Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GalaHU

0 bejegyzést írt és 54 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egészen hihetetlen, de lement 10 évad a podcastunkból úgy, hogy nem szenteltünk külön adást a Star Wars-játékoknak. Persze, sok adásban már szó esett egyik vagy másik játékról, ami a messzi-messzi galaxisban játszódik, és még egy Lucasarts-adásunk is volt egyszer, de eddig még nem adtunk rendes…..
GalaHU 2024.11.05 11:55:41
@molnibalage: A miatt gondolom, hogy legyen tartalom repülés közben. A küldetések nagy része olyan helyeken zajlik ahol az adja meg a hangulatot hogy vannak más dekorációs objektumok is az űrben. Ha gyorsabbak lennének a hajók, akkor az effektív távolságoknak is nőnie kéne, azokat meg fel kéne tölteni tartalommal. Már rég nem csak 2 hajó kergeti egymást egy fekete pöttyökkel dekorált háttér előtt. Minden sokkal kompaktabb (ezáltal egyszerűbb, horribile dictu: primitívebb) lett az elmúlt pár évben sajnos...
GalaHU 2024.11.07 12:39:38
@molnibalage: Talán nem szerencsés a 30 évvel ezelőtti dizájnelveket összehasonlítani a mai elvárásokkal. Már a 90-es években sem a realitához való görcsös ragaszkodás hozta hogy a játékban az "űr" üres legyen, hanem mert máshogy nem lehetett volna belelapátolni a 286-os PC 1MB memóriájába a motyót, hogy aztán alig meghaladva egy képregény fps-szintjét, még éppen játszható legyen. De ez akkoriban senkit sem zavart, mert a konkurencia is csak hasonlóra volt képes, másrészt akkor volt a szimulátorok egyik aranykora, az emberek boldogan játszottak az efféle grafikailag "üres" játékokkal, az sem zavarta őket, hogy 2db A4-es lapra fértek el csak a gombkiosztások. 2021-ben konkrétan senki sem játszott volna egy ilyen komplex, de "üres" játékkal, egyszerűen igény van a folyamatosan pörgő grafikára, hátterekre, objektumokra, egyebekre. Nem tudom végigtoltad-e a Squadron-t, de ott nagyon sok küldetés objektumokhoz közel játszódik (a prológusban konkrétan zárt térben kell meglógni ugye) vagy aszteroidamezőben, vagy szétlőtt hajók roncsai között, ezeknek a megjelenítéshez szükséges infókat kell manapság bepaszírozni a játékba, úgy hogy egy csoffadt XBox Series S-en is elférjen. Ha 2x akkora tempóval tépsz, kétszer annyi grafikai elemet kell letárolni, ennyi...

