Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szánmonoxid

0 bejegyzést írt és 901 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Lecserélhető-e MZP 27 nappal a választás előtt? A közel 12000 indexes válaszadó véleménye a választás előtt 27 nappal enyhén szólva sem bíztató az ellenzék számára. Szokták volt mondani, hogy innen szép nyerni, de a valóság az, hogy innen szinte lehetetlen. Hogyan jutottak el azonban a…..
szánmonoxid 2022.03.07 13:21:11
@gigabursch:
Jól látod, valóban egyre hü.lyébb a gazdád.
És a feleségéről nevezte el a Fideszt?
szánmonoxid 2022.03.07 13:22:38
@DFK:
A gyakorló elmebeteg a gazdád, aki rendszeresen Grazba jár kezelésre.
Finom a cigányszar, seggnyaló?
Egy skót orvos kísérletének eredményére ma is sokan a lélek létezésének bizonyítékaként tekintenek, anélkül, hogy ismernék a tesztelésének bizarr körülményeit...
szánmonoxid 2022.03.01 22:29:25
@steery:
Igazad van, faszságokat nem olvasok, mert nem érdemes.
Nőj fel, és néuzz körül. 2022-t írunk, nem a babonák korát. Tudod, közben kifejlődött egy tudomány nevű izé, aminek te láthatólag a hírét sem hallottad idáig.

Igen, esetedben láthatóan működik valami létforma agysejtek nélkül is.

Az mondjuk elég röhejes, amikor egy XVII. századi elveket valló ökör beszél elmaradottságról a XXI. században, és mindenféle ezoterikus faszságokra hivatkozik közben. Igen, rólad beszélek.
szánmonoxid 2022.03.03 00:53:04
@steery:
Ha messziről látszik, hogy az nem egy távcső, és még csak nem is Galileié, hanem valami sarki ribanc mosatlan segglyuka, akkor épeszű ember nem akar belenézni.

De te csak nézegesd közelről, ahogy eddig is, és gondold azt, hogy távcső.
A tudományt láthatóan nem neked találták fel, neked ennyi ész mellé a babonák világa való.

@eßemfaßom meg áll:
Én erre már a téma alapján rájöttem. Mármint hogy baromsághalmaz.
szánmonoxid 2022.03.03 15:26:55
@]{udarauszkasz:
Jaja.
Csak annak van tudományos alapja, a többi meg csak a huzatos agyú barmok fejében létező fantazmagória.
Ez azért értelmes emberek számára elég jelentős különbségnek tűnik. A hangsúly az értelmes szón van.
1914. II. Miklós orosz cár a Téli palota erkélyéről jelenti be a németek elleni hadüzenetét..
szánmonoxid 2022.03.02 02:14:33
@¿Qué tapas hay?:
Szerintem se szedd elő. :-)
A kiválót azért erősen idézőjelbe tenném, még angol + "menő" nyelvek (francia, spanyol, olasz, portugál, orosz, német) esetében is, a magyart meg nem is említeném.
A DeepL szerintem egy nagyságrenddel jobb, de azért magyar + bármelyik másik nyelv esetében még az is nagyon messze van a jótól.

Ezt is találtam:

paparazzi
Paparazzi, è una parola di origine italiana, usata per denominare chi ha un comportamento sommesso, intrusivo e senza scrupoli durante l'esercizio del suo ufficio come fotografo. Il nome è dovuto al Paparazzo personaggio del famoso film Federico Fellini La dolce vita chiamato, e dopo il film prende il nome fotografi cosiddetti tabloid. Fellini ha spiegato che Paparazzo era il soprannome del suo padrino nella scuola primaria della sua città natale, Rimini, era un suo amico. In dialetto, paparazzo significa "zanzara" e tra i bambini motejaba con quel nome a chi ha parlato in fretta, come il ronzio di una zanzara, ed erano molto irrequieto, nervoso, turbato e persino interrompere gli altri. Come i fotografi di "La Dolce Vita". Comunque, Fellini si divertiva a dare diverse versioni sull'origine del nome del suo personaggio. I paparazzi hanno provocato la fatica di personaggi pubblici e sono stati accusati di causare incidenti come la principessa Diana de Gales anche se è stato riscontrato che solo ha seguito la vettura a distanza di sicurezza per scattare foto.

Kiemelném ezt a részt:
In dialetto, paparazzo significa "zanzara".
Bár ez nagyrészt olaszul van, a "motejaba" szó miatt azt gyanítom, hogy spanyol volt az eredetije, ez az egy véletlenül benne maradhatott. :-)
Legalábbis ez az -aba végződés nekem olaszból nem rémlik, spanyolból igen.
szánmonoxid 2022.03.03 00:23:16
@BiG74 Bodri:
Hogy a klasszikust idézzem, most épp a baszásra, de egy kalapot kérek.

@bioLarzen:
"kifejezésként nyilván nem lesz soha népszerű az "elektronikus sajtó" kifejezés"
Azért az 50-es évek végétől a 90-es évek közepéig az volt.

Aztán a 90-es évek második felében jött a sok gondolkodásképtelen és a feladatra alkalmatlan, műveletlen és tanulatlan pöcs újságírói állásba (lásd Index, meg elődje, az Internetto), és fogalmuk sem volt, hogy a media szót hogyan kellene lefordítani, ezért leírták magyarosan, ékezettel. Ahogy sok esetben most is ezt jelenti nekik a fordítás, ezért lett a technika jelentésű technology szóból technológia, ami angolul egyébként know-how, procedure, process stb.

Mellesleg ha hangsúlyozni akarod, hogy a nyomtatott nélküli részről van szó, akkor mindegyik jelenleg használt szó elé kell az elektronikus jelző. A média elé is. Akkor mivel is vagyunk előrébb ezzel?
szánmonoxid 2022.03.03 00:46:46
@¿Qué tapas hay?:
Azt senki nem vitatta, hogy a film alapján terjedt el, azt vitatták egyesek, hogy jelent-e szúnyogot.
Itt elég világosan leírják, hogy jelent.
Szóval bizony jó mondatot emeltem ki, még akkor is, ha neked nem az ínyedre való.

Gondolom, az utolsó két mondatod gúnyolódás akart lenni, de nem gond.
Ha komoly, akkor te sem lehetsz valami penge olaszból.
Mellesleg a Google Translate-ről nézd meg, mit írtam, és mely nyelvekkel kapcsolatban. Nem árt ám, ha értő módon olvasol. Sokat segít a mondanivaló megértésében.
Elég komoly dilemmával néz szembe Posztolónk, ugyanis a barát zónában tartott pasi most megcsókolta, ő pedig heves reakció helyett inkább hagyta, nehogy megbántódjon. De hogyan tovább?   Ha esetleg nem tudtad: a Csajok és Pasik társkereső egy igen népszerű ismerkedős oldal, ez itt a hozzá…..
szánmonoxid 2022.03.02 14:19:27
@MsIreneAdler:
Mondom én, hogy itt csupa szellemileg és lelkileg sérült szerencsétlen írogat, téged is beleértve.

A csaj csak azt csinálja, amit az elején vállalt. Barátság.
Az, hogy a srác ennél többet akar, miért lenne az ő bűne?

A gondolkozás neked ennyire fáj, ezért nem szoktál?

@Lorrh:
Rád is érvényes. Bár agyilag valóban nem tűnsz többnek 11-nél.
szánmonoxid 2022.03.03 00:18:31
@Lorrh:
Mert te nem ismeretlenül fényezed az egódat egy blogon, te szerencsétlen agyrokkant?
Vagy ahhoz is hülye vagy, hogy ezt felfogd?
szánmonoxid 2022.03.03 00:22:18
@Chendrys19:
Hát ha így gondolod, elég szánalmas lelkivilágod lehet.

@The Cortez:
Igen, én is ezt mondom.
Épeszű és ép lelkű ember képes ezt belátni és megélni.
Most nézem a ruszkik elmebeteg cárját, ahogy ukrán nácikról vizionál, drogosokról (Tomi, Tóni, Árpi, fussatok), meg arról, hogy az ukránok puccsolják meg saját vezetésüket. Azt hiszem, Vologya, itt a vége. (Zelenszkijt például a nácik az áldozatszerepre predesztinálnák.) Olyan ez, mint mikor a cár…..
szánmonoxid 2022.02.27 22:00:11
@tiltsál ki te gyökér:
Simán.
Én a mai haditechnika mellett még keveslem is 4 napra.

Ja, Nova Kahola, legalább a nevét tudd leírni. De biztos hazudik az amerikai szakértő.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Még mindig jobb, mint ha elmebeteg pedofil bolgár buzi lennék, mint te, akit Szófiában kezelnek egy elmegyógyintézetben.
szánmonoxid 2022.03.01 02:14:50
@tiltsál ki te gyökér:
Mondjuk annak az orosz fiatalnak az anyjának írt üzenete, amit a halála után a telefonján találtak?
444.hu/2022/02/28/milyen-csomagot-mama-ahhoz-lenne-kedvem-hogy-felkossem-magam

Nem a legpontosabb a magyarra fordítás, gondolom, átrakták Google Translate-be oroszról angolra, és az angolt fordították le, de a lényeget visszaadja.

Másrészt matyi a kurva édesanyád (és akkor már tudhatod azt, miért vagy egy szardarab).
Harmadrészt én voltam katona, veled ellentétben.

Mindenhez hülye vagy, de hát mit lehetne várni egy olyan fidesztálib narancskomcsi seggfejtől, aki még mindig a Lendvay utcából kapja a fizetését? Akinek egy bélféregnél több esze van, az már nem hajlandó vállalni, te meg még néhány agyatlan segg haverod igen, mert csak ennyi agyatok van, talán a lakást még nem szarjátok össze, de ebben sem vagyok biztos.

És Kahovka, te ostoba fidesztálib narancskomcsi Putyin-seggnyaló faszkalap. Kettőből egyszer sem bírtad leírni helyesen.
https://www.google.com/maps/place/Nova+Kakhovka,+Kherson+Oblast,+Ukraine,+74900/@46.5467216,30.6748801,7.17z/data=!4m5!3m4!1s0x40c38ffaf953e55b:0xe7dd49fae35d59f8!8m2!3d46.7515251!4d33.3678207
szánmonoxid 2022.03.01 02:19:03
@tiltsál ki te gyökér:
Faszfejkém, te írtál Kakholát. Valóban nem néztem utána, csak azt javítottam ki. Az angol kh-val írja át az orosz meg az ukrán h-ját. Te meg segghülye vagy, mert fogalmad sincs arról, hogy magyarul nem igy kell.

Arról meg nem én tehetek, hogy semmilyen nyelven nem beszélsz, még a magyart is töröd, mert anyád a strichelés mellett nem tudott tanítani az anyanyelvedre.
Egy év után újra azt MTI Archívumának fotóiból készítettem a Napi érdekes válogatást! Az 1945-1990 közötti időszakból hoztam érdekes, ritkán látott képeket, mindjárt két tucatot! 1982. Kőszeg Ferenc tanár és szamizdat-szerkesztő, személyi követői elől fut Budapesten. A négy felvételből álló…..
szánmonoxid 2022.02.26 13:42:31
@gigabursch:
Igen. nemzetközi összeesküvéssel állítja minden kicsit is tudományos mű, hogy a magyar finnugor nyelv, mert a világnak az az érdeke, hogy a magyarokat a világ egyik legfejlettebb népéhez, a finnhez hasonlítsák, ne az 500 évvel elmaradott török népekhez, amelyekkel egy közös vonásunk biztosan van: mindenhol autoriter kiskirályok állnak az állam élén, akik sz*rnak a demokráciára. Más közös vonás nincs.
Tudod, a nyelvtudomány ugyanolyan tudomány, mint a fizika, és a nyelvtudósok tudományos módszerekkel dolgozva állapították meg és támasztották alá milliószor, hogy a magyar nyelv finnugor nyelv. A szerintem, a nem hiszem el meg a csak, ami a te módszered, az nem nevezhető tudományosnak.
Persze ha te felsorakoztatod a téren a te álláspontodat alátámasztó tudományos munkákat (nem a Badinyi-Jós Ferenc meg Varga Csaba-féle áltudományos (valójában az áltudományos is túl megtiszteltő ezekre nézve, mert szerepel benne a tudomány szó, igazából légből kapott, minden tudományos alapot nélkülöző) délibábos nyelvészeti baromságokat), akkor más a helyzet. Sorold!
Esetleg azt, hogy milyen szinten beszélsz finnugor nyelveket? Bármelyiket?

Gondolom, szerinted a Föld is lapos, csak az MTA át akar téged verni azzal, hogy azt írja, gömbölyű (vagy pontosabban geoid).
Mert amit állítasz, az pont ugyanolyan, mint a lapos Föld-hívők állításai. A teljes érvrendszered.
szánmonoxid 2022.02.27 20:45:54
@bioLarzen:
Igen. A tiszta réz bizony vörös színű, azért is vörösréz a neve. A sárgaréz az valójában bronz.

Másrészt igen, ez a hajszín vörös. Vegyél egy narancsot, és tedd a képernyő mellé.
Ha nem látod a színek közti különbséget, akkor keress fel egy szemészt, mert kezd romlani a szemed.

A finnugristák teljesen tudományos módszerekkel dolgoztak és dolgoznak, és bizonyították a két nyelv rokonságát. De mint írtam, elég egy keveset tanulni valamilyen finnugor nyelvet, és magad is rájössz, hogy azok, még nyelvészeti képzettség nélkül is.

@¿Qué tapas hay?:
A piros és a vörös nagyon nem ugyanazt a színt jelenti, csak jelentéscserén ment át a két szó az utóbbi néhány száz évben. Ha ugyanazt jelentené, felcserélhető lenne, de nincs pl. piros róka, csak vörös. A bor az ugyan hivatalosan vörös, de vidéken azért sokfelé mondják pirosnak is. Érdekes, a fehéret nem mondják sárgának, pedig az is inkább sárga színű, mint fehér.

@Fogash:
Az, hogy te kikre gondolsz ezen jelzők alapján, már a te problémád. Konkrét nevek nincsenek említve.
Gázszerelő, kőbánya stb. sok van az országban. Hogy te kikre vonatkoztatsz ezekről, az csak a te gondolkodásodat tükrözi, nem a hozzászólóét.

@gigabursch:
Szerintem nekem szól.
szánmonoxid 2022.03.01 02:05:27
@bioLarzen:
Ezek szerint akkor te személyeskedsz?
Én nem gondoltam eddig, de te tudod.
  A csütörtök reggel elindult orosz támadás kapcsán a hazai elemzők egy része kitér arra is, vajon miként befolyásolhatják az események a magyar kampányokat, illetve az alig több mint egy hónap múlva esedékes választásokat. Hallunk olyan hangokat, hogy a háború fordulatot jelenthet idehaza is, ám…..
szánmonoxid 2022.02.26 16:21:27
@CSOKKI MÁLNA:
Kár, hogy a tényekről halvány fingod sincs, ahogy a többi hozzád hasonló fidesztálibnak sem.
szánmonoxid 2022.02.26 16:23:11
@G. Nagy László:
Ja, mert Szíriában éppen nem háború volt 5-6 éve, mi?
Az ISIS egy békés beszélgetéseket szervező csapat volt.
szánmonoxid 2022.02.26 16:24:29
@G. Nagy László:
Ha egy fidesztálib narancskomcsi ezt állítja, akkor az jó hír, azt jelenti, igazat írtam.
1897. Villamos a Néva jegén, Szentpéterváron. A téli időszakban számos vonalat létesítettek a befagyott folyón..
szánmonoxid 2022.02.10 21:02:07
@Pic:
"leírva/átírva latin karakterekre meg bizony Shenzhen, a másik meg biza Hong Kong."
Tájékoztatnál arról, hogy sh és a zh mióta szerepel a magyar ábécé kettős betűi között?
Mert jelenleg még az MTA Nyelvtudományi Intézete nem tud róla, hogy lenne ilyen kettős betű a magyarban, ugyanis szerintük a magyar ábécé így néz ki:

"Az ábécé

10. Az ábécé a betűk meghatározott állománya és felsorolási rendje. A magyar magánhangzókat és mássalhangzókat jelölő 40 kisbetű (a magyar ábécé): a, á, b, c, cs, d, dz, dzs, e, é, f, g, gy, h, i, í, j, k, l, ly, m, n, ny, o, ó, ö, ő, p, r, s, sz, t, ty, u, ú, ü, ű, v, z, zs.

A magyar nagybetűk sorrendje ugyanez, alakjuk a következő: A, Á, B, C, Cs, D, Dz, Dzs, E, É, F, G, Gy, H, I, Í, J, K, L, Ly, M, N, Ny, O, Ó, Ö, Ő, P, R, S, Sz, T, Ty, U, Ú, Ü, Ű, V, Z, Zs. [Vö. 3., 5., 8.]

11. Az írásgyakorlatban gyakran előforduló q-t, w-t, x-et és y-t így soroljuk be a magyar ábécébe: … p, q, r … v, w, x, y, z, zs; … P, Q, R … V, W, X, Y, Z, Zs."
Forrás: A magyar helyesírás szabályai, 12. kiadás.

Sehol egy sh vagy zh...
Most akkor vagy te tudod rosszul, vagy ők. Én azért nem arra fogadnék, hogy ők.

Szóval nem, nem a latin betűs átírása az, amit te itt fennen hangoztatsz, hanem az angol nyelvre való átírása.
"leírva/átírva latin karakterekre meg bizony Shenzhen, a másik meg biza Hong Kong"
Hát biza nem. Ez az ún pinyin átírás, ami még az angolban is csak az EGYIK átírási módszer olyanok mellett, mint pl. a Wade-Giles rendszer.

Ami Isztambult illeti, az meg már az 1500-as években is Sztambul volt magyarul. Nem véletlenül, mert bár a török Istanbulnak írja (alig több mint 90 éve - addig arab betűkkel írtak), de isztambulnak ejti a zöngés hasonulás miatt (ahogy pl. a magyar is bár azt írja, hogy vasgolyó, de úgy ejti, hogy vazsgolyó - aki nem, arra azt mondják, hogy affektál, pl. mint Kádár elvtárs, aki gondosan ügyelt arra, hogy a látja szót t-j-vel mondja, pedig a magyar ty-vel ejti).
Isztambul ráadásul bőven akkor lett a magyarban Isztambul, amikor még nem latin betűkkel írtak a törökök, mivel azt alig több mint 90 éve, Kemál Atatürk reformja óta művelik, addig az arab ábécét használták, ami a török az arabénál jóval gazdagabb magánhangzókészlete miatt (az arabban csak a, i és u magánhangzó van) nem a legszerencsésebb megoldás volt, mivel az eredeti, a magánhangzókat nem jelölő és mellékjelek nélküli arabbal írt szavakat sokféleképpen lehet törökül olvasni (próbáld meg az fkblr karaktersorról kitalálni, hogy melyik magyar szóra gondolt, aki írta - tekintetbe véve, hogy nincs olyan szabály, hogy nem állhat az első írott karakter előtt és az utolsó után egy vagy akár több magánhangzó is, és a szó lehet ragozott is).
Még szebb példa zöngés hasonulásra a japán sinbun szó, amit így írnak le (japán karakterekkel persze), mivel a japánban az egyetlen mássalhangzó, amely állhat utána lévő magánhangzó nélkül, az n. Tehát a szó a si-n-bu-n katakana írásjelekből áll (szótagírás).
Ejteni ellenben a japán is úgy ejti a zöngés hasonulás miatt: simbun. M-mel. Ami a japánban hivatalosan nem lehet ilyen helyzetben.

És még a városnevekre visszatérve egy kicsit. Gondolom, te sem Wienbe (bocs, mivel neked láthatóan csak az angol nyelv létezik, Viennába) mész, hanem Bécsbe, és nem Warszawába (bocs megint, t természetesen Warsaw-ba), hanem Varsóba. Moszkva esetében gondban lehetsz, mert az az eredetiben Moszkva, de a kedvenc angolodban Moscow, aminek a kiejtése eléggé nyilvánvalóan NEM moszkva.
A sor hosszan folytatható.

Szóval tartok tőle, hogy itt olyan területen szálltál vitába, amelyiken meglehetősen járatlan vagy.

Azt pedig talán hallottad már, hogy az angolon kívül léteznek más nyelvek is, más szabályokkal.
Az rendben van, hogy te büszke vagy arra, hogy az angolt elsajátítottad (bár aki ennyire ragaszkodik az angolhoz, az többnyire nem magas szinten műveli), viszont az angol szabályok csak az angol nyelvre mérvadóak.
Más nyelvekre nem, még ha te személyesen képtelen vagy is ezt elfogadni.
A magyar pedig határozottan egy másik nyelv.

Arra már ki sem térnék bővebben, hogy számon kéred a személyeskedést, és egyből egy személyeskedéssel nyitsz.
Mert egy ismeretlent kedves barátomnak szólítani bizony az.
szánmonoxid 2022.02.16 12:27:21
@Donatus a Jerbiton:
A történelmet nézve nemigen kellett ehhez sem más vallás, sem más bőrszín.
szánmonoxid 2022.02.16 12:29:47
@ez a nevem senki:
Ja, mert azok gondolkodnak, nem egy népmesében hisznek, mint a sok idióta valláskárosult, aki egy sohasem élt mesehőstől vár el mindent, meg a mesehősre hivatkozó tolvajoknak hagyja, hogy kilopják a szemét is.
A gondolkodás a gazdád szemében valóban súlyos bűn.
Adatok a Kádár-korszak alkoholizmusához   Az alábbi írás diákjaim kérésére született. Nem teljes, mindenre kiterjedő elemzés, hanem néhány tény és összefüggés rövid felvillantása. 1950-ben a magyar lakosság (különösen a vidéken élő agrárnépesség) elsősorban bort fogyasztott. A bort sokan maguk…..
szánmonoxid 2022.02.13 12:54:33
@Szentgáli Zsolt:
Nem rosszindulatú, hanem tárgyilagos.
Más kérdés, hogy homlokegyenest ellenkezik azokkal az ostobaságokkal, amiket itt összehordtál. Csak hát veled ellentétben én éltem akkor.
szánmonoxid 2022.02.13 14:35:30
@Irbisz:
Szerintem kevered a 80-as éveket a 90-esekkel. A 80-as években nem voltak kukázók, mindenki dolgozott.

"ma annyival jobban él a nagy átlag, hogy hihetetlen."
Lófaszt, mama.
A nagy átlag sokkal szarabbul él, mint a 80-as években, és van néhány mészaroslőrincgarancsitiborcz, aki jobban.

Sörügyben is ostobaságokat írsz, a magyar sörök jók voltak, jobbak, mint ma.
Import sör meg rengeteg volt.

"mások meg alig várták, hogy valami jobb rendszer jöjjön. "
Ja, a hozzád hasonló tolvajok, akik a közösből lopnak Orbán apád seggét dalolva nyalva.
Igaz, aki akkor lopott nagyobb tételben, azt felakasztották. Most is ezt kellene. Lehet, hogy te is ott végeznéd.
szánmonoxid 2022.02.13 14:37:01
@nyelv-ész:
Lófaszt, mama.
Én rengeteget jártam vidékre a 80-as években, mindenhol volt sör, és nemcsak egyfajta. Nyáron is.
Kevered a 60-as évekkel a 80-asokat.
Az arany olyan fém, amelyet nem lehet közönséges kémiai reakciókkal előállítani. Előállításához össze kell kötni 75 protont és 118 neutront, hogy egy atommag keletkezzen. Ez azonban csak nukleáris fúzióval történhet. Az ehhez szükséges energia pedig nincs meg gyakran a világegyetemben sem. Egy új…..
szánmonoxid 2020.10.27 14:07:42
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Te mikor vizsgáltál közelről szupernóvát?
Csak hogy ennyire pontosak az ismereteid.
Mondjuk ahhoz képest, hogy a Hold egy köpésre van, és már ember is járt itt állítólag, még csak most kezdenek rájönni, hogy van ott pl. vízjég. Persze 1 milliárd fényévre lévő bolygókról meg simán megmondják, hogy ott milyen anyagok vannak.
Te ezt nem találod röhejesnek?
Persze azt bevallani egyik tudós sem meri, hogy fingja sincs senkinek arról, hogy mi a helyzet valójában. Nem kapnának milliárdokat az ún. "kutatásaikra".
A 2000-es évek elején véget ért egy korszak, egy olyan korszak, ami legendás akcióhősöket termelt ki magából. Na, de mi a helyzet a leáldozás után?  A hol tart, és milyen filmekben szerepelt a svéd óriás a 2000-es évek után kérdésre válaszolunk...
Mit szólnál, ha lenne saját parkolód a kocsid számára mégis rendre arra érnél haza, hogy nem tudsz beállni, rosszabb esetben kiállni se tudsz az autóddal? Egy társasház lakói napi szinten ezzel a problémával küzdenek és keresik a megoldást.....
"Nem kellene úgy tennünk, mintha az elektromos autó mentené meg a világot." Nem én mondtam, hanem a Toyota Németország vezére, a belga származású Alain Uyttenhoven, az Automobilwoche című szaklapnak adott interjújában. Azt is mondta ugyanakkor, hogy a belső égésű motoroknak hamarabb lehet…..
szánmonoxid 2020.10.14 17:34:54
@Zsooooolt:
Na ja, pl. a gépkocsik motorjában sem durran.
Vagy esetleg mégis?
Bár igazából nem a hang (durran) a lényeg, hanem a robbanás ténye. A belső égésű motorokat nem véletlenül nevezik robbanómotornak (egybeírva, a robbanó motor egészen más) is.

A benzin energiatartalma kb. 5-szöröse a puskaporénak. És tisztán folyadék állapotban valóban nem robban, de mivel még -20 fokon is van benzingőz fölötte, az meg szikra hatására robban, ezért bizony nyugodtan mondható, hogy a benzin durran.

@igazi hős:
Attól függ, mekkora fölötte a benzingőztartalom. Ha elég nagy, akkor akár egy házat is szilánkokra tud vetni.
szánmonoxid 2020.10.14 18:21:25
@Bravehearth:
Azt nem tudom, aki szerint a népességnövekedés a baj, miért nem követ el a családjával együtt öngyilkosságot. Hiszen akkor saját maga szerint az a baj, hogy ő is létezik.
Vagy csak a többi ember a baj? Mindig mások?

