Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Ákibard!

0 bejegyzést írt és 2330 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Urbanista Van-e pesti koldushumor? 2010.11.23 13:30:00
  Attila lassan házi szerzővé avanzsál az Urbanistán. Legújabb vendégposztjában egy érdekes kérdést vet fel: hol a pesti koldushumor?   Flaszterhumor Most, amikor Budapesten napirenden van a közterületek "hajléktalanítása" és a koldusok megrendszabályozása,…..
Új MÁV blog Aki egyenlőbb 2010.10.15 08:00:00
Üdv!Történt, hogy ma reggel (október 11-én) becsületesen bérletet vásároltam Vác-Alsóváros megállónál Rákospalota-Újpestig. A bérlet ára 17.600 Ft. Nem szeretek bliccelni, így mindig érvényes bérlettel utazom. Oké, tudom, hogy sikeres ember már nem lehetek ezzel a…..
Ákibard! 2010.10.15 17:59:23
@csak john:
Igen és az autót ingyen kapja, a karbantartásra, műszakira, javításra, motorolajra adóra kötelezőre nem is kell költeni ugye...?
Kérlek ha így van adj nekem egy ilyen autót. Amibe csak tankolnom kell, és semmiylen költség nem merül fel vele kapcsolatban.
Ákibard! 2010.10.15 21:17:11
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Tisztávan vagyok vele, és igazad is van.
De ettől függetlenül 100-ból 98 azt mondja, hogy az ő csudaszuper autója csak 5 littyó benyát fogyaszt, a te jegyedből meg 10 littyó jönne ki.
De ha hozzáveszi a járulékos költségeket, akkor biza nem olyan jó mulattság.

Azt meg nem is mondom, hogy egy autó árából évekig elvonatozok, még akkor is ha a jegyeim árát duplán számolom, hogy teljesárú legyen...
  Tisztelt MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat! Ezúton szeretnék panaszt tenni a 6201 viszonylatszámú vonaton szolgáló kalauz ellen. 2010. szeptember 30-án, 21 óra 12 perckor Ferihegy megállóhelyről a kalauz úgy indította el a szerelvényt, hogy négy utas még a peronon…..
Ákibard! 2010.10.14 09:44:56
@rantottpatkany:
Kis észrevétel: Aki a peronon érvényes menetjeggyel vagy utazásra jogosító egyéb okmánnyal, és utazási szándékkal tartózkodik, az utas.
Ákibard! 2010.10.14 17:03:00
@Selkath, Bloemfontein díszpolgára:
Miután a megagigalollal kiröhögted magad szeretnék kérni egy értelmes, és megvalósítható ötletet Győr-Gyárváros 10/11-es vonal melletti peronjának kialakítására úgy, hogy ne ívben legyen.
Amíg erre nem tudsz megvalósítható ötletet adni, azt hiszem nincs jogod kritizálásra.
Ákibard! 2010.10.14 17:09:58
@pbence:
"Még a felújításkor (Bhv) sem gondolnak ilyen alapvető dolgokra."

Ezt gondold át újra.
Kedves Donát!65 év feletti vagyok, de kevés a nyugdíj, dolgoznom kell mellette. A munkába járáshoz vonatot veszek igénybe, melyre pár hónapja regisztrációs jegyet kell vennem. Sem havi, sem félhavi bérletet nem tudok venni, mert azokból nincs regisztrációs fajta. Sem…..
Ákibard! 2010.10.12 18:56:57
@Snake:
Így van, csak gépi állomásokon adnak ki regjegyet.
Ákibard! 2010.10.12 20:48:09
@canis:
Monst mondjam azt, hogy a te hozzászólásod kb szintén az alja kategória?
Milyen jogon általánosítasz bárkit is?
Ki és hol mondta neked hogy minden fiatal drogozik és bulizik, meg minden fiatalnak az anyja egyhavi nyugdíjat ad hetente a bulizársra?
Térj már észhez ember.
Csak itt a kollégiumi szobban nézek körbe 6-ból 6-an dolgozunk az egyetem mellett, hogy legyen valahogy azért mégis. El vagy kicsit tévelyedve.
Nyilván van ilyen is, de azért a miden fiatal drogozik meg szarrá bulizza magát olyan általánosítás mint a gazdag nyugdíjasok.
Ákibard! 2010.10.12 22:03:08
@Dohányzó Zsiráf:
Ott a pont.
Tisztelt Blogolvasók!A mai MÁV-os élményemet szeretném elmesélni ugyanis meggyőződésem, hogy tanulságos minden utas és olvasó számára. A legelején hangsúlyozom, hogy valóban trükköztem a bérlettel és jár nekem büntetés de az egész eljárás több, mint vérlázító.…..
Ákibard! 2010.10.11 11:33:07
@xxxsenior:
Igen a TO-s néni meg nem hülye, és a rendszer sem engedi egy diákra több matrica kiadását.
Ilyenkor vagy egy fél évig nem lesz diákod vagy újat kell ignyelned.
A rendszer is ismeri ezeket a nagyon furmányos trükköket.
Nehéz már csani vele, mindent nyilvántartanak, nagyon helyesen.
Ákibard! 2010.10.11 12:56:28
@j.e:
Az okirathamisítás nem polgárjogi vita!
Ákibard! 2010.10.12 07:16:55
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ott válik el hogy a cigányoknál nincs rendőr... Nélkülük jelen jómadarunk is megúszta volna.
Biztosan lesznek olyanok, akiknek nem fog tetszeni ezt a poszt ilyen-olyan okok miatt, azonban nagyon tanulságos töténet.Százhalombattai lakos vagyok,gyakorta utazom vonattal BKSZ bérlettel.Tegnap este hazafelé utaztam a Déli Pályaudvartól,így -mivel a BKSZ bérlet csak…..
Ákibard! 2010.10.09 12:58:07
@Ashi Valkoinen:
Te okos értelmes embernek tűnsz, ezért nem is értem: Miért kell 8x megfenyegetni, és 3x 1 hetet adni neki, miért nem vágod ki a pitsába azonnal? Az indexen már 10 nicken ugyanezt előadta...
Ákibard! 2010.10.10 11:01:34
@pbence:
Ilyen esetek miatt van a jegyvizsgálóknak is próbavásárlása. Sajnos, a magyar jog egyelőre semmilyen értelmes eszközt nem enged bevetni ilyen próbáknál, példának okáért a kamerafelvételt sem fogadják el!
Ezért úgy tudják tesztelni a jegyvizsgálót, hogy felírják egy bankjegy sorszámát, azzal fizetnek, és nyilván ha utána jegyvizsgálónál találják meg a bankót akkor elég egyértelmű a dolog.
De a jv- kis rafináltak, ilyenkor ugrik ki az ablakon a bankó, meg csúszik le a WC ejtőcsövén...

Szerintem aki notorikus zsebredolgozó, annak nincs helye a cégnél, mert ez ugyanolyan kárt okoz mint a bliccelő.
Ákibard! 2010.10.10 11:07:10
@pbence:
Így van, mi is kérdeztük egy előadáson, hogy ilyen esetben nem lehetne-e feltartóztatni a vonatot?
Azt mondta az előadó, hogy csak akkor, ha élet és vagyonbiztonság, vagy a közlekedés biztonsága van veszélyben, ellenkező esetben nem. De a fentiek már bűncselekmények.
Rákérdeztem a rendőri intézkedésre is, azzal egyetértettünk az előadóval, hogy valójában ehhez a rendőrségnek semmi köze nincs, ha a fenti bűncselekmények nem valósulnak meg.
Ez egy szerződés a szolgáltató és az utas között, ha valamelyik fél nem teljesíti a szerződés ráeső részét ahhoz a rendrségnek nincs köze.
Ha én szerződök veled arról, hogy lefestem a kerítésed, és te fizetsz ezért 40000 ft-ot én lefestem a kerítésed, de te nem fizetsz, azért sem hívhatsz rendőrt.
Anomália ez.
Esetleg a jegyvizsgálóknak szélesebb jogkört lehetne adni, ellenben azért bőven lenne olyan dolgozó, akinek még a jelenlegi jogait is elvenném, mert egy szinten van egy fatuskóval.
Nehéz ügy....
A legnagyobb baj az, hogy amíg a boltból lopás (akár egy csokit is) társadalmilag általánosságban véve elítélendő, ellenben a tömegközlekedési eszközökön való bliccelés valami okból nem. Sokan ezt brahinak, viccnek veszik, sőt egesek úgy gondolják nekik ez jár, például jelfogó "barátunk"...

Esetleg itt is be lehetne vezetni a 3 napi elzárást, mint a bizsut heccből ellopó csitrik esetében is, talán elég gyorsan megszűnnének a bliccelések.... Csak ezt jogilag is kezelni kellene.
Beindult az ősz, az iskolaszezon, ismét egyre több levél jön, így a jövőben már minden hétköznap várható poszt!Tisztelt MÁV Zrt.!2010.09.28-án reggel a 7:23-kor Dunakeszi Gyártelepről Budapestre induló vonaton utaztam szokás szerint, amely a szokványos 23 perces menetidő helyett…..
Ákibard! 2010.10.07 22:33:18
@vanek ur:
Semmiféle viszolygás nincs a dologban.
Szimplán csak iszonyat pénz a teljes pénztári rendszer cseréje...
Idei évre már volt előirányzat erre a célra, tenderkiírás azóta sincs.. .
Ákibard! 2010.10.08 14:12:47
@csabsz13:
erre nagyon rövid, velős és kicsit demagóg válaszom van:
Amíg nem zavar senkit a 2 utassal tingli-tanglizó 6 fős volánbusz, addig ne zavarjon senkit a tinglitanglizó kisvonat sem.

Amúgy ne csodálkozzék senki, hogy nincs utas, amikor az illetékes szabotázsminiszterek olyan menetrendet rendeltek meg, amilyen.
Mutogatták jobbra-balra a SZékesfehérvár-Komárom vonalat, nem volt rajta 2-3 utas csak, érdekes, amióta normális menetrend van, vannak rajta 15-en, 20-an és sokan végigutazzák a vonalat. Persze egy fővonali gyorsvonatkoz képest ez is semmi utasmennyiség, de:
- Egy mellékvonalon rendben van
- A párhuzamos buszok megszűntetésével többszörösére növelhető lenne

Nem vagyok elvakultan mellékvonal párti, de azt be kell látni, hogy a közlekedési párhuzamok megszűntetése kimerült abban, hogy a párhuzamos vonatjáratokat megszűntették.
Kérdem én, amikor az IC lejut 1:40 alatt Győrbe, miért engedik a volánnak IC busz indítását?
Miért engedik a gyorsvonat helyett expresszbusz közlekedését?
És mág sorolhatnám.
A volánnál is fűnyírózni kellene, ideje lenne meglépni a kombinált közlekedést kombinált bérlettel.
Kedves Donát!A következő történet 2010. szeptember 4-én esett meg velünk Brassó-Budapestviszonylaton, és anyukámmal átléptünk egy bizonyos dimenziót, a MÁV-StartZrt. közreműködésével. Én már nem várok csodát, pláne kártérítést, hiszen csakhaza szerettem volna érni, nem…..
Ákibard! 2010.10.04 13:33:34
@Jelfeladás:
Ok, fordítom:
ezt írtam:
"Vonaton is nem egyszer hallottam, hogy mondja a jv-nek: Hagyja aranyoskám bla-bla. Ésszel nem fogja fel, hgy ha már ingyen utazik, és nem kért regjegyet, de a jv ad neki akkor maradjon már csöndben, és fogadja el. "

Fordítás:
A vonaton is nem egyszer találkoztam olyan esettel, hogy a 65+ jogosult nem váltotta meg a pénztárban a regisztrációs jegyét.
A jegyvizsgáló ellenőrzéskor ezt kérte tőle, de mivel nem tudta felmutatni, ezért a jegyvizsgáló mondta, hogy pótdíj nélkül fog most neki regjegyet nyomtatni, de legközelebb legyenszíves és váltsa meg a pénztárban.
A 65+ utas válasza az volt, hogy jajj aranyoskám hagyja csak, én nem kérek, nekem nem kell, nemsokára elszállok.
Természetesen a jegyvizsgáló adott neki, mert ez a feladata, ez a munkája, a fizetését azért kapja, hogy az utasok jegyét ellenőrizze, a jeggyel nem rendelkező utasoknak jegyet szolgáltasson ki.
Az utaunk mégis ellenkezett, holott neki pénzébe nem kerül, illetve neki kellett volna előre megváltani a jegyét. Sokkal szerencsésebb lett volna ha inkább csendben marad, mert ő hibázott, és amúgy is ingyenes volt neki a készséges jegyvizsgáló által kiadott jegy. Természetesen a jegyvizsgáló akkor sem veri meg a kedves utast, ha nem marad csöndben, csak ha már valaki elrendezi a tévedését, és amúgy is ingyen utazhat, akkor felesleges is a plusz szövegelés arról, hogy neki nem kell az a jegy, amit meg kell váltania.

Remélem kellően érthetően a szádba rágtam azt a 2 mondatot amit mindenki értett rajtad kívül.
Ákibard! 2010.10.04 13:36:48
@Jelfeladás:
Egyetértek.
Szerintem a 65+ nyugdíjasok nem érdemlik meg az ingyen utazást.
Nagyon nem.
A diák legalább az 50%-át megfizeti akármilyen utazásának, a 65+ nyugdíjasok még annyit sem.
Ákibard! 2010.10.04 21:43:12
@banpepe: Csak Ákibard ezt soha nem is tagadta, és Ákibard 2 nicken nem adta ki magát 2 személyazonossággal.
Z. olvasónk gyűjteményéből jöhet az egyik jolly joker, sztorival együtt végképp hatalmas. ) - a szoba közepén lebegő, többé nőként már nem boldog kiskurva, a tégla elverése csalánnal, patkányságok... Vasárnapi intő következik, szülő-tanár üzengetéssel :) "Tisztelt…..
Ákibard! 2010.10.03 18:17:19
Hát ez gigaszánalmas.

Az igazgatói intőről mindig a sajátom jut eszembe. Azért kaptam mert kikiabáltam az ablakon, hogy Balázs Pali. Odalent meghallotta egy zsíros disznó nő, és állítólag bejött és felnyomott minket a suliban, mert magára vette!
Másnap bevágták az intőt nekem. Igazgatóit!! Amit stilszerűen az igazgatóhelyettes írt alá. Mert az igazgató bírt engem mert megnyertem nekik a kerületi kémiaversenyt, a helyettese viszont valamiért nem. Mindez 8.-os koromban, felvételi előtt.

Persze próbáltuk a suliban rendezni, de hajthatatlanok voltak menjünk a fenntartóhoz. Mentünk. Önkormányzatot felhívtuk, mit lehet ilyenkor tenni? Kérdezi a nő, hogy miért kaptam? Hát mondom kikiabáltam az ablakon hogy Balázs Pali. Ez a nő beleröhögött telefonba!! Mondta ne haragudjak, de ez annyira nevettséges! Hát az volt... Dehát azt mondta nincs mit tenni, jogorvoslatot kaphatunk, ha az iskola összehív valami iskolaszéket? (rég volt már azt hiszem így hívták) és ők megtárgyalják ezt a komoly ügyet. Összehívták, kihallgattak, miért hol merre mennyiért stb. Végül lefokozták osztályfőnöki intőre!
Persze attól még ottmaradt az ellenőrzőmben, csak áthúzva.
Megyek felvételizni középsuliba. Behívnak, beszélgetünk, látszólag szimpatikus vagyok nekik. Megnézik az ellenőrzőt, hát mondja a felvételiztető, hogy itt van egy csúnya beírás miért kaptam. Elmondom. Mosolyra csúszik a szája. Ezért képesek voltak beírni??? Hát, képesek. Persze felvettek, 4,3-ra le is érettségiztem náluk, szakmai versenyre vittek el... :-)

Egy szó mint száz, szánalmasak tudnak lenni a tanárok ezzel az intőzéssel.

