Adatok
Emerenz
0 bejegyzést írt és 279 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Dr Josef Goebbels egy zseni volt. Bizonyítja ezt az is, hogy majdan, ha lesz időbusz, annak utasai 1933. januárjának Németországában kiszállván digitális gyalásóikkal nem Dr Josef Goebbels-t keresgélik majd a feje tökként való széjjelütése által jelentőset fordítani a…..
Emerenz
2011.10.18 18:46:36
Emerenz
2011.10.18 18:58:34
@magyar-magyar szótár: Az biztos, hogy a középkorban egyértelműbb volt a helyzet világkép, életút, személyiség kérdésében, ma már minden sokkal egyénibb, nincs annyi kitaposott út és kész válasz. De ez nem azt jelenti, hogy magában a korban ne lennének feladatok, olyan megoldandó kérdések, amik nélkül nem lehet továbblépni..
Ld. az első részt
Kedves Tibi,
egy könyvbemutató ihletett meg. Sajnos, nem volt nálam diktafon vagy bármilyen más dolog, amivel felvehettem volna, ezért igyekeztem emlékezetből leírni. Amennyiben úgy vélitek alkalmas a Modorosblogban való megjelenésre, úgy használjátok…..
A Magyar Hírlap ezt írta (kiemelések tőlem):„Látszólag politikai ambícióktól mentes szervezetként mutatkoznak meg, amely elfogadja a fennálló jog- és alkotmányos rendszert, kerüli a konfrontációt, jogsértő tevékenységeit jól leplezi. Folyamatosan keresi a…..
Emerenz
2011.07.15 13:04:44
@Ammónia73:
Köszi a videót.
Miért lenne sunyi? Próbálja védeni a mundér becsületét. Az tényleg látszik rajta, hogy aki átadja magát a hubbardi tanoknak, az szinte óhatatlanul agresszív lesz, ha úgy érzi, hogy támadják a hitét. Kicsit megingott a "realitása", hiszen kb. hivatalosan is deklarálták, hogy ami neki az igazság forrását jelenti, az nem számít hiteles egyháznak.
Talán valahol ő is érzi, hogy nincs igaza (még akkor is, ha a riporter felkészületlen, és nem tudja szembesíteni a tényekkel), és emiatt is kétségbeesett.
Köszi a videót.
Miért lenne sunyi? Próbálja védeni a mundér becsületét. Az tényleg látszik rajta, hogy aki átadja magát a hubbardi tanoknak, az szinte óhatatlanul agresszív lesz, ha úgy érzi, hogy támadják a hitét. Kicsit megingott a "realitása", hiszen kb. hivatalosan is deklarálták, hogy ami neki az igazság forrását jelenti, az nem számít hiteles egyháznak.
Talán valahol ő is érzi, hogy nincs igaza (még akkor is, ha a riporter felkészületlen, és nem tudja szembesíteni a tényekkel), és emiatt is kétségbeesett.
A Tesco vállalat mindössze kilencven éve foglalkozik kiskereskedelemmel, így kevés fogalmuk van arról, hogy hova érdemes új áruházat építeni, mekkorát, és kell-e egyáltalán. Bizonytalanságukat azzal próbálják leplezni, hogy a forgalmukra mutogatnak, mondván, hogy a magyarok…..
Emerenz
2011.06.10 08:16:17
@Circus: "többek közt pl azért olcsóbb a multi, mert olcsóbban vásárol (módszereket most hagyjuk, a végeredmény a lényeges), de ehhez ugye olcsóbban előállított termékek kellenek, amelyeket vagy máshonnan (Kína) hoz be, vagy béka s*gge alá nyomott árakon veszi itthon."
sztem ez a lényeg, vagyis ha nem fizetnek olyan árat a termelőnek, amiből meg tud élni, akkor az a fogyasztónak is csak látszólag, nagyon rövid távon jó. Aki rossz néven venné, ha az Ő munkáját nem fizetnék meg úgy, hogy meg tudjon belőle élni.
A "mindent minél olcsóbban akarok, kivéve, ha az én béremről van szó" gondolkodás szvsz nagy károkat okoz a gazdaságban, végső soron természetesen a fogyasztóknak is. Sztem nem kell nagy ész ennek a belátásához.
sztem ez a lényeg, vagyis ha nem fizetnek olyan árat a termelőnek, amiből meg tud élni, akkor az a fogyasztónak is csak látszólag, nagyon rövid távon jó. Aki rossz néven venné, ha az Ő munkáját nem fizetnék meg úgy, hogy meg tudjon belőle élni.
A "mindent minél olcsóbban akarok, kivéve, ha az én béremről van szó" gondolkodás szvsz nagy károkat okoz a gazdaságban, végső soron természetesen a fogyasztóknak is. Sztem nem kell nagy ész ennek a belátásához.
Emerenz
2011.06.10 08:37:46
@Tóta W. Árpád: A kapitalizmus fő vezérelve inkább a termelési eszközök magántulajdona, de a jognak már ott is különbséget kellene tenni más vagyontárgyakhoz képest, ahogy Bibó is javasolta, mivel nem mindegy, hogy a nagymamámtól örökölt ingaórámat hagyom tönkremenni, vagy az apámtól/államtól kapott timföldgyáram.
A helyes ár nem alakul ki "magától" a piacon, különben a mezőgazdaság állami támogatására se lenne szükség. A termelők nincsenek jó alkupozícióban az áruházláncokhoz képest, ezen kellene változtatni. Attól még maradna kapitalizmus.
A helyes ár nem alakul ki "magától" a piacon, különben a mezőgazdaság állami támogatására se lenne szükség. A termelők nincsenek jó alkupozícióban az áruházláncokhoz képest, ezen kellene változtatni. Attól még maradna kapitalizmus.
Emerenz
2011.06.10 15:22:21
@Benny sk: Szia,
nem csak nálunk támogatják a mezőgazdaságot, hanem mindenhol, a legfejlettebb országokban is. Nem tudom, ez hogyan alakult ki (a II. vháború utáni élelmiszerhiány nem elég ok erre), valószínűleg ahhoz is köze van, hogy az iparban a méretgazdaságosságot & termelékenységet szinte tetszőlegesen lehet növelni, a mg-ban meg nem, mivel az almafa egy évben egyszer terem, X hónapnyi gondozás után.
De egyébként is csak akkor alakulhat ki helyes ár, ha a termelők megfelelő alkupozícióban vannak, én a mai helyzetet nem látom át de sztem messze nincs így.
nem csak nálunk támogatják a mezőgazdaságot, hanem mindenhol, a legfejlettebb országokban is. Nem tudom, ez hogyan alakult ki (a II. vháború utáni élelmiszerhiány nem elég ok erre), valószínűleg ahhoz is köze van, hogy az iparban a méretgazdaságosságot & termelékenységet szinte tetszőlegesen lehet növelni, a mg-ban meg nem, mivel az almafa egy évben egyszer terem, X hónapnyi gondozás után.
De egyébként is csak akkor alakulhat ki helyes ár, ha a termelők megfelelő alkupozícióban vannak, én a mai helyzetet nem látom át de sztem messze nincs így.
Van néhány toposz, amihez szívesen menekül a jobboldal, amikor elbizonytalanodik: a kereszténység, a történelmi sérelmek, és a nemzeti szuverenitás. Ezekben a jelmezekben úgy érezhetik, hogy mégis igazuk van, mert aki őket támadja, az ezeket a nagyszerű és vitathatatlan értékeket…..
Emerenz
2011.06.08 14:02:13
@Paladdin: "hanem mert nagyfokú automatizáltság miatt nincs szükség ennyi munkaerőre"
Az élet célja tehát, hogy az ember jó munkaerő legyen? És ha a gépek megtermelik a cuccot, mint az ókorban a rabszolgák, akkor már nincs is értelme a létezésünknek, üressé válik?
Az élet célja tehát, hogy az ember jó munkaerő legyen? És ha a gépek megtermelik a cuccot, mint az ókorban a rabszolgák, akkor már nincs is értelme a létezésünknek, üressé válik?
