Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Exclusive Group

79 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Csóka Géza - Projektmenedzser Exclusive Post     Mióta van a postai szolgáltatás az Exclusive Group palettáján? Szinte hihetetlenül hangzik, de ez volt a legelső szolgáltatásunk. Így sikerült az egy-két meglévő ügyfelünkből álló kis közösséget úgy kibővíteni, hogy ma már szinte minden…..
Nagy Erika – Marketing Menedzser     Mi a cég üzenete a közönség felé?  Cégünk elsősorban a B2B piacon helyezkedik el, így két fajta kommunikációt folytat. Egyrészt a leendő munkavállalóinkat szólítjuk meg, ahol egy barátságosabb, közvetlenebb hangvételt sugároz, másrészt pedig a már meglévő, és…..
Kurinyec Péter - Vezető Projektmenedzser      Mitől különleges a HR munka?  A HR-munkának az a szépsége, hogy rendkívül sokszínű. Attól függően, hogy milyen méretű, vagy milyen szférában tevékenykedő vállalatnál dolgozik az ember, változhat a feladat és azok szereplői is. Akár a klasszikus…..
Bokros Gábor - Ügyvezető Igazgató     Minek köszönhető, hogy dinamikusan fejlődik a cég?  Egy szó: MUNKA! Legalábbis a mi cégünk esetében ez a mozgatórugó. Illetve a tisztelet és az alázat. Igyekszünk ezt a szemléletet átadni minden új kollégánknak, a fizikai munkát végző munkatársainktól…..
A legtöbb ember életében eljön az a pillanat, amikor egy téma kapcsán kutatást kellene készítenie. Ilyenkor a legjobb feltérképezni, hogy az adott téma milyen fajtájú, és módszerű kutatást igényel. A két legnépszerűbb kutatás a kvalitatív, illetve a kvantitatív. A kvalitatív kutatás inkább egy…..
 Ahogy a korábbi blogokból megtudhattátok a PR szoros kapcsolatban áll a Human Resources managementtel, azaz a HR-rel. A belső PR célcsoportjai között ugyanis ott vannak jelenlei és jövőbeni munkatársaink. A jelenlegi munkaerőpiaci kihívások okán felértékelődött a PR és a HR kapcsolatának egy…..
 A jelenlegi kommunikációs trendek alapján egyre inkább elmosódik a határvonal a sales, a marketing és a pr között. Mi azért szeretjük megtartani ezt a felosztást, mivel mások a mérőszámok, más a közvetett cél és más a feladata ennek a három funkciónak is.      A pr nem egyenlő a…..
A sajtótájékoztatók a külső PR eszközök közé tartozik. A média és a szervezet közötti leggyakrabban alkalmazott kommunikációs eszköz, amely során új információkat osztanak meg.   A sajtótájékoztatók célja: Hogy a sajtó figyelmét felhívjuk a kívánt eseményre, üzenetre, márkára. Egyszóval, hogy…..
 „A PR házon belül kezdődik” „Minden márka belülről építkezik” Ezek az idézetek is azt hangsúlyozzák, hogy a PR tevékenység első etapja, a belső kommunikáció szabályozott, szervezett működtetése. Minden kommunikációs folyamat, így a PR is akkor lesz fenntartható, ha hiteles, amit kommunikálunk,…..
A nyilvánosság pozitív hozzáállása nagyban hozzájárulhat egy vállalat, márka, szervezet vagy épp egy személy üzleti sikereihez. A jó PR szakember megértést és bizalmat épít ki és ápol a nyilvánossággal. A PR egyik kulcsmondata: Tégy jót és beszélj róla, de ha baj van, orvosold a bajt és beszélj…..
Ez az elmélet nem más, mint a “sok kicsi sokra megy” mondás tovább gondolása. A hosszú farok fogalom, mely az internetes kereskedelem árubőségét írja le, a hagyományos áruházak kevés fajtájú, de nagy mennyiségben árusítható tömeg- vagy sikertermékével ellentétben azoknak a kis mennyiségben eladható,…..
Ahhoz, hogy a termékek tervezéséig el tudjuk jutni, tudnunk kell pontosan, hogy mi maga a termék.  A termék a szükségletek kielégítésére szolgál. Ha egy embernek szüksége van egy termékre, először felmerül benne maga a probléma, a hiány. Majd kialakul benne egy igény, hogy milyen fajtát szeretne,…..
 A tervezés és a stratégiaalkotás elengedhetetlen egy vállalkozás megfelelő működéséhez. A SWOT elemzés pedig ebben segédkezik a vállalkozók számára. De mi is ez, és hogyan kell használni? Amikor vállalkozást indítasz pontosan tudnod kell milyen lehetőségekkel nézel szembe, milyen potenciális…..
Nem csak a projektek, de azok szakaszai is egyediek, ezért minden szakasz más menedzsment módszert igényel. Az egye szakaszokban alkalmazott eltérő megoldások összessége adja a projekt ciklus menedzsment lényegét. Minden ciklusnak külön menedzsmentet kell biztosítanunk, ahhoz hogy a kívánt eredményt…..
A legnagyobb buktatója a projektünknek, az lehet, ha rosszul végezzük el a projekt bontását, rosszul határozzuk meg a feladatokat, vagy a feladatokhoz kapcsolódó idő- és költségkeretet. Ez akkor léphet fel, ha még soha nem csináltunk az adott projekthez hasonlót, tehát nem értünk hozzá, vagy ha nem…..
A projektek egy egyszeri, megismételhetetlen folyamatok. A pontos cél és az elvárt eredmény tisztázása nélkül projektek nem létezhetnek. Legfőbb szükséglete az emberi és anyag erőforrás, melyek elengedhetetlenek számára. Minden projekt időben korlátozott, hiszen annak egy adott időpontra el kell…..
Hogyha egy új terméket akarunk bevezetni a piacra, akkor nem árt tudnunk, és utána néznünk, hogy milyen tényezőkkel kell számolnunk, illetve milyen törvényszerűségek fognak történni velünk. A termékek/szolgáltatások életciklus görbéi széles körben használt modellek. A görbe a termék kifejlesztésétől…..
Mi is az a Franchise rendszer? A franchise egy olyan, szerződésben rögzített gazdasági együttműködési forma, amelyben a tulajdonos egy vagy több franchise átvevőnek jogot ad bevezetett védjegyének és kipróbáltan sikeres módszerének használatára áruk eladása és/vagy szolgáltatások nyújtása…..
Ha a vállalkozásunk beindul, és esetleg újabb telephelyekkel bővítjük ki azt, előfordulhat, hogy feltesszük magunkat a kérdést. Meddig növelhető a telephelyek száma? Azt mindenki jól tudja, hogy például a franchise-ok látszólag végtelen telephellyel rendelkezhetnek. Nagyon fontos azt mérlegelnünk,…..
A telephely választása során két célunk lehet, vagy maga a kereskedelmi egységet a szükséglet helyén nyitjuk meg, vagy a fogyasztókat tereljük, vonzzuk az üzlethez. A telephely elhelyezkedése, mérete, elosztása, elrendezése hatással lehet a keresletre, a forgalomra, az árbevételre, és a költségekre…..
Sokszor írtam már a pozicionálásról, és annak fontosságáról, hogy valójában az határozza meg, hogy hol is akarunk, vagy hol is helyezkedünk el a versenyben. De milyen stratégiák vannak? Hogyan érdemes ezeket megválasztani? Általában a kiskereskedelemben a szolgáltatási szintek és a választék alapján…..
Mi is az a szolgáltatás? A szolgáltatás minden olyan cselekvés, vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött.  Veletek is előfordult már az az érzés, hogy amikor a marketingről olvastok mindig csak a…..
Mi is a kiskereskedelmi marketing? A kereskedők marketing tevékenysége, így az ellátási lánc marketing tevékenysége, gyakran elsősorban a kiskereskedőkre leszűkített értelmezés.Először is nézzük meg, hogy honnan indult a kiskereskedelmi marketing. Miért volt szükség egyáltalán változásra? Mi idézte…..
A kereskedelmi elméletek kiskereskedők módszereinek fejlődésére vonatkozó elméletek, melyek megmagyarázzák a kereskedelemben megfigyelt változásokat. Ezeknek az elméleteknek ismerete nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy minél sikeresebbek lehessünk vállalkozásunkban. Hiszen vannak ciklikus, és nem…..
Már sok részben említettem, hogy mennyire fontos, hogy jól válasszuk ki a célközönségünket. Ezzel tudjuk a legtöbb költséget megspórolni, és ez döntheti el a cégünk sorsát, hiszen ha rosszul választunk, vagy rosszul mérjük fel a piaci viszonyokat, csődbe vihetjük a vállalkozást. A célpiaci marketing…..