Jah, és a non plus ultra: pár hónapra rá osztálytársam petárdákból (illegális ugye) kiszedte a puskaport, és a tesiöltöző ablakpárkányán felgyújtotta. Gondnok észrevette felvitte az igazgatóhoz. Mit kapott? Osztályfőnöki figyelmeztetőt! No comment...

Aztán ami vicc, hogy nem bírtam az angoltanárom, ő sem engem. Mégis barátilag odajött, és megmondta: ne csüggedjek, az a tehén aki engem fenyomott kisebbségi komplexussal küzd, és minden héten feljelent valakit. Egyszer a tanáromat felnyomta mert a gyermekének 2-est adott a dolgozatára, mert nyilván annyit teljesített. 3-asra át kellett írnia!!
Erről ennyit :D

Ha érdekli a blogot majd előtúrom és beszkennelem.
Ákibard! 2010.10.03 18:19:30
Új MÁV blog Szakmai topik 2010.04.16 09:44:00
Biztosítóberendezés, felsővezeték, személyzet, járművek, a vasút összességében. Bármilyen kérdésed van, itt nyugodtan felteheted, jó eséllyel választ is fogsz kapni, ha pedig mégsem, látogasd meg az Index vasutas fórumát ide kattinva.  ..
Ákibard! 2010.09.29 13:51:13
@pbence:
A GYSEV is csak feláras vonatok késése esetén fizet általány-kártérítést.
Ákibard! 2010.09.30 00:04:23
Ákibard! 2010.09.30 00:05:44
@pbence:
Basszus délután benyelte amit írtam...

Na egyszóval, a GySEV is csak a feláras vonatoknál ad általány-kártérítést, szerintem Magyarország kapott felmentést.

Sőt ez a logikus is, ugyanis a biztber, a pálya nem lesz jobb attól, hogy más vasútvállalat közlekedik rajta.
MÁV az Európai Mobilitás Hét alatt = teljes káoszSziasztok!Eredetileg nevemmel vállalni akartam ezt az írást, de végül úgy alakult, hogy abból nagyon nagy hátrányom is származhat egy tegnap esti „kalauz VS. kerékpáros utas” incidens miatt.A bejegyzés arról fog szólni,…..
Ákibard! 2010.09.28 12:12:54
@Németh András:
Viszont nézzük a másik oldalát, ne csinálj tövvfunkciós teret legyen az szabad és ne legyen ott ülőhely csak azért mert szökőévente arratéved egy biciklis. tehát elég kétélű dolog ez. A vasút feladata első körben a személyszállítás, utána mehet a bicikli meg minden extra. Így marad ez a többcélú megoldás.
Kedves Donát! Júliusban küldtem neked egy e-mailt, melyben csatoltam a MÁV-nak július 12-én írt levelemet. Nos, az a helyzet, hogy augusztus közepéig nem válaszoltak, aug. 16-án újra elküldtem a levelet, azóta sem válaszoltak, és odáig jutottam, hogy múlt héten minden nap…..
Ákibard! 2010.09.23 18:49:17
@wboy:

Csak úgy mondom, hogy ez cakkumpakk hülyeség, kérlek ne is terjeszd!

Van ilyen szabály, de csak a helybiztosítással közlekedő vonatokon és csak akkor ha 30 percen belül nem találnak Neked szabad ülőhelyet.
Ákibard! 2010.09.23 18:50:16
Ákibard! 2010.09.23 20:55:12
@wboy:
Jah, mea culpa.
Nálad a helybiztosításos vonat a csak ülő utasos vonat :D
Oké.
Akkor igazad van, szorri.
A hír: Rendőrök a CM-en: szolgálunk és megfélemlítünk. (A teljes nagykörutat megszállták a rendőrök, és már egy csengő vagy prizma hiánya miatt is dobálták a 20 ezres csekkeket a bringásoknak.) Egy mondatban: Már vártam, hogy mikor jön el pillanat, amikor a…..
Ákibard! 2010.09.23 12:13:58
@akkor most mi van?:
Lévén nincs rajta rendszám ami alapján utólag rendszerből azonosítható, a kamera alapján nyilván nem kap csekket.

Tudom, autóst is meg-megállítanak ugyanezért, ahogy néha bringást is.
De millió-egyszer megy át az autós is a piroson, azokról említést sem tettem, akik a zebra közepénél járó gyalogost látva a gázpedált tapossák.
Tehát autós kultúra sincsen ma Mo-n ahogy kerékpáros sem.

Összességében a kresz betartásának kultúrája nincs kialakulva a közlekedők részéről.

Gondoltam már egyszer kiállok kamerával a Fogarasi-Vezér sarokra, ott lámpánként 2 autós nem látja meg a pirosat.
Kár hogy a pénz a rendőrségnek menne nem nekem...
Ákibard! 2010.09.23 12:15:17
@akkor most mi van?:
Az ittas lámpa nélküli autóst ugyanúgy nem bűnteti emg a rendőr ha nem veszi észre és leszarja, mint a bringást akit ugyanúgy nem vesz észre vagy leszarja.

Ha észre akarja venni a szabálytalanságot mindkettőt megállítják és mindkettő csekkel távozik...
Ákibard! 2010.09.23 12:17:57
@p.gono:
Autósoknál a jogsi igazolás arról, hogy betartja a kreszt? Nem.
Egy papír arról, hogy valaha elmagyarázták neki, hogy mi a kresz, és pl a galogost át kell engedni a zebrán.
Aztán mégsem tartja be az autósok 80%-a...
Kb ennyire lenne megoldás.
Jó hosszú levélváltás a MÁV-Starttal. Kedves Megintállunkvazze Blog és olvasók!Még május 18-án történt velem egy elég érdekes vonatkimaradásos eset, amelyről azóta, vagyis 4, azaz négy hónapja sem sikerült zöld ágra vergődnünk a MÁV-START-tal.Gondoltam, hogy a…..
Ákibard! 2010.09.22 06:53:43
@morden2:
Nem, egy gyökér úgy gondola, hogy neki nem ügy a villogó piros lámpa, és megpróbált átmenni.
1 vágány elzárva órákig...
Tisztelt Szerkesztő, Tisztelt MÁV Illetékes! A Balaton déli partján lakom, 5 éve végzem egyetemi tanulmányaimat Budapesten, azóta utazom heti rendszerességgel a MÁV vonatain. Egy sok éve fennálló problémára szeretném felhívni a figyelmet. Ma 2009. 09. 10-én a 15:06-kor…..
Ákibard! 2010.09.14 21:07:47
@rickyramirez:

"tele van az egész diákokkal (meg persze különböző okból ingyen utazókkal), és az, aki megveszi a teljesárú jegyét - mert kénytelen megvenni -, az meg szépen álljon csak, amíg a kétszáz forintos jeggyel utazó diák vagy a teljesen ingyen utazó nagyi meg kényelmesen - de legalábbis normális körülmények között - tud utazni. "

Az is felháborító továbbá, hogy még mindig van aki úgy gondolja, egy 200 ft-os diákjeggyel, vagy 40 forintos 90%-ossal utazó utas kevesebbet ér, mint egy 400 ft-os TÁ jeggyel utazó utas...
Ákibard! 2010.09.14 21:10:26
@rickyramirez:
"Aztán lehet egy olyan oka is, hogy állítólag már a júliusban újranyitott vonalakra is alig tudnak vonatokat kiállítani (mert nincs elég),"

Ez meg hülyeség.
Azért nem kell lerövidíteni az összes elővárosi vonatot meg a nagykanizsai gyorsot, hogy arra az 5 megnyitott vonalra kiadjanak hasraütök 10 Bz-t.
Ákibard! 2010.09.15 07:13:08
@rickyramirez:
Nem-nem-nem, ez nagyon hibás gondolkodás. Ne haragudj, de te sem sz*rsz illatosabbat a WC-n neked is annyi Oxigén kell mint neki, emberileg semmivel nem vagy több vagy kevesebb egy diáknál avgy egy ingyen utazó 65+-os embernél.
A vasút szempontjából pedig végképp nem, ugyanis optimális esetben a szolgáltató nem csak adja, hanem számnára ki is fizetik az állam által nyújtott szocpol kedvezmények államra eső részét azaz a kedvezményes részt.
Üzletpolitikai kedvezmény pedig a cég adja, és valamilyen szinten az is visszaegészül TÁ jegyre.
Tehát optimális esetben a vasút szempontjából mindenki TÁ utas, igaz sajnos az állam igen sűrűn elfelejti a közszolgáltatási szerződésben foglalt kötelezettségeit és nem fizet vagy nem az eladott jegyek után fizet.
De ettől független, sem emberileg, sem vasút szempontjából optimálisan nem vagytok különbek.
Igazából nem is tudom, hogyan gondoltad ezt el, mondjuk utazik a diák Bp-ről Nagykanizsára, és te Székesfehérváron felpattanva felállítaszés kiküldöd csomagjaival mindenével együtt mert megjöttél te a szent teljesárú utas? Na ne már...
Nem megharagudni, de ez a fajta megkülönböztetési vágy az élet más területein is felüti egyreinkább a fejét, ugye a piroslámpánál a szembejövő sávban előretolakodó többtízmilliós terepjáróval például, igaz emberileg ő sem több, ő is büdöset sz*rik, de attól, hogy valamiért többet fizetett (esetedben tá jegy, nála autó) úgy érzi mégis felül kerekedhet a társadalom átlag polgárain.
Nem látom helyesnek, ezt a szemléletet.

De péládul mit tennél azzal, aki mondjuk Záhony-Siófok utat teszi meg 50%-kal, Te meg mondjuk a Nagykanizsa-Balatonszentgyörgyöt TÁ-val? Ki áll fel kinek? Ott nem öntene el a felsőbbrendi érzés, hogy Ő biza többet fizetett de mégis diák?

A vasút szempontjából mindenki ugyanolyan rangú utasként kezelendő, legyen ingyenutas vagy TÁ utas.
A megoldás a kialakult helyzetre a több kocsi közlekedtetése és nem a többet fizető utas előnybe helyezése.
A történet ma egy hetes, de még mindig a hatása alatt állok.Történt hogy 2010.08.27-én Körmendről utaztam fel Budapestre.23-án hétfőn utaztam le akkor megvettem a retúrjegyet, illetve a helyjegyeket.A jegyeket 4 nappal korábban megvettem. Az elvirán szépen ahogy lehet megnéztem…..
Ákibard! 2010.09.11 19:57:29
@zsolteeeeeeee:
"de ha München-Budapest közötti utat kellene vasúttal megtenne, igen akkor elindulnék egyel előbb, de nevetséges hogy 220 Km-ert nem lehet megtenni, pláne úgy hogy ez csak szervezés kérdése."

ŐŐŐ, jah.
Az a baj egyedül, hogy a München-Bp Eurocity és a Te Intercityd a szutyokszemélyvonat-bevárás kérdésében egy kategóriába esik:
"Csatlakozásra nem vár".

Magyarul ahhoz is illik hamarabb elindulni ha mindneképp el kell érni.
Ákibard! 2010.09.12 10:09:18
@pbence:
Nem. nem ez előbb-utóbb sem fog a munkájukba kerülni, egész egyszerűen azért mert ez egy kényszerhelyzet mikor dönteni kell, hogy a jobb vagy a bal kezem kisujjába harapok egy nagyot:

Jobb kisujj:
Küldjem el az IC-t a személy előtt mert a menetrendben megjelöltem, hogy csatlakozásra nem vár? Ekkor lesz elégedett IC utasom, az elvárásainak megfelelően az IC-t kiemelten kezeltem, menetrend szerint elindult, és nem várt a mucsaröcsögei személyvonatra. Ellenben a személyről átszállni szándékozó elégedetlen lesz, igaz neki ezt az esetet vázoltuk a menetrendben is.

Bal kisujj:
Nem küldöm el az IC-t várakozik a késésre, emiatt késik az is. AZ IC-t nem kezelem kiemelten, mert a mucsaröcsögei személyt is megvárja, az IC-n utazó 100 ember elégedetlen lesz teljesen jogosan hiszen a menetrendben az IC kiemelt kezelését, csatlakozásra nem várását jelölték meg.
Ellenben lesz egy elégedett személlyel érkezett utasom, aki miatt kellemesen megszívattam még 100 embert, és olyan szolgáltatást nyújtottam neki, emit részére nem hirdettem meg, ráadásul ez másik 100 uztasom kárása vált.

Próbáljuk meg így szemlélni a dolgokat, és nem a "Hülye szemét köcsög vasutas kibaszott vele mert olyan kedve volt rúgják ki" szemüvegen át.

A vasút a menetrendjéhez tartotta magát, és tartotta a beígért szolgáltatást: A személyt nem várta meg, ez volt jelölve a menetrendben, kiemelten volt kezelve, az utasok ezért fizettek a pótjegyért.

De bevezethetjük azt is, hogy minden vonat mindenre vár mert miért ne?
Aztán Szombathelyen jajj csa 3 perc mert a soproni már a bejáraton áll, utána Csornán csak 2 perc, a hegyeshalmi mindjárt it van, nem kséik sokat, Győrben csa 1 perccel késetjük meg az IC-t mert az Euregio már itt ballag mellettünk, de Tatabányán egy kicsit késett az oroszlányi, sebaj, várjunk 3 percet, aztán mindenki elégedett lesz az IC utasain kívül, mert mindenkit mindenhol megvártunk és lett 15 perc pluszunk.

Mert ha Szombathelyen megvárjuk a személyt Győrben már miért ne?
Ákibard! 2010.09.14 12:19:59
@pbence:
"Szerintem úgy lenne a normális, ha ez a kérdés fel sem merülne, vagyis ha nem késne egyetlen vonat sem csak úgy, bármilyen különösebb ok nélkül."

Csak úgy bármilyen különösebb ok nélkül ma Magyarországon nem késik vonat. Pont.
Ha késik valami annak oka van, amit nem feltétlenül abban kell keresni, hogy Pista a bakter nem tekerte le a sorompót, és az utas nem is tud róla.
Az írás valóságtartalmát nem tudtam ellenőrizni, elsőre kicsit furcsának tűnik a dolog, de majd megmondjátok ti, van-e ilyen.Tisztelt Illetékes Úr/Hölgy!Már több, mint másfél évtizede járok fel vidékről Budapestre dolgozni és néhány évig a volán járatait részesítettem…..
Ákibard! 2010.09.04 11:34:09
Ákibard! 2010.09.05 13:16:27
@charlie:
Ki és miért venné el az orrod elől?
Mitől sérülne meg...?
Ákibard! 2010.09.05 14:14:23
@charlie:
Ha nem vigyázol a táskádból is kilopják akkor...
Tisztel Szerkesztő, MÁV!        Levelem két anomáliára hívná fel a figyelmet, melyet a MÁV tettrekész alkalmazottai tovább tetéznek.        Az első szituáció a Budapest - Hatvan közötti útvonalon történik, hétvégente többször. A két…..
Ákibard! 2010.09.03 22:43:54
@gcsabi:
Most vagy szándékosan nem akarod megérteni amit írok vagy tényleg nem...
Szerintem amit a cég a saját hivatalosnak nevezett menetrendkönyvében leír, az igenis a cég álláspontja és nem az enyém, még akkor sem ha én idézem.

De ha engeded a témát részemről lezártam, kicsit unom már hogy 10. alkalommal írom le ugyanazt de 11. alkalommal is a számba adod, hogy ez az én álláspontom nem a cégé.

Üsd fel a menetrendkönyvet, a piros oldalakon megtalálod a idézett részt, utána gondolkodj el, hogy én vagy a cég nyomtatta bele azt amit ott látsz. (Megtetted már amúgy? Megnézted mi van ott leírva vagy csak viszed a magadét, hogy ezt csak én állítom??)

Mondjuk tényleg érdekelne, hogy ha szerintetek az az alapszolgáltatás hogy van 1-2.o. akkor MIÉRT írja a cég (ismétlem a cég írja nem én) a saját menetrendkönyvében (ami jelen esetben az én menetrendkönyvem, de a betűket ők tették bele) hogy a vonatok ÁLTALÁBAN 1-2.o.-al közlekednek?

Bennem van a hiba érzem :-) Le kell szokni a mávblogról.
Ákibard! 2010.09.03 22:44:24
Ákibard! 2010.09.05 13:14:48
@charlie:
"Az az első osztály felett van."
Ja.
De menetjegy, díjszabás meg úgy általában minden szempontból elsőosztály, amire plusz felárat kérnek el.

Ennyi erővel még sokkal több osztályt megkülönböztethetnénk, de az alap a 1. és 2. osztály a többi csak feláras szolgáltatás.
Péntekre pedig egy lazább poszt. Helló! Úgy hallom radikális változások lesznek a MÁV-nál, a csatolt fotó alapján elsőként az időszámítást reformálták meg, valamint erősen sűrítették a Komárom-Miskolc InterCity járatokat :) Üdv, sonny ..
Ákibard! 2010.09.03 22:35:58
@martinasz:
Amúgy abszolúte nem vagyok összezavarodva az 1.o. ügyében de Te agyilag meg vagy zavarodva látom, mert már másodszor vágod a fejemhez ugyanezt én meg hiába kérem mutasd meg hol zavarodtam bele a mondandómba, nem teszed meg. Úgyhogy a zavar nálad vagyon.
Ákibard! 2010.09.03 22:38:00
@martinasz:
Aztán ha még most sem vagyol hajlandó megmutatni miben látod a megzavarodásomat az említett témában, a végén még azt kell feltételeznem, hogy szimplán szándékosan provokálni igyekszel, de ugye nem...? :-)
Ákibard! 2010.09.04 12:08:40
@Adani:
" akkor inkább ülj a seggeden és ha Rákoscsaba előtt jön a kaller mutasd a Bp. bérletet, ha utána kérj egyet Rákoscsabától. "
Jah, a jegyvizsgáló meg hülye és észre sem veszi nem...?
Tornádó Mezőkövesd határában – vonaton utazóként átélve  A mostani nyár valahogy más volt, mint az előzőek. Árvíz, vihar, szél, jég, tornádó. És ez persze a vasúti közlekedésre is rendesen kihatott. Augusztus 16-án is, mikor Mezőkövesd határában…..
Ákibard! 2010.08.31 22:35:48
Igen abban egyet kell értenem, hogy mostanában nagyon sok ember ért a vasúthoz mindenki veri a nyálát, hogy mé' nincsen B terv...?
Hát hogy a fenébe legyen előre meghatározott protokoll (gyk: B terv) ilyen esetekre?
Hányféle variáció van, amikor mind-mind máshogy kell cselekedni? Egy szuperszámítógép számítási kapacitása kevés lenne mindenre B tervet kitalálni...

Mondok mást? A sokkal egyszerűbb, és kevesebb variánst felvető Metrónál sincsen mindenre B terv. Ha olyan esemény van amire nincs kész intézkedési terv, akkor bevezetik az operatív tervet ami azt jelenti hogy adott szakasz lezárva és buszpótlás. Lehet el lehetne hárítani az akadályt egy B terveel de nem lehet mindenre kész ötleteket kitalálni.

Egy országos hálózaton ez mégnehezebb...
Többnyire azért nyögvenyelős mindig a buszpótlás, mert nem áll sehol sem beindított motorral ugrásra készen 10 busz, hogy éppen induljon oda ahová kell...
Ilyenkor megpróbálják a volánokat, hátha tud adni valaki valamit.. Aztán vagy ad vagy nem. Ilyen vészterhes időkben a volánnak is nagyobb gondja van arra, hogy a saját kimaradó vagy elakadó járatait pótolja, nem vállalja még pluszban a mávot is. Sajnos ez egy iylen helyzet el kell fogadni.

A közúton ugyanez van, ezekben a napokban kolléganőm ment volánnal, és mondta, hogy egy fa dőlt az útra keresztbe nem engedték át őket így vissza kellett fordulni és kerülőúton elmenni. Több mint 1,5 órás kerülő volt nekik. Erre visszafelé ismát a helyes úton mentek, mert a volán diszpécser azt az infót kapta, hogy már átengedik a járműveket. Jah, átengedték a személyautókat, a padkára hajtva, de a buszt nem engedte át a rendőr, mert félő volt hogy beborul az árokba. Nosza vissza a kiinduló állomásra és a kerülőúton indulás újra. Így több mint 2,5 órás késése volt. Mondanom sem kell hogy az eredeti útvonal megállóiban várakozók alaposan hoppon maradtak!

Tehát sajnos ilyen helyzetekre nem lehet előre készülni...
Na tessék. Amikor elolvastam K. levelének címét - Egy bringás kalandjai a vonaton - már tudtam, miről lesz szó benne. És ehhez képest végre igazán meglepődtem, mert nem arról volt szó. A sztoriból ugyanis az derül ki, ha ma Magyarországon igenis lehetséges levinni a bringát…..
Ákibard! 2010.08.31 10:24:24
@bm613:
Mivel előre kell jelezni, ezért (ha visszajelzik hogy vállalják a kocsi ráaggatását, mert van szabad) akkor könnyedén megoldják, és mire az utas kérte, ott lesz a vonaton.

Persze nem indulás előtt 2 órával kell szólni hanem 2-3 nappal, de talán egy nagyobb kerékpártúra ötlete nem aznap pattan ki az ember agyából.
Ennyi előregondolkodást megér szerintem a kényelmes utazás...

Jah, és természetesen ingyenes a külön kerékpárkocsi.
Ákibard! 2010.08.31 10:25:41
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Erősen kétlem, hogy első-hátsó kerék nélkül is belefér a max méretbe :-D
Legalábbis egy normál fdelnőtt keró biztosan nem :D

Ha érdekel a méret nézz utána...
Tiszteletem, Ashi!Rendszeresen figyelemmel követem a Megint Állunk Vazze blogot, és bár velem a rendszeres vonatútjaim során szerencsére nagyon szélsőséges dolgok nem történnek - azért ehhez én is hozzájárulok, hiszen betartom az utazási szabályokat, bár olyan dolgok velem is…..
Ákibard! 2010.08.25 20:51:57
@Adani:
Lehet nem érted, de az akciónak nem z a lényege, hogy minél többen ingyen utazzanak, hanem az, hogy az autómentes napon minél kevesebb autó legyen az utakon.
Ha jogsihoz kötnéd millió ember utazna ingyen olyanok is akiknek nincs is autójuk, tehát jelképesen sem csökken velük az autók száma aznap az utakon.
Ezért van forgalmihoz kötve.
Új MÁV blog Lehúzás? 2010.08.18 08:00:00
Kedves szerkesztő! Az alábbi történetben ma már leginkébb csak az érdekel, hogyan tud így csalni a kaller. A többit hozzáírom a MÁV amúgy is hosszú: "nem érdekel az utas, úgysincs más választása és vonattal fog utazni" hozzáállásához. Sokat járok vonattal,…..
Ákibard! 2010.08.18 14:06:44
@Vasútőr:
Indexről kiraktak jössz ide fikázni? :-(
Ákibard! 2010.08.19 00:13:22
@Snake: Ott a 10 pont...
Ákibard! 2010.08.20 00:09:25
@Kopi3.14:
"Az ütemes menetrendnek csakis ott van értelme, ahol folyamatosan van utazási igény"

Javaslom, ennek nézz utána jobban.
Semmi sem drágább annál mint a kihasználatlan eszköz és humán erőforrás. A szerelvény akkor is pénzbe kerül ha áll ahogy a személyzet is. Akkor inkább usgyi menjen, akkor legalább az esélyt megadja arra, hogy utas szálljon fel, és bevételt hozzon.
  Elkezdődött az őszi kampány, ami ráadásul jóval közvetlenebbül érinti majd az Urbanistát, mint a tavaszi. A legérdekesebb választási ígéreteket természetesen követni fogjuk, itt van máris az első: a Jobbiknak ugyanis "célkitűzése, hogy az Országgyűlés, a…..
Ákibard! 2010.08.19 07:59:10
@Rókakígyó:
Tekintve hogy azt a rizsdás vaskupacot is odatelepítették azon a részen csökkentve a tér keresztmetszetét, nehezen hihető, hogy megállja ez a helyét, de régen elképzelhető, hogy így volt.Ma már nem hiszem.

Bár, Káposztásmegyeren is a mai napig építési tilalom van azon a területen, ahol a metró kocsiszíne lett volna... :)
Ez a poszt azoknak a kétkedőknek szól, akik nem hiszik, hogy programunk tényleg megvalósulhat. Ez valószínűleg ugyanaz a réteg, mint akik a Földet is sokáig laposnak hitték.Egyik legfontosabb intézkedésünk a Duna bevezetése a Nagykörútra, igazán látványos, turisztacsalogató…..
Ákibard! 2010.08.19 07:27:54
@Gergő77:
A mai napig folyik a Naqgykörút alatt a Duna, ha nem is úgy ahogyan a képen, hanem a régen leülepedett aljzatban, ami leginkább homok és kavics.

A 2-es metró építésekor a Blaha Lujza tér és környéke volt a leggázosabb terület, a Rókus Kórhát és a tér alatt is volt vízbetörés.