Regisztráció Blogot indítok
Adatok
G. Nagy László

336 bejegyzést írt és 4770 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  A Heritage Foundation felmérése szerint az Egyesült Államokban mért gazdasági szabadság évről évre szűkül. Ez meglátszik a világ országainak rangsorában elfoglalt pozícióin is: 2015-ben még a Földgolyó 12. legszabadabb gazdaságát mondhatták magukénak; három évvel később már csak a 18-adikak, majd…..
G. Nagy László 2021.10.15 15:40:13
@baalint1: csupán pár megjegyzés.

1. Valóban bagatell ügy, viszont friss és igencsak jellemző. (Elnézést kérek, hogy nem csak a világrengető ügyekről írok.)
2. A magyar intézkedés is abszolút gáz, egyetértek.
3. Bár a magyar törvényalkotást ez nem menti, de jegyezzük meg hogy itt legalább volt valami értelme a döntésnek - gyanítom, hogy kilobbizták azok, akiknek az internetes kereskedelem csípte a szemét. Ez is nagyon gáz, de legalább nem ideológiai alapú a döntés.
4. E témánál elég is annyi, hogy "nem értek egyet ezzel a faszsággal". Tényleg nem érdemel több szót. Ám ami a többi posztomat illeti, minden esetben szemérmesen behunyod a szemed, amikor a posztmodern-neomarxista agymenésekről írok, s vagy szó nélkül hagyod, vagy egyetértesz azokkal (feminista, LMBTQ vonal), vagy csak legyintesz, mintha marginális ügyről lenne szó. Baszki: a nyugati baloldal ötven éve tudatosan építi azt a szörnyszülött világot, ami a mai Amerikát, Nagy-Britanniát, Németországot és Svédországot jellemzi. Szinte minden egyetemet vad bolsevikek irányítanak, s szó szerint kiátkozzák azt, aki szembemegy a fősodorral. Legalább mondanád azt, hogy mindez hazugság: hogy nyugaton a helyzet változatlan, minden szép és jó, működik a liberalizmus és a szólásszabadság. Akkor legalább tudnám, hogy informálatlan vagy, s nem volna miről beszélni. Ám ha tudsz mindezekről és a szőnyeg alá söpröd - csak nehogy egyet kelljen értened a magyar kormányoldallal - az nagyon beteg volna.
G. Nagy László 2021.10.15 21:55:43
@baalint1: Csak címszavakban reagálok:

Fű - magam is a drogliberalizáció híve vagyok.
Prostitúció - itt is a teljes szabadság híve vagyok.
Média - a magam részéről meg is szüntetném az állami médiát.
Melegházasság - a házasság teljes intézményrendszerét kivenném az állam kezéből. Tőlem akár nyolcan-tízen is összeházasodhatnak. (Ha a házasságban élők nem kapnak semmi állani plusztámogatást, úgy tök jelképes az egész.)
Melegeknél örökbefogadás - ez eggyel neccesebb, mert egy harmadik személy sorsáról döntünk, akinek a jogai százszor erősebbek, mint a melegek "joga" az örökbefogadáshoz. Itt kizárólag a gyerekek szempontjait szabad vizsgálni.
G. Nagy László 2021.10.16 08:38:47
@élhetetlen:

Nem szeretnélek bántani. Kifejezetten értelmesnek és műveltnek tűnsz, mégis, mintha hónapok óta te lennél a legagymosottabb az összes kommentelő között. Mintha tényleg elhinnéd a mai, posztmodern genderfeminizmus összes idiótaságát, amelyek - bizonyítottan - szembemennek a valósággal:

'A másik válaszodhoz. „Léteznek jellemzően férfi és női szokások, hobbik”. Nem léteznek'

Ez a hozzáállás tagadja mindazt a tudást, amelyet az érszázadok során mindvégig tapasztaltunk, megfigyeltünk, rögzítettünk. Nézd, bizonyára a saját világodból indulsz ki. Mérnök vagy (igaz?) , számítástechnikával foglalkozol, ami a legkevésbé sem tipikus női terület. Nem is értem, miért nem tölt el jó érzéssel, hogy te vagy a kivételes, a nők közt különlegesen tehetséges - ezzel szemben inkább a valóságot igyekszel meghajlítani.

Pontosan tudod: a homo sapiens az első 90 ezer évét vadászó-gyűjtögető üzemmódban töltötte. A férfiak becserkészték a mamutot, a nők pedig a bogyókat, gombákat, gyümölcsöket. Ezek nagyon különböző tevékenységek és nagyon különböző készségeket is kívánnak. 90 ezer év szelekciója pontosan ezeket a készségeket erősítette meg az egymástól oly különböző nőkben és férfiakban. Nem csupán a nemi szerveink különbözőek, a hormonháztartásunk és az agyi felépítésünk is más. EZEK TÉNYEK. Mindebből fakad, hogy léteznek tipikusan férfias és tipikusan nőies tevékenységek. (Az évezredek hatása nem múlik el feminista parancsszóra.) És léteznek tipikus.férfienergiák (alkotás, erő, versengés) és tipikus női energiák (béke, táplálás, gondoskodás). Mindkettő csodás és mindkettő szent. Mindkettő kavarodik mindenkiben, de különböző arányban. Attól, hogy Dobrev Klára urat szétfeszíti a tesztoszteron, attól még ne tekintsünk rá tipikus nőként. Elcseszett és szomorú világ lenne.
  Abban feltétlenül megállapodhatunk, hogy a jó szándékú emberek - legyenek bár konzervatívok, liberálisok, vagy épp radikális baloldaliak - mind-mind egy élhetőbb világról álmodnak. A kérdés csupán az, hogy szemléletük, ideológiájuk, illetve az ebből fakadó cselekedeteik mennyire szolgálják e…..
G. Nagy László 2021.10.15 22:05:05
@baalint1:

"Egyébként nyitott kapukat döngetsz, senki nem tiltja, hogy létrehozz egy olyan futball szövetséget, ahol elfogadott, ha a közönség niggerezik, buzizik."

Mindketten ugyanazt gondoljuk. Minden klub maga szabja meg a szabályait, tiszta sor (kár, hogy ezt a következetességet kedvedre sutba hajítod, például amikor az American Airlines férfijáratáról vitáztunk, ott elvitattad a légitársaság jogát). Tudjuk azt is, hogy az UEFA és a FIFA monopol helyzetet élvez. A legerősebb kezdeményezés sem tudott érvényesülni mellettük, lásd a szuperliga esetét. Szóval: elvileg igazad van, gyakorlatilag cinizmus.
G. Nagy László 2021.10.15 22:10:23
@baalint1:

"Ez komoly? Az egyik csávó egy elhúnyt valakijét gyászolta, a magyar szurkolók meg megdobálták."

Nem erről beszéltem, ez tényleg gáz volt. Az EB meccseire gondoltam, melyek után három meccses - pokoli szigorú - büntit kaptunk. A vádpontok pedig:

Black Lives Matter (térdelés) elutasító molinó többszöri felmutatása (fényképpel igazolt) - Ez egy rossz vicc... A focisták térdeplése egy erősen megosztó aktus. Van, aki bírja, s van aki idegenkedik tőle (például magam is). Mi a gond azzal, ha bárki véleményt alkot róla? Létezik valamiféle kőbe vésett UEFA-erkölcs, mely szerint a térdeplés pozitív, megkérdőjelezhetetlen, kritikával nem illethető pozitúra? Aligha. Csupán egy önkényes rögtönzést látunk, minden morális alap nélkül. Ami pedig magát a BLM mozgalmat illeti: valóban léteznek elutasíthatatlan ideológiák és szervezetek? Hitem szerint még a legszentebb kezdeményezésekre is bárki mondhat nemet. A Black Lives Matter egyébiránt is egy kifejezetten erőszakos, nyíltan rasszista mozgalom, melynek elutasítása abszolút antirasszita gesztus. Tényleg ez érdemel büntetést?
„ANTI-LMBTQ” molinó, illetve „LMBT? Nein, Danke” molinó többszöri felmutatása (mindkettő fényképpel igazolt) - Ez ugyanaz az ostoba és alaptalan tétel, mint az előző. Az LMBTQ egy olyan mozgalmat, egy olyan közösséget jelöl, amely közel százféle szexuális kisebbség ügyében tesz sokszor megkérdőjelezhető lépéseket. Számos olyan melegszervezet létezik, amelyektől még a jóérzésű homoszexuálisok is elhatárolódnak. Miért ne lehetne bárkinek távolságtartó attitűdje? Ezzel nem bánt meg senkit, különösen nem konkrét személyeket. Ahogyan a BLM elutasítása sem jelent negatív viszonyulást a békés feketékhez, ugyanígy az LMBTQ-őrülettel, a fantázia szülte genderekkel, a túltolt szivárványmarketinggel szembeni ellenérzésnek sincs az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy miként viszonyulunk meleg, vagy leszbikus embertársainkhoz. Az az ideológiai ámokfutás, amit itt látunk, körülbelül az inkvizíció szintjét jeleníti meg; a tekintélyelvű dogmákba vetett vakhitet kéri számon, egyelőre kínzókamrák nélkül.
„Cristiano homosexual”, illetve „Buzi franciák bonjour”, továbbá „Deutschland, Deutschland homosexual” rigmusok többszöri skandálása (hangfelvétellel igazolt) - Nos, ezek tényleg valódi suttyóságok. Amolyan óvodás nívójú csúfolódások. Ha van bármi, ami még ezeknél is infantilisebb, az az, hogy az UEFA egyáltalán foglalkozik ilyenekkel. Egy normális, felnőtt világban csak megvetően és lesajnálóan legyintenek az ilyesmire, s haladnak is tovább. De hogy büntetni kéne a gyermeteg cinkelést? Hol tartunk? Arról nem is beszélve, hogy a homoszexualitás - a nyugati korszellem szerint - egészséges, trendi, ünneplésre és büszkeségre okot adó tulajdonság. Ez esetben totál érthetetlen a felháborodás. Ha engem legközelebb jóképűnek, kisportoltnak, lángeszűnek csúfolnak, nekem is meg kéne sértődnöm? Érti ezt valaki?
G. Nagy László 2021.10.15 22:21:37
@baalint1:

" ismerem azt az ideológiát, ahogy lefestitek a meetoo és az lmbtq mozgalmakat, csak éppen nagyon nem értek egyet vele."

metoo: színtiszta társadalomrombolás, vad feminista férfigyűlölettel. Ha valakit megerőszakoltak, jelentse fel az illetőt a rendőrségen. Ehhez nem kell metoo. Az egész álprűd faszság csakis arról szól, hogy kiterjessze a mondvacsinált áldozatok számát. A nyugati egyetemeken külön bizottságok hivatottak az erőszakot felkutatni. Állításuk szerint a lányok 25-30 százalékát éri erőszak, miközben jellemzően a világ legbiztonságosabb környezetében élnek, nem is jelentkezik senki a rendőrségen. Belepillantva a statisztikákba azt fogjuk látni, hogy a rossz szexista viccek, a faragatlan srácok és a nem kívánt udvarlási szándékot hazudják erőszaknak. Ne mondd, hogy ez jó vonal.

" Érdekes módon rám sosem akartak ezek a mozgalmak semmit sem rámkényszeríteni,"

Rám sem, mert hála az égnek Magyarországon élek. Amerikában, vagy Nyugat-Európában már tucatnyi helyről kirúgtak volna zaklatás miatt, miközben soha a büdös életben nem voltam még erőszakos egyetlen nővel sem.
  George A. Akerlof és Robert J. Shiller Balekhalászat című könyve 2015-ben jelent meg (magyar fordításban egy évvel később). A szerzők Nobel-emlékdíjas közgazdászok, akik elkötelezett hívei a piacgazdaságnak, ugyanakkor kötelességüknek érezték, hogy felhívják a figyelmet a piaci működés…..
G. Nagy László 2021.10.09 11:28:57
@CSOKKI MÁLNA:

"Egyszer láttam egy felvételt a '60-as évek elejéről. Egy nagy dohánygyártó konszern képviselője bizonygatta egy orvossal szemben egy tévévitában, hogy a dohányzás a tüdőrák között nincs összefüggés.:)"

Ezt konkrétan hozza is a könyv. Az amerikai dohányforgalmazók szövetsége kifejezetten foglalkoztatta ezt a kutatót, aki megszállottan hitt benne, hogy a rák kizárólag genetikai alapú lehet. Pár évvel később már annyi bizonyíték szólt a dohányzás és a tüdőrák közötti összefüggés mellett, hogy levették a napirendről ezt a narratívát (és a kutatót sem alkalmazták tovább).
G. Nagy László 2021.10.09 16:30:54
@IGe.: Egyetértek. Ám attól még, hogy kitalált karakterek és kitalált történetek, még igazán tanulságosak lehetnek. Ádám és Éva sztorija tökéletesen megalapozza az Ószövetség negatív, irigy, féltékeny, haragos istenképét. Ezzel az Istennel nem az a fő baj, hogy nem létezik, hanem sokkal inkább az, hogy megágyaz pár igazán mérgező vallásnak. Káin és Ábel sztorija még tanulságosabb: már itt megjelenik a negatív és a pozitív emberkép. Ábel az alkotó, a dolgos, a szeretetteljes, a vidám, a boldog; vele szemben Káin a frusztrált, irigy és boldogtalan. Káin az archetípusa minden vérengző jakobinusnak, nácinak, kommunistának, feministának, vagy épp BLM-aktivistának.
G. Nagy László 2021.10.10 22:23:44
@6.Lenin: @Billy Hill: Én szeretem a Belgát, főként a legelső lemezüket, de ez tényleg kritikán aluli :)
  Az már biztos, hogy 2022-ben, a választások másnapján nem sok állami vezető ül majd Jakab Péter irodája előtt... (Nem mintha ez így ment volna bármilyen forgatókönyv szerint.) Az, hogy Fekete-Győr miniszterelnöki reményei elfüstöltek, senkit sem lep meg igazán. (Voltak ilyenek egyáltalán?) A…..
G. Nagy László 2021.10.09 15:20:38
@alöksz róz: "elvtelen, gerinctelen törtető."

És az a szép, hogy fanatikus DK-soktól is hallottam már pontosan ugyanezt. Tényleg nem tűnik az elvek karakán bajnokának.
G. Nagy László 2021.10.10 10:05:41
@Glokta: @alöksz róz:

Alapvetően tényleg egy joviális, jószándékú, kedves fiú. Teljesen meg tudom érteni azokat, akik közelebbről ismerik, és azt mondják, hogy egy kellemes beszélgetőpartner; sőt, azt is megértem, hogy a diákjai kedvelték (ha jogszerűen oktatta őket az egyetemen, ha nem).
G. Nagy László 2021.10.10 10:14:56
@Glokta: @alöksz róz:

Jómagam nagyjából egyetértek Jeszy helyzetértékelésével. Karácsony tényleg egy helyes, kedves gyerek. A pszichopata Jakab, Dobrev és Szabó Tímea mellett kifejezetten kellemes társaság lehet.

A benne munkáló ambíciófaktor is érdekes. (Már csak azért is, mert tudok a sráccal azonosulni: magam is a szemüveges, kevéssé gyakorlatias értelmiségiek táborát gyarapítom.) ez a fiú úgy tölt be komoly pozíciókat, hogy nem beszél angolul és nincs jogsija. Egy nála idősebb nőt vett feleségül, aki biztosan kedves és jólelkű, de mint nő a legtöbbünknél nem jönne szóba. Szóval: egy igazi lúzer benyomását kelti, aki még csak nem is harcol a lúzersége ellen. Ez egy tök oké, abszolút buddhista attitűd lehetne, de ebbe kurvára nem fér bele a magas társadalmi pozíciók kergetése. Tökéletesen alkalmatlan mindenféle vezetői feladatra, tudja ezt ő is, tudjuk mi is.
  Az mindig is világos volt, hogy a tőke oda áramlik, ahol a működési feltételei kedvezőek. Egy echte kommunista berendezkedésű ország például aligha számíthat jelentős befektetőkre, hiszen ideológiája nem tiszteli a magántulajdont, így egyetlen invesztált cent esetén sincs semmi garancia rá, hogy…..
G. Nagy László 2021.09.27 22:08:28
@midnight coder:

"Amúgy maga a gondolatmenet nem igazán jó. A tõkésnek annyira nem jó Pan, neki sokkal ideálisabb egy olyan polgár aki termel is és fogyaszt is. Az a Pan ugyanis aki segílykébõl él nem igazán fizetõképes, és az Ok hogy Stan pénztárcájából lehet támogatni, de ennek azért erõs korlátai vannak: nevezetesen az, hogy Stanból nincs túl sok."

A termelő/kereskedő vállalatnak egyetlen szempontja lehet: minél nagyobb forgalom. Minél szélesebb vásárlóközönség minél felelőtlenebb költekezési attitűddel és minél több elkölthető pénzzel. Semmi sem olyan jó nekik, mint a segély, vagy épp az alapjövedelem. A bevándorlók pedig a legjobb célközönséget jelentik. Ha a német, a francia, vagy épp a svéd társadalmat és adórendszert tekinted, azt fogod látni, hogy még mindig elképesztően sok Stan szaladgál az utcákon, bőven van még fejhető réteg.

"A gond az, hogy a javakat gazdaságosan elõállítani egyre inkább gépesítve lehet. Ami azt jelenti, hogy egyre kevesebb élõmunkával. Ez addig persze tök jó a kapitalistának amíg a munkaerõ költséget nézi, viszont sokkal kevésbé jó akkor, amikor rájön, hogy az ipari robot nemigen vesz semmilyen terméket."

Ugye ugye? Rögtön adsz is egy újabb érvet az állításom mellé. (Nem hiszek abban, hogy az automatizáció hosszútávon jelentős munkanélküliséget okozna, de rövidtávon lehetnek ilyen hatások.)
G. Nagy László 2021.09.29 10:29:17
@MEDVE1978:

Ugyanígy látom. Jómagam a fenti posztban csupán termelők fő szempontjára, a fogyasztásra (illetve ennek az adóstruktúra révén történő elősegítésére, fokozására) fókuszáltam, ám mindaz, amit írsz, igaz, és jól kiegészíti a poszt tartalmát.
G. Nagy László 2021.09.29 11:56:14
@MEDVE1978:

"Lényegében ízlés kérdése, hogy valaki jövedelmi adókat vagy fogyasztási adókat preferál."

Talán az "ízlés" itt most nem a legmegfelelőbb kifejezés. Ez az ideológia része, a támogatni kívánt társadalmi rétegek és attitűdök kérdése. Ahogy írod is:

"A baloldali érvelés általában a jövedelmi preferencia, progresszivítás szokott lenni azzal, hogy fizessenek többet a gazdagok. Ez viszont nyilván a megtakarítási-befektetési hajlandóságot veti vissza."
  Lassan egy évtizede mást sem hallunk, csak hogy Magyarország népe brutális diktatúrában szenved. Persze, semmi sem egyszerűbb, mint ilyen és ehhez hasonló, súlytalan frázisokat megfogalmazni. Ha azonban nem csupán elvakult érzelmeink vezetnek, de szeretnénk valamivel tisztábban látni, érdemes…..
G. Nagy László 2021.09.20 17:25:03
@6.Lenin: @Glokta: Csupán egy újabb bizonyítéka az alkalmatlanságnak. A Fidesz számos nagyszabású projektet lebonyolít egyetlen apró gebasz nélkül. Ahová viszont ezek nyúlnak, ott mindig van valami bénázás. Még az a szerencse, hogy nem látom az ellenzék oldalán a jó szándékot. Most még sajnálnám is őket...
G. Nagy László 2021.09.26 20:27:11
@Glokta: Jómagam nemigen értek a vasútipari beruházásokhoz. Ha igaz, amit a szakértők mondanak, úgy tényleg durván pofátlan a dolog. Az elmúlt tíz évben persze százszor előfordult már, hogy kikezdtek egy-egy tendert, aztán kiderült, hogy az almát hasonlították a körtével, nettó rosszindulatú csúsztatásból. Itt most elég alaposnak tűnik a cikk, de én már semmit sem tudok kizárni. (Ha ténylegesen tízszeres a túlárazás, úgy ennek az ügynek vastagon lesz nemzetközi visszhangja.)
G. Nagy László 2021.09.26 21:30:02
@Glokta: Nyilván nem ilyen hangos. (Abszolút igazad van: mindig a faszságokkal foglalkoznak. Talán Viktor egyenesen gumicsontként dobja eléjük ezeket:)) Azonban a korrupciót vizsgáló jelentésekben az ilyeneknek meg kell jelenniük. Ha nem, úgy valószínűleg nincs is miről beszélni.
téveszmék "Balra magyar!" 2021.09.22 11:14:32
  A magam részéről kifejezetten bírom Szanyi Tibort, mint jelenséget, mint karaktert. Nem sokan vannak/voltak az egykori - ma már szinte láthatatlan - MSZP-ben, akik kapcsán ugyanezt elmondhatnám. Angyalföld ex-szocialista fenegyerekét új formációja, az ISZOMM kapcsán a Politikai Hobbista stábja…..
G. Nagy László 2021.09.24 12:19:06
@Boldeone2: Ami a linkelt cikket illeti (Joe Biden új adótervei):

"Emellett azt is szorgalmazzák, hogy a jövőben a tehetősek ne tudják nyereségüket örököseikre hagyni."

Ez szembemegy mindazzal, amit észszerűnek, erkölcsösnek és motiválónak gondolunk. Franciaországban korábban már meglépték, hogy a leggazdagabbakra luxusadót vetettek ki. Meg is lett az eredménye: szinte mind egy szálig átköltöztek Svájcba. Az adóemelés és az öröklés korlátozása minden esetben öngól. A vállalkozóknak sokkal több eszük van a bürokratáknál.

A magyar modell ezerszer jobb. varga Misiék folyamatosan csökkentik az adók mértékét, ugyanakkor szigorítják a behajtásukat és ellehetetlenítik a kijátszásukat. Nos, ez egy működő, életképes modell.
G. Nagy László 2021.09.24 12:30:01
@cvrs:

"hanem attól, hogy ez a fajta ügyeskedés a piacon meg van engedve, vagy nincsen."

Most nem megyek bele nagyon, erről írok majd rövidesen "Totális idióta az átlagfogyasztó" címmel. Ugyanazt mondhatom, mint Medvének: megtisztelsz, ha elolvasod.
G. Nagy László 2021.09.24 15:20:45
@cvrs: Elnézést, nem foglalkoztam a fejtörővel, épp szundítottam az ebéd és a délutáni foci közt :)

Csak pár megjegyzés:

1. A demokráciába ugyan belefér a gyilkosság, de etikusnak, vagy sportszerűnek nem nevezném. Korrektebb a leváltás.
2. Ez a modell feltételezi, hogy a matrózok tudnak gondolkodni. Ennyire azért nem racionális lény az átlagember.
3. A modell jópofa, és talán a pártlisták dinamikáját jól is szemlélteti, de ennyi, más, általános helyzetre aligha alkalmazható.
  A Meseország Mindenkié című könyv megjelenésével robbant be a magyar köztudatba, majd a pedofiltörvény elfogadásával vált állandó beszédtémává a gyerekek "érzékenyítésének" kérdése. A közhangulatot alapvetően két irányvonal formálja. A konzervatívok szerint a világ legtermészetesebb dolga, hogy…..
G. Nagy László 2021.09.20 17:44:15
@alöksz róz: @baalint1:

Az a gyönyörű, hogy Bagdy Emőkét úgy hurcolják meg, ahogyan a posztmodern nyugati világban szokás: nem szakmai alapon, csupán a használt kifejezéseket figyelembe véve.

Mondok egy példát. Jómagam imádok pókerezni. Ha pár napig nem játszom, már cudarul érzem magam. Hogyan lehet erre a vonásomra reagálni?

A) Mondhatod pozitívan, hogy megtaláltam a nekem való hobbit.
B) Mondhatod semlegesen, hogy hetente húsz-harminc órát kártyázom.
C) Mondhatod negatív éllel, hogy függő vagyok.
D) Mondhatod nagyon negatív éllel, hogy ez már beteges függőség.
E) Mondhatod morálisan elítélve, hogy ez szégyenteljes.
F) Megtilthatod számomra a játékot.

Vegyük észre: az első négy csupán játék a szavakkal. A mimózaságom függvénye, miként reagálok rá, de lényegét tekintve ugyanazt jelentik. Az E) verzió egy morális értékítélet, ildomos lenne indokolni, míg az F) maga a színtiszta erőszak.

Pontosan ugyanez a helyzet a homoszexualitással is. Évtizedeken át üldözték, tiltották, büntették. Igen a baloldali kormányok is. Akkor mindenki kussolt, pedig akkor kellett volna az utcára menni, hogy hogy képzelik. És a balosok által istenített muszlimok a mai napig ebben az F) kategóriában maradtak, de ez nem zavarja a mimózákat. A katolikus egyház - hatalom híján - már csak az E) kategóriát képviseli. Nem indokol persze, ahogyan sosem, csak kinyilatkoztat: a szent könyvekre hivatkozva.

Mindenki más, aki komolyan vehető, az A-D kategóriák mentén kommunikál. Senki sem akarja bántani, vagy morálisan elítélni a melegeket. Mégis megy a hiszti, puszta szavakon lovagolva. Baszki, mi van akkor, ha - a lehető legélesebben és legbántóbban fogalmazva - vki betegnek titulálja a homoszexualitást? Az égvilágon semmi. Ha van egy lyukas fogad, az is betegség. Mégsem érzed bántónak, mégsem érzed magad értéktelennek miatta. Kibaszott mimózáskodás ez az egész.
G. Nagy László 2021.09.21 23:55:49
@Wildhunt: A magam részéről jó éjszakát kívánok :)

"Ha ugyanis valóban ez az életmodelled, akkor a napi tapasztalata egybeesik azzal amit APU és ANYU mond, ebből következően megkapja az alapokat ahhoz, hogy boldog és kiegyensúlyozott felnőtt legyen. "

Abszolút egyetértek, ám ahogy írom is a posztban, az alapvető értékeket aligha lehet ideológiaként aposztrofálni. Az, hogy tartsd magad az adott szavadhoz, és hogy ne kezdeményezz erőszakot - ezek csupán a civilizált emberi együttélés alapjai (még akkor is, ha sokan még itt sem tartanak). Az ideológia ott kezdődik, hogy elkezdünk ködös dogmákat gyártani.
G. Nagy László 2021.09.22 13:40:33
@6.Lenin: Mindannyiunkat két ösztönző mozgat: továbbadni génjeinket és mémjeiket. Az ideológiák értelemszerűen az utóbbiak közé tartoznak. A kérdés csak az, hogy erőszakmentesen kínáljuk-e gondolatainkat velünk egyenrangú felnőtteknek, avagy erőszakkal terjesztjük azokat, esetleg védtelen fiatalkorúakra sózzuk rá. Szerintem minden gondolat, minden mém , minden ideológia legitim, amely nem erőszakos. Onnantól a felnőtt befogadón múlik, mit kezd vele.
    A Kosztolányitól származó mondás az idők során valódi szállóigévé érett, ám igazságtartalma ettől még szemernyit sem duzzadt. Oké, érezzük benne az alkotóember öniróniáját, mindazonáltal ha komolyan kívánjuk venni, pontosan ugyanazzal a hamissággal fogunk találkozni, mint a "teher alatt nő…..
G. Nagy László 2021.09.09 15:51:52
@baalint1: Ez ilyen... De legalább neked is olyan munkád van, amibe bele lehet feledkezni. Mindenkinek ilyen kéne :)
G. Nagy László 2021.09.09 17:07:53
@sure_shot: Mindenképpen szerencsés, hogy volt alkalmad megtapasztalni a végleteket. Ha látod és ismered a teljes palettát, sokkal könnyebb megtalálni a saját stílusodat, mintha egész életedben nyolctól fél ötig hervadnál valami középszürke irodában.
  Mindannyiunk alapszükséglete a biztonság. Egyikünk sem szeretne háborús környezetben, avagy bandaháborúk kereszttüzében élni. Sokan azonban nem érik be ennyivel, s létezésük minden apró mozaikdarabkáját tökéletesen biztonságossá kívánják formálni. Csupán azt nem veszik észre, hogy ezen…..
G. Nagy László 2021.09.07 09:00:10
@ViCa: Én is irtózom a szektáktól. Osho sztorijáról rengeteget tudok, most nyáron olvastam például Elten kultikus naplóját (Kacajok és könnyek a paradicsomból). A szekták egyik fő ismérve, hogy odakötnek, a tagok irgalmatlanul nehezen szabadulnak, ha képesek egyáltalán. Oshonál semmi ilyenről nem volt szó. Egy indiai ashramot vezetett, ahonnan bárki bármikor szabadon távozhatott, miközben tömött sorokban várakoztak az európaiak, hogy bejuthassanak. A szekták továbbá vallásos hitben utaznak. Osho MINDEN GONDOLATA a hagyományos vallásosságot támadja. Tömény buddhizmus, amit tanít. A szememben ő egy szent misztikus, össze sem tudom hasonlítani a Németh Sándorokkal, meg hasonlókkal.
G. Nagy László 2021.09.08 12:35:24
@kintornas:

Ajaj, attól tartok, nagyon-nagyon el vagy tévedve... Pedig nem ez az első poszt amit olvasol tőlem. Az olvasóim jelentős része azért piszkál, mert elkötelezett Fidesz-szavazó vagyok, te meg jössz itt Rákosival... valami komoly zavart észlelek.

"Szinte semmi sem igaz abból, amit itt összehordtál. "

Nézd, léteznek laposföld-hívők és Balaton-tagadók is. Ők sem indokolják semmivel az álláspontjukat. (Ha bármivel vitád van, az lenne a minimum, hogy konkrétumokat írsz.)

"Egyáltalán mit szoktál Te olvasni?"

Megtisztelő a kérdés :)

Bűn és bűnhődés - az egyik nagy kedvencem, erkölcsi mérföldkő. Számos írásomban hivatkozom e műre.
Wass Albert - nagyon szeretem, nem csak jól ír, így könnyű és élvezetes olvasni, de a szíve is a helyén van. Wass Albert nálam erkölcsi iránytűként funkcionál.
Tormay Cecile - Nemrég beszélgettem Soltész Miklós államtitkárral, ő ajánlotta Az ősi küldött című regényt, egyelőre bakancslistán :)
Bayer Zsolti - az elmúlt 10 év minden tévéműsorát láttam.
Pesti TV - Jeszenszky Zsolti műsorát követem.

Elismerem: bőven van még pótolnivaló a műveltségemben, de van még időm rá...

"A társadalom többsége nem úgy gondolkodik mint Te."

Ebben tökéletesen igazad van, de ettől még a társadalom többségének nem lesz igaza. Mondok egy példát: a legutóbbi nemzeti konzultációban alig pár százaléknyi NEM érkezett a minimálbér emelése kapcsán. Pedig egészen nyilvánvaló, hogy a minimálbér intézménye erkölcsileg kifogásolható, gazdasági tekintetben hatékonyságcsökkentő, praktikusan pedig indifferens. Mégis a birka nép simán rábólint, sőt tán még az alapjövedelmet is megszavazná...
G. Nagy László 2021.09.09 15:59:59
@baalint1: Ebben, amit írsz, ezúttal sok igazság van. Én nem hirdetnék versenyt, hogy a két tábor szavazói közül hol van a több baloldali kisember, hitem szerint mindkét szektor háromnegyedét ők teszik ki.

Az "extraprofit" kárhoztatása és a hatósági ár gondolata valódi intellektuális mélypontok, akár a Fidesz részéről, akár a Párbeszéd, vagy más balos pártocska részéről, akár az EU részéről kerül megfogalmazásra. A magas foglalkoztatottság pedig mindenképpen pozitív, csak az is lényeges, miképpen jutunk oda.
  "Most tél van és csend és hó és halál. A föld megőszült; Nem hajszálanként, mint a boldog ember, Egyszerre őszült az meg, mint az isten, Ki megteremtvén a világot, embert, E félig istent, félig állatot, Elborzadott a zordon mű felett És bánatában ősz lett és öreg"   Vörösmarty Mihály…..
G. Nagy László 2021.08.31 13:34:26
@alöksz róz:

"minek szalmabábozol, ennyire nincs érved?
van szerepe. meg annak is, milyen behatások érnek.

de hogy a témánál és a példádnál maradjunk, megmutatom a különbséget:
1. meglátsz egy kibaszott jó nőt és feláll.
2. meglátsz egy kibaszott jó nőt és kihúzod magad, mosolyogsz."

Ebből semmit sem értek. Azt sem, hogy mitől szalmabábozok. Azt sem, hogy a példád mire érv, vagy mire cáfolat. Ne haragudj, biztos nehéz felfogású vagyok :)
G. Nagy László 2021.08.31 16:35:51
@ViCa: @Bayaz:

Abszolút rendben van a cikk, magam is erről beszélek. Nem tudom, hogy a Mandiner mennyire van "elblikkesedve", szerintem semennyire, de bevallom, nem olvasom nap mint nap. Ha néhanap igen, mindig mértéktartó, józan irományokba futok. Ami a konkrét cikket illeti: a balos narratíva mindig az, hogy lehet ilyen, de nem jellemző; hogy csupán periferikus esetről van szó; hogy nem ebből kell kiindulni. Nos, az a tény, hogy százával futunk bele hasonlókba, arra enged következtetni, hogy ez az attitűd a legkevésbé sem marginális. Az a tény, hogy kormányok, önkormányzatok, sportszövetségek és nagyvállalatok állnak be a sorba, hogy megköveteljék, kierőszakolják e posztmodern, neomarxista ideológiai irányvonal érvényesülését, azt jelzi: politikai és pénzhatalom is áll a háttérben, nem pár szánnivaló őrült erőtlen ámokfutása zajlik. Szerintem muszáj ezt komolyan venni.
G. Nagy László 2021.08.31 23:48:35
@ViCa:

"Most olvastam a tavalyi mesekonyves posztodat, kommentekkel együtt. Tetszett"

Köszönöm. Tényleg jólesik.
  "Én nem hiszek a halál utáni életben, így nem kell azzal töltenem az egész életem, hogy a pokoltól rettegek, vagy a mennyországtól talán inkább rettegnék. Mert bármilyen is a pokol kínja, a menny unalma attól csak rosszabb lehet." - írja Asimov. Nincs egyedül e gondolatával, Nietzsche ugyanígy…..
G. Nagy László 2021.08.25 14:54:51
@Kovacs Nocraft Jozsefne: @baalint1:

"Szerintem ha mélyebb rossz tulajdonságokról van szó, akkor a fokozatos megszűnéssel is megszűnnél."

Tudsz erre példát??? Szerinted létezik olyan - leszámítva a tömeggyilkos pszichopatákat - hogy bárki rendelkezik valamiféle rossz tulajdonsággal, amely lényének lényege volna? Akár oly módon, hogy ezzel ő maga is tisztában van? El sem tudok képzelni ilyet.

"Persze ezt kissé finomítani kell, mert a lényeg itt szerintem a folytonosság. Ha nem egycsapásra szabadulunk meg a rossz tulajdonságainktól, hanem fennmarad a folytonosság, akkor nem szűntünk meg létezni akkor sem, ha nagyon megváltozunk."

Én ezzel értek egyet.

"Nekem van jó pár olyan tulajdonságom, amelyektől nagy örömmel megszabadulnék."

Azért erre is kíváncsi volnék. Bevallom: jómagam csakis olyan tulajdonságaimat kukáznám, amelyek abszolút felszíniek, a legkevésbé sem részei a személyiségemnek (ősz százak a halántékomon és a szakállamban, öt kiló plusz a hasamon, migrénre való hajlam, ilyesmi). Ami a tudatommal, a temperamentumommal, a személyiségemmel, az identitásommal, a szexuális orientációmmal kapcsolatos, illetve az emberekhez való viszonyomat illeti, mindezekkel maximálisan elégedett vagyok. Van olyan, aki nem???
G. Nagy László 2021.08.25 15:27:41
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Elképesztően intelligens vagy, a legfelső 1%-ba tartozol, s ezt pontosan tudod. Ami az introvertáltságot illeti, azon meg simán lehet dolgozni...
G. Nagy László 2021.08.28 15:35:06
@6.Lenin: Tényleg írnod kéne. Ez a fanyar-szarkasztikus vonal az, amelyben a leginkább lubickolsz. És még valami, amit nem tudom, tudsz-e magadról: amikor fantázia szülte, kreatív képekben beszélsz, a mondandód tartalma tisztább és érthetőbb, mint amikor direkt módon fogalmazol. Nem hétköznapi mutatvány, de tényleg!
Jeszenszky Géza könyvében leírt egy mondatot, ami felkorbácsolta az indulatokat és rámutatott egy komoly problémára. Nem arra, amire most gondol az olvasó, hanem arra, hogy mennyire csak szélsőségekben képes gondolkodni a közélet. Jeszenszky Géza azt találta írni, hogy a roma…..
  "Sok gyalázatos pillanata volt a maguk 11 éves kormányzásának, tisztelt képviselőtársaim, de a mai nap biztos, hogy a történelem sötét lapjaira kerül." - szólalt fel Szabó Tímea a parlamentben, hozzátéve: "Nem a melegek veszélyesek a gyerekekre, hanem maguk."   Hosszú napok óta megy a hiszti a…..
G. Nagy László 2021.08.25 22:10:34
@Almandin:

"Önmagában a rasszizmus meghatározása sem egységes."

Ez a fő probléma. A "progresszívek" azon dolgoznak, hogy mindent relativizáljanak. Ez erkölcsi káoszhoz vezet. Az új, érzékenyítő vallás pont ugyanazt célozza, mint anno a kereszténység: érezz permanens bűntudatot, szinte mindegy is, miért. Jómagam maradnék a klasszikus meghatározásnál: a más rasszhoz tartozóval szembeni gyűlölet, illetve annak hátrányos megkülönböztetése. (Természetesen nem vagyok rasszista, a legkevésbé sem. Csupán progresszív elmebaj, hogy puszta tények kimondása is lehet rasszizmus.)

"szerintem szexuális értelemben véve a teljes boldogság nem a biszexualitás, hanem mindenkinek a saját orientációja szerinti nemi élet."

Nyilvánvalóan igazad van, amennyiben egy konkrét, fix orientációval bíró egyénről beszélünk. (Engem sem indítanak be a férfifenekek...) A biszexualitás általános értelemben nyújtja a legkomplexebb boldogságpalettát. Abban az esetben, ha egy abszolút tiszta lappal induló, orientáció nélküli, fiktív egyénről van szó.
G. Nagy László 2021.08.26 07:09:07
@Almandin: "mindenki másképp gondolkodik(szerencsére)"

Ez tök oké, azonban a fogalmainkon ettől még ugyanazt kéne értenünk. Ha azt mondom: almazöld, muszáj, hogy a RAL színskála ugyanazon pontjára gondoljunk mindketten, mert különben elbeszélünk egymás mellett. Ezt követően már mondhatom én, hogy gyönyörű szín, te meg azt, hogy szerinted ronda.

Ugyanez a helyzet a rasszizmus, a liberalizmus, az erőszak, a homofóbia, vagy épp a bűn fogalmak kapcsán is. Muszáj konszenzusra jutnunk a jelentésüket illetően, mert bábeli zűrzavar a vége - lásd a jelenkort.
G. Nagy László 2021.08.26 07:42:34
@Lord_Valdez:

"Nem, az adja, ha a saját természetednek megfelelően élhetsz, legyen az bármi."

Erre írtam Almandinnak: Nyilvánvalóan igazad van, amennyiben egy konkrét, fix orientációval bíró egyénről beszélünk. (Engem sem indítanak be a férfifenekek...) A biszexualitás általános értelemben nyújtja a legkomplexebb boldogságpalettát. Abban az esetben, ha egy abszolút tiszta lappal induló, orientáció nélküli, fiktív egyénről van szó.
  Egyhetes magyarországi kirándulása záróakkordjaként Tucker Carlson, a Fox News sztárriportere félórás előadást tartott Esztergomban, a Matthias Corvinus Collegium közönsége előtt. A baloldali sajtó mindent megtett, hogy személyét hiteltelenítse - volt konteós, vírustagadó, őskonzervatív, fizetett…..
G. Nagy László 2021.08.22 23:42:19
@Wildhunt: Igen, az megvolt, hogy a forrásai mind elfogultak; szinte kivétel nélkül valamelyik Soroshoz köthető szervezet információira épült a teljes jelentés. Az is megvan, hogy nyilatkozta: nem mer idejönni, mert annyira lejáratták, hogy félne végigmenni az utcán. De akkor mi ez a HVG cikk? Azért ez nem egy apró részletkérdés.

'A videóban Judith Sargentini két történetet is elmesélt, aminek részleteit eddig nem osztotta meg a nyilvánossággal. A politikus éppen Magyarországon volt, ahol Magyar Levente, a külügyminisztérium parlamenti államtitkára fogadta, de arra nem számított, ami a tárgyalása után történt vele. „Egy óra után kitessékeltek a szobából, de egy másik kijáraton át vezettek ki, mint ahol bementem. Az utcán már 7-8 stáb várt rám felsorakozva, amiről senki nem szólt. Mindannyian azt kérdezték tőlem, miért utálom Magyarországot. Eközben pedig a minisztériumban az államtitkár már egy sajtótájékoztatót tartott, amin arról beszélt, mennyire naiv voltam, milyen ostoba kérdéseket tettem fel, és mennyire nincs fogalmam a magyar történelemről. Este pedig már minden híradóban benne voltam” – emlékezett vissza a kellemetlen élményre.'

Ez micsoda? Ennyire nem ütős a holland fű.
G. Nagy László 2021.08.22 23:51:40
@Wildhunt: Utánanéztem: 2018 januárjában tényleg itt járt. A jelentést 2018 szeptemberében fogadták el. Valószínűleg túl sok volt a közben eltelt nyolc hónap, azért törlődött sokak memóriájában. Az enyémben is.
G. Nagy László 2021.08.23 12:49:30
@6.Lenin: Szerintem Glokta nem szolgált rá a bántásra, de még a kritikára sem. Mindannyiunk közül talán ő a legkiegyensúlyozottabb, a legracionálisabb, a leginkább mentes mindenféle tévútra vivő szenvedélytől. Számomra példaértékűek a reakciói.

Amit Orbánról, illetve ellenzékéről írsz, az persze tök oké.
  A NANE honlapját böngészve azt találjuk: a párkapcsolati erőszak ötféle formáját különböztethetjük meg. Nem igényel különösebb jártasságot a feminista, vagy egyéb balos ideológiák terén, hogy azonnal világos legyen: az áldozati politika gyakorlatilag abból él, hogy újabb és újabb kifejezéseket…..
G. Nagy László 2021.08.17 00:00:49
@Wildhunt: Ez volna a lényeg, de Vica ezt nem akarja érteni. Pedig elég értelmes ahhoz, hogy képet alkosson az erkölcsről, de ez egy olyan utca, amelybe fél bemenni. Egyszerűen azért, mert a morálnak vannak egzakt keretei, és ha azokat védhető elvek mentén kijelöljük, onnantól kezdve lehetetlen szürke zónákat képezni, maszatolni, zavarosban halászni. Az EU ugyanezért nem rögzíti, hogy mit tekint a jogállamiság kereteinek, mert onnantól kezdve nem hivatkozhatna AKÁRMIRE.
G. Nagy László 2021.08.17 08:44:13
@ViCa: Jó, hogy felhoztad, mert ha figyelmesen elolvasod, azt fogod találni: a hatályos jogszabály nagy vonalakban a józan erkölcsre épít. Ez azt jelenti, hogy erőszakként a FIZIKAI erőszakot érti, nagyon helyesen. Minden paragrafusban testi sértést, kényszerítést, tettlegességet találsz. A becsületsértés az egyetlen kategória, amely kilóg ebből, ám az - tudjuk - speciális eset. Az "alapvető érzelmi igények és szükségletek megtagadása", illetve "elzárkózás a problémák közös megbeszélésétől", vagy épp a "munkáról való lebeszélés", esetleg a "mindennapi kiadások megkérdőjelezése és fillérre való elszámoltatása" tételeket hiába keresnéd e helyütt. De még a verbális bántalmazásnak is csakis a legszélsőségesebb megnyilvánulási formája került be a btk ezen szakaszába, a "nő lekicsinylése, sértegetése, gúnyolódás, nevetségessé tevés" ugyancsak nem büntetőjogi kategória.

Érzed, ahogy egyre közelebb kerülsz a valósághoz?
G. Nagy László 2021.08.22 20:20:42
@Glokta: Itt mindennel egyetértek, amit írsz.
téveszmék "Sírva vigad a magyar" 2021.07.30 01:04:58
  "Míg Mohácsnál nem csatázott A félholdu büszke tar, Víg volt addig, hajh azóta Sírva vigad a magyar."   Bajza József Borének című verséből származik az a sor, mely a megjelenése óta eltelt csaknem kétszáz esztendő során valódi szállóigévé vált. A költő szerint tehát borús, szomorkás nemzet…..
G. Nagy László 2021.07.31 16:07:40
@alöksz róz:

"hasonló mese volt, amit az usában hisznek vagy már csak hittek, hogy a leggazdagabbakat kell támogatni, onnan majd leszivárog a jólét a többiekhez."

Nem kell TÁMOGATNI a leggazdagabbakat. Elég, ha nem raboljuk ki őket az extra magas adókkal. A jólét TÖRVÉNYSZERŰEN leszivárog az alsóbb rétegekhez. A koncentrált tőke ugyanis - közvetve, vagy közvetlenül - munkahelyeket és egyre minőségibb termékeket, szolgáltatásokat hoz létre. Ezek egyértelműen emelik a kisember életszínvonalát.
G. Nagy László 2021.08.01 11:41:35
@alöksz róz:

Kétféle alátámasztást is kapsz.

1. Ténybeli: az adatok elérhetők. Tény, hogy csökkentek a munkáltatók terhei és tény az is, hogy növekedtek a bérek. ezeket dőreség volna vitatni. Ezek után még mindig mondhatod, hogy e kettő között nincs logikai kapcsolat.

2. Elvi, logikai szál: Ha a munkáltatók terhei csökkennek, az adó- és járulékkedvezmény összegét akár meg is tarthatnák maguknak. igen ám, de elég százból 5 vállalkozó, amely másképp jár el és bért fejleszt. Ez épp elég ahhoz, hogy bérszínvonal elkezdjen emelkedni, s beinduljon a fluktuáció a nagyvonalúbb fizetést kínálók felé. E változásra a többieknek is reagálniuk kell. Így működik a piac.
G. Nagy László 2021.08.03 07:59:28
@Bayaz: Mi a baj az egykulcsos adóval? Ha kétmillió a bruttó béred, tízszer annyit fizetsz, mintha 200 ezer lenne, miközben pontosan ugyanannyi állami szolgáltatást kapsz cserébe. Mi lenne az igazságos? Fizess tizenötször annyit??? Szerintem a progresszív jövedelemadó az erkölcstelenség netovábbja.
  Hajdúszoboszlói apartmanunk egy az egyben a Merlose Place atmoszféráját hozta. Csak kiléptünk a teraszra, s máris a medence szélén találtuk magunkat. Imádtam ezt a hangulatot szerdától péntekig, szombaton hajnalban azonban némi hangzavarra ébredtem. Fiatalok afterpartyztak a vízben és a…..
G. Nagy László 2021.07.20 10:11:19
@Wildhunt: Arról nem is beszélve, hogy egy vállalkozónak fel kell vennie, meg kell tartania és motiválnia kell a dolgozóit. Ez rengeteg empátiát igényel. A szakszervezetek csupán a munkakörülmények és a bérek oldaláról látják e világot, a vállalkozónak komplexen kell kezelnie a humánerőforrás oldal minden problémáját. Még ezen a klasszikusan balos területen is bukik a címbéli állítás.
G. Nagy László 2021.07.26 17:06:31
@IdomitottFoka:

"Kétszázmillió forint értékű jótékonysági felajánlásnak köszönhetően idén nyáron mintegy 3500 nehéz helyzetben élő egyszülős és nagycsaládos nyaralhat július elsejétől augusztus végéig a Mészáros Csoport jóvoltából – írja a Blikk.

A családok félpanziós ellátás mellett a Hunguest Hotels gyulai szállodájában és a Balatontourist kempingjeiben üdülhetnek a július elsejétől augusztus végéig tartó időszakban. A rászorulók üdültetésének megszervezésében a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is részt vesz a Nagycsaládosok Országos Egyesülete és az Egyszülős Központ is.

Tavaly nyáron csaknem 600 nehéz helyzetben élő egyszülős és nagycsalád nyaralhatott a Mészáros Csoport jóvoltából. Változás a tavalyi évhez képest, hogy idén már három generáció: gyermekek, szülők és nagyszülők együtt vehetnek részt a nyaraláson."

Nem kórház, de némi jótékonyság.
G. Nagy László 2021.07.26 17:08:29
@IdomitottFoka:

"A 24.hu írta meg februárban, hogy Várkonyi Andrea tavaly megalapította a Whitedog Media Kft.-t. Ennek a cégnek lett a feladata a Mészáros-csoport egyik jótékonysági programjának menedzselése – írja a HVG."
     A baloldal egészen egyszerűen hazudik. Hazudik, amikor azt állítja, hogy megközelítése jót tesz az egyes emberekkel. Természetesen nem a többségi társadalomra gondolok. Az átlagpolgár számára immáron hosszú évtizedek óta világos - vagy legalábbis világosnak kéne lennie - hogy a balos…..
G. Nagy László 2021.07.23 16:45:59
@CSOKKI MÁLNA: Jól látod: alapjövedelem = ingyenebéd.
G. Nagy László 2021.07.24 16:14:21
@Wildhunt: A vicc az, hogy a 444 újságírója mennyire érti a szakmáját. Leírja, hogy RH libertárius, aki az egyenlőségről fantáziál… Nyilvánvaló, hogy RH balos, nem lehet libertárius!
G. Nagy László 2021.07.26 17:01:50
@IdomitottFoka: Ha adsz valami jó kiindulópontot, szívesen megírom. Nekem ennek kapcsán - függetlenül attól, hogy jobbos, vagy balos az érintett - csupán annyi jut eszembe: "srácok, nem szép dolog a korrupció". Ebből hogy születik poszt???
    "Szánalmas és gyáva testület. Szégyelljék magukat!" - akadt ki Szijjártó Péter az UEFA legutóbbi döntésén, mely a magyar futballválogatottat három zártkapus mérkőzésre, továbbá 100 ezer eurós pénzbírságra büntette. Azt kell mondanom: Szijjártónak tökéletesen igaza van. Mi több: egy tökös…..
G. Nagy László 2021.07.18 17:20:28
@hoplita: Micsoda választékos elegancia! Tényleg képes vagy azért kommentelni, hogy szimplán basztass valakit?
G. Nagy László 2021.07.19 00:21:33
@Glokta:

"Douglas Murray-t ismerem, nekem is megvan a The Strange Death of Europe (Európa furcsa halála) című könyve. "

A Tömegek tébolya tavaly jelent meg. Elképesztően jó könyv. Melegek, transzok, feketék... A legjobb, amit idén olvastam.
G. Nagy László 2021.07.19 14:28:07
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Zseniális mindkettő. Minden balos agyhalottnak el kéne olvasni ezeket, csakhogy lássák, miként kell objektív módon bemutatni a világunkat.
  Minden arab terrorista. Minden pap pedofil. Minden politikus korrupt. Ismerősek ezek? És persze ismerjük a zsidó, a skót, a szőke nős és a rendőrvicceket is. Sztereotípiáink javarészt negatívak, így értelemszerűen bántóak is lehetnek. No de mit lehet ezzel kezdeni?   A baloldali válasz mindig…..
G. Nagy László 2021.07.13 21:59:46
@Lord_Valdez:

"Egy erősen rasszista embernek hiába mutatsz egy millió cigányt, aki nem lop, mert figyelmen kívül fogja hagyni és csak azt a százat fogja látni, aki igen."

Értem. A menthetetlenekre fókuszálsz és úgy teszel, mintha ők lennének többségben. Mintha az emberi tudat senkinél semmiféle fejlődést nem mutathatna. Nos, ez egy baromság. Lehet, hogy ma még kisebbségben vannak azok, akik fejlődőképesek, de a cél az volna, hogy egyre többen legyünk ilyenek. Viszont ha már azt gondolod, hogy az alaptalan beidegződések gyakorlatilag nem változtathatók, akkor mégis mi a büdös franc értelme van az érzékenyítésnek???
G. Nagy László 2021.07.13 22:07:29
@Lord_Valdez:

"Nem különbözteti meg azt, hogy ember halmazt csak én raktam egy kategóriába valami tulajdonság alapján, attól, hogy ezek az emberek valamiféle közösséget is alkotnak-e egymással."

Én ezt értem, beszéltünk is már róla. Abszolút jogos felvetés. De lássuk csak: a katolikus egyház nem egy közösség? Az LMBTQ nem azt hazudja magáról, hogy egy valódi közösség? Egy meleg, aki elvben a nap 24 órájában remeg kis hazánkban, vajon nem fogja azt érezni, hogy az idióta melegszervezetek tevékenysége - amelyekhez formálisan tényleg semmi köze - nem fog visszahullani rá? Ha a többség képzeletében valami közösséggé áll össze, azt úgy is fogja kezelni, még ha hibásan is teszi. Ha az érintettek közt vagy, nem ment meg az, hogy ezek hülyék és nekem semmi közöm az egészhez.
G. Nagy László 2021.07.13 22:16:46
@Lord_Valdez:

"Az előítélet ugyanis nem azonos az óvatossággal."

Esetünkben szinte egy és ugyanaz.

"Ha a kislányod magyar férfiak lakására menne fel, az semmivel lenne megfontoltabb viselkedés."

Már megint a saját szájízed szerint torzítod a dolgot. Az előítélet nem kizárólag a bőrszínre vonatkozhat! Vonatkozhat általában a férfiakra is. Vagy a rossz arcú férfiakra. Vagy a tetováltakra. Vagy a pálinkaszagúakra.

"Az előítélet egy megalapozatlan kategorizálás, ami az esetek jelentős részében téves következtetésre vezet."

Valóban így van. Egyes kutatások szerint az előítéletek 75%-ban hamisnak bizonyulnak. De tudod, 25% is kurva magas érték, ha a kislányomról van szó. Ha pókerezem, a 75-25 mindig kecsegtető arány lesz, bármikor megjátszom. De ha a lehetséges veszteség felmérhetetlen, akkor még az 1% is vállalhatatlan.
    "Az első ember, aki bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki, ez az ember teremtette meg a polgári társadalmat. Mennyi bűntől, háborútól, gyilkosságtól, nyomorúságtól és szörnyűségtől menekült volna meg az emberi…..
G. Nagy László 2021.02.28 21:07:22
@szemet: Nézd, én liberálisnak tartom magam, így alig hiszem, hogy beleszólhatnék a Facebook ámokfutásába. Az ő dolguk. Viszont azt érdemes lenne definiálniuk, hogy minek tartják magukat. Ha egy tartalomért felelős kiadó szerepében tetszelegnek, úgy az lenne logikus, ha minden megjelenő anyagért, posztért vállalnák a felelősséget, akár egy napilap, vagy egy hírportál. De lehet az is, hogy csupán egy közösségi platform, amely nem néz bele a levelekbe, posztokba, kommentekbe. De ez a felemás, öncélú és látványosan részrehajló cenzúra egész egyszerűen botrányos.
G. Nagy László 2021.03.03 17:17:00
@Laptop7712: Próbáltalak követni, de félő, hogy nem értek mindent tökéletesen. Ami az egyenlőséget illeti:

- A törvény előtti egyenlőség liberális és demokratikus minimum. Ez az első számú jelentéssík.
- A gazdasági egyenlőség már kommunista utópia, ráadásul rém káros is, mert rossz hatékonyságot és általános szegénységet okoz, valamint erőszakot feltételez.
- Minden egyéb egyenlősdi a valóság tagadását jelenti.
G. Nagy László 2021.07.08 20:15:56
@WildBear: Ha holnap elosztanánk a föld javait nyolcmilliárd egyenlő szeletre vágva, két héten belül éhen pusztulna a fél világ. Mindent, ami a jólétet szolgálja, a koncentrált tőke működteti. Ez van.
  Egyszer volt, hol nem volt, valahol az óperenciás tengeren is túl, élt egyszer egy jóságos, meleg király, s annak három csodaszép, queer királylánya... így megy ez: a világ változik, s vele a meséink is formálódnak. Az én gyerekeim nem is oly rég még Postás Pat, Thomas, a gőzmozdony, vagy épp…..
G. Nagy László 2021.07.01 17:45:56
@alöksz róz: Maradjunk az egyszerűség kedvéért a pszichológia tudományánál! Számos pszichológus megfogalmazta már, hogy az idő előtt a gyerekekre zúdított szexuális tartalmak károsak. Ezt a progresszívek rendszerint tagadják. A másik oldal: a melegek, a bizonytalanok, a furcsák, a gyengék számára nyilvánvalóan komfortosabb egy olyan atmoszféra, amely elfogadó és nem basztatják őket a másságuk, a furcsaságaik miatt - márpedig a gyerekek elég masszívan genyóznak a gyengébbekkel, látom magam is. Ezt a szempontot többnyire a konzervatív oldal hagyja figyelmen kívül. (Az már más kérdés, hogy a gyerekek empatikussá tétele - ha ez egyáltalán lehetséges - minden bizonnyal szexuális tartalmak nélkül is megkísérelhető.)
G. Nagy László 2021.07.03 16:03:22
@taga20:

"ehhez mit szósz?"

Nézd, jóbarátom, a cikk arról szól, hogy Iványiéktól elvontak egy csomó támogatást. Én mást sem teszek évek óta, mint hogy a támogatások leépítéséért papolok. Számomra az tűnik ideálisnak, ha egyetlen egyház sem kap egyetlen fillér állami támogatást sem. Ahogy a színházak sem. És még sorolhatnánk.
    Aki látta a tegnapi német-magyar meccset - és ugyan van-e élő ember e hazában, aki nem? -, annak könnyen az az érzése támadhatott, hogy két elképesztően különböző világ adott találkát egymásnak a müncheni arénában.   Az egyik oldalon egy esélytelennek számító, de irgalmatlanul küzdő,…..
G. Nagy László 2021.06.25 12:33:57
@6.Lenin: "Akár hogyan is csűri, csavarja, mindent a szexuális vágyai befolyásolják." Ezzel nem vitatkozom, már csak azért sem, mert hitem szerint ez az egészséges - magam is így működöm. De van azért itt más is.

Szerintem hasonlóan erős motiváció a magánytól, a kiközösítéstől, a perifériára szorulástól való félelem. Az előző posztomban hoztam fel Ronaldot: ő olyan magasan áll, hogy aligha fél ilyesmitől. Gyakorlatilag megtehet bármit, nem kell attól rettegnie, hogy egyedül marad. Ez egy nagyon pozitív létállapot, nem véletlenül javaslom ezt mindenkinek. Ezzel szemben mit látunk a melegszervezetek részéről? Mintha mindenkiből homárt akarnának faragni. Mintha maguk sem hinnék, hogy melegnek lenni normális, és nyugodtan büszke lehet rá az ember. Mintha a melegség csakis attól válna elfogadhatóvá, ha tömeges. Mekkora ostoba, önmagukat megalázó tévhit! Vagy itt vannak a feketék. Mindegyik a "fehér felsőbbrendűségtől" retteg. Ez is mekkora baromság! Miért nem érzik magukat übermenschnek ők maguk is? Szerintem ez lenne a lényeg: önmagunkat értékesnek látni, szinte mindentől függetlenül. Nos, a jelenkor nem igazán ezt hirdeti. Ettől olyan gáz a nyugati korszellem.
G. Nagy László 2021.06.25 13:11:16
@Glokta:

"A valóságban Magyarországon az egyik 'legmagányosabbak' emberek Európában, és a legtöbb embernek egy focimeccs csak egyszeri delíriumot jelent, nem pedig egy tartós közösségi élményt, hosszú távú kapcsolatokat. "

Ebben természetesen igazad van. De ez csak annyit jelent, hogy bőven van teendőnk. Hogy ezt a delíriumot, ezt az eufóriát, ezt a közösségi élményt a hétköznapjainkba is becsempésszük. És azt azért pontosan látjuk, hogy a balliberális elit - idehaza és nyugaton is - retteg ettől. Számukra az atomizált, infantilizált, elesett, kiszolgáltatott, együttműködésre képtelen társadalom a nyerő. Ez volt a katolikus egyház programja is évezredeken át. Erről szól Bábel tornyának sztorija is.
G. Nagy László 2021.06.25 15:55:42
@6.Lenin: Amit Orbánról és Brüsszelről írsz, azzal nincs komoly vitám, nagyjából magam is így látom.

"Nagyon kevés élettapasztalatod lehet, vagy igen szűk körben mozoghattál eddig."

Ezt nem gondolnám. 49 múltam, dolgoztam már pár helyen, van féltucat hobbim, családom, gyerekeim, s egészen sok barátom. Nemrég egy posztban írtam is: két-háromezer társasági eseményt (házibuli, vetélkedő, pókerparti, foci, sörözés stb.) biztosan szerveztem már életem során.

"Nem cserélnék Ronaldoval, mert az egyik legmagányosabb ember lehet. Nem őszinte emberekkel lehet körbevéve, és ezt gondolom ő is érzi."

Ez meg egy színtiszta fantáziálás. Vagy így van, vagy nem. Gyanítom, hogy nincs így.

Valójában ezzel egy új szálat indítottál el, de visszatérek erre is. Amire én gondolok: ha magadat értékesnek hiszed, ha a belső világod rendben van, akkor nincs szükséged támogató tömegekre. Felejtsd el Ronaldot, s képzelj el egy keleti szerzetest, aki húsz éven át egy barlangban él, egyedül. Nincs szüksége még társakra sem, nemhogy elvtársakra, annyira megvan győződve a saját világa igazáról. Vagy beszélhetnék magamról is. Én társak nélkül nem léteznék, de elvtársakra - bár jó, ha vannak - nincs nagy szükségem. Amiket gondolok és leírok, mindazokról elég szilárdan meg vagyok győződve, még akkor is, ha a tömegek egyik fele balról, a másik jobbról köpköd.

Cristiano esetén valóban fennállhat egy olyan probléma, ami minden sztárnál, hogy sok lehet a rajongó, az érdekbarát, s ezek között elveszhetnek a valódi, őszinte, intim barátságok. Ám ez csak akkor van így, ha az érintett tök hülye, s képtelen kezelni, megbecsülni a valóban értékes kapcsolatait. Láttunk már ilyet, hallottunk már ilyenről. De ez egyáltalán nem törvényszerű.
  Az Országgyűlés szerdán elfogadta a munka törvénykönyvének módosítását, amely tartalmazza többek között a lehetséges túlórakeret 400 órára emelését. Az ellenzék már hétfőn kivonult a parlament ülésterméből, szerdán pedig megpróbálták ellehetetleníteni a szavazást síppal, dobbal,…..
G. Nagy László 2021.06.16 10:48:20
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Elég lenne csak nem szerződni a gyermekmunkát végeztető cégekkel, nem megvásárolni és a fejlett országokban árulni az általuk gyártott árukat. Ennek árát nem is az adott fejlődő ország fizetné meg, hanem a fejlett ország vásárlói, akik kibírnák azt a kis mértékű árnövekedést."

Ezzel egyet tudok érteni. (Viszont fontosnak gondolom, hogy ahol - társadalmi, politikai, vagy vásárlói nyomásra - megszűnik a gyerekmunka, azok a társadalmak ne kerüljenek a jelenleginél is rosszabb helyzetbe, például úgy, hogy a Nike kivonul és nem marad az égvilágon semmi munkalehetőség.)
G. Nagy László 2021.06.16 12:18:33
@Wildhunt: És még ezt a tartományt is ketté lehetne bontani 6-10, illetve 10-14 éves korosztályokra. Annak idején az elemi iskola négy osztályos volt, ez optimális esetben elég ahhoz, hogy megtanuljanak írni-olvasni és számolni. Akinek nincs affinitása többhöz, azt talán nem is gyötörném további kötelező tanulással 10 éves kora után...
G. Nagy László 2021.06.17 15:37:47
@Wildhunt:

"Attól kezdve hogy egy iskola állami lesz, jön ennek az összes hátulütője: homályos elvárások, ideológiai nevelés uniformizálása, tanárok helyi számonkérhetőségének/jutalmazásának megszűnése. Mindez törvényszerűen vezet az oktatás minőségének romlásához, bármennyi pénzt is nyomjon bele az állam."

Abszolút ugyanígy látom.

A világtrend mindenesetre az állami oktatás: a politikusok pontosan tudják, hogy az ideológiai agymosást időben el kell kezdeni. Érdemes volna végignézni a világ összes történelem/államismeret tankönyvét. Borítékolom, hogy a az ÁLLAM szerepét kivétel nélkül mind - függetlenül attól, hogy balos, vagy jobbos a szerző - pozitívnak, szükségesnek és organikus módon kialakulónak írja le, szemben a rideg valósággal. Elég, ha hazánkat megnézzük: Szent István egy kegyetlen diktátor volt, aki nyugati mintára kiépítette ellentmondást nem tűrő hatalmát. (Orbán ma pont Koppány szerepét játssza...)