Adatok
Felek Ferenc
3 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kossuth tér 1.
Az Arad és Csanádi Egyesült Vasutak leányvállalataként működő Alföldi Első Gazdasági Vasút első vonalát Kovácsháza és Kupapuszta között 1894-ben adták át. A vasút jó eredményeinek hatására néhány évvel később újabb, már közforgalmú vonal épült Kovácsháza és Csaba között. Az új vonal…..
Felek Ferenc
2022.12.10 10:39:24
Már a MÁV falaztatta át téglával 1955-ben.
Vasútállomás
A belváros és Jamina közti területen, a méntelep mögötti területen épült 14 szobás mozdonyszemélyzeti (vontatási) laktanya 1908-ban épült földszintes formában.
A laktanya az 1920-as évek második felében. Kató László fényképe. Forrás: Orlai Petrics Soma Kulturális Központ Muzeális…..
Felek Ferenc
2022.12.10 10:37:17
November 28-án meggyújtottuk az első gyertyát az adventi koszorún, ezzel megkezdődött a várakozás időszaka, de kis hazánkban van egy olyan város, amely számára az a nap egy várakozás végét jelentette. Az ő várakozásuk azonban lényegesen hosszabb és kevésbé örömteli volt, hiszen az időszakot…..
Az idei nyár csúcspontja számunkra az a szűk augusztusi egy hét volt, amikor a kisunokánk az óvodai szünet idején nálunk "üdült". Sajnos épp akkor érkezett a lehűlés, amely a közösen eltöltött időnk egy részére a négy fal közé parancsolt, de egy alkalommal, amint az idő kissé jobbra fordult,…..
Felek Ferenc
2021.10.19 18:30:36
Az igazán érdekes katonai karriert befutott északi kisdobos után nézzünk most egy konföderációs szereplőt is, aki szintén a szárnyait bontogatta az ütközet idején, és később legendás alakká formálódott. A férfit Nathan Bedford Forestnek hívták, és a déli lovasság ezredese…..
A mai képválogatás középpontjában a békeidők vasútjainak apró – fényképekről gyakorlatilag le nem olvasható – részletei állnak. A bemutatott – a szokásosnál nagyobb felbontásban feltöltött – rajzok egy 1904-es, több száz rajzot tartalmazó MÁV albumból…..
Felek Ferenc
2018.05.16 19:38:21
Felek Ferenc
2018.05.17 14:42:47
@zsuzsa.frisnyak: Köszönöm, fővárosi barátaim segítségével megpróbálkozom a rajz megtalálásával.
Építtetője a Torontáli HÉV. volt, mely társaság rendes nyomtávolságú vonalai közé csöppent ez a kisvasút, melyről írásunk szól. Születésénél két ember bábáskodott, gróf Csekonics Endre zsombolyai földbirtokos, a Torontáli HÉV Rt. vezetőségi tagja és Rónay Jenő, kiszombori földbirtokos, Torontál…..
Felek Ferenc
2018.01.26 20:49:39
@konzol1: Szervusz! A helyzet az, hogy én csak a cikk "összerakója" vagyok (általában 4-6 ember munkája) és ide sem én tettem fel, de átjavítjuk, hiszen a táblázatok alapján rá tud műholdképen a mai állapotokra, mai névvel keresni a kutatószándékú vasútbarát.
Imádom böngészni a Fortepant, akár órákra is el tudok veszni benne. Azonban most olyan dolgot leltem, ami nem enged. Felek Ferenc barátom hívta fel a figyelmem a legutóbbi frissítésre. Ő az AEGV képekre kapta fel a fejét, én az ACSEV motorkocsikra. ..
Felek Ferenc
2018.01.18 08:02:23
vonatmagazin
Gazdasági Vasutak – 2 rész, MÁV-tól a végzetig, 1960-tól napjainkig
2017.09.21 08:00:00
A történetet még 1960 áprilisában hagytuk abba. Ekkor döntött úgy a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium – élén Dr. Csanádi György áll – , hogy az addig tökéletesen funkcionáló, folyamatosan fejlesztő, önálló és önfenntartó Gazdasági Vasutak Igazgatóságát megszünteti, az akkor még 44 vonalat a…..
Felek Ferenc
2017.09.28 22:32:03
@konzol1: Sajnos nem sokmindent, én csak a Szegedi Igazgatóság vonalait kutattam ezidáig.
Van a hazai vasúttörténetnek egy olyan epizódja, mely, bár rövid ideig tartott, de ezalatt nagyon mély nyomott hagyott maga után, kitörölhetetlen és megkerülhetetlen fejezetté nemesülve...
Felek Ferenc
2017.09.17 16:47:35
@konzol1: Nekem Békés Vármegye grófi családjai volt a mérvadó (Almássy, Wenckheim családok), ők elmentek. Az értelmiségiek, köztisztviselők, hivatásos katonák, stb. pedig megkapták, amit írtál...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz