Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Callidus

0 bejegyzést írt és 587 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kicsit is tájékozott olvasóink jól tudhatják, hogy Magyarország és/vagy a magyar kormány renoméja borzasztóan rossz külföldön. Mi magunk is évek óta foglalkozunk a jelenséggel, melyben a jogos kritikák teljesen hajmeresztő túlzásokkal keverednek; miközben az, hogy ennek a…..
Callidus 2013.04.09 15:00:22
@Kandeláber:
Nem. Sokkal inkabb annak orulok hogy helyesen dontottem amikor kozel egy evtizede eljottem, igy ilyen primitiv rosszindulatu kommentet csak az anyanyelvemen tudok olvasni, az meg egyre kevesebb idomet tolti ki.
Callidus 2013.04.09 15:01:59
@Kandeláber:

De ne aggodj, a remeny sosem hal meg bennem. Akkor is kommentelni fogok amikor teged akarnak majd keresztre fesziteni. Akkor is azt fogom mondani hogy nem-ez a megoldas. Te pedig csak akkor erted majd meg miert nem.
Callidus 2013.04.09 15:06:42
@Kandeláber: Te most koveted el, ha ennek ellenere nem nezel utanna a tenyeknek.

Ha valami nem tetszik valtoztasd meg.
A legteljesebb siker, amikor önerőből, több száz jelentkező közül mindenkit megelőzve Tiéd álmaid állása. Le a kalappal előtted, tényleg a legjobbak között a helyed! Ugyanakkor ne legyünk naivak: az egy 1:100-400-hoz nem túl kecsegtető arány egy átlagemberre vetítve, aki…..
Callidus 2013.04.02 14:25:32
Erdekes erzes "karriertanacs"kent olvasni az egyik legnagyobb problemajat a balkani orszagoknak.

A "networking" meg ismerosok illetve referenciak mukodesi elve teljesen mas a nyugati orszagokban. A "kapcsolat", illetve "segitseg" termeszete is teljesen mas.
Nagyon nehez ezt elmagyarazni egy olyan tarsadalomban ahol ez ismeretlen, hiszen az urambatyam vilagban szocializalodott mindenki, de karriertanacskent leirni az embereknek a nyilvanvaloan rossz rendszert fentarto szokast ujra es ujra, mitobb a lelkiismeretet nyugtatgatni a buntudatot enyhiteni, szerintem hiba.

Es nagyon egyszeru megerteni miert.

Csodas erzes lehet ahogy sikerul bejutni valamilyen allasra egy kis "protekcioval", a mosoly akkor kellene hogy lefagyjon amikor rajossz hogy a kolegaid nagyresze is "protekcioval" jutott be. Azaz az elsodleges prioritas a "szivesseg" viszonzasa, lojalitas, csunya szoval csicskasag, es nem a hozzaertes, vagy mashol elert eredmenyek esetleg uj elkepzelesek bevezetese. Ennek a rendszernek felszinen uszkalo mocska probal ugy tenni mintha iranyitana egy vallalatot/orszagot. A dilettantizmus diadala.
Itt lenne az ideje ezt a rendszert lebontani es nem "karriertanacsokkal" tovabb fentartani.
NINCS protekcio! Ha csak a tudas szamitana akkor lenne eselye nehany gondolkozni is kepes embernek hogy mukodo renszereket probaljon meg osszekreativkodni a mar meglevok kulonfele pantlikakkal cicomazasa helyett.
Hogy eloben ez hogy nez ki, arra jo pelda a kulfoldon munkat vallalok tapasztalata. Ha jo vagy felvesznek, mindegy kinek vagy a haverja, vagy hogy honnan jottel. Ha nagyon jo vagy, akkor a karriered is ivel, es ehhez nem kell feszengos "haveri sorozesekre" jarni a helyi potentattal vagy wanabe minigengszterekkel.

