Adatok
G. Nagy László
573 bejegyzést írt és 10705 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Dr. Mészáros Ádám önmagát párkapcsolati mediátorként mutatja be. Egyetemi oktató, szakterületén számos könyvet publikált. Egyszer - sok évvel ezelőtt - elolvastam egy cikkét. Azóta folyamatosan érkezik hírlevele, de bevallom: üzeneteit csak ritkán nyitom meg. Vasárnapi e-mailje azonban olyan…..
G. Nagy László
2025.05.29 21:57:33
@Sadist: Fura is lenne, ha az élet szentségét hirdető vallás másként viszonyulna a kérdéshez.
G. Nagy László
2025.05.30 10:19:03
@GyMasa: Az abortusz egy meglehetősen összetett kérdés. Többször is írtam már róla.
teveszmek.blog.hu/2019/03/04/_a_beke_es_szeretet_legnagyobb_romboloja_az_abortusz
teveszmek.blog.hu/2022/09/16/_az_abortusztorveny_zsarolja_es_megalazza_a_magyar_noket
A lényeg az, hogy a középutas magyar szabályozás megfelel annak, amit a józan erkölcs helyesnek ítél.
Én nem gondolnám azt, hogy a szexuális forradalomból egyenesen következik a korlátlan abortusz. Azt meg pláne nem, hogy meghosszabbítása a kotonnak és a tablettáknak. Sok milliónyi civilizált életút bizonyítja, hogy létezik felelősségteljes, ugyanakkor szabad szexualitás. Az abortusz az esetek túlnyomó részében az alacsony iskolázottságúakhoz, alacsony tudati szinten élőkhöz kötődik. Még ma is rengetegen élnek a Földön, akiknek a fogamzással kapcsolatos tudása az ősemberéhez hasonló. Ez a szégyen és ezen kéne változtatni, nem azon kéne merengeni, miként lehetne korlátozni a szexet.
Ha nagyon egyszerű akarok lenni: a szex kurva jó dolog. Létünk egyik esszenciája. Az abortusz pedig rossz dolog (néha szükséges, többnyire elkerülhető rossz dolog). És a kettő nem következik egymásból, csak akkor, ha felelőtlenek az érintettek.
teveszmek.blog.hu/2019/03/04/_a_beke_es_szeretet_legnagyobb_romboloja_az_abortusz
teveszmek.blog.hu/2022/09/16/_az_abortusztorveny_zsarolja_es_megalazza_a_magyar_noket
A lényeg az, hogy a középutas magyar szabályozás megfelel annak, amit a józan erkölcs helyesnek ítél.
Én nem gondolnám azt, hogy a szexuális forradalomból egyenesen következik a korlátlan abortusz. Azt meg pláne nem, hogy meghosszabbítása a kotonnak és a tablettáknak. Sok milliónyi civilizált életút bizonyítja, hogy létezik felelősségteljes, ugyanakkor szabad szexualitás. Az abortusz az esetek túlnyomó részében az alacsony iskolázottságúakhoz, alacsony tudati szinten élőkhöz kötődik. Még ma is rengetegen élnek a Földön, akiknek a fogamzással kapcsolatos tudása az ősemberéhez hasonló. Ez a szégyen és ezen kéne változtatni, nem azon kéne merengeni, miként lehetne korlátozni a szexet.
Ha nagyon egyszerű akarok lenni: a szex kurva jó dolog. Létünk egyik esszenciája. Az abortusz pedig rossz dolog (néha szükséges, többnyire elkerülhető rossz dolog). És a kettő nem következik egymásból, csak akkor, ha felelőtlenek az érintettek.
G. Nagy László
2025.05.30 11:29:17
@GyMasa: Azzal, hogy Cseh Katka földbuta picsa, nem fogok vitázni.
"Nem egyenesen következik, de van összefüggés a két dolog között."
Igen, pont úgy következik belőle, mint az autózásból a halálos kimenetelű baleset.
A dolgot egyáltalán nem kell túlideologizálni. Pont azok teszik, akik képtelenek az analitikus gondolkodásra, avagy a dogmatikus szemléletük nem engedi, hogy a dolgokat szétszálazva tisztán lássanak.
A lehetőség, hogy autóval közlekedhetünk: EGYÉRTELMŰEN JÓ.
A hatálos közúti baleset: EGYÉRTELMŰEN ROSSZ.
Következik ebből, hogy be kell tiltani az autókat? Nem, mert szinte kizárólag a nagyon felelőtlen törpe kisebbség okoz halálos közúti balesetet.
A lehetőség, hogy bárkivel szexelhetsz, anélkül, hogy megköveznének érte: EGYÉRTELMŰEN JÓ.
A nem kívánt terhesség: EGYÉRTELMŰEN ROSSZ.
Következik ebből, hogy be kell tiltani a szabad szexet? Nem, mert szinte kizárólag a nagyon felelőtlen törpe kisebbség ejti teherbe a másik nőjét nem kívánt módon. Vagyis: a nem kívánt terhesség, illetve az abortusz egy HIBÁS hivatkozási alap, mondhatni: kamu érv a szex korlátozására. Akik a szexet korlátozni kívánják, MINDIG ideológiai alapon kívánják megtenni, csak ezt szégyenlik kimondani. Ezért keresnek kamu indokokat. Ne dőlj be nekik!
"Nem egyenesen következik, de van összefüggés a két dolog között."
Igen, pont úgy következik belőle, mint az autózásból a halálos kimenetelű baleset.
A dolgot egyáltalán nem kell túlideologizálni. Pont azok teszik, akik képtelenek az analitikus gondolkodásra, avagy a dogmatikus szemléletük nem engedi, hogy a dolgokat szétszálazva tisztán lássanak.
A lehetőség, hogy autóval közlekedhetünk: EGYÉRTELMŰEN JÓ.
A hatálos közúti baleset: EGYÉRTELMŰEN ROSSZ.
Következik ebből, hogy be kell tiltani az autókat? Nem, mert szinte kizárólag a nagyon felelőtlen törpe kisebbség okoz halálos közúti balesetet.
A lehetőség, hogy bárkivel szexelhetsz, anélkül, hogy megköveznének érte: EGYÉRTELMŰEN JÓ.
A nem kívánt terhesség: EGYÉRTELMŰEN ROSSZ.
Következik ebből, hogy be kell tiltani a szabad szexet? Nem, mert szinte kizárólag a nagyon felelőtlen törpe kisebbség ejti teherbe a másik nőjét nem kívánt módon. Vagyis: a nem kívánt terhesség, illetve az abortusz egy HIBÁS hivatkozási alap, mondhatni: kamu érv a szex korlátozására. Akik a szexet korlátozni kívánják, MINDIG ideológiai alapon kívánják megtenni, csak ezt szégyenlik kimondani. Ezért keresnek kamu indokokat. Ne dőlj be nekik!

Már a rendszerváltás idején eldőlt, hogy sportszerűen működő demokrácia jó ideig nem lesz Magyarországon. Az Antall József vezette kormány még csak alig pár hónapja működött, az SZDSZ máris felrúgott mindent, amit konstruktív ellenzékiségnek nevezhetünk. Annyira gyűlölték a népnemzeti kormányt,…..
G. Nagy László
2025.05.26 13:19:54
@wigotah224:
"szemmel láthatóan nem értenek ahhoz, amit csinálnak, lásd a magyar gazdaság teljesítménye 2020 óta."
Érdekes. 1998-2002. 2010-2019. Korábban értettek. Mostanra biztos elment az eszük... Felhívnám a figyelmedet arra, hogy jó gazdasági teljesítményt az elmúlt 80 év során kizárólag Orbán alatt láttunk. Többször is bizonyítottak már, de te simán lehülyézed őket, szimlán érzelmi alapon...
"Te szoktad mondani, hogy a "patrióta" oldal mentes az önellentmondásoktól, de nagyon nem."
Én arról szoktam beszélni, hogy a mai baloldal egy ideológiai katyvasz: minden egyes dogma üti a másikat. Tucatnyi posztom szól erről, nem részletezem. Ez tény. És tény az is, hogy ilyen a patrióta oldalon nincsen. Eszmeiségében sokkal következetesebb, amit a jobboldal képvisel. Amiről te beszélsz, az nem a lényeg; az nem a társadalomfilozófia lelke, hanem kifejezetten pragmatikus kérdések kapcsán hozott döntés, amikor szövetségeket kötve két rossz közül igyekszel kiválasztani a kevésbé rosszat.
Mi több: az ilyen fajta ellentmondások bizonyos szinten bele is vannak kódolva a jobbos nemzetközi együttműködésekbe. A globalista baloldalon e téren nincs gond: hazátlanok, nem kötődnek sehová, eleve a nemzetköziség a céljuk, a nemzetállamok lerombolása. A patrióták között pedig mindenképp lesz némi ellentét, hiszen mindenki a saját hazáját kívánja helyzetbe hozni. Természetesen árnyalatok itt is vannak: a mérsékelt nacionalizmus kezelhető, a szélsőséges sovinizmus nem igazán.
"De a kommunikáció egy dolog"
A kommunikáció a lényeg, ha valaki választást akar nyerni.
Antall József úgy szónokolt, mint egy egyetemi tanár (nem véletlenül), ami talán bejött a finnyás értelmiségnek, de a nép nem csípte.
Orbánék nem kommunikáltak eleget 2002-ben, szemben az aljas MSZP-vel - egyedül ennek köszönhetik a bukást.
MZP annyira idióta volt, hogy még akkor is több szavazatot szerzett volna, ha meg sem szólal a kampány során.
Semmi sem fontosabb, mint a megfelelő szavak.
"szemmel láthatóan nem értenek ahhoz, amit csinálnak, lásd a magyar gazdaság teljesítménye 2020 óta."
Érdekes. 1998-2002. 2010-2019. Korábban értettek. Mostanra biztos elment az eszük... Felhívnám a figyelmedet arra, hogy jó gazdasági teljesítményt az elmúlt 80 év során kizárólag Orbán alatt láttunk. Többször is bizonyítottak már, de te simán lehülyézed őket, szimlán érzelmi alapon...
"Te szoktad mondani, hogy a "patrióta" oldal mentes az önellentmondásoktól, de nagyon nem."
Én arról szoktam beszélni, hogy a mai baloldal egy ideológiai katyvasz: minden egyes dogma üti a másikat. Tucatnyi posztom szól erről, nem részletezem. Ez tény. És tény az is, hogy ilyen a patrióta oldalon nincsen. Eszmeiségében sokkal következetesebb, amit a jobboldal képvisel. Amiről te beszélsz, az nem a lényeg; az nem a társadalomfilozófia lelke, hanem kifejezetten pragmatikus kérdések kapcsán hozott döntés, amikor szövetségeket kötve két rossz közül igyekszel kiválasztani a kevésbé rosszat.
Mi több: az ilyen fajta ellentmondások bizonyos szinten bele is vannak kódolva a jobbos nemzetközi együttműködésekbe. A globalista baloldalon e téren nincs gond: hazátlanok, nem kötődnek sehová, eleve a nemzetköziség a céljuk, a nemzetállamok lerombolása. A patrióták között pedig mindenképp lesz némi ellentét, hiszen mindenki a saját hazáját kívánja helyzetbe hozni. Természetesen árnyalatok itt is vannak: a mérsékelt nacionalizmus kezelhető, a szélsőséges sovinizmus nem igazán.
"De a kommunikáció egy dolog"
A kommunikáció a lényeg, ha valaki választást akar nyerni.
Antall József úgy szónokolt, mint egy egyetemi tanár (nem véletlenül), ami talán bejött a finnyás értelmiségnek, de a nép nem csípte.
Orbánék nem kommunikáltak eleget 2002-ben, szemben az aljas MSZP-vel - egyedül ennek köszönhetik a bukást.
MZP annyira idióta volt, hogy még akkor is több szavazatot szerzett volna, ha meg sem szólal a kampány során.
Semmi sem fontosabb, mint a megfelelő szavak.
G. Nagy László
2025.05.26 16:13:11
@wigotah224: Valami egészen döbbenetes ez az elfogultság.
A) 1998 és 2002 között Bokrséké az érdem.... Baszki... A mai napig vita van arról, hogy Bokrosék helyesen jártak-e el. A mai napig teljes egyetértés van afelől, hogy Viktorék jól kormányoztak. De te ellenzékibb vagy bárkinél.
B) "2010 után meg 2012-ben azért még összehoztak egy recessziót" Na persze, a jót nem ők csinálták, a szart ugyanakkor csakis ők. Nem volt előtte világgazdasági válság, dehogy. Gyurcsány és Bajnai nem egy nagy rakás szart hagyott maga után, dehogy. Viktorék baszták el, nyilván...
C) "a világgazdasági konjunktúra közepette egy csimpánz is tudott volna gazdasági növekedést csinálni" Nos, Gyurcsányék tudtak? A legnagyobb fellendülés időszakában voltak hatalmon. Sikerült nekik???
A helyzet az, hogy minden tiszteséges ellenzéki - Puzsértól kezdve Pogátsa Zoltánon keresztül Orbán Krisztiánig - elismeri, hogy az általam vázolt időszakok jó kormányzati teljesítményt hoztak. Valami elképesztő gyűlölet lehet benned, ha elhitetted magaddal: minden szar, amit Viktor valaha is tett.
A) 1998 és 2002 között Bokrséké az érdem.... Baszki... A mai napig vita van arról, hogy Bokrosék helyesen jártak-e el. A mai napig teljes egyetértés van afelől, hogy Viktorék jól kormányoztak. De te ellenzékibb vagy bárkinél.
B) "2010 után meg 2012-ben azért még összehoztak egy recessziót" Na persze, a jót nem ők csinálták, a szart ugyanakkor csakis ők. Nem volt előtte világgazdasági válság, dehogy. Gyurcsány és Bajnai nem egy nagy rakás szart hagyott maga után, dehogy. Viktorék baszták el, nyilván...
C) "a világgazdasági konjunktúra közepette egy csimpánz is tudott volna gazdasági növekedést csinálni" Nos, Gyurcsányék tudtak? A legnagyobb fellendülés időszakában voltak hatalmon. Sikerült nekik???
A helyzet az, hogy minden tiszteséges ellenzéki - Puzsértól kezdve Pogátsa Zoltánon keresztül Orbán Krisztiánig - elismeri, hogy az általam vázolt időszakok jó kormányzati teljesítményt hoztak. Valami elképesztő gyűlölet lehet benned, ha elhitetted magaddal: minden szar, amit Viktor valaha is tett.
G. Nagy László
2025.05.26 23:14:27
@Glokta:
"a felelőtlen költekezést Orbánék kezdték újra a 2002-es választás előtt"
ahogyan @atomic power 1986DucaDuca: írta: 59,7% - ról 54,6%-ra csökkentették a maastrichti adósságot 1998-2002 között. Ezt nem nevezném felelőtlen költekezésnek!
"ha nyertek volna és a kamattámogatott lakáshitelek maradnak, akkor ugyanúgy elszállt volna az államadósság mint Medgyessy alatt."
Ez meg csupán rosszindulatú, utólagos spekuláció, találgatás. Nincs az a kögazdász, aki ezt ki merné jelenteni.
"a felelőtlen költekezést Orbánék kezdték újra a 2002-es választás előtt"
ahogyan @atomic power 1986DucaDuca: írta: 59,7% - ról 54,6%-ra csökkentették a maastrichti adósságot 1998-2002 között. Ezt nem nevezném felelőtlen költekezésnek!
"ha nyertek volna és a kamattámogatott lakáshitelek maradnak, akkor ugyanúgy elszállt volna az államadósság mint Medgyessy alatt."
Ez meg csupán rosszindulatú, utólagos spekuláció, találgatás. Nincs az a kögazdász, aki ezt ki merné jelenteni.

Tudom, tudom, nem igazán férfias dolog, ám töredelmesen bevallom: szeretem a gyümölcös söröket. Egyik jó cimborám kocsmájában, a Guri Serházban is gyakran fogyasztok a helyi áfonyás, barackos, almás és meggyes különlegességekből. Amikor Mérő Laci barátom pár hete felhívott, hogy beszélgessünk…..
G. Nagy László
2025.05.21 15:29:59
@Boldeone2:
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://mandiner.hu/kulfold/2025/05/csataterre-valtozott-a-brusszeli-pride-nem-kegyelmeztek-a-palesztinparti-tuntetok-video&ved=2ahUKEwiWwKPD1bSNAxWhxgIHHUSxMkcQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw2HyFchJ6AUc3lVIraJPdt5
Isten éltesse a progresszív világvallást! Én már csak egy kávét kérek!
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://mandiner.hu/kulfold/2025/05/csataterre-valtozott-a-brusszeli-pride-nem-kegyelmeztek-a-palesztinparti-tuntetok-video&ved=2ahUKEwiWwKPD1bSNAxWhxgIHHUSxMkcQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw2HyFchJ6AUc3lVIraJPdt5
Isten éltesse a progresszív világvallást! Én már csak egy kávét kérek!
G. Nagy László
2025.05.21 15:41:08
@Alöksz Róz Unbanned:
"mi az hogy eléggé? ha nem annyira hatékonyan terjed, akkor már nem is mém?"
De, valójában akkor is, csak pont nem lesz tipikus mém. Hiszen - ahogyan megválaszoltad magadnak -, a legfőbb jellegzetességük, hogy eléggé megbízhatóan és termékenyen másolódnak. Ez olyan, mintha a 80 éves, 150 kilós Pista bácsit focistának neveznéd, tekintve, hogy volt két meccse 70 éve az iskolai bajnokságban. Focista, de nem vele szemléltednéd, hogy milyen a tipikus labdarúgó. Ha ugyanez a Pista 5 éves korában azt játssza, hogy a fikájából gombócokat gyúr, és azokat megpróbálja egy karikán áthajítani, elnevezve kreatív játékötletét fikarikának, az is egy mém. De ha kevesen játsszák - ami borítékolható -, úgy nem lesz tipikus mém a fikarika.
"mi az hogy eléggé? ha nem annyira hatékonyan terjed, akkor már nem is mém?"
De, valójában akkor is, csak pont nem lesz tipikus mém. Hiszen - ahogyan megválaszoltad magadnak -, a legfőbb jellegzetességük, hogy eléggé megbízhatóan és termékenyen másolódnak. Ez olyan, mintha a 80 éves, 150 kilós Pista bácsit focistának neveznéd, tekintve, hogy volt két meccse 70 éve az iskolai bajnokságban. Focista, de nem vele szemléltednéd, hogy milyen a tipikus labdarúgó. Ha ugyanez a Pista 5 éves korában azt játssza, hogy a fikájából gombócokat gyúr, és azokat megpróbálja egy karikán áthajítani, elnevezve kreatív játékötletét fikarikának, az is egy mém. De ha kevesen játsszák - ami borítékolható -, úgy nem lesz tipikus mém a fikarika.
G. Nagy László
2025.05.22 11:37:22
@MEDVE1978:
"családilag havi nettó 5 millióval és mondjuk stabil 500 millió vagyonnal tudnám elérni."
Szerintem még 1 millió sem kell. Én a saját lakásomban élek a családommal, viszonylag alacsony rezsivel. Ha csak a legszükségesebbekre költenénk, négyen kijönnénk havi félmillióból. Így, hogy kényelmesen, utazva, mulatozva létezünk, ez jócskán több, de ez is könnyen kitermelhető.
"Mérő könyve érdekes fejtegetésnek tűnik, de így az összefoglalás nem adott nekem különösebb pluszt vagy információt."
Sajnálom. Ez egy komplex téma, jómagam csk szemezgettem azokból a részekből, melyek számomra érdekesnek bizonyultak. Ami a pénz pszichológiáját illeti, ez egy végtelenül izgalmas, de mindkettőnk számára elég jól ismert terület. A pénz biológiája viszont abszolút új gondolat, melyet egy-két bekezdést írva legfeljebb felvillantani tudok.
"családilag havi nettó 5 millióval és mondjuk stabil 500 millió vagyonnal tudnám elérni."
Szerintem még 1 millió sem kell. Én a saját lakásomban élek a családommal, viszonylag alacsony rezsivel. Ha csak a legszükségesebbekre költenénk, négyen kijönnénk havi félmillióból. Így, hogy kényelmesen, utazva, mulatozva létezünk, ez jócskán több, de ez is könnyen kitermelhető.
"Mérő könyve érdekes fejtegetésnek tűnik, de így az összefoglalás nem adott nekem különösebb pluszt vagy információt."
Sajnálom. Ez egy komplex téma, jómagam csk szemezgettem azokból a részekből, melyek számomra érdekesnek bizonyultak. Ami a pénz pszichológiáját illeti, ez egy végtelenül izgalmas, de mindkettőnk számára elég jól ismert terület. A pénz biológiája viszont abszolút új gondolat, melyet egy-két bekezdést írva legfeljebb felvillantani tudok.

Minden tavasszal kirándulunk egyet Európa különböző pontjait célozva. A Baltikumban eleddig nem jártunk, így ezúttal a festői Rigára esett választásunk. Nem bántuk meg: igazán lenyűgöző város. Nagyokat sétáltunk, jókat ettünk, jókat ittunk; a söreik - Mezpils, Malduguns, Lielvardes - különösen…..
G. Nagy László
2025.05.18 19:07:23
@Boldeone2:
"Tragikomédiába fordult a kormányzás..."
Vicces fiú vagy. Orbán ügyesen csinálja. Majdnem egy év van még a választásokig, időben el kell kezdeni a kampányt. 2002-ben baj lett belőle, hogy nem volt erős a jelenlétünk a médiában. Visszatértek a az elvbarátaid, a posztkommunisták és szétbaszták az országot. Most ugyanez a tét: szétbaszni az országot az ukránok EU-tagságával, migrációval, eladósítással, pénzügyi kivéreztetéssel. A Tisza Párt a politikai szemét gyűjtőhelye, az ég óvjon mindannyiunkat attól, hogy kormányra kerüljenek. ha az ellenzéki szavazókban volna intelligencia és hazaszeretet, úgy Schiffert emelték volna fel, vagy Ungár Pétert, esetleg Vonát. De nem, nektek a legaljasabb kell.
"Tragikomédiába fordult a kormányzás..."
Vicces fiú vagy. Orbán ügyesen csinálja. Majdnem egy év van még a választásokig, időben el kell kezdeni a kampányt. 2002-ben baj lett belőle, hogy nem volt erős a jelenlétünk a médiában. Visszatértek a az elvbarátaid, a posztkommunisták és szétbaszták az országot. Most ugyanez a tét: szétbaszni az országot az ukránok EU-tagságával, migrációval, eladósítással, pénzügyi kivéreztetéssel. A Tisza Párt a politikai szemét gyűjtőhelye, az ég óvjon mindannyiunkat attól, hogy kormányra kerüljenek. ha az ellenzéki szavazókban volna intelligencia és hazaszeretet, úgy Schiffert emelték volna fel, vagy Ungár Pétert, esetleg Vonát. De nem, nektek a legaljasabb kell.
G. Nagy László
2025.05.18 19:14:19
@Boldeone2:
"Egyébkébt Oroszoroszágnak MI A FASOM biztonsági garancia kell?"
Ezt hívják arroganciának és kettős mércének. Majd TE, KÍVÜLRŐL megmondod, mire van szüksége Oroszországnak. Az USA esetében ez fel sem merül, az ő biztonsági igényei szentek...
Az egész kibaszott háború arról szól, hogy elismeri-e a világ Oroszország nagyhatalmi státuszát, vagy sem. Mi lesz a következő? Majd Kínának is neki kell menni? Mi a faszért nem lehet elismerni az összes játékos elfogadható igényét, és csendben, békésen üzletelni egymással? Ki fenét érdekel Kína belső államszervezése? És ugyanígy: kit érdekel az oroszok diktatórikus berendezkedése? Nekünk nem feladatunk ezek megváltoztatása, elsősorban azért, mert semmiféle veszélyt nem jelentenek ránk nézve. Ideje lenne liberális módon hozzáállni minden államhoz.
"Egyébkébt Oroszoroszágnak MI A FASOM biztonsági garancia kell?"
Ezt hívják arroganciának és kettős mércének. Majd TE, KÍVÜLRŐL megmondod, mire van szüksége Oroszországnak. Az USA esetében ez fel sem merül, az ő biztonsági igényei szentek...
Az egész kibaszott háború arról szól, hogy elismeri-e a világ Oroszország nagyhatalmi státuszát, vagy sem. Mi lesz a következő? Majd Kínának is neki kell menni? Mi a faszért nem lehet elismerni az összes játékos elfogadható igényét, és csendben, békésen üzletelni egymással? Ki fenét érdekel Kína belső államszervezése? És ugyanígy: kit érdekel az oroszok diktatórikus berendezkedése? Nekünk nem feladatunk ezek megváltoztatása, elsősorban azért, mert semmiféle veszélyt nem jelentenek ránk nézve. Ideje lenne liberális módon hozzáállni minden államhoz.
G. Nagy László
2025.05.18 22:34:18
@elona:
"Te mióta hiszel egy "jobboldali" pártban, EGY JOBBOLDALI MESSIÁSBAN????"
Hogy mennyire igazad van! Boldi a legjobb lakmuszpapír. Ha valakiért lelkesedik, az biztosan nem jobboldali. És egészen biztosan nem a hazájáért dolgozó.
"Te mióta hiszel egy "jobboldali" pártban, EGY JOBBOLDALI MESSIÁSBAN????"
Hogy mennyire igazad van! Boldi a legjobb lakmuszpapír. Ha valakiért lelkesedik, az biztosan nem jobboldali. És egészen biztosan nem a hazájáért dolgozó.

Én bírom a buddhista megközelítést. Csak heverni a matracon, s hagyni, hogy vigyen a víz, mindegy hová. Hiszen mindenütt jó lesz... Ám a valóság az, hogy napjaim, óráim, perceim nagy részét nem így töltöm, hanem nagyon is céltudatos tervezéssel teszem a dolgom, ahogyan a nyugati emberek…..
G. Nagy László
2025.05.12 13:27:09
@Alöksz Róz Unbanned: Már megint a hülye trollkodás, ráadásul ezúttal mocsok módon.
Nem, nem utálom az ukránokat. Primitív, barbár népnek látom őket, akár az oroszokat, a mexikóiakat, az afrikaiakat és az arabok többségét. Sajnálom őket a primitívségük és az ostobaságuk miatt, de nem gyűlölöm őket. Valójában senkit sem gyűlölök. Még irántad is barátságot és szeretetet érzek, pedig nem is ismerlek személyesen. Pedig épp elég igaztalan mocsokságot írtál már velem kapcsolatban.
Nem, nem utálom az ukránokat. Primitív, barbár népnek látom őket, akár az oroszokat, a mexikóiakat, az afrikaiakat és az arabok többségét. Sajnálom őket a primitívségük és az ostobaságuk miatt, de nem gyűlölöm őket. Valójában senkit sem gyűlölök. Még irántad is barátságot és szeretetet érzek, pedig nem is ismerlek személyesen. Pedig épp elég igaztalan mocsokságot írtál már velem kapcsolatban.
G. Nagy László
2025.05.12 13:41:24
@Alöksz Róz Unbanned: Nem, az írásaim sem olyanok.
Utálom az ostobaságot. Az értetlenséget. Az emberek hülyítését és átverését. Gyűlölöm az erőszakot, a kommunizmust, a diktatórikus rendszereket. De az ukránokat nem. A testvéreink, pont úgy, akár az oroszok, a zsidók, vagy épp a peruiak.
Utálom az ostobaságot. Az értetlenséget. Az emberek hülyítését és átverését. Gyűlölöm az erőszakot, a kommunizmust, a diktatórikus rendszereket. De az ukránokat nem. A testvéreink, pont úgy, akár az oroszok, a zsidók, vagy épp a peruiak.
G. Nagy László
2025.05.12 13:42:28
@Alöksz Róz Unbanned:
"a gyakorlat azt mutatja, hogy ebben pont igaza van a orbánéknak."
Ez legalább tisztességes, és a valóságot látó.
"a gyakorlat azt mutatja, hogy ebben pont igaza van a orbánéknak."
Ez legalább tisztességes, és a valóságot látó.

