Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kontár lajos

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hibáink fel- és beismerése valamint az önkritikára való hajlandóság a személyiségfejlődés alapkövei, ezért kár, hogy nem minden embertársunk bír ezekkel a képességekkel. Nem így József, aki egy erőteljes önlemajmozással indítja levelét csak azért, mert nem bontotta ki a futár jelenlétében az átvett…..
kontár lajos 2018.05.28 15:31:26
-Miért nem szentelnek egy külön oldalt a kosár műveleteknél például, hogy tájékoztassák a vásárolókat a futár jelenlétében bontás fontosságáról? - Mert ezt írják máshol. (Nem néztem, de tuti van ÁSZF, Szállítási infok, Reklamációs oldal) Ahol senki nem olvassa el ugyanúgy, ahogy a kosárban sem olvas el senki egy ilyen hosszú szöveget. Meg nem is ott kell ilyen infóknak megjelennie.

-Miért nem hívnak fel kiszállítást egyeztetni, ahol szintén figyelmeztethetnének, hogy ilyen üzletpolitikájuk van és szigorúan jegyzőkönyvezni kell mindent? - Mert máshol figyelmeztetnek. Ez már nem oda való. Szállításkor már más dolgok élveznek prioritást, nem a szájbarágás. A szájbarágás ott történik, ahol szinte senki nem keresi, mert minek?

-Minek húzzák az időt, amikor minden információt megadtam nekik ami tőlem telt és egy válaszra se méltatnak? - Mert a futárral való kommunikáció is időbe telik. Van bizonyos idő szerződében szabva, mennyi ideig kell választ adniuk a panaszra, mennyi ideig kereshetik a csomagot, mielőtt azt elveszettnek nyilvánítanák. Mire kiderül melyik depó érintett, mire a depó választ ad, mind idő. Nem a posztolónak van egyedül problémája, mindegyikkel foglalkozni kell. Van, ami gyorsabban megoldható és van, ami nem.

-Attól, hogy csomag sértetlen a berendezés még lehet rossz és ki vagyok én, hogy ránézésre megmondjam, hogy ez bizony rossz lesz! Be kelett volna kapcsolnom a futárral közösen, hogy lássam a hibát, egyszerűen ez nem életszerű. - Ahogy a jogi szabályozás sem életszerű. Olyan dolgokat követel a kereskedőtől, amik irreálisak.

-Amikor átvették a TV-t a Samsungtól ők kipróbálták, hogy jó és működőképes? - Erre sem idejük, sem kapacitásuk nincs. Sőt, akkor az a termék már bontott, így újként el sem adható. Ők kereskednek vele, nem próbálgatják.

Április 10.-én kaptam egy emailt, hogy a megrendelésem átadásra került a futárszolgálatnak.... Semmi telefonhívás, semmi kiszállítási dátum egyeztetés??? - Pár kérdéssel feljebb az volt a probléma, hogy húzzák az időt! Ha meg nem küldik, amilyen gyorsan lehet, az lenne a baj. Alapértelmezés szerint amit lehet küld mindenki, amilyen gyorsan tud. Ha máskorra kéri a kézbesítés a vevő, van lehetősége ezt jelezni. Figyelembe fogja venni a shop. Az, hogy a posztoló pont akkor betegedett meg - szomorú, de egyéni szociális probléma. Az élet megy tovább, vagy álljon meg a világ, és várja meg, hogy mi lesz vele? Majd utána visszatérhet minden a normál kerékvágásba. Folytathatja mindenki a dolgát? De addig....

Most komolyan elvárják 2018-ban, hogy feladják a csomagot random nap, aztán majd lesz valami? Bejelentem a munkahelyemen, hogy holnap nem jövök mert csomagom jön, vagy visszarohanok nyaralásról? - Mostanában jobb helyeken már a termék adatlapján írják, mikor várható a kézbestés (igaz hitelbírálatot ez nem feltétlenül tud figyelembe venni), de tervezhető a csomag átvétele. A túlzást sem értem. Ha valaki nyaralni készül és akkor rendel TV - t, az meg is érdemli ha emiatt fog szívni. Ez nettó hülyeség. El kell halasztani a TV rendelést szabadság utánra, mert addig úgysem kell. Illetve ahogy a poszter is megoldotta, mivel 2018-t írunk, olyan hihetetlen dolgok is léteznek, mint a csomag átirányítása.
Aki nem ismerné, az itt tájékozódhat a posztban mószerolt Flixbusról. Röviden annyit érdemes tudni róla, hogy egy német alapítású cég, gyakorlatilag a fapados légitársaságok üzleti modelljét lemásolva indított távolsági buszjáratokat, ami az online check-in és társai megjelenése mellett a kényelmi…..
kontár lajos 2018.05.25 12:36:56
@KaTe: igen, pontosan így, korábban valószínűleg lehetett, de nyilván ez is bevételi forrás. Semmilyen valós teher nincs, csak adminisztrációs, amiért lehet pénzt kérni. Ez az üzleti modell éppen az ilyen figyelmetlenségekre/megoldandó problémákra épül. Az emberek figyelmetlenek és ők ezt maximális mértékben - vagy azon túl - kihasználják. A normál áru jegyeknél sokkal alacsonyabb jegyárakból nem csak hasznot termelni nem lehet, de még működni sem. Ahol magas (normál áru) a jegy ára a módosítást megoldják ingyen és minden jegy ugyanannyiba kerül. Nem adnak el ugyanoda, ugyanakkor,ugyanolyan jegyet két különböző áron. Valamit, valamiért.
A rendszerrel való k*** arra értettem, hogy ugyanazt akarta megvásárolni két személynek, ugyanarra az útra, ugyanakkorra. Normál esetben ezt egyszerre veszi meg az ember, egy vásárlással. De így csak 1000 Ft kedvezményt tudott volna felhasználni, mert egy vásárlásra ennyit lehet. Ám adódott egy vélt előnyszerzési lehetőség, amit próbált kihasználni, de a szolgáltató erre is felkészült, mert nem a saját maga ellensége. Ezért (2 * 2790) - 1000 = 4580 helyett eladta a jegyeket (2790 - 1000) + (4390 - 1000) = 5180-ért.
kontár lajos 2018.05.28 09:51:09
@diszkriminans: ott a pont. Igaz. Rosszul fogalmaztam. Köszi
Olvasónk egy helyre kis konspirációs elmélettel jelentkezett nálunk. Szerinte a GLS futárok mobiltelefonellátottságával függ össze, hogy egyszer sem értesítették a csomagja érkezéséről, miközben a pakk 17 napot töltött az alsónémedi GLS bázison, mielőtt visszautazott volna Londonba a feladóhoz. Hogy…..
kontár lajos 2018.05.15 15:27:38
A GLS olyan szolgáltatást nyújt, amilyet a feladó megrendel. Mi kifizetjük a Flex-Deliveryt. 3 kézbesítési kísérlet, ha szükséges. Előtte email, SMS és telefonos értesítés. Fehér holló szinten előfordul valóban, hogy nem tudja/akarja elérni a futár a címzettet, de 98% - ban megtalálják a címzettet. Ezt mi kérjük, ezért mi fizetünk, ezt a GLS teljesíti.

A kézbesítési sikeresség 4 országba a GLS-en keresztül mintegy 93%. Elutasított csomagok aránya mintegy 5-6% mind utánvétes, természetesen. Ebből következik, hogy 1% problémás - futár hibája, rossz cím, telefonszám, stb. Ez elenyésző, ha figyelembe vesszük a küldött mennyiséget. Havi szinten bő 20 ezer csomag.

2500,- Ft nem sok pénz onnan, ide. Ebbe szvsz nem fér bele ez a szolgáltatás, illetve nem tudom egyáltalán kínálják-e GB - HU között ezeket a szolgáltatásokat. Csomagszám van azonnal, mikor a csomag feladásra kerül, nem kell rá egy napot várni. Sőt, ha tömeges feladás van, akkor csomagszám már azelőtt van, hogy arról a GLS egyáltalán tud. Ezért mi sem küldünk értesítést azonnal a csomagszámról, mert az emberek azonnal nézik, és szeretnek zaklatni minket és a GLS-t is, hogy nem lehet látni a csomagot, milyen idióták vagyunk, hogy olyan számot küldünk, ami nem létezik. Hiába írjuk hogy a következő nap hajnali óráitól követhető a csomag - ami nem egészen igaz, mert már a feladás napján 20-22 órától is követhető.

Nekünk is jelezték páran, hogy szerintük nem túl jó futárszolgálatot választottunk, de amíg a GLS a csomagok 93%-t kézbesíti, szerintünk jók. Évek óta velük dolgozunk.
Nóráék különösen szerencsétlenül jártak egy alapvetően technológiai ugrásnak szánt Asus laptoppal. Az eset szerencsétlen voltát pedig egyáltalán nem kompenzálja, hogy ennek kapcsán az egész család megismerkedhetett a refurbizált kifejezéssel, ami azon túl, hogy ritka szép bizonyítéka annak, ahogy a…..
kontár lajos 2018.05.05 18:25:31
@Tele Maus Nonprofit Consulting:
nekem ez nagyon nem világos. Miért definiálnák a fogyasztót két definícióval? Illetve kicsit utána olvasva annak, amit írtál:
a)6 fogyasztó: az önálló... stb. - ahol a "6" felső index "6" - magyarázata:
A 2. § a) pontja a 2015: CCXXV. törvény 27. §-ával megállapított szöveg. (njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.338589#foot6) - itt pedig jön a csavar, a 2015. évi CCXXV. törvény nem hatályos (njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=193176.331191). Tehát elméletileg ez a definíció, amit idéztél nem érvényes.
Továbbá Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) kimondja (eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex%3A32013R0524):
"4. cikk
Fogalommeghatározások
(1) E rendelet alkalmazásában:
a) „fogyasztó”: a 2013/11/EU irányelv 4. cikke (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott fogyasztó;"
ha megkeresem a "AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2013/11/EU IRÁNYELVE (2013. május 21.) - t" (eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013L0011&from=EN) abban a 4. cikk, ami a 524/2013/EU rendelet szerint a „fogyasztó” fogalmát meghatározza, azt írja:
"4. cikk
Fogalommeghatározások
(1) Ezen irányelv alkalmazásában:
a) „fogyasztó”: bármely természetes személy, aki nem kereskedelmi, üzleti vagy szakmai célból jár el;" - tehát nem jogi személy, vagy bármilyen vállalkozás, társasház.

Hogy van ez?
kontár lajos 2018.05.05 18:28:13
Még egyszer, mert a zárójelek a linkek végén zavart okoznak a téridő kontinuumban:

@Tele Maus Nonprofit Consulting:
nekem ez nagyon nem világos. Miért definiálnák a fogyasztót két definícióval? Illetve kicsit utána olvasva annak, amit írtál:
a)6 fogyasztó: az önálló... stb. - ahol a "6" felső index "6" - magyarázata:
A 2. § a) pontja a 2015: CCXXV. törvény 27. §-ával megállapított szöveg. (
njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.338589#foot6 ) - itt pedig jön a csavar, a 2015. évi CCXXV. törvény nem hatályos (njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=193176.331191 ). Tehát elméletileg ez a definíció, amit idéztél nem érvényes.
Továbbá Az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) kimondja (eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex%3A32013R0524 ):
"4. cikk
Fogalommeghatározások
(1) E rendelet alkalmazásában:
a) „fogyasztó”: a 2013/11/EU irányelv 4. cikke (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott fogyasztó;"
ha megkeresem a "AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2013/11/EU IRÁNYELVE (2013. május 21.) - t" (eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013L0011&from=EN ) abban a 4. cikk, ami a 524/2013/EU rendelet szerint a „fogyasztó” fogalmát meghatározza, azt írja:
"4. cikk
Fogalommeghatározások
(1) Ezen irányelv alkalmazásában:
a) „fogyasztó”: bármely természetes személy, aki nem kereskedelmi, üzleti vagy szakmai célból jár el;" - tehát nem jogi személy, vagy bármilyen vállalkozás, társasház.
Hogy van ez?
kontár lajos 2018.05.05 21:08:46
@Tele Maus Nonprofit Consulting: Köszi a választ! Azért érdekel ennyire, mert ilyesmivel foglalkozok jómagam is. Online kis- és nagykereskedelemmel, hogy finomabb legyen, határokon átnyúlóval is. Ezért érdekel a téma, mert a mi vásárlóink legalább 97,5 % - ának jogász a családjának legalább a 75%-a és a vásárlóink mintegy 95% ő maga a jogász.

Nálunk a "rend" az, hogy ha a számlán jogi személy a vevő (Kis Pista EV, Bt, Kft, xRt) nincsenek fogyasztói jogok. Ami sok esetben fáj nekik, mert megveszi cégre - akár ÁFA nélkül is, ha ÁFA fizető akkor ugye tőlünk nettó áron kapja, az ÁFA-t intézi a vevő - de saját maga használja. A rendeléskor azért sír, mert szerinte magas a szállítási díjunk, de ha már reklamációra kell küldenie valamit, tud sírni, ha kiderül mennyiért hoznák el tőle hozzánk, és csodálkozik, hogy tudjuk mi megoldani olyan olcsón, amit még korábban soknak tartott.

Ha Kis Pista a számlán a vevő, de ő a Kis Pista Kft. tulajdonosa/ügyvezetője és kölcsönadja a Kft.-jének, nálunk ő még mindig Kis Pista fogyasztó.

Fogyasztó/nem fogyasztóra szép példa 2018 januárjából, ami még 2017 karácsonya előtt kezdődött. Csókát megjegyeztük, majdnem meg is sajnáltuk, de balek és igazi seggfej volt. Kellett neki 3 db Samsung tablet, darabja nettó 550+ EUR volt (kb. 150 EUR az utána fizetendő ÁFA – így kiszámolta, hogy egy tablet majdnem ingyen lesz). Legalább 9-10 alkalommal hívott. Nettó számlát akart, rendben lesz-e, mehet-e nettó áron. Tuti annyi lesz, stb.? Megadta egy Zrt. számlázási adatait, adószám stimmelt, mehetett nettó áron. El is jutott hozzá. Minden simán ment. Majd január végén hív, hogy küldené vissza a tableteteket. Elállási jogra hivatkozva. Mondtuk neki, írja meg, ahogy kell. Itt még nem tudtuk, ki az emberünk, mert olyankor viszonylag sok elállás van. Nagy nehezen megértette, hogy szóban nem ér el semmit, írásban jelezze elállási szándékát. Jön a mail. Láss csodát! Zrt. akar elállni a szerződéstől. Megírtuk neki, ez nem fog menni. Nincs elállási joga, és ha lenne is, már túl vagyunk a 14 napon. Elutasítottuk. Aztán jöttek a hívások. Kiderült ők is ügyvédek a családban, szinte mindnyájan, szerintük 30 nap van elállni a szerződéstől, bárkinek. A 30 napon szintén túl voltunk, de ha ha 30, akkor 30. Csak azt tudtuk mondani, amit korábban is. Aztán jöttek a fenyegetések. Majd ő eljön és azt is megbánjuk, hogy megszülettünk, ilyen-olyan laposra ver, stb. Voltunk mindenféle szarháziak. Jó magyar szokás szerint ő feljelent, mindenkit. Aztán jött a következő fázis, sírt a telefonba, hogy most mi lesz vele? Neki erre nincs pénze. Kiderült, hogy a Zrt. – nél valami „országos cimborája” dolgozott, aki „okosba” intézte neki, valami kollégájával, de a Zrt. nem tudott róla, a könyvelés a számlát visszadobta, mert hozzájuk tablet nem került, és nem is volt ennyire egyáltalán szükségük. Madarunk pedig még két haverjának is intézett 1-1 darabot, mert ha már lúd, akkor az legyen kövér. A tabletek hozzánk vissza nem kerültek. A koma felől nem hallottunk azóta sem, sajnos nem tudjuk mi lett a mese vége…. Volt 3 szép napjuk a kollégáknak és nekem is. Csak azt nem értjük miért nem 10 - t vett?
Hogy van-e élet a halál után, azt nem tudjuk, de hogy a Homár elmúlt időben produkált tetszhalottsága csak átmeneti állapot, az biztos. Sajnos az élet kicsit átrendezte a prioritásokat és a lehetőségeket, sőt, ez még 1-2 hétig így is marad, de aztán búcsút intünk a hektikus frissülésnek, és…..
Őszinte leszek, nem vagyok a startupok nagy rajongója. Nagyon sok próbálkozást láthattunk már az évek során, de hamar a lista végére érnénk, ha el kellene kezdenünk összeírni az indulásuk után 1-2 évvel később is fennálló próbálkozásokat. Talán a szkeptikus hozzáállásom miatt is lepődtem meg azon,…..
kontár lajos 2018.02.05 11:03:08
@Endre Kis: én is használom, bár igaz a kínai testvérét és valóban jó. Lehet az ing bármennyire megfelelő hosszúságú, ha leülsz, felállsz, hajlongsz, mozogsz az is mozog és ki is húzódik a nadrágból. Ezzel azonban mindig ott van, ahol lennie kell.
A Bárdi Autó Zrt. idehaza az egyik legjelentősebb autóalkatrész hálózat. Nagymúltú, jónevű cég. Alapítója, a Monarchia első alkatrész-katalógusát 1905-ben kiadó Bárdi József vélhetően nem lenne büszke az alábbi panaszkezelésre. Sziasztok! Egy érdekes garanciális hozzáállásba futottam bele…..
kontár lajos 2018.01.17 14:33:02
@Tikakukac: nem, itt nem erről van szó. Ha a poszter a Bárditól vette volna akkor erről lenne szó, és igazad van. Felesleges. Ám itt a poszter fogyasztóként vett egy autót az XY autókereskedőtől - amibe XY vett a Bárditól egy akkut. Ami történetesen elromlott. Poszter és Bárdi egymással nincsenek jogviszonyban. Nagyon sarkítva írok:
kontár lajos 2018.01.17 15:23:08
@Tikakukac: értelek. Vagyis úgy érzem. Persze, igazad van. Sok mindenben. Neked, mint garanciális szerviznek mindegy kitől jön a munka, a gyártó vagy az a fél, akin a bizonyítási kényszer van fizeti a munkád. Így is kell lennie. Ezt az akkut, ha a te szervized körébe tartozik fogadod XY-tól és Bárditól is, de még a posztertől is? Viszont XY és Bárdi között nem fogyasztó szerződés jött jött létre, ezért a bizonyítási kényszer XY - n van, hogy az akku rossz volt. Bárdi és poszter között fogyasztói szerződés jött (volna) létre, így a bizonyítási kényszer Bárdin vagy. Mindenhogy költsége származik abból, ha bevizsgálsra kerül a sor. Kivéve, ha XY reklamál nála, mert akkor XY - nak származik költsége a bevizsgáltatásból.
Krisztián rendelt egy Gillette pengecsomagot, és levele szerint kapott egy wannabe Gillette-et.  Nem örült. Nem győzzük elégszer mondani, hogy a neten mindenfélét árulnak mindenféle helyeken. Ami a webshopok szerencséje, az a mienk is: könnyedén szerezhetünk információkat boltokról, termékekről,…..
Futárszolgálat témakörben a legáltalánosabb panasz az, hogy a futár ígéri, hogy jön, de soha nem érkezik meg. Ennek komplementeresete, amikor jön a futár, csak épp nem szól róla, így a végeredmény pont ugyanaz: csomag és gazdája nem találkozik. Attila esete meglepő módon egy harmadik verzió a…..
kontár lajos 2017.12.02 21:09:14
@Fődíszpinty: közel jársz a tippel az igazsághoz. Ezrelékben fejezhető ki a szám, és az igen kicsi. Igaz mi nem küldünk rettentő mennyiségű csomagot (évi 175-180 ezret, de azt 4 országba). Ennyiből néhány 10 - nincs 100, de talán még 50 sem, de számoljunk ötvennel a végén majd - az olyan eset, ami a tudomásunkra jut, és kifejezetten a futár hibája a kézbesítéssel a probléma. Természetesen több csomagnál több a hibalehetőség. Főleg amikor hirtelen megnő a mennyiség. Húsvét (bár itt nincs nagy ugrás, de érezhető), novemberi akciók, karácsony. Ilyenkor alkalmi/kisegítő futárok is vannak, és még így is akkor a mennyiség, hogy nem győzik. Becsúszhat a hiba. Természetes dolog. Bár lehet, sok eset nem is jut a tudomásunkra. Ja, neeem, nem lehet! Mert a vevő azonnal reklamál, úgyhogy megtudjuk.
Azonban minden éremnek két oldala van. A vásárlók hibái is megérnének egy misét. Ők is hibázhatnak, természetesen. Ahogy mindenki más. Ezért (is) van az ügyfélszolgálat, hogy segítsen. Erre a csomagmennyiségre vetítve az ügyfélszolgálatokra (még mindig 4 ország számai) érkező kérés a vevőktől arra vonatkozóan, hogy:
- rossz telefonszámot adott meg a vevő, javítsuk
- rossz címet adott meg a vevő, javítsuk
- fordítva adta meg a számlázási / szállítási címet
- nem azt rendelte, amire gondolt
- elnézte a színt, típust, méretet, anyagot
normál időszakban napi 1-2, most karácsony előtt napi 5-7.
Ez még a jobbik eset, amikor rájön a vevő és javíttatja, mert sokszor sajnos csak a UPS/DHL/GLS - től kapunk hírt arról, hogy nem tudják kézbesíteni a csomagot, mert hiányos a cím (házszám lemaradt, nincs olyan utca azon a településen/kerületben, rossz az irányítószám). Sokszor csak akkor derül ki a hiba, ha átvette, kibontja, látja.
Az meg megint külön fejezet, hogy hogyan adja ezt elő aki hibázik. Van aki belátja van aki természetesen mást hibáztat. Mindhárom oldalra igaz (mi, futár, vevő). A legkreatívabbak szvsz a vevők. A kedvenc, amikor azt mondják, hogy amikor másoltuk a címet, mi írtuk el. Másoláskor eltévesztettük az előhívót a telefonszámában. Komolyan gondolják, hogy egyenként írjuk át a címeket, mi azt másoljuk? Nemá'!
Most ez jobban kijön, mert az is vásárol neten, aki nem szokott. Elég odafigyelni és akkor jobb esély van rá, hogy probléma nélkül megkapja a csomagot. Mi is próbálunk figyelni, hogy minél kevesebbet hibázzunk, mert sajnos nálunk is előfordul, hogy más szín/anyag/típus kerül a csomagba. Sajnos... De a címet és a telefonszámot nem másoljuk. Azt úgy hagyjuk, ahogy a vevő megadja ;)
Visszatérve a számokra. Futárszolgálatok, a vevők és (ez most fokhagyma szagú lesz) a saját hibáinkat a statisztikák szerint ezrelékben fejezhetjük ki. A mi esetünkben vegyük a kisebb számokat:
Kb. 175.000 csomagból 50 a futár hibája miatt nem kerül kézbesítésre. Az 0,028% azaz 0,3 ezrelék. A mi oldalunkról hasonló ez a szám, de a magunk hibáit jobban látjuk. 100 saját hibás csomag van évente. Az 0,057% vagy 0,6 ezrelék. Vevői oldalról 11 hónapig vegyünk napi 1 "hibát" és decemberben karácsonyig napi 6-t (a négy országban). Ez kb 330+140= 470 - ami a 175.000- nek a 0,28 százaléka, vagyis megközelítőleg 3 ezrelék.
A futárcégek virágkorukat élik a webshopoknak és a Magyar Posta rossz hírének köszönhetően, még úgy is, hogy sok a rossz tapasztalat velük. Annyiban védeném őket, hogy ez simán hibaszázalékban is összefügghet a megnövekedett forgalommal. Ahogy nekem az is belefér, ha a futár  a GPS korában nem…..
kontár lajos 2017.11.23 12:43:59
Nem vagyok sem TOF, sem más futár alkalmazottja, de kapcsolatban voltunk velük és nem a kért szolgáltatás minőségéért váltottunk más szolgáltatókra. Az én tapasztalataim alapján a poszter kérdéseire a válaszok:

- Az, hogy csak a ház elől hívnak fel amikor a csomag megérkezett.... - ez tisztán a feladó sara. Ha ő nem kéri az extra szolgáltatást (email, SMS, telefonos értesítést - ezek közül mindegyiknek van X felára), akkor ilyet nem küld a futárszolgálat. Ilyenkor olcsó a kézbesítési díj, és ahhoz mérhető a szolgáltatás színvonala.
- Az, hogy egy futár nem talál egy címet, vagy sok munkája van... - ezzel tökéletesen egyet lehet érteni. Kis kiegészítés, hogy amíg alacsonyak a díjak, addig a munkát elvégzőknek kevés pénz jut. Amíg kevés pénzért dolgoznak, nem lesznek túlmotiválva, de az elvárások magasak.
- Az, hogy egy csomag elvész a rendszerben megbocsájthatatlan... - a világ nem tökéletes, mindenki hibázik. A küldött mennyiséget figyelembe véve az elveszett vagy megsérült csomagok aránya tapasztalataim szerint elhanyagolható. Ha mégis megtörténik, "kártérít" a futárszolgálat.
- Az, hogy valótlan információra hivatkoznak - a feladó visszahívta a csomagot ... ez valóban gázos.
- Az is megfordult a fejemben, hogy a csomag késleltetése vagy visszaküldése ... - szvsz ilyen piti bosszúra sem energiájuk, sem idejük. Egyszerű emberi vagy rendszerhiba, ami előfordul. Bárkivel
- Nagy rosszindulattal feltételezhető lenne az is, hogy mivel promóciós küldeményről van szó... - a csomagkövetés olyan szigorú, amilyet a feladó kér és amilyet meg is fizet.
kontár lajos 2017.11.23 15:06:55
@SenkiAkiAlfonz: hajlandó lennél megfizetni ennek a díját? Mert a 0/790/990/1490 Ft árú szolgáltatásba ez nem fér bele. Ha igényes vagy, fizesd meg az igényeidet. Megoldják ezt is, de lehet 5990,- Ft lesz a szállítás díja - ami nem versenyképes. Sok muzsika - kevés pénzért?

Nálunk is jelzik a vásárlók ezen igényeiket, de nem fér bele a díjba. Illetve, ha rákérdezünk, hogy hajlandó lenne-e megfizetni a felárat, a válasz csak annyi, hogy természetesen nem.

Ugyanez a kártyás fizetés a futárnál. Annak a díja lehet akár brutális 5-7% a fizetendő összegből. Ez nem minden shop árrésébe fér bele. A vásárló meg természetesen nem szeretne ennyivel többet fizetni, csak a szolgáltatást kéri.
Az HBO Antenna Hungáriával kötött szerződése 2016. november 30-án megszűnt, így aztán december 1-től a Westworld-rajongó előfizetők bizony hoppon maradtak. Csaba nem tétovázott sokat, egyszerűen lelépett a UPC-hez, aminek rövid távú hasznaként nézhette tovább a…..
kontár lajos 2017.11.02 11:57:39
@Terézágyú: szvsz ez, csak nem sikerült tartani a fonalat a kommentben. Harmadik és első személy keveredik... Elnézést!
kontár lajos 2017.11.02 12:40:03
@bolhaszandál: Tehát ahhoz, hogy HBO - ja legyen valakinek NEM feltétlenül kell Családi csomag. Elég VAGY Alapcsomag VAGY Családi csomag. Azt viszont bevallom, hogy a matekhoz nem MinDig értek.
Szegény Istvánnak egy különösen sikeres vásárlásba sikerült belefutnia a Vodafone-nál: kényelmesen, online módon vásárolt tabletje először csak egy tetemesebb mobilnet számlaelőleget hozott magával ajándékul, hogy aztán végül egy elhúzódó, macerás offline…..
via GIPHY Mikit a pukkasztott nulla számba menő kényelmi- , átvételi- és egyéb díjak akasztották ki. Némileg érthető is, tök logikusnak hangzik, hogy "Ha 1300 Ft a szállítás és nincs személyes átvétel ingyen, akkor egy doboz gyufára 1330 Ft-ot írjanak ki, ne 30-at.". Vagy nem?  Sziasztok, Ez az…..
kontár lajos 2017.09.07 16:57:21
@commentes nikk: az "átvételi díj" átvelenként egyszer fizetendő. Rendelsz 5 db á 5000,- Ft/db terméket. A fizetendő összeg 5 x 5000 Ft + 1 x 350 Ft = 25350,- Ft lesz. Tehát nem igaz, hogy 5350 - ért adja az árut. Ez esetben 5070,- Ft lesz darabja. Azt, hogy ki mennyit keres nem az ő problémája, de lehet ahhoz, hogy egyáltalán fizetni tudjon az alkalmazottjának kell ez a díj. Ahogy korábban is már megénekelték itt, előre jelzi, hogy ez a díj van. Ha nem tetszik, mész máshova.
kontár lajos 2017.09.07 16:59:46
@commentes nikk: ha tudnád, mennyien nem figyelnek oda az ilyesmire.... Sokan nem látnak tovább az orruknál, és - elnézést a kifejezésért, de - igénylik, hogy hülyének nézzék őket.
kontár lajos 2017.09.08 13:04:29
@commentes nikk: ez így van. Van, aki ezt elvből elutasítja, és megy máshova - szíve joga és van, aki kifizeti. Amíg van, aki kifizeti, lesz is ez a díj. Ha nem lesz, aki kifizesse, kitalálnak mást. Van ennek még több oldala is, de nem kell, hogy megértse mindenki, sőt! A szabad akarattal rendelkezők azt csinálják amit szabad ;) Csak egy ilyen pl. a személyes átvételre foglalt áru, amit a megrendelő nem vesz át. Amíg ő foglalja, a kereskedő nem tudja másnak eladni. Ezt a "kockázatot" is meg kell valakinek fizetnie, és a kereskedő nem akarja, és nem is fogja. Úgy, ahogy a vevő, a kereskedő sem a saját pénztárcájának az ellensége. A választás lehetősége adott, megveheti tőle vagy mástól is, más feltételek mellett.
Bár hétköznapi értelemben az a fogyasztó, aki megvásárol egy terméket, nem árt tudni, hogy a fogyasztóvédelmi törvény szemében a fogyasztó veretes fogalmazással: természetes személy, magyarul nem vállalkozás, így a céges vásárlásokra nem vonatkozik a szigorúbb, a fogyasztókat jobban védő…..
kontár lajos 2017.09.05 18:05:00
@dr. jenőke (jenőke): szvsz a PTK nem szabályozza a jogi személyek közötti szerződéseket. Ill. "6:79. § [Fogyasztóval szembeni többletkövetelés szerződéses tartalommá válása]" - a történetből hiányzik nem hiányzik más, csak a fogyasztó.