Adatok
Hidi János
33 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az Európai Bizottság felkérte a tagállamokat, hogy írják le a Nemzeti Energia és Klímaterveikben, milyen megújuló energia bővítési terveik vannak 2030-ra, amelyekkel összességében teljesíthetők lesznek a 2030-as EU-s célkitűzések. A kilenc környékbeli tagállam 2020-ban elküldött NEKT-jeiből…..
Bár az ablakon kinézve úgy tűnik, hogy a napelem telepítéseken és néhány villanyautó megjelenésén túl alig változik valamit az energiaipar, három hír is van a közelmúltból, amelyek együtt mélyreható változásokról árulkodnak. Az egyik, hogy a BP olajcég új stratégiájában jelentősen csökkenő fosszilis…..
Guruló Hordó
Ha időben vezetsz be kijárási korlátozást és fokozottan figyelsz a veszélyeztetett csoportokra, akkor kevesebb halott lesz
2020.06.19 15:42:00
A koronavírus járvány egyelőre szelídülni látszik a legtöbb európai országban. Bár nem látjuk a végét, az eddigi tapasztalatok segíthetnek majd, ha eljön a második hullám. Elemzésünkben csak az európai országokkal foglalkozunk, de itt is nagy különbségeket látunk az egyes országok által alkalmazott…..
Az alacsony gázkereslet ellenére kitartóan érkezik az LNG import Európába, a tőzsdei jegyzésárak pedig az őszi mélypontnál is alacsonyabban vannak. Ebben a bezuhanó olajáraknak is szerepük van, hiszen a gázárak egy jelentős része az olaj árához van kötve. Az olajkitermelés visszafogása azonban az…..
Az amerikai palaolaj- és gázforradalom jó tíz évvel ezelőtti kitörése utáni években kezdett gyakori fordulat lenni a „gázbőség” kifejezés. Ez arra utalt, hogy a gyorsan bővülő földgázkitermeléssel nem tudott lépést tartani a gáz elszállítása és felhasználása, így a jelentős helyi túlkínálat lenyomta…..
Guruló Hordó
EU-s autók 2020-ban: jóval kevesebb CO2, de még nem a hírhedt 95 g/km
2019.12.19 12:35:00
Az EU-s szabályozás legutóbb 2015-re adott az autógyártóknak CO2-kibocsátási limitet, amit sikerült is túlteljesíteni. Azóta nem volt érvényben éves limit, és a kibocsátás ezen időszakban összességében nem is csökkent. A következő év, amire van érvényes limit, az 2020-2021, de úgy, hogy 2020 még…..
Guruló Hordó
Kínában elkészült egy újabb, gigantikus, ultranagyfeszültségű villanyvezeték
2019.11.15 14:34:13
Nemrég adtak hírt arról, hogy Kínában sikeresen tesztelték a világ első 1100 kV-os egyenáramú távvezetékét. Hossza 3324 km, amivel az észak-nyugati régióból szállítja a szélerőművek által megtermelt áramot a keleti, nagy áraméhségű ipari régiókba...
A szemünk előtt gyarapodnak az utcai látkpépben a villanyautók, és halljuk, hogy régi dízelautókat tiltanak ki egyes belvárosokból, de a teherautók esetén nem ilyen látványos a változás. Bár kaphatók villanyteherautók, és vannak is használatban ilyenek, tömeges elterjedésük későbbre várható, mint a…..
Az elmúlt években az olajár nagy kilengéseken ment keresztül, váltogatták egymást a túlkeresleti és túlkínálati időszakok, az OPEC kitermelés-szabályozási erőfeszítései és a világgazdaság változó növekedési kilátásai. A nemzetközi olajvállalatoknak ebben a volatilis környezetben kell megtalálniuk a…..
Egy Világbankos tanulmány szerint a Párizsi Klímaegyezményben foglaltak teljesülésével konzisztens karbonadó 2020-ra tonnánként el kell érje a 40-80 dolláros szintet, 2030-ra pedig valahol az 50-100 dolláros sávban kell lennie. Ha ezt a karbonárat a benzinre és gázolajra is rátesszük, akkor az…..
Rég nem volt ilyen olcsó a gáz Európában, mint mostanság, így az erőművek is többet égetnek belőle. Ez pedig kedvez a CO2-kibocsátás csökkentésének, hiszen a gáz – bár maga is CO2-kibocsátó – részben szenet vált ki, ami még erősebb kibocsátó...