A minap rákerestem Noam Chomsky tízparancsolatára, amely a hatalmi manipuláció eszközeit gyűjti pazar csokorba. Fura módon az első találat, amit a Google felhoz, a Tisza Párt egyik Facebook oldalára, a Talpra Magyarok Közösségéhez kalauzol. A posztoló (aki szimplán felsorolja a tíz pontot) és a…..
G. Nagy László
2025.04.29 16:59:19
@HypocritSlayer1:
"a te elméletednek a sírásója"
1. Nem az én elméletem. Közel 300 éves közgazdasági alapigazság.
2. Azt hozod fel, hogy bizonyos esetekben a gyakorlat eltér a közgazdaságtani elmélettől. Ez így van, de a piaci jószágok döntő többségére ez nem igaz. A munkaerőre pedig - és ugye ez volt a téma - mindig is igaz lesz a piaci logika. Sosem lesz senki monopol helyzetben, mindig több milliárd munkaerővel számolhatsz.
"a te elméletednek a sírásója"
1. Nem az én elméletem. Közel 300 éves közgazdasági alapigazság.
2. Azt hozod fel, hogy bizonyos esetekben a gyakorlat eltér a közgazdaságtani elmélettől. Ez így van, de a piaci jószágok döntő többségére ez nem igaz. A munkaerőre pedig - és ugye ez volt a téma - mindig is igaz lesz a piaci logika. Sosem lesz senki monopol helyzetben, mindig több milliárd munkaerővel számolhatsz.
G. Nagy László
2025.04.30 00:53:54
@HypocritSlayer1:
"Jó lenne a valóság talajára leszállni, és megnézni, hogy kinek van nagyobb szüksége a másikra?
A munkaerőnek a munkaadóra, vagy fordítva?"
Alapvetően mindkettőnek szüksége van a másikra. Ma Magyarországon munkaerő túlkereslet van, vagyis a munkaadónak van nagyobb szüksége munkavállalóra. De ez csupán egy jelenlegi állapot; volt is, lesz is másképp. (Remélem, nem kezdesz bele a balos siránkozásba, hogy a szegény munkavállaló MINDIG milyen kiszolgáltatott... Eddig nem ilyennek ismertelek.)
"Jó lenne a valóság talajára leszállni, és megnézni, hogy kinek van nagyobb szüksége a másikra?
A munkaerőnek a munkaadóra, vagy fordítva?"
Alapvetően mindkettőnek szüksége van a másikra. Ma Magyarországon munkaerő túlkereslet van, vagyis a munkaadónak van nagyobb szüksége munkavállalóra. De ez csupán egy jelenlegi állapot; volt is, lesz is másképp. (Remélem, nem kezdesz bele a balos siránkozásba, hogy a szegény munkavállaló MINDIG milyen kiszolgáltatott... Eddig nem ilyennek ismertelek.)
G. Nagy László
2025.05.06 10:00:04
@Sadist: Mintha valamit félreértenél.
Ha létezik olyan, hogy demokrácia, az azt jelenti, hogy minden felnőtt ember választhat és megválasztható is egyben. Továbbmegyek: még azok az ideológiák is uralkodóvá válhatnak, amelyek számunkra idegenek, taszítóak. Amikor a németek el akarják lehetetleníteni az AfD-t, amikor a franciák (a semmiből kreált bírósági ítélettel) parkolópályára teszik Le Pent, az pont ugyanolyan antidemokratikus húzás, mint amikor te a nőket akarod megfosztani az alapvető politikai jogaiktól. A legtöbb nő borzalmas vezető. A legtöbb baloldali katasztrófát hoz a világra. De ez van. Jogunk van szopni, jogunk van alkalmatlanokat ültetni a hatalomba.
Ha létezik olyan, hogy demokrácia, az azt jelenti, hogy minden felnőtt ember választhat és megválasztható is egyben. Továbbmegyek: még azok az ideológiák is uralkodóvá válhatnak, amelyek számunkra idegenek, taszítóak. Amikor a németek el akarják lehetetleníteni az AfD-t, amikor a franciák (a semmiből kreált bírósági ítélettel) parkolópályára teszik Le Pent, az pont ugyanolyan antidemokratikus húzás, mint amikor te a nőket akarod megfosztani az alapvető politikai jogaiktól. A legtöbb nő borzalmas vezető. A legtöbb baloldali katasztrófát hoz a világra. De ez van. Jogunk van szopni, jogunk van alkalmatlanokat ültetni a hatalomba.

Tudjuk: a politikai harc nem a szentek és gonoszak közt zajlik. Egyik fél sem makulátlan. De azért a cél mégiscsak az - marketinges szemmel nézve mindenképpen -, hogy a nagyközönség az egyik oldalt szentnek, a másikat gonosznak lássa. Amikor lejárató akciókat indítunk, annak csakis úgy van…..
G. Nagy László
2025.04.30 00:49:15
@Boldeone2:
"ki találta ki az " illiberális demokrácia" kifejezést?"
Az illiberális egy szerencsétlen kifejezés, én sem szeretem. Ahol demokrácia van - és Magyarország azon kevés helyek egyike Európában, ahol működik még a demokrácia -, ott értelemszerűen liberalizmus is van, hiszen bármilyen ideológiájú párt indulhat. Ne egy hülye kifejezésből indulj ki, hanem a valóságból, az pedig korrekt és sportszerű idehaza.
"ki találta ki az " illiberális demokrácia" kifejezést?"
Az illiberális egy szerencsétlen kifejezés, én sem szeretem. Ahol demokrácia van - és Magyarország azon kevés helyek egyike Európában, ahol működik még a demokrácia -, ott értelemszerűen liberalizmus is van, hiszen bármilyen ideológiájú párt indulhat. Ne egy hülye kifejezésből indulj ki, hanem a valóságból, az pedig korrekt és sportszerű idehaza.
G. Nagy László
2025.05.04 19:46:34
@Boldeone2:
"Én őszintén örülnék, ha belőnének a Vörös térre"
Neked tényleg semmi sem drága. Valami egészen elkeseredett, boldogtalan életed lehet, ha még egy világháborút is szívesebben vennél, mint egy békés, nem woke-progresszív világot.
"Én őszintén örülnék, ha belőnének a Vörös térre"
Neked tényleg semmi sem drága. Valami egészen elkeseredett, boldogtalan életed lehet, ha még egy világháborút is szívesebben vennél, mint egy békés, nem woke-progresszív világot.
G. Nagy László
2025.05.04 21:36:37
@HypocritSlayer: Hogy magtalan-e, nem tudom. De saját bevallása szerint gyermektelen. S számomra rém ijesztő az a felelőtlenség, ahogyan a gyermektelenek breszélnek a világról. Utánuk az özönvíz... És brutális, hogy Európa vezetői között milyen sok a gyermektelen.

Oké, tudjuk mindannyian, hogy nem az. Magyar Péter nem az a srác, aki a házibulik központi figurája lenne. Még csak nem is az, akivel szívesen indulnánk éjszakai nővadászatra. Egyszerűen hiányzik belőle valami, amitől szerethetővé, vonzóvá tudna válni. Ezt még szektájának tagjai is pontosan…..
G. Nagy László
2025.04.14 11:17:27
@Boldeone2:
"Ez ugye sehol nem lehetne cikk, kivéve a kormánysajtóban"
Pont ez a baj. Ha a Telex is lehozná, ugyanilyen tiszta erkölcsi megközelítésssel, úgy máris közelebb kerülnénk egy békésebb, barátságosabb, szeretetteljesebb világhoz.
Vedd észre, hogy amit az ukrán sportoló csajok tettek, az tiszta nácizmus. Gyűlölik a sporttársakat a nemzeti hovatartozásuk miatt. Mennyivel jobbak Hitlernél? Legfeljebb annyival, hogy nem ölik meg a másikat. De a szívüket ugyanaz az értelmetlen gyűlölet feszíti.
"Ez ugye sehol nem lehetne cikk, kivéve a kormánysajtóban"
Pont ez a baj. Ha a Telex is lehozná, ugyanilyen tiszta erkölcsi megközelítésssel, úgy máris közelebb kerülnénk egy békésebb, barátságosabb, szeretetteljesebb világhoz.
Vedd észre, hogy amit az ukrán sportoló csajok tettek, az tiszta nácizmus. Gyűlölik a sporttársakat a nemzeti hovatartozásuk miatt. Mennyivel jobbak Hitlernél? Legfeljebb annyival, hogy nem ölik meg a másikat. De a szívüket ugyanaz az értelmetlen gyűlölet feszíti.
G. Nagy László
2025.04.14 16:34:58
@valis47: Minden adat látható bárki számára. Ez a bejegyzés most a 2503-adik kattintásnál és a 248-adik kommentnél jár. Az eddigi 566 bejegyzést átlagosan négyezren kattintották - ezer és nyolcvanezer között sokféle látogatási érték szerepel. Ahogy írod is: korábban ez egy hálásabb terep volt. Ha a poszt fő helyre került az Indexen, pár óra alatt tízezer felett járt...
G. Nagy László
2025.04.14 17:30:25
@elona: Elunják, hazamennek. Mi 2006-ban nem untuk el. A 2010-es kétharmad mutatta meg a legjobban, micsoda elégedetlenség volt Gyurcsánnyal szemben. Most ezt nem látni. Mi több: még a Tisza Pártba is csak a szemetet fújja össze a szél. Tudunk mondani akár egyetlen valamirevaló, köztiszteletben álló, tehetséges és értelmes arcot, akit MP leigazolt? Csupa agyhalott: amatőrök, két bukott fideszes, sok bukott baloldali. Levitézlett bohócok szánalmas szektája.

"Ha én egyszer kinyitom a számat! Ha én egyszer elkezdek beszélni!" - Alig hiszem, hogy él olyan felnőtt ember az országban, aki ne ismerné a legendás jelenetet Salamon Béla alakításával. A bohózat alapja az a közhely, hogy senki sem makulátlan, mindenkin találni fogást, támadható felületet,…..
G. Nagy László
2020.04.27 16:44:34
@MAXVAL bircaman közíró:
"Nem az Atlas Shrugged számít a főművének?"
Ez a kettő. Az Atlas Shrugged nálunk Veszett világ címen fut. Abból csak részleteket olvastam. Hibátlanok azok is.
"Nem az Atlas Shrugged számít a főművének?"
Ez a kettő. Az Atlas Shrugged nálunk Veszett világ címen fut. Abból csak részleteket olvastam. Hibátlanok azok is.
G. Nagy László
2020.04.27 17:33:57
@MAXVAL bircaman közíró:
"Az erőszakfolyam leállítása céljából. Az alapmód: nem ütsz vissza. De ha ez csak bátorítás lenne a további erőszakra, akkor köteles vagy kegyetlenül visszaütni."
Ezt önvédelemnek hívják és teljesen rendben van. De ez nem szeretetből táplálkozik, hanem önmagad védelme a motiváció.
"S alacsony az ingerküszöböm. Én már azért is szégyelltem magamat, amikor boltos voltam. Úgy éreztem, hogy az emberek átverése az, hogy rendelek a nagykerből, ráteszek 25 %-ot, majd eladom. Ugyanez miatt mondtam le évekkel ezelőtt erotikus projektemről. A terv az volt, hogy teljesen pornómentes erotikát szolgáltatunk. De úgy érzetem, ez még így is a modellek kihasználása lenne."
Te is pontosan tudod, hogy ezek tökéletesen irracionális gondolatok. Pont olyanok, mintha egy karitatív munkát végeznék, de annyira élvezném, hogy szégyellném magam miatta, így inkább abbahagynám. Mindenkivel kibasznék, csak mert volt egy hülye gondolatom. Ráadásul csajokat fotózni... A legjobb szakma a világon. Lehetetlen nem élvezni.
"Az erőszakfolyam leállítása céljából. Az alapmód: nem ütsz vissza. De ha ez csak bátorítás lenne a további erőszakra, akkor köteles vagy kegyetlenül visszaütni."
Ezt önvédelemnek hívják és teljesen rendben van. De ez nem szeretetből táplálkozik, hanem önmagad védelme a motiváció.
"S alacsony az ingerküszöböm. Én már azért is szégyelltem magamat, amikor boltos voltam. Úgy éreztem, hogy az emberek átverése az, hogy rendelek a nagykerből, ráteszek 25 %-ot, majd eladom. Ugyanez miatt mondtam le évekkel ezelőtt erotikus projektemről. A terv az volt, hogy teljesen pornómentes erotikát szolgáltatunk. De úgy érzetem, ez még így is a modellek kihasználása lenne."
Te is pontosan tudod, hogy ezek tökéletesen irracionális gondolatok. Pont olyanok, mintha egy karitatív munkát végeznék, de annyira élvezném, hogy szégyellném magam miatta, így inkább abbahagynám. Mindenkivel kibasznék, csak mert volt egy hülye gondolatom. Ráadásul csajokat fotózni... A legjobb szakma a világon. Lehetetlen nem élvezni.
G. Nagy László
2025.04.14 11:00:40
@Reactor: Oké, de kit érdekel?
Kit érdekel, ha nyomorult, önjelölt erkölcscsőszök a saját maguk által kreált normarendszert számonkérik rajtad? Én magasról leszarom, hogy mit gondolnak mások. Elég magabiztos vagyok erkölcs dolgában. Nem lesznek álmatlan éjszakáim, ha bárki kritizál, miközben bűntelen vagyok.
Kit érdekel, ha nyomorult, önjelölt erkölcscsőszök a saját maguk által kreált normarendszert számonkérik rajtad? Én magasról leszarom, hogy mit gondolnak mások. Elég magabiztos vagyok erkölcs dolgában. Nem lesznek álmatlan éjszakáim, ha bárki kritizál, miközben bűntelen vagyok.

A hívő azt vallja: Isten a képére és hasonlatosságára teremtette az embert. A szkeptikus szerint az ember teremtette a saját képére és hasonlatosságára a különböző isteneket. Ebben a vitában algha lehet igazságot tenni, azon viszont érdemes elmorfondírozni, hogy az istenhitnek van-e…..
G. Nagy László
2018.04.26 09:31:27
@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Végre egyszer kaptam egy korrekt és kimerítő választ, köszönet érte.
"A katasztrófa a liberalizmus győzelmével kezdődött. Az egyén szuverén jogaira támaszkodás a gyakorlatban azt jelentette: immár az elitnek nincs semmilyen felelőssége az alsóbb rétegek felett."
Én azt gondolom, hogy ezt hívjuk erkölcsnek. Hogy mindenki magáért felel. Nézd, alapvetően négyféle forgatókönyv létezik:
1. A gyengék elpusztulnak, mert az emberek önzők és nem akarnak segíteni egymásnak. - Azt látjuk, hogy ez nem igaz. A történelem minden időszakában voltak és lesznek segítőkész emberek. Magyarországon például elképesztően régóta nem halt éhen senki.Ám tegyük fel, hogy az emberek tényleg végletesen önzők, és szarnak a gyengékre. Akkor az a megoldás, az az erkölcsös, hogy erőszakkal kiraboljuk őket?
2. Az emberek közt vannak végletesen önzők és szélsőségesen altruisták is, valamint a kettő között mindenféle. Ez azt jelenti, hogy a gyengék nem maradnak az út szélén, a ténylegesen elesettek (max 5-10%) támogatókra találnak. - Szerintem így festene a totális kapitalizmus társadalma.
3. Az állam kimondja, hogy az emberek rosszak, ezért kézbe veszi az irányítást és azarrá adóztatja a polgárokat. A tehetős, dolgos rétegektől annyit vesz el, hogy azok már a 2,1-es szaporodási rátát sem tudják hozni, s a bevételekből dologtalanokat, tehetségteleneket, bevándorlókat támogat, akik sokszorosan túlszaporodják az aktív társadalmat - ez a mai jóléti állam, amelynek oly nagyon tapsolsz.
4. Az állam egy nagyon vékony szociális hálót biztosít (mentő, sürgősségi ellátás). Senki nem marad az út szélén, de nem is a primitív és értékteremtésre képtelen rétegek dúskálnak a hülyére adóztatott középrétegek pénzén. - Én ezt a modellt támogatom.
"Mindenki egyenjogú, szabad ember, mindenki csinál, amit akar. A társadalom lassan atomizálódott, kezdetben a vallás megmaradt még összekötő elemként, majd a szekularizáció előrehaladtával immár ez a kapocs is megszűnt."
Ezzel semmi baj sincs. Meg kell tanulni barátokat szerezni. Az a körülmény, hogy annak idején mindenki ismerte a másikat a faluban, sok mindent megoldott. Ezt visszasírni ostobaság. Manapság városokban élünk. Az itteni létforma százszor több emberi kapcsolatot tesz lehetővé, csak tenni kell érte. Nehogymár a szociálisan fejletlen, emberi kapcsolatokat kialakítani képtelen lúzerekre építsük a világot!
"A mai modern liberalizmus rosszabbított a helyzeten, egyesek ezt egyenesen posztliberális államnak is nevezik, arra hivatakozva, hogy sok minden megváltozott a klasszikus liberalizmushoz képest. Én nem szeretem ezt az elkülönítést, szerintem az alapok megmaradtak. De mindegy hogyan nevezzük, a tartalom a lényeg!"
Sírva tudnék fakadni ezen az összemosáson, különösen azért, mert két mondattal később leírod a lényeget:
"A liberalizmus mai, végső stádiumában már ez se igaz. A rendszerurak – a globálkulákok és médiáik – ma már nem tűrnek aitonóm szférákat, igyekeznek minden liberális kényszerzubbonyba parancsolni. Az elnyomottaknak – nevezzük őket posztproletároknak – ma már az is tilos, ami 200 éve engedélyezett volt az amerikai néger rabszolgáknak."
Basszus, ami ma van nyugaton, az NEM LIBERALIZMUS. Annak szöges ellentéte, csak így hívják - tisztán marketingből. Ez véleménydiktatúra, akarnokság, egy szűk, beteg réteg pusztító erőszakossága. Ha te ezt lényegét tekintve egy csomagban kezeled a KLASSZIKUS LIBERALIZMUS-sal, akkor semmit értesz a világból. (Tudom, hogy ez nem igaz, nagyon is sokat értesz.)
Végre egyszer kaptam egy korrekt és kimerítő választ, köszönet érte.
"A katasztrófa a liberalizmus győzelmével kezdődött. Az egyén szuverén jogaira támaszkodás a gyakorlatban azt jelentette: immár az elitnek nincs semmilyen felelőssége az alsóbb rétegek felett."
Én azt gondolom, hogy ezt hívjuk erkölcsnek. Hogy mindenki magáért felel. Nézd, alapvetően négyféle forgatókönyv létezik:
1. A gyengék elpusztulnak, mert az emberek önzők és nem akarnak segíteni egymásnak. - Azt látjuk, hogy ez nem igaz. A történelem minden időszakában voltak és lesznek segítőkész emberek. Magyarországon például elképesztően régóta nem halt éhen senki.Ám tegyük fel, hogy az emberek tényleg végletesen önzők, és szarnak a gyengékre. Akkor az a megoldás, az az erkölcsös, hogy erőszakkal kiraboljuk őket?
2. Az emberek közt vannak végletesen önzők és szélsőségesen altruisták is, valamint a kettő között mindenféle. Ez azt jelenti, hogy a gyengék nem maradnak az út szélén, a ténylegesen elesettek (max 5-10%) támogatókra találnak. - Szerintem így festene a totális kapitalizmus társadalma.
3. Az állam kimondja, hogy az emberek rosszak, ezért kézbe veszi az irányítást és azarrá adóztatja a polgárokat. A tehetős, dolgos rétegektől annyit vesz el, hogy azok már a 2,1-es szaporodási rátát sem tudják hozni, s a bevételekből dologtalanokat, tehetségteleneket, bevándorlókat támogat, akik sokszorosan túlszaporodják az aktív társadalmat - ez a mai jóléti állam, amelynek oly nagyon tapsolsz.
4. Az állam egy nagyon vékony szociális hálót biztosít (mentő, sürgősségi ellátás). Senki nem marad az út szélén, de nem is a primitív és értékteremtésre képtelen rétegek dúskálnak a hülyére adóztatott középrétegek pénzén. - Én ezt a modellt támogatom.
"Mindenki egyenjogú, szabad ember, mindenki csinál, amit akar. A társadalom lassan atomizálódott, kezdetben a vallás megmaradt még összekötő elemként, majd a szekularizáció előrehaladtával immár ez a kapocs is megszűnt."
Ezzel semmi baj sincs. Meg kell tanulni barátokat szerezni. Az a körülmény, hogy annak idején mindenki ismerte a másikat a faluban, sok mindent megoldott. Ezt visszasírni ostobaság. Manapság városokban élünk. Az itteni létforma százszor több emberi kapcsolatot tesz lehetővé, csak tenni kell érte. Nehogymár a szociálisan fejletlen, emberi kapcsolatokat kialakítani képtelen lúzerekre építsük a világot!
"A mai modern liberalizmus rosszabbított a helyzeten, egyesek ezt egyenesen posztliberális államnak is nevezik, arra hivatakozva, hogy sok minden megváltozott a klasszikus liberalizmushoz képest. Én nem szeretem ezt az elkülönítést, szerintem az alapok megmaradtak. De mindegy hogyan nevezzük, a tartalom a lényeg!"
Sírva tudnék fakadni ezen az összemosáson, különösen azért, mert két mondattal később leírod a lényeget:
"A liberalizmus mai, végső stádiumában már ez se igaz. A rendszerurak – a globálkulákok és médiáik – ma már nem tűrnek aitonóm szférákat, igyekeznek minden liberális kényszerzubbonyba parancsolni. Az elnyomottaknak – nevezzük őket posztproletároknak – ma már az is tilos, ami 200 éve engedélyezett volt az amerikai néger rabszolgáknak."
Basszus, ami ma van nyugaton, az NEM LIBERALIZMUS. Annak szöges ellentéte, csak így hívják - tisztán marketingből. Ez véleménydiktatúra, akarnokság, egy szűk, beteg réteg pusztító erőszakossága. Ha te ezt lényegét tekintve egy csomagban kezeled a KLASSZIKUS LIBERALIZMUS-sal, akkor semmit értesz a világból. (Tudom, hogy ez nem igaz, nagyon is sokat értesz.)
G. Nagy László
2018.04.26 09:47:09
@csakférfi:
Először azt hittem, csak költői kérdések...
Miért születtél? - Mert apám és anyám rendezett egy vad orgiát.
Miért élsz? - Mert megszülettem és megtanultam élvezni a földi létet.
Mi a célod? - Mint minden embernek: szükségleteim maradéktalan kielégítése. Ebben vannak testi, szellemi és lelki igények; rövid- és hosszútávú célok egyaránt. Tekintsd a Maslow-piramist: az első a kiegyensúlyozott alapállapot elérése, a második a kreativitás-önmegvalósítás csodája. Ez utóbbiban még keresem az utam, de talán még nem késő meglelnem :)
Először azt hittem, csak költői kérdések...
Miért születtél? - Mert apám és anyám rendezett egy vad orgiát.
Miért élsz? - Mert megszülettem és megtanultam élvezni a földi létet.
Mi a célod? - Mint minden embernek: szükségleteim maradéktalan kielégítése. Ebben vannak testi, szellemi és lelki igények; rövid- és hosszútávú célok egyaránt. Tekintsd a Maslow-piramist: az első a kiegyensúlyozott alapállapot elérése, a második a kreativitás-önmegvalósítás csodája. Ez utóbbiban még keresem az utam, de talán még nem késő meglelnem :)
G. Nagy László
2025.04.11 08:21:30
@Sadist:
"geciség-e vagy sem kibelezni valakit a veséjéért"
Azt feszegeted, hogy az erkölcs tudományosan levezethető-e. Csupán négy megjegyzés.
1. Ha arra jutnál, hogy a természettudományok erre alkalmatlanok, attól még Isten nem válik szükségessé e téren. A társadalmi konszenzus az alapja mindenféle erkölcsnek. Így jönnek létre bizonyos humán tudományok: az etika, illetve az arra épülő jog.
2. Az alapvető kérdésekben - ne ölj, ne lopj - társadalmi konszenzust látunk már a korai ókortól kezdődően. Már a legelső törvénykönyvek, törvényoszlopok is tartalmazták ezeket. Valójában ezek a civilizáció alapjai. A modern korban a kommunizmus, a fasizmus és a nácizmus jelentett visszatérést a barbár világhoz, ma a bevándorlás és a háború támogatása.
3. A genetikusok már felfedezték a pszichopátiáért felelős, ún. "harcos gén" helyét. Úgy tűnik, hogy a pszichológia és a biológia tudománya is azt erősíti meg, hogy az ember - szemben az állatokkal - alapvetően egy békés faj, a gyilkolás idegen a genetikai kódolásunktól.
4. Racionalitás: ez a legegyszerűbb - gyorsan és könnyen belátható, hogy azok a társadalmak, amelyekben a gyilkolást és a lopást legitimáljuk, igen gyorsan kihalnak. Ezt szimpla matekkal le tudod vezetni, akár szimulálni is tudod számítógépes programokkal.
"geciség-e vagy sem kibelezni valakit a veséjéért"
Azt feszegeted, hogy az erkölcs tudományosan levezethető-e. Csupán négy megjegyzés.
1. Ha arra jutnál, hogy a természettudományok erre alkalmatlanok, attól még Isten nem válik szükségessé e téren. A társadalmi konszenzus az alapja mindenféle erkölcsnek. Így jönnek létre bizonyos humán tudományok: az etika, illetve az arra épülő jog.
2. Az alapvető kérdésekben - ne ölj, ne lopj - társadalmi konszenzust látunk már a korai ókortól kezdődően. Már a legelső törvénykönyvek, törvényoszlopok is tartalmazták ezeket. Valójában ezek a civilizáció alapjai. A modern korban a kommunizmus, a fasizmus és a nácizmus jelentett visszatérést a barbár világhoz, ma a bevándorlás és a háború támogatása.
3. A genetikusok már felfedezték a pszichopátiáért felelős, ún. "harcos gén" helyét. Úgy tűnik, hogy a pszichológia és a biológia tudománya is azt erősíti meg, hogy az ember - szemben az állatokkal - alapvetően egy békés faj, a gyilkolás idegen a genetikai kódolásunktól.
4. Racionalitás: ez a legegyszerűbb - gyorsan és könnyen belátható, hogy azok a társadalmak, amelyekben a gyilkolást és a lopást legitimáljuk, igen gyorsan kihalnak. Ezt szimpla matekkal le tudod vezetni, akár szimulálni is tudod számítógépes programokkal.

Lassan tizenöt éve azt hallgatom, hogy ez az ország egy pokol, ahonnan mielőbb le kell lépni. Az újságok megírják, hogy nincs sajtószabadság; a tüntetők arról szónokolnak, hogy nincs gyülekezési szabadság; a budai villák milliárdosai pedig hisztiznek, hogy nyakunkon a megélhetési válság...
Én…..
G. Nagy László
2025.04.08 17:54:28
@GyMasa: Én tényleg szívből sajnálom. Borzasztó lehet mosoly nélkül, nevetés nélkül végigvergődni az életen. De nem akarom bántani, inkább kíváncsi vagyok, hogy mi késztet bárkit arra, hogy belesavanyodjon az életébe. Annyi örömforrás létezik, hogy 90 esztendő is kevés mindet kiélvezni. Szegénykém meg szenved reggeltől estig. És szívesen segítenék neki ingyen is, ha tudnék.
G. Nagy László
2025.04.08 18:03:18
@Andy73:
"Mondtam, hogy nem érek rá"
Nem mondtad, de nincs jelentősége.
"és kezdesz a türelmemmel megint visszaélni"
Senki sem tart pisztolyt a fejedhez. Ha akarsz válaszolsz, ha nem akarsz, nem teszed. Nonszensz, hogy egy kommenteléssel vissza lehet élni bárki türelmével.
"Tippek a kulturált vitához"
Ezek a tippek arról szólnak, hogy miként lehet kilúgozni az életet egy beszélgetésből. Én szenvedélyesen vitázom, élő szóban még üvöltök is, ha a másik hülyeséget beszél. És imádom, ha a vitapartneremben is van tűz.
"Mondtam, hogy nem érek rá"
Nem mondtad, de nincs jelentősége.
"és kezdesz a türelmemmel megint visszaélni"
Senki sem tart pisztolyt a fejedhez. Ha akarsz válaszolsz, ha nem akarsz, nem teszed. Nonszensz, hogy egy kommenteléssel vissza lehet élni bárki türelmével.
"Tippek a kulturált vitához"
Ezek a tippek arról szólnak, hogy miként lehet kilúgozni az életet egy beszélgetésből. Én szenvedélyesen vitázom, élő szóban még üvöltök is, ha a másik hülyeséget beszél. És imádom, ha a vitapartneremben is van tűz.
G. Nagy László
2025.04.08 20:01:23
@GyMasa:
"Szerintem, egy vitának NEM célja valamiféle kompromisszum elérése"
Néha igen. Az orosz-ukrán háborút követő békemegállapodás például kompromisszumokat követel majd. Muszáj lesz lezárni az ügyet. Egy szimpla intellektuális vitánál persze nincs effajta kényszer.
"Szerintem, egy vitának NEM célja valamiféle kompromisszum elérése"
Néha igen. Az orosz-ukrán háborút követő békemegállapodás például kompromisszumokat követel majd. Muszáj lesz lezárni az ügyet. Egy szimpla intellektuális vitánál persze nincs effajta kényszer.

Ismerjük a kezdeteket. A Pride mozgalom gyökerei 1969-re nyúlnak vissza, amikor a Stonewall-lázadások zajlottak New Yorkban. A Stonewall Inn nevű bárban, ahol akkoriban az LMBTQ közösség tagjai gyűltek össze, a rendőrség razziát tartott, ami végül heves ellenállásba torkollott. Ezután, június…..
G. Nagy László
2025.04.02 12:39:12
@grundigg: Nálunk még az elítélt kommunista bűnözök is politizálhatnak - van olyan polgármester, aki a börtönből "irányítja" a városrész életét. Franciaországban a szarházi kommunista barátaid első mondata az volt: akármi is lesz másodfokon, a közügyektől el kell tiltani!
Ha maradt volna benned egy morzsányi demokrata, úgy azt mondanád: a választásokat az urnánál kell megnyerni. Annyi szart csináltatok, hogy joggal rettegtek attól: elsöpör bennetek a népharag, ahogy Amerikában is történt.
Ha maradt volna benned egy morzsányi demokrata, úgy azt mondanád: a választásokat az urnánál kell megnyerni. Annyi szart csináltatok, hogy joggal rettegtek attól: elsöpör bennetek a népharag, ahogy Amerikában is történt.
G. Nagy László
2025.04.02 13:14:19
@grundigg: "A háború megindítása előtt az agresszor által küldött "béketervet" ultimátumnak szokták nevezni."
Hívjuk akkor ultimátumnak. És amikor a rabló betör a lakásodba, és kést szegez a gyereked nyakához, s te kezedben a puskával utolsó figyelmeztetésben részesíted, hívjuk azt is ultimátumnak. A kibaszott szavakkal játszol, mint minden progresszív idióta.
"Már a szóhasználatod is leleplez, tökéletesen mutatja, ki vagy, és mit gondolsz háborúról és békéről."
Igen baszki. A szóhasználatom. Az az ötszázhatvan poszt lófasz, amit írtam, s amelyekben egyenesen közlöm a gondolataimat. Te, mint a woke-progresszívek Sherlock Holmes-a, kénytelen vagy a szóhasználatomból kihámozni a gondolataimat... Te tényleg nem vagy normális.
Jut eszembe: Továbbra is várom, hogy megfogalmazd a megoldást, amely megfelel Brüsszelnek, miközben kontrollálja a migrációt. Ne menekülj, mert úgy fog tűnni, mintha totál kamu lett volna minden szavad a témában! És persze a messiásodnak is minden szava.
Hívjuk akkor ultimátumnak. És amikor a rabló betör a lakásodba, és kést szegez a gyereked nyakához, s te kezedben a puskával utolsó figyelmeztetésben részesíted, hívjuk azt is ultimátumnak. A kibaszott szavakkal játszol, mint minden progresszív idióta.
"Már a szóhasználatod is leleplez, tökéletesen mutatja, ki vagy, és mit gondolsz háborúról és békéről."
Igen baszki. A szóhasználatom. Az az ötszázhatvan poszt lófasz, amit írtam, s amelyekben egyenesen közlöm a gondolataimat. Te, mint a woke-progresszívek Sherlock Holmes-a, kénytelen vagy a szóhasználatomból kihámozni a gondolataimat... Te tényleg nem vagy normális.
Jut eszembe: Továbbra is várom, hogy megfogalmazd a megoldást, amely megfelel Brüsszelnek, miközben kontrollálja a migrációt. Ne menekülj, mert úgy fog tűnni, mintha totál kamu lett volna minden szavad a témában! És persze a messiásodnak is minden szava.
G. Nagy László
2025.04.02 15:50:04
@grundigg:
"Egyébként az első lépést leírtam: Afrika meg Közép-Ázsia helyett Európában kéne barátokat szerezni. "
Egyetértek. És mi legyen a migránsokkal?
Kurvára beszédes, amit írsz. gyakorlatilag elismered a politikai boszorkányüldözés tényét. (Hiszen ha benyalnánk Ursulának, akkor nem akarna szopatni minket. Bravó!) Köszönöm, végre valamiben egyetértünk! Ezt hívom én igazi felébredésnek!!
"Egyébként az első lépést leírtam: Afrika meg Közép-Ázsia helyett Európában kéne barátokat szerezni. "
Egyetértek. És mi legyen a migránsokkal?
Kurvára beszédes, amit írsz. gyakorlatilag elismered a politikai boszorkányüldözés tényét. (Hiszen ha benyalnánk Ursulának, akkor nem akarna szopatni minket. Bravó!) Köszönöm, végre valamiben egyetértünk! Ezt hívom én igazi felébredésnek!!

Orbán Viktor már egy hónappal ezelőtt, az évértékelőjén belengette: a Pride szervezői idén ne is nagyon készüljenek... Akkor nagyon meglepett, hogy ez a mondata aratta a legviharosabb tapsot, miközben a közönség sorait a Fidesz és az ország krémje adta, nem a legsuttyúbb, homofób prolik. A héten…..
G. Nagy László
2025.03.21 22:09:30
@baalint1:
"hogy most akkor mégis tiltáspárti leszel"
Tényleg egy igazi kis gyökér vagy. Nyolc éve írom a blogoomat, nyolc éve következetesen ugyanazt képviselve. Leszarom, hogy a balos elvtársaid naponta váltogatják az értékeiket, én biztos nem fogok mást gondolni alapvető morális kérdések kapcsán, szimpla.politikai döntések miatt. Kibaszott sértő még a feltételezés is. Az meg egyenesen szánalmas, hogy kiállok a pride szabadsága mellett, leírom feketén fehéren, erre te nem azt írod, hogy bravo, tisztességes fickó vagy. Nem. Azt, hogy én valójában nem is ezt gondolom. Miféle mocskos, barátságtalan, együttműködésre képtelen lelked van? Hogy tudsz így tükörbe nézni? Hogy tudsz így barátkozni bárkivel??
"hogy most akkor mégis tiltáspárti leszel"
Tényleg egy igazi kis gyökér vagy. Nyolc éve írom a blogoomat, nyolc éve következetesen ugyanazt képviselve. Leszarom, hogy a balos elvtársaid naponta váltogatják az értékeiket, én biztos nem fogok mást gondolni alapvető morális kérdések kapcsán, szimpla.politikai döntések miatt. Kibaszott sértő még a feltételezés is. Az meg egyenesen szánalmas, hogy kiállok a pride szabadsága mellett, leírom feketén fehéren, erre te nem azt írod, hogy bravo, tisztességes fickó vagy. Nem. Azt, hogy én valójában nem is ezt gondolom. Miféle mocskos, barátságtalan, együttműködésre képtelen lelked van? Hogy tudsz így tükörbe nézni? Hogy tudsz így barátkozni bárkivel??
G. Nagy László
2025.03.22 22:52:57
@Boldeone2:
Ha nem vennéd észre, épp egy olyan poszt alá kommentelsz, amely a kormánnyal szemben kiáll a gyülekezési szabadság mellett. Jó reggelt!
Ha nem vennéd észre, épp egy olyan poszt alá kommentelsz, amely a kormánnyal szemben kiáll a gyülekezési szabadság mellett. Jó reggelt!
G. Nagy László
2025.03.23 09:04:15
@Boldeone2:
1. Arcfelismerő szoftver: ez egy eszköz. Egy kiváló tecnikai eszköz, a világ minden fejlett bűnüldöző szerve használja. A bűnüldözés pedig az egyén szabadságát növeli. (Ha abból indulsz ki, hogy Észak-Koreában a hatalom visszaél vele, az nem jelent semmit. Egy diktatórikus hatalom kezében minden eszköz rossz helyen van és veszélyt jelent.)
2. Média. Ez már összetettebb kérdés. A gazdaságunk nyilvánvalóan globális - bárki kereskedhet Magyarországon. A belpolitika nyilvánvalóan lokális - senki sem szólhat bele külföldről. A média ugyanakkor egy komplex valami, részben száraz híreket közöl, részben politikamentes (kultúra, bulvár stb.), részben kifejezetten politikai befolyásoló szándékkal bír. Itt nem látom könnyű feladatnak, hogy ezeket szétszálazzuk. De nem is nagyon lehet. Bárki eléri a külföldi online felületeket, ha akarja. Én ezt elengednám a kormány részéről. Ha a Telexet Londonban szerkesztenék, mi változna?
1. Arcfelismerő szoftver: ez egy eszköz. Egy kiváló tecnikai eszköz, a világ minden fejlett bűnüldöző szerve használja. A bűnüldözés pedig az egyén szabadságát növeli. (Ha abból indulsz ki, hogy Észak-Koreában a hatalom visszaél vele, az nem jelent semmit. Egy diktatórikus hatalom kezében minden eszköz rossz helyen van és veszélyt jelent.)
2. Média. Ez már összetettebb kérdés. A gazdaságunk nyilvánvalóan globális - bárki kereskedhet Magyarországon. A belpolitika nyilvánvalóan lokális - senki sem szólhat bele külföldről. A média ugyanakkor egy komplex valami, részben száraz híreket közöl, részben politikamentes (kultúra, bulvár stb.), részben kifejezetten politikai befolyásoló szándékkal bír. Itt nem látom könnyű feladatnak, hogy ezeket szétszálazzuk. De nem is nagyon lehet. Bárki eléri a külföldi online felületeket, ha akarja. Én ezt elengednám a kormány részéről. Ha a Telexet Londonban szerkesztenék, mi változna?

Még háromnegyed hat sem volt, de mi már szép számmal gyülekeztünk a pálya szélén. Az előző társaság meccse még javában folyt, ám minket mindössze egyetlen játékos varázsolt el. Már azt nagyon bírtuk, hogy Fradi mezt viselt. Azt pláne, hogy remekül kezelte a labdát, parádésan cselezett és…..
G. Nagy László
2025.03.20 16:10:46
G. Nagy László
2025.03.20 17:19:57
@Sadist:
"Egy normális világban az ilyenektől abban a pillanatban vennék is el a szavazati jogot és az állampolgárságot."
Ha ez így lenne, akkor a te "normális" világodban nem is járna automatikusan az állampolgárság. Megszületne a fiad, de csak akkor válna állampolgárrá, ha már bizonyított. Addig bármikor kitoloncolható hazátlan... Másképp nincs értelme. Ugyanis ha valamit ajándékba kapsz, azt utólag nem kell kifizetned.
"Egy normális világban az ilyenektől abban a pillanatban vennék is el a szavazati jogot és az állampolgárságot."
Ha ez így lenne, akkor a te "normális" világodban nem is járna automatikusan az állampolgárság. Megszületne a fiad, de csak akkor válna állampolgárrá, ha már bizonyított. Addig bármikor kitoloncolható hazátlan... Másképp nincs értelme. Ugyanis ha valamit ajándékba kapsz, azt utólag nem kell kifizetned.
G. Nagy László
2025.03.20 20:37:48
@Wildhunt: Nekem sokkal fontosabb a saját életem, és még inkább a családom élete, mint a hazám sorsa. Ezerszer inkább élnék biztonságban a spanyol tengerparton, mint fegyverropgásra ébredni Budapesten. Ha mindenképp részt kéne vennem a honvédelemben, akkor is csak háttérfeladatokat vállalnék, eszembe sem jutna a frontvonalon harcolni.
Nem tudom, hogy mitől válsz elkötelezettebbé az erőszakmentesség mellett, de nem is ez a lényeg, ebben nem kell versenyezni. Alapvetően mindketten a helyes erkölcsiséget képviseljük e téren. Minden egyéb habituális kérdés. Én az autómat sem magam szervizelem. A vízcsapot sem cserélem le. Kenyeret sem sütök. Ezekre mind van emberem. Tiszteletem minden hősé, de én nem vagyok az és nem is kívánok hőssé válni.
Nem tudom, hogy mitől válsz elkötelezettebbé az erőszakmentesség mellett, de nem is ez a lényeg, ebben nem kell versenyezni. Alapvetően mindketten a helyes erkölcsiséget képviseljük e téren. Minden egyéb habituális kérdés. Én az autómat sem magam szervizelem. A vízcsapot sem cserélem le. Kenyeret sem sütök. Ezekre mind van emberem. Tiszteletem minden hősé, de én nem vagyok az és nem is kívánok hőssé válni.

Nem akarok megbántani senkit akinek tetszett a netflix legújabb sikersorozata, a Kamaszok, csak jelezném, hogy a zsidó producerek szokás szerint fehérgyűlölő agymosó propagandát gyártottak. A sztori megtörtént esetet dolgoz fel, csak ugye ami a sorozatban egy csenevész fehér tinédzser, az a…..

