Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tocibacsi

0 bejegyzést írt és 1410 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Régi tervem volt, hogy minden évben szeretnék vinni pályán pár embert, olyan meghatóan rengetegen vagytok, akik követitek a Hangyász sorsát, és láthatóan sokatoknak igazi szívügye. Ezért megbeszéltem a Michelinnel, hogy adnak egy szett Pilot Sport Cupot, ami…..
tocibacsi 2014.09.20 10:29:23
@Nínó Karotta: és hol az a következő poszt? :)
Ha “biciklistaként” reagálnék Stump András cikkére, bizonyára a fenti címet adnám neki. Csakhogy ennek nincsen sok köze a modern közlekedéspolitikához, amivel foglalkozom, és hozzám sem - már sokszor leírtam: nem vagyok “biciklista”.  Tehát az alábbi cikk új…..
tocibacsi 2014.06.17 21:10:46
Mégegy fos írás, ami csak az indulatokat szítja. Tessék megnézni az avatáromat! Így írom azt, hogy a Stump Bandinak kurávra igaza van. Esetleg annyi kiegészítéssel, hogy érvényes biciklisre, gyalogosra, motorosra és autósra is az, hogy ha valaki nem képes felfogni, hogy a fizikát nem lehet seggbekúrni, az meghal. Aki hirtelen, kiszámíthatatlanul cikázva közlekedik, az előbb vagy utóbb megszívja. És mivel cikázni dömperrel nem lehet városi dugóban, bringával meg mocival viszont igen, a fenti állítás főleg ezt a két létformát sújtja. Pont. Tiszta ostobaság idekeverni azt, hogy sok az autó. Ez kurvára nem erről szól!!! Nehogymár a gyalogosnak kelljen arra számítani, hogy egyes barmok 30-40-el tekernek a járdán és nemár a bringásnak kelljen állóra fékeznie minden sarkon, hátha valaki tükörbe nézés nélkül kanyarodik be előtte jobbra. De ugyanígy nehogymár az autósnak kelljen a dugóban állva is nonstop a tükreit néni, hogy épp egy motoros bassza le a bal oldalit, vagy egy bringás a jobb oldalit... ennyi... Közlekedjünk ésszel, legyünk figyelmesek, de SENKITŐL ne várjunk lehetetlent! NE várjuk pl. hogy az autós átlásson a sövényen és a betonfalon, vagy hogy 0.0 cm hosszú legyen az autója orra, amikor megpróbál valahova araszolva bekanyarodni, és be kéne lásson a kurva bokor mögé, ahol egyes bringások istennek képzelve magukat 40-el döngetnek - a bokrok tökéletes takarásában. Ugye, szilágyierzsébetfasorb+! Ugye senki sem hiszi, hogy ilyen szituban az lenne a normélis, hogy az autós megkér valakit, hogy nézze, jön e valaki bringával?!
tocibacsi 2014.06.17 21:38:32
@PerverzTata: de elvárandó kéne legyen, hisz a kresz mindenkire egyformán vonatkozik...
tocibacsi 2014.06.18 13:52:07
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
ja. erről beszéltem én is, de ilyen szépen nem volt türelmem leírni... és hány utca van ott? vagy egy tucat... kész elmebaj. Aki azt a bringautat odatette, vagy aki a sövényt odarakta az minimum kimeríti a gyilkossági kísérlet tényállását...
  Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét. Mai cikkünk blogposztja...
tocibacsi 2014.05.08 11:14:52
Az a baj az egésszel, hogy az elmélet zseniális - nekem is nagyon tetszik -, és biztosan vannak olyan életformák (ha nem is ezen a bolygón) akiknél ez működhet, de 15 év tapasztalatai alapján az ember nem ilyen. Főleg a magyar nem. Talán a német, aki a szabályt elvileg betartja, és nem arra szocializálódott, hogy minden furcsaság biztosan csak azért lehet, hogy vele kibasszanak.
@KTE: Azért nem értek Veled egyet, mert semmi sem garantálja, hogy a félkegyelműek kizárólag egymást törik össze...
Ami pedig a probléma forrása lehet, és amiért a táblák adott esetben semmit sem érnek az az, hogy csomóan nem Pécsre meg Diósdra akarnak menni, hanem mondjuk valami üzletbe, amiről csak azt tudják, hogy a piros kerítésű épület mellett van, a kerítés meg látszik a körforgalomból... és amikor kiderül, hogy a sávok közt cicik vannak, jön a pánik... fel se merül, hogy lehet menni mégegy kört. Sima körforgalomban sem... Ismerősöm látott egy nőt a körforgalomban visszatolatni... namost ilyen körülmények közt mit várunk? Tiszta helyzetben sem merül fel egyesekben az, hogy mehetnek mégegy kört, mit várjunk akkor, ha a helyzet még annál is bonyolultabb?
Félreértés ne essék, nekem tetszene az ötlet, itt csak a sajnálatos realitásokat próbáltam elemezgetni...
Talán csak az lenne megoldás, ha minden lehetséges helyen ilyet alakítanának ki, és minden kihajtónál lenne egy rendőr, aki az összes hülyének elmagyarázza, hogy is kéne ezt használni, esetleg megy is az illetőkkel pár kört ;)
Kicserélni egy nyílászárót, fittyet hányva a homlokzatra, egy újépítésű társasházon is gáz. Egybebontani két szomszédos ablakot pláne. Mindezt műemléki környezetben, világörökség területén, helyi védettségű épületen meg aztán kiváltképp. Ja,hogy ráadásul ez a…..
Fotó: indafoto.hu/csipcsup Talán a budapesti mecset terve óta nem jött annyi vitatkozó komment egy Urbanista-poszthoz, mint a legutóbbi nap kérdéséhez, mely így szólt: mit változtatnál a KRESZ-ben 2014-ben? Mivel történetesen betegen fekszem itthon napok óta, nem volt jobb…..
Győr belvárosában kapta le a helyi lap egyik olvasója ezt a csendéletet. Nagy terepjárók sorakoznak a Wesselényi utca és a Bartók Béla út kereszteződésében. Alattuk bicikliút. Fotó: kisalfold.hu "Ilyenkor szégyellem, hogy nekem is terepjáróm van. Tudomásul kellene venni,…..
tocibacsi 2013.09.13 14:28:39
@Aegopolis2: az autót akkoris sajnálom. Én is. Várjad meg azt a gyökeret, aki értejön, verjed azt kékre-zöldre-lilára, nem érdekel, de szegény autót ne basztassad... az tényleg nem tehet róla...
Egyszerre három gyártó is felfedezte magának a kézzel is hajtható kerékpárok eddig nem létező piacát. A Kerékagy májusban írt arról, hogy egy hátfájással küzdő holland sebész, Lex van Stekelenburg ötlete alapján a TSG Essempio megtervezte a 4StrikeBike-ot, a négypedálos…..
tocibacsi 2013.08.27 17:40:59
TComment Biciklizel? Megöllek! 2013.08.14 06:51:13
Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tocibacsi 2013.08.14 23:20:24
@szellőszél: a lánchít más téma, főleg forgalomban... tudod, nincs rajta pedál... ;)
de rengeteg az elítélhető példa... más kérdés, hogy a városban nem is járok bringával, pont ezek miatt. nekem ez "csak" sport...
tocibacsi 2013.08.15 11:36:07
@szellőszél: igen, tilos... de akkor a "nincs rajta pedál" sort sem értetted, amit írtam ... ;) ugye? :D
egyébként szóval se mondtam, hogy egyetértek. persze azt sem, hogy nem. sőt: részben igen, ahogy részben Veled is...
tocibacsi 2013.08.15 11:38:01
@TommyGun77: ez pontosan így van, kiegészítes, hogy az állós sor mellett, amikor a bringás adott esetben előre sorolhat, azt jobbról KELL megtennie, míg a motorosnak balról...
Kiterjedt razziát indított a rendőrség kedden a biciklisek ellenőrzésére. A háromnapos akcióra a kerékpáros közösség interaktív térképpel válaszolt, amelyen bejelölhetők, hogy ki hol látott ellenőrzésre kiélesített rendőrt.Itt tehát megnézheti, hogy merre kell tekernie,…..
Múlt héten leírtam a sztorit alaposan, most pedig itt a videó azoknak, akiket érdekel a rotyogás, meg egy közúton Swifteket és kamionokat előző öreg pályaautó szürrealitása. Nincs agyondumálva, mert sok volt a munka és a stressz, feszesen mentünk, de a lényeg…..
tocibacsi 2013.04.29 13:16:53
Háromszor átpördült a tetején a Renault, mielőtt megállt. A tulajdonost megbírságolták, az autón hitel volt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tocibacsi 2013.02.21 15:15:07
@froton: a sávodban szembe jövő másik jármű pont nem ez a kategória, mint ahogyan a 20 centis lépcsőben induló útpadka sem, ahova az előbbi miatt kényszerülsz... lerobbant autó, döglött őzike, kidőlt fa. Ezek igen. Aztán hogy tényleg jöttek e szembe, és hogy tényleg 70-el ment e, az más téma...
Az újévi poszt végén ott váltunk el egymástól, hogy a sikeres futóműállítás után a Hangyász egy kurva hangos, kissé ideges és darabos, de alapvetően vezethető, menetbiztos autónak bizonyult. Aztán jött a csend. Én tüdőbajos lettem átmenetileg, aztán magamra borítottam…..
tocibacsi 2013.01.21 23:47:31
tocibacsi 2013.02.14 16:15:02
@Petikepetike: hát kábé... én se vagyok beregizve, de nézegetni azért lehet...
Boldog új évet, pupákok! A Karotta-háztartás halmazati influenzafertőzéstől szenved, így sajnos a szokásos szószátyárságra nem számíthattok, mert nem nagyon látok a láztól. Viszont nagyszerű örömhíreim vannak. Egyrészt elkészült a Hangyász futóműállítás utáni…..
tocibacsi 2013.01.09 17:23:11
@Adamfark: pályán?!
tocibacsi 2013.01.11 10:20:22
@Nínó Karotta: Karotta, tudom, utolsó szemét antikapitalista köcsög vagyok, aki a Hangyásztól lopja el a forintokat, de én bizony AdBlock-ot használok. És nem csak a reklámokra, a címlapotok kb. 60%-a ki van vágva vele a fenébe, beleértve a videó és képajánló szekciókat, stb. A fless viszont egy rakat tetü hányás... A chrome berántja az egész oldalt egy szemvillanás alatt, de a layer meg ott molyol másodpercekig...

Viszont a fő bajom továbbra is az az új rencerrel, hogy nem 100% tökéletes:
- 10-ből kb 6× az index2 címlap jön vissza, mikor melléklikkelek a bezáráshoz
- nincs görgetősávom, hogy lássam, hol tartok a cikkben, és mekkora a terjedelme. Lehet, hogy ez hülyeség, de zavar. Főleg hosszú cikknél hiába van görgőm, egész oldalt gyorsabb a görgetősávval végigrántani, mint tekergetni vagy egeret elengedve ctrl/pgup/dn/home/end stb. és akkor a szemmel átfutom, mert keresek valamit c. dolgot nem is említettem. Egy egyébként layertől függetlenül érinti az oldalt, de nem minden esetben.
- Legtöbb esetben úgy olvasok online tartalmakat, hogy pl. átböngészem a címlapotokat, és ami tetszik, azt új tabokra dobálom ki, és végül egyben olvasom el mindet. Amit pedig elolvastam, bezárom. Ha ott is találok további érdekes hivatkozást, dobom külön azt is... Ez is megy bekapcsolt layerrel, de itt sincs jelentősége a dolognak, mert új tabon úgyis hagyományosan jelenik meg - jogosan persze.

Egyébiránt repesve várjuk a beígért futóműállítós posztot, és egyúttal remélem, hogy családostul meggyógyultatok! :)
tocibacsi 2013.01.11 21:20:53
@Nínó Karotta: nem akarom szétoffolni a kedvenc blogomat, az eddigiekért is kár volt, dobtam egy üzit privátban...
Egyre több blog és online szakújság vizionálja a Samsung Galaxy S4 februárra-márciusra tehető bejelentését (ekkor lesz ugyanis az MWC - Mobile World Congress, az egyik legalkalmasabb bejelentő-helyszín) és megjelent az első kép is a részben várt és részben egyáltalán nem…..
tocibacsi 2013.01.07 09:55:24
@Magnat: @Bloooo: ez szerintem is tök egyértelműen monitorról készült fotó...
Szívesen cifráznám, volna is mivel. De a technikai részletek és az élet a futóműállítás után egyelőre ráér. Az első próbaút videója, az viszont nem várhat. Íme, a csecsemő hangyász első ügyetlen, óvatos lépései a nagyvilágban. Köszönet Tóth Zolinak és Drága…..
tocibacsi 2013.01.01 19:59:05
@lanciabacci: Hát nemtom. Részben egyetértek. Részben viszont bármennyire is király az a hilux, a Hangyász sztorija ezerszer királyabb... A másik csávónak ez a melója, a gép olyan is. Megnéztem a weblapját is. Szép is, jó is, de semmi több. Vagy nem jön át.

Más: az új video iszonyat király!
Akinek van pénze benzinre, az már simán adhat egy kis aprót, nem? Hát nem. Az autók között semmi keresnivalójuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tocibacsi 2013.01.02 08:00:07
@dr. saint555: mert ugyebár naponta hallani éhen halt csövesekről...

Tibinek igaza van, ha valaki adni akar, ne ott tegye. Tilos is, veszélyes is. Ha mégis ott teszi, legalább másokkal ne basszon ki, adjon akkor, amikor megáll, és pont van kinek. Akad épp elég kretén, aki adakozás nélkül se képes azt az egyetlen árva apró picit feladatát ellátni, hogy a lámpánál állva a lámpát nézi, és nem mással foglakozik...
Az a bizarr helyzet állt elő, hogy annyira eltemet az internet feltalálása mint irodai tevékenység, hogy a Hangyász épülésének blogja jelenleg rosszabbul halad, mint az épülés maga. Ha ezt tavaly mondja nekem valaki, a hisztérikus gúnykacajomtól leszakadtak volna a belső…..
tocibacsi 2012.12.13 17:06:08
@Nínó Karotta: látogatható?! :D Tényleg meg lehet majd nézni?! Ja egyébként meg csak annyit akartam mondani, hogy AZTAQ*RVA! :D:D:D:D
tocibacsi 2012.12.15 10:07:06
@Nínó Karotta: HOLNAP VEZETED?! Hétfőn ugye megírod?! Egyébként a középkonzol és a kardánalagút burkolata kap majd valami felületkezelést? Gondolom rozsdamentes az anyag, tehát máshogy kérdezem: valami festést, hangyászprémet, ilyesmit?!
tocibacsi 2012.12.16 21:56:15
@w a s d: hehe. Szavazzatok Ti is Karottára! :)
www.speedhunters.com/2012/12/builder-of-the-year/
TComment Az autózás őrültség 2012.12.12 09:29:59
Aki használja az autóját, ne gondolja, hogy ötvennél kevesebből kijön. Ha még mindig azt hiszi, kezdje el írni, és majd beszélünk egy hónap múlva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
tocibacsi 2012.12.12 14:29:43
@mindenjónévfoglalt: na, most pont ezt a kommentet pécéztem ki :D de vicces látni a 2 oldalt bizonygatni meg hitetlenkedni... :D
Én budakeszi-óbuda viszonylatban tolom kocsival; 2x25 perc az út. Az útvonaltervezők meg 2x75 percet írnak rá... Igazából nagyon egyszerű iszonyat sokat nyerni kocsival, és pont ilyen egyszerű szívni is... Ahol metró van, hülyeség a kocsi. Ahol sík a terep, jó az idő, van a melóhelyen zuhany, olyan helyen mész, ahol egyenletesen lehet tolni 30 fölött, de azért nem kell menni 40 km-t, de annyira azért messze van, hogy megérje a mozgásért leizzadni - na oda való a bringa. Meg persze sok városi egérnek is 15-tel elgurulnak, oké.
Szóval az egész téma értelmetlen. Mindenkinek más éri meg. Egyelőre elképzelni sem tudok olyan üzemanyagárat, dugódíjat, bármit, hogy kiszálljak az autóból. Nekem is tényleg napi 1.5 óra a difi. De pl. néha megyek bringával, át a hármashatárhegyen, szórakozásból. De napi szinten erre nem érek rá, jóllehet, a BKV-nál az is gyorsabb... És a lényeg: a napi 1.5 óra évi 240 munkanappal számolva 15 teljes nap. 15 olyan nap, amikor egy percet se cseszel el alvással, evéssel, szarással, stb. Tehát nettó.
És kocsi meg van. Kocsi nélkül ez az ország halál. Van egy telek a balcsin. Nem az aranyparton, hanem halálfaszán. Kaputól kapuig kocsival, szabályokat kb. betartva 1:20. Ugyanez a mutatvány tömegközlekedéssel + alternatíva hiányában elég sok gyaloglással minimum 4.5 óra. Tehát pénteken meló után már el se indulsz, utána meg már minek. És hát oda se üres kézzel megy az ember, hanem cuccokkal. Beleértve a kutyát és 2 bicót. Szezonban (május-október) kb. minden szabad percet ott töltünk.
tocibacsi 2012.12.12 14:39:43
@d4w84: tök igazad van amortizáció terén. Ezt elég sokan nem számolják bele. Csak a nem-autós oldal meg abba nem gondol bele, hogy sokaknál az autó egyszerűen ott van, mert X esetben egyszerűen nem tudja máshogy értelmesen megoldani a közlekedését. Nem a napi melóba járást, hanem akármi mást. Vagy csak simán autóbuzi, tökmindegy. A lényeg, hogy sokan abból indulnak ki, hogy autó az van és kész. És AMELLETT, hogy van autó, nézzük meg, hogy mivel megyünk melóba. Tömegközi vagy kocsi. Kicsit olyan ez, mintha arról menne a vita egy BKV bérletes meg egy alkalmi utazó közt, hogy érdemesebb e elsétálni egy megállót vagy felülülni a buszra... Akinek bérlete van, az nyilván felül, akinek nincs, az meg nem áldoz be egy jegyet 500 méter miatt (más kérdés, hogy a buszra azért sokan felülnek :D:D:D). Itt is hasonlóról van szó. Akinek eleve van kocsija, az a napi melóba járást is máshogy éli meg, mint költséget. Nyilván senki nem kötne bele egy Szekszárdi lakosba, hogy miért megy 2 gyerekkel, kutyával, egyéb cuccokkal kocsival a nagyihoz Sopronba, ahelyett, hogy vonatozna. Kocsija van, többe gyakorlatilag nem kerül. De autót nyilván nem venne senki emiatt...
Mielőtt bármit leírnék, le kell szögeznem, hogy az a 27 másodperces videó, amin a Hangyász motorját hallhatod forgatás közben, életem főműve. Illetve Ákos főműve. Semmiképp ne hagyd ki, van láng, lobogó falinaptár, és olyan hang, hogy ezredszer visszanézve is nyihogok…..
tocibacsi 2012.12.03 10:20:18
tocibacsi 2012.12.11 10:19:16
@paladinn: @TaaT: csesszétek meg, rendezzétek már le ezt privátban lécci...
Adott hát egy velem együtt 1,1 tonnás, 47:53 súlyelosztású versenyautó, aminek jár a motorja, van hangja. Erről szólt a múlt heti videó. Mindez azt jelenti, hogy Powered Áki (azon kívül, hogy összeszerelt egy hiányos, össze nem illő alkatrészekből álló, leírás nélküli…..
tocibacsi 2012.11.28 20:01:53
@ggyano: akkoris írjon valamit! :D
aerodinamika, motorvezérlő, futómű... akármi!
tocibacsi 2012.11.29 14:01:53
@Suttora: kérnék egy önként jelentkezőt, aki felméri az eddigi posztok átlaghosszát (szavak és karakterek száma, szóközzel, anélkül) ... ;)
Hétfő reggel. Szokásos Totalcar hétnyitó értekezlet, jön az unalom fél napja, ha gyorsan összerakjuk a Wochenplanungot, Winkler elég pörgősen olvassa a múlt heti olvasottsági számokat, ha Árpád nem kezd el köhögni, Bende meg emiatt nem kezd félórás sivatagosításba, hogyan hal…..
Az Apollo 1 tragédiáját követően sok mindent meg kellett változtatni, de az Apollo 11 egyik asztronautája szerint a tűzeset nélkül sem landoltak volna előbb a Holdon. Erről is beszámol Michael Collins, aki 1969. július 16-án - 43 éve - indult útjára az Apollo 11 fedélzetén Neil…..
tocibacsi 2012.11.22 20:36:56
@Laca74: na igen, azért az érdekelne, hogy ez hogy van az eredetiben:
"Ez az összetett kis egység harmincnyolc ezres szókinccsel rendelkezett"; mert ez így azért elég nagy szamárság. Feltételezem, tartalmilag az szeretne ott szerepelni, hogy 38k word hosszú kódnak kellett ellátnia a teljes vezérlést úgy, hogy lekezeljen egy áttekinthető felhasználói felületet is.
Szombaton viziteltem. Nem is mentem hiába: segíthettem eldönteni, hogy a kormánymű rögzítésekor melyik ujjunkba harapjunk. A rögzítés elvileg már kész volt: korábban direkt erre a célra szolgáló fülek kerültek az első keresztmerevítőre. Csak valahogy elfelejtődött, hogy a…..
tocibacsi 2012.11.11 00:11:03
@fujita: Karotta nélkül biztos nem :D
ez csak szájberpetting...