Az eredmeny, egy sokkal jobban mukodo orszag, ahol az ertelem viszi a faklyat es nem a "legerossebb", "legbefolyasosabb".
Callidus 2013.04.02 15:27:44
@Zabaalint: Referenciakent de nem szivesseg odavissza-kent. Biznak a te ertekiteletedben, de a HR csoportnal teljesen mas szempontok vannak eloterben.
Peldaul partpreferencia, lojalitas, van-e politikus ismerose, meleg-e vagy fekete, soha nem szerepel a rublikak kozott ebben egeszen biztos vagyok.
Ismét jelentkezett egy régi szerzőnk, Lobelt Ledfold, aki egy korábbi posztra reagálva írt arról, miként működik a protekció a multivállalatoknál. „Az én munkaadó cégemen belül az állások, különösen a jó állások Svájctól Ausztráliáig, Kínától Argentínáig ismerős…..
Elveszik a munkát. Biztosan bűnözők. Cionista összeesküvés áll mögöttük. Ismerős? Pedig ezek nem valamelyik kommentcunamiból vett idézetek, hanem az angolok egy része reagál így az országukat elöntő külföldiekre. Érdekes gondolatok Lászlótól. (Az írás alapjául szolgáló…..
Callidus 2012.12.15 13:28:18
@r222: Koszonom. Kihagyom. Sokat egyikunk se tanulna. Sok szerencset egy olyan elethez ahol a liberalis szitokszo. Nehany ev es visszaterunk ra, hatha akkor okosabbak leszunk mindketten.
Callidus 2012.12.15 13:32:33
@an hero please: Ha csak egyetlen egy jo embert is ismersz a "csoportbol" mar tudnod kellene hogy miert butasag butasag a "kulturak osszeutkozese". Ha meg esetleg eltel mas orszagokban ahol ezek a kulturak egesz jol mukodtek egymassal akkor tudod hogy a jovo nem a nemzetallamoke hanem az emberisege.
Callidus 2012.12.15 14:49:58
@Scaramella va alla guerra: Az irany az adott. Az emberiseg egyesul hiszen egy is. A kultura nem veled szuletik. Megtanulod.

Igen, vannak integracios problemak sok helyen, de ezeknek a megoldasa nem az elkulonules, elkulonites, falak etc... Marpedig ha az nem alternativa, akkor nem tudom hogy az egesz megkulonboztetes mennyire relevans. Pontosan ahogy valaki leirta elottem, nezheted korcsosulasnak, vagy nezheted a sokszinuseg diadalanak. Felhetsz a szomszedodtol mert nem olyan mint te, vagy tanulhattok egymastol.
Az evezredes keveredes miatt teljesen ertelmet vesztettek ezek a hatarok. Ki a cigany? Ki a magyar? Ki a holland? Akinek csak az apja holland? Vagy akinek az anyja? Vagy egeszen nagyszulokig, vagy meg messzebb? Senkinek nem tunik fel a torok kultura otthon? (meg a tobbi) A lecso, meg a sutemeny? A hejde huszar fekete haja honnan van?
Eleg volt 50 ev orosz megszallas hogy a turo rudi nemzeti etel legyen. Amikor sokat utazol csodasan latszik ahogy az osszes kultura keveredik mar evszadok evezredek ota. Az hogy ez most felgyorsult az interkontinentalis utazas olcsosaga/elerhetosege miatt, az ellen lehet agalni, de megallitani csak egyfelekeppen lehet, es az Eszak Korea nak hivjak.
Mai postunkban egy szomorú - mondhatnók - szívfacsaró és nagyon igaz történetet olvashatunk a festői Limerickből, egyenesen a Boldogság smaragd szigetéről. Bár nem tisztje a szerkesztőnek, hogy véleményezze is az olvasói leveleket, ezúttal kivételt teszek: sajna minden…..
Callidus 2012.10.30 17:45:29
@Azbej Tristan: Tekintve hogy en a fizetesemet nem a Magyar Allamtol kapom, ezert tenyleg onzetlenul probalom az itteni valosagot bemutatni nekik.

Azert az itteni allam fizet hogy segitsek azoknak beilleszkedni akik nem osztjak a velemenyed az elheto kornyezetrol. Az, hogy az itteni adofizetok penze amit kapok, az azert nem zaklat fel, mert az o eletuket teszem jobba azzal ha athidalom a "kulturalis kulonbsegeket" amiknek legtobbjet a mindenkori politikai haszonszerzesbol felberelt lelkes mediamunkasok okoznak. Raadasul ez egy olyan problema ami letezik, hogy a hazatero magyarokat a sajat hazajukban mennyire es hogyan kell egy politikai szervezetnek "segiteni", arra is szivesen adok tanacsokat, noha az oldaladon a kommentelok nagytobbsege (igen, jol lathato TOBBSEGE) okosan leirja.
A gond az hogy a szamok sem tamasztjak ala az elkepzelesedet. Amig te 5-10 hazatero csalad siker tortenetevel (minden tiszteletem az oveke) kampanyolsz, addig szazezrek , igen szazezrek (itteni becsles!) hagyjak el az orszagot.

Olyan zurvavart okoztok a fejekben ami ugyan elbizonytalanithatja egy idore az embereket otthon, am ahogy sikerul 2 hetnel tobbet eltolteniuk egy masik orszagban komoly kognitiv disszonanciahoz vezet, es annak is ok isszak meg a levet.

En az itteni eletet mutatom meg azoknak a csaladoknak akik nem azt a tudndermese orszagot latjak mint te, ezert kenytelenek nullarol ujrakezdeni egy masikban.

Ideologiarol nem vagyok hajlando vitatkozni, de a szamokat szivesen bemutatom.

Ideje lenne tenyleg elkezdeni valamit, itt az ido Tristan. Az oszinte es racionalis kommunikacio lenne az elso lepes.
Callidus 2012.10.30 18:04:19
@Frau Holle: Termeszetesen tudom. Sok csalad megy haza, de hogy ezeknek a csaladoknak a Tristan fele 10 pont-e az oka, abban engedd meg hogy ketelkedjek.

De gondolom a vandorlas iranyan nem fogunk vitatkozni.

London ma a 3. (2.) legnagyobb magyar varos.

Ezt le lehet tagadni, lehet nevetgelni a sok "pinceren" meg "pizzason", vagy el lehet gondolkozni rajta. Magyarorszag nem a balkan. Ehezes nincs. Meg lehet elni, lehet hazat meg autot venni.
Mas elol jonnek el az emberek. A tarsadalmi latasmod es ertekrend az aminek fejlesztesehez nem kellene penz, csak egy kis gondolkozas es valamilyen boldogabb tarsadalom megfigyelese, de ahhoz meg egy kis alazat kellene. 22es csapdaja.
Callidus 2012.10.30 18:58:58
@Frau Holle:

A cafolatot megtalalod ugyanazon az oldalon. Csak olvasd el a kommenteket.
"Masreszrol" a pontos(nak gondolt) adatokat egy mukodo tarsadalomban elered. Nemreg beszelt rola otthon a brit nagykovet is (gondolom hadoval), es eleg mondjuk egy iwiw vagy facebook keresest elengedni, hogy a nagysagrenddel kb tisztaban legyunk.
En azt nevezem "boldogabb" tarsadalomnak ahova az emberek mennek. Ahonnan jonnek ott nyilvanvaloan megoldando problemak vannak. Ez minden orszagra igaz. Teljesen mindegy hogy ki mekkorara tartja a sajatjat. Az vagy mukodik, vagy nem.
Senki nem becsuli le az embereket sem. Ez az egymas becsmerlese es a mindent mindennel szembeallitas olyan retorika amibol produktum nem szuletik.
Nehéz mit mondani egy olyan poszt előtt, aminek szinte minden szavával egyetért az ember, így nem is nagyon tehetek mást, mint hogy őszinte szívvel ajánlom mindenkinek: olvassa végig és (bár nem vagyok naiv, de nem adom fel) próbáljunk meg értelmes beszélgetést folytatni Z.…..
Timelord Hazádnak rendületlenül 2012.10.13 08:00:00
(Humorosnak szánt vers részlete, 1881) A boldog békeidőkben a kivándorlás a kétkezi munkájukból élő, politikai jogokkal nem rendelkező iskolázatlan szegénység számára a vagyoni és társadalmi felemelkedés reális lehetőségét jelentette. 1899–1913 között 1,2 millióan…..
Callidus 2012.10.19 11:51:18
Tristan, ha egy vita soran az ervek kozott a "vigyazz mit mondasz mert birosag" felbukkan, azt civilizalt tarsadalmakban fenyegetesnek nevezik.
Tudom hogy a balkanhoz kozelebb a baseballutotol szamitjak a fenyegetest, am egy kozpenzen fizetett kormanyalkalmazottol egy "konzultacio celjabol" keszitett weboldalon mas a helyzet. Akkor is ha propaganda celbol keszult, (es visszafele sult el).

Orulok hogy itt vagy egyebkent, kivancsi vagyok a velemenyedre ezzel a cikkel kapcsolatban. Hogy erzed, van-e hasonlosag a te kdnp-s propagandad es az itt leirt tobb evtizedes hazudozas kozott?

"Ilyen körülmények között a kivándorlás ellenes propaganda felértékelődött. .
Az állam felszólította a lelkészeket, hogy az amerikai élet nehézségeiről rendszeres időközönként tájékoztassák híveiket. A kocsmárosokat figyelmeztették, ne tartsanak üzletükben a kivándorlás megszervezéséről szóló nyomtatványokat, és reklámfüzeteket. Bevetették a sulykolás és félelemkeltés eszközét is.
Elrettentésül az újságcikkekben kizárólag az Amerikában munkabalesetet szenvedők, vagy számításukat meg nem találók példáját emlegették és azt állították, a kivándorlók a gyötrelmes utazás, a honvágy és más szenvedések ellenére csalatkozni fognak reményeikben."

Es akkor most kerlek nezd meg az oldaladat, nezd meg a kommenteket gza00 es a tobbi alkalmazott a valosagnak es a kommentek tobbsegenek (tobb mint 2/3 :) teljesen ellentmondo porhinteset.
Hogy erzed? Tisztesseges dolog az embereket a sajat penzukon felretajekoztatni?

Hogy erzed, amikor kinezel a halaszbastyara, hogy amit teszel az helyes? Ha igy erzed kerlek indokold meg hogy megerthessem mi megy vegbe a fejekben amikor a nyilvanvalo szabadsagjogoktol megfosztast unneplik, unnepeltetik.