Tudjuk: alapvetően nem henyélésre, hanem kifejezetten alkotásra születtünk. De ez nem jelenti azt, hogy mindig ezerrel kell pörögni. Hogy mindig cselekvő üzemmódba kell kapcsolni magunkat. Hogy nincs olyan eset, amikor jobb, ha csak ülünk nyugton a fenekünkön.
Van egy cimborám, akit immáron…..
G. Nagy László
2025.03.18 11:40:02
@wigotah224:
"Nyilván, ha mindenkit kizársz a fejedben, mint "nem potens" párt, kivéve a fideszt, MP-t meg a mi gatyánkat, akkor nem sok választásod marad."
Jó reggelt, erről beszélek. Ez a realitás.
"Bár pl MP sem akar migránsokat meg Ukrajna kapcsán is elég visszafogott - ha neked csak ez a két bited van a politikában."
Nem csak ez a kettő, ám ezek meghatározó jelentőségűek. MP eddig aláírt mindent, amit eléraktak, és megszavazott mindent, amit a néppárt megszavazott. Ez borzasztó gáz és semmi jót nem ígér. Nyilván nem beszél ezekről, mert ugyanabba a skizofrén helyzetbe kerül, mint amiben a baloldali ellenzék vergődött az elmúlt 10 évben. Ha nyíltan támogadja a mainstream eu narratívát, úgy elpártolnak a szavazói. Ha nyíltan szembemegy azokkal, úgy elpártolnak a szponzorai. Nem könnyű kötéltánc. És persze mélyen elvtelen.
"Hehe, itt egy tűpontos írás, ahol szétszedik a vezér faszságait."
Na persze. Tűpontos. Igaza van: az oroszok is gyarmatosítani akarnak. Az amerikaiak is. De ezzel nem cáfol semmit Orbán beszédéből. És igaza van: az EU nem gázkamrákkal, gulággal és sortüzekkel operál. Valóban szelídebb birodalom, mint bármelyik korábbi megszállónk. De ez nem cáfolja a nyilvánvaló birodalmi törekvéseket, így a miniszterelnök beszédét sem.
Nem is értem, hogy miért szégyenlitek mindig magatokat a saját elveitekért. Baszki: egy központi irányítású EU-t akartok, felszámolva a nemzetállamokat. Mi a faszért nem meritek ezt nyíltan kimondani? Van olyan aki meri: Dobrev, Puzsér például. Ez maga a birodalmi szemlélet. Kibaszottul fekete-fehér a sztori, és mindkét álláspont legitim. Én elfogadom, hogy a Telex is és te is szégyenled a magyarságodat és szeretnél feloldódni a nagy európai-muszlim masszába. Orbán meg jómagam meg még pár millióan másképp gondolkodunk. De ha birodalmat akarsz, légy tökös és vállald fel! Annak idején a Habsburg-párti álláspont abszolút legitim volt. Ők a labancok. Ha már a magyarságodat szégyenled, legalább a labancságodra légy büszke. Nem lehet lehajtott fejjel végigélni egy életet...
"Nyilván, ha mindenkit kizársz a fejedben, mint "nem potens" párt, kivéve a fideszt, MP-t meg a mi gatyánkat, akkor nem sok választásod marad."
Jó reggelt, erről beszélek. Ez a realitás.
"Bár pl MP sem akar migránsokat meg Ukrajna kapcsán is elég visszafogott - ha neked csak ez a két bited van a politikában."
Nem csak ez a kettő, ám ezek meghatározó jelentőségűek. MP eddig aláírt mindent, amit eléraktak, és megszavazott mindent, amit a néppárt megszavazott. Ez borzasztó gáz és semmi jót nem ígér. Nyilván nem beszél ezekről, mert ugyanabba a skizofrén helyzetbe kerül, mint amiben a baloldali ellenzék vergődött az elmúlt 10 évben. Ha nyíltan támogadja a mainstream eu narratívát, úgy elpártolnak a szavazói. Ha nyíltan szembemegy azokkal, úgy elpártolnak a szponzorai. Nem könnyű kötéltánc. És persze mélyen elvtelen.
"Hehe, itt egy tűpontos írás, ahol szétszedik a vezér faszságait."
Na persze. Tűpontos. Igaza van: az oroszok is gyarmatosítani akarnak. Az amerikaiak is. De ezzel nem cáfol semmit Orbán beszédéből. És igaza van: az EU nem gázkamrákkal, gulággal és sortüzekkel operál. Valóban szelídebb birodalom, mint bármelyik korábbi megszállónk. De ez nem cáfolja a nyilvánvaló birodalmi törekvéseket, így a miniszterelnök beszédét sem.
Nem is értem, hogy miért szégyenlitek mindig magatokat a saját elveitekért. Baszki: egy központi irányítású EU-t akartok, felszámolva a nemzetállamokat. Mi a faszért nem meritek ezt nyíltan kimondani? Van olyan aki meri: Dobrev, Puzsér például. Ez maga a birodalmi szemlélet. Kibaszottul fekete-fehér a sztori, és mindkét álláspont legitim. Én elfogadom, hogy a Telex is és te is szégyenled a magyarságodat és szeretnél feloldódni a nagy európai-muszlim masszába. Orbán meg jómagam meg még pár millióan másképp gondolkodunk. De ha birodalmat akarsz, légy tökös és vállald fel! Annak idején a Habsburg-párti álláspont abszolút legitim volt. Ők a labancok. Ha már a magyarságodat szégyenled, legalább a labancságodra légy büszke. Nem lehet lehajtott fejjel végigélni egy életet...
G. Nagy László
2025.03.18 21:33:00
@wigotah224:
"Valamiért a nemzetvezetőd ezt valahogy mindig "elfelejti" mondani, orosz aggresszióról sosem beszél, pedig pont 48 kapcsán még lehetne is."
De miért kéne erről beszélnie? Ha Brüsszel az aktuális ellenség, akkor miért forgácsolná szét a mondandóját olyan elemekre, amelyek nem erősítik ezt az üzenetet? Ezt pont ugyanígy látod te is, minek játszani a naivat?
"Te szerencsétlen, milyen "birodalom" meg "megszálló" az, amelyikből bármikor ki lehet lépni?"
Ebben speciel teljesen igazad van. És ki is kell lépni, ahogyan a hátrányok nagyobbak lesznek, mint az előnyök. De egyelőre ez nem így van. És valójában az EU legnagyobb előnye, legnagyobb ígérete az a lehetőség, hogy vissza lehet állítani az eredeti állapotába: nemzetállamok gazdasági együttműködésévé. Ukrajna nélkül. És birodalmi törekvések nélkül.
Egyébként te sem vagy vak. Látod, mi történik Lengyelországban, Romániában, Bulgáriában. Kívülről könyörtelenül bedarálják mindazokat, akik nem kívánnak együtt menetelni a fősodorral. Magasról leszarják a jogállami működést mindenütt, csak egy számít: hű helytartók üljenek mindenütt.Tőlem hívhatod bárhogy, de ez attól még birodalmi törekvés marad. Ha a fő szarkavarókat kérdeznéd (Weber, von der Leyen), ők is azt mondanák, hogy inkább maradjon Magyarország egy bábkormánnyal, mint hogy kilépjenek. Ez óriási presztízsveszteség volna az Uniónak.
"Valamiért a nemzetvezetőd ezt valahogy mindig "elfelejti" mondani, orosz aggresszióról sosem beszél, pedig pont 48 kapcsán még lehetne is."
De miért kéne erről beszélnie? Ha Brüsszel az aktuális ellenség, akkor miért forgácsolná szét a mondandóját olyan elemekre, amelyek nem erősítik ezt az üzenetet? Ezt pont ugyanígy látod te is, minek játszani a naivat?
"Te szerencsétlen, milyen "birodalom" meg "megszálló" az, amelyikből bármikor ki lehet lépni?"
Ebben speciel teljesen igazad van. És ki is kell lépni, ahogyan a hátrányok nagyobbak lesznek, mint az előnyök. De egyelőre ez nem így van. És valójában az EU legnagyobb előnye, legnagyobb ígérete az a lehetőség, hogy vissza lehet állítani az eredeti állapotába: nemzetállamok gazdasági együttműködésévé. Ukrajna nélkül. És birodalmi törekvések nélkül.
Egyébként te sem vagy vak. Látod, mi történik Lengyelországban, Romániában, Bulgáriában. Kívülről könyörtelenül bedarálják mindazokat, akik nem kívánnak együtt menetelni a fősodorral. Magasról leszarják a jogállami működést mindenütt, csak egy számít: hű helytartók üljenek mindenütt.Tőlem hívhatod bárhogy, de ez attól még birodalmi törekvés marad. Ha a fő szarkavarókat kérdeznéd (Weber, von der Leyen), ők is azt mondanák, hogy inkább maradjon Magyarország egy bábkormánnyal, mint hogy kilépjenek. Ez óriási presztízsveszteség volna az Uniónak.
G. Nagy László
2025.03.19 00:17:55
@Billy Hill:
"Melegfelvonulás megtiltani akarása: gáz és felesleges."
egyetértek.
"Poloskázás: kontextus hozzátevése nélkül maxi öngól"
Nem tudom megítélni, hogy többet hoz-e a konyhára, mint amennyit visz. Mert csak ez számít. Az nyilvánvaló, hogy műhiszti a reakció. Ez sokkal szolidabb duma annál, amit az ellenzék hetente előad.
"USE"
Nem hiszek abban, hogy ezt kulturáltabban lehetne. Itt sorskérdésekről van szó, nem lehet maszatolni. Az a másik oldal stílusa. Amit a patrióta oldal képvisel, az büszkén vállalható, egyáltalán nem kell finomkodni.
"Melegfelvonulás megtiltani akarása: gáz és felesleges."
egyetértek.
"Poloskázás: kontextus hozzátevése nélkül maxi öngól"
Nem tudom megítélni, hogy többet hoz-e a konyhára, mint amennyit visz. Mert csak ez számít. Az nyilvánvaló, hogy műhiszti a reakció. Ez sokkal szolidabb duma annál, amit az ellenzék hetente előad.
"USE"
Nem hiszek abban, hogy ezt kulturáltabban lehetne. Itt sorskérdésekről van szó, nem lehet maszatolni. Az a másik oldal stílusa. Amit a patrióta oldal képvisel, az büszkén vállalható, egyáltalán nem kell finomkodni.

Köves Alexandra ökológiai közgazdász, a Budapesti Corvinus Egyetem docense. Azt állítja: illúzió azt hinnünk, hogy nyugodtan növekedhetünk bármeddig. A Föld eltartóképessége véges, ezért mihamarabb át kell állítani az agyunkat a nemnövekedés gondolatára. "Ki kell venni azokat a növekedési…..
G. Nagy László
2025.03.12 15:45:40
@MEDVE1978:
"A globális kapitalizmusnak megvannak a hibái, de messze nem sokkal rosszabb rendszer, mint amelyben az emberek évszázadokig éltek. Kicsit furcsa, hogy én emellett érvelek, mert inkább kritikusa szoktam lenni"
Messze az egyik legalaposabb, legértelmesebb kommentelőm vagy. Sokszor a hozzászólásod többet ér, mint az eredeti posztom, amelyhez írod. Ráadásul realista vagy, nem az érzelmeid vezetnek, mint a legtöbbeket. Viszont amikor a kapitalizmus védelmében szólsz, alapvetően hiányolom, hogy nem emeled ki a lényeget. Ez pedig az, hogy a kapitalizmus - szemben minden más rendszerrel - nem ideológiavezérelt, hanem maga a szabadság; olyanra formáljuk, amilyenre szeretnénk. Mind a kommunizmus, mind az ókori rabszolgatartó társadalom, mind pedig a feudalizmus a jogi aszimmetriára, vagyis a nyílt elnyomásra épült. A modern kapitalizmusban is joga van bárkinek szarul éreznie magát, de attól még ez egy egészem más liga. Te úgy beszélsz, mintha a Fradit és a Putnok VSE-t hasonlíthatnád össze, meg sem említve, hogy utóbbi NB hármas csapat.
"A globális kapitalizmusnak megvannak a hibái, de messze nem sokkal rosszabb rendszer, mint amelyben az emberek évszázadokig éltek. Kicsit furcsa, hogy én emellett érvelek, mert inkább kritikusa szoktam lenni"
Messze az egyik legalaposabb, legértelmesebb kommentelőm vagy. Sokszor a hozzászólásod többet ér, mint az eredeti posztom, amelyhez írod. Ráadásul realista vagy, nem az érzelmeid vezetnek, mint a legtöbbeket. Viszont amikor a kapitalizmus védelmében szólsz, alapvetően hiányolom, hogy nem emeled ki a lényeget. Ez pedig az, hogy a kapitalizmus - szemben minden más rendszerrel - nem ideológiavezérelt, hanem maga a szabadság; olyanra formáljuk, amilyenre szeretnénk. Mind a kommunizmus, mind az ókori rabszolgatartó társadalom, mind pedig a feudalizmus a jogi aszimmetriára, vagyis a nyílt elnyomásra épült. A modern kapitalizmusban is joga van bárkinek szarul éreznie magát, de attól még ez egy egészem más liga. Te úgy beszélsz, mintha a Fradit és a Putnok VSE-t hasonlíthatnád össze, meg sem említve, hogy utóbbi NB hármas csapat.
G. Nagy László
2025.03.12 22:52:08
@Reactor:
"Valóban, az erőszak vitte sikerre. De mi szülte az erőszakot?"
1. Az irigységtől rothadó lélek.
2. A rabló-mentalitás.
3. Az a belátás, hogy a kommunista tudja magáról, hogy undorító dolgot képvisel, hogy egy pitiáner rabló, s hogy sem a hatalmat megszerezni, sem megtartani nem tudja erőszak nélkül.
"Szerintem le tudod vonni a következtetést, milyen "jó" lehetett az az előző rendszer, hogy ennyi ember önként és dalolva erőszakkal is, de kicsikarta a változást."
Az, hogy a feudalizmus szar volt, nem jelenti azt, hogy az erőszakkal kieszközölt új világ jobb lesz. Ami a kommunizmust illeti: nagyságrendekkel szarabb.
"Igen, sokaknak jobb lett. Ha mindenkinek szar lett volna, létre se jött volna. "
Elég, ha néhány embernek jobb lett. A többit fel lehet hergelni,és el lehet hitetni velük, hogy jobb lesz. Ez történt. Azután jön az AVH, és kuss mindenkinek. Kibaszott nagy bűnösmosdatás, amit csinálsz. Ha valaki ugyanezt az undorító szöveget tolná a nácizmus kapcsán, azt keresztre feszítenék. (Pedig néhány embernek ott is jobb lett.)
"A feudalizmust tán demokratikusan tartották életben? Akkor miért is volt "Szent Szövetség"? Na ugye..."
Továbbra sem értem, hogy ezt mi a faszért hozod elő újra és újra. Már megállapodtunk abban, hogy a feudalizmus szar volt.
"A demokráciával pedig már jó régen az a baj, hogy a polis falain kívül egyszerűen megbukik"
Két tisztességes világ létezik:
1. Anarcho-kapitalizmus: nincsen állam, csak biznisz. Ettől rosszul vagy. Pedig ez tiszta világ: mindenki a pénzével szavaz.
2. Parlamentáris, avagy közvetlen demokrácia: ha már van állam, akkor legyen beleszólásunk abba, hogy az milyen. Ezt is utálod.
Fura. Én még nem találkoztam olyan emberrel, aki valamiféle diktatúráért lelkesedett volna. Ezek szerint te vagy az első. Gratulálok.
"Valóban, az erőszak vitte sikerre. De mi szülte az erőszakot?"
1. Az irigységtől rothadó lélek.
2. A rabló-mentalitás.
3. Az a belátás, hogy a kommunista tudja magáról, hogy undorító dolgot képvisel, hogy egy pitiáner rabló, s hogy sem a hatalmat megszerezni, sem megtartani nem tudja erőszak nélkül.
"Szerintem le tudod vonni a következtetést, milyen "jó" lehetett az az előző rendszer, hogy ennyi ember önként és dalolva erőszakkal is, de kicsikarta a változást."
Az, hogy a feudalizmus szar volt, nem jelenti azt, hogy az erőszakkal kieszközölt új világ jobb lesz. Ami a kommunizmust illeti: nagyságrendekkel szarabb.
"Igen, sokaknak jobb lett. Ha mindenkinek szar lett volna, létre se jött volna. "
Elég, ha néhány embernek jobb lett. A többit fel lehet hergelni,és el lehet hitetni velük, hogy jobb lesz. Ez történt. Azután jön az AVH, és kuss mindenkinek. Kibaszott nagy bűnösmosdatás, amit csinálsz. Ha valaki ugyanezt az undorító szöveget tolná a nácizmus kapcsán, azt keresztre feszítenék. (Pedig néhány embernek ott is jobb lett.)
"A feudalizmust tán demokratikusan tartották életben? Akkor miért is volt "Szent Szövetség"? Na ugye..."
Továbbra sem értem, hogy ezt mi a faszért hozod elő újra és újra. Már megállapodtunk abban, hogy a feudalizmus szar volt.
"A demokráciával pedig már jó régen az a baj, hogy a polis falain kívül egyszerűen megbukik"
Két tisztességes világ létezik:
1. Anarcho-kapitalizmus: nincsen állam, csak biznisz. Ettől rosszul vagy. Pedig ez tiszta világ: mindenki a pénzével szavaz.
2. Parlamentáris, avagy közvetlen demokrácia: ha már van állam, akkor legyen beleszólásunk abba, hogy az milyen. Ezt is utálod.
Fura. Én még nem találkoztam olyan emberrel, aki valamiféle diktatúráért lelkesedett volna. Ezek szerint te vagy az első. Gratulálok.
G. Nagy László
2025.03.14 08:32:47
@MEDVE1978:
Az a helyzet, hogy mondhatsz neki bármit. Gyűlöli a kapitalizmust és kész.
Elmondhatod, hogy ilyen szintű jólétet egyetlen rendszer sem teremtett tizedennyi földlakónak sem - őt nem érdekli.
Elmondhatod, hogy a vállalkozás szabadságát csak diktatúra korlátozhatja - azt mondja: akkor legyen diktatúra.
Elmondhatod, hogy ha egyaránt gyűlöli a cégeket és az államokat, abból csakis az anarcho-kapitalizmus következik, amit a legjobban gyűlöl - de ez sem zavarja. Valószínűleg - Tamás Gáspár Miklós emlékét ápolva - ő is anarcho-kommunizmusról álmodozik. És ebből a gyermeteg álmából nem ébreszti fel az a történelmi valóság sem, hogy ilyen még sosem alakult ki; továbbá a filozófiai probléma sem, hogy ilyen nem is tud kialakulni soha (hiszen ha nincs elnyomó állam, akkor a józan többség vállalkozni fog és nem kibucokba tömörülni).
Ő egyszerűen csak gyűlölni és rombolni akar, mindegy, mi lesz holnap. Akár egy Tisza-szavazó. Csak a pusztítás élteti.
Az a helyzet, hogy mondhatsz neki bármit. Gyűlöli a kapitalizmust és kész.
Elmondhatod, hogy ilyen szintű jólétet egyetlen rendszer sem teremtett tizedennyi földlakónak sem - őt nem érdekli.
Elmondhatod, hogy a vállalkozás szabadságát csak diktatúra korlátozhatja - azt mondja: akkor legyen diktatúra.
Elmondhatod, hogy ha egyaránt gyűlöli a cégeket és az államokat, abból csakis az anarcho-kapitalizmus következik, amit a legjobban gyűlöl - de ez sem zavarja. Valószínűleg - Tamás Gáspár Miklós emlékét ápolva - ő is anarcho-kommunizmusról álmodozik. És ebből a gyermeteg álmából nem ébreszti fel az a történelmi valóság sem, hogy ilyen még sosem alakult ki; továbbá a filozófiai probléma sem, hogy ilyen nem is tud kialakulni soha (hiszen ha nincs elnyomó állam, akkor a józan többség vállalkozni fog és nem kibucokba tömörülni).
Ő egyszerűen csak gyűlölni és rombolni akar, mindegy, mi lesz holnap. Akár egy Tisza-szavazó. Csak a pusztítás élteti.