Emerenz
2011.06.08 14:17:20
@Paladdin: jó, oké belátom, hogy csak kötözködni akartam. :-)
De ha nagyobb a termelékenység, akkor miért ne lehetne több "ingyenélőt" eltartani, az előző topicban is próbáltam írni, hogy akik nem közvetlenül a termelésben dolgoznak, hanem pl. művészek, ápolók, tanárok stb. (amikből sztem sosincs), azok mind ingyenélők, vagyis a többiek feleslegéből, a "másoktól elvettből" élnek, persze ezért ők is adnak valamit, ami NEM gazdasági érték.
De tudom, ez más kérdés, nem ez volt a lényege, amit mondták, hanem hogy a fogyás önmagában nem baj. Ezt nem tudom.
De ha nagyobb a termelékenység, akkor miért ne lehetne több "ingyenélőt" eltartani, az előző topicban is próbáltam írni, hogy akik nem közvetlenül a termelésben dolgoznak, hanem pl. művészek, ápolók, tanárok stb. (amikből sztem sosincs), azok mind ingyenélők, vagyis a többiek feleslegéből, a "másoktól elvettből" élnek, persze ezért ők is adnak valamit, ami NEM gazdasági érték.
De tudom, ez más kérdés, nem ez volt a lényege, amit mondták, hanem hogy a fogyás önmagában nem baj. Ezt nem tudom.
Emerenz
2011.06.08 14:30:32
@phoenix102: Jó, de sem a gyógyító tevékenység, sem a tanítás nem gazdasági értéket "termel", hanem annál valami értékesebbet. Nem lehet pénzben kifejezni, illetve közvetve, áttételesen ki lehet, de ez igazából tévedés, mivel sem az egészség, sem a műveltség nem árucikk. A gazdasági termelés (GDP) szempontjából lényegtelen, hogy élt-e Shakespeare, Dante vagy Arany, a létezésük nem fejezhető ki pénzben: akik tanították őket, semmilyen termelő tevékenységben nem volt részük... egy meggyógyított munkás természetesen folytathatja a GDP termelését, de nem ezért gyógyítja meg az orvos, hanem pl. mert a gyógyítás olyasmi, amire érdemes feltenni az életét. Arra nem nagyon, hogy a GDP-t növelje, nem tudom, látszik-e ebből a különbség.
A rendvédelmisek tiltakozása egyelőre nem erőszakos, csak ráutaló magatartással hívják fel a figyelmet. A követeléseik sem annyira elszálltak, mint amit a Kossuth tér nemzetgyűlése adott elő, nem a középkorba próbálnak visszamenekülni. Csak annyit akarnak, hogy maradjon minden…..
Magyarországot, hála istennek vagy ellenlábasainak, javarészt elkerülte a kereszténységnek (vagy bármilyen vallásnak) a növényszintre butított, szó szerint értelmezős, ultrabigott változata. Az Egyesült Államokban domináns fetrengős-karizmatikus, a mindennapos csodákat hirdető…..
Emerenz
2011.06.03 15:08:26
@BruceTheHoon: "Írsz egy programot"... vagyis hiszel a teremtésben?
Emerenz
2011.06.03 15:10:28
@BruceTheHoon: "Milyen lenne szerinted egy teljesen mechanikus és ezen belül determinisztikus világban élni?"
Az nem lenne emberi... sztem akkor maga az öntudat se volna lehetséges.
Az nem lenne emberi... sztem akkor maga az öntudat se volna lehetséges.
Emerenz
2011.06.03 16:17:05
@BruceTheHoon: oké, én gyúrok még rá kicsit, aztán válaszolok, ha úgy gondolom, találtam vmi jó érvet.
Szcientológia: objektíven és szubjektíven
Interjú a Heti Válaszban a Magyarországi Szcientológia Egyház elnökasszonyával
2011.04.23 22:46:00
Megjelent az online felületen a múlt heti számban lehozott interjú teljes változata.Itt olvasható:http://hetivalasz.hu/uzlet/elmebajnoksag-37116/Pár dologra reflektálnék: - A WISE etikai kódexében viszont az áll: a szervezet tagjainak kötelességük megvédeni a szcientológia…..
Emerenz
2011.04.26 17:08:17
@vegabluuz: Azért biznisz, mert jól élnek belőle. Mikor Hubbardot megkérdezték, miből finanszírozza a luxus életvitelét, a kamerába hazudott.
(www.youtube.com/watch?v=L_w-YWwC1lI)
19:00-tól.
Azt állította ugyanis, hogy a sci-fi könyvei jogdíjából, ami nyilvánvalóan nem igaz. Vajon miért füllentett?
(www.youtube.com/watch?v=L_w-YWwC1lI)
19:00-tól.
Azt állította ugyanis, hogy a sci-fi könyvei jogdíjából, ami nyilvánvalóan nem igaz. Vajon miért füllentett?
Emerenz
2011.04.28 16:06:56
Az "egyház" üzleti jellegéről az "Ask the Scientologist" blogon is van egy bejegyzés.
askthescientologist.blogspot.com/2008/12/scientology-why-religion.html
Eszerint az egyház néhány országban (itt Japánt és Izraelt említik) üzleti vállalkozásként működik, valószínűleg azért, mert ott így volt előnyösebb.
Ezt alátámasztandó déz egy Hubbard által írt "rendeletet" is, amely szerint az egyházzá válás kizárólag a könyvelőket és az ügyvédeket érinti:
"Scientology 1970 is being planned on a religious organization basis throughout the world. This will not upset in any way the usual activities of any organization. It is entirely a matter for accountants and solicitors."
L. Ron Hubbard
Policy Letter 29 Oct. 1962, "Religion"
askthescientologist.blogspot.com/2008/12/scientology-why-religion.html
Eszerint az egyház néhány országban (itt Japánt és Izraelt említik) üzleti vállalkozásként működik, valószínűleg azért, mert ott így volt előnyösebb.
Ezt alátámasztandó déz egy Hubbard által írt "rendeletet" is, amely szerint az egyházzá válás kizárólag a könyvelőket és az ügyvédeket érinti:
"Scientology 1970 is being planned on a religious organization basis throughout the world. This will not upset in any way the usual activities of any organization. It is entirely a matter for accountants and solicitors."
L. Ron Hubbard
Policy Letter 29 Oct. 1962, "Religion"
Matematikai modellel bizonyítaná be három amerikai tudós, hogy bizonyos országokban a vallásosság ki fog halni a társadalomból. Hit, társadalom és történelem matematikai levezetése? Mi van? Feltéve, hogy nem csúcsra járatott iróniaméterrel vagy a nemrég általunk is…..
Emerenz
2011.03.31 09:43:44
@sztrelnyikov: ami az emberből (vagy a társadalmi folyamatokból) számokkal leírható, az nem a lényeg rajta. Ha elmondom, hogy Bélából 1 db van, két füle van, X forintot keres, Z éves, , Y kilós, azzal még épp semmit nem tudok róla, csak külsőséges dolgokat.
Amit Lázár János mondott, azt a többség így gondolja. Főleg a férfiak. Aztán ebbe halnak bele idejekorán, a versenyzésbe és abba, hogy azt hiszik, nem elég értékes emberek, ha nincs elég pénzük. Ez a magyar férfiak egyik legnagyobb problémája. Ezt kimondani…..
Emerenz
2011.03.22 22:18:09
@khmmm: erről van szó, hogy egy normális társadalomban egy normális ember másokért dolgozna (akár tanár, akár orvos, akármi), nem magának "kaparna", Lázár kifejezésével élve. És mivel mások is hasonlóan tennének, mindenkinek biztosítva lenne minden igénye, sokkal inkább, mint mikor önmagának igyekszik "kaparni".
A stop.hu írja, hogy a Vármegye Média Kft. (melynek résztulajdonosa vagyok) üzemelteti az orbanviktor.hu oldalt. A hír igaz. Több mint tíz éve foglalkozom domainregisztrációval, online fejlesztésekkel, üzemeltetéssel és tanácsadással (a blogolás csak később…..
Jean-Baptiste Chardin: A tanító „De sohasem a kényszernek, hanem mindig kedvtelésnek vagy a vágynak kell ezt a figyelmet megteremtenie. Nagy gondot kell fordítani arra, hogy meg ne terhelje, és ne feszüljön az unalomig. Legyen tehát a szemetek mindig résen, és bármi…..
Emerenz
2011.03.16 09:11:48
Emerenz
2011.03.16 10:12:01
@blacklord: Annyiban igaza van, hogy a természettudomány nem ad választ arra a kérdésre, hogy mi (vagy ki) az ember, honnét jön, hová megy, mi a kapcsolat a racionális gondolkodás és a külvilág között. A ma érvényes elképzelés erről az, hogy a gondolkodás az objektív, tőlem független külvilág tükröződése (voltaképp Marx elképzelése), egy alapvetően hamis elképzelés.
A magyarokat az arabkérdés leginkább a benzinár által érinti, de ennél sokkal tanulságosabb, ami odaát történik. Közvetett hatásait majd hosszas átfutással tapasztalja az ország. Mindenekelőtt nyugi. Az arab forradalmakkal kapcsolatos leggyakoribb félelem, miszerint…..
Emerenz
2011.03.09 10:57:42
@egerészölyv: ... csak ismeretterjesztő céllal pötyögtem be.
Emerenz
2011.03.09 11:01:19
@egerészölyv: .. arra szerettem volna utalni vele, hogy a nyugati ember szabadsága még csak látszólagos szabadság, akkor, ha kimerül az egyéni célok követésében, és nem válik részévé annak a nagyobb egésznek, amit a jelenlegi kor embere csak elvont fogalomnak tart, ami a valódi közösség volna.
A szabadság sztem nem azt jelenti, hogy választhatok jó és rossz közül, hanem azt, hogy lehetőségem van a jót tenni... bár ez talán bonyolultabb ennél.
A szabadság sztem nem azt jelenti, hogy választhatok jó és rossz közül, hanem azt, hogy lehetőségem van a jót tenni... bár ez talán bonyolultabb ennél.
„Vajon nem hagytunk-e titeket annyi ideig élni, hogy hallgathatott volna az intő szóra az, aki hallgatott? Pedig eljött az intő hozzátok. Ízleljétek hát meg a büntetést!” /Korán: Fatir szúra/ A világsajtó az észak-afrikai eseményektől hangos, a…..
Mandiner blog
Bakács, az éhező, független értelmiségi – Ilyen ország pedig nincs CCLV.
2011.02.10 11:01:00
Bevallom, nem tudtam elképzelni, hogy politikai ügy lesz Bakács Tibor Settenkedő szalámilopásából – mert nem az. Bármilyen hihetelen, de e sztori kulcsfogalmai - a felelőtlenség, a hülyeség és a lopás - léteznek a politka világán túl is. Ehhez képest…..
Emerenz
2011.02.10 16:54:59
@parlamentarista: nekem ez szimpatikus.
Emerenz
2011.02.10 19:14:14
@parlamentarista: ... a politikusok dolga inkább a törvényhozás, mint a kultúra ápolása, és azt (a jogalkotást) se pártpolitikai alapon kellene végezni. A demokrácia magában nem volna baj, csak az, hogy a pártok miatt kialakul ez az agyatlan elit (akik csak akkor vesznek tudomást a többiekről, mikor elmennek szavazni, lásd fülkeforradalom).
Emerenz
2011.02.10 21:49:46
@parlamentarista: Ja, értem. Szóval a pesti Parlament helyett több hatalmat kapnának a régiós közgyűlések, ahol egyéni jelöltek lennének. Ez biztos jó lenne, kár, hogy ellenkezik a mostani politikai kaszt érdekeivel, de érdemes lenne valahogy megvalósítani.
Nézzünk szembe vele. Más magyarázat nincs. 2008 után egy sor politikus, nemzetközi pénzügyi szervezet és hitelminősítő intézet hitelessége kérdőjeleződött meg, amikor nem fedezték fel a nemzetközi pénzügyi szabályozás hiányosságait és nem jelezték előre időben a…..
Emerenz
2011.02.06 08:38:03
@kiskii: sztem a mezőgazdasági támogatásokra mondjuk a háború után nem annyira a kintről jövő agrártermékek, hanem a mezőg. és ipari termékek árai közti növekvő különbség miatt volt szükség. Ott nem a kormányzati beavatkozás miatt, hanem "a piacon" alakult ki a nem helyes ár az agrártermékek rovására.
Emerenz
2011.02.06 08:44:53
@kiskii: úgy értem, a piacon alakult ki az a helyzet, hogy az ipari termelés egyre növekvő bevételre tett szert (pl. a méretgazdaságosság kihasználásával), míg az agrárbevételek egyre csökkentek, mivel ott nem lehet alkalmazni a költségcsökkentésnek azokat a módjait, amiket az iparban, a mezőg. támogatások emiatt jöttek létre.
De a tegnapi anyázók közül ezt valaki biztosan sokkal pontosabban tudja nálam.
De a tegnapi anyázók közül ezt valaki biztosan sokkal pontosabban tudja nálam.
Emerenz
2011.02.06 09:56:00
@szerénységem: miért volna ez nettó butaság? Mi más indítaná be a növekedést, mint a növekvő fogyasztás?
Huth Gergely, a Magyar Hírlap nevű Széles Gábor-szócső fizetett publicistája lapjuk szombati számában nekirontott szerzőtársunknak, Pásztörpercnek (Trollok támadása). Történt pedig, hogy Huth Gergely ült a monitor előtt, olvasta blogunk egyik legjobb posztját (a…..
Emerenz
2011.02.02 21:52:34
@acs63: Igen, rá gondoltam, ő bizonyíték arra, hogy egy "filozófusbarát" és nem jobboldali valaki is láthatott visszásságokat a pályázatokkal kapcsolatban. Jó, lehet, hogy ez egyébként is kiderült, de nekem pl. fontos volt ehhez ezt elolvasni.
A megbízót? Igen, őt is meg lehet akár kérdezni. Meg tényleg nehéz eldönteni a munkák értékét, ez így van.
A megbízót? Igen, őt is meg lehet akár kérdezni. Meg tényleg nehéz eldönteni a munkák értékét, ez így van.
Emerenz
2011.02.02 22:38:39
@acs63: Oké, lehetséges.
Azt talán el lehet dönteni, hogy mennyi eredeti gondolat, meglátás van egy tanulmányban, nem tudom.
Állítólag a Tiszta ész kritikájának is vannak jobban/kevésbé jól kidolgozott részei, nem mintha meg tudnám ítélni, csak mondom, hogy elvileg látszik, mennyire van "ott" valaki egyes bekezdések vagy sorok mögött. Én már ott leragadok benne, hogy a tér és az idő azok a tiszta szemlélet formái.
Azt talán el lehet dönteni, hogy mennyi eredeti gondolat, meglátás van egy tanulmányban, nem tudom.
Állítólag a Tiszta ész kritikájának is vannak jobban/kevésbé jól kidolgozott részei, nem mintha meg tudnám ítélni, csak mondom, hogy elvileg látszik, mennyire van "ott" valaki egyes bekezdések vagy sorok mögött. Én már ott leragadok benne, hogy a tér és az idő azok a tiszta szemlélet formái.
A jelenlegi felállás a Fidesz szerint kábé a következő: a szocialisták aljas lejáratókampányt szerveznek Hazánk ellen, kedvükre szerkesztgetik az Economisttól a NYTimesig a komplett világsajtót, továbbá uszítják az uniós politikát. Mert lehet, hogy vannak hibák a…..
Emerenz
2011.02.01 11:00:43
@Tóta W. Árpád:
"a CNN, de még az Al Jazeera is azokat az egyiptomiakat szereti megszólaltatni, akik beszélnek angolul."
Mert a nagy hírcsatornák nem találnak olyan tudósítót az arab országokban, aki angolul beszélne?
igaz, én más (francia) hírcsatornákat nézek, de ott az arabok arabul beszélnek, amit aztán valaki lefordít.
"a CNN, de még az Al Jazeera is azokat az egyiptomiakat szereti megszólaltatni, akik beszélnek angolul."
Mert a nagy hírcsatornák nem találnak olyan tudósítót az arab országokban, aki angolul beszélne?
igaz, én más (francia) hírcsatornákat nézek, de ott az arabok arabul beszélnek, amit aztán valaki lefordít.
Emerenz
2011.02.01 11:01:19
Ha kicsit gunyorosan akarunk fogalmazni (és nem tartunk attól, hogy ŐK az orrunkra koppintanak), bátran mondhatjuk, hogy többé-kevésbé titkos társaságokkal napjainkban tele van a padlás: szabadkőművesek, illuminátusok, bilderbergesek, céeferesek – hogy csak azokat említsem,…..
B. B. nevű kedves olvasónktól (ha mehet teljes névvel, jelezd). Hozzátenném, hogy a tanulmányok-szakdolgozatok "mindenhez forrást"-tünete mindenhol ugyanaz. Hogy aztán a forrás mennyire hiteles, kevésbé fontos.Jobb híján csak listába szedem az ötleteimet, amelyek…..
Emerenz
2011.01.05 19:56:09
@Zorita: igaz, a szubszidiaritás az integrált megközelítés szerves részét kell, hogy képezze!
Adalékként a szabad akarat korábban említett problémájához ideteszem ezt a videót, amiből kiderül, hogy a kísérletek szerint a tudatos döntéseink eredményét már hat másodperccel a döntés előtt ki lehet mutatni az agyunkban, vagyis a tudatalattink a döntés tudatosulása előtt…..
Emerenz
2010.12.21 10:51:28
@nassau: pontosan erről van szó, hogy az "én" nem azonos az "öntudattal", vagy "én-tudattal", annál nagyobb, összetettebb valami.
Ha az "én" bármire rámutat, hogy "ez vagyok én", az máris ellentmondás, hiszen ő az, aki ezt a kijelentést teszi, nem az a dolog, valami, amire rámutat.
Ha az "én" bármire rámutat, hogy "ez vagyok én", az máris ellentmondás, hiszen ő az, aki ezt a kijelentést teszi, nem az a dolog, valami, amire rámutat.
Hát basszus! Napok óta gondolkodom, hogyan is nevezzem azokat a férgeket, akik roppant kegyetlenséggel teszik tönkre a lelkünket, és most egy pillanat alatt megvilágosodott az elmém: ők az intim fasiszták. Életemnek egy bizakodóbb időszakában már illettem őket ezzel a…..
Emerenz
2010.10.26 17:13:51
@Pista bá': Amiről beszél, arról Arno Gruen is sokat írt, magyarul "A normalitás tébolya" című könyve jelent meg:
www.konyvbarlang.hu/index.php?sid=urVbPFO1g8g8xRf&me=040&te=38723
Ő is sok náci vezetőt és politikust elemez, mikor arról ír, hogyan alakul ki a nyugati világ destruktív oldala, elég meggyőző.
www.konyvbarlang.hu/index.php?sid=urVbPFO1g8g8xRf&me=040&te=38723
Ő is sok náci vezetőt és politikust elemez, mikor arról ír, hogyan alakul ki a nyugati világ destruktív oldala, elég meggyőző.
Emerenz
2010.10.26 17:14:52
Szőcs úr, a kultúráért felelős államtitkár szerintem a kormány leggyengébb láncszeme, fogalmunk sincs, hogy mit csinál, de össze-vissza beszél mindenféle hülyeséget (giccsadó, pornóadó, finnugor-elmélet és a genetika stb). Egy szép nagy portré az államtitkár úrról itt.…..
Emerenz
2010.09.21 19:43:03
@bakszakáll: de feljebb lévő kommentben (nemtomkrúz) ott az idézet, amiben Hamvas "végrendeletileg" tiltakozik az ellen, hogy róla bármit elnevezzenek.
Kedves olvasó! Biztosan emlékszel a múlt hét péntekjén megjelent, és A mormon-összeesküvés címet viselő posztra itt, a konteóblogon; nos, annak a legvégén ezt írtam: "Nagyon tudnám értékelni, ha a bennfentesek (vagyis mormon vallású felebarátaink) közül is nyilatkozna…..
Emerenz
2010.09.13 12:43:51
@Bobby Newmark: azzal egyetértek, hogy a világot, így a logikát is, többféle nézőpontból lehet szemlélni.
Ezek közül a nézőpontok közül egyik sem megalapozottabb/ jogosultabb a többinél, és talán az a legszerencsésebb, ha az ember azon kívül, amire természeténél fogva hajlamos, megpróbálja a többit is megérteni. (Ami azért nehéz, mert néha irritál az, ami alapvetően más, mint az enyém.)Ez a hittől független dolog, ez egyszerűen annyi, hogy mindenki másféle világképre van diszponálva. Van olyan elképzelés, ami szerint a világ alapja számok, van aki szerint a logika, van, aki szerint egy számunkra megismerhetetlen lényeg, van, aki szerint az anyag, stb.
A megismerés kérdése is, az ismeretelmélet (pl. az, hogy mi az igazság és valóság viszonya, vagy a tudásunk és a valóság viszonya), ha egy kicsit megkaparjuk, mindjárt nem olyan egyértelmű, nem véletlenül születtek ebben a témában vaskos művek.
Bár Hegel logikáját nem értem, többek közt az az érdeme sztem, hogy emberivé tette a logikát, olyan fogalmakat is kidolgozott és a rendszerbe illesztett benne, amik egy matematika logika számára értelmezhetetlenek lennének (pl. a mérték, mint a mennyiség és a minőség szintzise, vagy a lényeg, a látszat és a valóság viszonyainak meghatározása stb.)
Minderre nem mondhatod, hogy "kevésbé tudományos", mint mondjuk a matek, a filozófia is ugyanolyan tudomány, mint a többi, bizonyos értelemben sokkal összetettebb.
Ezek közül a nézőpontok közül egyik sem megalapozottabb/ jogosultabb a többinél, és talán az a legszerencsésebb, ha az ember azon kívül, amire természeténél fogva hajlamos, megpróbálja a többit is megérteni. (Ami azért nehéz, mert néha irritál az, ami alapvetően más, mint az enyém.)Ez a hittől független dolog, ez egyszerűen annyi, hogy mindenki másféle világképre van diszponálva. Van olyan elképzelés, ami szerint a világ alapja számok, van aki szerint a logika, van, aki szerint egy számunkra megismerhetetlen lényeg, van, aki szerint az anyag, stb.
A megismerés kérdése is, az ismeretelmélet (pl. az, hogy mi az igazság és valóság viszonya, vagy a tudásunk és a valóság viszonya), ha egy kicsit megkaparjuk, mindjárt nem olyan egyértelmű, nem véletlenül születtek ebben a témában vaskos művek.
Bár Hegel logikáját nem értem, többek közt az az érdeme sztem, hogy emberivé tette a logikát, olyan fogalmakat is kidolgozott és a rendszerbe illesztett benne, amik egy matematika logika számára értelmezhetetlenek lennének (pl. a mérték, mint a mennyiség és a minőség szintzise, vagy a lényeg, a látszat és a valóság viszonyainak meghatározása stb.)
Minderre nem mondhatod, hogy "kevésbé tudományos", mint mondjuk a matek, a filozófia is ugyanolyan tudomány, mint a többi, bizonyos értelemben sokkal összetettebb.
Legalábbis Chandran Nair a Global Institute for Tomorrow nevű kutató és tanácsadó intézet vezetője szerint. Nair az "ázsiai értékek" elvének egyik sokat idézett szószólója, de egyáltalán nincs egyedül a nézeteivel. Az „ázsiai értékek” polémia…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én még élő emberrel nem találkoztam, akinek Lady Gaga tetszett volna :-)
Van korszellem, meghatározott céllal, feladatokkal, csak nem olyan feltűnő. A bajok épp abból erednek, hogy nem vesszük észre, mit akar, alszunk. És ez az értelmiség felelőssége is: ha nem fogják fel, hogy egyáltalán van merre fejlődni, továbblépni, akkor még azon a szinten se tudnak megmaradni, amin még valahogy el lehetne lenni: önmaguk karikatúrái lesznek. Heideggernek igaza volt: még nem tudunk igazából gondolkodni, ahhoz sokkal... nem tudom, intimebb viszonyban kellene lennünk a világgal. És ez nem valami furcsa cél, hanem ettől lennének tényleg emberiek az akadozó interakcióink.
A filozófiatanárok sztem kevés kivételtől eltekintve nem értik a feladatukat: egyrészt nem megítélniük kellene a nagyokat, mivel nem érnek fel hozzájuk, nem tanulmányokat írni róluk, hanem közvetíteni a többiek (nem filozófia tanárok) felé a nagyok sajnos túlbonyolított mondandóját, azzal, hogy alázattal és alaposan megértik, mit akartak azok mondani. Akkor talán az is kiderülne, hogy Heidegger, Nietzsche mégsem voltak olyan hülyék.