Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tenterife

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Épp pár napja írtam egy rövid véleményt arról, hogy merre lehetne éjszakai vonatokat indítani a MÁV-nak. A cikket persze nem kellett túl komolyan venni, inkább csak ábrándok ezek, mint valós igényeket komolyan kielégítő elképzelések. Ettől függetlenül azért nem gondolom, hogy mindegyik ötlet…..
Tenterife 2017.08.24 10:47:38
@Budapest HBF: Tökéletesen igazad van, a repülőgép a zürichi viszonylaton semmilyen tekintetben nem versenyképes a hálókocsval, de még a 4-es fekvő fülkével szemben sem. A vonat gyakran olcsóbb, az éjszakai holtidőt használja ki, belvárosból belvárosba visz, nincs testüregvizsgálat, nincs súlylimit a bőröndre, kényelmesen pihenhetsz a szűk székekben kucorgás helyett… A menetidő pedig ne is legyen 11 óránál kevesebb, csak ne legyen átszállás félúton. Szállodában se volna jó, ha éjfél előtt nem foglalhatod el a szobát, cserébe hajnali 6-kor kidobnának… A kalauzok között sajnos van néhány lusta sumák alak, de a többségük rendes és segítőkész. Bár imádom a repülést, a repülőgép csak B terv, ha már nem jut vonatjegy, de muszáj adott napon utazni.

A Metropol visszavágása mögött vélhetően nem üzleti megfontolás, hanem műszaki okok lehetnek. Valószínűbbnek tartom, hogy a németek most határozottan rámutattak pár hiányosságra, és az Elbára, amibe a MÁV kocsikat belökik, ha jövőre is be merik tenni a kerekeiket Németországba.

Emlékezetes a 2013-as balhé, amikor a német ellenőr a német szakaszon mindenkit kizavart a háló (vagy a fekvő?) kocsiból, mert nem volt meg a kívánt tűzvédelmi dokumentáció. Évről évre gond, hogy októbertől december végéig nem lehet elővételben jegyet venni a Bécs-Budapest szakaszra mert “menetrendi egyeztetések” zajlanak. Bécsig van jegy az ÖBB kocsikra, de a MÁV részvétele minden évben hónapokig kérdéses.