Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dukefazon

0 bejegyzést írt és 486 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Checkpoint egyik küldetése, hogy az itthon talán kevésbé - bár egyre jobban - ismert neves japán játékszériákról  is részletesen beszámoljon, edukálja a közönséget, még ha ez azt is jelenti, hogy egyszersmind engem is edukálni kell. A Metal Gear-adásban például nagyokat hallgattam, de ahhoz még…..
Dukefazon 2024.07.06 12:04:20
Van ez a sorozatunk, amiben egykori - vagy legalábbis régi formájukban már nem létező - stúdiókat, kiadókat veszünk elő és jól kibeszéljük őket, volt már például adásunk az Oceanről, a U.S. Goldról és a Westwoodról is. A legutóbbinál a Konnektor podcast (Magyarország egyik legjobb gamer podcastja)…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Dukefazon 2023.06.22 18:19:56
@Szekrényszagú néni: osztom a véleményt, imádom a sorozatot, szerintem is fel lehetne dolgozni a teljeset, legalább a 7. részig bezárólag, amit még Al Lowe készített.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD Checkpoint Mini #211: Descent 2023.05.21 21:38:43
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Ahogy ígértem, a Mini-torlódás után most több nem Mini adás jön, a legutóbbi Now-t így egy vendéges követi. Mégpedig az aranylemezt tesszük megint a lemezjátszóra, a jó öreg Mazur papa jön, és újabb gémerszenvedélyéről vall nekünk: a From Software játékairól, vagyis azokról a játékokról, amik miatt…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Dukefazon 2022.10.05 15:47:42
Szerintem ezzel a játékkal 2 ízben is találkoztam, egyik a keresztapámnál volt a munkahelyén, valami BKV irodaházban dolgozott ami egy szép magas épület volt a város közepén és elmentünk anyuval hozzá augusztus 20-án, mert onnan jól lehet majd látni a tüzijátékot. És amíg vártunk, addig bekapcsolt nekem pár játékot a céges gépén, az egyik a Qbert volt, a másik ez. Még a kódra is emlékszem amivel be lehetett menni a lépcsőházba, 1-2-5-8 (vagy 1-2-4-7), arra emlékszem, hogy mindig 2 ujjal egyszerre nyomta be az 1-2 és 5-8 részt, nem pedig sorban, a mai napig nem értem, hogy az miért és hogyan működhetett úgy.

Aztán a másik találkozásom kb általános 5-6 körül volt, felmentem az egyik osztálytársamhoz játszani akinél sose voltam korábban, mert karácsonyra egy Amiga 500as gépet kapott, és megnéztem, hogy milyen játékai vannak. A faterjának meg volt valami furcsa őskövület PC-je, ami egy kerekes állványom volt, az egész nagyon bizarrul nézett ki, nem hasonlított semmilyen PC-re, amit az előtt vagy akár azóta láttam, és ha jól tévedek, akkor ez volt az egyetlen játék, amit az apja játszott rajta. De unalmas volt az a gép, meg furcsa is volt, hogy ezen a gurulós cuccon áll a nappali közepén és inkább felmentünk Amigázni a srác szobájába.

De lehet, hogy volt egy harmadik alkalom is, de az már nem tudom, hogy kinél volt... A lényeg, hogy a játék kevésbé maradt meg, sokkal inkább azok a körülmények ahol és amikor láttam. A grafika lenyűgöző volt, arra emlékszem, nem csak unalmas sakk, ahol csúszkálnak a figurák vagy még animáció sincs. A bástya átalakulása maradt meg a legjobban :)

Ez tényleg ennyire lassú és darabos volt, mint a videóban, vagy csak ennek a gameplay videó készítő emberkének futkározik ilyen lassan?
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Egyik kedves visszatérő vendégünk Képes Gábor muzeológus, aki rengeteg érdekes informatikatörténeti adalékkal gazdagította már a Checkpointot, és a visszajelzések alapján nagyon szeretitek, amikor ő mesél. Ilyen hosszú együttműködés után gondoltunk egy nagyot, és azt mondtuk, don't play the game,…..
Egy kicsit beragadt ez az adás, mert még augusztusban vettük fel, de ettől csak egy kis patina képződött rajta, nem romlott meg. Sőt, el is felejtettem, milyen vállalhatatlan poénokat mondtam felvételkor, szóval vágáskor fogtam a fejem rendesen. Szerencsére vendégünk, Bányai Fanni (avid…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Dukefazon 2022.08.21 23:57:11
Yay! Nagyon szerettem az első részt, bátyám egyik vasárnap délután hazajött a swapper haverjától és mondta, hogy hozott valamit, ami biztos, hogy tetszeni fog nekem. Kicsit úgy voltam vele, hogy ha ő mondja, akkor biztos úgy is lesz, de tényleg tetszett a játék. Nagyon sokat játszottam vele, általánosban még volt ehhez türelmem :) Aztán megszereztem a kiegészítőjét egy havertól, azzal is nagyon sokat játszottam, de sose játszottam végig egyik részt sem. Ahogy ment előre a sorozat, egyre kevesebbet játszottam a részekkel, olyan szinten, hogy a Strike Force-ba szerintem az első pályát sem toltam már le. De az elsőt nagyon szerettem és a második részhez is kellemes emlékeim fűzödnek, és igen, Whiskey a kutya nagyon jópofa volt, a tolvaj sráccal fel is lehetett venni és a hátán tudta vinni :) De ha jól tudom, csak 1 pályán szerepelt a kutya (amúgy bullterrier a fajtája).

Fura, hogy ennyire erősen az RTS-ekhez hasonlítjátok, nekem sose volt olyan érzésem, hogy RTS lenne. Realtime is, meg stratégiázni is kell, igaz, de nekem mindig kicsit olyan puzzle-sakk játéknak tűnt, kicsit mint a Sudoku, azt néztem, hogy hol van a gyengepont az ellenség védelmében és hogyan tudom szép lassan lebontani a védelmet azzal, hogy egyessével kiiktatom a katonákat. Ilyen problémám sose volt, hogy egyszerre több katonával kellett akciózni, hogy jó legyen, az meg nem igaz, hogy random dolgok történtek a kiegben, csak úgy nem fog megfordulni a katona akit meg akarsz ölni, csakis scriptelt dolgokat csináltak, scriptelt útvonalon haladtak, ha jött is tank, az is eseményhez volt kötve, vagy épp ha riadóztattak.

A kiegészítővel bejött az, hogy ha elfogtál egy katonát, akkor tudtad irányítani úgy, hogy sakkban tartottad azzal, hogy fegyvert tartottál rá, ami azt jelentette, hogy egy bizonyos rádiuszon belül tudtad mozgatni, de úgy, hogy téged meg ne vegyenek észre, mert ha lebuksz, akkor lőttek a tervnek és ellened fordul az irányított katona. A kettő, bár tetszik, úgy érzem, hogy túl komplikálták, túl sok mindent kellett mikromenedzselni már. Nekem a legelején azonnal feltűnt, hogy a Sapper-rel aprólékosan át kell vágni a szögesdrótot, aztán előveszi az aknakeresőt, aztán egyessével hatástalanítja az aknákat, majd tovább keres, hatástalanít, fel is veheted az aknákat és újra leteheted máshol, ez nekem kicsit sok volt.

Amúgy a 3 legjobb karakter a Zöldsapkás volt (gyors, erős és halkan tud ölni), a Csónakos (tud úszni, kicsit lassú, de távolabbról is tud halkan ölni és neki is van kése) és az elengedhetetlen kém, aki el tudja terelni a katonák figyelmét, a későbbi részekben már több féle ruhát is fel tudott venni, így egyre magasabb fokozatú katonákat is meg tudott téveszteni. A többi katona olyan, hogy jó, hogy vannak, de ez a 3 szinte elég a teljes játékra. A Kormányos tud autót vezetni, Sapper tud gránátozni és ő a bomba szakértő - kicsit úgy érzem, hogy erőltetett volt a szeparáció, mert egy jól kiképzett különleges katona azért csak tud autót vezetni, meg egy gránátot eldobni, de ez részlet kérdés. A Commandos 2-re már mindegyik tag megtanult úszni, de hajót továbbra is csak a Csónakos tudott irányítani. Aproó Csónakos, volt egy olyan bónusz küldi a 2-ben, hogy aknák közt kellett motorcsónakkal versenyt menni, időre egy nagy kört kellett tenni. Szóval voltak itt furcsaságok és újítások :)

A 2-ben a beltéri részek amúgy már full3D-sek voltak, nem csak 90 fokonként lehetett körbe forgatni a kamerát, hanem teljesen szabadon.

A 3. rész furcsa volt nekem, ott kicsit sok volt a nagy setpiece moment, túlságosan scriptelt volt, meg nagyon irányított már a játék a küldetésekkel. De azért jól nézett ki.

Amúgy én mostanában kajálás közben apránként a Commandos teljes sorozat végigjátszását nézem YT-on, mert a gog-os verzió nem megy jól a gépemen és a háború kirobbanásakor megkívántam egy kis háborús játékot, de így oldottam meg, hogy nem fut valamiért a gog-os verzió a Win10es gépemen...

1 szó mint 100, én nagyon szeretem a sorozatot :)
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Dukefazon 2022.07.17 23:43:55
Érdekes, hogy mindenki az Amigával asszociálja, én először az egyik haveromnál láttam C64-en. Emlékszem, hogy C64-en is nagyon megfogott, mert nem láttam hasonló játékot Commodore-on nagyon. Tetszett, de az nem tetszett, hogy lehet jobbra és balra menni, balra valami erdő van, amiben fába mehetsz be, aztán össze-vissza mászkálhatsz olyan helyeken, ahonnan nem tudsz visszamenni, és ez az érzés, hogy oké, hogy mehetek, de honnan tudjam, hogy rossz irányba megyek-e, mert ha rossz irányba megyek és nem tudok visszamenni korábbi pályákra, az frusztáló. Aztán meglett pár év múlva az Amiga, az Amigára a Shadow of the Beast 1-2-3. Az 1 annyira nem nyűgözött le, Amigához kevés volt amit tudott, a 2 intrója nagyon megmaradt, az a nagy madár amikor elragadja a gyereket, az nagyon sokkoló volt és eszméletlenül jól nézett ki. Na de a 3. rész. A HARMADIK! Az egy iszonyatosan jó játék! Tele van olyan fejtörőkkel, amik a pálya része, úgy tudom, hogy nem ismétli önmagát, tökre változatosak, de elég nehéz is. Ha elrontasz valamit, gyakran csak az életed árán tudod újra megpróbálni, de régen ez nem volt gond. Nagyon sokáig nem tudtam végig játszani, mert a 4. chapter-ben van egy idióta rész, ahol golyókon kell elgurítani egy nagy tömböt és az rohadt nehéz volt, csak sok évvel később PC-n emulátorban sikerült végig játszani. És a zenéki is fantasztikusak, egy időben meg voltam győződve róla, hogy ha nagy leszek, ilyen kalandor akarok lenni, mint a csóka a játékban.

A Reflection készítette a Driver:San Francisco-t is, azt viszont már az Ubisoft adta ki. Nagyon beégett a logójuk, mert több verzió létezik a tok artwork-ből és az egyiken az Ubi logó szinte pont a kocsi egyik kerekén van, de nincs igazán ráillesztve, nem vagyok benne biztos, hogy szándékos.

