Regisztráció Blogot indítok
Adatok
YesOuiCan

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A legújabb "Szellemvárosok a világban" részben a Miranda kastély után ismét visszatérünk Belgiumba, ahogy egy egészen elképesztő roncstemetőt fogunk megnézni!..
Időről-időre beszámolok itt az oldalon olyan vonatokról és vasútvonalakról, melyeken a sebesség a magyarországi vasútvonalakhoz képest az álom kategória. Fiatalabb koromban lestem a híreket és álmodoztam, vajon én mikor próbálhatok ki egy ilyen szupervonatot? Railjetek Budapesten, 2008 decembere…..
Lengyelország 2004-ben, Magyarországgal egyidőben csatlakozott az Európai Unióhoz. Az ország ekkor még meglehetősen szomorú mutatókkal rendelkezett: magas munkanélküliség, gazdasági szerkezetváltás, csökkenő személy- és teherforgalom jellemezte. Pendolino motorvonat Gdańsk állomáson (kép forrása:…..
YesOuiCan 2018.02.20 20:21:18
Ezek szép fejlesztések, tavaly volt "szerencsém" tesztelni. Az északi sárga vonal végétől (Kolobrzeg) a sárga szakaszon egy oda-vissza úttal próbálkoztunk. A választék úgy néz ki, hogy reggel van egy hagyományos és egy Pendolino vonat, délután egy másik normál, illetve egy éjszakai vonat (talán Krakkó végállomással). Visszaútban a Pendolino este jön. Mivel az utazás szükségessége csak 3 nappal korábban merült fel, a Pendolino jegyárai nem igazán játszottak (2 felnőtt + 3 gyerek kombinációra oda-vissza valamivel több, mint 150.000 Ft-nak megfelelő zloty lett volna a jegy.) Maradt a normál gyorsvonat fülkés lengyel kocsikkal (mint amik Magyarországon is nagyobb mennyiségben közlekedtek, némi ráncfelvarrással). Interneten jegyet venni csak helyfoglalással lehet, de a rendszer azt dobta, hogy 5 jegy már nincs a vonatra. Irány az állomás, felkészülve lengyelül írt cédulával, hogy mit szeretnénk. Az állomáson senki nem beszélt idegen nyelvet, a pénztáros néni végül Google fordítóval mondta el, hogy csak két különböző fülkébe tud jegyet adni.
Visszafelé elég komoly közelharc árán tudtunk egyáltalán feljutni a vonatra, mivel a helyjegy váltás nem kötelező, két megálló után eljutottunk addig a fülkéig, ahova a helyjegyünk szólt, ami természetesen tele volt. Sikerült néhány idegen nyelvet is beszélő diákkal megértetni, hogy oda szól a helyjegyünk, ők mondjuk teljesen normálisan átadták a helyeket. Aztán megálltunk este 9-kor a puszta közepén, addigra a vonat kihasználtsága valahol 10% környékén volt. A kalauz sem beszélt semmilyen idegen nyelvet, végül egy két kocsival odébb utazó útitárs tudott felvilágosítást adni, hogy baleset miatt foglalt a pálya. Majdnem két óra késéssel érkeztünk meg, semmilyen kártérítés nem járt, mivel az EU-s szabályok szerint, ha a kártérítés összege a fejenként átlag 4 EUR-t nem éri el, a vasúttársaság nem köteles azt kifizetni.
Szóval Lengyelországban sincs kolbászból a biztber.
YesOuiCan 2018.02.21 08:04:38
@Balogh Zsolt: A 2009-es ugrás (14-ről 51 millióra) annak köszönhető, hogy akkor olvadt bele a PKP Intercitybe a regionális vonatokat üzemeltető üzletág (amitől aztán majdnem csődbe is mentek). A 2015 utáni utasszám javuláshoz hozzájárult a pályaállapotok javulása (és ezen keresztül a menetidő csökkenése), ezzel együtt az autópályák hiánya (a lengyel esőben 300 km-t lehúzni egy 60-70-nel menő kamionkonvoj mögött a 2*1 sávos főúton nem élmény), illetve az általános konjunktúrából adódó általános utazási kedv növekedése is. Persze kétségtelenül a szerelvények színvonalának növekedése is.
Már több mint 35 éve annak, hogy elindultak az első TGV szerelvények Franciaországban Párizs és Lyon között az újépítésű nagysebességű pályán. Az elmúlt évtizedekben a kezdetben csak 420 km-es nagysebességű lyoni vonal további kilométerekkel bővült, és mára már egy 2696 km-es hálózattá növekedett.…..
YesOuiCan 2018.01.24 13:00:11
@Burpi Turpi: Igen, az az ár a tipikus minimum ár, bizonyos kihasználatlan járatokra és viszonylatokra. Mivel a Párizs-Bordeaux-Toulouse vonalon közlekedő járatokon zömében kétféle utas van, a Párizs-Bordeaux és a Párizs-Toulouse között utazó, Toulouse és Bordeaux között kevesen vannak, ezért olcsó a jegy. Sokszor előfordul (sőt inkább ez a tipikus), hogy ezeken a nem nagysebességű szakaszokon a TGV-re olcsóbban lehet jegyet venni, mint a TER-re, a regionális vonatra.
Európát a 20. században rengeteg patinás vasúti járat szelte át. Különösen Nyugat-Európában már ekkor is igyekeztek közvetlen járatokkal összekapcsolni a fontosabb városokat és fővárosokat, és minden akkori igényt kielégítő, luxusvonatokat szolgálatba állítani. A L'Oiseau Bleu 1979-ben Brüsszel…..
YesOuiCan 2017.09.29 22:20:17
@Balogh Zsolt: Van Thalys 44 euróért, ha a jegyvásárlás megnyitásakor, nem módosítható, nem visszaváltható jegyet vesz az ember, vonatonként 25 darab. Ha három hónappal az utazás előtt már pontosan tudom, hogy melyik vonattal megyek, akkor játszik, egyébként nem. A régi vonatra a jegy kilométer alapon képződött, így az indulás előtt egy fél órával is annyiba került (ha volt még hely). Természetesen az étkezőkocsiban a fogyasztást akkor is külön kellett fizetni.
2017. július elsején két további nagysebességű vasútvonalat nyitottak meg Franciaországban. A beruházásnak hála, az ország nagysebességű hálózata 2142 km-ről 2696-ra nőtt, bár ezzel még mindig csak a negyedik helyen áll világviszonylatban (Kína továbbra is toronymagasan vezet, majd következik szinte…..
Napokon belül megindul a közlekedés többszáz km-nyi új TGV vonalon Franciaországban, decemberben pedig Németországban is gyökeresen átalakul a vasúti közlekedés az új Nürnberg-Erfurt nagysebességű vasútvonal átadásával. Európa fontosabb hagyományos és nagysebességű vasútvonalai, a térképen…..
YesOuiCan 2017.06.29 22:43:48
@Balogh Zsolt: Ez érdekes. Most kicsit másképp néz ki a cikk, mint amikor először olvastam (már azokon kívül, amiket írtál, hogy pontosítottad). Blogmotor? A svájci térkép alatti két bekezdés sokat tesz hozzá a cikk lezárásához. Ezek biztosan nem voltak ott.
Mindegy, a lényeg, hogy most jó.
A Francia Államvasút, az SNCF újragondolja jelenlegi márkaneveit, több régivel is felhagy, miközben néhány újat is bevezet. Alig néhány hónappal a TGV 35. születésnapja után a világszerte ismert, francia nemzeti jelképnek is számító TGV (Train à Grande Vitesse, tükörfordításban szimplán…..
YesOuiCan 2017.06.19 21:54:33
@sncf: A kereszetelési hullám folytatódik...
cities.blog.hu/2017/06/18/nem_lesz_tobbe_rer_parizsban
Ok, ez a hír meglepett. Lehet, hogy épp ezzel indul el ismét a blog. Párizsban a hírek szerint a külföldön is ismert, a közlekedésben alapvetésnek számító RER márkanevet megszüntetnék.  RER: Réseau Express Régional. Regionális expressz hálózat. Ejtsd: er-ö-er. Ha valaki nem tudná, mi is az az…..
YesOuiCan 2017.06.19 21:07:54
@Duplaxiii: Úgy látszik, errefelé most ez jött divatba. Megszűnik a TGV, helyette InOui lesz, az SNCF vezérigazgatója is nevet változtat, Ouillaume Pepoui-ra, most az RER-ből vonal lesz... Mondjuk a fejpályaudvarokról induló elővárosi vonatok eddig ligne (vonal) és egy betű kombinációval voltak jelezve (természetesen az RER-ek által használt A-E betűkön túli betűkkel).
Egy apró megjegyzés a képaláíráshoz: a négyjegyű kód a misszió kódja, azaz nem csak a végállomást, de az útvonalat (ha több is lehetséges) és a kiszolgált állomásokat is jelzi (vannak a magyar szóhasználatban személy, gyorsított személy és zónázó, sőt gyorsított zónázó járatok is).