Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ete.S

13 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Wizzair 2019. március 7-én átvette első új generációs hajtóművekkel felszerelt Airbus A321neo (new engine option) repülőgépét, ami a nem túl jól hangzó HA-LVA lajstromjelet kapta. Ez az első fecske, amit a következő pár éven belül 255 követ még. A Wizzair középtávú céljai között a 300 gépes…..
2019 februárjában indult a LOT hazai terjeszkedésének újabb fejezete, egy korábban Budapestről soha el nem érhető útvonallal. Heti 12 járatpárt üzemeltetnek London City repülőtérre, Embraer E190-es típussal. A járat elsősorban az üzleti utazók számára próbál kedvezni a belvároshoz közeli célponttal,…..
Jött egy bejelentés a Wizz Artől egy új nyaralóútvonalról, csak nyáron és nyilván méregdrágán elvisznek Valenciától egy köpésre, Castellonba. Amúgy Valenciába van egész évben Ryanair, tehát nem egy nagy hír ez. Ami érdekesebb, az egy újabb budapesti útvonal bezárása. Ezt most a Wizz…..
Ete.S 2019.02.20 09:30:48
@hintalo: a magyar állammal 3 évre szerződtek, addig muszáj. azután meg újrakötik a szerződést.
Az utóbbi napokban nagyobb nyilvánosságot kapott, hogy a Lufthansa beperelte egy utasát, aki állítólag őket több mint 2000 euróval megkárosította, amikor is az úgynevezett "hidden city" trükköt kihasználva utazott. Kicsit részletesebben járjuk körül az esetet.  Fotó: Lufthansa ©..
Ete.S 2019.02.15 18:47:21
@Girhes Joe: amit a malévval repültél, az a back to back ticketing. Európán belül már egyik légitársaság sem csinálja, mert a fapadosok miatt teljesen okafogyottá vált. A tengerentúli járatokon még mindig így van. BUD-JFK retúrjegy hétközben 400.000Ft körül van, de ha az odaút és visszaút között legalább eltelik egy vasárnap, máris csak 120.000Ft.
Ebben a posztban pár alapvető dologról fogok írni, amivel esetenként akár 10.000Ft-nál is többet tudunk spórolni repülőjegyvásárlásnál. Az internet népe ennek jó részét ismeri, tehát senki ne várjon csodákat, de azért talán tudok újat mondani...
Ete.S 2018.08.23 17:37:50
@Online Távmunkás: Ezt a Lufthansa OTA felárat olvastam valamikor, de a tapasztalataim alapján még mindig drágább a Lufthansa saját oldala. Májusig a fapados longhaul fare class-t nem tették elérhetővé egy OTAnak sem, addig tényleg olcsóbb volt náluk, de már nem. A másik még, hogy az OTAk sok olyan kombinációt tudnak összepakolgatni amiket a Lufti oldalán soha nem tudnál lefoglalni.
Ete.S 2018.08.23 22:50:25
@KennyOMG:
"ok maguk lenyelik es fizetik a kulonbozetet". Ha így lenne, akkor a fapadosok jegyeit is meg tudnánk venni OTAktól olcsóbban. Ilyen pedig nincs. Csak akkor fizetsz kevesebbet a jegyért, mint amennyiért az OTA kapja, ha pont tudsz olyan kártyával fizetni ami nem feláras (ezért tudják az aggregátoroknál olcsóért listáztatni magukat, mert a 95%-nak nincs olyan kártyája amit ők kérnek). Tehát annyira őket sem kell sajnálni.

""amint megvan az E-ticket, onnantól kezdve semmi közünk hozzájuk" ahogy azt Moricka elkepzeli maganak..."
A te blogod sokkal szakmaibb az enyémnél, és biztos vagyok benne, hogy sokkal jobban átlátod ezt a témát. Én igyekszem az átlag utasnak írni. A legtöbb légitársaság járatmódosításért, névváltoztatásért, törlésért ilyenkor mutogat, hogy tessék az OTÁt keresni, mert nem ő adta el a jegyet. Egyébként pedig csak egy kattintás lenne nekik is, meg tudnak oldani bármit, ha akarnak. A másik oldalon viszont szinte kivétel nélkül az összes OTA terms and consjában benne van, hogy ő semmiért nem felelős, csak egy közvetítői szerepet tölt be, te a légitársasággal szerződsz, tőle vásárolsz.
