Regisztráció Blogot indítok
Adatok
akira2

0 bejegyzést írt és 1429 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megérkezett a Uber Magyarországra is, és a reakciókat elnézve mind az online sajtó, mind a kommentelők kitörő lelkesedéssel fogadták. Érdemes megnézni azonban, hogy a klassz mobilos applikáció és az olcsóság mögött mi rejlik. forrás A sharing economy (pontosabban…..
akira2 2014.11.19 01:28:44
@retrovírus: Tökéletesen egyetértek! Semmi másban nem hiszek, mint az olyan - egyébként valóban piaci igényekre alapuló - szolgáltatásokban, amelyek alapvetően bármikor nyomomkövethetőek, viszont nem a bürokratikus hagyományoknak megfelelően működnek, hanem a fejlődés határait feszegetik. Mindenki más bürokrata gépromboló, akiknek még mindig a fán volna a helyük... :)
Amikor megláttam ennek a háznak a hálószobáját, azonnal odaképzeltem magam, amint ott ébredek fel a napfelkeltével együtt. A hatalmas ablakoknak köszönhetően az egész ház világos és a kilátás is fantasztikus belőle. A házat egy Libanoni sziklaszirtre építette fel egy Blankpage…..
Van egy webáruház hazánkban, ami a törvényi előírásoknak szinte semmiben nem felel meg. A webáruházat (vélhetőleg) a Fidesz működteti. Azért gondolom, hogy a törvényesség bajnokai üzemeltetik, mert a http://www.fidesz.hu/webshop/ internetes címen érhető el, és fideszes…..
akira2 2014.11.08 07:36:34
@polyvinyl:
"Egy webáruház nem attól lesz webáruház, hogy kiírják rá, hogy webáruház, pláne nem attól, hogy egy webáruház-szoftver működteti, hanem attól lesz webáruház, hogy az üzemeltetője kereskedő, vagy olyan vállalkozó, akinek a tevékenységi körei között szerepel bizonyos termékek (saját könyv, CD, DVD, letölthető PDF, szerzői jogi védelem alá tartozó saját fotók, grafikák, zenék, stb) profitorientált célú adásvétele."

Aha, tehát nem attól lesz webáruház, hogy ezt írják ki, hanem attól, hogy a tevékenységébe föl van-e véve ez a tevékenység (kereskedő vagy webáruház üzemeltetés)

Szerintem ezek itt formai dolgok, amiről beszéltek, a lényeg az, hogy pénz ellenében árut (akár ajándéktárgyat vagy emléktárgyat) árul.A fidesz maga is azt hiszi, hogy webáruházat üzemeltet, hiszen egy olyan url-en érhető el, hogy .../webáruház és nem pedig ..../adománygyűjtés. Persze ha átírnák az urtl-t, attól még ez webáruház maradna....

Ez az egész fidesz-webáruház pont olyan fércmunka, mint bármi, amit a fidesz vezette kurmány csinál - kivéve a szavatszerzésnek álcázott, a félhülyék (és sajnos az értelmesebbek) módszeres és szándékos megtévesztése. Mert azt el kell ismerni, hogy profin csinálják. De ez szintén nem dicséret.
Hütte 45 éves a Gore-Tex 2014.10.25 20:15:04
Kép: Wikipedia Nem csak a síelőknek, hanem minden természetjárónak áldás a vízálló, ám az izzadtság kipárolgását nem gátló Gore-Tex ruházat. Bár a neve alapján gondolhatnánk, hogy a technológia ősével készített textíliával fríz parasztok pányvázták le a górét, a…..
akira2 2014.10.26 07:24:32
Utánanéztem, innen megtudhatjátok.

blog.kuiu.com/2013/08/21/waterproof-breathable-fabrics-how-they-work/#sthash.AMmPkb7T.dpbs

És ezt is:
"Toray’s latest technology, Dermizax® NX, sets a new standard for waterproof breathable membranes. The membrane is completely wind and waterproof, up to 200% stretchable and more breathable than any comparable fabric. - See more at: http://blog.kuiu.com/2013/08/21/waterproof-breathable-fabrics-how-they-work/#sthash.AMmPkb7T.dpuf"
The Zero Marginal Cost Society című új könyvében Jeremy Rifkin arról ír, hogy a kapitalizmus extrém méretű produktivitása egy új ciklushoz közeledik, ami nem más, mint egy decentralizált piacgazdaság, mely globálisan az online „kollaboratív közvagyonon” alapul. Hihetetlen…..
A bejegyzés fő kérdésére egyelőre még nem kaptunk választ: fenntartható-e továbbra is a nemzetállamok Európája, vagy föderatív szerveződés szükséges, így létrehozva az Európai Egyesült Államokat, ezzel is megmentve az Európai Uniót a jövőnek. Amellett fogok érvelni, hogy…..
akira2 2012.07.03 10:23:28
A gond nem az unioval van, hanem az euroval. Amennyiben önállóak lennének a fizetőeszközök, de lenne vámunió és schengen, nem lenne ekkora a baj. Mert ha egyes vámuniós országok fenntarthatatlanul eladósodnának, vagy csak egszerűen kisebb gazdasági teljesítményt nyújtanának a többieknél, akkor ott a saját valutát a piac folyamatosan értékelné le, azaz tisztábban mérhető volna ezáltal a tényleges teljesítmény. Az euro csak és csakis akkor fenntartható, ha ez egyben a fiskális és politikai unio is megerősödik, kiteljesedik. Legalább annyira, mint az usa-ban.

A devizakonvertálás csak a készpénz esetében jelentős gond, az informatika korában a számlapénz esetén egyre kevésbé jelentős adminisztratív teher. Ha valaki használja pl. a booking.com -ot, az tudja miről beszélek, ott egy kattintás beállítani, hogy milyen pénznemben szeretné látni az árat.

Tehát csak azt kell eldönteni, hogy milyen szintű együttműködés az, amely versenyképessé teheti az usa-val és az ázsai növekvő gazdaságokkal európát, azon belül az egyes nemzetállamokat.

Meggyőződésem, hogy az egyetlen helyes út a nemzetállamok mellett kialakítandó egységes európai unió, vámunioval, schengennel, fiskális unióval, egységes pénznemmel, az egységesítés felé irányuló adókkal, járulékokkal és állami szolgáltatásokkal.

Szabad választássá kellene kellene tenni az állampolgárságot európában, ill. mindenkinek kettős állampolgárnak kellene lennie, egyszerre lennénk magyar és európai állampolgárok, lennének eu-s adók és nemzeti adók, ugyanúgy, ahogy most vannak állami és helyi adók.
Ezúttal nem a teljes államkötvény kampányról lesz szó, azt majd egy nagyobb lélegzetvételű posztban elemezzük ki. Csupán azt szeretném bemutatni, hogy miért nem érdemes üres reklámkliséket használni a kampányokban. A "sok arc egy képen mozaik formában" klasszikus, lerágott és…..
„Harcosan”, „munkásan”, „küzdelmesen” – a legtöbb barátomtól, ismerősömtől ezt a választ kapom mostanában arra a kérdésemre: hogy van. Akárhogy is reagálok erre a rövid, sommás helyzetjelentésre – kérdőn nézek az illetőre,…..
akira2 2012.05.17 09:07:09
Kedves Tűnődő,

Az utolsó bekezdést nem igazán értem, de az azt megelőző gondolataidal maximálisan egyetértek.

Szerintem is az a fontos, hogy valós értékteremtés, ne zéróösszegű játékok legyenek a gazdasági teljesítmény alapja de fejtsd ki lécci, hogy mit értesz a harcos, küzdelmes, munkás növekedésen.

Esetleg azt, hogy időben még többet fogunk majd dolgozni? Vagy még hatékonyabban?

Ne felejtkezz meg a technológiai fejlődésről, amelynek a legritkább esetben a harc, a közdelem, a még több vagy hatékonyabb munka az alapja, sokkal inkább egy ötlet, egy felfedezés, egy kutatás-fejlesztés eredménye, azaz egy találmány. Ez is hozzájárulhat a világgazdaság szárnyalásához, nem csupán a még keményebb, még hatékonyabb munka... Sőt, talán a munka keménységének és hatékonyságának létezik is egy elvi maximuma, amelyet csak őrült lassan, az evolúciós folyamatokkal együtt, generációk alatt vagyunk képesek még jobban kitolni, és ez azt jelentheti, hogy a kemény és hatékony munkára alapozott gazdaság csupán stagnálni képes kb. +0% átlagos növekedési mértékkel...

Az ezt (jelentősen) meghaladó mértékű, folyamatosan fenntartható mértékű gazdasági növekedésnek az alapja az innováció, nem a még keményebb munka és nem a még több hitel, vagy a még több állami vagy eu-s pénzügyi támogatás.

Az innováció fogalmába pedig sok minden belefér, a fentebb említettek mellett az új és új ötletekre alapozott vállalkozás indítása is, de nem fér bele az, hogy dolgozz többet, dolgozz hatékonyabban.
Mostanában az egyik leggyakoribb beszédtéma a válság. Mi váltotta ki? Milyen hatása van? Kik a felelősek a válság kirobbanásáért? De leginkább az foglalkoztat mindenkit, hogy meddig tart, és mi lesz utána. Abban nagyon eltérnek a vélemények, hogy milyen a válság lefutása, V, L…..
akira2 2012.05.17 08:44:21
@Tűnődő:

Értem, de mire gondolsz, mi lenne olyan nagyon másként a válság után, amely a nagytakarítás előtti "koszosabb" és az utána lévő tisztább helyzet közti különbség nem tudná annyira plasztikusan érzékeltetni, hogy halmazállapotváltozáshoz hasonlítod a válságot?

A nagytakarítás utáni állapot nem visszatérés az azt megelőző, "koszosabb" állapotba, hiszen akkor senki sem csinálná... :)

Szerintem amiről Te beszélsz, az a rendszerváltás, a forradalom, amelyben gyökeresen megváltoznak a viszonyok, pl. feudalizmus után kapitalizmus, kommunista diktatúra után parlamentáris demokrácia, szocialista gazdasági modell után piacgazdaság, vagy valami ezekhez hasonlítható horderejű változás történne?

Nem állítom, hogy ilyen horderejű változás ma már nem történhet, lásd csak pl. Irak esetét, ahol diktatúra után kvázi demokrácia van születőben, de ott a változást nem csupán holmi nagytakarításhoz hasonló válság, hanem kőkemény háború kényszerítette ki, amely már valóban hasonlítható a halmazállapotváltozáshoz.

Szóval valóban ilyen horderejű változásra számítasz a válság eredményeként? Meg fog változni a világ politikai ill. gazdasági rendje? Új rend van kialakulóban szerinted? Vagy valami régihez térünk vissza?

Erről volna értelme eszmét cserélni (vitázni), de arról, hogy ha egyenletesen melegítjük a jeget, akkor az a jég pont 0 fokos, +0, vagy -0, arról nemigen. Hacsak nem fizikaórán vagyunk... :)
Ötvenezer forintos pénzbírságot és öt büntető pont levonást szabott ki a rendőrség arra az autósra, aki januárban a VII. kerületben nagy sebességgel kis híján elcsapott egy kerékpárost. Az esetet a bringás fejkamerája rögzítette, így volt bizonyíték is: a sofőr…..
akira2 2012.05.01 21:21:58
@kangep:

"egy motorral közlekedő kolléga mondta egyszer, hogy ha motorra ülsz, tisztában kell vele lenned, hogy minden az életedre tör. úgy kell sávot váltanod, úgy kell fékezned, úgy kell előznöd, hogy meggyőződtél róla, semmi sem veszélyezteti az életedet.

én ha bringával megyek, eszerint közlekedem. ha hallom, hogy valaki nyomja neki, lehúzódom a picsába azonnal. nem azért, mert szemetek az autósok, hanem azért, mert én akarok felelős lenni azért, hogy épségben hazaérek.

honnan tudhatom, hogy aki épp siet, miért teszi? lehet, hogy komoly oka van rá. lehet, hogy pont emiatt nem fog észrevenni."

Ezt a gondolatot kellene kikérdezni a KRESZ-vizsgán minden járművezetőtől, minden kerékpárostól... és hirdetni is a TV-ben, rádióban, mindenhol...
TComment 250, kis fordulaton 2012.04.25 06:10:00
420 ló az amerikai piacra, ahol a felét is ritkán használják - hülyeség, felesleges, kéne! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.25 07:20:35
@közlekedési bűnöző:

"Na de mér?"

Mert ez nem sportautó, ez egy limuzin. A Maserati sokkal inkább sportautó, még ha GT-nek is hívják, akkor is.
TComment Nehogy felextrázd! 2012.04.20 06:10:00
Be kell menni a boltba, és négyért megvenni az alapmodellt. A többi csak parasztvakítás. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.20 07:38:34
@ColT:
Olyannyira nem volna szabad ilyet irni, hogy gyakorlatilag az ilyen "kiegyezes" epp azt a versenyt olne meg, amely innovaciora osztonzi a piacra ujkent belepoket, azaz epp ez ad nemi eselyt arra, hogy a jovoben is egyre jobb autok sulessenek.

Maskulonben minden auto egyforma lenne, es verseny nelkul egy ido utan mar mindegyik egyforma szocialista minosegge silanyulna.

Tenyleg ezt akarod?
akira2 2012.04.20 07:47:31
@ColT:

Hat, keves iparagban van annyi innovacio, mint az autoiparban, de nem muszaj egyetertenunk, kulonbozo is lehet a velemenyunk. :)
TComment Megint egy kis rakenroll 2012.04.18 05:55:20
Kétgenerációnyi kihagyás után a 208-as Peugeot-ban megint megcsillan a zsenialitás. De ésszel kell választani. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.18 10:56:08
@butschq:

Én is Nokiás voltam, E51 volt az utolsó, annál döntöttem el, hogy nem tartok velük abban az irányban, mert az iPhone-t már a próba alkalmával is könnyebb volt kezelni, mint az E51-et. A Nokiával nem lehett semmit netezni, és az emailek is szinte használhatatlanok voltak. Megjöttek rendben, de már válaszolni rajta kész kínszenvedés volt. BlackBerry már volt, nem tetszett az akkori, a Nokia meg még nem jött ki akkor - az egyébként nagyon jó - qwerty-s telefonjával, maradt az érintőképernyő.

Az iDrive fog megmaradni az autók esetén a menüből való funkciókezelésre, nem az érintőképernyő... Joystic néhány gombbal mellette. Ez a jövő - szerintem. Én a kormányon lévő gombokat is ritkán használom, és abból is csak kettőt: hangerő, rádió/CD/aux váltó. De néhány alapfunkciót meg kell tartani az iDrive-on kívül, nem szabad mindent a menübe programozni...
akira2 2012.04.18 16:29:24
@conmorientes:

"Ácsi ! Ahogy én látom a fizetős programok nagy részének is pont 0 a hasznossága és értéke is, de ez csak akkor derül ki amikor már kicsengetted.
Ez az ipari átb......-ás."

Ha ez gondot okozna, visszakérheted az árát, szó nélkül visszafizetik... Bár gondolom, nem számítana...
akira2 2012.04.18 16:37:09
@Knorbi:

"Az Iphone pedig nagyon jó de qvára nem ér annyit mint amit elkérnek érte."

Mégis viszik mint a cukrot világszerte, bár azt nem mondanám, hogy minden vásárló ki is használja minden tudását, biztos sokan vannak vele, akik csupán divatból veszik...

Mint ahogy a BMW-t is veszik sokan divatból pl. olyanok is, akik nem is tudják, hogy melyik kerék hajt egy BMW-t.

De a világ márpedig ilyen, ha valaki valamiből a legjobbat gyártja (az már hitkérdés, hogy épp a BMW, Audi, Merci-e a legjobb) egy adott piacon, akkor arra olyanok is vevők lesznek, akik csak divatból vásárolják, nem azért, mert ki is használják annak minden tudását...

Pl. én sem használom ki az autóm tudásának felét sem, de nekem elég az a fele, amit kihasználok rajta. Sem driftelni, sem feleslegesen száguldozni nem szokásom, de jól esik, hogy tudom, van még tartalék bőven. Ezen a szinten nekem már mindegy is, hogy hány lóerős, mennyi a nyomatéka, milyen végsebességre vagy gyorsulásra képes, nem autóskártyázni van.
Nekem az is elég lenne, ha azt írnák le a specifikációban, hogy teljesítmény: bőven elegendő... :)

Pedig nem RR-szal járok...
Életünkben napról napra mind nagyobb szerepet tölt be a szakszóval felhőnek hívott jelenség. A hatalmas adatközpontok számítási felhőiben tárolódnak leveleink, zenéink, fényképeink és státusz-üzeneteink, mindaz, amivel barátainkkal és családunkkal a neten át kapcsolatban…..
akira2 2012.04.17 21:34:27
@Szuperpocok:

olyannyira, hogy a világ legnagyobb magántulajdonú, megújuló energiával működő épülete lesz.
akira2 2012.04.18 06:20:39
@midnight coder:
Hallottal-e mar az infrastruktura cloudrol? Mert az jelentos reszben megoldja a problemadat. Egesz foldreszek is kieshetnek akar, a rendszered megis elerheto marad a vilagon mindenutt, ahol meg van internet.
Ahol meg internet nincs, ott milyen rendszert akarsz hasznalni es biztonsagban tudni?
A sajat szerveren amugy sincs biztonsagban az adatod, egy profi cloud szolgaltato rendszere ezerszer biztonsagosabb lehet, mint barmely sajat - az internetre kotve.
Nem mentség a szegénység, és a az sem, ha valakit még soha nem bírságoltak meg. Április 15-től hatályos az új szabálysértési törvény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.15 21:43:11
@Hauzer:

"Egyszerübb lenne ha betiltanák az autó vezetést..kész. Nincs több probléma. Csak állami kocsik lennének.."

Ha nem tiltják be, akkor is ez lesz a végeredmény... Ha korábban puha szocializmus volt nálunk, akkor most majd kemény kommunizmus lesz... :(
Egészen felháborító az a szakmaiatlanság, amellyel a magyar média kezeli az egyik legfontosabb gazdasági kérdést, tudniillik, hogy mekkora volt az államháztartás hiánya 2011-ben. Az egy dolog, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium történelmi sikerként állítja be a 4,3%-os GDP…..
akira2 2012.04.12 09:42:46
Továbbra is úgy látom, hogy nem látjátok a fától az erdőt akkor, ha azon vitáztok csupán, mi az egyszeri tétel és mi a folyamatos a költségvetésben, ahelyett, hogy a költségvetés mérlegének alapelveinek hiányosságait értenétek meg. Egyszerűen nem lehet az állam pénzügyi helyzetét, hosszú távú (nyugdíj)ígéreteit a pénzforgalmi szemlélet szerint bemutatni, ez csupán arra jó, hogy évtizedekig is elvitatkozhatnak a politikusok itthon és az eu-ban, hogy mennyi is az annyi, hogyan is állunk.

A pénzforgalmi szemléletű mérleg egy faék-egyszerűségű szolgáltatónál lehet elfogadható, ahol szinte nincs beruházás, nincs egyszeri jelentősebb kiadás, ill. a bevételek is első sorban az idő múlásával arányosan keletkeznek. Az állam és a vállakozások többsége nem ilyen, ott igenis vannak hosszan megtérülő beruházások, és hosszú távú szerződéses ígéretek, amelyeknek MINDEN esetben ki kellene mutatni a hosszú távú megtérüléseit és a hosszú távú kötelezettségek fedezetét.

Az ilyen kimutatásokra viszont kizárólag a kettős könyvvitel alkalmas, az egyszeres (pénzforgalmi szemlélet) nem.

A pénzforgalmi szemlélet az állam pénzügyeinek bemutatására csupán a zavarosban halászást és nem a tisztánlátást segíti elő:

www.portfolio.hu/gazdasag/trukkok_szazai_nincs_egyedul_magyarorszag.165609.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

"Az adósságválság közepette mindennél fontosabb célkitűzéssé vált a kormányok számára a költségvetési hiány és államadósság csökkentése. Az országok pedig az ilyen kiélezett időszakokban előszeretettel nyúlnak a költségvetési trükkökhöz, kreatív megoldásokhoz, és javítják a büdzsé egyenlegét látszólag, a későbbi évek kedvezőtlen hatásait viszont nem veszik figyelembe. Vagyis fiskális illúzióba ringatják magukat. Ezeknek a fiskális trükköknek és cseleknek a tárházát mutatja be az IMF nemrégiben megjelent tanulmánya, amely Magyarország számára is nagyon aktuális üzeneteket hordoz."
akira2 2012.04.12 09:45:30
@akira2:

"A szerző kitér a pénzforgalmi és az eredményszemléletű költségvetési elszámolás közötti különbségekre is. A pénzforgalmi szemléletben az adott év költségvetési hiányát csökkenti bizonyos kiadások elhalasztása, viszont a következő években ezek a kiadások jelentkezni fognak, így az egyenleg is romolhat. Eközben eredményszemléletben a költségeket akkor számolják el, amikor azok ténylegesen felmerülnek, nem pedig, amikor a pénz kifolyik a kasszából, ezért ebben az esetben nagyobb szakértelemre van szükség a költségvetési trükkök elkövetéséhez, de még így sem lehetetlen - vélekedik a szerző."
akira2 2012.04.12 09:54:22
@akira2: "Eközben eredményszemléletben a költségeket akkor számolják el, amikor azok ténylegesen felmerülnek, nem pedig, amikor a pénz kifolyik a kasszából..."

én inkább úgy fogalmaznék, hogy az eredményszemléletű megközelítésben a költséget (kötelezettséget) akkor számolják el, amikorra az vonatkozik.
TComment GT-R light? 2012.04.12 06:00:40
Mit látnak, ha ránéznek? Egy péniszpumpával duzzasztott levelibékát vagy egy sportautót? A látszat – ezúttal – csal. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.12 08:44:01
@Majdénmegmondom:

Pont úgy kezeljük, mint egy értelmetlen, ronda, habár jó minőségű autót, herótozzuk ezerrel.

Ezek után új értelmet nyert autóban az értelmetlenség fogalma, az összes többi autó ehhez képest a megtestesült értelem... :)
Applikációk? Érintőképernyő? WiFi? Facebook? Instagram? Egyáltalán okostelefon? Minek-minek? Ez járhatott Nokiák fejében mostanában, amikor megalkották a 103 fantázianevű telefonjukat. A kis, monokróm LCD kijelzővel ellátott, porálló darabba került egy elemlámpa, egy FM tuner,…..
Már pont nem garanciális az autó, de azért ilyen hibának nem kellene előfordulnia. Kihez forduljak, keressek rögtön ügyvédet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.04 22:03:03
A magyar társadalomban jórészt azért alakult ki az egymás tiszteletét nélkülöző viselkedésforma, mert a garanciális/szavatossági jogszabályok valójában sok esetben gumiszabályok, amelyet leginkább a szervíz oldal használhat ki az ügyféllel szemben, így az ügyfelek frusztrációja a mély megalázottságukból és tehetetlenségükből fakad.

Pl. ki az, aki meg tudja őritni a hidegvérét akkor, ha pl. egy garanciális javítás nem készül el 15 nap alatt sem, a szervíz ügyintéző csupán egy vállrándítással és azzal intézi el, hogy a törvény nem ír határidőt, csak azt, hogy törekedni kell rá...

vagy ki az, aki meg tudja őrizni hidegvérét akkor, amikor a szervíz ügyintéző azt mondja a keveset futott, rendszeresen szervizelt, ámde motorhibás kétésfél éves autó esetén, hogy a szavatossági kérelemhez kéri csatolni annak bizonyítékát, hogy a hiba már az autó eladásakor is benne volt...

Aki nekem bemutat egy hasonló esetre bizonyítékot, az kap tőlem egy láda sört.

Noooormááááliiis... a jogalkotó? Hogyan tudná bárki is bizonyítani bármilyen három évesnél kicsit fiatalabb műszaki cikk esetén - amely addig hiba nélkül működött -, hogy a hiba már az eladáskor is benne volt?

Aki pedig azt meg tudja magyarázni, hogy mi a lótúró célja van egy ilyen szavatossági jogszabálynak atekintetben, hogy a jótállási időn túli, de szavatossági időn (3 év) belüli ún. rejtett hibák esetén megfordítja a bizonyítási terhet az ügyfél terhére - annak két láda sör a jutalma...

Jogászok előnyben... :)
TComment Merci akarok lenni 2012.04.02 06:05:00
Veszített sportosságából a Hármas BMW? Elég lehet 8,5 liter városban egy 245 lóerős, benzines turbómotornak? És vajon hány kamera kell az ideális autóba? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.04.03 20:08:38
@Phrascarica:

Szerintem más a turbó mérete is, de holnap megyek szervizbe, majd rákérdek... :)

nekem nem kell bizonygatnod, hogy egy 316d BMW jóval nagyobb élmény, és nagyobb technikai bravúr mint egy Hyundai, 9 évig 316i E46-osom volt, és minden percét élveztem... :)
akira2 2012.04.03 20:10:14
@Phrascarica:

Nem is arra gondoltam, hogy a fejtámlára kellene gumizni, csakis arra, hogy gyári minőségű dokkoló lenne beépítve a fejtámla hátuljába...
akira2 2012.04.04 20:26:42
@MechanicGod:

Elektronikus extrát nem kérünk premium autóba, mert egyrészt qrva drága, másrészt úgyis az fog először elromlani, de úgy, hogy szerencsétlen esetben még a motorelektronikát is tönkreteszi...

A mechanikát pedig illene megfelelően karbatartani, szervizelni... ugyanis a balkán ott kezdődik, ahol a karbantartás végződik (értsd: elmarad)....
TComment Adócsalókat fogtunk 2012.03.29 10:15:00
Azt mondták, negyvenezren vannak a külföldi rendszámmal közlekedő magyarok és milliárdos a bevételkiesés. A valóság sokkal szórakoztatóbb. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
akira2 2012.03.29 21:08:14
@V12 Power:

"Én például egy jó ideje nem élek otthon, de még megvan a lakcímem. De nem merem az autót kijelenteni otthonról (pedig lassan itt be kéne jelentenem, mert letelik a 6 hónap), mert nyáron megyek haza, és nem szeretnék rettegni, hogy mkor szopatnak halálra. Így most majd itt leszek csaló, hogy otthon ne legyek az. EU, mi?"

Már többször megírtam korábban e témában, hogy nekem is két állandó lakhelyem van, egy itthon, egy pedig egy másik eu-s országban, és valóban mindkét helyen lakom egyszerre, bár nyilván nem egy időben, hanem felváltva... Miért ne tehetném?

Viszont mindig is magyar rendszámú autóval jártam, és bár tudom, hogy ott is honosítani kellett volna, de épp azért nem tettem, mert ha ott honosítom, itt náznek adócsalónak, ha pedig nem, akkor ott. És ez egy baromság. Baromság az egész szabály, az eu-ban, ahol szabad letelepedés és munkavállalás van bárhol, ráadásul dolgozhatok egyszerre mindkét helyen is, miért kellene nekem itt is és ott is külön autóval járnom? És hol cseréljek? Ha pedig cserélek csak ott van a másik autó is, ahol nem szabadna....

Minden tiszteletem azoké, akik csupán adóoptimalizálás miatt külföldi rendszámú autóval járnak, mert csakis így lehet ezeket a barom államokat rászorítani arra, hogy barom szabályokat, barom adószabályokat alkossanak.

Az internet korában arra buzdítok mindenkit, hogy bátran vásároljon olyan országból neten, ahol kevesebb az áfa, tegyétek ezt minél többen, mert csak így lehet az államot rászorítani arra, hogy ne akarja elszedni az adófizetőktől az összes jövedelmüket.

Tisztességes mértékű adókat akarok, amelynél a különbségek már olyan alacsonyak, hogy nem éri meg trükközni!
akira2 2012.03.29 21:14:09
@EA:

"Graphisoft Park, Norbi Update iroda előtt S. Norbert német rendszámú A8-as audija (4.2 quattro), illetve R. Réka szlovák rendszámú A5-öse. Ők vajon tiszták? ..."

Mindkettő céges, német rendszámú autóval jár, A8 és A7, és teljesen tiszta, hiszen - többek közt - német cégük is van...
akira2 2012.03.31 09:57:37
@Amanitin3:

"Az átlag honpolgárnak az _egyetlen_ hatékony eszköze arra, hogy kifejezze az elégedetlenségét, az adócsalás (bocs, optimalizálás)."

Pontosabban az egyetlen legális és hatékony eszköz az, ha nem Magyarországon adózol, hanem máshol. Tehát a legális off-shore-ozás az egyetlen megoldás arra, hogy az állam túlzott adóbevételi éhségét csökkenteni lehessen.
Recseg-ropog a Fidesz konstruált valósága. A tegnapig sziklaszilárdnak tűnő mítoszok kártyavárként omlanak össze, mint a hatalmas felhőkarcolók az Eredet álomvilágában. A „vonalat” értő, sőt diktáló „műhelyek” hasadnak szét a gyökerükig, korábban…..
akira2 2012.03.30 07:38:23
@dr.Evezős:

" Az mennyire gáz már, hogy egy kormánypárti képviselő nyíltan arról beszél egy újságírónak, hogy a köztársasági elnök (vagy mi?) kvázi nem ül, fekszik, kulturáltan viselkedik, ahogy a gazdi parancsolja/elvárja, hanem "önjáró" lett ....! Tudják ezt értelmezni egy demokráciában vajon?
Értik ez Orbánisztán határain túl?
Válasz erre"

Ez itt a lenyeg, nincs is tovabb. Ill. Sajnos csupan azert van, mert a ketharmad szavazoinak is el kellene magyarazni, hogy ertsek, hiszen ha maguktol is ertenek, nem volna ketharmad. Ez a gaz...