Adatok
szerb ponty
10 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A korábbi, a vasúti menetrend (illetve általában a szolgáltatástervezés) nyilvánosságáról szóló bejegyzésünkben már utaltunk rá, hogy lesz folytatás, azaz problémák mellett írni fogunk a megoldásról is. Sajnos ez kapacitásaink hiánya miatt késve jött össze, de mai posztunkban végre bemutatjuk, hogy…..
Nemrég eredményt hirdettek Budapest egyik legfontosabb beruházásának kivitelezésében, a Déli Körvasút felbővítésében. A BAVS-ban 90-120 milliárdra tippelt beruházás I. üteme laza 337 milliárd lett, amit egyes orgánumok egy laza NER-túlárazással elintéznek, mi azonban most arra vállalkoztunk, hogy…..
A tavaly ősszel hivatalba lépett Karácsony Gergely főpolgármesterhez 2019. októberében fordult nyílt levéllel a Magyar Közlekedési Klub. Ebben olyan fő intézkedéseket szedtünk össze, amelyekhez elsősorban nem pénz, hanem akarat kell, és a forrásigénye is megfelel(t) a fővárosi önkormányzat anyagi…..
1. Háttér
A főváros a 4-es metró építése kapcsán elvállalta a dugódíj bevezetését. Ez egyelőre nem történt meg – feltehetően azért, mert egy valódi, ténylegesen visszatartó erejű díj biztos, hogy rendkívül népszerűtlen intézkedés lenne. A főváros által korábban felvetett javaslatok, így pl. az 5000…..
MKK-blog
Értelmetlen rombolás lett az új vasúti menetrendből – szétverik a közlekedést Szeged, Kecskemét és Kiskunfélegyháza felé
2019.11.22 11:57:05
Súlyos visszalépés történik a vasúti közlekedésben decembertől az ország egyik legfontosabb vasútvonalán. A közlekedésért felelős Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára eredetileg gyorsítani akarta a Budapestről Szegedre tartó vonatokat, azonban végül az érintett utasok 80%-a ritkább…..
A tavaly ősszel hivatalba lépett Homolya Róbert után ismét nyílt levéllel fordulunk egy fontos új döntéshozóhoz, ezúttal a frissen megválasztott új budapesti főpolgármesterhez, Karácsony Gergelyhez. A feladata korántsem lesz egyszerű, hiszen a Főváros lehetőségei és forrásai a 10-15 évvel ezelőtti…..
Az elmúlt hetekben az V. kerület többször is címlapra került a közterületi parkolást favorizáló intézkedéseivel. A Reáltanoda utca ,,sikeres, XXI. századi felújításáról” mi is megemlékeztünk, míg a múlt héten újabb ,,előremutató” fejlesztéseknek lehettünk szemtanúi az Erzsébet téren és a Dorottya…..
2010-ben a BKK megalakulásával – a MÁV és a Volánbusz kivételével – egy kézbe került a Főváros teljes közlekedésfejlesztése. A BKK 2014-re le is tette az asztalra a 2009-es BKRFT-n alapuló Balázs Mór Tervet (BMT), amelyet a Fővárosi Közgyűlés is szentesített, és amelyet…..
Miért jó kerékpározni egy nagyvárosban?
Míg a kisebb településeken a gyalog/kerékpárral/autóval kombináción kívül az egyéb lehetőségek kimerülnek a napi pár helyközi járatban, szerencsésebb esetben a használhatónak hazudott (bocsánat: hirdetett) vasútban, addig a nagyvárosokban az esetek…..
A magyar gyorsforgalmi útfejlesztés az elmúlt években elérte azt a kiépítettségi szintet, ahol a további fejlesztések egy részét szakmai indokok alapján már meg lehet kérdőjelezni. Ennek remek táptalajt ad az ismert, és unalomig ismételt miniszterelnöki mondat az egri…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
További előnye a vasútnak, hogy Pesten a városközpontba visz be. Ha visszaugrunk Vácra, akkor a zónázó 25-30 perc alatt a Nyugatiban van. Autóval kapásból 10 perc, míg eléred a váci lakótelepről az M2-t reggelente, és hiába mehetsz aránylag jó tempót a pályán, a Szerencs utcánál megáll a tudomány. Ez nagyjából az összes elővárosi vasútvonal vs autópálya viszonylatban elmondható, legfeljebb a dugózóna széle és a városközpont közti távolság változik.