A többi hálózatos légitársasághoz hasonlóan a Lufthansa sem nézi tétlenül, ahogy az árérzékenyebb utasok elpártolnak tőlük. A folyamatokra pár év késéssel, de legalább reagálnak. Mostantól a tengerentúli járatokon bevezetik az "Economy Light" csomagot, ami valamivel olcsóbb, és pár eddigi…..
Ete.S 2018.05.24 08:07:31
@LebensraumamOsten: Lehet anyázni nyugodtan, de ha valakinek, neked nincs fogalmad a reptéri adókról, illetékekről. Nézz szépen körül az ITA Matrixban (gondolom életedben nem hallottál még róla), és meglátod mennyi a különbség a skandináv és hazai reptéri illetékek között. A politikai nézeteidet pedig az arra specializált blogokban hangoztasd, vagy a Kossuth téren, de itt légyszi ne pazarold a biteket hülyeségre.
Ete.S 2018.05.24 08:39:41
@LebensraumamOsten: Hát szerintem meg neked nincs gőzöd az egészről, ha azt állítod, hogy OSL/CPH/ARN illetékei alacsonyabbak mint BUD-nak. Az LH éppenséggel repül Debrecenbe is, nem is olcsón. Gondolom akkor szerinted DEB illetéke még Heathrownál is magasabb, és véletlenül sem a kereslet/kínálat befolyásolja az árakat, hanem mint a CBA-ban, minden egyes termékre fix % hasznot tesznek és úgy adják el neked. A Wizz air is azért visz el Londonba 5000Ft-ért, mert 4000Ft az összes költsége, ugye? Ha rendesen elolvastad volna a posztot, nem írnál ilyen hülyeségeket pl: "te utazzál el 100 ezerért Frankfurtba, majd onnan 200 ezerért LA-be és zengjed a dicshimnuszokat, hogy milyen kurva olcsó lett!" 130k-nál drágábban még sosem utaztam a nyugati partra. Régebben fuel dumpinggal, mostanában anélkül, mert olcsó. Az ITA Matrixot pedig használja az összes nagy OTA és légitársaság, biztosan ők is hülyék. Momondóval, SkyScannerrel nemtudom mi a bajod, hallgatom te mit használsz ezek helyett. Biztosan a pelikánt és repjegy.hu-t mi?
Ete.S 2018.05.23 14:47:09
@StanLee: A reptér drága. Memmingennel próbálkoztak egy ideig, Budapestről nem jött be. Ami késik nem múlik, lesz még fapados forradalom MUC-on is. Bécs és Frankfurt is megadta magát, az utolsó bástyák a hülye "Ü" betűs városok. München és Zürich.
Az Airbus 2015 elején adta át az első A350-est. Ennek már több mint három éve. Európában eddig nem túl elterjedt a típus, nekem a múlt héten sikerült először repülni vele, egy Detroit - Amszterdam szegmenst, a Delta Airlines gépén. A három nagy amerikai légitársaság közül (American, United, Delta)…..
Nagyjából kéthetente vannak 20 százalékos leárazások a Wizz Airnél, ezekről már rég nem írunk külön-külön, általában jönnek menetrendszerűen. A mai viszont két okból is különleges: ritkán adnak minden járatra kedvezményt és szintén ritkán ficcen be 20 helyett 30 százalék. Persze fanyalogni most is…..
A napokban a fél magyar sajtót bejárták a budapesti repülőtéren elharapózott poggyászfosztogatással foglalkozó hírek. Először is, a Budapest Airport védelmében szögezzük le, hogy nem csak nálunk létezik a probléma. Sajnálatos a koreai turisták, vagy Babos Tímea esete, és egyenesen felháborító amikor…..
Odafent Kicsoda Kevin McAllister? 2017.12.23 20:24:03
Ha karácsony, akkor Reszkessetek betörők. Ezt Magyarországon mindenki tudja, aki 1990 után született, vagy van olyan gyereke, aki 1990 után született. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy a főszereplő Macaulay Culkin által játszott Kevin McAllister névrokona az aviatika egyik legjelentősebb…..
Ma többen szállnak repülőre, mint bármikor korábban a történelem során. A légiipar a 20. század közepe óta folyamatosan fejlődik, a repülőgépek egyre modernebbek és biztonságosabbak. A szeptember 11-ei terrortámadás, valamint a 2008-as válság negatív hatásai már nem látszanak a statisztikákon. A…..
Röviden: sehova Bővebben: a tovább után..
kozso Egy kép a sztárról 2010.09.01 15:07:00
Ete.S 2017.11.22 02:02:02
2016 novemberében egy New York-i utamon odafelé az Air Canada légitársaságot próbáltam ki. Íme a részletek: Air Canada 833Brüsszel (BRU) - Montreál (YUL)2016 november 23. péntekIndulás: 10:16 CEWTÉrkezés: 12:03 ESTRepülőgép: Airbus A330-343 (C-GHKR)Ülés: 19G (turista)  ..
Ete.S 2017.11.20 22:57:09
@ZX: valóban 2016 márciusától tervezték, de ahogy a posztban a vonatkozó résznél beszúrt linken is látszik, végül szept 29 volt a bevezetés ideje. Addig egyfajta türelmi idő volt. Persze ettől még az én hibám, hogy nem néztem utána, de akkor hirtelen kellett kimennem, 30 óra telt el a foglalás és indulás között, kiment a fejemből.

@Szaktanár: tényleg kicsit fura így visszaolvasva ez a rész. De a repülőgéptípust inkább tudnám hasonlítani autóhoz mint szigethez. Sokan mondják, hogy kedvenc kocsijuk a Ferrari 458, vagy Lamborghini Aventador, pedig életükben nem ültek benne. Nincs ezzel semmi gond. Én azért szeretem az A340-600-ast, mert az egyik leghosszabb gép, 4-hajtóműves, és végtelenül elegáns a megjelenése. Csak írd be google-be és rájössz, hogy neked is az a kedvenc géped. Kívánom hogy utazz rajta! Akár pont Hawaii-ra
Alig egy órája jött ki a hírlevél, hogy a Air France - KLM csoport akcióba kezdett Budapestről bizonyos Egyesült Államok-beli nagyvárosokba. Természetesen ez nem a véletlen műve. Röviden az akcióról: Budapestről indulva, amszterdami vagy párizsi átszállással lehet eljutni Chicagoba 103.900Ft-tól,…..
Ete.S 2017.11.11 14:56:10
@studkell: köszönöm, javítottam! ez a New York-i biztosan nem kis betűvel írandó így? Elég fura, hogy egy kéttagú városnévvel meg lehet úszni az -i szuffix kisbetűsítő erejét.

@roli101: ez nem teljesen így van, az átszállásos jegyek szinte mindig olcsóbbak az átszállás nélkülinél. Átszálláskor a reptér kisebb illetéket számol az utasra, és a nagy átszállóközpontoknál gyakran az azt használó légitársaságok tulajdonosai is a reptérnek (például a Lufthansa Frankfurtban), ami szintén jó alkupozíció.
A hagyományos légitársaságok egy utaskilométerre vetített költsége durván 11-12 forint körül van. Könnyen kiszámítható, hogy így ezek az akciós jegyek durván ráfizetésesek a légitársaságnak. Hogy miért éri meg nekik mégis? Mert egy hagyományos légitársaság ha eladja a first és business jegyeit, akkor a turistát szinte bármennyiért adhatja, neki már nyereséget termel a járat. És pont emiatt van az, hogy ha skyscannerbe beírod, nem találsz olyan dátumot, amikor a Norwegian lenne a legolcsóbb BUD-NYC útvonalon, mert egy hagyományos légitársaság a turista osztályt szinte mindig nullszaldóra vagy az alá árazza be. Legalábbis a transztlanti piacon, mert az ennyire telített. Más a helyzet, ha az ember Dzsibutiba utazik. De nem utazik.
Ete.S 2017.11.14 22:41:43
2017 október végefelé, egy esős délutánon repültem először az Aegean Airlines-al, most erről fogok részletesen beszámolni. Aegean 879Budapest (BUD) - Athén (ATH)2017. október 22. vasárnapIndulás: 17:42 CESTÉrkezés: 20:21 EESTRepülőgép: Airbus A320-232 (SX-DVR)Ülés: 7D (turista) Fotó: ©András Soós..