Regisztráció Blogot indítok
Adatok
T3raYon

0 bejegyzést írt és 51 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az amerikai filmgyártás mindig rajongott az összeesküvés elméletekért, történelmi tabukért, eltitkolt vagy tagadott eseményekért, amelyekről amolyan hollywoodi ízesítésű oknyomozó jelleggel leránthatják a leplet. A Mihail Gorbacsov vezető pozícióba kerülését megelőző évek és a hidegháború…..
Jó hosszú huzavona után végre hivatalosan is itt van az új óriásrakéta-projekt, a Space Launch System, ami első ránézésre szimplán a Saturn-V és az űrsikló zabigyerekének tűnik - és bizonyos szempontból az is. És itt nem csak a Saturn-V-öt másoló festésre gondolok, amire az…..
T3raYon 2011.09.15 22:25:29
@Crane: asszem igazad van, rakéta vagy más csak csinálják már :)

Mindig elgondolkodom, hogy mi lenne, ha ebben (vagy másban) az Emberiség félre tudná tenni kicsinyes önzését és tényleg összefogna: a NASA, ESA (Európai Űrügynökség), az Oroszok, a Kinaiak és a Japánok összefognának. Az összeadott űrkutatási költségvetésükből mit lehetne kihozni pár év alatt...
Judit első és vélhetően egy ideig utolsó utazási irodás kalandjából kiderül, hogy mindehol minden szoba a tengerre néz, "de a közvetlen tengerre való kilátást egyes esetekben természeti vagy építészeti képződmények akadályozhatják." Azt hiszem ebbe a fél mondatba…..
A blogom kábé három hónapja működik, és szerencsére van annyi olvasója és kommentelője a bejegyzéseknek, hogy néhány következtetést le tudjak vonni. Plusz ehhez jönnek még hozzá a magánban elmondott vélemények. Két kritika hangzott el főleg, az egyik leginkább az elején: ne…..
Belsőség Ezt mi betiltanánk! 2011.07.20 06:00:00
Milyen autó lenne, amit mi tervezünk? Betiltanánk minden felesleges vackot, ami csak bosszúságot okoz és köteleznénk a gyártókat néhány dologra. Sértegetésig menő vita alakult ki. Mai cikkünk blogposztja...
T3raYon 2011.07.21 00:29:55
Tetszik a cikk, mert jó a témafelvetés, bár sok mindennel én sem értek egyet.
Tény az, hogy sok mindent ésszel kéne belerakni a kocsikba és nem marketing szempontok szerint - ami néha a háttérben jóval inkább árazás és bevételnövelés: gondoljunk például sok tipusnál a rögzitett felszereltségi kategóriákra, melyeken belül egy csomó kvázi extrát nem lehet külön választani, csak jön csomagban.

A másik, hogy az autóvásárlás is kezd olyan jelleget ölteni mint a kóla vagy palackos viz: tulajdonképpen egyáltalán nincs rá konkrétan létszükséglet, csak jó és élvezetes és megfizetjük.
Az autó drága, tehát kell bele minden amitől az ember úgy érzi: no ez kell nekem, JÓ NEKEM.

Ahogy egyre kevesebb ember iszik csapvizet (és jó sok érve van, hogy miért nem), keveseknek van igénye csak az "alap" logikus autóra. Ezért győz a marketing. Ha nem lenne igény rá, akkor hiába csinálnák... :)

Mindezek mellett v. ellenére pl. a ködlámpás javaslattal nagyon egyetértek - túl sok ember használja ész nélkül vagy optikai tuningra ami gyökérség a javából.

Az ellenpontom az elektronika: szerintem el kell fogadni, hogy fejlődik a világ és ez része a kocsinak. Az biztos, hogy megint csak ésszel és mértékkel kell alkalmazni. Radikális hasonlat, de gondoljunk a születés előtti magzat diagnosztikára: száműzné-e valaki az ultrahang vizsgálatot csak azért, mert most ez egy új elektronikus eszköz és régen is megvoltunk nélküle?

Utópisztikus társadalomban elképzelhető, hogy a "mindenből csak a szükségeset" koncepció működik, de attól szerintem kis világunk ezer évre van.

Gondolat kisérletnek viszont jó.
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
T3raYon 2011.01.05 20:24:40
Szerintem a cikk alapötlete, hogy önvédelemből a gyalogos se legyen bolond és viselkedjen körültekintően a közlekedésben megfontolandó.

Az viszont hogy a videon látott esetben bármilyen szinten a gázolt személy elmarasztalható lenne erősen kétséges.

Probléma az, hogy sajnos Magyarországon a közlekedés-kultúra agresziv az autósok részéről. Ez minden területen megnyilvánul a szabályok betartása körül (sebesség, parkolás, előzékenység, haladás, stb.) Nagyon nagy kár az, hogy itthon valóban önvédelmi célból az a helyes, ha valaki úgy lép rá egy zebrára, hogy előtte körülnéz. Elég sok más országban van úgy, hogy simán le lehet lépni külön vizsgálódás nélkü, mert BIZTOS lehetsz benne, hogy meg fognak állni az autók. Erre mindenki félig viccesen szokta hozni, hogy ami itthon van az kánaán egyes balkáni országokhoz képes - viszont nem az a célunk.

Annyira mindennapos dolog az autósok részéről, hogy elfelejtkeznek arról a KRESZ elvről, hogy a helyzetek és jelzések MÉRLEGELÉSE nem megengedett a közlekedésben. Az egy abszolút végrehajtandó protokol. Több sávos útról balra kanyarodni önmagában is egy súlyosan összetett manőver, mivel szinte mindenkinek elsőbbséget kell adni, de ha ez úgy történik, hogy gyalogos átkelőt keresztezünk akkor végképp maximális szabálybetartásra van szükség. A furgon súlyosan gondatlan volt, nézzük csak meg a videó utolsó másodperceit és hasonlitsuk össze a sebességét az utána szintén balra kanyarodó autókéval.

Az nem vitatom, hogy egy nagyon éber és szuper körültekintő gyalogos esetleg elkerülhette volna a gázolást, de ehhez állandó életösztön szerű pásztázó figyelem kell, melyet sokáig és rendszeresen -szerintem- senki sem bir fenntartani.

Az is igaz, hogy nagyon sokat visszaélnek a gyalogosok (és biciklisek) a helyzetükkel, figyelmetlenek és könnyelműek. Ebben az esetben viszont ZEBRÁN történt mindez kivilágitott területen és én a láthatóságot is kétlem, hogy annyira korlátozta volna a két sávban váró autó. Azt ráadásul nem is láttuk, hogy amikor lelépett a zebráról a gyalogos akkor mit csinált.

Végül pedig szerintem amikor a furgon fénykévéje rávetült gyalogosunkra, akkor már észrevette a furgont (ekkor volt az a zebra szélénél, mondjuk 4.5 méterre az ütközőponttól) jól látszik a védekező testtartás felvételén. (lábak kitámaszt, kezek védekezően maga elé emelése). Szerintem ne hülyézzük se őt, se a villogó sárgára állitó embert.

A KRESZ jól ki van találva. Az autósoknak be kell(ene) tartani. A gyalogos pedig ha állandó védekező életösztönre lenne kényszeritve, akkor 5 percig se birná utcán.
T3raYon 2011.01.05 22:44:57
Azért jópofa egy ilyen pörgő blog-hozzászólás folyamba irni, mert senki nem olvas vissza rendesen, csak mondja a magáét :-) Kár. Érdekes vita is kialakulhatna.

Két dolog merült fel bennem a hozzászólások böngészése közben (mert én Igen...)

Egy. A sárga villogóra állitott kereszteződés. Továbbra is állitom, hogy ez nem lehet gond abban a konkrét kereszteződésben sem és máshol sem. Számtalan helyen VAN olyan a városban fölöslegesen, ahol éjszakai módban és megy a lámpa de abszolúte semmi értelme nincs forgalomszervezési okból, sőt állitom én már akkor félek jobban, ha zöldben megyek át ilyenen hajnalban, mert szinte senki nem respektálja. Még azt a fajtát sem, ahol a gyalogosnak gombot kell nyomni a zöld jelzésnél.
Az egész lényege az, hogy a KRESZ-t betartva a villogó sárgás kereszteződést egyértelműen meg lehet oldani. Aki erre nem képes autóval az NE VEZESSEN! és ez felvezeti második pontomat...

Kettő. Azért nem kéne a gyalogost, meg a forgalomszervezőt hülyézni, mert az egész közlekedési képletben van egy apró de lényeges tényező: az, hogy a gyalogossal szemben az autót (és más járművet vezető) VIZSGÁT TESZ abból, hogy ismeri és érti a szabályokat. Másképp fogalmazva a NEVÉT ADJA ÉS FELELŐSSÉGET VÁLLAL azok maradéktalan betartásáért. Gyalogos közlekedő az egy társadalmi tényező, forgalmi szempontból egy sérülékeny KOCKÁZATI elem, melyre alapvető kultúrális és emberi okokból maximálisan oda kell figyelni! Ez van, ezért (próbálunk) civilizált társadalomnak nevezett körülmények között élni. Ezt fokozza az, hogy még akkor is védeni kell az embert, ha összevissza járkál az úton, de az morális szempontból elitélhető. Zebrán közlekedni viszont (és pont jan 1.-én éjjel!!!!!!) az teljesen korrekt ügy! Villogó sárga és arról való döntés itt nem játszik.

Kár, hogy ezt kevesen értik.
Embertelen nézettséget produkál az RTL tehetségkutatója, a legutóbbi adást 2,8 millió néző látta, ami nagyon jó adat, ennél jobbat az elmúlt öt évben csak egy Csillag születik adás produkált. Nem csoda tehát, hogy a tévénél úgy döntöttek, addig nyúzzák a rókát, míg…..
T3raYon 2010.10.27 15:59:42
Lassan a CC is alaposan leamortizálja nálam magát az elvtelenséggel és azzal, hogy a megjelent írások egyértelműen kizárólag hangulatkeltésre és propagandára valók. Semmilyen érdemi komoly és mély tartalom nincsen bennük. Az újabb X-Faktoros húzás is (a fenti cikk) ez, valószínűleg meg kell szolgálni a bankszámlára érkező pénzösszegeket, vagy ingyenjegyet, utazást, meghívást.
Nemrég még (
comment.blog.hu/2010/10/18/fogatlan_kutya_elol_menekult_a_tv2_pentekre) fogatlan kutya, szar show volt a műsor, most meg rekord 2.8 milliós nézettségről szól a fáma.

Jó múltkorjában arról írtak, hogy a liszenc szerint két egymást követő napon kell jelentkeznie a döntőnek, most meglepetés és TÖBB BŐR LENYÚZÁSA ugyanezen tény minősítése.

Döbbenetes, hogy ennyire demagóg módon lehet működni és az emberek ennyire hülyének nézhetőek.

bffff.
w A gömböc vége 2010.10.08 06:30:00
Magyarország most újra egységes, mondja a fékezhetetlen agyvelejű Semjén Zsolt, mellesleg az aradi vértanúk ürügyén; de a kottát nem ő írja, hanem a főnöke. Vele még messzebb ügetett a hintaló, Orbán egyenesen odáig jutott, hogy Budapest most lett a nemzet fővárosa. Eddig nem…..
T3raYon 2010.10.08 18:05:05
Elnézést, de lehet, hogy szigorú megítélés szerint off-topik leszek kicst, de valahogy úgy érzem, bár ez már a jósokadik cikk amit a FIDESZ ügyes-bajos dolgairól olvasgatok, a mantra nem tud máshova fókuszálni mint a személyi támadásokra és arra, hogy ki milyen lökött, valamint politikailag illetve a gazdaságban, valóban kevés dolog történt a választások óta - a pozíciók felvételét leszámitva. (A mostani cikk meg ezen a vonalon a centralista véleménykorlátozó akció demonstrációja.)

Tárgyi alapon viszont senki sem próbálja támadni a nemzeti felhatalmazás koncepcióját, mondjuk lehet azért, mert szinte mindenkit csak az idealista megközelités érdekel.

Az ellenzék meg klasszul szétesett, mindenkinek fontosabb, hogy valahogy túlélje és a logo-ja (lógója) köztudatban maradjon, mint a Fidesz döntő többségét mérsékelni. Ezek után boldogan tapsol és reklámozza azt a pár teljesen elhanyagolható ellenzéki sikert, amit a nagyítóval meg lehet találni a narancsliget országban.

Esztergom jó lecke volt, de kevés. Ebből senki sem fog tanulni, max annyi lesz, hogy most majd 4 évig oda nem nyomnak pénzt és aki ott él, jól megszivta. A fideszes is.

Azon meg senki sem gondolkodik, hogy hogyan sikerült ebben az országban ilyen elsöprő KO-t csinálni a többségnek nevezett kisebbségnek. Hogy miért nem arról csevegünk (persze most már késő, Alkotmánymódosítással bármi kezelhető), hogy a választási szisztéma okán kvázi a választók (résztvevők!) fele egy irányba szavazva kétharmados többséget eredményezett a Parlamentben: egyéni helyek + listás helyek arányos része. Hogy messze nem azért van kétharmad, mert ez az ország akarata, hanem mert a rendszer ennyire ERŐSITI az összehúzást. A szavazók FELE elég volt!

Ehhez képest pedig az önkormányzati választásokon ahol a részvétel már inkább 50% körül volt, a narancsemberek egyszerű többséggel nyertek javarészt, ami tehát a teljes választásra jogosult populáció NEGYEDÉnek felhatalmazását jelenti.

Jogos a cikk, mert megint arról szól, hogy mi leHET amikor a hatalommal nem csak élnek, hanem visszaélnek - és nem is akárhogyan. Csak kár, hogy nem erről kéne beszélni, mert ehhez már késő van.
Sandokan az M5 autópálya bevezető szakasza, a Nagykőrösi út kapcsán tette fel a címben szereplő kérdést, mert szerinte ha a városból kifelé menő irányban engedik 70-nel haladni a forgalmat, akkor a központ felé is engedni kellene, pedig korábban a hunyadi utcai…..
T3raYon 2010.10.05 19:06:33
Általában én is elítélem a rendőrség bújkálós trafipaxolását és a rosszul kihelyezett felesleges sebességkorlátozó táblákat.

Az M5 bevezető az -szerintem- más.
Minden reggel arra járok és nagyon sok kvázi türelmetlen autóst látok akik képtelenek lassítani azért az 1 percért amivel hamarabb érnek a felüljárós elágazáshoz vagy lámpához. (a buszsávban 100al elszáguldó f...okról most nem is beszéltem)

A szervízút az egy dolog, hogy kifele van befele nincs, de befele ott van még a buszsáv is befele, sőt, az 50es táblánál pediglen buszmegálló, illetve van legalább 1 mellékutca lekanyarodás is. Komplex környék és az autópályától jól bevadult autósoknak nem is árt a nyugtató periódus mire beleszoknak újra a városi tempóba.

Annyiszor leírták már, de persze a hőzöngők sohasem hallják meg: próbáljuk ki 70-ről és 50-ről A) megállítani az autót B) vészhelyzetet, mint mondjuk egy defekt v. megcsúszás, farolás korrigálni. Ég is föld!

Utoljára: a sebességkorlátozásnak lehet például forgalomszervezési oka is. Maradva az M5-nél az új és régi M0 közötti 100 korlátozás például: a lassabb tempó _bizonyos határok_ között MEGEMELI AZ ÚTSZAKASZ KAPACITÁSÁT. Kicsit bele kell gondolni, a lassabb tempóval ugyan kicsit tovább tart átérni az autóval, viszont CSÖKKEN A KÖVETÉSI TÁVOLSÁG, ezáltal több autó fér el 1km-en! (ld 5km/óra dugó: maximális kapacitás, sok autó fér be... ...ez persze már extrém).
Sok más mellett a városba bevezető úton lehet ez is megfontolás.

Jelszó: néha azért gondolkodni is szabad.
T3raYon 2010.10.05 21:06:06
@igazi hős: öööö. Szerintem ismételjük ezt át.
A követési távolságot azért szokás egyszerűen másodpercben mérni, mert ezt kicsit egyszerűbb a gyakorlatban alkalmazni, mint fejből tudni, hogy mennyi is az adott sebességben távolságban. (úgy jön ki, hogy 1mp helyzetfelismerési idő plusz 1mp fékrálépési idő)
A csökkenthető követési távolságról megvan a véleményem, szinte senki sem tartja be a két másodpercet de aztán ha baj van persze mindenki belecsúszik az előtte menőbe.

Konkrétan 100km/h-nál a 2mp az 28métert (kerekitve) jelent, 130km/h-nál pedig 36-ot (majd két kocsihosszal több!).
Tehát ha mondjuk mindenki szabályosan betartja és nem számolunk kamionokkal a sávban (1 kocsira 5 métert veszünk) akkor 1km-en 100as tempónál 1000/(28+5) = 30 autó fér el, mig 130as tempónál 1000/(36+5) = 24.

Ne keverjük a szezont a fazonnal.

Jelszó: gondolkodni azért még szabad.
Megvolt a két elődöntő, kedves olvasóink szavaztak ezerrel, és kialakították a döntő mezőnyét, amibe öt jónőt juttattam be, tessék szépen közülük kiválasztani az űbercsajt, a kőkeménységet és jónőséget megfelelő arányban megtestesítő szuperamazont. Szavazni vasárnap…..
  Azt hittük, értjük. Aztán kiderült, mégsem. Utána csináltuk. Vélemények az azonos című írásunkról...
Nem is tudom, mikor hoztunk utoljára ennyi nagybetűvel és szenvedélyes írásjellel tarkított levelet, mint a citibankos Krisztináét. Olvasónk azért tombol, mert egyszer késett a hitele törlesztésével a Citinél, mire a bank a számlájára mégis beérkező pénzből két nap…..
T3raYon 2010.03.10 17:02:57
Mennyi indulatot vált ki egy ilyen sztori - fantasztikus. Politika, minden bejött.

Személy szerint én is sajnálom a posztolót, mert ha minden úgy történt ahogy írta most nagyon kellemetlen helyzetbe került.

DE!

Azért érdemes végiggondolni, hogy ha valaki hitelt vesz fel és automatikus beszedéshez hozzájárul, akkor arra oda kell figyelni, hogy legyen pénz a számlán. Olyan könnyen és gyorsan felmentjünk magunkat az ilyen felelősségek alól, hogy ehhez "nem kell érteni". Ez egyértelműen rossz.

Nyilván rosszul hangzik, hogy a post szerint "csak pár forinttal volt kevesebb a számlán" mint kellett volna. No és?

Szerintem a nem sikerült beszedésekről is van info a számlatulaj fele és már a következő percben a banknál kellett volna kopogtatni, hogy ugyan már elnézést, nem sikerült a beszedés, TARTOZOM!, de itt vagyok, fizetőképes, megoldom, mit tegyek? Aki arra vár, hogy majd kvázi magától megoldódik a dolog az rosszul jár! Mindenki ideges a válság miatt, szegénység és nyomor van, igaz, nehéz helyzet, de gondoljunk bele -NEM! sajnálatból- hogy a bank is ideges lesz, ha neki nem fizetnek. Válságban pláne. Kettőn áll a vásár!

Aki nem akarja, nem szereti, nem ért hozzá, stb (megfelelő aláhúzandó) a bankszámlája egyenlegét figyelni az ne adjon automatikus csoportos beszedési megbízást, hanem menjen és álljon sorba sárga csekkel a postán - ahhoz kevesebb ész viszont több idő kell... Nem igaz?
IDDQD ApocalyPS3 2010.03.01 18:53:00
Túléltünk egy Y2K-balhét, így mindenki joggal gondolhatta, hogy a mai gépek egyszerűen már túl fejlettek ahhoz, hogy ne szarják össze magukat szilveszterkor, vagy szökőéves februárokkor. Természetesen megint tévedtünk, hisz szegény PS3 (legalábbis a régi, "dagadt"…..
Mónika gyorsjelenti shoppingolásból, hogy aki csak amiatt menne be az üzletbe, inkább menjen az Árkádba, mert 10 ezer forint lett a vásárlási limit az ingyenes parkoláshoz: Szeretném figyelmeztetni a gyanútlanul az Örs Vezér téri IKEA-ba betévedő és netán nézelődni kívánó…..