"A ritka földfémek"
Ritka földfém az, amelyik nem elég sűrű. Amiről te írsz, azok a ritkaföldfémek.

"A jelenlegi elektromos hálózat úgy pusztulna meg párszázezer elektromos jármű használata esetén, mint a huzat."
Vagy nem. Feltalálták már az áramkorlátozót. Jó régen. Elég lakásonként 1 db.

@EGYIKRESEM:
Jaja, mert sem a napelem, sem az aksi előállítása nem jár környezetszennyezéssel.
Vagy ha nem a te kerületedben szennyez, akkor nem számít?
Arról nem beszélve, hogy lakásba szerelhető méretű napelemmel mire feltöltesz egy autót, megőszülsz. A hatásfoka ugyanis még valahol a lófaszé környékén jár.

@Zsooooolt:
"A dízel nem az ördög műve, de egy túlhaladott technika."
Azok szerint, akiknek halvány fingjuk sincs az egészről. Azért várom azt, hogy mikor lesznek majd villanytraktorok, amik egész nap képesek mondjuk 7 ekefejjel szántani.
Vagy mondjuk csőrös kamionok, amik meg tudnak tenni egyhúztában 4000-5000 km-t, telepakolva (és az amerikai utakon közlekedő kamionok mellett a magyar utakon közlekedők csak kisteherautók).

@totii:
Simán. Ezt a tendenciát tartva még 3 nap, és akkor már csinálni fog egyet. Év végére egy kisebb falut.

@GyMasa:
3 km az tényleg kevés. Az 500 már valami.

"deazokat úgy csinálják, hogy mindent (is) kibírnak"
Dehogy. Azt bírják ki, amit ráírnak (+ kb. 10%-ot), rendeltetésszerű használat mellett. Igazából addig a fegyver sem öl embert, amíg ember felé nem fordítod. És ez még akkor is csak az egyik feltétel.

@bontottcsirke:
Nem, inkább a hozzád hasonló agyatlan barmokat kéne tarkón lőni.

"leddel fogyasztok 60W-t sima izzóval meg 600-at"
És ekkor jó 35%-kal kisebb a fényerő a lakásodban. Merthogy a LED-hagyományos izzó arány nem 1:10, hanem inkább 1:7.

@Pablofinucci:
"Aztán 10-15 év múlva a Toyota áttörést fog elérni a nanotechnológiában"
Vagy nem.
Lásd a 20 éve folyamatosan kurva nagy áttörésként hangoztatott fullerént. Amit azóta sem lehet másra használni, csak hogy pár tudós kurva sokat keressen a vele való kísérletezéssel.
Van egy csomó fejlesztés, ami kurva ígéretesnek hangzik, aztán kiderül, hogy valójában zsákutca, mert a fizika vagy a kémia törvényei gátat szabnak.

Repülésben voltak pl. a propfan néven emlegetett hajtóművek, a 90-es évek elején azt kiáltották ki a világ megmentőjének repülésben. Ma már csak múzeumban láthatók, mert kiderült, hogy mégsem azok.
1.bp.blogspot.com/-CH8G74jwQyU/Tbl0pl55h_I/AAAAAAAAACc/WhnFiSw-OuU/s1600/MD-81_N980DC_GE36_UDF_0809.jpg

@igazi hős:
"mert rossz a hatásfok (~10%)"
Szerintem inkább 1% alatt, ha a teljes körforgást számoljuk.
Az ember mindig azt hiszi, már semmin nem lepődik meg, aztán… Könyvet politikai célból széttépni, ledarálni gusztustalan barbárság, Magyarországon mégis megtörtént. Vera megírta, hogyan néz ki mindez Hollandiából...
szánmonoxid 2020.10.13 19:48:11
@shitgun:
Alaptalan faszságokon kívül mást is tudsz írni?
Te pont az vagy, akiről fentebb írta valaki, hogy képtelen gondolkodni, csak felmondja a bemagolt leckét.
Világevés egy helyben ülve, egy este alatt, karantén nélkül. Egy egészen különleges étterem...
Az evangélikus lelkészt, Asztalos Richárdot arról kérdeztük, hogy vajon mennyire fontos a jó szex a házasságban. Te mit gondolsz? A domonkos szerzetest arról faggattuk, hogy követné-e a középkori szentek példáját a nemi vágy legyőzése céljából. Nézd meg a vele készült videót itt. Letsgo atyának azt…..
szánmonoxid 2020.10.13 05:09:57
@Ad Dio:
Véleménye egy katolikus papnak vagy egy 4 éves gyereknek is lehet, el is mondhatja, csak nem igazán mérvadó. Kb. mintha a 4 osztályt végzett kurvát kérdeznék a cölibátus élettani hatásairól. Véleménye neki is lehet, el is mondhatja. persze nyilván csak akkor, ha egyezik a tiéddel, mert a hozzád hasonló, magukat liberálisnak nevező véleményterrorista majmok csak azt tűrik. Persze kifejezetten a tolerancia jegyében.
szánmonoxid 2020.10.13 19:19:52
@Ad Dio:
Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy te vagy a hülye. Sőt, a segghülye.
Aki láthatóan még írni sem tud, és olyan szavakkal dobálózik (pl. "ombre"), amiket nem tud leírni. Hülye vagy bizony, nem is kicsit.
szánmonoxid 2020.10.13 23:26:12
@Ad Dio:
Ja, hogy ezt matyizás közben írod? Gondoltam, hogy nő nem áll veled szóba.
Te nem gondolnád, de bizony te vagy. Ráadásul írástudatlan segghülye.
Egy japán turista az elmúlt 7 hónapot a kihalt Machu Picchu faluban töltötte, hogy a hétvégén végre saját szemével láthassa azt, amiért a legtöbb utazó Peruba látogat. A 26 éves Jesse Katayama is jó előre megváltotta a belépőjegyét a világ egyik csodájának számító romvárosba, mint ahogy a világ…..
szánmonoxid 2020.10.13 23:18:22
aa
Naplózoom Maszk háborúk 2020.09.21 19:46:33
Kedves Naplóm! A történetemet múlt hétről hozom. Annyit hozzátennék a történethez, hogy titokban villamost vezető tisztességes átlag polgár vagyok, vagyis közutakon vasúti járművet vezető személy, aki vagyok. A történet szeptember első felében zajlik, amikor a szigorítások újra elindultak Budapest…..
szánmonoxid 2020.09.22 13:16:20
@László Hevesi:
Hát ennek alapján te nem valami sok szépirodalmat olvashattál.

Bár tény, hogy a bloggerek többségénél jobban és sokkal jobb helyesírással ír.
szánmonoxid 2020.10.13 19:48:09
@Gukker:
Az sem rosszabb, mint a tikelni, amit te írtál. A vesszőhibát már nem is említem.

@Eyject:
Te nem tájékozatlan vagy, hanem tanulatlan és seg.gostoba.

@driver70:
Nyilván a budapesti főpolgármester is onnan tájékozódva vezetett be vírusellenes intézkedéseket, meg büntetést a BKV-járatokon (vagy BKK, a fas.zom se tudja).
Még jó, hogy akadnak hozzád hasonló agyatlan barmok, akik küldetésüknek érzik, hogy megmondják a tutit.
Szilézia történelmi fővárosába, a 640 ezres Wrocławba már régóta el akartam jutni. És nem csak a villamosok vonzottak, hanem az is érdekelt, hogy milyen lehet egy város, ami a második világháborúig német volt, de előtte uralkodtak rajta a Habsburgok, lengyelek, csehek, és a XV. században…..
MADAME PHO - tényleg itt van a legjobb pho leves?..
szánmonoxid 2020.10.10 18:52:36
@praclee:
Neked nem ég a pofád, hogy ilyen szarul írsz, és ennyire magyartalanul fogalmazol?
Ezt a négyszavas választ is csak 4 hibával tudtad leírni, és a pho "jópofizás" ebben nincs benne.
Mellesleg a pho kiejtése fó, nem fő, mert a vietnami nyelvben nincs ő hang.

Talán egy kicsit vissza kéne venni az ólajtó méretű arcból, és kurva sokat tanulni. Pl. magyarul is.
szánmonoxid 2020.10.11 23:28:06
@praclee:
És szar a humorod.
A kérek után vessző kell, sem a főnök, sem az úr nem nagybetű, és a főnökben a második ö rövid. Ez 4.
szánmonoxid 2020.10.13 19:23:46
@praclee:
Talán ha el is tudnád olvasni azt, amit belinkelsz, és meg is értenéd, te szerencsétlen pöcs.
Ne csodálkozz, ha a funkcionális analfabéta szócikknél a te fotód lesz az illusztráció. Mert láthatóan az vagy.
1902. A Bukovina területén élő kilenc etnikai csoport saját viseletében. Felső sor: hegyvidéki ruszin (hucul), magyar, cigány. Középső sor: orosz-lipován, zsidó, lengyel, német. Alsó sor: román, ukrán..
szánmonoxid 2020.10.13 04:41:47
Az első képen az a magyar nem magyar. Semmi kackiás bajusz.

Judy Dench öregen is szép, fiatalon sem volt elhanyagolható.

@MostKomolyan???:
Hiszed vagy sem, kínai zsidók is vannak, pedig kínai rabszolgák nemigen voltak a mai Izrael területén, míg négerek azért szép számmal, vagy 4000 éven át.

@J.László:
SZA lesz az a CA, nem SA. Az ША lenne.

@hátramozdító:
700-at a japánok is bepakolnak a belföldi járatokra, pedig náluk még székek is vannak.

@omron:
Biztos azért, mert a B747-nek olyan 400 tonna körüli a maximális felszállótömege.
Egy Tu-154-nek is 90 tonna fölött, pedig az a B747-hez képest babakocsi.

@seadxdx:
"Plusz egy kicsit mindig többet tudnak a gépek, mint papíron."
Ja. Csak nincs az a hülye pilóta, aki fel is szálljon a megengedett legnagyobb felszállótömeg feletti tömegű géppel. Meg irányító sem, aki megengedné. Ez nem Zsiguli, hogy befér 8 ember is az előírt 5 helyett, akkor legyen 8. A repülés a medvéhez hasonlóan nem játék, szigorú előírások vannak.

@szeme közé, laposan!:
Igazából nincs olyan, hogy terhelhetőség. Megengedett legnagyobb felszállótömeg (MTOW) van, aztán hogy azt hogy oldják meg, az már a légitársaságra van bízva. Lehet lavírozni a székezéssel, kerozinfelöltéssel és egyebekkel. Sőt, akár még a MEL-ben nem szereplő berendezések kiépítésével is, bár ezt épeszű ember nem tenné meg. De szabad.

@¿Qué tapas hay?:
A fapados Golf I fasza autó volt, ha lehetne kapni újonnan, simán azt vennék, mondjuk 1500-as vagy 1600-as motorral. Volt olyanom, szerettem.

@Drago Brutic1:
Bond-filmekben is szerepelt, még öregen is nagyon jól néz ki. Pedig a nagyanyám lehetne az életkorát tekintve, és nem vagyok gerontofil. Tudtommal legalábbis.

@bioLarzen:
Úgy érted, lovaggá?

@Watermelon Sugar:
Majd ha jobban megtanulsz magyarul, tudni fogod, hogy az ők személyes névmás, míg az ezek mutató névmás (azon kívül, hogy valóban, nem ember esetében személyes névmás IS - kb. ahogy az egy számnév IS meg határozatlan névelő IS), és ennélfogva mindkettő használható emberre, csak más a mondattani szerepük.
(Sőt, még az ő is állatra. Pl.:
""Tudja ám az a macska, hogy őróla foly a beszéd." A példa tanulságaképpen azt fejtegette, hogy ha valaki így beszélne: "Tudja a macska, hogy arról foly a beszéd" - a mondat érthető sem volna. - Ebben a szituációban persze hogy nem volna érthető, hiszen a mellékmondatban levő személyes névmás, az őróla, a főmondat alanyára, a macskára utal vissza, ennélfogva az arról nem utalhat a macskára, csak valaki vagy valami másra. Ámde ha egy kutya is volna a közelben, akkor már nagyon is érthető volna a mondat, mert akkor azt is tudná a macska, hogy nem róla folyik a beszéd, hanem arról, vagyis a kutyáról."
Szepesy Gyula: Nyelvi babonák - ingyen elérhető a MEK-en, azt hiszem hasznos volna elolvasnod. És sok más netezőnek is, nemcsak neked.)
Meg hát mitől gondolod, hogy meg kellene mondanod másoknak, mit szerettek volna írni?

@Club Sandwich:
Mivel mobil eszközök még nemigen voltak, az a rész minden bizonnyal.
A tudomány nem ad egyértelmű választ. Sok tényezőt kell figyelembe venni: hogyan hatnak a szívre, az agyra, a viselkedésre. Az időtartam is fontos, mert bizonyos hatások csak hónapokkal, évekkel később jelentkeznek. A kutatást az is nehezíti, hogy az alkohol hatásait régóta vizsgálják, mint a…..
Olcsó telefonok, strapatelefonok, Xiaomi telefonok, a legjobbak több kategóriában...
Minden a Beatles-mániával kezdődött… az 1960-as időszak azért volt különleges az euro-atlanti térség történetében, mert új paradigma született: az ifjúság erőszakmentes ellenkultúrája. Azért ellenkultúra, mert fellázadt a szülők, a felnőttek hagyományos életmódjával szemben. Új minőségű „bálványok”…..
szánmonoxid 2020.10.07 15:51:51
@nemecsekerno_007:
Az kb. 4 hónap. És nekik is be kell jutni hozzá.
Másrészt ahogy Iványinak összedobták a pénzt az emberek, itt is össze fogják. Az utalásokat nem a kurvatórium Fidesz-kurvái végzik.

Ahova ráadásul kineveztek egy gépesített lövész (nyuszibuszos) katonatisztet. Erre a szakra régen a legesleghülyébbek mentek még katonai intézményeket tekintve is. Egy jobb középiskola színvonalát nem érte el a képzés szintje.
(A 80-as években már lehetett váltani intézmények között, aki a Zalkán (a most épülő ferencvárosi sportcsarnok helyén) mondjuk gépész szakon bukásra állt matekból, de nagyon katonatiszt akart lenni, az átment a Kossuthra Szentendrére, és nem egyszer kitűnővel végzett.
És a Zalka sem a legerősebb volt a katonai főiskolák között a reálképzésben.
szánmonoxid 2020.10.07 15:53:57
@nemecsekerno_007:
Elég nyilvánvaló, hogy te is a Lendvay utcában kaptad a képzést, most meg onnan a fizetést, Fidesz-troll. Átlátszóak vagytok, mint az ablaküveg. Ekkora seggnyalást, mint te csinálsz a társaiddal, még segghülye sem csinál ingyen. Az épeszű mint jelző veletek kapcsolatban fel sem merül.
szánmonoxid 2020.10.07 15:56:45
@chrisred:
Háborúról volt szó, és igen, a 45 előtti 30 évben pont benne volt az első világháború. De 1945 és 1960 között csak 15 év volt, míg 1918 és 1940 között 22. Ezalatt Európában csak helyi kis háborúk meg polgárháborúk voltak, nemigen nyomorítgatták a nyugati fiatalságot.
RockStation Meghalt Eddie Van Halen 2020.10.07 03:07:01
65 éves korában elhunyt Eddie Van Halen, minden idők egyik legnagyobb hatású rockgitárosa, a Van Halen zenekar alapítója. A hírt a TMZ közölte, később fia Wolfgang Van Halen is megerősítette...