Adatok
Z82
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2009. október 24-én néhány hetes gyötrődés után megvettem életem első zaporozsecét, egy korai, 1974-es 968-as Zaz-t. Győr mellett vettem, onnan kellett hazavonszolni Pellérdre a képen látható szerkezettel (kutya), amit külön erre a célra készítettünk.…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
-A Zaporozsec autók viszonylag erős masszív karosszériával lettek legyártva.
-Az autó talajtól számított hasmagassága által az autó alsó része nem sérül olyan könnyen ,mint az alacsony építésű autóknál.
-Az autó járó és kapaszkodó képessége rossz havas ,saras,mezei föld utakon viszonylag jó.Télen jeges úton a téli gumival jól úton tartható 60 km/h sebességnél is.Ezek előnyei a Zsiguli-Lada autókkal szemben. A hátsókerék meghajtású orrmotoros Lada autók tél jeges utakon meglehetősen instabil autók voltak és saras utakon elkadtak a sárban.Ezzel szemben a Zaporozsec súlypontja hátul a farmotornál van és hátsókerék meghajtása van. -A benzinfűtés által télen nagyon meleg van az utastérben sz műszefal izzik.
-Télen a fagyos hidegben a léghűtéses Zaporozsec autó könnyen indítható. -Vonóhoroggal kis utánfutót lehet vontatni az autóval.Annak ellenére ,hogy az autó csomagtere elől nem nagy.Más kisméretű fiat farmotoros autókhoz képest a Zaporozsec farmotorja elég erős és az autónak teherbírása van. A ZAZ 968 40 lórerős (LE),ZAZ 968m 55 lóerős. Országúton a ZAZ 966-968 típusokkal ajánlottan 100 km/h sebességet lehetett tartani .A későbbi ZAZ 968 m típussal 120-130 km/h lehetett elérni.