Adatok
hendrick
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az önmagukat egységes nemzetállamként definiáló országok jelentős része a kisebbségek területi autonómiáját mindig is egyfajta nemzetbiztonsági kockázatnak tekintette és olyan, elutasítással vegyített gyanakvással tekintett erre az intézményre, mint Kövér László a kettessel kezdődő személyi számú…..
hendrick
2020.10.06 08:56:21
Csak annyi, hogy köszönöm a hiánypótló alkotást a témában! Sokan nem ismerik/megfeledkeznek róla. A gyászos az egészben, hogy a "csősz" halálával már nem volt ami fenntartsa, és bár annyi rosszat is köszönhet a világ neki, azért furcsa módon tett velünk jót is az öreg.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Gyorstalpaló: karantén és kijárási tilalom
2020.03.17 20:21:30
Mivel a mostani zűrzavaros időkben sosem lehet tudni, hogy mit hoz a holnap, arra gondoltam, hogy megpróbálok egy kicsivel tisztább vizet önteni a poharakba kijárási tilalom és karantén ügyében. A múltkori poszt kommentjei között voltak olyan hozzászólások, amelyeket olyan kedves olvasók követtek…..
hendrick
2020.05.04 11:05:48
Mi itt a Lemilblogon szeretjük a rendhagyó dolgokat, s azon vagyunk, hogy a lehető legváltozatosabb módon kössük le a hadtörténelem és a rendvédelem-história iránt érdeklődő olvasóink figyelmét. Mai posztunk egyfelől csatlakozik az elmúlt időszak első világháborús tematikájú posztjainak sorához…..
hendrick
2019.02.12 19:04:06
@tiboru: Nem kellett sokat várni, és megjöttek a példák :(
Az utóbbi idők szomorú belföldi slágertémája a kilakoltatások ügye. A Lemilblog - a lehetőségekhez képest - igyekszik távoltartani magát az általános belpolitikai fejlemények kommentálásától, s azon vagyunk, hogy csak a rendvédelemmel, katonai témákkal, biztonságpolitikával és hasonlókkal fárasszuk…..
hendrick
2018.10.13 21:16:06
@cavalry: Portugáliában volt szerencsém ilyesmi táblához, ráadásul elég közel turistalátványossághoz. De ami miatt írtam: Én Budapesten 2 No-Go zónáról tudok. Az egyikről mindenki tud, mert mindenhol ezt hallani, a másik címet nyomozó tiszttől hallottam, hogy oda ők csak készenlétiekkel együtt vagy irdatlan létszámban szállnak ki. Szóval ezekről a hazi címekről van valahol térkép, tanulmány, etc?
Az elmúlt napok nyugati (és részben magyar) sajtójának azon cikkeit olvasgatva, amelyek az orosz katonai hírszerzés (lánykori nevén GRU, ma már csak GU) embereinek nyugat-európai kalandjait taglalják, az ember csak kapkodja a fejét és nem tudja, mit higgyen. Ebben a posztban röviden összefoglalom az…..
hendrick
2018.10.08 04:23:47
@tiboru: jó volt egy helyen megtalálni a releváns infókat az ügyről, nem kellett guglizni annyit, köszönjük, mint mindig.
Ez az egész túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, de én hajlok rá, hogy dilettánsok kezébe került a szervezet, mert a 300 főnek az adatai azok már túl számosak "beáldozós" műveletnek, illetve további gyöngyszem a kinti szolgálatok magas színvonaláról a "merdzsós" konvojozásuk, ld itt és még sok helyen a neten: www.dailymail.co.uk/news/article-3700863/Russian-FSB-trainee-spies-banished-Chukotka-Kamachtka-Eastern-Siberia-Moscow-Mercedes-graduation-stunt.html
@invalid user name: "ez már évek óta így van de kit zavar. színleg kell csak nato és eu tagnak lennünk."
Végülis a jelenlegi állampárt egyik főideológusa szerint a mi geopolitikai fekvésünkkel és gazdasági potenciálunkkal a legbölcsebb katonai beruházás egy jól vasalt fehér ing és némi virág (www.youtube.com/watch?time_continue=753&v=XSelW7Pvsf4 ld 16:45), illően üdvözölni az éppen aktuális megszállókat. Igen, megvan ebben is a ráció, valahol egyet lehetne érteni vele, ha mi nem egy pillanatnyi vákuumban önként döntöttünk volna egy katonai tömbhöz csatlakozásról, mindezt népszavazással.
A civileknek akik anno erre szavaztak bizonyára fájó látni mindezt, és csak abban reménykedhetnek, hogy a történelem ismétli önmagát, azaz Horthy is csak "színleg akarta a német szövetséget" majd előkészítette az oldalváltást is, de addigra a tisztikar már "megszokta", hogy mi német szövetségesek vagyunk és amikor a kiugrási kísérlet zajlott, akkor ezzel adekvát módon cselekedett, és döntő többségében hagyta, hogy Skorzeny & Wesenmayer tegye a dolgát.
A helyzet fonákja az, hogy akkor Horthynak "igaza volt" és az ország érdeke a kiugrás lett volna, ma pedig a népszavazáson eldőlt katonai szövetségi rendszerbeli kötelezettségeink teljesítését mismásolhatják el itt-ott a felelős vezetők, már ha igaz ami itt elhangzik, illetve ha igaz az, ami a Katrein interjúban is erre utal.
Ironikus, hogy maga Horthy is egy angolszász szövetségi vonalat készíttetett elő, ezért is kerültek angol nyelvű feliratok a budai vár alatti alagútrendszer néhány pontjára és ezért bántak kesztyűs kézzel az angolszász pilótákkal a vkf 2 def-esek akik amúgy nem a finomkodásukról voltak híresek, sőt már akkor alacsony szintű delegációt fogadtak.
Végül bekerültünk a hőn áhított szövetségi rendszerbe és most bénán kettős játékot játszunk és eljátsszuk a bizalmukat. A civil ugyebár könnyen kibitzel a releváns információk hiányában, amik megmagyaráznák, hogy mi és miért zajlik, de tény, hogy elég gyatrán néz ki ez az ügy.
További költői kérdés, hogy a NATO Gladio és hasonló szárnyaknak mik a forgatókönyvei azokban az esetekben ha egy népszavazáson tagság mellett döntött országot egy vezetője önkényesen kivezetni próbál a szövetségből. A hidegháború alatt tudjuk jól, hogy nem finnyáskodtak, ha pl a kommunista párt úgy tűnt esélyes a választáson akár egy NATO tagállamban.
Ez az egész túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, de én hajlok rá, hogy dilettánsok kezébe került a szervezet, mert a 300 főnek az adatai azok már túl számosak "beáldozós" műveletnek, illetve további gyöngyszem a kinti szolgálatok magas színvonaláról a "merdzsós" konvojozásuk, ld itt és még sok helyen a neten: www.dailymail.co.uk/news/article-3700863/Russian-FSB-trainee-spies-banished-Chukotka-Kamachtka-Eastern-Siberia-Moscow-Mercedes-graduation-stunt.html
@invalid user name: "ez már évek óta így van de kit zavar. színleg kell csak nato és eu tagnak lennünk."
Végülis a jelenlegi állampárt egyik főideológusa szerint a mi geopolitikai fekvésünkkel és gazdasági potenciálunkkal a legbölcsebb katonai beruházás egy jól vasalt fehér ing és némi virág (www.youtube.com/watch?time_continue=753&v=XSelW7Pvsf4 ld 16:45), illően üdvözölni az éppen aktuális megszállókat. Igen, megvan ebben is a ráció, valahol egyet lehetne érteni vele, ha mi nem egy pillanatnyi vákuumban önként döntöttünk volna egy katonai tömbhöz csatlakozásról, mindezt népszavazással.
A civileknek akik anno erre szavaztak bizonyára fájó látni mindezt, és csak abban reménykedhetnek, hogy a történelem ismétli önmagát, azaz Horthy is csak "színleg akarta a német szövetséget" majd előkészítette az oldalváltást is, de addigra a tisztikar már "megszokta", hogy mi német szövetségesek vagyunk és amikor a kiugrási kísérlet zajlott, akkor ezzel adekvát módon cselekedett, és döntő többségében hagyta, hogy Skorzeny & Wesenmayer tegye a dolgát.
A helyzet fonákja az, hogy akkor Horthynak "igaza volt" és az ország érdeke a kiugrás lett volna, ma pedig a népszavazáson eldőlt katonai szövetségi rendszerbeli kötelezettségeink teljesítését mismásolhatják el itt-ott a felelős vezetők, már ha igaz ami itt elhangzik, illetve ha igaz az, ami a Katrein interjúban is erre utal.
Ironikus, hogy maga Horthy is egy angolszász szövetségi vonalat készíttetett elő, ezért is kerültek angol nyelvű feliratok a budai vár alatti alagútrendszer néhány pontjára és ezért bántak kesztyűs kézzel az angolszász pilótákkal a vkf 2 def-esek akik amúgy nem a finomkodásukról voltak híresek, sőt már akkor alacsony szintű delegációt fogadtak.