Nem tartozik szorosan ide, de elég elkeserítő, hogy a srácok mennyire vakon vannak VR-ügyben. Az adásban is elhangzik, hogy csak egy pálya játszható VR-ban, miközben ez csak a PS verzióra lehet igaz, PC-n a teljes kampány letolható VR-ban. Meg igazából PC-s és standalone VR eszközt nem próbáltak, de tuti halott mert a PSVR is mekkora lesre futott. Közben meg egy Alyx-ot meg sem néztek, nem toltak egy Beatsabert, vagy versenyeztek egy jót VR-ban. :(
GalaHU 2024.11.07 14:36:20
@molnibalage: Nyilván egy Series S-el, vagy PS4-el gémelő kisgyerkőcnek abszolút luxus egy VR szett, de pont a szimes közegben (mindegy hogy autó vagy repülő) van jogosultsága. Egyrészről mivel már úgyse billenytűzettel/kontrollerrel irányítod a masinákat, hanem "célszerszámmal", kormánnyal vagy HOTAS-al így a legnagyobb rákfenét, az irányításból fakadó anomáliát kiküszöbölted. Másrészről ez a közeg eddig is jóval többet költött a hobbijára (DD kormány, cockpit, 3 monitoros rendszerek, stb) szívesebben és vélhetően könnyebben is nyúl a zsebébe egy VR HMD-ért, ami ráadásul a teljes szimulátor-szetthez képes nem olyan drága. Magának a headsetnek a használata valóban megszokást igényel, nem szabad rögtön akciódús játékokba ugrani, hagyni kell időt az aklimatizálódáshoz, és a rosszullét legkisebb jelére abba kell hagyni és később újra próbálni. Nekem is 2-3 napomba tellett anno amikor treníroztam magam, de nagyon jó döntés volt, mert a játékon belüli immerzió nem hasonlítható semmihez.
Köszönjük a türelmet, illetve reméljük, sikerült meghallgatni az év végi dömping minden adását, ezennel elindul a Checkpoint hatodik évada. Ahogy sejthető volt, idén is úgy indítunk, mint tavaly: végigvesszük, mire számítunk 2020-ban, illetve néhány tavalyi jóslatunkat is előrángattuk, hogy…..
No, hát ezt az adást sokkal korábban akartam kitenni, de végül is csak az a lényeg, hogy még idén kimenjen: felugrottunk az évtizedizéi-vonatra, amennyiben átbeszéltük, melyek az évtized legjobb játékai. Igen, tudjuk, hogy a naptári évtized 2020. végéig tart, de az emberi agy már csak olyan, hogy…..
Kistamás János neve ismerős lehet azoknak, akik látták a Vakondok 4-et, hiszen ott is megszólalt. Ott volt a Digital Reality elődjének megalakulásánál, részt vett a csapat első játékának fejlesztésében, majd több vargabetűvel megjárta az Appaloosát meg a Stormregion is, miközben kétszer is…..
Az E3 mellett a Tokyo Game Show-ról is már évek óta tolunk egy adást, és mivel egy hete volt az idei, nagyon esedékes már ezt a poszt. Szóval idén csak a Checkpoint fele jutott ki az expóra, de ez nem akadályozott meg minket abban, hogy felvegyünk egy adást - Grath Pilicsabáról, és Tokióból. Mivel…..
GalaHU 2019.09.23 09:55:26
@molnibalage: Ezekre majd az autós/szimulátoros különszám után kerül sor... :) (bocs)
GalaHU 2019.09.24 07:59:09
@Grath: Csak adná már az ég hogy jól meglepődjek! :)
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GalaHU 2019.09.06 12:52:04
@Androsz: A Final Cartridge mellett volt még az Action Replay sorozat is, ami szintén tudott hasonlókat, nekem az volt.

Amit imádtam benne az a gyorstöltő, mind a kazis mind a floppy-s töltési időt nagyságrendekkel lerövidítette. Kb olyan tuning volt a C64-nek mint pár éve az SSD a PC-knek.

Ezen felül tudott kotorászni a memóriában, szépen kibökte, hogy melyik HEX címen van a keresett értéked. Ezzel például simán lehetett RPG játékokban matatni, 2-3 "mérésből" megvolt a HP-d és AC-d helye, innentől meg gyárthattad az 1000HP-s hősöket! :) (rohadtul untam folyton sátortáborozni)

A mentegetés "egyfájlos" játékoknál meg csak hab volt a tortán!
Drága hallgatóink, Nagy nap a mai, kis podcastünk, a Checkpoint elérte a kerek egymillió lejátszást. Délelőtt még 999,800 körül állt a számláló, aztán ebédeltem egyet, elmentem megnézni az új Tarantino-filmet, és mire visszaértem, Emilio Estevez beköszönt: Vagyis indulásunk óta több mint…..
Kis mentegetőzéssel kell kezdenem: a mostani adás egy élő felvétel volt a XV. kerületi Csokonai Kulturális Központban, ami Csoki néven vált legendássá. A nyolcvanas években óriási másolópartik mentek itt, nem véletlen, hogy visszatérő vendégünk, Sakman is ide szervezi a retrokütyüs rendezvényeit. A…..
GalaHU 2019.05.21 13:47:35
@AarPoe: No igen, olyan gépet vettél amit láttál a szomszédnál futni, és máris volt egy beszerzési forrás is a játékokhoz! :)

Nincs új a nap alatt, nagyon hasonlatos a mostani generációban a Kékek-Zöldek háborújához...

Az ismeretségi körünkben Miskolcon egyetlen Plus4-es srác volt, neki folyamatosan szívtuk a vérét. Szegényt nem kérdezték meg, csak úgy kapta a masinát...
IDDQD Checkpoint 5x07: Stormregion 2019.04.21 21:42:23
A Checkpoint szívügye régi magyar játékfejlesztő stúdiók sztorijainak előásása. Volt már itt a Digital Reality egykori vezetője, de beszéltünk a Philos egyik volt igazgatójával, volt Black Hole-osokkal vagy legutóbb a Zen Studios két tagjával, és akkor még régi novotrade-eseket nem is említettünk. A…..
GalaHU 2019.05.03 08:08:00
@Borisz: Gondolom várta a Golden Axe-os Minit... :)
IDDQD Checkpoint 5x06: Zen Studios 2019.03.29 22:19:37
Tök véletlenül jött ki így, hogy az Operencia: The Stolen Sun megjelenésének napján jelenik meg podcastadásunk is a fejlesztőkkel. Amikor a felvétel készült, még nem volt publikus a premier dátuma (csak az, hogy már nagyon közel van), aztán valahogy pont így jött ki a vágás. Ja, igen, mert a játék…..
GalaHU 2019.04.15 11:02:53
@TinmanHU: Hát gratulálok, az ész nélküli vásárló mintaképe vagy! Közel 5000 játékod van, 40 évesen. Mégis mennyi időt tudsz eltölteni velük? Az elmúlt 15 évben átlagosan évi kb. 300 új játékod lett, ami ha tényleg (!) kihasználtad volna az istenített Steam lehetőségeit, teljes 36 órán keresztül élvezhetted volna az egyes játékokhoz tartozó szolgáltatásokat... Ezek után milyen acsi-jellegű szolgáltatás hiányzik??? :)

Ehhez az 5000-hez marhára hiányozhat a Metro meg az Operencia, nyilván rengeteg időt töltenél velük...

Szimplán fröcsögsz, mert fröcsögni akarsz, ha valódi gyűjtő lennél, akkor nem osztana sem szorozna, hogy a meglévő platformok mellé még egy ikont meg kéne tűrni a desktopon...

Másrészt meg a steam-felhasználók sem bújnak könyékig a lehetőségekbe, sokan csak a játék ikonjára kattintanak és ámen, lehet küldeni a cuccot, pont leszarják a listákat/fícsöröket...

Hovatovább ha már ennyire okos vagy egy telített és más által dominált piacra történő termékbevezetéssel kapcsolatban, akkor tudhatnád hogy a szépen, csendben beállunk a sarokba és udvariasan noszogatjuk a vásárlókat hogy lécci-lécci, az soha sehol nem működik. Odavágsz a piacnak hogy legyen visszhangja, a lehető legdurvábban és legnagyobb hangerőn bevezeted a terméket, hogy mindenki rólad beszéljen, különben véged!
GalaHU 2019.04.30 09:44:21
@sien: Szerintem meg ezt döntse el Stöki, ha úgy érzi nem idevaló, szíve-joga törölni. Addig meg a vélemény szabad...
Van ez a magyar gémersajtót feldolgozó sorozatunk, amiben volt már szó a Zedről, a Gamestarról és a PC-X-ről, és persze fájó hiány még egy (vagy akár kettő) adás a Gururól, az 576 Kbyte-ról és persze a Commodore Világról. Most ugyan nem ezekről lesz szó, de a CoV-ot kicsit azért érintjük, ugyanis…..
GalaHU 2019.03.04 12:51:23
Hát megvolt az idei E3, néhány kisebb meglepetéssel és baromi jó trailerekkel. A sokadik E3 volt, amit végigkövettünk (sajnos idén nem a helyszínről), de minden évben van pár játék, ami ugyanúgy fellelkesít minket, mint 14 éve, amikor először voltunk kint együtt a show-n. És persze idén is…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD Checkpoint Mini #72: SOS 2018.05.16 22:01:30
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD Checkpont 4x05: A Gamestar 2018.03.04 22:38:51
A PC ZED-adás után volt egy olyan felelőtlen ígéretünk, hogy lesznek még a magyar játéksajtó régi lapjaival foglalkozó adások. Nem is kellett sokáig várni a következőre, gyakorlatilag a múltkori sztorit folytatjuk, vagyis  a Gamestarról beszéltünk, ami ugye a PC ZED és a PC-X összeolvadásából…..
GalaHU 2018.03.13 12:36:14
Sokszor beszélünk a videojáték-ipar üzleti oldaláról, de fennállásunk három éve alatt egyetlen dedikált adást sem szenteltünk ennek. Na majd most, ugyanis egyik előző évados vendégünk, Vigh Attila bejelentkezett, hogy szívesen beszélne erről, mi pedig örömmel az arcába toltuk a mikrofont...
GalaHU 2018.02.22 12:52:57
@Tzl: Mondjuk olyanok ezek a készülékek, mint az én 360-om. Megvettem a One-t és azóta nincs bekapcsolva (elkótyavetyélni fillérekért nem akartam)...

De a csippelés is valós indok lehet... :)
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GalaHU 2018.01.30 10:15:13
Mindenekelőtt egy nagy köszönet a Mini miatt! Én voltam az, aki komoly protestációra készültem Street Rod ügyben a talin, de hiába viseltem az alkalomhoz illő SR-pólót, ugye már ott kiderült hogy nyitott garázsajtókat döngetek…

Nekem vitán felül gyerekkorom egyik kedvenc játéka, sőt ha a C64-es érából egyetlen játékot kellene választani akkor ez lenne az. Pedig eleinte nem is futott nálam, hiszen lemezes a drága, de négyen-öten összeültünk a társasház egyetlen 1541-es tulajánál és közösen próbálkoztunk vele. Ez volt az igazi kó-op multipléjer, nem heccsatokat osztogatni ismeretlen panamai kamaszokkal a Destiny-ben…

Jó kérdés, hogy mitől lett nálunk sikeres, valószínűleg az említett filmek oldaláról kell megközelíteni. A rendszerváltás után nagyüzemben darálták TV-n a korábban ritkábban látható amcsi „szemetet” közte a Grease/Pomádé nevű csodát, amit nem kell nagyon ferde szemmel nézni hogy lefedje a teljes sztorit a Street Rodban. Erre jön a Ford Fairlane ami szintén itthon lett csak siker a remek fordításnak, köszönhetően. (Nagy Feró iszonyú menő és vicces dumákat nyom, de mint szinkronszínész pocsék…)

És ugyanazzal a verdával versenyezni mint Mr. Rock&Roll Detektív? Azokat az autókat tuningolni amiket pár éve még a padlószőnyegen tologattunk? Hát, hol volt akkoriban menőbb játék egy 12-14 évesnek? Ha volt még egy kis érdeklődés a kocsik iránt és netán már tudta mire való a villáskulcs, a Nirvana volt maga…

(utolsó próbálkozás, darabokban)
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Jövő héten karácsony (vááá, még nem vettem senkinek semmit), jönnek az ilyenkor szokásos évizéi-listák, értékelések, besztofok. Mi is hozzátesszük a magunkét, a retróságot időszakosan megszakító kurrensebb Checkpointok közül jön egy újabb, ezúttal az idei játékfelhozatalt csócsáljuk, illetve…..
GalaHU 2017.12.17 09:41:58
@GépBalta: Van igazság abban amit írsz, de ez talán túlzottan leegyszerűsítése a problémának. Ha csak a forradalmi újdonságokról szólna a blog/podcast, akkor maximum 20-25 játék szerepelne benne, mert a többi csak ugyanaz egy picit másképp...

Beszéljünk a Wolfenstein-ről mint az fps-ek őséről, köszönjük a Quake-nek hogy mindezt áttette valód 3D-be és felpörgette a csúcsra a multit, a Half-life-nak meg az AI-t és a narratívát, aztán a többi meg csak klón, szóra sem érdemes a lövedékek kezdősebessége úgyis 715 m/s körül maradt... :)

A szimulátoroknak és a félszimeknek pont az a lényege, hogy a rajongók ezeket az apró lépéseket tudják marhára értékelni, és 2-3 generáció után már ég és föld a különbség! Ha megnézed az első Colin McRae Rally-t, és a Dirt:Rallye-t akkor kb akkora mint a Dune 2 és a Starcraft között...

Szerintem erről szól ez az ipar, a nagy ritkán befutó világmegváltó ötletekről, az ezekre alapozott tisztességes iparosmunkáról, és az arcátlan, gyenge minőségű klónozásról... :)

Mondjuk nem akartam én ilyen filozófiai mélységekbe belemenni, pusztán az volt a célom, hogy felhívjam a figyelmet hogy jó lenne ha 3 évente beleférne valamilyen ismertebb (vagy ismeretlenebb) autós téma! ;)
A Checkpointban szinte mindig olyan vendégünk volt, aki videojátékosnak vallja magát - mondjuk ez nem meglepő egy videojátékokkal foglalkozó podcasttől. Mostani vendégünk, dr. Vadász Dániel azonban saját bevallása szerint csak néha sakkozik a telefonján, de azt leszámítva nem igazán mondható…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Várjátok már a Red Dead Redemption 2-t? Mi nagyon - annyira, hogy nem bírtuk kivárni a premiert anélkül, hogy az egekig magasztalnánk a Rockstar Gamest. Hogyan lett a Lemmings fejlesztőjéből a játékipar egyik legsikeresebb stúdiója? Melyik GTA-nak volt a legjobb főhőse? Miért nem valamelyik GTA a…..
GalaHU 2017.10.26 09:23:15
@Spdx: Ugyan! Annyira adta volna magát, hogy ha mester alkotásait akarja látni Stöki akkor lesétál a Sesame Street-re... :)