Regisztráció Blogot indítok
Adatok
DicsaReginaKrisztina

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Filmklub Delicatessen 2017.12.05 16:16:10
Húsevők boltja egy globális apokalipszis után. A források megfogyatkoztak, honnan lehet húst szerezni? Új lakó érkezik a bérházba, munkát vállal a hentesnél, de még nem sejti, mi vár rá... Itt már csak a vegetáriánus terroristák segíthetnek. Szürreális film Jeunet és Caro egyedi látásmódjával,…..
Filmklub Rubber 2017.09.25 08:27:37
Lehet-e filmet forgatni, ha a főhős egy autógumi? Képes lesz--e a néző azonosulni egy autógumival? Vagy ez lenne az igazi "road movie", ahol az emberek csak nézők lehetnek, vagy legfeljebb statiszták? A Rubber valóban rendhagyó film, amely nem csak tartalmában, hanem dramaturgiájában, a történet…..
Filmklub Lost Highway 2017.11.01 22:36:55
David Lynch nem könnyíti meg a dolgunkat. Összezavar, majd megmutat néhány dolgot, hogy aztán újra összezavarjon. Nem áll össze a film, de éppen ezért foglalkoztat, és nem tudjuk, a fordulatok a jól megtervezett narratíva vagy a véletlen művei lennének...
DicsaReginaKrisztina 2017.11.06 13:52:04
Az adott film két részből áll. Az első hős Fred, aki azt gyanítja, hogy mialatt ő esténként egy klubban szaxofonozik, felesége megcsalja. A bonyodalom az, amikor névtelenül küldött videókazettákat találnak az ajtójuk előtt. Ezeken az otthonuk látható először csak kívülről, később belülről, az utolsón pedig az asszony feldarabolt holtteste. A férjet gyilkosság vádjával letartóztatják, s egy reggel új emberként, fiatal autószerelőként ébred fel cellájában. A második rész középpontjában ez a fiú, Pete áll. Viszonya lesz a helyi gengszterfőnök szeretőjével, akit ugyanaz a színésznő játszik, mint aki a meggyilkolt feleséget alakította. A film végén megismétlődik a személyiség transzformációja, Pete-ből újra Fred lesz, s megöli felesége szeretőjét, a gengszterfőnököt is.
Ahogy nézzük, összezavarodunk, ellentmondásokba ütközünk. Fred elveszíti önmagát. A filmben talán a Gonosz megtestesítőjeként megjelenik egy idegen, aki egyre inkább hatalmába keríti a zenészt, s a végén már közösen végzik ki a gengsztert. Egy gyufa fellobbanó lángja, a tűzbe boruló tengerparti ház, a vörös színekben izzó szoba, mind a Rossz sátáni szimbolikáját erősítik. A néző azonban továbbra sem tud mit kezdeni a fekete-fehér videofelvételek és a színes jelenetek egymásba játszásával - s a dualitás, a világok, a szereplők, a színészek megkettőzése állandó zavar forrása.
Nekem hiányzott belőle egy gondolati vagy érzelmi vezérfonal, amely egységbe foglalná az egészet. Izgalmasan kezdődik, ám utána rájövünk, hogy lényegében minden lényegtelen marad.