Guruló Hordó
A klímaküzdelem lehet gazdaságélénkítő, munkahelyteremtő folyamat is
2019.07.19 15:49:39
Ahhoz, hogy a globális üvegházhatású gázkibocsátás a párizsi klímegyezményben foglaltaknak megfelelően alakuljon, és a felmelegedés mértéke jó eséllyel 2°C alatt maradjon, költenünk kell gazdaságunk dekarbonizációjára. Hogy mennyit? Néhány megbízható becslés szerint a következő 30 évben évente a…..
Mint minden új technológiát, a hibrid autózást is tanulnunk kell. Egy kaliforniai felmérés azt találta, hogy sokan sima hibridként használják tölthető hibridjüket, de az is látszik, hogy az akkumulátorkapacitást érdemes az egyéni autózási szokásokhoz igazítani. A szabályozás segítheti a vásárlót a…..
A közelmúltban nagy visszhangot váltott ki a legújabb tanulmány, ami a villanyautók és a hagyományos autók üvegházhatását hasonlítja össze. A németül elérhető IFO számítások ugyanis meglepő eredményre jutnak: egy Németországban gyártott és üzemeltett Tesla 3 üvegházhatása – a közvélekedéssel…..
Az EU ambíciózus dekarbonizációs célokat fogalmazott meg 2050-re vonatkozóan (legalább 80%-os CO2 csökkentés 1990-hez képest), és elindította a SET-Nav projektet, amelynek keretén belül kutatókat kért fel, hogy modellezzék azt a 2050-es állapotot, amelyben teljesülnek a célkitűzések. A kutatók…..
Vannak már 2018-as egész éves adatok a villanyautó eladásokról az Egyesült Államokból és Európából. Az előbbi 81%-kal, utóbbi 33%-kal nagyobb, mint 2017-ben. Az Egyesült Államokban a Tesla Model 3 húzta fel az eladásokat, Európában a WLTP szabvány némileg hátráltatta a tölthető hibrideket...
Az utóbbi években már elindultak azok a munkaerőpiaci folyamatok, amiknek jövőjét sok tanulmány igyekszik megjósolni. Egyes szakterületek automatizálásával, a mesterséges intelligencia fejlődésével átalakulóban vannak teljes szakmák, ami előbb utóbb az egész munkaerőpiacra hatással lesz. A…..
Előrejelezni nehéz, különösen a jövőt. Ezt persze már rég tudjuk. De az energia, olaj, közlekedés és villanyautók témakörében a mostanában elérhető előrejelzések sokfélesége kifejezetten szétszórt. Az összkép azt sugallja, hogy egyes nagynevű elemző intézmények nem teszik le voksukat egy előrejelzés…..
Guruló Hordó
Óriásira nőtt néhány befektető a tőzsdén, és ez okozhat még gondokat
2018.12.10 13:47:48
Móricz Dániel fontos és időszerű témáról írt nemrég, amiben felhívja a figyelmet arra a világszerte tapasztalható folyamatra, miszerint a piaci koncentráció növekvőben van, ami általában együttjár a verseny gyengülésével, az árak emelkedésével, a bérnövekedés lassulásával és a vállalati profitok…..
Megjelent az Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) által kiadott idei energiapiaci kitekintés (WEO), amiben külön hangsúlyt kap az áramszektor. Míg az IEA a villanyautók elterjedésében a konzervatív előrejelzők közé tartozik, ezúttal készített egy úgynevezett elektrifikációs szcenáriót is, amiben 1…..
A VW szintet lépett a villanyautók fejlesztési terveiben, de azért még messze nem mondhatjuk, hogy mindent feltennének erre az új technológiára. A 44 milliárd eurós ötéves tervük jelentős lépés, és a többi európai gyártónak előbb-utóbb követnie kell őket, különben az európai autóipart már a…..
A közúti teherfuvarozás nagyobb széndioxid kibocsátó, mint a személyautók, ráadásul dízel alapú, mégse kap akkora szabályozói figyelmet. Talán azért, mert ott kevésbé látszik az az alternatíva, ami a személyautóknál a villamosítás vagy a benzin. ..
Az orosz-amerikai rivalizálás egyik terepe az EU-ban a cseppfolyósított földgáz (LNG) kereskedelme. E tekintetben eddig talán az amerikai LNG kapott nagyobb sajtófigyelmet, de a számok azt mutatják, hogy idén az orosz LNG áll nyerésre. Igaz, hogy a kettő együtt sem éri el a qatari behozatal tizedét,…..
A német és francia havi adatokból az látszik, hogy a 2017-es csökkenő tendencia után 2018-ban megtorpant az új személyautó eladásokban a dízelek arányának csökkenése...
Az utóbbi 15 év autói egyre takarékosabbak, de az áruk lényegében változatlan. Lehet, hogy nem is olyan borzasztó, ha a szabályozás kikényszeríti a takarékosságot?..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz