Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Cernusco Ridge

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ugyan a tanárok életpályája anyagi téren az elmúlt néhány évben talán egy kicsit vonzóbb, mint előtte, de ez sem jelent többet annál, minthogy kb 20 évvel le vagyunk maradva egy nyugati országtól. A tanári kezdő fizetés itthon, feltételezve, hogy egyetemi/mesterképzéssel…..
Cernusco Ridge 2018.11.11 09:39:19
@zenitó:

Képzelted már el a napodat 20-30 sajtkukaccal? Készítettél már elő egy osztálynyi elsős füzetet írástanuláshoz?

Képzelted már el az órára készülést úgy, hogy akkor a feladatgyűjteményből ott az a 8-15 feladat, majd megcsináljuk? Amit nem dolgoztunk fel órán, azt majd elolvassák (és megtanulják) a tankönyvből?

Mert én láttam is ilyeneket.
Ez a blog eddig egy történet mesélés volt. A történet folytatódni fog, azonban néha meg kell állni, körülnézni, aktuális dolgokon elmélkedni, vagy éppen véleményt mondani. Gyakran gondolkodok azon, hogy a jelenlegi körülmények között lehetséges-e minőségi munkát végezni. A saját elvárásaimnak sem…..
Cernusco Ridge 2017.09.10 10:24:25
Mérhetőségi alapelképzelések, ha nem gondolkodunk rajta sokat:

- Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás:
dokumentumok begyűjtése (diplomák, tanfolyamok) vagy az igazgató lefeleltet :)

- Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése:
gyönyörű dokumentumok készítése (tanmenet, óraterv)

- Pedagógiai folyamatokhoz, tevékenységekhez kapcsolódó önreflexiók
remekbeszabott dokumentumok készítése

- A tanulás támogatása
nem kell hozzá dokumentumot készíteni (mert az óratervben, tanmenetben, fejlesztési tervben benne van)

- A tanuló személyiségének fejlesztése
fejlesztési terv és reflexió a végrehajtása után, alatt = szépséges dokumentumok készítése

- Az egyéni bánásmód érvényesülése
Reklamáló szülők száma alapján jól mérhető (az ő gyerekével miért nem úgy bánnak, mint a másikéval?)

- Sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel
küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel, tanulóval együtt történő sikeres
neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség:
Dokumentum a felkészültséghez szükséges tanfolyam elvégzéséről...

- A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés
Tartalmas dokumentumokban leírjuk, mit teszünk ezek érdekében (plusz a tanmenetben és néhány más dokumentumban benne vannak ezeknek elemei)

- Nyitottság a különböző társadalmi-kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység:
Fordított arányban áll a nemzetiségi, vallási okokból reklamáló szülők számával (és ezt az igazgató dokumentálhatja)

- Osztályfőnöki tevékenység
Egyszerű, mert rengeteg dokumentumot írhatunk a szülői kapcsolattartásról, a gyerekekkel való elbeszélgetésekről

- Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos
értékelése, elemzése:
Fejlesztési terv, tanmenet és erre írt reflexiók...

- Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás
minden folyosói beszélgetésről dokumentáció majd reflexió készítése

- Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért
továbbképzések elvégzéséről dokumentumok...
esetleg nyilatkozat, hogy vállalom ezekért a felelősséget

A mérhetőség szépsége ott kezdődik, hogy nemcsak mennyiségre, hanem minőségre és objektíven szeretnénk mérni. Pontosabban a tantestület által is objektívnek elfogadott módszerekkel. Még pontosabban: a tantestület minden tagja által objektívnek elfogadott módszerekkel.

A végén pedig hasonlítsuk össze, hogy ki dolgozik többet:

A matektanár sok-sok feladattal 30 fős osztályokban két évfolyamban vagy a biológiatanár sok frontális magyarázattal, 20 fős osztályokban négy évfolyamon?
Cernusco Ridge 2017.09.11 06:26:56
@Mr. Bear: nyugi, félreértetted (éreztem, hogy rövidebben kellett volna írnom :)

aarról írtam, milyen, "ha nem gondolkodunk rajta sokat"
azaz oldjuk meg ész nékül, egyszerűen
és ez odavezet, hogy papírozunk, mert azt könnyen lehet mérni - darabra, méterre (azt azért nem írom, hogy súlyra, mert épphogy nem a papírnak van súlya a pedagógiai munkában)

a végén pedig arra céloztam, hogy mennyire egyszerűnek tűnik a posztban lévő kérdésekre a válasz - sőt, tényleg egyszerű - ha a kérdés is ennyire egyszerű
A kérdés azonban nem egyszerű

Egyébként engem kifejezetten izgat, hogy hogyan lehetne valóban mérhetővé tenni, sőt összehasonlíthatóvá a tanári munkában azt, amit fontosnak tartunk. Nem a papírt, hanem a munkát.
Közben pedig kiderül, hogy a tanárok többsége nem szeretné, hogy mérhető legyen a munkája. (ami érthető, erről szólnak a kérdéseim)

És odajutunk, hogy az órai munkáját mindenkinek egyenlőnek tekintjük, a differenciálás alapja pedig a tanórán kívüli munka marad
Hazaértünk. Még mindig kedd. Hat óra van. A férjem már otthon van. Elrámolta a reggeli romokat. Ez kedves tőle. Hálásan megpuszilom. Kipakolom a füzeteket két stócba a konyhaasztalra; melléjük teszem a témazárókat is. Javított, nem javított. A férjem odalép, kezébe vesz egy füzetet, közben…..
Cernusco Ridge 2017.08.28 21:43:08
@Mr. Bear: Csatlakozom hozzád a véleményemmel