1 szó mint 100, én a Shadow of the Beast 3-at imádom és a Driver:San Francisco az egyik kedvenc autós játékom, ajánlom mindenkinek, eszement jó a gameplay és a sztorija pedig még annál is jobb.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Dukefazon 2022.06.30 17:32:22
Wow, tök jó, hogy a Nintendo 64 életében ennyire meghatározó volt a Turok sorozat. Nekem nincsenek ilyen rossz asszociációim az Acclaim-el kapcsolatban, én Amigán sok jó amigás porttal találkoztam tőlük, olyan játékokkal, amik nagyon fontosak voltak akkoriban nekem. Amikor először játszottam a Turokkal, az olyan időszak volt, hogy bármi jött PC-n, az új volt és fantasztikus, meg nem is igazán gondolkoztunk rajta, hogy jó játék-e, volt és toltuk és örültünk neki. Mivel ez is, mint sok játék akkoriban warez utakon jutott el hozzánk, így megszoktam, hogy játékoknak nincs meg az intró videója, vagy kivágták a zenéket, így nem is gondolkoztam azon sokat, hogy hol a játék intrója, vagy mi a sztori, csak lerakott és mentem. Nem tudom, hogy amúgy van-e zenéje a játéknak, az én Turkomnak nincs :) Nem nézett ki rosszul akkoriban, de azért voltak már jobb játékok is, amikor én találkoztam vele. Be lehet kapcsolni a térképet, azt hiszem hasonlóan, mint a Build Engine-es játékoknál így overlay-ként jelenik meg, az tud segíteni a platformer részeknél, ha jól rémlik. Viszonylag sokat játszottam vele, de sose tudtam végig játszani. Valahogy szerettem a hangulatát. Aztán kipróbáltam valami pálya ugró cheat-et és megnéztem, hogy milyenek a későbbi pályák, ott ugyanaz volt, mint az elején, csak pepitában, útvesztő pályák, ugyanazok az ellenfél modellek, csak átskin-ezve valami furcsa robotokká. Akkor kezdett derengeni, hogy talán mégsem olyan jó ez a játék. A sorozat többi része teljesen hidegen hagy, de az első játékkal még ma is szívesen leülnék játszani kicsit, hogy a család első PC beszerzésének időszakát felelevenítsem.
Dukefazon 2022.06.30 17:58:20
Említettétek, hogy nem volt jó Jurassic Park játék, rövid gondolkozás után ismét vissza kell térnem az Amigához, az Amigás Jurassic Park játék szerintem nagyon jó volt! Izometrikus nézetű játék több is volt, de a SNES és Gameboy játékok teljesen másmilyenek voltak, mint az Amigás. Kicsit lövöldözgetni kell, kevés resource-od van - szinte túlélő játék, de egy csomót kell mászkálni, felfedezni a pályát, tárgyakat felszedni és használni a pálya más pontjain, apróbb küldetéseid vannak, pl meg kell találnod a filmből ismert elkóricált gyerekeket, az egyik pályán rengeteg bogyót kell gyűjtened, hogy majd a pálya végén egy óriás triceratopsz elé ledobva el tudj menekülni. Szerintem nagyon jópofa játék lett. És a zenék meg a hangok is jók, annó nekem nagyon betalált, mert én is, mint minden jól nevelt gyerek, imádtam a dínókat és a Jurassic Park-ot.

