Adatok
SzTibor
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Útelágazáshoz. Előbb-utóbb el kell döntenünk, hogy bővíteni vagy csillapítani szeretnénk-e az autós forgalmat. Mert a kettő egyszerre nem fog működni. ..
SzTibor
2022.02.20 13:31:28
@Budakeszi Blog: Az országos tranziton és a Bp-agglomeráció közti forgalmon kívül valóban létezik az agglomeráción belüli forgalmi igény is, amely most szintén Bp-n keresztül zajlik. Bp-nek Budán nincs körgyűrűje a Margit krt-Alkotás úton kívül, ezt nyögjük. Az a baj, hogy ezt a 3 forgalmi igényt nem lehet egyszerre (egy úttal, pl M0 nyugat 2*2 sávjával) kiszolgálni térségünkben, mert túl sokszor bedugulna és a sugárirányú úthálózat sem bírná a plusz terhelést, amit az M0 itteni csomóponti kapcsolatai generálnának.
Amit az elvetett városi összekötő utunknál írtál, itt is igaz lenne: óriási plusz forgalom jelenne meg városunk térségében, amit további települési elkerülő-, járulékos úthálózattal kellene kiszolgálni, de annak mik lennének a végpontjai? Bp. centrum irány nem fejlesztendő (aktuális és helyes közl. politika), meg fizikálisan sem lehet, mert nincs rá hely (beépített, hegyes, erdős).
Oké, akkor legyenek gyűrű irányú fejlesztések?! Ha az országos tranzit forgalmat (kamionokat) távolabb tartjuk/tereljük, akkor kézenfekvőbbnek tűnik. Alagutas szakaszokkal, 2*1 sávos fejlesztésekkel akár 2 gyűrű is zárható lenne: 1. Egérút folytatása alagútban a repterünkig, onnan nagyobbrészt a felszínen át Hűvösvölgyig, az ottani reptértől alagútban le a leendő Aquincum-i híd felé; 2. M0 Nyugat tervezett nyomvonalán vezethetne.
Ez megépíthető volna az M0 Ny költségeiből, Budakeszit közelről kerülné mindkettő nyomvonal, amelyek elvileg egymás alternatívájaként is szóba jöhetnének zavar esetén. Márpedig zavar biztos hogy lenne a 2*1 sávon frontálisan vagy sávon belül. Egyenletes és kötelező (70 km/h) sebességszabályozás (és -ellenőrzés) mellett előzési tilalommal lehetne javítani a helyzeten, illetve a csomópontok megfelelő kiépítésével.
Fentiek azért nem jelentenének még sem kedvező megoldást, mert Budakeszi mai adottságait kellene kitágítani drasztikusan. Ami jó lenne az itt lakóknak, az jó lenne az ide költözni vágyóknak is, a vállalkozásoknak is és ne feledjük, mindezzel napi sok tízezres plusz forgalmat vonzanánk a térségbe. A Budakeszi úttal, Fő utcánkkal és tágabb környezetünkkel sem tennénk jót a több száz milliárd Ft elköltése árán.
Közösségi közlekedési alternatíva agglomerációba irányulóan a 188-as busszal megvan pár éve, igaz, hogy csak a déli irányban. Törökbálint vasúti megállója is lehet átszállási alternatívánk, ha már jól működik a megcélzott elővárosi vasúti rendszer a tágabb bp-i célpontokat illetően is. Északi irányban a Budagyöngye, Moszkva tér útvonal jó elérést ad ma is. Az eljutási időtényező persze örök kérdés, de mikor és mihez képest.
Budakeszi helyi járatra valóban a finanszírozása a kulcskérdés. Azért írtam konkrét javaslatot is, hogy indulásnak ne szálljunk el rögtön 2-3, sűrűn közlekedő, hosszú viszonylattal, iskolajárattal kombináltan, mert se hely, se pénz nem lesz rá. A Fő utca igénybevétele esetén (mert simán nem keresztezhető), a menetrendek is borulnának csúcsidőben. Indítsanak el egy praktikusat, legegyszerűbbet. Lassan, de biztosan fog felfutni, ahogy a 188-as is teszi.
Amit az elvetett városi összekötő utunknál írtál, itt is igaz lenne: óriási plusz forgalom jelenne meg városunk térségében, amit további települési elkerülő-, járulékos úthálózattal kellene kiszolgálni, de annak mik lennének a végpontjai? Bp. centrum irány nem fejlesztendő (aktuális és helyes közl. politika), meg fizikálisan sem lehet, mert nincs rá hely (beépített, hegyes, erdős).
Oké, akkor legyenek gyűrű irányú fejlesztések?! Ha az országos tranzit forgalmat (kamionokat) távolabb tartjuk/tereljük, akkor kézenfekvőbbnek tűnik. Alagutas szakaszokkal, 2*1 sávos fejlesztésekkel akár 2 gyűrű is zárható lenne: 1. Egérút folytatása alagútban a repterünkig, onnan nagyobbrészt a felszínen át Hűvösvölgyig, az ottani reptértől alagútban le a leendő Aquincum-i híd felé; 2. M0 Nyugat tervezett nyomvonalán vezethetne.
Ez megépíthető volna az M0 Ny költségeiből, Budakeszit közelről kerülné mindkettő nyomvonal, amelyek elvileg egymás alternatívájaként is szóba jöhetnének zavar esetén. Márpedig zavar biztos hogy lenne a 2*1 sávon frontálisan vagy sávon belül. Egyenletes és kötelező (70 km/h) sebességszabályozás (és -ellenőrzés) mellett előzési tilalommal lehetne javítani a helyzeten, illetve a csomópontok megfelelő kiépítésével.
Fentiek azért nem jelentenének még sem kedvező megoldást, mert Budakeszi mai adottságait kellene kitágítani drasztikusan. Ami jó lenne az itt lakóknak, az jó lenne az ide költözni vágyóknak is, a vállalkozásoknak is és ne feledjük, mindezzel napi sok tízezres plusz forgalmat vonzanánk a térségbe. A Budakeszi úttal, Fő utcánkkal és tágabb környezetünkkel sem tennénk jót a több száz milliárd Ft elköltése árán.
Közösségi közlekedési alternatíva agglomerációba irányulóan a 188-as busszal megvan pár éve, igaz, hogy csak a déli irányban. Törökbálint vasúti megállója is lehet átszállási alternatívánk, ha már jól működik a megcélzott elővárosi vasúti rendszer a tágabb bp-i célpontokat illetően is. Északi irányban a Budagyöngye, Moszkva tér útvonal jó elérést ad ma is. Az eljutási időtényező persze örök kérdés, de mikor és mihez képest.
Budakeszi helyi járatra valóban a finanszírozása a kulcskérdés. Azért írtam konkrét javaslatot is, hogy indulásnak ne szálljunk el rögtön 2-3, sűrűn közlekedő, hosszú viszonylattal, iskolajárattal kombináltan, mert se hely, se pénz nem lesz rá. A Fő utca igénybevétele esetén (mert simán nem keresztezhető), a menetrendek is borulnának csúcsidőben. Indítsanak el egy praktikusat, legegyszerűbbet. Lassan, de biztosan fog felfutni, ahogy a 188-as is teszi.
Budakeszi Blog
Buszsávokat terveznek az autósorok mellé, és ez látványban is városiassá teszi Budakeszi főutcáját
2021.11.04 09:00:00
A fővárosba tartó buszok gyorsítása nemes szándék, de ha közben csökkentik a frekventált közterületek helyi használatát, akkor az itt élők és dolgozók vesztesei lesznek az ingázók megsegítésének. ..
A körgyűrű bezárulására egyre nagyobb az esély, csak még mindig nem a közeljövőben. Ha majd megépül, sokaknak sokat fog segíteni, de aligha orvosolja a budakörnyéki régió közlekedési gondjait. ..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hiába épülne M0 vagy más körgyűrű, elkerülő, ha nincs fejleszthető vagy már most többsávos bevezető út Budára, csak a Hűvösvölgyi és Budakeszi utak, amik ráadásul össze is futnak. Egy körgyűrű a várost csak a sugárirányú útjaival együtt szolgálja, különben a tranzitnak vagy a dugók létrehozására építenék. A tranzitnak ott van már az M0 Kelet és Dél, alagutak nélkül.
Makkos és Nagyszénászug feltárására egy darab midibusz elegendő lenne indulásul. Folyamatosan körbe járatnám a Domb - és Megyei utakon, amihez ki kellene építeni a Törökvészi vége és Vezér utak között az Erdőalja utat kb 260 m hosszban és persze ahol nincs burkolat a Törökvészin és Vezéren. Az új összekötést csak a buszok és közcél használhatná. A Dózsa György térre hordhatná az utasokat, vagy akár a Kert utcán rövidítve. Az egyirányú forgásban nem lennének egymásnak szembejövő buszok sem, a keskeny utakon a kitérés nem lenne akkora gond. Erre kellene megfelelő megálló kiosztás és rágyaloglási lehetőségek (pl a Törökőr utca gyalogos meghosszabbítása lefele, hogy ne kelljen körbemenni se). Lenne menetrend, látnád a telefonodon is, merre jár, mikor jön. Akár az egyirányúságát is lehetne váltogatni, ez használatban kiderül, hogy a legjobb.