Adatok
gapinthebreath1
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Vau küldött nekünk egy elég bevállalós kis írást, amit ugyan a saját blogjára tett fel először, de aztán felajánlotta népgazdasági hasznosításra, vállalva a kommentelők általi szétszedést is, azzal a felkiáltással, hogy "Nem gond, az interneten mindenki baromi okos :) Legalább kevesebb ilyen balfék…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Sajnos hiába ismerte volna az INCOTERMS-t ebben az esetben, akkor is megszívta volna.
Röviden: Kínából csak FOB (feladó kikötői) paritással szabad vásárolni.
Ha mégis leszállítva szeretnél venni, a fenti szívást azzal tudod csak kikerülni, hogy nem elég leszállított paritásban megállapodnod, hanem:
- ez a paritás DAP Budapest kell legyen;
- A DAP Budapest paritást rá kell vezettetni a B/L-re (konténer fuvarlevél)
Hosszabban: Ha CIF Budapestben állapodsz meg, akkor az érkeztető kikötőben azzal az érveléssel fognak lehúzni, hogy a CIF egy kikötői paritás, és értelemszerűen, Budapestnek még nincs kikötője, így marad pl. Koper, és addig van fizetve minden.
A kínai sok mindent megígérhet, kérdés, ebből mit tart be, mindent ellenőrizni kell. Mint pl. én DAP Budapesttel vásároltam, és már az elején tomboltam, hogy miért van CFS a B/L-en, a kínaim emailben biztosított, tuti minden, amikor megérkezett Koperbe a cucc, rögtön olyan költségszámlát nyújtottak be, ami 2x annyi, mint FOB-ról a teljes szállítási ktg. Nekem sikerült végigvernem a kínain, hogy elintézze, de ha a B/L-en nincs rajta a DAP Budapest, nagy szopóból indulsz.
A legjobb FOB-on vásárolni, akkor van itt egy magyar szállítmányozód, akivel van egy tiszta megállapodás, reménykedik a további megbízásokban, és ő felel mindenért. Ekkor nem olyan szállítmányozóval kell vitatkoznod, akit nem is te bíztál meg, hanem valahogy ügynökként belekeveredett, és egyetlen érdeke, hogy téged egy alkalommal komolyan le tudjon húzni.