Grath említette a Prehistoric Isle nevű játékot, azt nem ismerem, de elmondás alapján nekem a Dino Stalker jutott eszembe, 1943-at írunk és egy 2. Világháborús repülőben vagyunk, kilövik a gépünket és katapultálás után valami időcsavarral átkerülünk a múltba, egy rakat repülő dínó között találjuk magunkat és megjelenik egy futurisztikus fegyver a kezünkben, meg kill-counter karóra a karunkon, így kezdődik a játék, elég beteg :) Azt hiszem, hogy a Dino Crisis és Resident Evil Survivor szerelemgyermekeként látott napvilágot. Én magam sose játszottam, de láttam egy videót, Game Informer srácok játszottak vele az egyik Replay epizód alkalmával (Fatal Frame epizód).
Idén sem volt E3, és ezt már nem lehet csak a covidra fogni. Már a járvány előtt több adásban feszegettük, hogy a rendezvény egyre inkább jelentőségét veszti, és azt tippeltük, hogy pár éven belül el fog tűnni. Hát most eltűnt, és azért hiányzik - no nem az ingyenes taco a Sony sajtóbemutatója előtt…..
IDDQD Checkpoint 8x04: ZX Spectrum 2022.05.31 22:37:59
Beregi Tamás (alias Berrr) többször vendégeskedett már a Checkpointban, mindig öröm, ha jön, mert a Pixelhősök szerzője egy élő lexikon. A ZX Spectrum 40. születésnapjára azt gondoltuk, hogy végre megcsináljuk a régóta esedékes Spectrum-adásunkat (ilyen ugyanis még nem volt), és meghívjuk Berrr-t,…..
Dukefazon 2022.06.01 18:19:07
Sajnos túl kicsi voltam, így részletekre nem emlékszem, de az első gép amin játszani lehetett az egy ZX Spectrum és egy Philips Videopac G7400-as masina volt. Nem tudom, hogy melyik volt hamarabb, a Videopac az saját volt, de a Spectrumban nem vagyok biztos. Rémlik, hogy szerintem tesókkal játszottunk a Loco című játékkal, egy vonatos játék, ahol ketté van osztva a kép, a felső részen oldalról láttad a vonatot és a fejed felett elrepülő repülőket kellett füsttel leszedni, a kép alsó részén pedig a vágányokat látni felül nézetből és azok között kell navigálni, de fixen balról jobbra halad a vonat. Az internet nem ismeri a játékot, mármint Spektrumos verziót nem sikerült beazonosítani, de majdnem biztos vagyok benne, hogy azt játszottuk tesókkal úgy, hogy körbe ültük a kis nyomi gépet és volt, aki kormányzott, volt, aki füstöt eregetett és úgy lőtt.

A másik emlékem pedig pont az volt, amit Grath mondott, ráadásul pont mostanában gondolkoztam rajta, hogy mi lehetett az a játék, úgyhogy külön köszönet érte, azzal a bizonyos Scuba Dive című játékkal én is játszottam és nagyon félelmetesek voltak azok a hatalmas kagylók, az nekem is beégett.

De ha a Spektrumra gondolok, akkor az Action Reflex című játék ugrik be, egy nagyon furcsa játék, ahol egy labdát kell irányítani, lényegében egy platformer, képernyőről képernyőre kell haladni és csapdákat kikerülni. Simán gurulni is tud a labda, de ha nyomtad a tűzgombot (valami egyenértékű gombot), akkor elkezdett pattogni a labda és egy csomó csapdát úgy kellett kikerülni, hogy pattogtál össze vissza. Ezt a játékot elég sokáig kerestem, mire megtaláltam, de meglett :)

Nekem ennyi volt a Spektrumos élményem, utána nagyon hamar jött a Commodore 64, nem rég megkérdezte nővérem a nagybátyánkat és szerinte valamikor a módszerváltás után szerezte nekünk a C64et, 1989-1992 körül, szerintem talán '92 lehetett. Nekem is az az emlékem, hogy éveken keresztül Commodore-oztunk, de valószínűleg nem, mert pár év múlva a bátyám szerzett egy Amiga 500at, aminek a vételárába beletette a C64et, amit akkoriban kb 5ezer Ft-ért adott el és az Amigát meg 20ezer Ftért vette. Azzal is el voltunk egy pár évig és olyan 1998-1999 környékén adta el :( ami után vette az első PC-t a háztartásba, úgyhogy Amiga sem volt olyan bődületesen sokáig, nekem mégis egy évtizedeknek tűnik szinte. Good old times...
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Minden évadban van egy (esetleg kettő) adás, amikor kicsit hátrébb lépünk, és nem egy-egy konkrét műfajt, fejlesztőt, játéksorozatot, gémerlapot vagy céget vesézünk ki, hanem általánosságban próbálunk valami okosat mondani egy videojátékokkal kapcsolatos témában. Ezeknek az adásoknak az egyik…..
Dukefazon 2021.11.08 20:17:52
A baráti körben én vagyok az, aki mindig mindenre tök pontosan emlékszik, én aztán tudok nosztalgiázni. Én régen is rengeteget nosztalgiáztam, ez nálam nem korral ját. Elég jó életem volt régen is és most sem panaszkodhatom, bár a felnőtt élet fájdalmasabb, mint azt gyerekként elképzeltem. Nálam sok-sok ilyen játék van, ami olyannyira beégett, hogy fel tudom idézni az évszakot, a napszakot amikor hatalmasakat játszottam ezzel azzal. C64-en a Wizard of Wor nagyon élénken él bennem, tesóimmal körbeültük a családi tévét, a szobában teljes sötétség, csak a TV kék és sárga fényei domináltak és felváltva nyomtuk. Másik meghatározó emlékem C64-ről valamelyik karácsony környékén a Creatures 2 volt, mert mivel játsszon a gyerek karácsonykor, ha nem cuki kibelezős-véres játékkal :) Amigáról a Flashback volt a legelső emlékem amikor bátyám meghozta az amigát, én a gép bal oldalán ültem és nem értettem, hogy hova az istenbe pakolássza a lemezetek olyan serényen. További megemlítendő: Shadow of the Beast 3, Bubba N Stix, Darkmere, Ruff N Tumble, Cadaver, ezekhez mind-mind határozott éles emlékem fűződik, amit azóta sem írt felül az, hogy ezekkel a játékokkal évekkel később is játszottam. PC-n a szomszéd srácnál játszott Need for Speed 3, Duke3D és a Quake az, ami berögzül elég erősen, még a mai napig álmodok azzal, hogy átmegyek hozzájuk "Tsókolom, Gábor itthon van, átjöhetek játszani?", de a Revenge Pack Deluxe is mély nyomokat hagyott, azt a másik PC-s haveromnál toltuk. Saját PC-n a Rogue Squadron, Forsaken, Tank Racer, Tomb Raider 3, Soul Reaver és a ShadowMan voltak keményen beégetve. Utána már vagy idősebb voltam, vagy már túl sok volt a jóból, a későbbi játékok kevésbé maradtak meg, bár sok újabb játékot is különleges helyen őrzök, pl a Nier az egyik ilyen. Zenék nagyon durván fel tudják eleveníteni a régi hangulatokat és körülményeket, de az illatok/szagok is hasonlóan erős kapcsolatot tud kiépíteni az emlékekkel. Egyik nyáron anyu borzalmasan finom meggylekvárt készített egy hatalmas kondérba és emlékszem, folyton kijárkáltam a konyhába bele-bele nyalakodni, közben a Cadaver-t toltam Amigán. A meggylekvár azóta is a Cadavert jelenti nekem több, mint 25 évvel később. És azt hiszem, hogy sorolhatnám még...
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Sok szempontból rendhagyó az eheti podcastadás, például azért, mert televágtam zenékkel, és azért is, mert két vendégünk közül az egyik csak az adás felénél kapcsolódik be a beszélgetésbe. Hogy egész pontosan idézzem őt: az a tetves, nyüves, nyálán nyafott, telibe rakott, félpályásan lezárt,…..
Dukefazon 2022.04.17 14:06:14
Nekem a Turrican 2 kimaradt, viszont a Turrican 3-at nagyon szerettem Amigán, később Wii Virtual Console-on is megvettem a MegaDrive verziót. Nagyon jó zenéje van, és ahogy hallgattam a Turrican 2 nyitó zenéjét, vártam, hogy mikor csendül fel a jó ismerős dallam, mert valahogy mindkettő eleje nagyon hasonló.

A Shadow of the Beast 1 zenéjét én is szeretem (C64 és Amiga is), de nekem sokkal jobban beragadt a Shadow of the Beast 3 zenéje, elképesztően passzol és kiegészíti a játék pályáit és 1 dalon belül vannak különböző szituációkra részek, szóval egyfajta dinamikus zenét gyártottak hozzá. Nagyon jó, bár kicsit borús a hangulata.

C64 időkből nekem abszolút kedvencem játékom és játék zeném a Creatures sorozat (játék szempontból a 2), nagyon jellegzetes és nagyon hangulatos számokat rakott össze Steve Rowlands, mai napig szoktam hallgatni játékon kívül is.

Nagy játék komponista kedvencem, aki a játék fejlesztő stúdióval volt sokáig (azt hiszem nem rég viszont lelépett, de bedolgozik még nekik), ő Shoji Meguro, aki az Atlus-nál a Shin Megami Tensei sorozat, Catherine és a Trauma Center játékok zenéit írta, nagyon-nagyon jó hallgatni azokat játékon kívül is, azonnal visszavágysz a játék világába (éppen ezért munka mellett csak limitáltan tudom hallgatni sajnos).

Másik nagy kedvencem a Nier sorozat zenékért felelős Keichi Okabe, fantasztuk, hogy hogyan bánik a hangulatokkal. Ha a játékon kívül hallgatod a zenéket, azok is "jók", de a játékban sokkal dinamikusabban van használva, ott is vannak verziók nyugira, harcra, drámára ugyanabból a számból. És a dalszöveg, amit Emi Evans nyújt, hát az valami fantasztikus, nem csak a hangja, hanem a "szöveg" is bámulatos, érdemes utána nézni, hogy mi a háttere a furcsa vokálnak.

Utolsóként kiemelném még Masafumi Takada és Jun Fukuda a No More Heroes és God Hand játékok zenéi kapcsán, szintén imádom mindkét játékot.
Újra itt a Checkpoint Now - tudjátok, a podcast-spinoffunk, amiben mindig összefoglaljuk az előző hónap híreit. Egy hónapja, az akkori adás felvételekor még friss fejlemény volt az orosz-ukrán háború, de már akkor lehetett sejteni, hogy olyan krízisről van szó, ami az egész világra hatással lesz -…..
Dukefazon 2022.04.11 00:11:17
Én sajnálom, hogy Tommy Tallarico bekettyózott és hogy nem lesz Amico, de csak azért, mert azt igérték, hogy lesz rá új Earthworm Jim játék, ami érdekelt volna. Hát, a hardware gyártás nem olyan könnyű dolog, úgy tűnik. Viszont a Panic-nek sikerült, mert már kimentek az első értesítések, hogy az előrendelők igazolják vissza a rendeléskor leadott címüket, mert hamarosan megy az első shipment a PlayDate-ből (tudjátok, az a sárga kurblis játékgép)!

Én ezt a Bloodborne Kartot nem értem. Az eredeti Bloodborne-t 2016-ban vettem meg, de évekig nem játszottam vele, mert a Dark Souls 1-2-3at akartam előtt lenyomni. Úgy esett, hogy ezt a betegségekről szóló hangulatos játék a pandémia kellős közepén kezdtem el, adott 2020nak egy érdekes hangulatot még pluszban. És egyszer csak beugrott, hogy mekkora állat lenne ilyen medieval lovaskocsikkal SoulsBorne kart játékot csinálni. Van mindenféle jó szörny dizájn, pl a csontváz a kocsikerékben a DarkSouls-ban is, van ez a klasszikus régi kocsi a Demon's Souls-ban is (valami híd dereng), a BloodBorne-ban is vannak hasonlók. És lennének a kart játékban vegyesen mindenféle járművek, mekkora fun lenne. Rákerestem és találtam is hasonló baromságokat, azt hiszem, hogy PS4-en Dreams-ben csináltak hasonlókat. Most nem tudom, hogy láthattam-e valahol hasonló témát, vagy valahogy mindenkinek egy rugóra jár az agya, de amikor megláttam ezt a Bloodborne kart-ot PS1-es grafikával, akkor megint elgondolkoztam ezen, hogy hogyan lehetséges ez, hogy mindenki ilyen játékot akar, ez valami hihetetlen nekem.