Végül bekerültünk a hőn áhított szövetségi rendszerbe és most bénán kettős játékot játszunk és eljátsszuk a bizalmukat. A civil ugyebár könnyen kibitzel a releváns információk hiányában, amik megmagyaráznák, hogy mi és miért zajlik, de tény, hogy elég gyatrán néz ki ez az ügy.
További költői kérdés, hogy a NATO Gladio és hasonló szárnyaknak mik a forgatókönyvei azokban az esetekben ha egy népszavazáson tagság mellett döntött országot egy vezetője önkényesen kivezetni próbál a szövetségből. A hidegháború alatt tudjuk jól, hogy nem finnyáskodtak, ha pl a kommunista párt úgy tűnt esélyes a választáson akár egy NATO tagállamban.
Air Power Blog
Dassault Falcon 7X, a légiszállítási képességfejlesztés második fázisa
2018.08.05 10:28:20
A főleg nagy távolságú és nagyobb létszámú, gyors személyszállításra alkalmas Airbus A319-es februári érkezése után a hétvégén Kecskeméten újabb típus, a Dassault Falcon 7X csatlakozott a honvédség látványosan bővülő légiszállító flottájához. Mivel nagy érdeklődésre számot tartó, általam szorosan…..
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Elfeledett elődök: a magyar fegyveres erők szállító repülőgépei
2018.02.25 06:00:00
Ez az év is jól kezdődött: 2018 február 2-án hivatalosan is bemutatták a nagyérdeműnek a Magyar Honvédség legújabb szerzeményeit, a két Airbus A319 utasszállító repülőgépet. Hogy a beszerzésre véletlenül se vetődjön az idehaza rosszul csengő „kormánygép” elnevezés, a…..
hendrick
2018.02.26 02:33:48
@molnibalage: konkrétan erre az esetre gondoltam, csak nem fejtettem ki, mert már így is túl hosszú volt a poszt, meg trehány is voltam forum.htka.hu/threads/hun-airbus-a319.1470/page-15#post-415818 :)
Mármint az a része nem igaz, hogy az A319 a légierő állományába került vagy az nem, hogy a többi fegyvernem rohad? Nagyon felpörögtél a htka fórumon :) Azt meg már ne is tegyük hozzá, hogy valószínűleg nem is a honvédség bármely fegyvernemének a személyzetét fogja valószínűleg az idő többségében szállítani, de bekerült ez is a légierő feladatai közé.
@proletair: @tiboru: Amúgy az USAF feladata az USA követségek esetén ezeket a speciális szállítási feladatokat megoldani, amit jóval szerényebb kivitelben a MALÉV biztosított kis hazánk részére nemzetközi viszonylatban. Sajnos nem tudom hogyan oldották meg a dolgot azóta, mivel egy évvel a megszűnése előtt volt egy olyan tisztogatás jellegű szeánsz a külügyben, amit sokan úgy éltek meg, hogy egyszerűen nem maradt bizonyos területeken ember aki gyakorlati tapasztalattal bírt volna, hogy bizonyos dolgokat hogyan kell kivitelezni. Nyilván az volt a cél, hogy tiszta lapot teremtsenek, de ennek komoly áldozatai voltak a működés színvonalában akkoriban. Mellesleg a teljesen megbízható gárdát szerintem így sem érték el, mivel a frissen végzettek között is ugyanúgy lehettek "már beszervezett" emberek, mint a korábbi kormányoktól örökölt külügyi szakmai garnitúrákban akik már évtizedek óta tették dolgukat.
Tudom, hogy oka volt annak amit csináltak, de akkor is fürdővízzel együtt a gyerek esete volt. Én pedig a kapott feedbackek alapján gyorsan letettem arról, hogy ebbe a szakmába álljak be. (a szakmában dolgozó oktatók többsége kerek perec megmondta, hogy a munkaerőpiac telített a 2011-es tömeges külügyi leépítés miatt, több évtizedes szakmai gyakorlattal rendelkező bevált diplomás emberek tömegét vágták ki egyik napról a másikra, pedig 90%-uk biztosan úgy fogta fel, hogy a hazájáért dolgozik és nem egy pártért. [Kb úgy érezte magát a "szakma" akkor ezzel, mint ahogy az olimpikonok többsége érez Elizabeth Swaney-vel] Itthon nem volt divat, hogy vezetői szint alatt így hozzányúljanak a gárdához, mint akkor. A másik probléma pedig az, hogy ahogy akkor látszott: ha valamikor leváltják a kormányt, a következő banda valószínűleg az élmények hatására egy hasonló tisztogatást fog újra csinálni, ami megint meg fogja akasztani az érdemi és folyamatos munkát. Na ez az, ami eddig nem következett be.)
Mármint az a része nem igaz, hogy az A319 a légierő állományába került vagy az nem, hogy a többi fegyvernem rohad? Nagyon felpörögtél a htka fórumon :) Azt meg már ne is tegyük hozzá, hogy valószínűleg nem is a honvédség bármely fegyvernemének a személyzetét fogja valószínűleg az idő többségében szállítani, de bekerült ez is a légierő feladatai közé.
@proletair: @tiboru: Amúgy az USAF feladata az USA követségek esetén ezeket a speciális szállítási feladatokat megoldani, amit jóval szerényebb kivitelben a MALÉV biztosított kis hazánk részére nemzetközi viszonylatban. Sajnos nem tudom hogyan oldották meg a dolgot azóta, mivel egy évvel a megszűnése előtt volt egy olyan tisztogatás jellegű szeánsz a külügyben, amit sokan úgy éltek meg, hogy egyszerűen nem maradt bizonyos területeken ember aki gyakorlati tapasztalattal bírt volna, hogy bizonyos dolgokat hogyan kell kivitelezni. Nyilván az volt a cél, hogy tiszta lapot teremtsenek, de ennek komoly áldozatai voltak a működés színvonalában akkoriban. Mellesleg a teljesen megbízható gárdát szerintem így sem érték el, mivel a frissen végzettek között is ugyanúgy lehettek "már beszervezett" emberek, mint a korábbi kormányoktól örökölt külügyi szakmai garnitúrákban akik már évtizedek óta tették dolgukat.
Tudom, hogy oka volt annak amit csináltak, de akkor is fürdővízzel együtt a gyerek esete volt. Én pedig a kapott feedbackek alapján gyorsan letettem arról, hogy ebbe a szakmába álljak be. (a szakmában dolgozó oktatók többsége kerek perec megmondta, hogy a munkaerőpiac telített a 2011-es tömeges külügyi leépítés miatt, több évtizedes szakmai gyakorlattal rendelkező bevált diplomás emberek tömegét vágták ki egyik napról a másikra, pedig 90%-uk biztosan úgy fogta fel, hogy a hazájáért dolgozik és nem egy pártért. [Kb úgy érezte magát a "szakma" akkor ezzel, mint ahogy az olimpikonok többsége érez Elizabeth Swaney-vel] Itthon nem volt divat, hogy vezetői szint alatt így hozzányúljanak a gárdához, mint akkor. A másik probléma pedig az, hogy ahogy akkor látszott: ha valamikor leváltják a kormányt, a következő banda valószínűleg az élmények hatására egy hasonló tisztogatást fog újra csinálni, ami megint meg fogja akasztani az érdemi és folyamatos munkát. Na ez az, ami eddig nem következett be.)
hendrick
2018.02.27 11:52:57
@vwxyz: Ami papírra kerülhet az annyi, hogy mint a BKV Budapesten menetrendszerű rendszeres járatok üzemeltek Malév időkben. Nem a diplomáciai csomaghoz indítottak gépet hanem fordítva. Ha ment gép, rápakoltak. Csupán egy kis logisztika a futó repülők és a helyhez kötött infrastruktúra összehangolása, hogy ezzel hatékonyabban üzemeljünk illetve plusz lehetőségeket teremtsünk. Pl "Brüsszelbe" lenne az egyik értelmes rendszeres járatot indítani így elsőnek, azért az idézőjel mert úgysem, de ez ilyen "Sorosozós" egyszerűsített kommunikáció, hogy blogposzt legyen és ne cikk.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Ajánló- A légi harcászatról és a légvédelem eszközeiről
2018.01.01 20:28:18
A blog szorgalmas és lelkes olvasói találkozhattak már itt légvédelmi témájú írásokkal, a második világháborútól a hidegháborúig. Ezeket az írásokat lelkesedésből, hobbiból írtuk, gyűjtöttük az anyagokat, képeket, hogy csinos és élvezhető bejegyzés kerekedjen belőle. Molnibalage kollégánk viszont…..
hendrick
2018.01.11 03:21:47
@molnibalage: A sötétben tündöklőbb a fény :) Már egy ideje read only vagyok ott a fórumon, bár látom, mintha egy enyhébb megtisztulás történt volna azóta. Én teljes adattörlést kértem anno, olyan reménytelennek tűnt akkor a troll-roham. Nagyon idegesítő volt, ahogy az induláshoz képest lezüllött az olvasótábor. Sajnos Tcat hagyta elkanászodni a népet. Montezumával mi lett?
A hazai augusztusi uborkaszezon egyik friss híre, hogy a kormány nem nyilvános telefonhálózattal kötné össze az összes fontosabb kormányzati és közigazgatási szervet. Első körben vezetékes (kanócos) hálózatról van szó, később állítólag megcsinálnák a cucc mobilos verzióját is. Ahogyan azt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz