk a MÁV-Start problémáiról: késések, zsúfolt és koszos vonatok, pocsék utastájékoztatás, felelőtlen gazdálkodás. Az RTL Klub eredetileg egy vitát akart rendezni Csépke András vezérigazgató és a Közlekedő Tömeg Egyesület között, melyre mindketten…..
December 7-én jelent meg a Fővárosi Közgyűlés honlapján az elektronikus jegyrendszer, a RIGO szerződésének megszüntetéséről szóló előterjesztés. Egyesületünk álláspontja szerint az előterjesztő Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes, valamint a BKK vezérigazgatója és igazgatósági elnöke szándékosan…..