A temara visszaterve: Kerlek mutasd be nekunk hogy az elmult 2 evben (vagy tobb) miota a gyerehaza.org oldalt uzemelteted hogyan valtoztak a szamok. Nem az ideologia meg az igeret.... hanem a szamok. Tobben akarnak-e eljonni az altalatok tundermesenek felfestett virtualis vilagbol? Tobben mentek-e vissza? Mert ertem en hogy azt igeri a fonokod hogy ha ujra megvalasztjak akkor mi mind visszamegyunk, de ezt sem en sem a szamok, sem a valosag nem tudja alatamasztani.

Amit meg mindig nem ertesz, se te se a kolegaid, hogy epp az uzi el a gondolozni kepeseket hogy mar ti is a mi generacionk derekszogbe hajoltatok egy "halaszbastyaert" es ugyanazt csinaljatok mint azok akik miatt erre kenyszerultok.

Kepviselsz egy partot ami betiltana az abortuszt es visszahozna a halalbuntetest (2012ben!), ami megujulast iger de 20 eve reszt vesz abban ami "ellen most kuzd".

Ezt nem tudom megerteni egy velem egykorutol. A fonokeid ebben szocializalodtak az ertem hogy nem megy a valtozas, de ti, az uj generacio... nektek kellene lenni a valtozas. Ha latnek ilyet hazamennek, meg akar dolgoznek is az orszag erdekeben. De az erdek meg mindig balkani pitianer rablas, es a fele is sodorja az egesz tarsadalmat.

Es ennek te is reszese vagy.
Egy már 1992-ben megírt Ámokfutók-dallam adja Lady Gaga Paparazzi című slágerének alapját. Maga a képen is látható Kozso mondta el ezt a döbbenetes hírt a Hír24 portálnak nyilatkozva. A producer ezt a hasonlóságot észre sem vette volna, de mivel hűséges, szerető…..
Mai szerzőnk, Zoltán Norvégiában él és tapasztalatai alighanem mindenki számára érdekesek lehetnek. Úgy érzi, új lakhelyén a legfontosabb tapasztalat a nyugalom, hogy a Kelet-Európában jelen lévő stressz ott sokkal kevésbé keseríti meg a…..
Több ezer zaklatott komment érkezett az utóbbi napokban arra az amatőr videóra, amit egy kerékpár-tulajdonos készített, miközben rajtakapta a leláncolt biciklijén ügyködő tolvajt. A felvétel valahol Amerikában egy bevásárlóközpont bejáratánál készült: a kerékpáros…..
Határátkelő Kínában az élet 2012.07.20 00:21:00
Ez a posztunk egészen különleges lesz, hiszen Szilvi Kínából írt, ami azért lássuk be, nem tartozik a leggyakoribb célországok közé (még). Szilvi és családja (két kisgyerekkel) saját bevallása szerint nem kényszer, vagy anyagi problémák miatt indult neki, hanem férje szakmai…..
Határátkelő London vagy vidék? 2012.07.21 06:59:00
Zoli már tudja, hogy megy, azt is tudja, hogy Angliába, azt viszont még nem, hogy inkább Londonba menjen, vagy jobb lenne a vidéket választani. Miközben ebben is kéri a segítségeteket, elmeséli azt is, hogyan jutott idáig. Akad az írásban jó pár megfontolandó gondolat. „Egy…..
Ha a kormányzat és az ország vezetői sorozatos hibái hátterében egyszerűen csak a butaság és a felkészületlenség állna, ahogy az sokáig legalább "remélhető" volt, már akkor sem lenne épp rózsás a helyzet, ennél azonban sajnos úgy tűnik, sokkal aggasztóbb a valóság. Mára…..
Callidus 2012.07.28 14:14:11
@Politizátor: Teljesen egyetertek.

Ezert bizonytalanodtam el en is a nagy hadakozasom kozepette.

Pedig epp ezzel foglalkozom. A "felazsiai"sagunk okozta integracios "gorongyok" kisimitasan itt a UK-ben ahova mostmar tenyleg nepvandorlaszeruen erkeznek az otthonrol menekulok.
Eddig nem kapcsoltam ossze a ket dolgot, pedig az osszefugges a napnal vilagosabb.

Honapokba/evekbe telik mire egyaltalan megertik a legtobben hogy nem letezik az az elkepzelt "hierarchia" aminek elkepzelt maszasakor egymast rugjak vagy nyaljak az emberek.

Es pont ez az elkepzelt hierarchia teszi lehetove otthon hogy "eros" legyen valaki, es kovessek.
Callidus 2012.07.28 15:48:13
@hajraorban1: Pontosan ez az a tudatlan duhtol frocsogo, ertelmes parbeszedet elutasito beteg mentalitas ami miatt akkor is elhagyom az orszagot ha 0% az "allamadossag".

Milyen szerencse hogy mar lassan 10 eve elegem lett ebbol, es nem kellett vegigneznem az elsosorbol hogy meg piedesztara is emeljek.

Ez az a felazsiai gondolkozas amirol a vezered beszel. Es igaza van. Neked ellenseg kell nem parbeszed.

Azt azonban meg most sem gondolom hogy a tobbseg igy gondolkozna. Inkabb felnek. Ezert lehetsz hangosabb, mert mar kinevetni sem mernek.

Szamolgasd az allamadossagot, add oda a nyugdijad is ezert a szelsebes fejlodesert amibol gondolom csak az eles kanyarok miatt esik ki egy teljes generacio es rohan a hanyatlo nyugat libsibolsi fertojebe "rabszolganak".
A BKV hajóprojektjének nagyon örültem. Az már az elejétől egyértelműnek tűnt, pláne a két part közötti cikkcakkozás kapcsán, hogy ez a járat nem a gyorsaságról fog szólni, hogy az utazás örömét nem a gyors eljutás fogja jelenteni. De ezt nem éreztem feltétlenül gondnak,…..
Callidus 2012.07.09 15:35:19
@Malachi: Nem. Nem ertem a problemat.

A tomegkozlekedest ilyenkor szoktak racionalizalni, atszervezni, ujratervezni.

Ha erre nem kepes az eppen regnalo csapat, akkor meg egyszeruen kampanyolni a "problema ellen".

Szerinted "unalmukban"utazgatnak a nyugdijasok? :)))

Borzalmas hogy enyire elvalasztottak nemcsak a valosagtol hanem a sajat nagyanyadtol is. Igy nem erted hogy kettot pislogsz es te fogsz ott "unalmadban" utazgatni.. :)))

Nade mindegy is. Vissza a temahoz.

Ha ezt a hajozast hozzaertessel, kreativitassal valaki tenyleg megszervezne, az nemzetkozileg is hires es nepszeru lehetne, tekintve a varos adottsagait.
Mas varosokban teljes iparag epul erre, mert van szakertelem es motivacio.

Otthon a lojalis valaki valakije szakerto a lacipecsenyen nem lat tul, meg az olcso setahajokazason.. meg persze neki csak az a dolga hogy az EU tamogatast kivegye a projectbol.

Ezert lathatod ezeket a kudarcokat.

Persze nem ezt latod, hanem azt a sok sok "ellenseget" akit kitalaltak neked az elmult evekben.
Hogy az ovonenid is ellenseg lehet mara, az mar a te hibad.
Miért veszélyes a revizionista romantika? Miért nagy probléma, ha államtitkárok asszisztálnak vagy tesznek úgy, mintha asszisztálnának egy olyan halott író hamvainak a szomszédos országba történő becsempészésében, aki 1944–1945-ben a nyilaspuccs után a nyilas parlament…..
Callidus 2012.06.02 18:06:01
@73. Vladys - Vonajugend által kiképzett fényharcos: Termeszetesen itt is van szelsojobb aki ugyanezt a retorikat fujja, es a bevandorlast okolja mindenert, de a tarsadalom negyresze kineveti ezeket.
Callidus 2012.06.04 13:14:07
@Mj: A kozosseg szo jelent mast szamomra.

895. Ugye?

Szerinted akkor senki sem "birtokolta" ezt a foldet? Vagy legalabbis nem erezte ugyanugy?
Gondolom udvrivalgas fogadta a mongolia felol erkezo nepeket, es egy baratsagos atadas atvetel soran lett a "mienk" a karpatmedence.. Aha.. :))
Ezert nehez a tortenelemben keresni az identitasodat, mert tortenelme mindenkinek van. Az hogy az idointervallumot a magunknak megfelelore huzzuk, es hosiesse tesszuk romatikus novellakkal a rablast fosztogatast elnyomast es gyilkossagot, attol meg nem lesz az.
Megegyszer mondom: Egyetlen nep sem kezdi nagykent. Kis elszigetelt falukent indul minden. Aztan hozzalopja rabolja gyilkolja a szerencsejenek, es/vagy tudasanak megfeleloen a kornyekbeli torzsek falvak teruleteit, eroforrasait.
Oda kituzi a sajat kis zaszlajat es retteg hogy a szomszed ne rabolja vissza. Ezert bohozat az osszes orszaghatarnak nevezett elkepzelt hatarvonal.
Mindig reménykedünk és mindig csalódnunk kell. Pedig általában nagyon jó és olykor egészen különleges dalt küldünk hazánk képviseletében az Eurovíziós Dalfesztiválra. Azt sem lehet mondani, hogy nem próbálunk változtatni: volt egészen profi blues, nyálas diszkósláger, igazi…..
Callidus 2012.05.28 18:07:37
Kerek minden kommentelot hogy tartson velem egy kis jatek erejeig.

Doljunk hatra, fujjuk ki magunkat, probaljuk meg elfelejteni egy pillanatra a nacionalista hozongest, es merengjunk el azon mit tudunk mondjuk Szloveniarol. Hogy elnek ott az emberek? Milyen politikai vezetes van, ki a miniszterelnok? Ki az allamfo? Ki a legnepszerubb pop egyuttes?

Most zongorazzuk ezt vegig az osszes resztvevo orszaggal.

Megvan?

Vegyuk szamitasba a lakossag szamat, a nemzetkozileg is elismert kulturalis produktumainkat (a mait!! nem a nagyapainket!)
es tegyuk kontextusaba az orszagot.

Tudom hogy ketsegeejto, es zavaro is egyben...
Europaszerte SENKI sem UTALJA az orszagot, SE a Magyarokat, de meg az Orban Viktort se. Meg a Fideszt se. Egyszeruen nem is ismerik. Es nem is kivancsiak ra. Pont ugyanannyira fenyes csillag europa egen Magyarorszag mint Esztorszag vagy Lettorszag. Kb annyi embert is erdekel.

3 napja volt a BBC-n egy doksi Azerbajdzsanrol es arrol hoyan hasznaljak politikai celokra ezt az itt mar csak egy regi lesajnalt esztradamusornak tartott bohockodast.
Megdobbento a hasonlosag, noha otthon meg ezt is negativ elojellel hasznaljak, azaz nem az "Europa Imad" szlogent hasznaljak mint Azerbajdzsanban, hanem pont az ellenkezojet. :))
Csak ez sem erdekel senkit. Azerbajdzsant is mint az emberi jogok semmibe vevojet vizsgaljak, amugy sosem hallottak meg rola a legtobben.

Csak mondom, hogy valojaban igy nez ki kulfoldrol Kelet-Europa. Merthogy tul sok kulonbseget sem tesznek a volt szovjet utodallamok kozott se.
Gondolom ezzel a szemelyes megfigyelesemmel se a kommentelok nagyreszenek szivebe nem lopom be magam, es az MTI se szivesen alkalmazna.
Am a valosag ettol meg ez.
Lattam valaki probalja elbagatellizalni a "keleti barbar torzsek" amugy kivalo kommentjet.
Hogy mennyire barbar, es mennyire agressziv ahhoz eljonni sem kell hogy lasd. Csak olvasd el ezt a kommentfolyamot. Vagy szinte barmelyiket Magyar nyelven.

Nem sikerult igazan felnonie a tarsadalomnak otthon, ezert a vezetok sincsennek tisztaban mit jelent egy civilizaltabb tarsadalom. Igy ismeretek hijan egyetlen dolog lehetseges szamukra. Hatra arcot vezenyelni, es a regi ideig-oraig bevalt trukkokkel (jol dokumentaltan elerheto, klingonok is tudjak alkalmazni, konnyen megjegyezheto es a legiskolazatlanabb retegnek is atadhato primitiv ideologiak... mind tudjatok, latjatok, halljatok, erzitek mik ezek). Ezzel probaljak elterelni a figyelmet az eredmenyek teljes hianyarol, es az eddigi tamogatok kifizetesenek procedurajarol azok, akiknek nem erdeke hogy kepzett, tajekozott, es ennek megfeleloen magabiztos es jolinformalt legy. Az sosem jo. Egyszerubb ha kategoriakra bontanak benneteket es hagyjak hogy a fuletekbe suttogott butasagokkal essetek egymasnak. Zaszlok ala alltok, oldalakat valasztotok. Ezzel veszik el az egyetlen megmaradt szabadsagotok.
A Bakony egyik csúcsába rejtett titkos harcálláspont felelt volna Moszkva, és a NATO ellen az osztrák-olasz fronton harcoló magyar és szovjet alakulatok közötti kommunikációs összekötéséért. Szovjet vasszörnyek a Bakony csúcsán (Fotó: Kizmus Szabolcs/Hadsz)..
Az egész azzal kezdődött, hogy az Egyenlítő blog megírta, hogy a Tv2 annyit tudott mondani az Educatio 2012 kiállításról, hogy a habos palacsinta fogyott a legjobban a rendezvényen. Pedig történt ott más is. Egyrészt jól fogyott a nutellás palacsinta, másrészt a Hallgatói…..
Callidus 2012.01.23 17:54:06
@Donum: Ne azt nezd ki mondja hanem azzal vitatkozz amit mond. Mindenki tobbre menne vele.

Kerlek magyarazd el nekem miert van rendben hogy az egyetemistakat 6-12 evre az orszaghoz kotik. De nem am karrierlehetoseggel, jovokeppel. Nem.
Rendelettel.

Es ez csak egy a partallastol fuggetlenul racionalisan vizsgalhatatlan intezkedesek sorabol.

En leszarom ki mondja es milyen zaszlot lenget. Ha valami ostobasag, es kifejezetten rombolo az ellen erdemes felszolalni. Nem azert mert az "ellenseg" meg "masik" oldal mert ez csak a szofosas amivel a jozan eszet veszik el az embereknek. A jozan eszet amivel vegig gondolna hogy mit is okoz ha a hajlektalansag bunelkovetes, vagy ha kulonbozo vallasokat teszel egy fejlett(?) tarsadalom alapjaiba (2012 ben!)

Racionalis gondolkozasra lenne szukseg.

"Yes, the Hungarian government is misunderstood – by itself. It misunderstands its own position in the world and with the citizens of Hungary."

Pontosan igy nez ki ha az azota megcafolhatatlanul elfoglalt magyar median kivulrol nezi az ember.
Jol leegyszerusitettek a vilaqot nektek. Vagy ez a tabor vagy az a tabor. Ha nem "ez" akkor biztos hogy "az". Vicc.
Biztos vagyok benne hogy 8millio ember egyik tabornak sem igazan tagja, de ez a veresszaju orjonges, a paraztatassal egyutt a letminimum korul elkeseredetten kuzdoknek elkerulhetetlen opciokent jelenik meg.
Pedig nem az.
Callidus 2012.01.23 19:44:20
@Tesztelo.hu: Tenyleg nem egyertelmu hogy a megoldas egy normalis karrier eleresenek a lehetosege lenne? Ezt rendelettel elodazni butasag, az embereket meg meg ezalapjan is egymasnak ugrasztani "az en penzemen elvegzi, es elmegy sok penzt keresni mashova" dumaval, na az mar a teljes nonszensz kategoria.
Callidus 2012.01.23 21:22:09
@Diopapa_sok: A skandinav orszagok helyzetet epp ismerem. Az emberek sokkal mobilisabbak, raadasul az orszagok kozti utazas es munka egyszerubb mint a megyen beluli Magyarorszagon. Raadasul Norvegiaba azert eri meg atmenni Svedorszagbol mert a kereset a duplaja (az arak is) de te ahogy csak teheted Svedorszagban toltod az idod igy a koltsegeid a felere csokennek.
Mindettol fuggetlenul, nem milliokra var egyetlen otthon dolgozo orvos vagy apolo sem. Csak egy onerobol fenntarthato tisztesseges eletre a betegektol kikonyorgott "hozzajarulas" nelkul.
Meg lenne ra a mod, ha lenne ra akarat, vagy tudas. De a donteshozasban a rizsazas maradt, abbol meg pontosan az az ertelmesebb reteg nem ker nehany evnel tovabb akik ilyen munkavegzesre alkalmasak. Meg lehet oket "regulazni" mindenfele rendeletekkel, sot rajuk lehet tenni az arcimket hogy a "tarsadalom lassa" mennyibe kerultek, de ezeknek a modszereknek a vegeredmenye szerintem eleg egyertelmu.
Alig egy hónapja írtuk, hogy egy felmérés szerint a megkérdezett legalább egymillió dolláros vagyonnal rendelkező burzsujok 20 százalékának van valamilyen táblagépe, ezek 80 százalékának hátulján pedig alma logó virít. Egy friss kutatás szerint viszont mobilfronton…..
Burzsuj Svájc a leggazdagabb!? 2011.09.16 08:00:00
Itt egy újabb gazdaglista. A Global Wealth Report szerint a tavalyi évhez hasonlóan a leggazdagabb országok rangsorát most is Svájc vezeti, de ott van a topban az Egyesült Államok, Japán, Dánia és Hollandia. A rossz hír, hogy mi megint a lista végén kullogunk, amíg az egy főre jutó…..
Callidus 2011.09.17 13:58:46
Mulatsagos latni ahogy a penzrol beszeltek. Ez a komment kulonosen erdekes: "A pénz a pénzügyileg műveletlenek számára szorongás. Mert állásból származik a jövedelme. Mire megkapja, a fele elmegy adóba. A másik felének a jó része meg elmegy hitelre, mert a számára luxusnak számító cikkeket abból fedezi. A végén mindig kitörő örömmel fogadja a hónap végén a fizetést és rettegve várja a hitel csekkeket. Aki ebben a szellemben nő fel és a kamaszkorát az ingyenesen biztosított hitelkártya kiterhelésével kezdi, az nem is érti, hogy van egy életvitel, ahol a pénzed egy redszerben dolgozik, azért, hogy biztosítsa neked a stabilitást.
A legtöbb ember azt sem tudja pontosan, hogy mennyi a pontos havi kiadása. Vagy hogy mennyibe kerülnek az álmai, és hogy mit kell tennie azért, hogy a hozzájuk szükséges anyagiakat előteremtse. Vagy hogy milyen ütemben kéne előteremtenie."

A penzed "rendszerben dolgozik" :)))

Pontosan ezek a "dolgozo" penzek, es az ezekre epitett teljesen abszurd parazitamegoldasok vezettek oda hogy ma nem tudsz meginni egy uveg tiszta vizet, es a vilagban ma tapasztalhato egyenlotlensegek elhomalyositjak a legdurvabb kiralysagokat, diktaturakat is.

Lehet ezt a virtualis showt csinalni, de mar nem sokaig. A te altalad "biztonsagnak" titulalt penzharacsolas pontosan azt a biztonsagot nyujtja neked mint a fegyencnek a borton fala. Jobban felsz a holnaptol mint barki, mert sosem tudod mikor veszited el azokat a dolgokat amiket erteknek gondolsz. Nagyreszt teljesen hasznavehetetlen targyakat. Olyan targyakat amiket egy szinten ilyen parazitamentalitasu rendszerbol kinovo, komolyan fejlesztett manipulativ lozunggyujtemennyel tesznek kivanatossa szamodra.
Volt szerencsem megnezni annak az utnak a veget ami neked olyan kivanatosnak tunik. Minel tobbet jarsz rajta annal maganyosabb leszel, es egyetlen igazi dolgot sem talalsz majd magad korul.
Egy oszinte mosolyert odaadnad az osszes haracsolt vackot, mert a masok irigysege csak az elejen tunik sikermeronek.

Egyetlen szo csak. Produktum.

Van aki eloallit produktumot, es van aki nem.

Olyan sokan lettek azok akik a produktum eladasanak eladasabol elnek hogy a termek amikhez hozzajutsz szinte semmilyen osszefuggseben nincs azzal a kozos megegyezesu ertekjelzo papirdarabbal amit adsz erte. Az ertekjelzo papir ami a kezedben van, annak sincs az egegy vilagon semmi koze a valosaghoz nyomtathato, de ez a hatalmas meretu parazitatarsadalom szepen kiszippantja a gazdatestenek az alapveto mukodeshez szukseges eroforrasait is, hiszen azok penzen nem megvehetok. Ez a Parasitoid. Es meg tapsikolunk is hozza :)
Európában Sensation névre hallgat a HTC új mobilja, amit Londonban mutattak be. Pont a napokban teszteltem a Desire S és az Incredible mobilokat és arra jutottam, hogy bizony valamit fel kell mutatni a cégnek, ha nem akar nagyon lemaradni a többi gyártóhoz képest. Most úgy tűnik…..
A Consumer Reports kipróbál mindent, amit lehet, hiszen ez a dolga, aztán ítéletet mond, mert ez is a dolga: az amerikai vásárlók odafigyelnek rá, és vásárlás előtt megnézik, mint mondott az intézet a kinézett termékre (most tekintsünk el attól, hogy az iPhone 4-et a legjobb…..
Callidus 2011.04.06 13:08:04
Aranyos ahogy a sok consumerdroid megmagyarazza maganak miert kell 2x annyit koltenie egy termekre mint amennyit az er. Ahogy a valodi korulnezes hianyat a legtobbet latott reklammal potolja az igazi kisigenyu olvasaskeptelen.

IPS kijelzo: az ezredfordulon (igen 10 eve!) thinkpad t42p kben mar ott figyelt (teljesitmenyre mar azok a gepek is erossebbek voltak mint ez a mostani apple kacat)

Tablet: szinten 10 eve a piacon csak akkor meg a mernokoket kellett fizetni akik ezt megtervezik, ma mar eleg a marketingmenedzserhad akik ELHITETIK veled hogy neked erre van szukseged. Hasznalni meg persze most sem tudja igazan senki, kiveve talan az orvosokat es mernokoket akik mar evtizedek ota RM tableteket hasznaltak amugyis, (mondanom sem kell erossebb hardware volt mar azokban is, USB vel, FLASH el, kartyahelyel etc...)

Annyira jol mukodik az emberek velemenyenek formalasa hogy a gery.greyhound tipusu lelkes divathullamokon lovaglok (igen emlexem a propaganda videora is) elmagyarazzak hogy emailt nezni tableten kell, mert az a gyors. Meg USB modemet kell telepiteni, minden alkalommal, aha persze.. A tablet a "zsebben", szora sem erdemes, a calendar meg evek ota cloudban van, manapsag mar a hutom is sync eli nem csak a telefonom az (oram, mosogepem, fulbevalom, etc)
Mindenesetre a papiros duma biztos jolesett valakinek aki azthiszi asztronauta egy evek ota elavult technologia ujracsomagolt valtozataval, aminek overhypeolt, manipulativ, "brand awareness" marketingjet oktatni fogjak az iskolakban mint a fogyasztoi tarsadalom legnagyobb legendajat. Felteve ha lesznek meg iskolak, mert egyelore ugy tunik a buta consumer a jo consumer. Es egyre tobb van beloluk. Szep uj vilag, idiocracy.

Duhongo bika kommentje kulonosen zavarbaejto, mar mar afrikai torzsi szinten utasit el minden kapcsolatot a valosaggal.