Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nyjozsi2

4 bejegyzést írt és 157 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hétvégén otthon voltunk Pécsett. Nem, nem volt semmi extra, az utak péntek este is járhatóak voltak, bár az M6-oson, és az M60-ason éppúgy nem volt jellemző a takarítás, mint a pécsi utakon. Nem mentünk a Mecsekre autózni, mert az Opel Meriva nem játszós autó. Vasárnap…..
Rendszeresen beszámolunk Kőváryék tripjéről. (Előzmények itt és itt) Update! Makai Gergőnek (MGR) hála, most beszéltem Barnussal. Körbenézett az autó mellett: mögötte a Casino, a tengeren "szegénységszagú kis hajók". Azt mondta, hogy a regularity verseny (átlagtartó verseny…..
A jövő évtől négy éven át, 2016-ig a Magyar Televízió közvetíti a Formula-1 versenyeit. A közvetésben részt vevő stábot az ígéretek szerint január közepén mutatják be.Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. …..
nyjozsi2 2011.12.21 11:11:59
@rognork: Az a baj, hogy versenyző szemmel sem láttak! Még azt sem vették észre a képernyőn, amit egy versenyző észrevenne, de egy laikus nem, de sajnos még a feliratokat sem tudták elolvasni/értelmezni/észrevenni...
Racing Dream Ez a DTM, nem az a DTM 2011.11.20 06:30:00
Mindannyian örömködünk, hogy a BMW visszatér a DTM-be. De biztosan visszatérés ez? Sőt, ez a DTM az, amitől mi elaléltunk, amikor bekötötték a műholdat, vagy amit láttunk a külföldi autós újságokban a 80-as években? Hát nem egészen. Vagy inkább egészen nem! Ha azt halljuk,…..
nyjozsi2 2011.12.13 16:18:49
@deak.atti: bocs hogy belevau, de 2009-ben biztosan VB futam volt a Rajd Polski, Hirvonen nyert, Sordo és Henning előtt.
Készülünk a Mikulásra ezerrel. A nevezést feladtuk, az autó adott. Gumi fronton is alakul a helyzet. (Pontosabban az még mindig messze van az ideálistól, de nem reménytelen.) A szállást is lefoglaltuk, ruhánk, sisakunk van. Az autót meg kell dizájnolni, fel kell matricázni. Egy éve…..
nyjozsi2 2011.11.29 09:22:41
Sok kísérletezés után nálam az A4-es vagy attól egy kicsit kisebb spirálfüzet (a hosszabb oldalán spirálozva) vált be. Nálam inkább vonalas, mert az jobban vezeti a kezem (egyszer próbáltam sima füzetet, tökéletes zsákutca számomra). Ritkán megyünk 3-4 körnél többet a bejáráson, ezért felírás kék tollal, javítás elsőre ugyanazzal, majd feketével vagy pirossal. Az átmásolásról leszoktam, inkább elsőre olvashatóan, szellősen írom, hogy lehessen bele javítani. Ha valamit nagyon összefirkáltam, akkor hibajavítóval tisztázok. Füzetet oldalszámozom, borító belső oldalára tartalomjegyzék, ha nagyon ráérek, akkor cellux és papír segítségével kis füleket ragasztok a gyorsok első oldalának lapjára. Hátsó borítóra táblázat az idők felírásához.

Táskak: átbeszélőbe elem; némi írószerszám; ha az itinerben nem maradt üres lap, akkor üres füzet; olló; bicska (van szerencsém birtokolni egy Letherman multifunkciós kést, csak javasolni tudom hasonló beszerzését, bármi megjavítható, átvágható, szerelhető vele!); ducktape; gyorskötöző (ebből többféle méret); tartalék indítókulcs a kocsihoz (pl tankoláskor nem kell kivenni a gyujtáskulcsot a tanksapkához, de görbült már el gyujtáskulcs verseny közben...); kiírás; kocsi és versenyzők papírjai; homológ lap; gyógyszerek; PZS; csoki...
Nagyjából ennyi, de ha most elő kellenen venni a táskát, akkor biztosan lenne még benne pár dolog. Szerencsére még így sem közelítem meg a pilótám versenysúlyát, még akkor sem, ha az oldalamon lévő kézi és beépített TK is beleszámolom :-)
Nem tudom, hogy mázlista vagyok-e vagy sem, de 13 év alatt egyszer sem kaptam még értesítést, hogy bemértek volna. Igaz volt már, hogy számítottam rá, de csak nem jött meg az a levél. Teljesen igaza van Zoltánnak, sok helyen lehet tudni, hol mérnek, vannak bejáratott helyek, meg az…..
A nyeremény tehát ismert, a részletes leírást lásd a beharangozó posztban. Aki harcba száll a nyereményért, arra komoly feladat vár. Először is meg kell néznie ezt a Mahindra Verito hirdetést. Nem, nem az érdekel, hogy mely román gyártmány rokona a fent említett jármű. Ezt…..
Itt találtunk egy érdekes anyagot. Talán érdemes lenne értelmesen megvitatnunk. Egyet biztosan megígérünk: az észrevételeiteket - akár kommentben, akár e-mailen kapjuk - eljuttatjuk az MNASZ elnökségéhez. Van - egy meglehetősen komplex - véleményünk az alábbiakkal kapcsolatban,…..
Kellett egy hónap, hogy kellő távolságtartással tudjam értékelni a Mecsek Rallye néhány eseményét. A versenyen több olyan esés történt, amelyekért a közönség, vagy a versenyzők a kanyarokban - azok levágását megakadályozása érdekében - elhelyezett gumikat, vagy…..
nyjozsi2 2011.10.12 15:54:44
@FerkóR3: Tavaly Egerben volt hasonló tapasztalatom, az első éles körben vagy 10 helyre írtam be a "gumis" mellé, hogy "köves". Ennek így tényleg semmi értelme, vagy rendesen csinálják, vagy sehogy, mert akkor legalább tudjuk mire számítsunk.

Talán az egyik VB közvetítésben láttam (talán francia), hogy kis lécek vagy karók vagy mik voltak leszúrva, tetejükön piros zászlók. Eléggé tiszteletben tartotta mindenki, talán egy Solberg belsőben láttam olyat, hogy megpöckölte az egyiket.
Szerintem itthon ha nem méretes gumi vagy rönk vagy beton, akkor kb 10 autó után egy sem lenne belőlük.
edeleny beres kolléga talált egy érdekes hírt, amit akkora lelkesedéssel osztott meg velünk, hogy rögtön posztot gyúrtunk belőle. Köszi!Ahány versenyző, annyiféleképpen készül a versenyre. A vébés pilóták között is teljesen megszokott, ha valaki egy néhány héttel a verseny…..
Levelet hozott a posta. Ahogyan az MNASZ határozatát, úgy Asi fellebbezését is kommentár, változtatás és kiegészítés nélkül közöljük. "Az MNASZ szabályellenesen, a megkérdezésünk nélkül  nyilvánosságra hozta az elsőfokú határozatot. Úgy gondolom, hogy ezek után az…..
nyjozsi2 2011.10.07 08:09:10
@ttommy75: itt a lényeg egyik fele, elismerték a 6 alkalommal történt pályabejárást. Ezt azért csak nem lehet már azzal indokolni, hogy "nem vettük észre"...

A másik, hogy végre valaki leszedte a keresztvizet a korábbi határozat nevű iromány készítőiről. Tessék odafigyelni és szabályos iratot készíteni. Így csak céltáblát akasztottak a hátukra.

Két mondásom maradt:
- mindenkire minden szabály egyformán vonatkozik, tessék betartani és betartatni nevektől, rajtszámoktól és kapcsolati tőkéktől függetlenül
- ha a szabály megszegése megtörtént, akkor büntetni kell, nevektől, rajtszámoktól és kapcsolati tőkéktől függetlenül
Arról mi is beszámoltunk, hogy a hírek szerint egy versenyzőpárost másfél évre eltiltottak. Az imént jelent meg az MNASZ honlapján az alábbi közlemény. Ezt és a határozatot változtatás és kommentár nélkül közöljük.Az MNASZ Fegyelmi Bizottsága első fokon határozatot…..
Érdekes helyszínre hívja fel a figyelmeteket Amatőr, ott árválkodik az út szélén a macisajt tábla, de vajon mire vonatkozik? Ha netán valaki forgalommal szemben érkezik és átvág a záróvonalon, akkor elsőbbséget kell neki adni? Egy újpesti kereszteződésben készítettem a…..
Pár nappal ezelőtt Tothos már gerjesztett egy elég nagy vitát a levelével. Felbuzdulva azon, hogy ennyire megmozgatott Titeket a poszttal, leírt egy újabb történetet. A levélben szereplő fickó nem egyedi eset, találkoztam hasonló hülyével már én is, és biztos az olvasók…..
nyjozsi2 2011.06.30 09:23:13
@Dester: ha elkezdett csapkodni, akkor már majdnem mindegy, mert a vontató tömegével összemérhető tömeg kezd lengeni hátul, aminek olyan lendülete van a szélső helyzetében, hogy több tonnás erő kellene a megfékezéséhez. Amit nekem mondtak annó, hogy ha már csapkod, akkor baromi gyors, de nem túl nagy kormányzással utána kell menni a futónak, pontosan akkor mikor ez egyik szélső helyzetéből megy át a másikba.

De őszintén szólva majdnem mindegy, vagy mákod van és megúszod, vagy nem, de inkább az utóbbi. Sokkal sobb arra figyelni, hogy még időben megérezd a s..ggedel, hogy mi készül és még akkor reagály.
nyjozsi2 2011.06.30 13:48:09
@HakapesziM: csak vitorlázó repülőgépet szállító utánfutóról tudok nyilatkozni. Szélessége 1.8m alatt van, nem is sokkal magasabb 1.5m-nél, de simén van belőle 15m-es vagy még hosszabb is. Az egész alumínium, általában 2 tengelyes, de van belőle szimpla is, üresen kb annyit nyom, mint egy normál autós tréler, a gép meg ritkán éri el a tonnás súlyt.

@_B_: az audis köcsögre meg azért nem vesztegettem szót, mert megkapta amit érdemelt. Pont.
Sokszor téma itt a blogon a közlekedés autópályán. Tothos összegyűjtött néhány, a sztrádák használatával kapcsolatos általános, ugyanakkor fontos tanácsot. Nemcsak a KRESZ betartásáról van itt szó, hanem olyan játékszabályokról, amelyek betartásával talán kevésbé…..
nyjozsi2 2011.06.28 08:31:05
@xaba99: ezt kicsit még tupíroznám:

"ha lehajtasz a kijáraton, akkor ne lassíts le rögtön 60-ra, ahogy kisorolsz a lehajtósávba. ráérsz szép lassan, egyenletesen lelassítani az első kanyarig", és nem a pályán kell jóelőre 60-ra lassítani, hanem a lehajtósávon, azért olyan hosszú, hogy ott fékezz és ne a haladó sávban feltartva másokat
nyjozsi2 2011.06.28 08:36:53
@promontor: egyetlen esetet mondanék: időjárás. Leesik a hó, jön a nyári zápor, képtelenség mondjuk 40-nél többel menni. Ilyenkor mindenki szabálytalan?
autózz! Itt sem normális mindenki 2011.06.12 08:32:00
S. F. sincs róla meggyőződve, hogy javult volna a közlekedési morál. Bizony, hülyék mindenütt vannak, sajnos helyettük is figyelni kell. Rögtön három ilyen szituációt is tálal nekünk posztjában. Az első esetnél mélységesen elítélem a másik fél reakcióját; vagy haladjon…..
nyjozsi2 2011.06.14 11:19:00
@KuKori: ezt csak megerősíteni tudom. Honda Civic VTi, versenycélra megvásárolva. Előző tulaj direktszűrőt faragott bele, volt is szívóhangja, de erőtlennek tűnt. Padra fel, 147 lóerő. Direktszűrő kipakol, gyári rendszer visszaállít, mér, 158 lóerő.
A kis vágottszemű mérnökök nem véletlenül teték azt a csőkígyót a szívórendszerbe :-)
Csega nem szórakozott hosszú levél írásával, ámde rögzített az általa említett helyzetről egy videót fedélzeti kamerájával. Az persze jó kérdés, hogy ez az eredmény most tényleg a forgalmi módosításoknak köszönhető-e, mert a reggeli eső miatt sokan guruló esernyőnek…..
Gyilkosbéemvés pénteki posztján kívül még más témában is küldött nekünk levelet. Két helyszínt is említ, ahol ha nem figyelünk kellően, könnyen pórul járhatunk, mivel néhány dolgon spórolt a közútkezelő. A másodikat én is viszonylag jól ismerem, ott tényleg sok a…..
nyjozsi2 2011.05.02 14:26:08
Kerepsi felől az általános megoldásom az egyenesen áthaladásra vagy a balra kanyarodásra: jobbra kifordulni a Mogyoródira, pár méter után visszafordítóban vissza és kész.

@Deszkás: de akkor egyből lámpa is kerülne a kereszteződésbe, amit ha jó magyar szokás szerint állítanak be, akkor újabb dugóforrás lesz...
nyjozsi2 2011.05.02 15:20:24
@Deszkás: pont hogy nem akarnék újabb lámpát, ezért is írtam, hogy dugóforrás lenne
Ha már nekiláttunk a virtuális pénzköltésnek, vessünk már egy kóbor pillantást arra, hogy a kötelező "személyi védőfelszereléseket" mennyiből lehet beszerezni, avagy milyen "tólig" sávban mozog egy páros versenyfelszerelésének az ára.Mire is van szükség?…..
nyjozsi2 2011.04.06 14:00:28
@Mongoose: van pár kereskedő itthon is, nem akarnék reklámot csinálni, de ha felmész a duen.hu-ra ott vannak hirdetések mindjárt a nyitó oldalon ...
Bigyóblog Játék a Bigyóshoppal! 2011.04.04 10:05:00
Megint játszunk, ezúttal a Bigyóshop ajánlott fel néhány szuper ajándékot. A kérdés nagyon egyszerű. Melyik bigyóshopos termék tetszik a legjobban és miért (bármelyiket választhatod a bolt kínálatából). Kommenteld (és linkeld) ide és máris esélyes vagy a három ajándék…..
nyjozsi2 2011.04.04 18:55:04
bigyoshop.hu/?q=products/show/sorphone

Mert olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó, még ha az telefon is...
Ma újra nyjozsi2  a mikrofonnál, aki folytatja a társasjáték szereplőinek bemutatását. A szezon és az egyes futamok lebonyolításához sok olyan tisztségviselő, közreműködő járul hozzá, akikről a rajongók szinte semmit sem tudnak, de nélkülük a verseny sem létezne. Első…..
nyjozsi2 2011.03.31 15:08:34
@Szkotti: Alapvetően igazad van, bármi ellenőrizhető, ami valamilyen módon számszerűsítve van, vagy fénykép van róla.
Azért ennyire nem eszik forrón a kását bontás ügyben. Motort és váltót csak alapos indokkal vagy a felügyelő testület kifejezett kérésére bontottunk. Csak olyan ellenőrzésnek szabad nekiállni a végellenőrzésen, ami az említett 30-40 percbe belefér. Az ideiglenes eredmény kifüggesztése nem csúszhat az ATB miatt, különben őrült telefonálgatás kezdődik... Nemzetközi versenyen sem bontatnak ész nélkül.
De pl a hajtásláncban szereplő elemek áttételének (így közvetve a fogszámnak) meghatározásához nem is kell szétszedni semmit. Egyszerűen tolásos módszerrel a teljes áttétel meghatározható, majd a versenyző megmutogatja a homológ lapon, melyik váltó, végáttétel és diffi van a kocsiban, szorzás és ha statisztikailag egyezik a méréssel, akkor OK. Ha negyon nem az, akkor biztosan rossz, ha kicsit van mellette, akkor jöhet a szétszedetés.
nyjozsi2 2011.03.31 15:51:24
@Szkotti: Akkor átfogalmazom. 95 és 2000 között, mikor az ATB-ben dolgoztam, akkor igyekezetünk az általam leírtak szerint dolgozni.
Jövő héten Eger Rali, így a kiírás szerint szerdán és csütörtökön pályabejárás - ezúttal sajnos nélkülünk, de ez nem akadályoz meg abban, hogy a pályabejárás témakörét kicsit körbejárjuk. Hiába terveztük, mégsem úgy alakultak a dolgok. Ezer és egy oka van, hogy…..
Fuh, az biztos, hogy a tavalyi OT Expós jelenlétünk mind a mai napig élénken él emlékezetünkben. Embertelen hajtással előtte-közben-utána, de sikerült egy egész jó bulit összehoznunk 10 éves születésnapunk alkalmából. Akkor sokan letettük a nagyesküt, hogy soha többet, persze…..