Mindig jó érzés, amikor felismerik a szerzőt pusztán a stílusa alapján. Mert az azt jelenti, hogy van neki. És lehetséges, hogy egy adott műfajon belül egy adott tollforgató mindig ugyanúgy ír. Ám a helyzet az, hogy közel sem egyféle pályán focizunk, s minden küzdőtér más-más harcmodort…..
G. Nagy László
2025.03.08 22:57:23
G. Nagy László
2025.03.08 23:13:37
@Wildhunt: Elég csalódás nekem, hogy téged is kielégít az óvodai csúfolódás színvonala, de te tudod.
Kevés kivételtől eltekintve a kommentek többsége így néz ki:
A kapitalizmus nem jó, mert utálom.
A lakásbérbeadás nem jó, mert utálom.
Trump nem jó, mert utálom.
Orbán nem jó, mert utálom.
A pride nem jó, mert utálom.
Ez óvoda. És simán beállsz ezen gyerekes trollok közé.
Kevés kivételtől eltekintve a kommentek többsége így néz ki:
A kapitalizmus nem jó, mert utálom.
A lakásbérbeadás nem jó, mert utálom.
Trump nem jó, mert utálom.
Orbán nem jó, mert utálom.
A pride nem jó, mert utálom.
Ez óvoda. És simán beállsz ezen gyerekes trollok közé.
G. Nagy László
2025.03.09 08:29:21
@Wildhunt: Az én világomban ha kamasz gyerekem azzal jön haza, hogy szerelmes, először is örülök, hogy boldog. Valójában azért élünk, hogy szerelmesek legyünk. Másodszor: ha akar róla beszélni, jelzem, hogy mindig itt vagyok neki. (Nem akar róla beszélni. Mindkét gyerekem elmesél mindent, de a legbelső világukat azért megtartják maguknak.) Harmadszor: igen, kap egy csomag kotont. Miért, hogyan kéne?
De ez csupán egy kedves mellékszál, melyet elindítottál. A lényeg nem az, hogy az én speciális, személyre szabott világomban hogy mennek a dolgok. Én arról beszélek, hogy miként működik az ember. És egészen nyilvánvaló, hogy nem vagyunk mindig racionálisak. De amikor irracionális döntést hozunk, az enyhébb esetben figyelmetlenség, butaság (erre épül a viselkedésalapú közgazdaságtan teljes tudománya), tragikusabb esetben pedig őrültség (háború, migráció, gender, értelmetlen önpusztítás és önfeláldozás, kitartás beteg eszmék és mérgező kapcsolatok mellett.)
Továbbra sem tudom, mivel van vitád. Ha azt állítod, hogy a hűség irracionális dolog, azzal azt mondod: butaság, őrültség. És te is tudod, hogy nem létezik szent őrültség, vagy ha igen, annak robbantásos merénylet a vége.
De ez csupán egy kedves mellékszál, melyet elindítottál. A lényeg nem az, hogy az én speciális, személyre szabott világomban hogy mennek a dolgok. Én arról beszélek, hogy miként működik az ember. És egészen nyilvánvaló, hogy nem vagyunk mindig racionálisak. De amikor irracionális döntést hozunk, az enyhébb esetben figyelmetlenség, butaság (erre épül a viselkedésalapú közgazdaságtan teljes tudománya), tragikusabb esetben pedig őrültség (háború, migráció, gender, értelmetlen önpusztítás és önfeláldozás, kitartás beteg eszmék és mérgező kapcsolatok mellett.)
Továbbra sem tudom, mivel van vitád. Ha azt állítod, hogy a hűség irracionális dolog, azzal azt mondod: butaság, őrültség. És te is tudod, hogy nem létezik szent őrültség, vagy ha igen, annak robbantásos merénylet a vége.

A hűséget alapvetően pozitív fogalomként tartjuk számon, azonban pontosan tudjuk, hogy beteg eszmékhez, mérgező kapcsolatokhoz és förtelmes főnökökhöz nem igazán érdelmes hűnek maradni. Fredrik Backman svéd író helyesen fogalmaz: "A legjobb dolgokat, amiket az emberek egymásért tesznek, a…..
G. Nagy László
2025.02.28 16:39:13
@Deansdale:
"GNagy kolléga megfontolja minden lépését, és ezért azt veszi alapnak, hogy mindenki más is így tesz"
A legtöbben nem így tesznek. Én tényleg tudatosan próbálok élni, cselekedni.
"aki pedig mást állít az hülye vagy hazudik."
Nem hülye, csak ösztönös. 99%
"Olyan opció nem létezik a számára, hogy pl. van aki egyszerűen csak adakozik, mert épp azt dobja a gép"
Dehogynem. Az adakozók többsége ilyen.
"és még csak nem is érzi jól magát tőle"
Na, az tényleg egy idióta.
"GNagy kolléga megfontolja minden lépését, és ezért azt veszi alapnak, hogy mindenki más is így tesz"
A legtöbben nem így tesznek. Én tényleg tudatosan próbálok élni, cselekedni.
"aki pedig mást állít az hülye vagy hazudik."
Nem hülye, csak ösztönös. 99%
"Olyan opció nem létezik a számára, hogy pl. van aki egyszerűen csak adakozik, mert épp azt dobja a gép"
Dehogynem. Az adakozók többsége ilyen.
"és még csak nem is érzi jól magát tőle"
Na, az tényleg egy idióta.
G. Nagy László
2025.02.28 19:28:12
@Alöksz Róz Unbanned: Mintha nem az Önző gének volna minden evolúciós pszichológia alapköve...
G. Nagy László
2025.03.04 09:04:37
@Alöksz Róz Unbanned: Ismételd meg, kérlek, hogy ne kelljen keresgélnem!

Egy normális világban magasról tennénk a politikára. Béke volna, jólét és kifogástalan közbiztonság. Senkit sem érdekelne, hogy ki a gazdasági miniszter, vagy hogy melyik bajszos fickó elnökli az országgyűlést. De nem abban élünk. Napjaink egyre átpolitizáltabbak, s a párthovatartozás lassan…..
G. Nagy László
2025.03.01 12:27:31
@Boldeone2:
"De, nem fogja megtenni, ha valaki ugyanabba a politikai táborba tartozik mint ő, sőt.."
Bevallom, hogy ez most szarul esik. Különösen annak fényében, hogy a napokban kiálltam melletted. Még meg is köszönted. Pont ugyanúgy kiállok mindenki más szólásszabadsága mellett. Ez nem Németország és nem Anglia, ahol szájkosarat lehet tenni az emberekre.
Eddig csak akkor töröltem kommentet, ha valaki szándékosan teleszemetelte a kommentmezőt tartalmatlan faszságok sokszorozásával, ellehetetlenítve a többiek eszmecseréjét (Tesz-vesz, Brendel Matyi). Az ő kitiltásuk is a szólásszabadságot szolgálta. Azokét, akiknek volt/van érdemi mondanivalójuk. Akiket kifogásolsz, azok egyike sem szemetel, mind értelmes és ráadásul igaz dolgokat ír.
"De, nem fogja megtenni, ha valaki ugyanabba a politikai táborba tartozik mint ő, sőt.."
Bevallom, hogy ez most szarul esik. Különösen annak fényében, hogy a napokban kiálltam melletted. Még meg is köszönted. Pont ugyanúgy kiállok mindenki más szólásszabadsága mellett. Ez nem Németország és nem Anglia, ahol szájkosarat lehet tenni az emberekre.
Eddig csak akkor töröltem kommentet, ha valaki szándékosan teleszemetelte a kommentmezőt tartalmatlan faszságok sokszorozásával, ellehetetlenítve a többiek eszmecseréjét (Tesz-vesz, Brendel Matyi). Az ő kitiltásuk is a szólásszabadságot szolgálta. Azokét, akiknek volt/van érdemi mondanivalójuk. Akiket kifogásolsz, azok egyike sem szemetel, mind értelmes és ráadásul igaz dolgokat ír.
G. Nagy László
2025.03.01 12:54:18
@Boldeone2:
"Karácsony sivalkodott"...Hol látsz te ilyen megfogalmazást a HVG- n?"
Erre egy komplett blogposztban válaszolok rövidesen.
A rövid válasz: ha ez az állami TV Híradójában hangzik el, az gáz. Ha egy újságíró véleménycikkében, az tök oké. Azért gazdag a magyar nyelv, hogy használjuk. A sivalkodás egy nagyon kifejező szó, gratula a tollforgatónak!
"Karácsony sivalkodott"...Hol látsz te ilyen megfogalmazást a HVG- n?"
Erre egy komplett blogposztban válaszolok rövidesen.
A rövid válasz: ha ez az állami TV Híradójában hangzik el, az gáz. Ha egy újságíró véleménycikkében, az tök oké. Azért gazdag a magyar nyelv, hogy használjuk. A sivalkodás egy nagyon kifejező szó, gratula a tollforgatónak!
G. Nagy László
2025.03.02 10:47:59
@Alöksz Róz Unbanned:
" szociális ügyekért felelős miniszter g nagy lászló :D "
Megtisztelsz. Jó rövidek lennének a munkanapok... :)
" szociális ügyekért felelős miniszter g nagy lászló :D "
Megtisztelsz. Jó rövidek lennének a munkanapok... :)

Értem én, hogy a tavalyi pedofil-botrány óta a kormányoldal a korábbinál is elszántabb keresztesháborút indított a gyermekvédelem frontján. Értem én, hogy dühítő, amikor a legperverzebb szarkavarók vádolják a Fideszt pedofíliával, miközben ennél alaptalanabb vádat aligha találhattak volna. De…..
G. Nagy László
2025.02.26 22:10:14
@Boldeone2:
"Most meg ezzel a mizantróp náci "g"- vel vagy egy platformon?"
Bárkivel, aki az igazságot fogalmazza meg.
"Most meg ezzel a mizantróp náci "g"- vel vagy egy platformon?"
Bárkivel, aki az igazságot fogalmazza meg.
G. Nagy László
2025.02.27 16:01:27
@Boldeone2:
"Valami megváltozott, az biztos! Egyre több ocsmánykodó barom kommentel itt, te meg pártfogolod őket!"
A valóság az, hogy soha semmiféle ráhatásom nem volt és nem is lesz arra, hogy ki jár ide, ki olvas, ki kommentel. De ha egy picit is figyelmes vagy, azt fogod látni, hogy egyedül az igazság érdekel. Simán beleállok a vitába egy kormánypártival is, ha bizonyos kérdésekben tévúton jár. Az előző poszt alatt például végig Wilhunttal vitázom, akivel a napi politika kapcsán egyébként gyakorlatilag mindenben egyetértünk.
Nem értem, hogy mit vársz tőlem. Nem fogok illemkódexet bevezetni. Képes vagy megvédeni magadat, ha kell. (Volt olyan blogposzt, ahol tucatnyi balos öntötte rám az átkait, s ti voltatok túlerőben. Az akkor nem zavart.)
"Lelked rajta, de szerintem nem megy jó irányba a blogod!"
Én csak azért felelek, amit írok. Ha abban hia van, úgyis jelzitek.
"Ez a blogposzt mondjuk éppen jól sikerült, de máskor meg valami implicit politikai téveszmét mindig beépítesz a témába ( woke- busterkedsés...)...Nyilván én meg túlreagálom...Ez woke téma kb. csak nektek fontos, hisztériakeltés"
Hosszú évek óta ezt játsszátok. A woke-téma nem is lényeges... Baszki, az USA alelnöke KIZÁRÓLAG a woke-túlkapásokról beszélt a müncheni biztonsági konferencián!!! Tényleg egy nem létező, periférikus faszsággal foglalkozna egy ekkora hatalmú ember egy ilyen plénum előtt???
"De, lássuk be, kevés az inspiráló, "filozófiai szintű" hozzászólás mostanában... A sárban birkózás megy, amit a szélsőjobb elvtársak kezdeményeznek... "
Lehet, hogy szerződtetek egy-két filozófust, hogy bérkommentejenek... Megnyugtatlak: ilyen tekintetben semmit sem esett a hozzászólások színvonala. A legtöbb kormánypárti kifejezetten értelmesen és világosan kommentel. Minimum annyira felkészültek, mint jómagam. Továbbmegyek: már-már ott tartunk, hogy a legelvetemültebb trollok is kerek mondatokban kommunikálnak.
Idomított Fókát nem sírom vissza. Ő maga volt a tömény rosszindulat. A mindenszarizmus megtestesítője, minden építő gondolat híján. Bálint sokkal értelmesebb, de ő továbbra is itt van köztünk.
"Valami megváltozott, az biztos! Egyre több ocsmánykodó barom kommentel itt, te meg pártfogolod őket!"
A valóság az, hogy soha semmiféle ráhatásom nem volt és nem is lesz arra, hogy ki jár ide, ki olvas, ki kommentel. De ha egy picit is figyelmes vagy, azt fogod látni, hogy egyedül az igazság érdekel. Simán beleállok a vitába egy kormánypártival is, ha bizonyos kérdésekben tévúton jár. Az előző poszt alatt például végig Wilhunttal vitázom, akivel a napi politika kapcsán egyébként gyakorlatilag mindenben egyetértünk.
Nem értem, hogy mit vársz tőlem. Nem fogok illemkódexet bevezetni. Képes vagy megvédeni magadat, ha kell. (Volt olyan blogposzt, ahol tucatnyi balos öntötte rám az átkait, s ti voltatok túlerőben. Az akkor nem zavart.)
"Lelked rajta, de szerintem nem megy jó irányba a blogod!"
Én csak azért felelek, amit írok. Ha abban hia van, úgyis jelzitek.
"Ez a blogposzt mondjuk éppen jól sikerült, de máskor meg valami implicit politikai téveszmét mindig beépítesz a témába ( woke- busterkedsés...)...Nyilván én meg túlreagálom...Ez woke téma kb. csak nektek fontos, hisztériakeltés"
Hosszú évek óta ezt játsszátok. A woke-téma nem is lényeges... Baszki, az USA alelnöke KIZÁRÓLAG a woke-túlkapásokról beszélt a müncheni biztonsági konferencián!!! Tényleg egy nem létező, periférikus faszsággal foglalkozna egy ekkora hatalmú ember egy ilyen plénum előtt???
"De, lássuk be, kevés az inspiráló, "filozófiai szintű" hozzászólás mostanában... A sárban birkózás megy, amit a szélsőjobb elvtársak kezdeményeznek... "
Lehet, hogy szerződtetek egy-két filozófust, hogy bérkommentejenek... Megnyugtatlak: ilyen tekintetben semmit sem esett a hozzászólások színvonala. A legtöbb kormánypárti kifejezetten értelmesen és világosan kommentel. Minimum annyira felkészültek, mint jómagam. Továbbmegyek: már-már ott tartunk, hogy a legelvetemültebb trollok is kerek mondatokban kommunikálnak.
Idomított Fókát nem sírom vissza. Ő maga volt a tömény rosszindulat. A mindenszarizmus megtestesítője, minden építő gondolat híján. Bálint sokkal értelmesebb, de ő továbbra is itt van köztünk.
G. Nagy László
2025.02.27 16:02:27

Egy évvel Magyar Péter megjelenését követően ismét egy Partizán-interjút láthattunk. Mintha egy pályafutás keretes szerkezete tárulna elénk: a kezdet és a vég. Gulyás Marci korábban kivégzett már néhány messiás-jelöltet. Fekete-Győr András számára nem termett sok babér azután, hogy a kirakatba…..
G. Nagy László
2025.02.17 01:47:12
@Boldeone2:
"Az állami hirdetésekre fordított közkiadásoknak szintén nyilvánosnak kell lenniük."
Ez az egy, ami valóban jogos. Nem néztem utána, de meggyőződésem, hogy Orbánék meg is felelnek ennek. Kínosan ügyelnek ugyanis a jogszerüségre. (És a transzparens állami kiadások mellett vannak transzparens pártkiadások, és kevéssé transzprens - magánpénzből finanszírozott - költések a hirdetések terén.)
"Az állami hirdetésekre fordított közkiadásoknak szintén nyilvánosnak kell lenniük."
Ez az egy, ami valóban jogos. Nem néztem utána, de meggyőződésem, hogy Orbánék meg is felelnek ennek. Kínosan ügyelnek ugyanis a jogszerüségre. (És a transzparens állami kiadások mellett vannak transzparens pártkiadások, és kevéssé transzprens - magánpénzből finanszírozott - költések a hirdetések terén.)
G. Nagy László
2025.02.17 12:39:44
@Boldeone2:
"Azok nem magyar költségvetési pénzek."
Még manapság is képes vagyok megdöbbenni rajtad.
A magyar költségvetés legyen szigorú és transzparens! Az isteni Bidenre és a demokratákra ez nem vonatkozik!
A magyar állam ne finanszírozzon semmiféle médiumot. Az amerikai állam nyugodtan finanszírozhatja a Telexet, a 444-et, meg a többit.
A magyarok hülyék. Hogy képzelik, hogy dönthetnek a saját sorsukról? Nekünk helytartó kell!
Trumpot is ugyanúgy elfogadod birodalmi vezetőnek, mint ahogy Bidenért lelkesedtél? Most akkor mi legyen?
"Azok nem magyar költségvetési pénzek."
Még manapság is képes vagyok megdöbbenni rajtad.
A magyar költségvetés legyen szigorú és transzparens! Az isteni Bidenre és a demokratákra ez nem vonatkozik!
A magyar állam ne finanszírozzon semmiféle médiumot. Az amerikai állam nyugodtan finanszírozhatja a Telexet, a 444-et, meg a többit.
A magyarok hülyék. Hogy képzelik, hogy dönthetnek a saját sorsukról? Nekünk helytartó kell!
Trumpot is ugyanúgy elfogadod birodalmi vezetőnek, mint ahogy Bidenért lelkesedtél? Most akkor mi legyen?
G. Nagy László
2025.02.17 22:28:31
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
"a jó édes kurva anyád lelkén te agyhalott!"
Anyám sosem nyújtott szexuális szolgáltatásokat pénzért. Már nem él, de próbáld az emlékét tiszteletben tartani, ha kérhetem.
"a jó édes kurva anyád lelkén te agyhalott!"
Anyám sosem nyújtott szexuális szolgáltatásokat pénzért. Már nem él, de próbáld az emlékét tiszteletben tartani, ha kérhetem.

Amikor véget ér egy kapcsolat, a férfiak többsége azzal vigasztalja magát, hogy ő aztán tényleg nem tehet semmiről. A valamivel nyitottabb elmével bírók úgy nyilatkoznak: kettőn áll a vásár. De csak nagyon kevesen képesek felismerni azt az elemi igazságot, mely szerint csaknem mindig a férfié a…..
G. Nagy László
2025.02.13 11:18:19
@Boldeone2:
"A srác tudja hogy elvesztette az authoritását, hogy papucs"
papucs = pincsikutya. Te is ugyanezt írod.
Én úgy vagyok a női dominanciájú kapcsolatokkal, mint a cigivel és a droggal. Tudom, hogy szar. De mindenkinek joga van hozzá.
"A srác tudja hogy elvesztette az authoritását, hogy papucs"
papucs = pincsikutya. Te is ugyanezt írod.
Én úgy vagyok a női dominanciájú kapcsolatokkal, mint a cigivel és a droggal. Tudom, hogy szar. De mindenkinek joga van hozzá.
G. Nagy László
2025.02.13 11:45:53
@Boldeone2: Világos. Nem kell olyan nőt választani, aki többre viszi és visszaél vele.
Egy egészséges férfi megteremti a maga egzisztenciáját. Tőlem az asszony kereshetne milliókat is, az én anyagi helyzetemen semmit sem változtatna.
Egy egészséges férfi megteremti a maga egzisztenciáját. Tőlem az asszony kereshetne milliókat is, az én anyagi helyzetemen semmit sem változtatna.
G. Nagy László
2025.02.13 17:10:52
@lac1:
"én utoljára kb 14-15 évesen kértem engedélyt bármire is. Sőt, nemhogy engedélyt, hanem beleegyezést is, igaz azért hetekre sem tűnök el, meg ha engedéllyel sem, de sehogy nem döntöm romlásba a döntésemmel a családot. És külön számlánk is van. "
Isten hozott a klubban. Pont így csinálom.
"én utoljára kb 14-15 évesen kértem engedélyt bármire is. Sőt, nemhogy engedélyt, hanem beleegyezést is, igaz azért hetekre sem tűnök el, meg ha engedéllyel sem, de sehogy nem döntöm romlásba a döntésemmel a családot. És külön számlánk is van. "
Isten hozott a klubban. Pont így csinálom.

Nem mindenki szereti használni az agyát. Nem is mindenki tudja. Sokaknak elég az, ha az Írás megmondja, mikor mit kell tenniük. Mi több, tömegek gondolják úgy, hogy ez Isten legfőbb funkciója: parancsokat osztogatni a hétköznapi létezés apró-cseprő ügyei mentén. Nem is tévedhetnének…..
G. Nagy László
2025.02.04 12:28:10
@Boldeone2:
"Egyedül Megadja Gábor üti meg az "irányadó" értelmiségi szintet."
Megadja jó srác, de messze nem az egyetlen. Valójában a Pesti Srácok összes újságírója nagyságrendekkel műveltebb nálam, miközben a balos firkászok elképesztően tudatlanok. Én azt látom, hogy az értelmiség jelentős része a mi oldalunkon jelenik meg. Tényleg csak a frusztrált és sértődött arcokat látom a másik táborban. Aki kiemelkedő intellektus - pl. Tölgyessy, Schiffer - az független mindkét oldaltól.
"Egyedül Megadja Gábor üti meg az "irányadó" értelmiségi szintet."
Megadja jó srác, de messze nem az egyetlen. Valójában a Pesti Srácok összes újságírója nagyságrendekkel műveltebb nálam, miközben a balos firkászok elképesztően tudatlanok. Én azt látom, hogy az értelmiség jelentős része a mi oldalunkon jelenik meg. Tényleg csak a frusztrált és sértődött arcokat látom a másik táborban. Aki kiemelkedő intellektus - pl. Tölgyessy, Schiffer - az független mindkét oldaltól.
G. Nagy László
2025.02.04 12:38:14
@Boldeone2:
"Amit Tamás Gazsi írt, annak egy részét még a kiművelt humán értelmiség sem értette...."
Egy idióta fasz komcsi volt. Nem több.
"A "filosz" az mindig ballibsi - zsidó tudomány marad... "
Lófaszt.
"Amit Tamás Gazsi írt, annak egy részét még a kiművelt humán értelmiség sem értette...."
Egy idióta fasz komcsi volt. Nem több.
"A "filosz" az mindig ballibsi - zsidó tudomány marad... "
Lófaszt.
G. Nagy László
2025.02.05 01:14:12
@Plotzinger Richard: Ezzel egyet tudok érteni. Még úgy is, hogy konkrétan a pokoltól ma már nem sokan tartanak. Van olyan ismerősöm, aki bevallotta, hogy ha nem lenne vallásos, sokkal kegyetlenebb lenne...
Itt az a kérdés, hogy miért tartja bárki többre az egyházi erkölcsi kódexeket a világi normáknál. Mindkettőt emberi elme szülte. Mindegyikben előfordulhatnak vitatható elemek. És itt legfőképp a baloldali progresszió őrülete a felelős. Egyszerűen azért, mert amíg permanens világforradalmat hirdetnek, amíg mindent el kell törölni, amíg az idióták a múlt elpusztításában látják a fejlődés alapját, addig mindez a hagyományt fogja felértékelni. Ha ilyen őrült a posztmodern, úgy ehhez képest minden jobb, amiben valami kapaszkodót találni.
Itt az a kérdés, hogy miért tartja bárki többre az egyházi erkölcsi kódexeket a világi normáknál. Mindkettőt emberi elme szülte. Mindegyikben előfordulhatnak vitatható elemek. És itt legfőképp a baloldali progresszió őrülete a felelős. Egyszerűen azért, mert amíg permanens világforradalmat hirdetnek, amíg mindent el kell törölni, amíg az idióták a múlt elpusztításában látják a fejlődés alapját, addig mindez a hagyományt fogja felértékelni. Ha ilyen őrült a posztmodern, úgy ehhez képest minden jobb, amiben valami kapaszkodót találni.

Először csak bohóc volt. Később maga lett az ördög. Mi több: Hitlerhez kezdték hasonlítgatni. Azután jött a hónapokig tartó, vágyvezérelt mantra: úgyse nyerhet... úgyse nyerhet... az nem létezik, hogy nyerhet. Miután mégiscsak nyert, következett az, hogy úgysem tud változtatni semmin. Hát…..
G. Nagy László
2025.01.28 15:01:51
@baalint1: Tényleg beszarok rajtad. Ez már nem is az agymosottság szintje. Most már úgy kommunikálsz, mint egy nyolcéves gyerek.
Először is: a szankció valamiféle büntetést jelent. Nyilvánvaló, hogy vannak jó és rossz szankciók. A halálbüntetés például rossz szankció. A kézlevágás is az. De a börtönbüntetés lehet helyes szankció, ha az illető bűnöző veszélyes a társadalomra.
Fura egy a gyerekes beszéd. Hitler hordott bőrkabátot? Akkor a bőrkabát rossz... Vagy egy még klasszikusabb példa: lehet ölni késsel? akkor a kés rossz... Nyilvánvaló, hogy a kés és a szankció esetében is egy ESZKÖZ-ről beszélünk csupán, melynek megítélése két dologtól függ: helyes-e a cél és hatékony-e az adott eszköz az adott célt elérendő.
Próbálj felnőni végre!
Először is: a szankció valamiféle büntetést jelent. Nyilvánvaló, hogy vannak jó és rossz szankciók. A halálbüntetés például rossz szankció. A kézlevágás is az. De a börtönbüntetés lehet helyes szankció, ha az illető bűnöző veszélyes a társadalomra.
Fura egy a gyerekes beszéd. Hitler hordott bőrkabátot? Akkor a bőrkabát rossz... Vagy egy még klasszikusabb példa: lehet ölni késsel? akkor a kés rossz... Nyilvánvaló, hogy a kés és a szankció esetében is egy ESZKÖZ-ről beszélünk csupán, melynek megítélése két dologtól függ: helyes-e a cél és hatékony-e az adott eszköz az adott célt elérendő.
Próbálj felnőni végre!
G. Nagy László
2025.01.28 17:28:19
@Boldeone2:
"A megélhetési válság pusztitó"
Ezzel szemben a valóság:
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://mandiner.hu/belfold/2025/01/duplaannyi-magyar-elegedett-ma-mint-tiz-eve-es-a-nyugathoz-kepest-sem-allunk-rosszul&ved=2ahUKEwi2-Ma16piLAxUTGRAIHTEtK8gQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw0gGoaF8063R5cFwKekqYYK
"A megélhetési válság pusztitó"
Ezzel szemben a valóság:
www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://mandiner.hu/belfold/2025/01/duplaannyi-magyar-elegedett-ma-mint-tiz-eve-es-a-nyugathoz-kepest-sem-allunk-rosszul&ved=2ahUKEwi2-Ma16piLAxUTGRAIHTEtK8gQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw0gGoaF8063R5cFwKekqYYK
G. Nagy László
2025.02.01 12:55:53
@lac1: Ez a klasszikus baloldali politika. Felelőtlenség a felsőfokon. Felélni mindent, azután megszorítások. A hazai idióták meg ennek tapsikolnak.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz