Adatok
Cernusco Ridge
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ugyan a tanárok életpályája anyagi téren az elmúlt néhány évben talán egy kicsit vonzóbb, mint előtte, de ez sem jelent többet annál, minthogy kb 20 évvel le vagyunk maradva egy nyugati országtól. A tanári kezdő fizetés itthon, feltételezve, hogy egyetemi/mesterképzéssel…..
Ez a blog eddig egy történet mesélés volt. A történet folytatódni fog, azonban néha meg kell állni, körülnézni, aktuális dolgokon elmélkedni, vagy éppen véleményt mondani.
Gyakran gondolkodok azon, hogy a jelenlegi körülmények között lehetséges-e minőségi munkát végezni. A saját elvárásaimnak sem…..
Cernusco Ridge
2017.09.11 06:26:56
@Mr. Bear: nyugi, félreértetted (éreztem, hogy rövidebben kellett volna írnom :)
aarról írtam, milyen, "ha nem gondolkodunk rajta sokat"
azaz oldjuk meg ész nékül, egyszerűen
és ez odavezet, hogy papírozunk, mert azt könnyen lehet mérni - darabra, méterre (azt azért nem írom, hogy súlyra, mert épphogy nem a papírnak van súlya a pedagógiai munkában)
a végén pedig arra céloztam, hogy mennyire egyszerűnek tűnik a posztban lévő kérdésekre a válasz - sőt, tényleg egyszerű - ha a kérdés is ennyire egyszerű
A kérdés azonban nem egyszerű
Egyébként engem kifejezetten izgat, hogy hogyan lehetne valóban mérhetővé tenni, sőt összehasonlíthatóvá a tanári munkában azt, amit fontosnak tartunk. Nem a papírt, hanem a munkát.
Közben pedig kiderül, hogy a tanárok többsége nem szeretné, hogy mérhető legyen a munkája. (ami érthető, erről szólnak a kérdéseim)
És odajutunk, hogy az órai munkáját mindenkinek egyenlőnek tekintjük, a differenciálás alapja pedig a tanórán kívüli munka marad
aarról írtam, milyen, "ha nem gondolkodunk rajta sokat"
azaz oldjuk meg ész nékül, egyszerűen
és ez odavezet, hogy papírozunk, mert azt könnyen lehet mérni - darabra, méterre (azt azért nem írom, hogy súlyra, mert épphogy nem a papírnak van súlya a pedagógiai munkában)
a végén pedig arra céloztam, hogy mennyire egyszerűnek tűnik a posztban lévő kérdésekre a válasz - sőt, tényleg egyszerű - ha a kérdés is ennyire egyszerű
A kérdés azonban nem egyszerű
Egyébként engem kifejezetten izgat, hogy hogyan lehetne valóban mérhetővé tenni, sőt összehasonlíthatóvá a tanári munkában azt, amit fontosnak tartunk. Nem a papírt, hanem a munkát.
Közben pedig kiderül, hogy a tanárok többsége nem szeretné, hogy mérhető legyen a munkája. (ami érthető, erről szólnak a kérdéseim)
És odajutunk, hogy az órai munkáját mindenkinek egyenlőnek tekintjük, a differenciálás alapja pedig a tanórán kívüli munka marad
Hazaértünk. Még mindig kedd. Hat óra van. A férjem már otthon van. Elrámolta a reggeli romokat. Ez kedves tőle. Hálásan megpuszilom. Kipakolom a füzeteket két stócba a konyhaasztalra; melléjük teszem a témazárókat is. Javított, nem javított. A férjem odalép, kezébe vesz egy füzetet, közben…..
Cernusco Ridge
2017.08.28 21:43:08
@Mr. Bear: Csatlakozom hozzád a véleményemmel
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Képzelted már el a napodat 20-30 sajtkukaccal? Készítettél már elő egy osztálynyi elsős füzetet írástanuláshoz?
Képzelted már el az órára készülést úgy, hogy akkor a feladatgyűjteményből ott az a 8-15 feladat, majd megcsináljuk? Amit nem dolgoztunk fel órán, azt majd elolvassák (és megtanulják) a tankönyvből?
Mert én láttam is ilyeneket.