Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dgab13

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Létezik a hazai audiofiliában egy mondat, amely szinte beleégette magát a néhai HiFi Magazin emlőin nevelkedett modern kori hifis társadalom retinájába. Így aztán mindig ott lebeg a látóterü(n)kben, bármerre is nézne a kedves hobbytárs. De jó nagy betűkkel ám, nem csak úgy, megjegyzésként az alsó…..
Most hogy az legutóbbi részt elolvasva a virtuális tekinteteken megcsillant a katódfűtés fénye, időszerű ugrani egyet a tér-időben, és meglátni a jót abban is, ami talán nem ennyire szép. Viszont… Gondolkodtam azon, vajon egy véletlen egybeesés műve, vagy tényleg az asztrológusok által is tárgyalt…..
AudioWorld Kábel mizéria 2020.03.16 17:38:11
Audio fórumok gyakran vissza-visszatérő vitatémája a kábelek fontosságának, minőségük és áraik közötti összefüggések latolgatása, és egyáltalán, a kábelek működési mechanizmusa. Noha nem tartom magam minden tekintetben expertnek kábeltémában, a kábel szerepének a lekicsinylése mindig szúrja a…..
dgab13 2020.03.21 11:55:31
@Analoglued: Kedves Gábor!

Köszönöm a kimerítő választ, a készülő integrálthoz sok sikert és főleg türelmet kívánok, érdeklődve várom!

Az világos, hogy a transzport és a DAC között többé-kevésbé torzul a jel, igazából az érdekel, hogy ez mennyiben befolyásolja a konvertert. Rücskösebb görbére nehezebb szabályos szinuszt illeszteni? Az interneten sok olyan videó van, amiben egész meggyőzően elmagyarázzák, hogy a mintavételi mélység növelése felesleges, mert kb 16 bit fölött már ugyanazt a görbét illeszti a chip, mindegy, mennyi adatunk van. Ezt figyelembe véve akkor is ugyanazt kellene illesztenie, ha kicsit darabosabb (torzultabb) a digitális jel. Vagy ilyenkor pont az történik, hogy nem csak darabosabb lesz, de frekvencia szempontjából el is mozdul? Olyan megfoghatatlan ez.

Üdv, Gábor
dgab13 2020.03.22 11:52:26
@Analoglued: köszönöm, logikusan hangzik!
Szintén elmélet: a mintavételi mélység növelése ellen kardoskodók nézete szerint a digitális-analóg konverzió végső soron egy matematikai feladat, aminek egyetlen megoldása van. Egy bizonyos mennyiségű információ megléte után ezért mindegy, hogy mennyit növelünk/pontosítunk az információ-ellátottságon. Az kérdés, de elméletileg megválaszolható, hogy hol van ez a pont. És persze simán lehet, hogy a jelenlegi technológiával még nem értük el ezt a pontot :)
dgab13 2020.03.27 21:57:23
@Analoglued: Az az érzésem, hogy míg az analóg zenevisszaadás a nyolcvanas évekre nyugvópontra jutott, és azóta elfogadott, kiforrott módja a zenehallgatásnak, a digitális vonalat se lenyelni, se kiköpni nem tudja az iparág: lassan negyven éve próbálja kitalálni, hogy ez hogyan és mire lenne jó. Érdekes lesz, hogy végül mi él majd túl tartósan.

Az egyik irányban már a vége felé járhatunk: az okos mobil eszköz, mint futómű + bluetooth + aktív hangszóró összeállítás valószínűleg tovább nem egyszerűsíthető. Mivel ez a tömegirány, és itt nagy szükség nincs minőségi maszterre, a felvételi technikák Peter Qvortrup által is megénekelt hanyatlásának visszarendeződésére kevés az esély. Aki hallja a cuccán a különbséget, ugyanúgy egy előfizetést vesz, mint aki nem, vélhetően nem rentábilis drágábban jó minőségű felvételeket készíteni. Csak ha valakinek a haszonmaximalizáláson kívül is van motivációja.

A digitális high-end pedig, ha jól értem, most ott tart, hogy van célszoftver a különböző formátumok és források egy tölcsérbe öntésére, van célszoftver a lejátszásra, a számítási igény és az alacsony zaj miatt kell egy dedikált audio pc speciális operációs rendszerrel, ami usb kimenetet tud, tehát kell egy usb-spdif vagy usb-bnc konverter, a végére pedig egy DAC. Aztán lehet konfigurálni, verziókat összefésülni, update-elni, és mint minden szofveres rendszer, tulajdonképpen bármikor azt mondhatja, hogy én most nem működök. Továbbá ezen a szinten már az sem triviális, hogy a világ összes zenéjét fillérekért, azonnal le lehet játszani, sőt, lehet, hogy nem jobb a műsorforrással való ellátottság, mint a fekete lemezek esetében. Mindezt valamivel drágábban, mint egy hiányérzetet nem hagyó high-end analóg front-end, annak az ígéretnek az evolúciójaként, hogy nézzétek, a cd sokkal egyszerűbb, olcsóbb és üzembiztosabb, mint a vinyl, használjátok inkább azt!

Szóval kíváncsian várom, hova jutunk majd :)
Most így hajnali hatkor, hogy belekezdek ebbe a cikkbe, van egy kis belső vívódásom önmagammal. Kinek tegyek jót? A kereskedelmi érdekek ezeken a lapokon nem játszanak szignifikánsan, a kérdés sokkal inkább az, melyik audiofil rétegnek tegyek jót? Azoknak-e, akik jól hallgatható, harmonikus,…..
dgab13 2017.12.18 17:09:55
@Analoglued: Igen, előkerült ez már néhányszor :) Úgy tudom, a Talmud értelmezése buktatókkal és bizonytalanságokkal teli, nem egyenes az út az Úr nevének kimondásához, ezért bocsásd meg a kérdést: tehát igen?
:)
dgab13 2017.12.18 17:13:48
@Analoglued: Köszönöm, elsiettem az előző választ, így már világos. Egy 1012-es merült fel, jó ár/érték arányban.
Egészen bizonyos vagyok benne, hogy minden lemezjátszó-gazda sorstársunk fejében megszületett valaha ( előbb vagy később, mindegy ) az a dilemma, hogy mennyi az az összeg, amit hangszedőre érdemes egyáltalán költeni? Azoknak, akik valamilyen alapgéppel rendelkeznek ( Rega Planar…..
dgab13 2017.10.25 11:01:09
Kedves Gábor!
Először is engedd meg, hogy tiszteletemet fejezzem ki a blog színvonala és tartalma miatt, ritkán lehet találkozni ennyire átfogó, informatív és egyben élvezhető írásokkal. Visszatekintve nagyon keveset tudtam a hifiről, ezen sokat változtattál :)
Tanácsot szeretnék kérni. Sokáig gondolkodtam, hogy mi zavar lemezhallgatás közben, és arra jutottam, hogy leginkább a lejátszó érzékenysége a forrás minőségére. Egy Cambridge TT 50-es esem van (rebrandelt Pro-Ject Essential a 8,6-os integrált shelles alumimium karral, aminek a Pro-Ject szerint 9,5 gramm az effektív tömege) a gyárilag szállított AT95e hangszedővel, amin most egy AT95EX tű szedi a hangot. Adtam plusz súlyt a karhoz, tényleg megjött a mélye, teltebb lett a hangkép, jár a sör :)
Jó minőségű lemezen, vagy kevésbé jó minőségűn, a lemez fizikailag előnyösebb részein, amikor "jól szól", akkor elégedett vagyok a hanggal, nem érzem, hogy elektronikában (Harman Kardon HK980, plusz az integrált phono stage-et használom)/hangdobozban (KEF C7)/kábelben feljebb kellene lépnem. A cél inkább az lenne, hogy a "jól szól" állapotot átmentsem a kevésbé előnyös lemez-részekre is.
Olvastam az értékelésed az AT95VL hangszedőről, ha jól értem, az a tű nagy előrelépés lenne ebben a tekintetben. Aztán próbáltam hasonló árkategóriában nézelődni, és az Audio Technica AT7V hangszedő a specifikáció alapján nagyon ígéretes, a vásárlói vélemények szerint szintén sokat csökkent a lemezzajon és eltünteti a belső barázda torzítást.
Te melyiket ajánlanád, úgy, hogy jelenleg az LP Gear-nél kb. 30 dollár különbség van végösszegben a két út között? Esetleg vmi mást?
Van valamilyen tipped/trükköd a lemezzaj/torzítás csökkentésére ebben a környezetben?
Végül még azzal kapcsolatban érdekel a véleményed, hogy a blogon ajánlott Origin Live tuningokat (platter mat/szíj/csapágyolaj) az említett konfigurációban érdemes lehet-e meglépni, vagy a hangzás javulása csak jobb felbontású rendszerekben jelenik meg?
Köszönöm előre is a választ, és érdeklődve várom a további posztokat!
Üdvözlettel: Gábor