Adatok
vgab
0 bejegyzést írt és 139 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
"Kapusunk az ellenkező irányba tett nyilatkozatot." (Orbán Viktor Gulácsi Péterről)
Orbán Viktor ma utasította Marco Rossi szövetségi kapitányt és Szalai Ádámot a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitányát, hogy Gulácsi nyilatkozata miatt tegyen bizonyos lépéseket, nem világos, hogy…..
vgab
2021.04.10 00:08:59
@Tamáspatrik: Ennél szerintem rosszabb a helyzet: az elvei és értékei kompatibilisek a rendszerrel. Semmivel sem jobb, sőt talán rosszabb, mint Demeter Szilárd. Erre a felvetésre: "Demeter harcos orbánista.", ennyit tudott mondani: "Más stílus, mint én.".
vgab
2021.04.10 19:58:51
@Tamáspatrik: Értem. Nem látok Prőhle fejébe, ezért ezt a verziót is el tudom képzelni, de valószínűbbnek tartom, hogy mindig is ilyen volt, nem nagyon kellett nyesegetni.
vgab
2021.04.10 20:11:21
@combo: Abban az értelemben túlzás, hogy nem helyes előre ítéletet hirdetni. De abszolút reális az a felvetés, hogy ha mindez végetért, akkor a vezető politikusok (nem csak Magyarországon) számot adjanak róla, hogy egyes fontosabb döntéseket miért hoztak meg és milyen háttéranyagok alapján. Ha pedig ez büntetőjogi felelősséget vet fel, akkor meg kell indítani a megfelelő eljárásokat. Természetesen semmi ilyesmi nem fog történni, pláne nem Magyarországon.
Erre a kérdésre kell válaszolnod.
Nem tudod ki "Kötter Tamás"? A magyar Houllebecq, ugyanolyan gusztustalan, mint ez eredeti, csak tehetség nélkül, és most nem fogom a kicsi sárga savanyú poént csavargatni, egy rossz író, aki most a szoftnyilas médiában keménykedik, géppisztollyal…..
A deputatio már ötödfél órára megérkezett a cultusministeriumba. Maga a titkos kamarás úr fogadta őket, aki phlegmatikus ember hírében állt, de most izgatottan szítta az ángol burnótját. A legfontosabb financziális projectum volt a Kötelező Olvasmány, amiből százezer kópiát rendeltek és egy…..
vgab
2021.02.26 02:08:25
@fortin: Jókai ellen nem szól semmi abban az értelemben, hogy fontos része a magyar irodalomnak, kell róla beszélni magyarórán és érdemes elolvasni és megbeszélni tőle valami rövidet (pl. egy mozgalmasabb regényfejezetet). Hogy mi szól ellene, mint kötelező olvasmány ellen, azt egy csomóan megírták, köztük pár magyartanár, pillanatok alatt meg lehet találni a Google segítségével. Azt is meg lehet találni, hogy általában mi a baj a kötelező olvasmányok listájával, ehhez a következő kérdéssel járulnék hozzá. Nézzük az alábbi időpontokat: A: Petőfi születése, B: kötelező olvasmánnyá teszik az ötödikeseknek a János vitézt, C: a mai nap. Kérdés: A és B vagy B és C közt telt el több idő? Természetesen B és C közt telt el több idő, mert 1920-ban már kötelező volt a János vitéz az ötödikeseknek (és a mai napig az; több, mint két hónapot töltenek vele). A kérdés remekül működik a Toldival is (csak nyolcadikról előrejött hatodikra, két és fél hónap), az Egri csillagokkal még inkább (kilencedikről jött előre hatodikra, 5 hét + amíg elolvassák), és persze Jókaival is, csak 1920-ban Az új földesúr volt a kötelező (kilencedikben). Az 1920-as évek illetékeseit amúgy bajosan lehetne Tóth Krisztinához hasonlítani, mégis kivették a kötelezők közül pl. Pázmány, Kazinczy, Kölcsey műveit és Vörösmartytól a Zalán futását, mert "A régi anyagzsúfolást lényegesen csökkentettük s a szaktudósok számára való szövegeket vagy az ifjúság érdeklődésétől távolabb álló írókat elhagytuk [...]".
"Rendszeresen beszélgettem az előző húsz évben a CEU rektoraival, mindig elmondtam nekik, ügyelni kellene arra, hogy az intézményük ne kis sziget legyen a felsőoktatásban, ahol a liberális oktatók és egykori politikusok dominálnak. Jeleztem, hogy másfajta gondolkodásúakat is be kellene engedni…..
vgab
2021.02.20 15:50:43
@kemény keleti kommentelő: Kern. Ugyanabban van, mint a kivehető ajtajú NDK turmixgép.
"És ha utunk arra vezet, tisztelettel emeljük meg a kalapunkat a normális társadalmi berendezkedést még valamelyest őrző, a liberalizmusnak és az LMBTQ-ideológiának ellenálló Oroszország nagykövetségének épülete előtt, az amerikai követség és az amerikai zászló láttán pedig ökölbe szorul a…..
vgab
2021.02.09 22:29:14
@HaKohen: Az "interjúkészítő" azért elég hülyén hangzik, még ha precízebb is. Tényleg ketten voltak, amitől csak még szomorúbb, hogy nem tudták megszorongatni. Nem is volt kedvem elolvasni, mert előre lehetett tudni, hogy ez lesz, az meg, hogy mit hazudik, nem olyan érdekes. (Végül persze elolvastam és annyira ideges lettem, hogy rögtön a Vincentre kattintottam, abban bízva, hogy itt majd érdemben is lesz róla szó - és jótündérben nem is kellett csalódni.)
vgab
2021.02.09 22:35:19
@Kettes: Ha nem amatőrség, hanem taktikai megfontolás áll a háttérben (remélem, nem), akkor a telex is kiiratkozik az olvasható sajtótermékek közül. Ilyen megközelítéssel fölösleges interjúzni, Stumpf pont a nagy békítő szerepében akar tetszelegni, ezért vállalta el (mármint az interjút).
Örülünk, Vincent?
Prof. Dr. Deutsch esete az uniós tudományos pályázatokkal (megjegyzésposzt)
2021.01.17 21:56:21
Prof. Dr. Deutsch Tamás az "azért Tomikám mindkettőnknek jobb, ha Brüsszelben piálsz, mintha minket kompromittálsz valami hülyeséggel" díj kitüntetettje azt nyilatkozta, hogy 76 milliárd eurót akar elkölteni az Unió kutatás-fejlesztése (a Horizon Europe programról van valójában szó) és…..
vgab
2021.01.18 12:14:13
@frissen regisztrált troll: 700 nem olyan sok. Nálunk nyilván kötelező lesz.
"The kind of populist nationalism that Hitler incarnated has been and continues to be the most deadly of modern plagues."
Amikor John Lukacs meghalt számos lap idézte ezt a mondatot nekrológjában. John Lukacs a populizmus és a nacionalizmus esküdt ellensége volt, talán ezért sem beszélnek…..
vgab
2020.11.08 01:19:01
@Strawdog: +1. És annyira nem döglött, hogy el fog indulni 2024-ben. Ez a csalásos retorika épp ezt készíti elő (amellett persze, hogy nem tud veszteni (sem)). Nagyon ritka (de nem példátlan), hogy egy, az első ciklusa után vesztes elnök megpróbáljon visszatérni. Trump épp ezért magát nem is vesztesként pozicionálja, hanem olyan győztesként, akit csalással fosztottak meg a hivataltól. Amúgy talán már rájött, hogy élete legkellemesebb négy éve következik: úgy lehet Mr. President, hogy nem kell semmit csinálnia (az elnökösködésnek a nagy részét eléggé rühellte) és készülhet a nagy visszatérésre (ami republikánusnak még sosem sikerült, másnak is csak egyszer). És persze nem fogják börtönbe csukni, ezt nagyon is jól tudja.
A magyar miniszterelnök ma aljas módon a neonácik oldalára állt, belehazudott az egész ország arcába és uszított a meleg polgártársaim ellen.
Ezért én most a lehető legegyszerűbb és leggyermetegebb módon, matematikus olvasóink valószínűleg nem fognak megdícsérni érte, el fogom…..
vgab
2020.10.05 16:13:53
@perro morado: Azért jobb a relatív prímes verzió, mert ahhoz semmilyen extra nem kell, míg te (burkoltan) használod a számelmélet alaptételét (aminek a bizonyítása messze nem triviális), anélkül ugyanis nem lehet "a" prímtényezős felbontásról beszélni (hiszen ez mondja ki azt, hogy a felbontás a sorrendtől eltekintve egyértelmű). Amúgy az első bizonyítás (a levonogatással és reciprok képzésével) végtelenül elegáns, de nehezebb, mint a második, ráadásul általánosítani sem olyan könnyű, mint a másodikat (ami azonnal adja, hogy bármilyen nem teljes négyzet gyöke irracionális).
Szeptember elején jelent meg Michael Sandel, az egyik legismertebb kortárs politikafilozófus könyve:" Az érdem zsarnoksága" (The Tyranny of Merit). Sandel még nem volt harmincéves, amikor megírta híres liberalizmuskritikáját a Liberalizmus avagy az Igazság határai-t, mely munkáját sokan…..
vgab
2020.10.01 08:50:43
@kiazmarmegint: "[Talan idetartozik, talan nem, hogy az elitgimiben, ahova jart, nem volt a legjobb 60%-ban. Egy eletrajzirojanak azt mondta, hogy mint egyetemista, a Yalen "komolyan vette az orait es kemenyen dolgozott", de nem emlit egyetlen tantargyat vagy tanart sem, aki nagy hatassal lett volna ra.]"
Nagyon is idetartozik. Ha tényleg meritokrácia lenne (lett volna) az USA-ban, a fickó nyilvánvalóan nem járhatott volna a Yale-re. Ez a szöveg, hogy "komolyan vette az óráit es keményen dolgozott", egyszerűen röhejes. Normál körülmények közt valószínűleg egy közepes egyetemet sem tudott volna elvégezni még akkor sem, ha keményen dolgozik. Komolyan vette. Igazán rendes tőle. Az egyetemi felvételik (nem a csalásokról beszélek) remekül megmutatják, hogy mennyire semmiféle meritokrácia nincs: www.nytimes.com/2020/09/15/books/review/selingo-korn-levitz-college-admissions.html. Amúgy az amerikai egyetemen a felvételinél az ember beadja az anyagát és kap egy értesítést, hogy felvették-e, mindenféle pontszám, sorrend, (érdemi) indoklás nélkül. Nem veszünk fel, mert csak.
Adalék: az ázsiai hátterű diákok növekvő súlya a STEM területeken részben annak köszönhető, hogy a magas státuszú családok gyerekeinek ezek a területek nem érik meg a befektetett energiát: sok tanulás, (számukra) alacsony fizetés.
Érdemes megnézni mondjuk a matek olimpiai csapatok összetételét (www.imo-official.org/countries.aspx) nem csak az USA-ban, hanem mondjuk Kanadában, Ausztráliában is. Ha (nagyon) jók a képességeid és rohadt sokat dolgozol, akkor kis szerencsével lehet közepesen jó állásod is akár.
Bush gimijét egyébként valószínűleg (nem néztem utána) nem érdemes "elitgiminek" nevezni, az inkább egy nagyon drága közepes gimi. Elitgimi a Fazekas, az Eötvös, a Révay, a Zrínyi, stb. Persze ezekbe is családi háttér által erősen determináltan lehet bekerülni, de legalább van felvételi.
Nagyon is idetartozik. Ha tényleg meritokrácia lenne (lett volna) az USA-ban, a fickó nyilvánvalóan nem járhatott volna a Yale-re. Ez a szöveg, hogy "komolyan vette az óráit es keményen dolgozott", egyszerűen röhejes. Normál körülmények közt valószínűleg egy közepes egyetemet sem tudott volna elvégezni még akkor sem, ha keményen dolgozik. Komolyan vette. Igazán rendes tőle. Az egyetemi felvételik (nem a csalásokról beszélek) remekül megmutatják, hogy mennyire semmiféle meritokrácia nincs: www.nytimes.com/2020/09/15/books/review/selingo-korn-levitz-college-admissions.html. Amúgy az amerikai egyetemen a felvételinél az ember beadja az anyagát és kap egy értesítést, hogy felvették-e, mindenféle pontszám, sorrend, (érdemi) indoklás nélkül. Nem veszünk fel, mert csak.
Adalék: az ázsiai hátterű diákok növekvő súlya a STEM területeken részben annak köszönhető, hogy a magas státuszú családok gyerekeinek ezek a területek nem érik meg a befektetett energiát: sok tanulás, (számukra) alacsony fizetés.
Érdemes megnézni mondjuk a matek olimpiai csapatok összetételét (www.imo-official.org/countries.aspx) nem csak az USA-ban, hanem mondjuk Kanadában, Ausztráliában is. Ha (nagyon) jók a képességeid és rohadt sokat dolgozol, akkor kis szerencsével lehet közepesen jó állásod is akár.
Bush gimijét egyébként valószínűleg (nem néztem utána) nem érdemes "elitgiminek" nevezni, az inkább egy nagyon drága közepes gimi. Elitgimi a Fazekas, az Eötvös, a Révay, a Zrínyi, stb. Persze ezekbe is családi háttér által erősen determináltan lehet bekerülni, de legalább van felvételi.
vgab
2020.10.01 19:26:34
@kiazmarmegint: Köszi, érdekes infó. Talán olyasmi lehet, hogy nagy presztízsű hely (mint pl. Eton), erős tanári gárdával (vagy legalábbis olyannal, hogy a tehetségeseket fejleszteni tudják), ahova sok pénzért lehet bekerülni, de kiemelkedő eredményekkel ingyen (vagy olcsón) is. Így vannak nagyon jó diákok és pénz is.
Ez itt a zene. Három és fél perc. Remélem elég nemzeti és keresztény, legalább a maga módján. Nem szabad teljes hangerőn hallgatni, mert betorzul. Jobb kézzel játszani, ballal gombokat nyomogatni, kicsit bátor volt...
…..
vgab
2020.09.28 00:29:51
Domokos Gábor professzor hosszabb interjút adott a Qubitnak a felfedezéséről, hogy a testek kockaszerű darabokra esnek szét.
Egy részlet az interjúból:
"Itt a Műegyetem kertjében, ahol ülünk, zúzott kő van a lábunk alatt. Ha felmarkolunk egy adagot ezekből a kövekből, látjuk,…..
vgab
2020.09.05 13:02:33
@tele.phone: Akár érdekes is lehet, amit csinált, nem olvastam, mindenesetre jóval nagyobb a füstje, mint a lángja. Annyi bizonyos, hogy (JT beszámolója szerint) van benne egy könnyű állítás, amit nem tudtak bebizonyítani, és ez enyhén szólva ciki. Ezt ragozgatjuk itt, igazából elég feleslegesen, a lényeg benne van a posztban.
vgab
2020.09.05 13:04:12
@Strawdog: Igen, ez így alighanem OK. Az alsó csúcsra vonatkozó megfigyeléssel azért egyszerűbb, igaz, hogy az meg azért egy ötlet.
vgab
2020.09.05 13:09:44
@Strawdog: A filozófiai magyarázat, az kurvára billeg. Ha Platónnak valaki adott volna egy random 6 lapú, 8 csúcsú követ, hogy itt a kockád, valószínűleg nem járt volna jól.
Örülünk, Vincent?
A Vincent nem része a "normális Magyarország"-nak (megjegyzésposzt)
2020.08.18 12:54:40
Mint a neonyilas magyar kormánymédiából megtudtuk, a "normális Magyarország"-nak nem része ez a zászló, és azok az emberek sem részei, akiket ez a zászló reprezentál. Ez a "normális Magyarország most éppen egy diktátornak tapsol, és megalázza a melegeket. Ennek a "normális…..
Egy fiatalember megpróbálja megtervezni az életét. Ha egy bizonyos életutat követ, akkor minden egyes évben ötven százalék valószínűséggel másfélszeresére növeli a vagyonát, ötven százalék valószínűséggel elveszíti a vagyona negyven százalékát. Érdemes-e neki ötven dolgos évet áldozni az…..
vgab
2020.07.31 13:39:13
@lmate: Így van, a magas várható érték olyan eseményeknek köszönhető, amik kis valószínűségűek, de óriási nyereséggel járnak. Minél hosszabb távon nézzük, annál inkább így lesz persze, egy-két évet még valószínűleg sokan kipróbálnának, ott nem ilyen drasztikusak a különbégek.
Kis összegekkel egyébként ilyen jellegű (értsd: valószínűleg bukom az egészet, de kis eséllyel sokat nyerek) játékot játszani nem feltétlen hülyeség, annyira nem, hogy szinte mindenki csinált már ilyet. A szerencsejátékokon kívül ilyenek a biztosítások is, ráadásul kedvezőtlen várható értékkel.
Kis összegekkel egyébként ilyen jellegű (értsd: valószínűleg bukom az egészet, de kis eséllyel sokat nyerek) játékot játszani nem feltétlen hülyeség, annyira nem, hogy szinte mindenki csinált már ilyet. A szerencsejátékokon kívül ilyenek a biztosítások is, ráadásul kedvezőtlen várható értékkel.
"2020-ban, József Attila-díjjal a hátizsákban biciklisfutárkodni még mindig nagyságrendekkel kevésbé gáz, mint Térey-ösztöndíjból élni." (Erdős Virág)
Kevés erősebb mondatot írtak le mostanában. Erdős Virág nem metaforikus értelemben biciklisfutárkodik (és töri kissé össze magát)…..
vgab
2020.07.08 00:21:57
@jotunder: A fejlemény Freund, de a poszt nem feltétlen róla szólna, hanem mondjuk a Stockholm-szindrómáról.
vgab
2020.07.08 23:10:09
@velőtanya: Én is ott voltam, de nem annyira azért, mert reméltem valamit, hanem mert muszáj volt, és ezzel szépen vissza is kanyarodtunk az Erdős Virág-interjúhoz: kiabálni nevetséges, kussolni szégyen (ld. még Kosztolányi: Paulina).
Örülünk, Vincent?
A skálafüggetlen hálózatok esete a dilinyós rezsimtörténészekkel(ilyennincsposzt)
2020.06.29 20:55:13
Borvendég Zsuzsanna gyepütestvér és turulcsibe ma a Magyar Nemzetben Barabási-Albert Lászlóra hivatkozva a skálafüggetlen hálózatok elméletének alkalmazását javasolta a zsidó-szabadkőműves összeesküvések felgöngyölítésére.
"Barabási Albert László magyar fizikus volt az, aki…..
vgab
2020.06.29 21:57:47
Az Olvasó jó eséllyel még nem hallott az Országút című folyóiratról.
Az Országút az Ország útját tekinti szellemi elődjének, mely lap 1937 és 1943 között jelent meg. Az Országút a nemzeti középhez sorolja magát, parasztpárti és kisgazda előtörténettel, Illyés Gyula, Németh…..
vgab
2020.06.28 22:38:10
@jotunder: Láttam. Azért ahhoz pofa kell, hogy valaki morálról hablatyoljon óvatos kritikusként, miközben ténylegesen részt vesz a rendszer működtetésében és szép stallumot kap, mindjárt kettőt is.
Örülünk, Vincent?
TGM, Trianon, Szingapúr és a haranggörbe (szuperclickbaitposzt)
2020.06.02 17:58:13
Tamás Gáspár Miklós írt egy érdekes cikket az ÉS-be (harminc egész másodpercig kell hallgatni egy szöveget Závada vagy Bodor Ádám egy kötetéről, aki erre nincs felkészülve, ne is kattintson).
Szilvay Gergely, aki a poszt egyetlen mondatában fog szerepelni, úgy érezte, hogy ő viszont…..
vgab
2020.06.04 00:32:54
Az elmúlt napokat kvázikaranténban töltöttem ( kétszer lementem a kisboltba és tegnap vettem ezt a barbadosi cuccot, amiből a poszt megírása alatt elfogy féldeci ) és Királyhegyi Pállal szólva, most ment el teljesen a kedvem a koronavírustól.
Ami most jön, az egy…..
vgab
2020.03.26 22:34:00
@Egon Estragon:
"vannak olyan formái, amelyek nem tűnnek annyira triviálisnak, pl. hogy minden véges félcsoportban van idempotens elem."
Ez azért elég könnyű: ha nem lenne idempotens elem, akkor p, p^2, p^4, p^8, ... stb. csupa különböző elem lenne, ami a végesség miatt nem megy.
"Vagy: ha egy félcsoportban nincs idempotens elem, akkor minden részfélcsoportja tartalmaz (properly) részfélcsoportot."
Ez meg csak átfogalmazása az eredetinek, hiszen ha van idempotens elem, akkor is van valódi részfélcsoport (mint írtad is), kivéve ha egy elemű a félcsoport.
Ez az egész igazából egyáltalán nem algebra. Ha van hibája JT írásának, az az, hogy a nem matematikusok azt hiszik, hogy ez a dolog nehéz vagy esetleg nagyon nehéz, miközben a "nagyon"-t még jópárszor kéne iterálni...
"vannak olyan formái, amelyek nem tűnnek annyira triviálisnak, pl. hogy minden véges félcsoportban van idempotens elem."
Ez azért elég könnyű: ha nem lenne idempotens elem, akkor p, p^2, p^4, p^8, ... stb. csupa különböző elem lenne, ami a végesség miatt nem megy.
"Vagy: ha egy félcsoportban nincs idempotens elem, akkor minden részfélcsoportja tartalmaz (properly) részfélcsoportot."
Ez meg csak átfogalmazása az eredetinek, hiszen ha van idempotens elem, akkor is van valódi részfélcsoport (mint írtad is), kivéve ha egy elemű a félcsoport.
Ez az egész igazából egyáltalán nem algebra. Ha van hibája JT írásának, az az, hogy a nem matematikusok azt hiszik, hogy ez a dolog nehéz vagy esetleg nagyon nehéz, miközben a "nagyon"-t még jópárszor kéne iterálni...
Egyszer már írtam arról az 1989-es őszről. Azt az őszt egy Orbán Viktor nevű 26 éves fiatalember az oxfordi Pembroke College-ban töltötte, ahol a politikai liberalizmust tanulmányozta, egy Jótündér nevű 26 éves fiatalember pedig egy indianai egyetemi kampuszra költözött, ahol nagyon fájt a…..
vgab
2020.02.11 23:44:59
@balmoral: Furcsa, hogy nem érted. Wass és Nyírő pontosan azért kell (és nem annak ellenére, amit pl. Pokorni sugall), mert fasiszták voltak (a szónak a nem feltétlen precíz, kiterjesztett értelmében) és ami legalább ilyen fontos, annak is látszanak. Teljesen nyilvánvaló, hogy rengeteg náluk jelentősebb szerzőt lehetne mutatni a korból, akik szintén kimaradtak a tananyagból, és még erdélyi szerzőből is lenne jópár, persze olyanok is, akik nem megosztók. Ugyanazért jó választás ez Orbánéknak, amiért Soros jó választás volt a plakátokra, amiért Prohászkáról érdemes minden városban utcát elnevezni, amiért Horthy-szobrokat kell avatni, amiért a Jobbiknak pont az árpádsávos zászló kellett. Nem annak ellenére, hanem pont azért.
vgab
2020.02.12 21:12:43
@balmoral: OK, nem véletlenül volt (lett volna) furcsa...
Hét éve írtam egy posztot Térey János Magyar közöny című verséről. Ezt a verset válaszul írta Kemény István Búcsúlevelére. Valamit hiányolt Kemény verséből, valami fontosat.
"Az én teám közben elforr,nem vagyok az már, ki voltam egykor,az életem nagy happy end nélkül isvéget…..
vgab
2020.01.26 15:12:11
@anger is a gift: Mire gondolsz? Természetesnek tekintettem, hogy Jan kérdése arra vonatkozik, hogy ha egy tisztességes ember megérdemelt díjat/ösztöndíjat kap, akkor mi a teeendője. Hogy Bayer, OJD és társai mit csinálnak a díjukkal, az nem érdekel. Azt, hogy a teljesítmény valódi (vagyis a díj megérdemelt) legyen, a szakmai elbírálás biztosítja, erről is feltételeztem, hogy korrekt (még ha nem is mindig az, de most nem erről beszélünk). Vagyis a leírásom választ ad arra, hogy mi a helyzet, ha valaki rokonságra kapja a díjat: ez az első három esetben (remélhetőleg, de az első kettőben semmiképp) nem fordulhat elő.
@aronsatie: Átvételkor elutasítani a kézfogást bunkóság. Még mindig jobb persze bunkónak lenni, mint kezet fogni Orbánnal vagy Áderrel. Nem fogok elítélni egy nagy tudóst, ha átveszi a Széchenyi-díjat, de nem örülök, ha kezet fog az említettekkel. Megoldható a dolog azzal, ha az ember elfogadja a díjat, de nem megy el átvenni.
@aronsatie: Átvételkor elutasítani a kézfogást bunkóság. Még mindig jobb persze bunkónak lenni, mint kezet fogni Orbánnal vagy Áderrel. Nem fogok elítélni egy nagy tudóst, ha átveszi a Széchenyi-díjat, de nem örülök, ha kezet fog az említettekkel. Megoldható a dolog azzal, ha az ember elfogadja a díjat, de nem megy el átvenni.
vgab
2020.01.26 15:31:13
@anger is a gift: Nem feltétlen szeretnék egy komoly tudóst elvtelennek látni, amiért elfogad egy olyan díjat, amit tökéletesen megérdemel, csak peche van, hogy épp Orbánék uralkodnak. Ami a hős ellenállót illeti: nem lenne olyan nagy baj ha többen mutatnák magukat annak. Azt is meg kéne érteni amúgy, hogy vannak olyan emberek, akik ezeket a döntéseket nem (vagy nem elsősorban) a saját karrierjük építgetése szempontjából hozzák meg. Lovász pl. elfogadta a Corvin-láncot és az Akadémia elnökségét is. Az elsőt szerintem rosszul tette, a másodikat jól, bár később jó pár rossz politikai döntést hozott (és néhány jót is) elnökként. Biztos vagyok benne, hogy egyik döntésében sem volt semmi személyes ambíció, és talán részben éppen ezért nem is lett kisebb a szememben.
vgab
2020.01.26 19:39:15
@anger is a gift: Ezek irányelvek (ld. "nagyjából"), és leírtam, hogy mindenkinek másutt vannak a határok. A kérdéseid célját nem teljesen értem. jan kérdésére válaszoltam, arról nem volt szó, hogy lehet-e menni Lovasi-koncertre vagy lehet-e Keményt olvasni. Mindenki csinálja azt, ami jólesik és amit a lelkiismerete diktál, a törvények keretei közt.
Mint azt önök is olvashatták, Orbán Viktor dédunokáját Orbán Botond Csenge Tas Emesét nevezte ki Novák Katalin családvédelemi főmatróna a Jövő Nemzedéke Államtitkárság helyettes-államtitkárának. Novák testvérnő elmondta, hogy Botond Csenge Tas Emese fogja képviselni a távolabbi jövő…..
vgab
2019.12.04 23:33:49
@Flageolet: Ismerek 40 éves tanársegédet is, 10 éves Phd-vel, meg egy csomó Q1 cikkel.
vgab
2019.12.05 13:15:43
@Flageolet: Nem megbízási szerződésről van szó. Az Nftv szerint: "Ha a tanársegéd megfelel a foglalkoztatási követelményrendszerben meghatározott feltételeknek, a doktori fokozat megszerzését követő három éven belül adjunktusi munkakörbe kell átsorolni." A foglalkoztatási követelményrendszert az intézmény maga határozza meg, szóval a dolog nem olyan egyszerű. A munkaügyi per meg nem akkora ötlet, ha ettől az ember elveszti a kutatásához szükséges eszközpark kétharmadát.
Yarragün gülür! Sikhafah, ulsur aslan yarrakh kefhali.
Bir ottuzuk birki, kucurbasi? Orospuhi bir keci, eyen bir aslangürü.
Kicimisen am, gülür am, yavshaki kucurbasi, keci agshinam kürgülyet,
göthüne, sörget göthüne koyhayimrü eslen kucurbasi, gürzün keci.
…..
vgab
2019.10.17 02:04:01
" Hiszen a keresztény szabadság egész története a rabsággal való szembefordulásból táplálkozik a „bűntől való szabadságtól” kezdve a reveláció végső kiteljesedéséig. Történetünk ma ugyanez, amikor jogért, jussért, igazságért azokkal szemben kell kiállni, „akik a szabadságot a gonoszság…..
Örülünk, Vincent?
Tönkreteszi-e Orbán Viktor a magyar matematikát? (szomorúposzt)
2019.08.22 18:49:20
Ez a poszt lazán kapcsolódik a korábbihoz. Csak sokkal szomorúbb.
Nyilván sokkal több embert érdekel a magyar futball állapota, mint a magyar matematikáé. Ez teljesen természetes. A probléma az, hogy Orbán Viktort nem csak sokkal jobban érdekeli a magyar futball állapota, mint a magyar…..
vgab
2019.08.22 22:55:12
Az elitgimik, KÖMAL, olimpiai szakkör társaságból hiányzik egy fontos láncszem: A Gondolkodás Öröme Alapítvány (agondolkodasorome.hu/) és mindazok, akik velük dolgoznak. Persze ez így sem sok. Amúgy (mint azt az előző posztnál is kifejtettem) Orbán leszarja a matematikát és általában a tudományt és persze a művészetet is. Nem gondolja tehát, hogy ezekhez elég lenne a lojalitás (az ellenkezőjét sem, mert nem érdekli), de a lojalitás az, ami fontos neki, tehát ez a szempont és kész.
A magyar matematikának van szerepe a versenyképességben, nem egy cég azért telepített ide korábban kutatóközpontot, mert erős volt a matek.
@ijontichy: A matematika persze nem veszt sokat, ha a legjobbak (és most már a "csak" jók egy része is) elmennek külföldre (bár idővel odáig is eljuthat a dolog, hogy több tehetség kallódik el nálunk, mint korábban, ez pedig már árt globálisan is). Aki veszít, az Magyarország. A folyamat régóta zajlik, matematikában, informatikában és másutt is (az első vonallal - hallgatókra gondolok - már csak elvétve lehet a hazai egyetemeken találkozni), most persze fel fog gyorsulni .
A magyar matematikának van szerepe a versenyképességben, nem egy cég azért telepített ide korábban kutatóközpontot, mert erős volt a matek.
@ijontichy: A matematika persze nem veszt sokat, ha a legjobbak (és most már a "csak" jók egy része is) elmennek külföldre (bár idővel odáig is eljuthat a dolog, hogy több tehetség kallódik el nálunk, mint korábban, ez pedig már árt globálisan is). Aki veszít, az Magyarország. A folyamat régóta zajlik, matematikában, informatikában és másutt is (az első vonallal - hallgatókra gondolok - már csak elvétve lehet a hazai egyetemeken találkozni), most persze fel fog gyorsulni .
vgab
2019.08.23 01:15:50
@kiazmarmegint: És persze JT-nek is igaza van: a magyar matematikai közösség több, mint a közösség tagjai.
Örülünk, Vincent?
Mit akar Orbán a kutatástól és a felsőoktatástól? (kérdésposzt)
2019.08.22 15:34:47
Palkovics László azzal indokolta a Corvinus átalakítását, hogy így az egyetem bekerülhet a világ kétszáz legjobb társadalom slash közgazdaságtudományi képzései közé. Matolcsy György egyenesen arról beszélt, hogy tíz éven belül egy magyar egyetemnek a világ száz legjobb felsőoktatási…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz